Przetwarzanie danych osobowych

Nasza witryna korzysta z plików cookies

Wykorzystujemy pliki cookie do spersonalizowania treści i reklam, aby oferować funkcje społecznościowe i analizować ruch w naszej witrynie, a także do prawidłowego działania i wygodniejszej obsługi. Informacje o tym, jak korzystasz z naszej witryny, udostępniamy partnerom społecznościowym, reklamowym i analitycznym. Partnerzy mogą połączyć te informacje z innymi danymi otrzymanymi od Ciebie lub uzyskanymi podczas korzystania z ich usług i innych witryn.

Masz możliwość zmiany preferencji dotyczących ciasteczek w swojej przeglądarce internetowej. Jeśli więc nie wyrażasz zgody na zapisywanie przez nas plików cookies w twoim urządzeniu zmień ustawienia swojej przeglądarki, lub opuść naszą witrynę.

Jeżeli nie zmienisz tych ustawień i będziesz nadal korzystał z naszej witryny, będziemy przetwarzać Twoje dane zgodnie z naszą Polityką Prywatności. W dokumencie tym znajdziesz też więcej informacji na temat ustawień przeglądarki i sposobu przetwarzania twoich danych przez naszych partnerów społecznościowych, reklamowych i analitycznych.

Zgodę na wykorzystywanie przez nas plików cookies możesz cofnąć w dowolnym momencie.

Optyczne.pl

Aktualności

Panasonic AU-EVA1

Panasonic AU-EVA1
11 sierpnia
2017 11:57

Jesienią w ofercie firmy Panasonic pojawi się nowa, kompaktowa i profesjonalna kamera oznaczona symbolem AU-EVA1. Wyposażone w matrycę Super 35 mm urządzenie może rejestrować obraz w jakości 5.7K.

Informacja prasowa

Panasonic prezentuje specyfikację oraz cenę najnowszej kamery EVA1.

Profesjonalna kamera Panasonic AU-EVA1 będzie dostępna na rynku już jesienią w cenie 32 090 zł netto. Firma ogłosiła właśnie szczegóły jej specyfikacji, w tym podwójną czułość ISO 800 i 2500 oraz 14-stopniowy zakres dynamiki.

Zaprezentowana po raz pierwszy podczas Cine Gear Expo 2017 kamera to kompaktowy model skonstruowany z myślą o filmowaniu z ręki, jak również produkcjach dokumentalnych, reklamach i teledyskach.

Kamera AU-EVA1 została wyposażona w nową matrycę Super 35mm (24,6 mm x 12,97 mm). Umożliwia rejestrowanie obrazu w jakości 5,7K (5720 x 3016) i składa się z ponad 17,25 milionów pikseli. To blisko dwa razy więcej niż oferuje matryca 4K (4096 x 2160), czyli 8,8 miliona pikseli. Oprócz wyższej rozdzielczości natywnej, kamera zapewnia też wyższą rozdzielczość podczas skalowania w dół do formatu 4K, UHD, 2K lub nawet 720p. Dzięki temu lepiej wykrywa informacje o kolorze, co gwarantuje bardziej precyzyjne wykończenie obrazu.

Panasonic AU-EVA1

Jedną z kluczowych cech filmowych kamer Panasonic jest podwójne natywne ISO. Umożliwia ono odczytanie informacji z sensora w diametralnie inny sposób i wydobycie z niego więcej informacji bez degradacji obrazu. To oznacza, że kamera może przełączać się ze standardowej na wyższą czułość bez zwiększania poziomu szumów i generowania artefaktów. EVA1 oferuje dwa standardy ISO 800 oraz 2500, które pozwolą operatorom na filmowanie niemal w każdych warunkach oświetleniowych.

EVA1 posiada 14-stopniowy zakres dynamiki, co pozwala na precyzyjne stopniowanie ekspozycji od jasnych do ciemnych. Oprócz tego kamera zapewnia wierne odwzorowanie kolorów i bogatych odcieni skóry dzięki funkcjom V-Log oraz V-Gamut. Charakterystyka krzywej gamma V-Log przypomina film nakręcony na taśmie i umożliwia nagrywanie HDR. Z kolei V-Gamut obsługuje poszerzoną paletę kolorów BT.2020.

