Przetwarzanie danych osobowych

Nasza witryna korzysta z plików cookies

Wykorzystujemy pliki cookie do spersonalizowania treści i reklam, aby oferować funkcje społecznościowe i analizować ruch w naszej witrynie, a także do prawidłowego działania i wygodniejszej obsługi. Informacje o tym, jak korzystasz z naszej witryny, udostępniamy partnerom społecznościowym, reklamowym i analitycznym. Partnerzy mogą połączyć te informacje z innymi danymi otrzymanymi od Ciebie lub uzyskanymi podczas korzystania z ich usług i innych witryn.

Masz możliwość zmiany preferencji dotyczących ciasteczek w swojej przeglądarce internetowej. Jeśli więc nie wyrażasz zgody na zapisywanie przez nas plików cookies w twoim urządzeniu zmień ustawienia swojej przeglądarki, lub opuść naszą witrynę.

Jeżeli nie zmienisz tych ustawień i będziesz nadal korzystał z naszej witryny, będziemy przetwarzać Twoje dane zgodnie z naszą Polityką Prywatności. W dokumencie tym znajdziesz też więcej informacji na temat ustawień przeglądarki i sposobu przetwarzania twoich danych przez naszych partnerów społecznościowych, reklamowych i analitycznych.

Zgodę na wykorzystywanie przez nas plików cookies możesz cofnąć w dowolnym momencie.

Optyczne.pl

Aktualności

Sony A7 III

Sony A7 III
27 lutego
2018 02:24

Firma Sony zaprezentowała nowy bezlusterkowiec z pełnoklatkową matrycą. Model A7 III wyposażony został m.in. w sensor CMOS Exmor R 24.2 Mpix z obsługą rozszerzonego ISO 204800. Akumulator pozwala na wykonanie ponad 700 zdjęć na jednym ładowaniu.

Specyfikacja aparatu jest dostępna w naszej bazie:

Informacja prasowa

Sony powiększa ofertę bezlusterkowych korpusów z pełnoklatkową matrycą obrazu o nowy model a7 III, łączący małe wymiary z najnowocześniejszą technologią przetwarzania obrazu.
  • Nowo opracowany, wykonany w technologii BSI pełnoklatkowy przetwornik obrazu CMOS Exmor R™ o rozdzielczości 24,2 megapiksela ze zmodyfikowanym systemem przetwarzania obrazu.
  • Szeroki zakres czułości ISO – od 100 do 51 200 (z możliwością rozszerzenia przy fotografowaniu do ISO 50 – 204 800) oraz 15-stopniowy zakres dynamiki przy małych ustawieniach czułości.
  • Światowej klasy system automatycznego ustawiania ostrości: 693 umieszczone w płaszczyźnie ogniskowej pola AF z detekcją fazy pokrywające 93% kadru, 425 pól AF z detekcją kontrastu i niezawodna funkcja „AF priorytet oczu”.
  • Wykonywanie zdjęć seryjnych z szybkością do 10 kl/s z użyciem migawki mechanicznej bądź trybu bezgłośnego fotografowania i pełną automatyką ustawiania ostrości oraz ekspozycji
  • Wbudowany w korpus 5-osiowy system stabilizacji obrazu pozwalający wydłużyć czas otwarcia migawki o 5 stopni.
  • Nagrywanie filmów 4K o wysokiej rozdzielczości z odczytem pikseli z całej szerokości pełnoklatkowej matrycy bez ich łączenia w grupy.
  • Najwyższa znamionowa wydajność akumulatora w całym segmencie korpusów bezlusterkowych: 710 zdjęć po jednym ładowaniu.
  • Modernizacje i ulepszenia funkcjonalne: joystick do wybierania pól ostrości, dwa gniazda na karty SD, łącze SuperSpeed USB Type-C™ (USB 3.1 I generacji) i inne.

Firma Sony ogłosiła nowy, imponujący aparat z linii bezlusterkowych korpusów z pełnoklatkową matrycą obrazu: α7 III (model ILCE-7M3).

Sony A7 III

Głównym wyróżnikiem korpusu α7 III jest nowo opracowany przetwornik obrazu. Ten wykonany w technologii BSI układ CMOS Exmor R ma rozdzielczość 24,2 megapiksela, wyższą czułość oraz imponujący, 15-stopniowy zakres dynamiki przy małych czułościach. Łącząc go z wieloma zaawansowanymi rozwiązaniami, jak system AF pokrywający 93% kadru, zdjęcia z szybkością do 10 kl/s z użyciem migawki mechanicznej bądź trybu bezgłośnego fotografowania czy różne możliwości nagrywania filmów 4K, firma Sony stworzyła narzędzie, dzięki któremu pasjonaci i profesjonalni twórcy treści zyskają nowe i bardziej różnorodne możliwości pracy.

Fantastyczna jakość obrazu z pełnoklatkowej matrycy

Poza 24,2-megapikselowymi przetwornikiem CMOS Exmor R w aparacie zastosowano nowy układ o dużej skali integracji, który praktycznie podwaja prędkość odczytu danych z przetwornika obrazu, oraz zmodernizowany procesor BIONZ X™, około 1,8 raza wydajniejszy niż jego odpowiednik z modelu α7 II. Współpraca tych zaawansowanych podzespołów zwiększa maksymalną szybkość zdjęć i zapewnia imponujący zakres czułości ISO: od 100 do 51 200 (który przy fotografowaniu można rozszerzyć do ISO 50–204 800). Uzyskana poprawa jakości obrazu jest odpowiednikiem 1,5 stopnia przysłony, a dzięki wyjątkowemu, 15-stopniowemu zakresowi dynamiki przy małych czułościach aparat doskonale spisuje się przy wszystkich ustawieniach oraz w każdych warunkach — i znacznie dokładniej odwzorowuje kolory skóry oraz żywe barwy natury.

Możliwy jest zapis obrazu w 14-bitowym formacie RAW — również podczas pracy w trybach zdjęć seryjnych i całkowicie bezgłośnego fotografowania. 5-osiowy system optycznej stabilizacji obrazu umożliwia natomiast wydłużenie czasu otwarcia migawki o 5,0 stopnia.

Znaczne ulepszenia w szybkości i wydajności systemu AF

Automatyczne ustawianie ostrości przez korpus α7 III działa znacznie lepiej niż w poprzednim modelu α7 II, między innymi dzięki dodaniu systemu 4D FOCUS™. Nowy aparat jest wyposażony w 425 pól AF z detekcją kontrastu oraz w zapożyczony z modelu α9, umieszczony w płaszczyźnie ogniskowej czujnik z 693 polami opartymi na detekcji fazy. Ten innowacyjny, pokrywający około 93% kadru system AF niezawodnie utrzymuje ostrość nawet na najtrudniejszych do utrwalenia obiektach.

Dzięki szybszemu odczytywaniu danych z przetwornika obrazu znacznie zwiększyła się wydajność automatyki ostrości i śledzenia obiektów. Ustawianie ostrości w słabym świetle działa teraz niemal 2 razy szybciej niż w poprzednim modelu; prawie dwukrotnie wzrosła też szybkość śledzenia obiektów. Dla fotografa oznacza to większą dokładność utrwalania obiektów poruszających się w skomplikowany, nieprzewidywalny sposób.

Funkcja „AF priorytet oczu” — nieoceniona, gdy fotografowana osoba odwraca się, patrzy w dół itp. —działa także w trybie AF-C. Co więcej, można jej używać nawet przy pracy z obiektywami Sony z mocowaniem typu A, zamontowanymi na sprzedawanym oddzielnie adapterze LA-EA3. W korpusie α7 III wprowadzono ponadto szereg rozwiązań ułatwiających ustawianie ostrości. Należą do nich „joystick” do szybkiego zmieniania pól ostrości, możliwość ustawiania ostrości na dotknięte miejsce, działanie systemu AF w trybie „Powiększenie”, przycisk „AF On” i inne.

Szybkość umożliwiająca uchwycenie najważniejszej chwili

Korpus α7 III został wyposażony w zmodernizowany system przetwarzania obrazu, który pozwala wykonywać nawet 10 fotografii na sekundę — z pełną automatyką ostrości i ekspozycji. W jednej serii można utrwalić do 177 obrazów JPEG o standardowej jakości, 89 obrazów RAW z kompresją lub 40 obrazów RAW bez kompresji, zarówno przy korzystaniu z migawki mechanicznej, jak i trybu całkowicie bezgłośnego fotografowania. Dostępny jest również tryb zdjęć seryjnych z podglądem na żywo minimalnie opóźnionego obrazu w wizjerze lub na ekranie LCD. Maksymalna szybkość wynosi wówczas 8 kl/s.

Dla dodatkowej wygody wiele głównych funkcji aparatu — takich jak przyciski „Fn” (funkcji) i menu, wyświetlanie obrazów, narzędzie do oceniania obrazów oraz kilka innych funkcji ułatwiających porządkowanie zdjęć bezpośrednio po ich wykonaniu — działa także w trakcie zapisu na kartę pamięci zbuforowanych serii zdjęć.

Jeśli scena jest oświetlana lampami jarzeniowymi lub innymi źródłami światła sztucznego, użytkownik może włączyć funkcję Anti-flicker. Aparat α7 III automatycznie wykrywa wówczas częstotliwość migotania światła i odpowiednio dostosowuje czas otwarcia migawki, ograniczając wpływ migotania na rejestrowany obraz. W rezultacie zmniejsza się ryzyko problemów z ekspozycją lub kolorystyką, występujących czasem u góry lub dołu zdjęć zrobionych przy krótkim czasie migawki.

Wysoka jakość filmów 4K

Korpus α7 III to również kamera wideo o dużych możliwościach, pozwalająca nagrywać obraz filmowy 4K (3840×2160 pikseli) przy wykorzystaniu pełnej szerokości pełnoklatkowego przetwornika. Podczas filmowania aparat odczytuje wszystkie piksele bez łączenia ich w grupy, rejestrując 2,4x więcej danych, niż potrzeba do wygenerowania obrazu 4K. Dane te są następnie przekształcane na materiał 4K o wyjątkowej szczegółowości i głębi.

Korpus α7 III pozwala na wybór profilu obrazu HLG (Hybrid Log-Gamma), przeznaczonego do użytku w systemie organizacji pracy „Instant HDR” i umożliwiającego wyświetlanie pięknych, realistycznych obrazów 4K HDR na telewizorze zgodnym z technologią HDR (HLG). Dostępne są również krzywe gamma S-Log2 i S-Log3, zwiększające elastyczność podczas korygowania kolorystyki, oraz funkcja „zebra”, wspomaganie wyświetlania gamma i tworzenie plików proxy. Aparat umożliwia ponadto nagrywanie materiału filmowego Full HD z szybkością 120 kl/s, ze śledzeniem ostrości i przepływnością do 100 Mb/s. Takie nagranie można później przetworzyć na ujęcie wideo w rozdzielczości Full HD wyświetlane w 4- lub 5-krotnie zwolnionym tempie.

