Przetwarzanie danych osobowych

Nasza witryna korzysta z plików cookies

Wykorzystujemy pliki cookie do spersonalizowania treści i reklam, aby oferować funkcje społecznościowe i analizować ruch w naszej witrynie, a także do prawidłowego działania i wygodniejszej obsługi. Informacje o tym, jak korzystasz z naszej witryny, udostępniamy partnerom społecznościowym, reklamowym i analitycznym. Partnerzy mogą połączyć te informacje z innymi danymi otrzymanymi od Ciebie lub uzyskanymi podczas korzystania z ich usług i innych witryn.

Masz możliwość zmiany preferencji dotyczących ciasteczek w swojej przeglądarce internetowej. Jeśli więc nie wyrażasz zgody na zapisywanie przez nas plików cookies w twoim urządzeniu zmień ustawienia swojej przeglądarki, lub opuść naszą witrynę.

Jeżeli nie zmienisz tych ustawień i będziesz nadal korzystał z naszej witryny, będziemy przetwarzać Twoje dane zgodnie z naszą Polityką Prywatności. W dokumencie tym znajdziesz też więcej informacji na temat ustawień przeglądarki i sposobu przetwarzania twoich danych przez naszych partnerów społecznościowych, reklamowych i analitycznych.

Zgodę na wykorzystywanie przez nas plików cookies możesz cofnąć w dowolnym momencie.

Optyczne.pl

Inne testy

Nikon ZR - test trybu filmowego

10 października 2025
Amadeusz Andrzejewski Komentarze: 8
Komentarze czytelników (8)
  1. gamma
    gamma 10 października 2025, 16:51

    Pierwszy! ;) Poczytam wieczorkiem

  2. molon_labe
    molon_labe 10 października 2025, 19:33

    Z tym oznaczeniem REDcode NE, to, podobno jest tak, że
    NE oznacza "Non-Encrypted".

    REDcode RAW NE to wariant pliku .R3D, który nie wymaga klucza szyfrującego do otwarcia i edycji w programach takich jak REDCINE-X PRO, DaVinci Resolve czy Adobe Premiere Pro.

    W kamerach RED jest zapis w formacie REDcode RAW NE, ale można ustawić tryb szyfrowania.

    Szyfrowane pliki R3D wymagają klucza deszyfrującego do ich otwarcia i edycji w oprogramowaniu REDCINE-X PRO.

    Szyfrowane pliki REDcode RAW (.R3D) nie mają specjalnego rozszerzenia — nadal są oznaczone jako .R3D — ale ich status szyfrowania jest zapisany w metadanych pliku.
    W metadanych pliku można znaleźć wpisy typu:
    "Encryption": "Enabled" lub "Encrypted": true
    "Decryption Key Required": true

    Pliki nieszyfrowane, czyli REDcode RAW NE (Non-Encrypted), nie zawierają tych wpisów lub "Non-Encrypted" właśnie.

  3. Bahrd
    Bahrd 10 października 2025, 19:59

    👌

    PS
    A tak przy okazji, to jakie(ś) jeszcze zalety mają klatkaże 24/25 kl/s?

  4. Amadi
    Amadi 10 października 2025, 21:18

    Użycie przez Ciebie „jeszcze” implikuje, że jakieś zalety już znasz i chcesz porozmawiać o tych innych. Ale niestety nie wiem, jakie już znasz :D

  5. Bahrd
    Bahrd 10 października 2025, 22:18

    Znam (uważam za) zalety tylko te:
    - tańszy sprzęt,
    - "cinema look".

    Z tym drugim kłócił się nie będę - rozumiem, że niektórym odpowiada. A to pierwsze jest tą "jakąś jeszcze/wciąż zaletą", która - jak sądzę - będzie coraz mniej istotna, gdy szybsze klatkaże też potanieją?

  6. Amadi
    Amadi 10 października 2025, 22:24

    Ja bym jeszcze dopisał:
    - materiał zajmuje mniej miejsca
    - masz więcej zapasu w słabym świetle, bo w 25 kl/s nagrasz ujęcie z migawką 1/30, a w 50 czy 100 kl/s już nie
    - można montować na słabszym sprzęcie
    - mniejsze ryzyko przegrzania sprzętu przy nagrywaniu
    - w przypadku telefonów / kamer sportowych dochodzi jeszcze np. tryb HDR, który realnie pracuje w 2x wyższym klatkażu i składa klatki z dwóch ekspozycji – złożenie z 50 kl/s do 25 kl/s może być możliwe, ale ze 100 do 50 już nie.

    Co oczywiście nie oznacza, że twierdzę iż nagrywanie w wyższych klatkażach nie ma sensu czy ma same wady. Jak najbardziej w wielu sytuacjach ma sens.

  7. PDamian
    PDamian 10 października 2025, 22:45


    Brzmi nieźle

    👉 link

    „Nasze ceny nie są w żaden sposób powiązane z kosztami komponentów, ale wynikają bardziej z naszego celu, jakim jest oferowanie możliwości szerokiemu gronu odbiorców – zwłaszcza młodzieży. Chcemy, aby wiele osób mogło doświadczyć naszego standardowego dla branży filmowej procesu pracy – zwłaszcza R3D NE, wewnętrznego nagrywania w formacie RAW i postprodukcji – z dużo większą elastycznością i kreatywnością. To jest nasz cel”.

  8. PDamian
    PDamian 10 października 2025, 22:56


    Innym plusem niskich klatkaży 12 czy 18 kl/s w starych filmach
    jest to że nawet dziadowie chodzą na nich żwawo
    -podskakując. 😉

Napisz komentarz

Komentarz można dodać po zalogowaniu.


Zaloguj się. Jeżeli nie posiadasz jeszcze konta zarejestruj się.


Następny rozdział