Kamera ma kompaktową obudowę (17 cm x 13,5 cm x 13,3 cm) i waży jedynie 1,2 kg. Posiada zdejmowany uchwyt, który obejmuje kilka elementów sterujących, w tym przycisk menu, rozpoczęcia/zatrzymania nagrywania i ustawienia przysłony, a także dwa przyciski definiowane przez użytkownika. Dzięki uchwytowi EVA1 może służyć do filmowania z ręki, na ramieniu, może być także montowana na dronie czy wysięgnikach jib arm, gdy konieczne jest zapewnienie płynnego ruchu kamery.

Ekran LCD, w który wyposażona jest kamera to 3,5-calowy panel dotykowy, który pozwala na wybór opcji z menu, powiększanie obrazu i sterowanie odtwarzaniem. Wyświetlacz oferuje również regulację podświetlenia, w tym tryb Power LCD zapewniający dużą jasność podczas oglądania. Model ma mocowanie EF, dając możliwość korzystania z szerokiego zasobu obiektywów, w tym licznych stało- i zmiennoogniskowych obiektywów różnych producentów. Elektroniczna stabilizacja obrazu (EIS) jest wykorzystywana w celu kompensacji możliwych drgań i rozmycia obrazu w przypadku nagrywania z ręki lub mocowania na ramieniu. Kamera oferuje również pełną kontrolę nad przysłoną, funkcję One-Push Auto Focus oraz system Lens Data.

Za mocowaniem obiektywu znajduje się pokrętło zintegrowanego filtra szarego redukujące światło o 2, 4 lub 6 stopni, które umożliwia precyzyjne sterowanie ekspozycją. EVA1 zawiera także przycisk umożliwiający odsunięcie filtra blokującego podczerwień poza ścieżkę do matrycy. Dzięki sterowaniu podczerwienią można uzyskiwać wyjątkowe efekty fotograficzne i nagrywać ujęcia nocą.

Zarówno filtr ND, jak i filtr IR Cut są sterowane elektronicznie i można nimi operować zdalnie, za pomocą smartfonu bądź tabletu. Dla kamery EVA1 opracowano aplikację zdalnego sterowania dla tabletów z systemem iOS i Android, która umożliwia operowanie urządzeniem, gdy znajduje się na wysięgniku bądź poza zasięgiem operatora.

Panasonic AU-EVA1

Z myślą o filmowcach niezależnych model umożliwia rejestrowanie materiału na dostępnych i niedrogich kartach SD. Pozwala na rejestrowanie na dwóch kartach SD, z opcjonalną funkcją nagrywania ciągłego (Relay Rec) lub jednoczesnego (Simul Rec). Dostępny jest także tryb nagrywania jednoujęciowego dający możliwość wyodrębnienia pojedynczych klatek w celu przygotowania filmu poklatkowego.

Dostępne są różne kodeki MOV, w tym z próbkowaniem 10-bitowym 4:2:2 nawet w rozdzielczości 4K.EVA1 oferuje filmowanie w formatach 4K (4096 x 2160), UHD (3840 x 2160), 2K (2048 x 1080), Full HD (1920 x 1080) i HD (1280 x 720).

Możliwe jest rejestrowanie obrazu z prędkością do 59,94/50 kl./s w rozdzielczości 4K/UHD, do 120/100 kl./s w rozdzielczości 2K/Full HD lub 240/200 kl./s (obszar przycięcia) w trybie rejestrowania z wysoką szybkością. Planowane jest też uaktualnienie oprogramowania, dzięki któremu kamera oferować będzie kompresję ALL-Intra przy zapisywaniu obrazu za pomocą kamery oraz wyjście RAW 5,7K, które umożliwi obsługę rejestratorów innych producentów.