Sony A7 III

Ulepszenia konstrukcyjne i większe możliwości dostosowywania

Najnowszy pełnoklatkowy aparat Sony zawiera szereg udoskonaleń, które po raz pierwszy pojawiły się w korpusie α9, a później także α7R III. Należą do nich dwa gniazda na karty pamięci, z których jedno obsługuje karty SD typu UHS-II. Do wyboru jest szereg ustawień sposobu zapisu, takich jak zapis plików JPEG i RAW na różne nośniki, zapis filmów i fotografii na różne nośniki, nagrywanie naprzemienne itp. Znacznie zwiększył się czas pracy akumulatora: zgodnie z normą Camera & Imaging Products Association po jednym ładowaniu można wykonać do 710 zdjęć, co jest największą na świecie wartością w kategorii aparatów bezlusterkowych. Nowy korpus jest zasilany z akumulatora Sony NP-FZ100, który ma około 2,2 raza większą pojemność niż akumulator NP-FW50 używany w korpusie α7 II.

Funkcja „Moje menu” pozwala stworzyć własne menu zawierające do 30 wybranych elementów, które w razie potrzeby będzie można błyskawicznie wybrać. Aby ułatwić sobie wyświetlanie i sprawdzanie materiału zdjęciowego, użytkownik może w prosty sposób oznaczać zdjęcia żądaną liczbą gwiazdek oraz definiować pierwsze trzy znaki nazwy pliku. Do 11 przycisków programowalnych można przypisać łącznie 81 funkcji. Korpus jest ponadto zabezpieczony przed pyłem i wilgocią.

Do wyposażenia korpusu α7 III należy kontrastowy wizjer elektroniczny XGA OLED Tru-Finder™, którego wysoka rozdzielczość (około 2,3 mln punktów) umożliwia wyjątkowo dokładne i wierne ukazywanie szczegółów. Do wyboru są dwa ustawienia jakości obrazu widocznego w wizjerze i na monitorze: „Standardowa” i „Wysoka”. Aparat pozwala wygodnie przesyłać pliki na smartfon, tablet, komputer lub serwer FTP przez łącze Wi-Fi®. Złącze SuperSpeed USB Type-C™ (USB 3.1 I generacji) daje z kolei dodatkowe możliwości zasilania i pozwala przyspieszyć przesyłanie obrazu przy zdalnym sterowaniu z podłączonego komputera.

Sony A7 III

Wraz z korpusem α7 III nabywca otrzymuje też nowy pakiet programowy Sony o nazwie „Imaging Edge”. Zwiększa on możliwości twórcze w całym procesie zdjęciowym: od przygotowań do wykonania fotografii po jej końcową obróbkę. W skład pakietu „Imaging Edge” wchodzą trzy przeznaczone do samodzielnego pobrania, bezpłatne programy komputerowe: „Remote” (Pilot), „Viewer” (Przeglądarka) i „Edit” (Edytor). Umożliwiają one zdalne sterowanie aparatem z podłączonego komputera, podgląd obrazu rejestrowanego przez aparat na komputerze oraz „wywoływanie” plików RAW. W najnowszej wersji 1.1 wprowadzono kilka ulepszeń: około 10% szybsze przesyłanie danych przy zdalnym sterowaniu z komputera (tethering) i około 65% szybszą edycję obrazów RAW. Dalsze informacje są dostępne na stronie pomocy technicznej dla użytkowników pakietu Imaging Edge support page: www.sony.net/disoft/d.

Aparat współpracuje z szerokim wachlarzem akcesoriów Sony do produktów z systemem mocowania typu E, między innymi z ładowarką BC-QZ1 i uchwytem VG-C3EM.

Dostawy korpusu α7 III do Europy rozpoczną się w kwietniu 2018 r., a jego cena wyniesie około 2300 euro (sam korpus) lub 2500 euro w zestawie z obiektywem SEL2870.

Zdjęcia wykonane nowym aparatem α7 III i różnorodne materiały poświęcone temu oraz innym produktom Sony α można też znaleźć w serwisie www.alphauniverse.com, stworzonym w celu kształcenia i inspirowania wszystkich fanów marki i użytkowników produktów Sony α.

Nowe materiały będą także zamieszczane bezpośrednio w Galerii zdjęć Sony i kanale „Aparaty” Sony w serwisie YouTube.


Komentarze czytelników (177)
  1. qqrq
    qqrq 27 lutego 2018, 02:40

    Ostatnie podrygiwania umierającego Sony...

    A tak serio to czad, jeśli faktycznie będzie 15EV to się poważnie zastanowię nad nim.

  2. meliszipak
    meliszipak 27 lutego 2018, 02:48

    Iso 50, af z A9, 710 zdjęć dwie karty, af -3EV.

  3. meliszipak
    meliszipak 27 lutego 2018, 02:50

    Największa wada napis z przodu, ale można zakleić albo lepiej zeszlifować

  4. qqrq
    qqrq 27 lutego 2018, 02:54

    @Sebastian Luciński
    Dużo literówek się wkradło:

    ma rozdzielczość 24,2 megapikselai
    15-stopniowyii zakres dynamiki
    szybkością do 10 kl./siii
    trybu bezgłośnego fotografowaniaiv
    otwarcia migawki o 5,0 stopniav
    a dzięki wyjątkowemu, 15-stopniowemuii
    nawet 10 fotografii na sekundęiii
    całkowicie bezgłośnego fotografowaniaiv

    Pewnie jest jeszcze parę, na które nie zwróciłem uwagi.
    Poprawcie proszę i usuńcie ten komentarz :)

  5. qqrq
    qqrq 27 lutego 2018, 02:55

    @meliszipak
    Albo zakleić logiem Apple i nosić do tego koszulkę z napisem "Deeper pixels" ;)

  6. meliszipak
    meliszipak 27 lutego 2018, 03:04

    W sumie mogli dać mały wyświetlacz z lewej strony.
    Jest miejsce.

  7. dARTi
    dARTi 27 lutego 2018, 04:02

    Specka kiler. Do 15 tyś brak konkurenta. Obawiam sie, że na starcie będzie z 9 tys kosztował.. Włożyli w niego więcej niż ktokolwiek się spodziewał. A Fuji wstawiło stabilizację i pisali o niej przez 3/4 zapowiedzi. W świetle wszystkich szkieł które mają się pojawić i tych które już są to teraz właśnie pozamiatali konkurencją. A7rIII widać było tylko preludium.

  8. meliszipak
    meliszipak 27 lutego 2018, 04:06

    Oby fajnie z artami banglało.

  9. qqrq
    qqrq 27 lutego 2018, 04:14

    @dARTi
    2300€ body

  10. MaciekNorth
    MaciekNorth 27 lutego 2018, 04:20

    Czyli właściciele A9 mogą czuć się podobnie jak posiadacze DJI Mavic Pro po premierze Mavic Air :D

    Czekamy na odpowiedź Canona i Nikona, bo przecież wszyscy wierzymy w ich pełnoklatkowe bezlustra ;)

  11. ciszy
    ciszy 27 lutego 2018, 06:31

    Toć canon dał już odpowiedź,przestawił swojego M50:) Co ciekawe w punktacji zapewne wyjdą podobnie:)
    Samo body zapowiada się bardzo ciekawe. Ciekaw jestem również jak duża poprawa będzie w obrazku i iso w porównaniu do 2. Czekam na test z niecierpliwością.

  12. archangelgabrys
    archangelgabrys 27 lutego 2018, 07:15

    Ładnie. System rośnie w siłę, a świetna sprzedaż napędza rozwój.
    No, ale zawsze znajdą się "umysły", które powiedzą że firma od drukarek i firma od lornetek mają tradycje i są super, a firma od telewizorów umiera...

  13. Cichy
    Cichy 27 lutego 2018, 07:19

    9 klocków to sporo na entry...

  14. matzll
    matzll 27 lutego 2018, 07:24

    @Cichy
    Zależy co przyjąć za "entry". Porównaj do Canona 6D...
    Myslę, że Sony utrzyma w ofercie peirwszą i drugą generację, je należy rozpatrywać jako entry level.

    @MaciekNorth
    "Czyli właściciele A9 mogą czuć się podobnie jak posiadacze DJI Mavic Pro po premierze Mavic Air :D "
    Dokładnie :D Jestem posiadaczem zarówno A9 jak i Mavica :)
    Serio, wygląda na 95% A9-tki za 40% jej ceny. I pewnie jeszcze będzie lepiej obrazował, tak jak A7II produkuje jednak minimalnei ładniejsze obrazki niż A9.

    No cóż, brawo Sony.

  15. handlowiecupc
    handlowiecupc 27 lutego 2018, 07:25

    Tylko ta fotografia jakoś niesamowicie przypomina wersję 2...

  16. archangelgabrys
    archangelgabrys 27 lutego 2018, 07:27

    A to ciekawe, Ojro jest sporo droższe od Dolara, a na DPReview podają cenę poniżej 2000$, w momencie gdy tutaj 2300Euro.
    link

  17. archangelgabrys
    archangelgabrys 27 lutego 2018, 07:33

    Według mnie, to wciąż entry level. Przypomnę o premierze Sony A7 w 2013 roku.
    Kosztował wtedy około 7300 zł. Przyszły nowe modele, ceny spadły do 4000 zł.
    Pojawia się najnowszy model A7III, który kosztuje 2000$ czyli właśnie około 7500 zł :)
    Za kilka lat cena pewnie spadnie do 4000 zł, a A7 i A7II nie będą sprzedawane.
    To jest dobry zabieg, bo za podatek od nowości gro osób zapłaci, a Ci co chcą wejść w system po taniości, to kupią wciąż dostępne starsze modele.
    A że dochodzą funkcje i funkcjonalność modelów z tej samej linii na przestrzeni lat zmienia się... Cóż, tak nie jest od dziś :) Spójrzmy na to co oferował Sony A900 lub Canon 5D w 2008 roku, a co oferuje Canon 5DMkIV i Sony A99 teraz :)

  18. Szabla
    Szabla 27 lutego 2018, 07:38

    Tak to się robi :)

  19. człowiek
    człowiek 27 lutego 2018, 07:44

    Witam

    Zapowiada się bardzo ciekawą pozycją na rynku FF.

    Ostatnio panujący wirus wśród producentów objawiający się
    windowaniem cen kolejnych następców danego modelu dotknął także Sony.
    Doskonałym lekarstwem na tą przypadłość jest weryfikacja rynkowa, zawsze działa.

    Dla klientów patrzących tylko na dane papierkowe, porównujących do A9
    cena wyda się nawet atrakcyjna.

    Sony długo na to nie pozwoli, ich liderzy w każdej branży muszą przeważać
    wszystkim nad pozostałymi ..........
    Spodziewam się lad chwila następcy A9 ............

    Nie jestem użytkownikiem tego systemu lecz mocno kibicuję i czekam ....
    Patrząc na dane, tego body i aktualną ofertę rynkową można się pokusić
    o podsumowanie że wart swej ceny, ale to oceni rynek ja się na Sony nie znam
    bo go nie mam ... lecz zawsze to się może zmienić :)

    Pozdrawiam serdecznie

  20. NocnyMarek
    NocnyMarek 27 lutego 2018, 08:11

    link

    rewelacyjny sprzęt, poza niewygodnym wyświetlaczem ma wszystko co ma mieć.
    CiN śpi - bravo Sony!

