Venus Optics LAOWA 15 mm f/2 FE ZERO-D - zdjęcia przykładowe
Zapraszamy do obejrzenia galerii zdjęć przykładowych wykonanych obiektywem Venus Optics LAOWA 15 mm f/2 FE ZERO-D podpiętym do aparatu Sony A7R II. Wszystkie zdjęcia to pliki JPEG prosto z aparatu. Zastosowano najniższy poziom wyostrzania i kompresji.
Zdjęcia przykładowe
Aparat: Sony A7R II
Parametry: 15 mm, f/2.0, exp. 15 sek., ISO 1600 Plik: JPEG, 7952 x 5304 pix, 25.63 MB |
Aparat: Sony A7R II
Parametry: 15 mm, f/2.0, exp. 1/500 sek., ISO 200 Plik: JPEG, 7952 x 5304 pix, 21.34 MB |
Aparat: Sony A7R II
Parametry: 15 mm, f/2.0, exp. 1/1600 sek., ISO 100 Plik: JPEG, 7952 x 5304 pix, 30.81 MB |
Aparat: Sony A7R II
Parametry: 15 mm, f/2.0, exp. 1/500 sek., ISO 80 Plik: JPEG, 7952 x 5304 pix, 21.09 MB |
Aparat: Sony A7R II
Parametry: 15 mm, f/2.0, exp. 1/640 sek., ISO 80 Plik: JPEG, 7952 x 5304 pix, 28.47 MB |
Aparat: Sony A7R II
Parametry: 15 mm, f/2.0, exp. 1/2500 sek., ISO 80 Plik: JPEG, 7952 x 5304 pix, 24.22 MB |
Aparat: Sony A7R II
Parametry: 15 mm, f/2.0, exp. 1/160 sek., ISO 200 Plik: JPEG, 7952 x 5304 pix, 26.47 MB |
Aparat: Sony A7R II
Parametry: 15 mm, f/2.0, exp. 1/160 sek., ISO 800 Plik: JPEG, 7952 x 5304 pix, 24.53 MB |
Aparat: Sony A7R II
Parametry: 15mm, f/2.8, exp. 1/2000 sek., ISO 80 Plik: JPEG, 7952 x 5304 pix, 25.19 MB |
Aparat: Sony A7R II
Parametry: 15 mm, f/2.8, exp. 1/1600 sek., ISO 80 Plik: JPEG, 7952 x 5304 pix, 22.41 MB |
Aparat: Sony A7R II
Parametry: 15 mm, f/2.8, exp. 1/200 sek., ISO 200 Plik: JPEG, 7952 x 5304 pix, 32.28 MB |
Aparat: Sony A7R II
Parametry: 15 mm, f/2.8, exp. 1/1250 sek., ISO 100 Plik: JPEG, 7952 x 5304 pix, 24.97 MB |
Aparat: Sony A7R II
Parametry: 15 mm, f/2.8, exp. 1/4000 sek., ISO 100 Plik: JPEG, 7952 x 5304 pix, 23.88 MB |
Aparat: Sony A7R II
Parametry: 15 mm, f/4.0, exp. 1/1000 sek., ISO 80 Plik: JPEG, 7952 x 5304 pix, 26.28 MB |
Aparat: Sony A7R II
Parametry: 15 mm, f/4.0, exp. 1/800 sek., ISO 80 Plik: JPEG, 7952 x 5304 pix, 23.72 MB |
Aparat: Sony A7R II
Parametry: 15 mm, f/4.0, exp. 1/100 sek., ISO 200 Plik: JPEG, 7952 x 5304 pix, 28.41 MB |
Aparat: Sony A7R II
Parametry: 15 mm, f/4.0, exp. 1/1250 sek., ISO 100 Plik: JPEG, 7952 x 5304 pix, 24.28 MB |
Aparat: Sony A7R II
Parametry: 15 mm, f/4.0, exp. 1/2000 sek., ISO 100 Plik: JPEG, 7952 x 5304 pix, 25.75 MB |
Aparat: Sony A7R II
Parametry: 15 mm, f/5.6, exp. 1/320 sek., ISO 100 Plik: JPEG, 7952 x 5304 pix, 31.78 MB |
Aparat: Sony A7R II
Parametry: 15 mm, f/5.6, exp. 1/500 sek., ISO 80 Plik: JPEG, 7952 x 5304 pix, 27.72 MB |
Aparat: Sony A7R II
Parametry: 15 mm, f/5.6, exp. 1/400 sek., ISO 80 Plik: JPEG, 7952 x 5304 pix, 24.63 MB |
Aparat: Sony A7R II
Parametry: 15 mm, f/5.6, exp. 1/500 sek., ISO 100 Plik: JPEG, 7952 x 5304 pix, 26.59 MB |
Aparat: Sony A7R II
Parametry: 15 mm, f/8.0, exp. 1/400 sek., ISO 100 Plik: JPEG, 7952 x 5304 pix, 31.03 MB |
Aparat: Sony A7R II
Parametry: 15 mm, f/8.0, exp. 1/160 sek., ISO 80 Plik: JPEG, 7952 x 5304 pix, 24.94 MB |
Komentarz można dodać po zalogowaniu.