W pierwszej wersji kamery dostępne szybkości transmisji bitów będą wahały się od 8 Mb/s do 150 Mb/s, w zależności od liczby klatek na sekundę, rozdzielczości i kodeka. W przyszłej aktualizacji dodany zostanie kodek wideo umożliwiający nagrywanie do 400 Mb/s.

Jako urządzenie do produkcji wideo, EVA1 zawiera kilka profesjonalnych narzędzi do obróbki obrazu, w tym funkcję Peaking, Expand (powiększenie centralnej części ujęcia), Waveform, opcję Zebra (która przekazuje informacje o wypalonych obszarach kadru) oraz Spot Meter (Y-Get). EVA1 wykorzystuje także funkcję Square, czyli układ zielonych kwadratów, które powiększają się w momencie uzyskania ostrości. Dzięki temu operator może precyzyjnie ustawić ostrość w pożądanym obszarze.

EVA1 jest wyposażona w dwa zbalansowane wejścia audio XLR z funkcją kodowania Dolby Audio. Wyjścia wideo HDMI oraz SDI obsługują format 4K i mogą być niezależnie regulowane. Umożliwiają jednoczesne wyświetlanie materiału HD na wizjerze lub zewnętrznym monitorze i przesyłanie obrazu 4K do zewnętrznego rejestratora bądź monitora. W przeciwieństwie do innych kamer tej klasy, model obsługuje również wejście/wyjście kodu czasowego.

Więcej informacji na temat profesjonalnych kamer Panasonic można znaleźć na stronie: business.panasonic.pl/kamery-profesjonalne.


Komentarze czytelników (41)
  1. PDamian
    PDamian 11 sierpnia 2017, 12:09

    Panasonic chyba pożałował wejścia niegdyś w format 4/3 / m4/3.
    Przedstawili kamerę na obiektywach do której zarobią inne firmy. link

    I będzie tylko gorzej, bo do 8K m4/3 się nie nadaje.

  2. mate
    mate 11 sierpnia 2017, 12:36

    @PDamian
    Panas i tak nie produkuje stricte filmowych szkieł, do m4/3 również. A kamery z sensorem s35 robili już wcześniej.

  3. tripper
    tripper 11 sierpnia 2017, 12:47

    @PDamian

    A dlaczego m4/3 nie nadaje się do 8K?

  4. noob
    noob 11 sierpnia 2017, 12:53

    @PDamian "bo do 8K m4/3 się nie nadaje"

    Mógłbyś rozwinąć to zabawne stwierdzenie?

    Panasonic nie ma czego żałować, bycie w jednym i to otwartym systemie, nie blokuje mu przecież możliwości stosowania innych, gdy potrzebna mu większa powierzchnia. A to że da zarobić komuś innemu na obiektywach to chyba żaden grzech, ani P na tym nie straci, ani C się nie nachłapie. Jak dla mnie to m4/3 jest wprost idealnym kompromisem dla video w kategorii gabaryty/jakość.

  5. noob
    noob 11 sierpnia 2017, 12:54

    a tak swoją drogą to marzy mi się takie coś :P

  6. mate
    mate 11 sierpnia 2017, 13:04

    @noob
    "A to że da zarobić komuś innemu na obiektywach to chyba żaden grzech, ani P na tym nie straci, ani C się nie nachłapie."

    No dokładnie. PDamian dając link do bhphoto ze szkłami filmowymi na EF jakby nie zauważył, że w kategorii Digital Cinema Lenses jak zmienimy bagnet z EF na m4/3, to również nie ma tam ani jednego szkła Panasonika :)

  7. sloma_p
    sloma_p 11 sierpnia 2017, 13:16

    8K to ponad 40Mpix, na sensorze m43 przy obecnej technologi to byłoby morze szumu gdyby tylko wyjść z bazowego ISO. No, ale technologia do czasu wprowadzenia tego na szerszą skalę będzie lepsza.

    Co do tej kamery - R.I.P. C200 ;)

  8. tripper
    tripper 11 sierpnia 2017, 13:26

    @sloma_p

    No to Sony chyba nie słyszało o tej teorii i jakoś nie ma problemów żeby sprzedawać kamery 4K z matrycą 1/2.3" po $4500. No to to dopiero musi być ocean szumu, nawet na bazowym ISO.