  21. 3xN
    3xN 27 lutego 2018, 08:17

    @qqrq 27 lutego 2018, 02:54
    "@Sebastian Luciński Dużo literówek się wkradło:"

    No cóż, przy tej specce mi też ręce by się trzęsły ;-)

    @Szabla 27 lutego 2018, 07:38
    "Tak to się robi :)"

    "The One and Only",
    "It's not a trick",
    "like.no.other",
    "make.believe".

    b(^_~)

  22. arturb13
    arturb13 27 lutego 2018, 08:26

    Szkoda tylko, że ma amatorskie sterowanie. Gdyby ściągnęli sterowanie od fuji byłaby bajka...

  23. robertskc7
    robertskc7 27 lutego 2018, 08:33

    Jest Af joystick i sam nie wierzę, że to piszę ale miał być 5dmkIV a tak jest bye bye Canon i wasz mydłofiltr AA

  24. mksolak
    mksolak 27 lutego 2018, 08:42

    Canon jak zwykle rozwalił system i przyćmił premierę Sony A7III wczorajszą perełką, lampą 470EX-AI z automatycznie odchylanym palnikiem. Brawo Canon

  25. Szabla
    Szabla 27 lutego 2018, 08:53

    Dobry żart.

  26. 27 lutego 2018, 09:07

    Rok temu prawie kupiłem A7II ale przetrzymałem i jest bajka.
    Ten produkt za 1999$ ośmiesza wszystko co ostatnio wyszło.

  27. PeterLeonard
    PeterLeonard 27 lutego 2018, 09:10

    janusz!!...szybko, jesteś tu potrzebny by zmieszać ten badziew z błotem bo jeszcze ludzie pomyślą że to dobry sprzęt

  28. staytuned
    staytuned 27 lutego 2018, 09:18

    Entry level? Aparaty. które tak były do tej pory klasyfikowane nie mieszczą się w definicji. To body ma wyśrubowane parametry i jest napakowane technologiami jak czołg Abrams. Jeśli szumi rzeczywiście zdecydowanie mniej i po testach nie wyjdą babole z af, czy uruchamianiem się 4 sek. to mamy killer puchę FF, z dotykowym ekranem i stabilizacją, poniżej 10 000.

  29. Moriarty
    Moriarty 27 lutego 2018, 09:33

    Brawo, Sony!

    Piękny jest, skurczybyk. Fajniejszy niż się spodziewałem. Zwłaszcza ta nowa matryca wiele obiecuje. Jaka szkoda, że oferta, niestety, nie na miarę moich mizernych obecnie możliwości, ale cóż - poczekam, bo warto.

    No chyba że konkurencja wyskoczy niczym diabeł z kuferka z jakimś jeszcze atrakcyjniejszym body :). Konkurencja dobra rzecz, Sony przez te kilka ostatnich lat dało do myślenia dotychczasowym potentatom. Może by wreszcie wzięli się w garść i zaczęli skutecznie odgryzać?

    Ciekawe, co zaoferują te zapowiadane bezlusterkowce FF od N i C. I za ile. A7III stawia im ciężkie warunki.

  30. 3xN
    3xN 27 lutego 2018, 09:41

    A7 III - czyli "do trzech razy sztuka" :-)

  31. Cichy
    Cichy 27 lutego 2018, 09:43

    Jak ktoś znajdzie porównanie parametrów z A72 to poproszę. Na pierwszy rzut oka ino bateria mnie przekonuje.

  32. matzll
    matzll 27 lutego 2018, 09:50

    @Cichy
    10 klatek, większy bufor, (ponoć) wyższe czułości na poziomie a7s, dotykowy ekran, bateria... AF!!! Weź gdzieś do ręki A9 i sprawdź samemu. To jest zupełnie inna liga.

  33. PDamian
    PDamian 27 lutego 2018, 09:51

    Przy premierach tylko Canoniarze marudzą na specyfikację nowości
    i deklarują wstrzymanie się z zakupem.
    Potem pojawiają się testy dynamiki tonalnej ...i jeszcze głośniej marudzą.
    Jak żyć, panie prezesie?

  34. PDamian
    PDamian 27 lutego 2018, 09:51

    Ciekawe co z linią A7s.

  35. MaciekKwarciak
    MaciekKwarciak 27 lutego 2018, 09:53

    Nie doczytałem, z jakim cropem to filmuje?

  36. matzll
    matzll 27 lutego 2018, 09:55

    @PDamian
    "Ciekawe co z linią A7s."
    Na to czekam najbaridzje. Zapewne 10 bit, 60 klatek w 4k, dwa natywne ISO i AF.

    @MaciekKwarciak
    "Nie doczytałem, z jakim cropem to filmuje?"
    Nie cropuje. może jakiś minimalny w najwyższym klatkarzu, ale na pewno w 4k 25p i 1080p do 50p będzie pełny sensor.

  37. 27 lutego 2018, 09:58

    15EV w 14bitwych RAWach.??

  38. matzll
    matzll 27 lutego 2018, 09:59

    @ko20
    "15EV w 14bitwych RAWach.??"
    W a7rIII tez miało być 15 ev. Nie przywiązywałbym do tego uwagi jakoś szczególnie. Myślę, że będize lepiej niż w A9, ale raczej poziomu Nikonowego nie będzie.

  39. PDamian
    PDamian 27 lutego 2018, 10:09

    To mi się podoba: Sony a7 III Announced – Full Frame “Basic Model”
    -ten cudzysłów.

    O wideło w A7 III link
    -sczytuje z całości

  40. PDamian
    PDamian 27 lutego 2018, 10:13

    Do 29 minut nagrania

    4K XAVC S via H.264
    3840 x 2160p at 23.98, 25, 29.97 fps (100 Mb/s )
    3840 x 2160p at 23.98, 25, 29.97 fps (60 Mb/s)

    HD XAVC S via H.264
    1920 x 1080p at 100, 120 fps (100 Mb/s XAVC S)
    1920 x 1080p at 100, 120 fps (60 Mb/s)
    1920 x 1080p at 23.98, 25, 29.97, 50, 59.94 fps (50 Mb/s)
    1920 x 1080p at 50, 59.94 fps (25 Mb/s)
    1920 x 1080p at 25, 29.97 fps (16 Mb/s)

    AVCHD via H.264
    1920 x 1080i at 50, 59.94 fps (24 Mb/s)
    1920 x 1080i at 50, 59.94 fps (17 Mb/s)

  41. PDamian
    PDamian 27 lutego 2018, 10:16

    "24p 4K video capture is taken from a 6K region of the sensor, while 30p shooting comes from a roughly 5K region with a 1.2x crop. The camera offers both S-Log2 and S-Log3 gamma curves for shooting wide dynamic range scenes or Hybrid Log Gamma for playing back directly on high dynamic range displays without the need for post-processing.

    Both internal video capture and HDMI output remain limited to 8-bit, which can limit the degree of processing flexibility for Log footage. Internal recording is up to 100 Mbps 8-bit 4:2:0, while HDMI out is 8-bit 4:2:2, meaning twice the color resolution. It can also shoot 1080/120p, which can be output either as normal-speed video or conformed down as slow-motion footage." link

  42. Bahrd
    Bahrd 27 lutego 2018, 10:24

    Sony ma mocne karty, ale niech pamięta, że "what happens in Vegas stays in Vegas"... ;)

    PS
    Ciekawe, z czym do stołu siądzie Nikon?

  43. Cichy
    Cichy 27 lutego 2018, 10:36

    @Matzll

    "10 klatek, większy bufor, (ponoć) wyższe czułości na poziomie a7s, dotykowy ekran, bateria... AF!!! "

    Nic z tych fiuczerów prócz baterii w reportażu mi niepotrzebne. ISO wystarcza 3200, wyższych nie używam, nie robię serii, AF daje radę już w II, dotykowy ekran wyłączam w 6d2.

  44. 3xN
    3xN 27 lutego 2018, 10:37

    @Bahrd

    Narazie NiCponie raczej leżą pod stołem :P

  45. 27 lutego 2018, 10:44

    @Cichy

    2xSD
    joystick
    eye-AF
    elektroniczna migawka (bardziej do kościoła niż na stadion, ale zawsze)

  46. sanescobar
    sanescobar 27 lutego 2018, 10:48

    @PeterLeonard

    "janusz!!...szybko, jesteś tu potrzebny by zmieszać ten badziew z błotem bo jeszcze ludzie pomyślą że to dobry sprzęt"


    janusz wciera w pachy amol płacząc ....

    To jest premiera :)

  47. Bahrd
    Bahrd 27 lutego 2018, 10:49

    3xN
    "Na razie NiCponie raczej leżą pod stołem :P"

    "Jak tak, to tak" - link ;)

    PS
    Na Optycznych wyświetlają mi się teraz reklamy, na których sklepy chwalą się solidnymi obniżkami cen Canonów, a jak uczył Wielki Szu: "Gra się po to, żeby wygrać. Ma to oczywiście związek z pieniędzmi, ale gra się po, żeby wygrać. Wtedy dopiero można wygrać pieniądze..."

  48. PDamian
    PDamian 27 lutego 2018, 10:55


    Jak Sony nie ma pomysłu co by tu dać na lewo od wizjera, to podpowiadam
    link

  49. Cichy
    Cichy 27 lutego 2018, 11:02

    2xSD i elektroniczna migawka to już lepszy argument niż pierdylion ISO i bufor 10fps :)

  50. 3xN
    3xN 27 lutego 2018, 11:02

    @Bahrd
    A jak Wielki Szu skończył każdy wie...na śmietniku ;)

    BTW na urlop w tym roku do Vegas wezmę zamiast Canona chyba właśnie A7III ;)

  51. matzll
    matzll 27 lutego 2018, 11:09

    @Cichy
    AF zaczynasz doceniać dopiero jak zaczniesz używać. Ja przy A7RII czy Nikonie D750 też myślałem, że wiecej nie potrzeba, bo jest na tlye dobry, że potrafię go wykorzystać tak, że efekty są wystarczające. Ale im coś jest lepsze tym bardziej możesz skupić się na innych rzeczach, tj. choćby kadrowanie. I o to chyba chodzi z postępem :)

  52. meliszipak
    meliszipak 27 lutego 2018, 11:14

    Mówię, że mogli tam dać okrągły oled.

  53. meliszipak
    meliszipak 27 lutego 2018, 11:16

    Ma za mało punktów af i są źle rozmieszczone:)

  54. szafir51
    szafir51 27 lutego 2018, 11:29

    ma EVF. Fajny, ale jako gadżet bo zdjęć się tym robić nie da, wiadomix.

  55. Bahrd
    Bahrd 27 lutego 2018, 11:38

    3xN
    "A jak Wielki Szu skończył każdy wie...na śmietniku ;)
    BTW na urlop w tym roku do Vegas wezmę zamiast Canona chyba właśnie A7III ;) "

    W oczko (czy u nich w "Blackjacka") dwoma kartami SD można spróbować zagrać... :D

  56. mkol
    mkol 27 lutego 2018, 11:49

    I co, będzie hit?