Zaloguj się. Jeżeli nie posiadasz jeszcze konta zarejestruj się.
Obiektyw zapowiada sie bardzo ciekawie. Tylko ta winieta wyglada dziwnie jam by nie byla w osi
Tak z ciekawości - jak ustawiacie ostrość manualami w testach? Dla najlepszej ostrości centrum czy średniej dla całego obrazka?
Straszna koma
Skrzynka jest bardzo nieostra!
Strasznie winietuje - chyba jednak jest coś w tym mocowaniu nie do końca dobrze. Zwłaszcza przy szerokich szkłach to widać. Zdaje się że na koniec Nikon czegoś się nauczył i zapowiadanie mocowanie ma być najszersze wśród bezluster a i w lustrzankach tylko Canon ma szerzej.
A bo w skrzynce chodzi o nieostrości :)
Staram się ustawiać ostrość w środku kadru, ale w tym obiektywie ustawianie ostrości stanowi pewien problem. Ruch od 1 metra do nieskończoności to jakieś niespełna 10 stopni obrotu pierścienia więc o precyzję nastaw trudno.
Poza tym widać to na zdjęciu obiektywu w newsie. Zwróćcie uwagę jak mała odległość dzieli znaczek 1 metra od nieskończoności. Na przysłonach f/4.0 i większych głębia daje możliwość wygodnej pracy. Ale w okolicach f/2.0 już łatwo nie jest.
Ja tylko porównałem do innych zdjęć tej legenarnej skrzynki ;)
@Arek
"Ruch od 1 metra do nieskończoności to jakieś niespełna 10 stopni obrotu pierścienia więc o precyzję nastaw trudno."
Na A7 z focus peakingiem + focus assistem to nie powinno przecież być problemem :P
Na LV można.
Na skrzynce jest łatwiej bo są napisy.
Przeceniacie LV.
Jam mam do tego białą planszę z czarnymi cyferkami.
Używam ją często na LV w złych warunkach świetlnych, ustawiam ją tam gdzie chcę mieć ostrość.
Peaking przy superszerokokątnych słabo działa.
Obiektyw manualny o niewystarczająco precyzyjnym pierścieniu ustawienia ostrości - brzmi jak bardzo poważna wada. Dla niektórych dyskwalifikująca ten model :(
zaraz sie zacznie, ze zdjeciu nocnego nieba, brakuje jakiejs gwiazdy bo to Sony :D !! :)
Bardzo duże zachwyty rzeczony obiektyw budził wśród droniarzy. Tak nadmieniam.
Bo jak na swoje parametry ma umiarkowane rozmiary. Choć pewnie dla droniarzy jeszcze lepsza byłaby Laowa 7.5mm.
Tak, możliwe że chodziło mi właśnie o tego 7.5, tylko się pomyliłem.
Choć przy wymiennej optyce to nie tylko te szerokie szkła robią robotę.
Chciałbym zobaczyć test Laowa 12mm.
Ni i są nowe Milvusy 25 i 35 f/1.4 link
W kwestii winietowania to chyba będzie absolutny rekord i nawet szkła 35/1.4 czy 24/1.4 będą przy nim wyglądały jak dobrze skorygowane :)
A przy okazji Arku już parę razy pisałem pod testami szkieł - zdjęcie nocnego nieba mówi często o zachowaniu szkła więcej, niż wszystkie pozostałe zdjęcia testowe. Wprawdzie z astrofotografią nie mam nic wspólnego, ale jak na dłoni widać problemy z korygowaniem wielu wad.
Ostrzyć trzeba umieć. Przede wszystkim trzeba poznać specyfikę obiektywu, głównie jak rozkłada się się krzywizna pola, by osiągać najlepsze rezultaty dla CAŁEGO kadru. Jest to szczególnie ważne i widoczne przy szerokich szkłach.
Nie można sobie radośnie ustawić czegoś na oko i potem pstrykać, zmieniając przy tym (o zgrozo) przysłone (focus shift)
Potem wychodzą takie kwiatki jak przy zdjęciach przykładowych Sigmy 16mm 1.4, gdzie zdjęcia Barbakanu wyszły na bokach ostrzejsze na 1.4 niż na 2.8.
Obiektyw zapewne ma forward field curvature i wystarczyło ostrząc w centrum trzymać się najlepszej ostrości, ale od strony nieskończoności.
PDamian - Laowę 12 mm pewnie przetestuję. Zeissy też pewnie, tylko trzeba będzie się dogadać jakoś z nowym dystrybutorem.