  9. obrazwobraz
    obrazwobraz 11 sierpnia 2017, 13:37

    A ja jestem ciekaw jak ten gość na zdjęciu wyżej kontroluje to co nagrywa nie mając żadnego wyświetlacza czy wizjera... Czyżby ta kamera sama wiedziała jak kadrować i ustawiać ostrość?

  10. mate
    mate 11 sierpnia 2017, 13:41

    @sloma_p
    "8K to ponad 40Mpix, na sensorze m43 przy obecnej technologi to byłoby morze szumu gdyby tylko wyjść z bazowego ISO."

    Aż tak nie przesadzajmy. 20 mpix na 1" daje radę. Oczywiście nie jest królem wysokich ISO, ale to jest mniej więcej poziom aps-c sprzed kilku lat.

  11. PDamian
    PDamian 11 sierpnia 2017, 13:42

    JAKBY Panasonic produkował bezlusterkowce aps-c, to trochę obiektywów do nich znalazło by nabywców wśród filmujących kamerami Super 35.
    [Patrz kamery Blackmagic z mocowaniem obiektywów m4/3]
    Może nawet jak wielu producentów mógłby się pokusić o specjale filmowe ich wersje za kupę kasy.

    8K w formacie m4/3 wymaga matrycy ponad 44mpix.

    Jeżeli 8K miałoby być dla większej rozdzielczości,
    to w m4/3 trzeba by było jasne obiektywy, żeby dyfrakcja nie zżerała szczegółów i nie zostawałyby z tego 8K tylko opasłe pliki -bez rozróżnienia cio do szczegółu z 4K.

    Jaka jest wzrost rozdzielczości między:
    12mpix m4/3 Olympus E-PL1 (bez filtra AA!) link
    a 20mpix m4/3 Olympus OM-D E-M1 Mark II link ?

  12. PDamian
    PDamian 11 sierpnia 2017, 13:47

    Olympus M.Zuiko Digital ED 25 mm f/1.2 PRO
    12mpix E-PL1 link
    16mpix E-M5 II link
    link

    Panasonic Leica DG Summilux 12 mm f/1.4 ASPH
    12mpix E-PL1 link
    16mpix E-M5 II link
    link

  13. mate
    mate 11 sierpnia 2017, 13:51

    @dcs
    "JAKBY Panasonic produkował bezlusterkowce aps-c, to trochę obiektywów do nich znalazło by nabywców wśród filmujących kamerami Super 35.
    [Patrz kamery Blackmagic z mocowaniem obiektywów m4/3] "

    Serio uważasz, że ktoś podpina obiektywy foto do zaawansowanych kamer?
    A Panasonic nie produkuje profi szkieł filmowych z mocowaniem m4/3, więc skąd pomysł, że takowe by robił na większy format?

  14. PDamian
    PDamian 11 sierpnia 2017, 13:57

    Profi szkła filmowe z mocowaniem Canon EF marek Rokinon, Samyang, Sigma i Tokina link

  15. mate
    mate 11 sierpnia 2017, 13:59

    @dcs
    No i? Przecież na bagnecie m4/3 sytuacja wygląda bardzo podobnie. Tam też Panas nie zarabia na szkłach filmowych, a Samyang, Sigma czy Tokina owszem, więc co panasonic traci, że zrobił kamerę z takim bagnetem?

  16. PDamian
    PDamian 11 sierpnia 2017, 14:03

    albo to samo, ale do m4/3 + Kowa i + profi -oczywiście SLR Magic link

  17. mate
    mate 11 sierpnia 2017, 14:05

    @dcs
    Po raz kolejny, no i? Widzisz gdzieś tam szkła Panasonika? To napisz jeszcze raz, gdzie traci? Bo znowu zaczynasz sypać linkami bez opamiętania.

  18. PDamian
    PDamian 11 sierpnia 2017, 14:09

    No właśnie traci, bo nie zarabia na tym.