  57. MatthiasWro
    MatthiasWro 27 lutego 2018, 11:53

    Na papierze fantastyczna premiera (oby testy nie ujawniły jakichś niedoróbek, czy przypadłości wieku dziecięcego).
    Z perspektywy człowieka, który powoli wychodzi z lustrzanek (mam M43, Fuji X-T2 i ostatnio ograniczany system FF Nikona) to jest TEN aparat.
    2 razy przymierzałem się do sprzedaży d750 i obiektywów do niego, i za każdym razem w ostatniej chwili się wycofywałem, bo zdawałem sobie sprawę, że Sony którym chciałem go zastąpić (najpierw A7ii, potem A7Rii) to jeszcze nie do końca to. Od paru m-cy miałem już oku A7Riii, liczyłem że pod koniec roku będzie jakiś cashback i wtedy ostatecznie pozbędę się lustra, ale wygląda na to, że wcześniej szalę przechyli jednak A7iii.
    W systemie Sony jest już praktycznie wszystko, czego potrzeba (zostawiam margines do jakichś naprawdę niszowych zastosowań) - a jak nie ma czegoś z natywnym bagnetem, to w najnowszych body działa z przejściówką lepiej niż z lustrzanką systemową (vide śledzenie oka w trybie AF-C w A7Riii i tele Canona). Poprawili wszystko to, czego brakowało mi w A7ii (bateria, grip, dotykowy ekran, lepszy AF, 2 gniazda kart), w zasadzie jedyna drobnostka dla mnie to brak bezstratnie skompresowanych RAWów, ale przy 24Mpix jestem to w stanie przeboleć.
    Czekam na test :-)

  58. android
    android 27 lutego 2018, 12:01

    Rozczarowuje rozdzielczość wizjera. Panasonika stać na wizjer 3,6 mln px - Sony poskąpiło. Akurat dla mnie to pierwszorzędna sprawa - dobrze widzieć.

  59. 3xN
    3xN 27 lutego 2018, 12:02

    @Bahrd & MatthiasWro

    Nic dodać, nic ująć ;)

  60. MatthiasWro
    MatthiasWro 27 lutego 2018, 12:10

    @android: jak z każdą inkrementalną zmianą jej użyteczność stopniowo maleje. 2,3 mln to tyle co w przyp. X-T2, który mam i używam - ten wizjer jest świetny i w pełni wystarczający, jeżeli w A7iii będzie na takim samym poziomie, to nie ma się czego czepiać.

  61. PDamian
    PDamian 27 lutego 2018, 12:11


    Sony a7 III and Sony a9 Eye AF and Lock-on AF compared link

  62. cedrys
    cedrys 27 lutego 2018, 12:24

    Tempo rozwoju A7 jest niesamowite. Wydawałoby się, że A7 II ma już wszystko, a to się okazuje nieprawdą. Akumulator o 2 razy większej pojemności jest z pewnością lepszy niż wersja z zapasowym. Będzie się co prawda 2x dłużej ładował, ale nie wiadomo - może dadzą usprawnioną ładowarkę, unowocześnią baterię i nie będzie tak źle. Nie będą pasowały stare baterie - trudno, coś za coś. Ten booster to pewnie drugi procesor odpowiednio zmodyfikowany. Lepiej brzmi niż dwa procesory obrazowe. Zobaczymy co będzie w IV wersji, pewnie firma już nad nią pracuje, bo czas gna jak szalony.
    Najbardziej podoba mi się w tym aparacie rozdzielczość 24 Mpx a najmniej stabilizator w korpusie (jest za blisko migawki). Przez to nigdy go nie kupię.

  63. matzll
    matzll 27 lutego 2018, 12:29

    @PDamian
    Wydaje mi się, że w przypadku śledzenia obiektu (drugi test) użyli różnych ustawień, albo innej głębi ostrości.

  64. PDamian
    PDamian 27 lutego 2018, 12:37


    Max Yuryev link

  65. PDamian
    PDamian 27 lutego 2018, 12:38


    Kai Wong link

  66. PDamian
    PDamian 27 lutego 2018, 12:41


    Jared Polin link

  67. PDamian
    PDamian 27 lutego 2018, 12:47


    e PHOTOzine link

  68. barkowx
    barkowx 27 lutego 2018, 12:52

    Co lepsze? x-H1 czy A7III, tylko niech nikt nie pisze że #xiaomilepsze ):P

  69. qqrq
    qqrq 27 lutego 2018, 13:28

    @barkowx
    iPhone X, bo tylko on ma deeper pixels ;)

  70. MatthiasWro
    MatthiasWro 27 lutego 2018, 13:36

    @barkowx
    Człowieku, otrząśnij się z tej nipsterskiej bezlustrowej propagandy! Tylko lustrzanka! Prawdziwy mężczyzna musi mieć lustrzankę i lodówkę, którą co 2 tygodnie wnosi sam na 10 piętro, kiedy hipster ubrany w kraciastą koszulę i brodę pochlipuje! A jak lustrzanka, to tylko Cwanon! Najlepiej 6d mark ii - najtańsza i najlepsza, interes życia! EVF to zło, nie da się robić na wysokim ISO i sportu. Oraz w Sony i Fuji nie ma tak podstawowego szła jak 600mm f/4 (za 25 tysięcy).
    Acha, i jeszcze oświetlenia do Sony i Fuji nie ma go. To znaczy są lampy firmowe, ale drogie, oraz wsparcie dużych producentów lamp studyjnych, ale to jest drogie, czyli tak jakby nie ma... są jeszcze Nissiny i Quadralite. Ale Yongnuo nie ma, a Yongnuo o 30 PLN tańsze od Quadralite. Czyli nie ma!

  71. Szabla
    Szabla 27 lutego 2018, 13:37

    @cedrys: wyłącz migawkę mechaniczną.

  72. MaciekKwarciak
    MaciekKwarciak 27 lutego 2018, 13:52

    Jaka jest wielkość sensela?

  73. komisarz_ryba
    komisarz_ryba 27 lutego 2018, 14:03

    Jeszcze przydalyby sie jakies sensowne obiektywy.

    Po poczatkowym oplaconym entuzjazmie
    link
    , okazuje sie ze podsatwowy zoom od sony to jednak kupa - bo jest porownanie a nie tylko marketing
    link
    w cenie zlota.

    Nastepny podstawowy 70-200mm, podobna kupa
    link
    w cenie zlota.

    O 35mm 1.4 nie bede sie nawet wypowiadal, bo po co sie powtarzac.


  74. qbic
    qbic 27 lutego 2018, 14:05

    Do pełni szczęścia brakuje nowego wizjera, no ale za taką kasę nie można mieć wszystkiego.

  75. komisarz_ryba
    komisarz_ryba 27 lutego 2018, 14:07

    @MatthiasWro
    "to w najnowszych body działa z przejściówką lepiej niż z lustrzanką systemową"

    jakis kuzyn szabli? Podobne smety, podobna wartosc informacyjna.

  76. komisarz_ryba
    komisarz_ryba 27 lutego 2018, 14:14

    @cedrys - "Wydawałoby się, że A7 II ma już wszystko"

    LOL!

    ASle w sumie to typowe - kazda premiera sony jest zajebista na papierze, dopiero opinie uzytkownikow rozwiewaja ten miraz. A7II ma np. slaby AF. A9 mialo miec najbardziej zajebisty AF ever, a tu prosze, okazuje sie, ze tak nie jest
    link

    Juz A7R2 bylo reklamowane jako aparta z AF przeyzszajacym lustrzanki, tylko po to, zeby Sony wypuiscilo A7R3 reklamujac go ze teraz to juz naprawde jest af przewyzszajacy lustrzanki. I to samo bedzie z A7R4.

    Kazdy apart jest wielkim przelomem i zostawia konkurencje 100 lat swietlnych z tylu, Canon i Nikon nie odnotowuja zadnego postepu, a przy okazji kazdej premiery Sony dalej lustrzanki sa punktem odniesienia. Mozgi fanbojstwa dzialaja inaczej.

  77. dARTi
    dARTi 27 lutego 2018, 14:15

    do sesji "podwodnych", 14kl/s i oglądania górnego ekranu bezapelacyjnie Fuji ;)

  78. qbic
    qbic 27 lutego 2018, 14:16

    Przyznawać się kto z działów marketingu CiN :-P

  79. matzll
    matzll 27 lutego 2018, 14:16

    @komisarz_ryba
    a TObie co? Bo smęty to Ty właśnie wypisałeś...
    "Po poczatkowym oplaconym entuzjazmie
    link
    , okazuje sie ze podsatwowy zoom od sony to jednak kupa - bo jest porownanie a nie tylko marketing
    link
    w cenie zlota."
    TO samo pisałem ostatnio, jestem rozczarowany faktem, że mój 24-70gm jest gorszy niż konkurencyjny Canon, czyli najlepszy zoom w swojej klasie... Tylko czy bycie gorszym od najlepszego w klasie oznacza bycie kupą? A kosztują tyle samo. Nikkor też kosztuje tyle samo, a również nie jest na poziomie Canona.

    "
    Nastepny podstawowy 70-200mm, podobna kupa
    link
    w cenie zlota. "

    Czyli kupa bo jest (ponownie) gorszy od najlepszego w swojej klasie? Jest lepszy od Canona, który do tej pory był świętym graalem tego segmentu. Czyli oznacza to, że jest kupą?

    Idąc Twoim, dziecinnie kretyńskim, tokiem rozumowania to wszystkie 85-tki gorsze np. od Sigmy 85 art są kupą? Itd... sam sobie odpowiedz.

    "
    "to w najnowszych body działa z przejściówką lepiej niż z lustrzanką systemową"

    jakis kuzyn szabli? Podobne smety, podobna wartosc informacyjna. "

    No to wyzywam Cię na challange. Weź jakiegoś 5dmkIII, czy pierwszą generację 6D i porównajmy szybkość i precyzję AF przy takim np. 85/1.2, albo 135/2 z Sony A9 przez MC-11 albo Metabonesa. Ja już to zrobiłem, jestem pewny swojego, pieniądze mogę postawić :]

  80. dARTi
    dARTi 27 lutego 2018, 14:21

    @komisarz_ryba
    co Ty pleciesz gościu? Punktem odniesienia od zawsze i dla wszystkich to był samsung.. z naciskiem na BYŁ niestety :)

    Wszystko co piszesz wygląda jak wywnętrznienia frustrata :)
    Deko więcej luzu. To nie jest zakup obowiązkowy ;)

  81. komisarz_ryba
    komisarz_ryba 27 lutego 2018, 14:40

    @matzll
    - masz porownanie zalinkowane, roznica jest dramatyczna. Bycie gorszym niz najlepszy jest problemem hgdy jakosc jest slaba.

    - cena taka sama? ze niby gdzie? Nie umiesz porownac dwoch liczb? Po co wypisujesz farmazony?

    - canon 70-200 najlepszy? Nie, nikor jest najlepszy. canon jest drugi. Sony jest ostatnie, za canonem, nikonem, tamronem i sigma.