Sam sobie porównaj
15mm f/2
link
"The small size takes its toll here: wide open vignetting amounts to 2.9 EV, at f/2.8 it is 2.3 EV and stopped down further pretty much remains 2.0 EV. This is still less than the Samyang 14mm 2.8 (MF) or the Voigtlander UWA primes, but also more (especially stopped down) than the new Sigma 14mm 1.8 Art (see lenstip.com review)." link
12mm f/2.8
link
z link
7.5 mm f/2 MFT
link
^do corckie
Laowa 7.5mm f2 idealnie mi pasuje do kamerki Z cam E1 i gimbala crane-m. Pod linkiem parę ujęć.
link
corckie - dlatego jak mogę, to staram się takie zdjęcia dawać. W okresie jesienno-zimowym nie jest to jednak łatwe, bo mając obiektyw przez 2-3 tygodnie w testach mogę nie natrafić na żadną pogodną noc. A czasami jak nawet jedna się taka trafi, to z innych względów wyjechać nie mogę. Oprócz pracy człowiek ma życie prywatne i nie zawsze może sobie pozwolić na zarywanie nocy i wyjazdy poza Warszawę.
Na polanie w lesie kabackim są niezgorsze warunki do tego typu zdjęć. A zimą jest o tyle lepiej, że słońce wcześniej zachodzi i nie trzeba nocy zarywać.
Na Kabaty mam niewiele bliżej niż do miejscówki, z której wykonałem zdjęcie nieba w tym newsie, a nie muszę przebijać się przez całą Wawę.
Ciekawi mnie kto wyda trzy tysiące na ten... "obiektyw".
Arek - oczywiście nie mogę tego wymagać, ale bardzo dziękuję za to jedno zdjęcie w teście!
... nawet jeżeli troszkę za długo naświetlane ;) 15" przy 15mm to niby ok, ale chyba nie na tak gęstej matrycy. Oczywiście lepiej takie niż żadne!
laszlobenesz
''Ciekawi mnie kto wyda trzy tysiące na ten... "obiektyw".''
A czemu nie? Dużo masz obiektywów o takich parametrach i wielkości? I do tego prawie bez dystorsji?
Mam Laowe 12mm f 2.8 jak dla mnie świetna :)
@ikit
Zobaczył jakąś egzotyczną, nieznaną firmę i już wydał werdykt.
Bo nie Nikon czy Canon czy Sigma (która notabene całkiem niedawno była kundlem wśród kundli) i już.
@ikit
Co po dystorsji i rozmiarach, ja wygląda to jak pinhole włącznie z kontrastem.
@Betelgeuse
Cóż żeby ci odpowiedzieć musiałbym się zniżyć do twojego poziomu, więc tego nie uczynię.
corckie - ale to na montażu z prowadzeniem było.
@Pader - kupowałeś z Magic Shiftem czy bez bo właśnie zamawiam 12/2.8
@ Arek
Kurde, a miałem pisać do Redakcji, że mogę swój egzemplarz udostępnić do testów, ale widzę, że już się udało zdobyć :) Ciekaw jestem Waszej ekspertyzy, bo jak dla mnie przy takich parametrach, rozmiarze (i kompatybilnością z filtrami 100x100) i wadze, obiektyw naprawdę jest wg mnie dobry. Poza komą :) Samyang 14/2.8 może się schować.
@fatman Ja wychaczylem używkę natywna na E ale mi shift nie był potrzebny jak potrzebujesz to zdecydowanie bierz na mocowanie C z przejściówką i shiftem będziesz miał dwa obiektywy.
@Arek
"ale to na montażu z prowadzeniem było"
Naprawdę?
Ale gwiazdy w centrum klatki to kreski :(
@laszlobenesz
''Co po dystorsji i rozmiarach, ja wygląda to jak pinhole włącznie z kontrastem. ''
Chyba u ciebie na monitorze...
Świetne narzędzie, jak bym potrzebował to bym pewnie kupił:
link
@ikit
Z testu przytoczonego przez Ciebie powyżej:
"wide open vignetting amounts to 2.9 EV"
"Laowa 12mm 2.8 this lens showed some green color cast in the corners"
"The center always looks great, stopping down to f/2.8 (or further) only slightly increases contrast. The midframe does not lag far behind. The corners are quite decent already wide open"
" in only one of the 4 quadrants there is a small dip in sharpness in the midframe which is still visible at f/5.6"
Jak znalazł do krajobrazu za 3000 PLN.
Choć przyznam, że po wszystkich zabiegach w programach graficznych sample na dole testu wyglądają dość przyzwoicie nawet na moim monitorze.
Co do ostrzenia to właśnie zastanawia mnie też test laowa 7.5mm f2.0 na optycznych. Kupiłem ten obiektyw i przyznam po przeczytaniu testu miałem spore obawy jeżeli chodzi o brzeg kadru przy f2.0, ale okazały się bezzasadne. Problemem jest tylko to że żeby cały kadr był ostry, to nie można ustawiać ostrości na nieskończoność a cofnąć się odrobinę pierścieniem ostrości - wtedy i brzeg i środek są przyjemnie ostre. Ja po prostu zoomuję maksymalnie środek i skręcam ostrość od nieskończoności do momentu aż środek zaczyna mydlić - wtedy mam gwarancję że w całym kadrze będzie ostro.