    Do najbardziej wypasionej swojej kamery mógłby robić wersje filmwe istniejących obiektywów z ceną x3 -jak konkurencja.
    Do GH5 może nie widzi sensu tego robić, no ale między GH5 a EVA1 czy Varicam LT jest przepaść i zupełnie inne grono odbiorców. link

  19. mate
    mate 11 sierpnia 2017, 14:23

    @dcs
    "Do GH5 może nie widzi sensu tego robić, no ale między GH5 a EVA1 czy Varicam LT jest przepaść i zupełnie inne grono odbiorców."

    A nie przyszło ci do głowy, że może Panas nie chce/nie ma możliwości wejść na rynek takich szkieł (niezależnie od wielkości sensora)? Przecież nie od wczoraj produkują kamery z bagnetem EF czy PL, skoro Panasonic nie produkuje takowych na s35 (choć produkuje kamery), nie produkuje takowych na m4/3 (choć to trzevi najbardziej popularny bagnet w branży filmowej, skoro takie szkła produkują niezależni, tak na bagnet EF, PL jak i m4/3, to może sam Panasonic nie jest zainteresowany?

  20. PDamian
    PDamian 11 sierpnia 2017, 14:31

    Nawiasem mówiąc "profi" wersje filmowe "cywilnych" obiektywów wymienionych marek zapewniają tylko mechaniczną zgodność bagnetu -bez połączeń elektronicznych.
    Więc te "profi" kundle filmowe ciężko porównywać z systemowymi Canon CN-E czy Sony link

  21. PDamian
    PDamian 11 sierpnia 2017, 14:39

    Do jednego czy dwóch modeli kamer S35 specjalnie produkowanie obiektywów przez Panasonic penie się nie opłaca ...przy wdepnięciu w m4/3 i konieczności zapewnienia tu oferty. I O TYM WŁAŚNIE MOWA.

    Jakoś prawie wszyscy producenci kundli silą się na wersje filmowe. Ciekawe dlaczego?

  22. sloma_p
    sloma_p 11 sierpnia 2017, 14:46

    @tripper - no sprzedaje i zapytaj, jak to się sprawuje w kiepskich warunkach oświetleniowych. W smarkfonach też masz 4K i co z tego? Jak się jakość obetnie kompresją i auto-odszumianiem, to z 4K zostaje marketingowy znaczek na obudowie.

    @mate - może i racja :)

  23. mate
    mate 11 sierpnia 2017, 14:53

    @dcs
    "Do jednego czy dwóch modeli kamer S35 specjalnie produkowanie obiektywów przez Panasonic penie się nie opłaca"

    Ale przecież kamer na super35 i z mocowaniem EF bądź PL jest znacznie więcej, nie tylko Panas takie robi, więc czemu nie robią szkieł filmowych?

    "przy wdepnięciu w m4/3 i konieczności zapewnienia tu oferty."

    O jakiej znowu konieczności piszesz? Panasonic najwyraźniej nie jest zainteresowany własną optyką filmową, niezależnie od rozmiaru sensora czy bagnetu. Jedne firmy robią optykę filmową, inne nie, koniec kropka. Pisanie tutaj o jakimś wdeptywaniu i urojonych stratach jest zwykłym bajaniem.

  24. sloma_p
    sloma_p 11 sierpnia 2017, 15:06

    Są tez firmy, które nie robią kamer S35, ale robią optykę do nich, mimo, że technologicznie pewnie by sobie poradziły, vide Fuji :d

  25. PDamian
    PDamian 11 sierpnia 2017, 15:11

    "Ale przecież kamer na super35 i z mocowaniem EF bądź PL jest znacznie więcej, nie tylko Panas takie robi, więc czemu nie robią szkieł filmowych?"

    -do niedawna produkował jeden model kamery S35. Panasonic nie jest producentem obiektywów jak wymienione: Rokinon/Samyang, Sigma, Tokina, Kowa, SLR Magic czy Zeiss.
    Naprawdę nie widzisz różnicy między Panasonic, a tymi firmami które próbują oferowane modele obiektywów sprzedać do wszystkiego (no prawie)?