    - szkoda ze pierwsza generacje 5d mamy nie sprobowac. Co jeszcze glupiego wymislisz? A tak, 135/2. Coz to za obiektyw?




    @dArti - napisz jeszcze jest jestem niski, gruby i seplenie, zeby dodatkowo podkreslic wartosc twojej argumentacji.

  82. staytuned
    staytuned 27 lutego 2018, 14:42

    Spokojnie, wrócił komisarz ryba i znów można podziwiać pisaną polszczyznę na poziomie absolwenta szkoły specjalnej. Frustracja olbrzymia, ale to zrozumiałe- dwa lata po dezercji Samsunga z rynku foto, można już kupić tylko Nx30 i to w jednym sklepie. Jak źródło się skończy, to szkła do kosza.

  83. barkowx
    barkowx 27 lutego 2018, 14:43

    MatthiasWro
    Łłłeee, to ja nie jestem prawdziwym facetem, mam nexa 5n i x-pro1 plus kilka szkiełek, szkoda że ze mnie taka pipa ;)

  84. focjusz
    focjusz 27 lutego 2018, 14:43

    @komisarz - to fakt jakość i ceny szkieł Sony to największy problem systemu. Choć oczywiście istnienie Metabones itd ułątwia migrację z C ( z Nikonem trochę gorzej)
    W każdym razie dzieki temu na pewno jest miejsce na nowego gracza - z bardziej dostosowanym do FF otworem bagnetu.
    Ale Sony i tak trzeba kibicować - nowe rozwiązania nawet jeśli nie łączą się w spójny system to wywierają presję na resztę stawki.

  85. MaciekKwarciak
    MaciekKwarciak 27 lutego 2018, 14:51

    Musimy pamiętać że canon 24-70 2,8 jest może i najlepszy ale podpięty do body sony.
    Na puszce canona należałoby zacząć porównanie od wstępnego podnoszenia lustra, jak to zwykle w testach rozdzielczości.

  86. matzll
    matzll 27 lutego 2018, 14:53

    @focjusz
    "@komisarz - to fakt jakość i ceny szkieł Sony to największy problem systemu."
    Ale o czym Ty piszesz w ogóle? Odnoszę się do jakości Tak jak w lineupie każdego producenta są szkła lepsze i gorsze. TO co ten frustrat wyżej wypisuje to tylko stękania, bez zadnego poparcia w faktach. Spójrz choćby na ranking zoomów na dxo, Sony okupuje większość pozycji w czołówce, a jak posegregujesz po ostrości to ta dominacja jest tylko większa.
    link

    W stalkach masz podobnie
    link

  87. komisarz_ryba
    komisarz_ryba 27 lutego 2018, 15:05

    @focjusz - metabones to mit. Dziala sensownie tylko z niektorymi szklami, tylko w dobrych warunkach oswietleniowych, tylko na bliskie i srednie odleglosci. Tele z metabones to porazka. Gorsze swiatlo - to samo.Nieprzypadkowo matzll wybral canona 85 1.2 do swojego porownania, bo akurat ten obiketyw w dobrym swietle dziala z metabones. Tylko ze argumentem na ktory odpowiadalem jest mozliwosc uzupelnienia brakow w sony za popmoca adaptera, akurat sony nie brakuje 85mm. Typowe przeklamania matzlla.

    @matzll - sony moze okupowac co chce w dxo, tylko ze jak poddanoich obiektywy konkretnemu testowaniu na lensrentals, to swietne wyniki 70-200 gm nigdzie sie nie potwierdzily. Nie potwierdzily sie w zadnej innej recenzji - co akurat ma sens, bo historycznie minolta i sony nie potrafilo wyprodukowac ostrej 70-200 2.8. Jedynym obiktywem ktory jest chwalony tak przez uzytkownikow jak i ronych recenzentow jest 16-35 III.

  88. matzll
    matzll 27 lutego 2018, 15:11

    @komisarz_ryba
    "Nieprzypadkowo matzll wybral canona 85 1.2 do swojego porownania, bo akurat ten obiketyw w dobrym swietle dziala z metabones. Tylko ze argumentem na ktory odpowiadalem jest mozliwosc uzupelnienia brakow w sony za popmoca adaptera, akurat sony nie brakuje 85mm. Typowe przeklamania matzlla. "

    Widzisz, jesteśmy ulepieni zupełnie z innej gliny, jeśli chodzi o wypowiadanie się publicznie. Wybrałem 85/1.2 i 135/2 L (tak, jest taki obiektyw :) ) bo mam z nimi doświadczenie. A także puszki tj. 5dIII i 6d do porówniania, bo takie porównanie robiłem. Jeśli wypowiadam się o czymś to tylko wtedy, gdy miałem z tym do czynienia osobiście. Nie powiem Ci jak wygląda porównainie AF np. z nowym 6d bo nie miałem go w rękach.
    Ty za to kruszysz kopie w oparciu o cudze opinie. A, to że angażujesz się tak bardzo emocjonalnei w zwykły hejt za dobrze też nei świadczy.

    PS. Pokaż mi proszę choć jeden dowód na Twoją tezę, że 70-200GM to najgorszy współczesny zoom tej klasy, gorszy od sigmy i tamrona.

  89. PDamian
    PDamian 27 lutego 2018, 15:12

    matzll,
    przeczytaj całość link

  90. matzll
    matzll 27 lutego 2018, 15:15

    @PDamian,
    czytałem, jestem na bieżąco z LR ;)

  91. komisarz_ryba
    komisarz_ryba 27 lutego 2018, 15:23

    @PDamian - chcesz go zabic? Czytac, i to calosc? Moze jeszcze zrozumiec?

    @matzll - "pokaz mi dowod na teze" i "jestem na bezaco z LR". ALbo jestes na biezaco, albo cchesz dowodow, bo na LR sa porownania i wykresy, chociazby tu tamron
    link

    przestan pitolic, bo po twoich wpisach widac ze na biezaco jestes tylko z ulotkami reklamowymi sony i przekazami smsowymi od szabli.

  92. Janusz.Z
    Janusz.Z 27 lutego 2018, 15:28

    @PeterLeonard
    Dla mnie to odgrzewany kotlet pozbawiony panierki czyli wykastrowany A9
    Nic nowego tu nie widzę no może za wyjątkiem bardziej wydajnego "nowego"akumulatora przy spowolnionym procesorze.
    Zwyczajne czyszczenie magazynów z zalegających części flagowego A9, który raczej rynku nie zawojował. Tak to się robi. A7III za pół ceny A9. Wyjście z Twarzą i może jednak coś jeszcze się sprzeda. :))
    A, że jakaś grupa wpuszczonych wcześniej w A9 poczuje się oszukana to trudno.
    Ciekawi mnie tylko jak jeszcze długo Sony Entertainment i Sony Playstation będą finasować ten umierający segment Sony.
    Chyba nawet Amol już nie pomoże. :))

  93. 27 lutego 2018, 15:28

    Na DPreview już znaleźli jakieś babole
    link

  94. komisarz_ryba
    komisarz_ryba 27 lutego 2018, 15:40

    No prosze, mamy banding. jeszcze nikt nie ma aparatu a pierwsza duza wtopa zaliczona.

  95. qqrq
    qqrq 27 lutego 2018, 15:51

    W KOŃCU ktoś napisał, że Sony umiera...
    W końcu ktoś powiedział o co tu tak NAPRAWDĘ chodzi!
    Te wszystkie filmiki youtuberów, co się przerzucają na Sony, te tabelki z wynikami sprzedaży - wszystko fabrykacja! Jak dobrze, że ktoś tutaj pomaga nam przejrzeć na oczy!

    Canon i Nikon są w zmowie z Sony, to jest wszystko zaplanowane tak, że przez kilka lat coraz więcej baranów się nabierze na wydmuszkę jakim jest Sony i dopiero potem zaczną masowo wracać do jedynie słusznych firm, które nigdy żadnego klienta nie wydymały i są ostoją jakości w tym badziewnym świecie sztucznie wypełnionym tragicznie gównianymi aparatami, do których Sony nawet nie daje ładowarki w zestawie! Illuminati confirmed!!111

  96. Heimo
    Heimo 27 lutego 2018, 15:54

    Janusz.Z...
    hmm, wiesz co w takich wypadkach mówi Wujek Staszek Mistrz Ciętej Riposty?

  97. Heimo
    Heimo 27 lutego 2018, 15:54

    komisarz_ryba
    to nie banding.

  98. 27 lutego 2018, 16:00

    Może i nie banding, ale straszny syf na pewno. Jak to będzie w produkcyjnych egzemplarzach to krzyż na drogę. 8 lat, ileś tam generacji i zawsze coś.

  99. Fabian60
    Fabian60 27 lutego 2018, 16:04

    Będzie zmiana pogody - hejterzy się strasznie uaktywnili :)))))) Brawo Sony po ziejących nienawiścią i zawiścią postach widzę że fanatyków NiC zabolało :)

  100. komisarz_ryba
    komisarz_ryba 27 lutego 2018, 16:06

    @heimo - technicznie moze nie, ale wyglada podobnie. Co za roznica, porazka w dniu premiery zaliczona. Ale A7IV bedzie juz napewno najlepsza.

  101. komisarz_ryba
    komisarz_ryba 27 lutego 2018, 16:08

    Zreszta - nie ma co sie spierac i klocic.

    W testach na optycznych i tak najtanszy olympus wypadnie lepiej. Wioec nie ma co sie nastawiac na sony, kupujemy E-M10 III czy tez E-PL9.

  102. qqrq
    qqrq 27 lutego 2018, 16:14

    Czyli można dalej focić Zenitem bez obaw, bo wszystko inne to ciągle badziewie niegodne tych kilogramów złota... co za czasy... ehh... nawet nie da się współczesnymi aparatami dobrego zdjęcia zrobić... co nowy model to tylko porażka za porażką...

  103. Szabla
    Szabla 27 lutego 2018, 16:42

    W sumie, jak schrzanić zdjęcie, to najlepiej najtańszym aparatem. :)

  104. Heimo
    Heimo 27 lutego 2018, 16:55

    @komisarz_ryba
    no nie da się ukryć, jakbym chciał paski to bym sobie zrobił, a tak, w gratisie tylko roboty potem dużo... ciekawe, coś pisali, że to widać czujniki fazowego AF?... za grube zrobili ;-)

  105. PDamian
    PDamian 27 lutego 2018, 18:25

    balejaż?

