Wykorzystujemy pliki cookie do spersonalizowania treści i reklam, aby oferować funkcje społecznościowe i analizować ruch w naszej witrynie, a także do prawidłowego działania i wygodniejszej obsługi. Informacje o tym, jak korzystasz z naszej witryny, udostępniamy partnerom społecznościowym, reklamowym i analitycznym. Partnerzy mogą połączyć te informacje z innymi danymi otrzymanymi od Ciebie lub uzyskanymi podczas korzystania z ich usług i innych witryn.
Masz możliwość zmiany preferencji dotyczących ciasteczek w swojej przeglądarce internetowej. Jeśli więc nie wyrażasz zgody na zapisywanie przez nas plików cookies w twoim urządzeniu zmień ustawienia swojej przeglądarki, lub opuść naszą witrynę.
Jeżeli nie zmienisz tych ustawień i będziesz nadal korzystał z naszej witryny, będziemy przetwarzać Twoje dane zgodnie z naszą Polityką Prywatności. W dokumencie tym znajdziesz też więcej informacji na temat ustawień przeglądarki i sposobu przetwarzania twoich danych przez naszych partnerów społecznościowych, reklamowych i analitycznych.
Zgodę na wykorzystywanie przez nas plików cookies możesz cofnąć w dowolnym momencie.
Z tym oznaczeniem REDcode NE, to, podobno jest tak, że NE oznacza "Non-Encrypted".
REDcode RAW NE to wariant pliku .R3D, który nie wymaga klucza szyfrującego do otwarcia i edycji w programach takich jak REDCINE-X PRO, DaVinci Resolve czy Adobe Premiere Pro.
W kamerach RED jest zapis w formacie REDcode RAW NE, ale można ustawić tryb szyfrowania.
Szyfrowane pliki R3D wymagają klucza deszyfrującego do ich otwarcia i edycji w oprogramowaniu REDCINE-X PRO.
Szyfrowane pliki REDcode RAW (.R3D) nie mają specjalnego rozszerzenia — nadal są oznaczone jako .R3D — ale ich status szyfrowania jest zapisany w metadanych pliku. W metadanych pliku można znaleźć wpisy typu: "Encryption": "Enabled" lub "Encrypted": true "Decryption Key Required": true
Pliki nieszyfrowane, czyli REDcode RAW NE (Non-Encrypted), nie zawierają tych wpisów lub "Non-Encrypted" właśnie.
Z tym drugim kłócił się nie będę - rozumiem, że niektórym odpowiada. A to pierwsze jest tą "jakąś jeszcze/wciąż zaletą", która - jak sądzę - będzie coraz mniej istotna, gdy szybsze klatkaże też potanieją?
Ja bym jeszcze dopisał: - materiał zajmuje mniej miejsca - masz więcej zapasu w słabym świetle, bo w 25 kl/s nagrasz ujęcie z migawką 1/30, a w 50 czy 100 kl/s już nie - można montować na słabszym sprzęcie - mniejsze ryzyko przegrzania sprzętu przy nagrywaniu - w przypadku telefonów / kamer sportowych dochodzi jeszcze np. tryb HDR, który realnie pracuje w 2x wyższym klatkażu i składa klatki z dwóch ekspozycji – złożenie z 50 kl/s do 25 kl/s może być możliwe, ale ze 100 do 50 już nie.
Co oczywiście nie oznacza, że twierdzę iż nagrywanie w wyższych klatkażach nie ma sensu czy ma same wady. Jak najbardziej w wielu sytuacjach ma sens.
„Nasze ceny nie są w żaden sposób powiązane z kosztami komponentów, ale wynikają bardziej z naszego celu, jakim jest oferowanie możliwości szerokiemu gronu odbiorców – zwłaszcza młodzieży. Chcemy, aby wiele osób mogło doświadczyć naszego standardowego dla branży filmowej procesu pracy – zwłaszcza R3D NE, wewnętrznego nagrywania w formacie RAW i postprodukcji – z dużo większą elastycznością i kreatywnością. To jest nasz cel”.