    "O jakiej znowu konieczności piszesz?"
    - link
    Jeszcze raz: "Do najbardziej wypasionej swojej kamery mógłby robić wersje filmwe istniejących obiektywów z ceną x3 -jak konkurencja.
    Do GH5 [G80, GX80, GF8...] może nie widzi sensu tego robić"

    "Jedne firmy robią optykę filmową, inne nie, koniec kropka."
    -wszyscy producenci optyki -obiektywów: Rokinon/Samyang, Sigma, Tokina, Kowa, SLR Magic, Zeiss pchają się z wersjami filmowymi.
    A parę firm przerabia nie swoje obiektywy LockCircle -Zeiss.



  26. mate
    mate 11 sierpnia 2017, 15:12

    @sloma_p
    "Są tez firmy, które nie robią kamer S35, ale robią optykę do nich, mimo, że technologicznie pewnie by sobie poradziły, vide Fuji"

    Zaraz się dowiesz, że to dlatego, że mają bezlustro aps-c ;)

  27. PDamian
    PDamian 11 sierpnia 2017, 15:17

    Poza tym dlaczego Panasonic miałby oferować profi obiektywy do swoich nie-profi kamer i bezlusterkowców m4/3?

  28. mate
    mate 11 sierpnia 2017, 15:17

    @dcs
    "Panasonic nie jest producentem obiektywów jak wymienione: Rokinon/Samyang, Sigma, Tokina, Kowa, SLR Magic czy Zeiss. "

    No to amerykę odkryłeś.

    "Do najbardziej wypasionej swojej kamery mógłby robić wersje filmwe istniejących obiektywów z ceną x3 -jak konkurencja.
    Do GH5 [G80, GX80, GF8...] może nie widzi sensu tego robić"

    To jest tylko twoje myślenie życzeniowe rozmijające się z rzeczywistością. Panas mógłby nie widzieć również sensu jakby mieli bezlustro aps-c

  29. PDamian
    PDamian 11 sierpnia 2017, 15:30

    Mógłby nie widzieć sensu, ale:
    -zrobienie takiej wersji z istniejącego modelu byłoby tanie -patrz wymienione marki
    -bez problemu ogarnąłby styki -w przeciwieństwie do wymienionej konkurencji
    ...i też byłoby tanie
    -miałoby większy sens niż profi obiektywy filmowe do nie profi- filmowych bezlusterkowców czy AG-AF

  30. PDamian
    PDamian 11 sierpnia 2017, 15:31

    miałoby większy sens niż profi obiektywy filmowe do nie profi- filmowych bezlusterkowców czy AG-AF formatu m4/3

  31. fotofan
    fotofan 11 sierpnia 2017, 15:48

    link

    Mega zdjęcie reklamowe. Jak z katalogu z lat 80. To chyba robił jakiś praktykant hahaha. Kamera za 32 tys i takie coś.

  32. fotofan
    fotofan 11 sierpnia 2017, 15:48

    link
    prawidłowy link

  33. mate
    mate 11 sierpnia 2017, 16:00

    @dcs
    "zrobienie takiej wersji z istniejącego modelu byłoby tanie -patrz wymienione marki"

    Znowu ci się wydaje. Tanie to są co najwyżej Samyangi vdslr, bezstopniowa przysłona czy zębatki do follow focus jeszcze nie czynią z konstrukcji profi szkła filmowego. Przerobienie szkła foto na konstrukcję parafokalną i nieoddychającą to jest de facto nowy projekt optyczny i konstrukcja. Założenie, że Panas chciałby robić takie szkła gdyby miał bezlustro aps-c jest tak naiwne, że aż ciężko komentować. Gdyby chcieli robić takie szkła to już by je robili.

  34. PDamian
    PDamian 11 sierpnia 2017, 16:08

    "Przerobienie szkła foto na konstrukcję parafokalną i nieoddychającą to jest de facto nowy projekt optyczny i konstrukcja."