  106. mkol
    mkol 27 lutego 2018, 18:50

    @qqrq "W KOŃCU ktoś napisał, że Sony umiera... "
    Pełna zgoda, a nawet można by napisać , że jest to ktoś, kto jest jak ryba bez wody :)

    A co do aparatu super. Jedna rzecz - mogli dać zdejmowalny / wymienialny EVF. I jak komuś by przeszkadzał, to by sobie wymienił i nie stękał :)

  107. Szabla
    Szabla 27 lutego 2018, 19:04

    EVF można wyłączyć i założyć na stopkę wizjer optyczny do FEDa ;)

  108. dARTi
    dARTi 27 lutego 2018, 19:17

    Ciekaw jestem ilu z Was DOKŁADNIE obejrzało te tablice z lens rentals?
    Wystarczy obejrzeć kawałek lewej strony na 200mm w Sony, porównać to z Nikonem i wniosek, że gówno nieostre gotowy. Komu by się chciało dojechać do prawej nie wspominając o tym, żeby porównać tę prawą stronę z Canonem. Każdy obiektyw celował gdzie indziej albo były przekoszone. Najrówniejszy jest Nikon.
    Na 70mm Canon zaliczył ogólną padakę po całości a między Sony i Nikonem można się spierać.
    Sony zawaliło 200mm z bardzo ładną prawą stroną i bardzo słabą lewą ale po prawej stronie widać, że dobrze trafione jest na równi z Nikonem.
    Aberruje definitywnie najmniej Sony a najbardziej Canon

    Gdyby nie ewidentna wtopa z ustawieniem ostrości na 200mm w Sony po lewej stronie można by ze zdjęć tablic wyciągnąć zupełnie odwrotne wnioski niż te z artykułu. Jak to możliwe przy prawidłowo (idealnie prostopadle) ustawionym sprzęcie, że prawa strona jest najostrzejsza a lewa najbardziej mydlana? Wadliwa sztuka a może wszystkie tak mają. Ja najbardziej obstawiam niedokładność pomiaru. Inny temat, że każdy widzi to co chce zobaczyć jednak twierdzę, że jeżeli obiektyw potrafi być ostry w narożniku to potrafi być też w centrum. W przeciwnym wypadku wszystkie teorie związane z optyką leżą.

  109. Janusz.Z
    Janusz.Z 27 lutego 2018, 19:25

    Jak bardzo zaczyna to przypominać historię cudu techniki - Sony Vaio.

  110. dranio
    dranio 27 lutego 2018, 19:27

    Widzę Janusz.Z wrócił wypoczęty. :P Echh, stary chłop, a piszę głupoty na poziomie wyrośniętego dziesięciolatka.

  111. PDamian
    PDamian 27 lutego 2018, 19:37

    dARTi,
    wykresy są z 10 egzemplarzy i "No one does 4 rotation MTFs, for example."

    To ty nie wiesz o czym piszesz.

  112. qqrq
    qqrq 27 lutego 2018, 19:50

    @Janusz.Z
    "Jak bardzo zaczyna to przypominać historię cudu techniki - Sony Vaio."

    I tysięcy innych produktów, które były dostępne 10 lat temu, a już ich nie ma...

  113. WueN
    WueN 27 lutego 2018, 20:09

    Ktoś mi może powiedzieć, gdzie na zdjęciach z dpreview jest bandig? Jak dla mnie to efekt trochę podobny do różowych placków z fujów połączonych z jasnymi fujinonami.

  114. komisarz_ryba
    komisarz_ryba 27 lutego 2018, 20:22

    darti, nie kompromituj sie bardziej. sa wykresy, jest komentarz eksperta, jest jego ocena - a tu wychodzi z krzakow dArti i okazuje sie ze lepiej czyta wykresy niz ich autor

    masz to sample tej kupy, z A7RIII
    link
    link
    link

    rawy tez dostepne.

  115. gamma
    gamma 27 lutego 2018, 20:25

    a ja mam troche mieszane uczucia.

    z jednej strony swietny aparat, z poprawionymi prawie wszystkimi cechami.

    z drugiej strony stracil swoja "lekkosc" i "dostepnosc". sony a7 474g, a7 III 650g. a canon 6d II 750g. przy cenie 2 tys EUR nie bedzie to tez aparat super budzetowy, bo tanszy 6d II i 610.

    powiedzmy sobie szczerze - istnieje cala rzesza fotografow ktorzy nie potrzebuja 10kl/s. ktorzy nie potrzebuja 4k, nie potrzebuja stabilizacji bo robia w dobrych warunkach oswietleniowych (a filmow nie kreca). aparat to jednak aparat - ma przede wszystkim robic dobre zdjecia...

    ... dlatego A7 wg mnie powienien byc odchudzony, zostawic tam matryce BSI, nowy AF, ekran dotykowy z wyborem pol AF, lepsza bateria, cicha migawka, i nizsza cena.

    nie wieszczyl bym jeszcze konca lustrzanek. w fotografii sportowej (jakosc, lagowanie EVH), w fotografii przyrodniczej (dlugie patrzenie przez wizjer, szybka utrata baterii) jeszcze lustra sa lepsze. ale C i N beda musieli wprowadzic mirrorlessy FF bo zaczna tracic rynek. tak mysle.

  116. PDamian
    PDamian 27 lutego 2018, 21:27

    gamma,
    zawsze masz coraz tańsze A7 II.

    Ta matryca BSI ma front-end LSI chip (jak A7R III i A9) podwajający prędkość odczytu i zwiększający prędkość przetwarzania o około 1,8x w porównaniu z A7 II.

    Jakoś tego nie rozdzielili.

  117. qqrq
    qqrq 27 lutego 2018, 21:42

    @gamma
    "powiedzmy sobie szczerze - istnieje cala rzesza fotografow ktorzy nie potrzebuja 10kl/s. ktorzy nie potrzebuja 4k, nie potrzebuja stabilizacji bo robia w dobrych warunkach oswietleniowych (a filmow nie kreca). aparat to jednak aparat - ma przede wszystkim robic dobre zdjecia..."

    I oni mogą kupić A7 za mniej niż 4000zł...
    A jak chcą więcej ficzerów, to mają A7 II...
    A jak chcą więcej ficzerów, to mają A7 III...

  118. PDamian
    PDamian 27 lutego 2018, 21:54

    A jak nie chcą postawić hula doll po lewej od wizjera
    to nawet A9.

  119. sanescobar
    sanescobar 27 lutego 2018, 21:55


    @qqrq

    "wszystko fabrykacja! Jak dobrze, że ktoś tutaj pomaga nam przejrzeć na oczy!"

    Jak to piszą w mediach społecznościowych: "jaki portal taki janusz", brawo Arek :) Jedni wierzą w to że nasa ich oszukała i co ciekawe już przyznała się do oszustwa inni chodują januszy, ot i folkrol.

    Narzędzie niczego sobie, mozna narzekać na słabszy evf, to chyba jeden z niewielu powodów do narzekania, ciekawe czy to aku rzeczywiście okaże się takie wydajne jak w specyfikacji.

  120. NocnyMarek
    NocnyMarek 27 lutego 2018, 21:55

    Już widzę te 'emergency meeting' u panasa, Fuji nie mówiąc o CiN.

    Wszystko mogą skopiować ale matryca o ile faktycznie ma 15 EV DR i tak niskie szumy jak pokazują wymiecie rynek.

  121. qqrq
    qqrq 27 lutego 2018, 22:01

    @sanescobar
    Bo łże-NASA przyznała się do oszustwa! :P

    @NocnyMarek
    Ślinka cieknie na myśl o 15EV w aparacie umierającego Sony, co to jest jedną wielką porażką i padaką :D

  122. PDamian
    PDamian 27 lutego 2018, 22:01
  123. NocnyMarek
    NocnyMarek 27 lutego 2018, 22:02

    @qqrq

    Chłopie przecież oni spełnili życzenia większości fotografów.
    Stabilizacja, większą bateria, magnezowe body, większy grip zwiększyły masę ale i tak jest to lżejsze niż M43 panasa czy Corp Fuji.

  124. qqrq
    qqrq 27 lutego 2018, 22:11

    @NocnyMarek
    Polecam się zapoznać: link ;)

  125. komisarz_ryba
    komisarz_ryba 27 lutego 2018, 22:11

    qqrq - A7? Ta nedza? To, ze ktos nie potrzebuje 10 klatek nie znaczy, ze moze wziac cokolwiek. A7 jest bardzo topornym, powolnym aparatem z slabym wizjerem, brakiem AF dla poruszjacych sie obiektow, brakiem gripa i generalnie ergonomia na poziomie sony sprzed 5 lat (czyli dno), wolnym starcie, slabych kolorach, blokadzie zmiany nastawow przy zapisie bufora na karte itd itp.
    A7 II jest nieco nowsza wiec ma niej wad, co nie znaczy ze jest sensownych aparatem dla ludzi oczekujacych jakosci i majacych wybor sposrod wspolczesnych produktow.

    Ani A7 ani A7 II to nie jest A7 III z mniejsza liczba opcji. To sa pod prawie kazdym wzgledem gorsza aparaty. Zakladam ze pracujesz w skelpei ze takie bzdety publicznie wyglaszasz.

  126. NocnyMarek
    NocnyMarek 27 lutego 2018, 22:18

    @qqrq
    Sony umiera?
    3 FF korpusy w ciągu pół roku z których każdy ustanawia standardy, teraz 7III z przełomową matrycą - nieźle jak na umrzyka.

  127. qqrq
    qqrq 27 lutego 2018, 22:19

    Na pierwszym roku studiów pracowałem parę miesięcy w House... Skąd wiedziałeś? :P

  128. qqrq
    qqrq 27 lutego 2018, 22:20

    @NocnyMarek
    Drugi raz odsyłam tutaj: link ;)

  129. bartaspl
    bartaspl 27 lutego 2018, 22:22

    130 postów i nikt nie zapytał jeszcze o filtr AA?
    No więc jest czy go nie ma?

  130. PDamian
    PDamian 27 lutego 2018, 22:32

    This sensor offers a back-illuminated architecture and lacks an optical low-pass filter link

  131. dARTi
    dARTi 27 lutego 2018, 22:52

    @PDamian
    @komisarz_ryba

    oglądaliście te zdjęcia które miały być potwierdzeniem wykresów co do których sami prowadzący nie są pewni?

    Ja to zrobiłem z ciekawości. To rodzaj obiektywu który chyba nigdy nie zagości w mojej torbie więc nie mam żadnych emocji z nim związanych. Jednak nie wiem co mam sądzić o wykresach skoro zdjęcia tego nie potwierdzają. Przecież trzeba być kompletnie ślepym, żeby nie zauważyć, iż Canon odstaje jakościowo szczególnie na 70mm a na 200mm sony z lewej jest totalnym mydłem a z prawej jest ostrzejszy od Nikona nie wspominając o Canonie. Jeżeli wszystkie sztuki tak mają, że na 200mm mają ostrą tylko prawą stronę to faktycznie sony dało dupy po całości. Ale obstawiam, że to panowie fachowcy dali dupy skoro Canon wypadł beznadziejnie na obydwu końcach. Nie wierzę, że jest aż tak słaby szczególnie poza centrum. Obejrzyjcie te foty choć raz to może przestaniecie bredzić.
    Inna sprawa, że zdjęcia z żadnego z nich kompletnie mi się nie podobają i ciężko mi zrozumieć motywację do zakupu inną niż lenistwo ;)

  132. dARTi
    dARTi 27 lutego 2018, 23:14

    @komisarz_ryba
    "A7? Ta nedza?"