Wygląda na to, że korzystasz z oprogramowania blokującego wyświetlanie reklam.
Optyczne.pl jest serwisem utrzymującym się dzięki wyświetlaniu reklam. Przychody z reklam pozwalają nam na pokrycie kosztów związanych z utrzymaniem serwerów, opłaceniem osób pracujących w redakcji, a także na zakup sprzętu komputerowego i wyposażenie studio, w którym prowadzimy testy.
Będziemy wdzięczni, jeśli dodasz stronę Optyczne.pl do wyjątków w filtrze blokującym reklamy.
Pierwszy! ;) Poczytam wieczorkiem
Z tym oznaczeniem REDcode NE, to, podobno jest tak, że
NE oznacza "Non-Encrypted".
REDcode RAW NE to wariant pliku .R3D, który nie wymaga klucza szyfrującego do otwarcia i edycji w programach takich jak REDCINE-X PRO, DaVinci Resolve czy Adobe Premiere Pro.
W kamerach RED jest zapis w formacie REDcode RAW NE, ale można ustawić tryb szyfrowania.
Szyfrowane pliki R3D wymagają klucza deszyfrującego do ich otwarcia i edycji w oprogramowaniu REDCINE-X PRO.
Szyfrowane pliki REDcode RAW (.R3D) nie mają specjalnego rozszerzenia — nadal są oznaczone jako .R3D — ale ich status szyfrowania jest zapisany w metadanych pliku.
W metadanych pliku można znaleźć wpisy typu:
"Encryption": "Enabled" lub "Encrypted": true
"Decryption Key Required": true
Pliki nieszyfrowane, czyli REDcode RAW NE (Non-Encrypted), nie zawierają tych wpisów lub "Non-Encrypted" właśnie.
👌
PS
A tak przy okazji, to jakie(ś) jeszcze zalety mają klatkaże 24/25 kl/s?
Użycie przez Ciebie „jeszcze” implikuje, że jakieś zalety już znasz i chcesz porozmawiać o tych innych. Ale niestety nie wiem, jakie już znasz :D
Znam (uważam za) zalety tylko te:
- tańszy sprzęt,
- "cinema look".
Z tym drugim kłócił się nie będę - rozumiem, że niektórym odpowiada. A to pierwsze jest tą "jakąś jeszcze/wciąż zaletą", która - jak sądzę - będzie coraz mniej istotna, gdy szybsze klatkaże też potanieją?
Ja bym jeszcze dopisał:
- materiał zajmuje mniej miejsca
- masz więcej zapasu w słabym świetle, bo w 25 kl/s nagrasz ujęcie z migawką 1/30, a w 50 czy 100 kl/s już nie
- można montować na słabszym sprzęcie
- mniejsze ryzyko przegrzania sprzętu przy nagrywaniu
- w przypadku telefonów / kamer sportowych dochodzi jeszcze np. tryb HDR, który realnie pracuje w 2x wyższym klatkażu i składa klatki z dwóch ekspozycji – złożenie z 50 kl/s do 25 kl/s może być możliwe, ale ze 100 do 50 już nie.
Co oczywiście nie oznacza, że twierdzę iż nagrywanie w wyższych klatkażach nie ma sensu czy ma same wady. Jak najbardziej w wielu sytuacjach ma sens.
Brzmi nieźle
👉 link
„Nasze ceny nie są w żaden sposób powiązane z kosztami komponentów, ale wynikają bardziej z naszego celu, jakim jest oferowanie możliwości szerokiemu gronu odbiorców – zwłaszcza młodzieży. Chcemy, aby wiele osób mogło doświadczyć naszego standardowego dla branży filmowej procesu pracy – zwłaszcza R3D NE, wewnętrznego nagrywania w formacie RAW i postprodukcji – z dużo większą elastycznością i kreatywnością. To jest nasz cel”.
Innym plusem niskich klatkaży 12 czy 18 kl/s w starych filmach
jest to że nawet dziadowie chodzą na nich żwawo
-podskakując. 😉