    -Sugerujesz, że wymieniane już parokrotnie filmowe wersje kundli (w tym Sigm) są nowymi projektami optycznymi, a nie starą optyką w nowej obudowie (z zębatkami : ) ???
    I kto tu jest naiwny?

  35. mate
    mate 11 sierpnia 2017, 16:20

    @dcs
    "-Sugerujesz, że wymieniane już parokrotnie filmowe wersje kundli (w tym Sigm) są nowymi projektami optycznymi, a nie starą optyką w nowej obudowie (z zębatkami : ) ??? "

    A kto oprócz ciebie twierdził, że to są profi szkła filmowe?

  36. PDamian
    PDamian 11 sierpnia 2017, 16:31

    "A kto oprócz ciebie twierdził, że to są profi szkła filmowe?"
    -Ty.

    PDamian 11 sierpnia 2017, 12:09
    "Panasonic chyba pożałował wejścia niegdyś w format 4/3 / m4/3.
    Przedstawili kamerę na obiektywach do której zarobią inne firmy. link "

    mate 11 sierpnia 2017, 12:36
    "Panas i tak nie produkuje stricte filmowych szkieł, do m4/3 również."
    mate 11 sierpnia 2017, 13:04
    "No dokładnie. PDamian dając link do bhphoto ze szkłami filmowymi na EF jakby nie zauważył, że w kategorii Digital Cinema Lenses jak zmienimy bagnet z EF na m4/3, to również nie ma tam ani jednego szkła Panasonika :)"
    mate 11 sierpnia 2017, 13:51
    "A Panasonic nie produkuje profi szkieł filmowych z mocowaniem m4/3,...?"
    mate 11 sierpnia 2017, 13:59
    "Przecież na bagnecie m4/3 sytuacja wygląda bardzo podobnie. Tam też Panas nie zarabia na szkłach filmowych, a Samyang, Sigma czy Tokina owszem,..."


    Jeszcze raz zajrzyj do linku, o czym pisałeś
    link

  37. sloma_p
    sloma_p 11 sierpnia 2017, 17:08

    @fotofan - hehehe - przy czym to jest 32 netto, brutto to wychodzi pod 40 koła ;) Nie licząc upgrade'ów softu...

  38. mate
    mate 11 sierpnia 2017, 17:24

    @dcs
    Nie, nigdzie nie napisałem, że to są profi szkła filmowe. Zresztą żaden producent firmowy nie robi szkieł poprzez modyfikację konstrukcji foto, które miałyby być konkurencją cenowo-jakościową dla Samyanga czy Sigmy w segmencie filmowym. Wymyślanie teorii ile to Panasonic nie traci bo wszedł w m4/3, przez co nie zrobi takich szkieł na super35 z mocowaniem EF jest więcej niż głupie. Te Samyangi i inne tańsze namiastki szkieł filmowych są właśnie dedykowane filmującym aparatom. Nikt tego nie podpina do kamer po kilkadziesiąt tysięcy zł. Tam się używa innych szkieł, które nie powstają poprzez dodanie bezstopniowej przysłony i pierścienia follow focus, więc gdyby Panasonic chciał robić takie szkła, to mógłby to robić już teraz (tak jak Fuji wypuściło linię takich szkieł) i posiadanie bagnetu m4/3 nie jest tu żadną przeszkodą.

  39. sloma_p
    sloma_p 11 sierpnia 2017, 17:38

    E tam, ostatnio na kotlecie miałem kamerzystę z C300 i podpiętym Ciamgiem 35/1.4 fotograficznym :D:D

  40. PDamian
    PDamian 11 sierpnia 2017, 17:41

    E tam, link

  41. sloma_p
    sloma_p 11 sierpnia 2017, 18:24

    Widziałem, specka niezła, ale hybrydowego EVF/OVF nie ma, Dual-pixel AF też nie. To będzie wg. mnie szczytowe osiągnięcie technologi DSLR, coś jak F6 dla filmu, świetne body, ale następne będą musiały być radykalnie zmienione.

Napisz komentarz

Komentarz można dodać po zalogowaniu.


Zaloguj się. Jeżeli nie posiadasz jeszcze konta zarejestruj się.