    Mam tę nędzę i wyobraź sobie, że jakoś daje radę. I wyobraź sobie, że byłem już na niejednym plenerze gdzie w porównywalnych warunkach robiłem zdjęcia z posiadaczami dużych nowoczesnych Canonów i Nikonów a kiedy przyszło do przeglądu osiągnięć poplenerowych nie czułem się nędznie. Wprost przeciwnie. Dasz wiarę? Ja nie robię tajemnicy czym focę i jakie są tego efekty. I mimo, że A7 jest obarczone tymi wszystkimi wadami o których wspomniałeś to ja zamiast załamywać nad nimi ręce staram się wykorzystywać niezaprzeczalne zalety których z kolei próżno szukać w innych firmach. A Ty fotografujesz trochę? Pokaż. Fotografia przecież łączy nie dzieli :)

  133. qqrq
    qqrq 27 lutego 2018, 23:16

    @dARTi
    Zapominasz, że to jest portal o patrzeniu w tabelki testowe, a nie o robieniu sztuki aparatem ;)

  134. dARTi
    dARTi 27 lutego 2018, 23:20

    Aj tam zara sztuki. Sztukę to ja ogarniam mięsa na obiadek :) The art of meat ;)
    A na tabelki też czasem daję się złapać ;)

  135. qqrq
    qqrq 28 lutego 2018, 00:05

    Bo tabelki są takie proste... coś ma wyższy wykres, coś ma niższy... I to takie czarno-białe często jest... A robienie zdjęć wymaga trochę wysilenia się :P

  136. PDamian
    PDamian 28 lutego 2018, 00:47

    Addendum: The difference between glass and no glass. link

    link

  137. PDamian
    PDamian 28 lutego 2018, 01:32

    "Jednak nie wiem co mam sądzić o wykresach skoro zdjęcia tego nie potwierdzają."

    Za tępy jesteś żeby zrozumieć, że pojedyncze zdjęcie z jednego egzemplarza nie może odzwierciedlać (szczególnie na brzegach)
    wykresów będących wynikiem z 10 egzemplarzy (w 4 pozycjach rotacji) -bo tu nie ma prawej czy lewej strony?

    "Przecież trzeba być kompletnie ślepym, żeby nie zauważyć, iż Canon odstaje jakościowo szczególnie na 70mm"
    -no link

    "Jeżeli wszystkie sztuki tak mają, że na 200mm mają ostrą tylko prawą stronę"
    -z tego, że wszystkie egzemplarze są przekoszone w jedną stronę to nie tylko możesz się doktoryzować co nawet kanonizować.

    "Canon wypadł beznadziejnie na obydwu końcach. Nie wierzę, że jest aż tak słaby szczególnie poza centrum."
    -kwestie wiary zostawmy na boku.
    Do niedawna był tam najlepszy. Trochę się przez ostatnie lata zmieniło.

    "Obejrzyjcie te foty choć raz to może przestaniecie bredzić."
    -ty obejrzałeś, porównałeś z wykresami, nie zobaczyłeś analogii -bo trudno żeby tam gdzie szukałeś była i się pienisz.
    Zmarnowałeś swój czas -przede wszystkim ..na te "procesy myślowe".


  138. qqrq
    qqrq 28 lutego 2018, 01:35

    Te wszystkie argumentum ad personam to powinny być moderowane przez kogoś z Redakcji... Żenada...

  139. PDamian
    PDamian 28 lutego 2018, 01:58

    dARTi
    27 lutego 2018, 22:52
    "@PDamian
    @komisarz_ryba
    Obejrzyjcie te foty choć raz to może przestaniecie bredzić."

    -no ja przecież bredzę,
    a dARTi mnie oświeca.

  140. komisarz_ryba
    komisarz_ryba 28 lutego 2018, 02:27

    qqrq - a co, juz glupoty nie mozna nazwac glupota bo glupiemu bedzie przykro? takie zycie snowflake.

    dArti - dobrze, ze w koncu przyznales ze nie masz zadnych argumentow. W momencie gdy zamiast obserwowalnych miezralnych konktretow nawiazujesz do historii Rocky Iv ktory to pokonal mefga rosjanina trenujac wozem z sianem, trudno o jakakoliek sensowna dyskusje. a jakbys mial canona to bys nie dal rady bo to sony czyni cie wspanialym? bieda rozumowania poraza. taki benson robil zdjecia jeszcze slabszym sprzetem i raczej lepsze niz twoje, ale to nie zmienia faktu ze byl to slabszy sprzet.

  141. qqrq
    qqrq 28 lutego 2018, 02:58

    Co innego bycie unikatowym płatkiem śniegu topiącym się na każdy podmuch, co innego nie zgadzanie się z czyjąś opinią, a co innego ubliżanie komuś wprost...

    Proszę też skup się na tym jak piszesz... Tyle literówek plus brak polskich znaków i sensownej interpunkcji sprawiają, że chwilami trudno się czyta to, co piszesz...

  142. dARTi
    dARTi 28 lutego 2018, 03:01

    "but Roger wasn’t sure if they were correct results"
    "So take these lab results with a grain of salt. On the other hand, they do seem to agree with what we see in real world results."
    "If you view the charts at 100%, you’ll see that they’re consistent with the MTF charts Roger generated for all three lenses"

    Jeżeli wg. Ciebie tak jak wg panów z lens rentals wycinki po prawej są ostrzejsze to niech będzie, że to ja bredzę ;)

    link

    Tak - z premedytacją wybrałem miejsca gdzie widać jak na dłoni względność tych pomiarów i fakt, że każdy widzi to co chce zobaczyć.





  143. PDamian
    PDamian 28 lutego 2018, 03:23

    Porady językowe, lekcje wychowania, wykłady z jedynie słusznej estetyki aeroektarowo-planarowej, gawędy o robieniu sztuki
    ...a ty nawet nie masz "art" w nicku.

    Zrobię sobie PD’Artagnan i popędzę kupić obiektyw na gumie.

  144. dARTi
    dARTi 28 lutego 2018, 03:25

    komisarz_ryba 28 lutego 2018, 02:27

    dArti - a jakbys mial canona to bys nie dal rady bo to sony czyni cie wspanialym?
    Dziękuję za miły komplement - nie trzeba było, ale tak masz rację - to unikalne cechy Sony dają mi przewagę nad Canonem w tym co i w jaki sposób robię. Miło mi, że to dostrzegłeś :)

    "taki benson robil zdjecia jeszcze slabszym sprzetem i raczej lepsze niz twoje, ale to nie zmienia faktu ze byl to slabszy sprzet."

    Ależ oczywiście! Cieszę się, że znowu się zgadzamy! On miał talent i zrobiłby genialne zdjęcie nawet pinhole'm - ja niestety muszę się posiłkować trickami które tak dobrze działają na Sony :D

    Wiedziałem, że fotografia łączy :) Z chęcią pooglądam Twoje prace!

  145. PDamian
    PDamian 28 lutego 2018, 03:37

    9 egzemplarzy Canon 70-200 f/2.8 IS II
    na 70mm link
    na 200mm link

  146. dARTi
    dARTi 28 lutego 2018, 03:50

    @PDamian
    Oh biedni oni. Do testów na Sony przez przypadek trafił im się najgorszy. Aż mi się ich żal zrobiło :(

  147. cedrys
    cedrys 28 lutego 2018, 07:18

    @dARTI; 27 lutego 2018, 19:17
    "Jak to możliwe przy prawidłowo (idealnie prostopadle) ustawionym sprzęcie, że prawa strona jest najostrzejsza a lewa najbardziej mydlana? Wadliwa sztuka a może wszystkie tak mają. Ja najbardziej obstawiam niedokładność pomiaru."

    Moim zdaniem przyczyną jest złe parkowanie matrycy przez stabilizator podczas procedury jego wyłączania.
    Wszyscy tu na mnie napadali, że nie mam racji, bo w instrukcji pisze "wyłączać stabilizator gdy aparat jest na statywie". Nie dyskutowałem, bo wszystkich nie przekonam. W instrukcji jest takie zalecenie ze względu na oszczędność energii. Nie pisze tam ile ten stabilizator jej pobiera, bo to by źle brzmiało - taki cud techniki i tyle pobiera? A jeśli parkuje, to jak dokładnie? Za każdym razem tak samo czy niezupełnie?
    Polecam jeszcze raz dokładnie przeczytać co Fujifilm zastosował w swoim X-H1, gdzie stabilizator ma mistrzostwo świata (5.5EV). Dlaczego używali super dokładnej laserowej kontroli prostopadłości matrycy.
    Na zbadanie czy moje podejrzenie jest słuszne jest bardzo prosty test - zrobić zdjęcie tablicy testowej z włączonym i wyłączonym stabilizatorem 3-krotnie na przemian i porównać.

  148. Szabla
    Szabla 28 lutego 2018, 08:28

    Nonsens.

  149. archangelgabrys
    archangelgabrys 28 lutego 2018, 08:30

    Tutaj są zdjęcia z Imagin-Resource. Jakoś nie widze problemów z paskami.
    Z wydawaniem werdyktów na temat aparatu i jakości obrazka należy poczekać do testów i sampli RAW. Widać jednak, że niektórzy wydali juz wyroki na bazie lipnych JPGów nieudolnie wrzuconych na jeden z portali.
    Nie ma to jak fanatyzm idoli firmy od drukarek... eh...

    link

  150. mate
    mate 28 lutego 2018, 09:28

    @cedrys
    "Polecam jeszcze raz dokładnie przeczytać co Fujifilm zastosował w swoim X-H1, gdzie stabilizator ma mistrzostwo świata (5.5EV)."

    Spokojnie, póki co to tylko parametr w folderze. Z realnych/zmierzonych wartości, to Olek E-M1 MkII ma 5,5 EV i jakoś nie musieli się chwalić w folderach laserową kontrolą położenia płaszczyzny matrycy. Zresztą, skąd wiesz że wszyscy tego nie stosują, tylko uznają to za normalny etap produkcji?

  151. mkol
    mkol 28 lutego 2018, 09:59

    A mnie ciekawi czy będzie "żarło gwiazdy"
    @Arek, czy jest szansa abyście i ze względu na "astro-konotacje" optycznych, sprawdzili ten aspekt, gdy będziecie robili test?

  152. dARTi
    dARTi 28 lutego 2018, 10:44

    cedrys 28 lutego 2018, 07:18
    "@dARTI; 27 lutego 2018, 19:17
    "Jak to możliwe przy prawidłowo (idealnie prostopadle) ustawionym sprzęcie, że prawa strona jest najostrzejsza a lewa najbardziej mydlana? Wadliwa sztuka a może wszystkie tak mają. Ja najbardziej obstawiam niedokładność pomiaru."

    Moim zdaniem przyczyną jest złe parkowanie matrycy przez stabilizator podczas procedury jego wyłączania.
    Wszyscy tu na mnie napadali, że nie mam racji, bo w instrukcji pisze "wyłączać stabilizator gdy aparat jest na statywie". Nie dyskutowałem, bo wszystkich nie przekonam. W instrukcji jest takie zalecenie ze względu na oszczędność energii. Nie pisze tam ile ten stabilizator jej pobiera, bo to by źle brzmiało - taki cud techniki i tyle pobiera? A jeśli parkuje, to jak dokładnie? Za każdym razem tak samo czy niezupełnie?
    Polecam jeszcze raz dokładnie przeczytać co Fujifilm zastosował w swoim X-H1, gdzie stabilizator ma mistrzostwo świata (5.5EV). Dlaczego używali super dokładnej laserowej kontroli prostopadłości matrycy.
    Na zbadanie czy moje podejrzenie jest słuszne jest bardzo prosty test - zrobić zdjęcie tablicy testowej z włączonym i wyłączonym stabilizatorem 3-krotnie na przemian i porównać."

    Cedrysie ja tam nie wiem jak parkuje sensor w Sony a jak w Fujitsu które to użyło super hiper technologii laserowej do mierzenia (zabrzmiało to żenująco jak w broszurce rozwodzili się nad tym i tylko nad tym) ale zdarzyło mi się robić zdjęcia na statywie z włączoną stablilizacją (tym razem w obiektywie i bynajmniej nie z powodu niewiedzy tylko amoku i sklerozy) i zaręczam Ci, że głównym powodem dla którego sugeruje się wyłączenie stabilizacji nie jest oszczędność energii..



  153. cedrys
    cedrys 28 lutego 2018, 10:53

    No to rozmawiamy o czym innym...

  154. cedrys
    cedrys 28 lutego 2018, 10:53

    Canon będzie się kanibalizował (troszeczkę):
    " A latecomer to the mirrorless market, Canon released its first model in 2012 under the EOS M brand. The company held 23% of the domestic market for these cameras in 2017, ranking second behind Olympus. It aims for the top spot with the new offering.
    With mirrorless cameras rapidly gaining popularity and rivals like Sony breaking into SLRs, Canon decided it must “actively roll out products for a growth market even if there is some cannibalization,” Sakata said.
    The Japanese market for interchangeable lens cameras recorded a 10.1% drop in sales for SLRs last year while mirrorless varieties soared 29.2%. Mirrorless cameras also account for half of the interchangeable lens market in Hong Kong, Taiwan and Singapore." (CR)

  155. cedrys
    cedrys 28 lutego 2018, 11:50

    Jedyną osobą, która by mogła namierzyć miejsce w sieci, gdzie jest opisane działanie stabilizatora IBIS wydaje mi się być @PDamian, bo ja jak wstawiłem do gugla "testing od IBIS" to wywalił mi jakąś tematykę medyczną i militarną.

  156. PDamian
    PDamian 28 lutego 2018, 12:09
  157. mate
    mate 28 lutego 2018, 12:15

    @cedrys
    A co konkretnie chciałbyś wiedzieć? Raczej producent ci nie udostępni np. od jakiej częstotliwości drgań stabilizacja staje się skuteczna i o ile skuteczna.
    Faktem jest, że każdy bez wyjątku producent, czy to obiektywów czy puszek ze stabilizacją zaleca jej wyłączenie na statywie. Przyczyna nie jest skomplikowana i nie chodzi o oszczędność energii. Stabilizacje słabo sobie radzą z drganiami wysokiej częstotliwości wywołane uderzeniem migawki, bądź lustra i migawki (stąd też zalecenie wstępnego jego podnoszenia, gdy lustrzanka jest na statywie). Jak mocno ten efekt będzie widoczny, to zależy od samego statywu, czasu naświetlania oraz samej konstrukcji lustra/migawki.

  158. qqrq
    qqrq 28 lutego 2018, 12:33

    @PDamian
    "Porady językowe, lekcje wychowania, wykłady z jedynie słusznej estetyki aeroektarowo-planarowej, gawędy o robieniu sztuki"

    - Porady językowe, bo lubię jak ludzie szanują nasz język nie robiąc głupich/bezmyślnych błędów ;) Niektórzy biorą to personalnie, inni podziękują i postarają się być bardziej uważni.
    - Lekcje wychowania, bo czasami robi się tu niezła trzoda...
    - Co do estetyki, to podkreślę po-raz-enty, że to estetyka, która mi się podoba i nikomu nigdzie nie nakazuję tej sympatii podzielać.
    - A sztuka, no cóż... mało kto tutaj pokazuje swoje prace, Darka zdjęcia widziałem i uważam, że są często bardzo dobre... Więc z nim przynajmniej mogę trochę nawiązać do rzeczywistości spoza tabelek testowych.

  159. cedrys
    cedrys 28 lutego 2018, 12:43

    @PDamian,
    To materiał reklamowy, pokazujący w sposób wizualny, że stabilizator działa i do czego jest przydatny. Mimo to dzięki, że zareagowałeś pozytywnie.

    @mate,
    Chciałbym wiedzieć dlaczego brakuje szóstej osi, przecież jest.
    Jeśli nie przyczyna energetyczna, to co jest powodem zalecenia, aby wyłączać stabilizator IBIS na statywie?
    I najważniejsze: jak jest parkowana matryca gdy IBIS jest wyłączany. Jaka jest wtedy jej odporność na wstrząsy, uderzenia. Czy podczas parkowania tył matrycy kontaktuje się z podłożem i wymienia ciepło?
    A co jeśli tam dostanie się wszędobylski pył?

  160. qqrq
    qqrq 28 lutego 2018, 12:43

    To wtrącenie o Harrym Bensonie jest takie z czapy... ehh...
    Daguerre też miał gorszy sprzęt... A Monet to w ogóle nie miał sprzętu...

    Benson robił reporterkę, dARTi robi portrety... idealny materiał na porównania, przecież logiczne :D

    Jakiś typ, którego nikt z nas nie zna osobiście, ileś lat temu robił jakimś sprzętem zdjęcia... i robił lepsze zdjęcia niż my wszyscy razem wzięci, więc przestańmy w ogóle robić zdjęcia, bo bez sensu... bo przecież już wcześniej ktoś robił ZUPEŁNIE INNY TYP FOTOGRAFII, ale robił to lepiej... No jakby Benson tutaj był i to czytał, to by pewnie by powiedział "wy lamusy, nic się nie znacie, potrzymajcie mi piwo, pokażę wam jak się robi fotografię!", a my byśmy potem przed nim klękali...

    Argumentum ad verecundiam, że ludzie w ogóle próbują tego używać... i że inni się na to nabierają...

  161. mate
    mate 28 lutego 2018, 13:04

    @cedrys
    "Jeśli nie przyczyna energetyczna, to co jest powodem zalecenia, aby wyłączać stabilizator IBIS na statywie?"

    No przecież napisałem co.
    Stabilizacja jest projektowana na pracę "z ręki", stabilizacja ma jakiś moment bezwładności, migawka i lustro powodują drgania o wysokiej częstotliwości i małej amplitudzie, dość odmienne od biometrycznego modelu drgań ludzkiej ręki, w związku z czym układ stabilizacji sobie z nimi nie radzi co może skutkować większym poruszeniem niż przy wyłączonej stabilizacji.

  162. dARTi
    dARTi 28 lutego 2018, 13:32

    Stabilizacja to nie jest constans tylko ciągła kompensacja ruchu. Dokąd robimy zdjęcie z ręki którego nie będziemy rozpatrywać piksel w piksel to pomaga. Jeżeli zaś robimy zdjęcia testowe bądź nastawione na wysoką jakość i mocujemy sprzęt stabilnie na statywie to okazuje się, że (nie licząc trzęsień ziemi i wiaduktów) matryca jest jedynym "swobodnie pływającym" elementem w całym układzie. O ile czasy są krótkie to może nie mieć wielkiego znaczenia. Przy dłuższych zdjęcia bankowo będą poruszone. Nie wszystkie ale perfekcyjne nie będzie praktycznie żadne. Tak jest i nie ma co z tym dyskutować tylko wyłączać stabilizację i tyle.

  163. Bahrd
    Bahrd 28 lutego 2018, 13:38

    cedrys
    "Canon będzie się kanibalizował (troszeczkę):"

    No bo, póki co, to - w zakresie aparatów - wygląda bardziej na obgryzanie paznokci...

    Zobaczymy, co wycisną z nowego procesora w wyższych modelach. I czy DP AF nie okaże się zbyt istotnym ograniczeniem dla innych parametrów matryc.

  164. cedrys
    cedrys 28 lutego 2018, 14:20

    Bahrd,
    Mnie zastanawia ten ich najnowszy patent usprawniający Dual Pixel. Przypuszczam, że ten stary model był przeszkodą w efektywnym filmowaniu 4K.
    Duża szczegółowość tego rozwiązania wskazuje na prawdopodobieństwo rychłego zastosowania, może w 90D?

    @mate,
    Kończę już ten temat ze stabilizatorem-sieczkarnią. Wiedzy nie zastąpią wyobrażenia.

  165. Doc1965
    Doc1965 28 lutego 2018, 19:37

    @cedrys
    Weź aparat, włącz stabilizację. Naciśnij spust do połowy. Obserwuj wizjer. Obraz się ”zamrozi” na moment. Potem się ”przesunie”. Czyli stabilizacja puści.
    Teraz wyłącz stabilizację. Naciśnij spust... Obraz się nie zmieni. Jeżeli umieścisz aparat na statywie, gdy wciskasz spust, stabilizacja zadziała jak wyżej. Robisz zdjęcie. Stabilizacja próbuje ustabilizować obraz. Bo po to się tę stabilizację włącza. Czyli zadziała przez jakiś tam czas, po czym ”puszcza”. I to spowodowuje nieostre zdjęcie. Dlatego należy wyłączać stabilizację, gdy używamy statywu.
    PS. Żeby uniknąć jakichkolwiek poruszeń, zaleca się również wstępnie unosić lustro (gdy aparat takowe posiada), bo nawet unoszenie się lustra podczas fotografowania może spowodować nieostry obraz.

  166. meliszipak
    meliszipak 28 lutego 2018, 20:14

    Moim zdaniem w najnowszych generacjach nie ma potrzeby
    wyłączania stabilizacji w czasie pracy na statywie.

  167. Doc1965
    Doc1965 28 lutego 2018, 20:24

    To zrób test jak wyżej. Jak obraz się nie przesunie po krótkim czasie, to może i masz rację. W trzech moich systemach (albo obiektyw, albo matryca), działa to podobnie. Stabilizację wyłączam.

  168. meliszipak
    meliszipak 28 lutego 2018, 22:40

    Np w Batisie 85mm. nie ma możliwości wyłączenia stabilizacji.

  169. Doc1965
    Doc1965 28 lutego 2018, 23:59

    Przypuszczam, że jest. W menu aparatu?

  170. meliszipak
    meliszipak 1 marca 2018, 00:54

    Nie.

  171. cedrys
    cedrys 1 marca 2018, 07:56

    Oto co pisze w instrukcji do mojego EF 100-400/4.5-5.6L IS II USM:
    Tips on Using the Image Stabilizer
    • The Image Stabilizer cannot compensate for a blurred shot caused by a subject that moved.
    • Set the STABILIZER switch to OFF when you are taking pictures using the Bulb setting (long exposures). If the STABILIZER switch is set to ON, the image Stabilizer function may introduce errors.
    • The Image Stabilizer might not be fully effective in the following cases:
    • You shoot from a violently moving vehicle.
    • You move the camera dramatically for a panning shot in Mode 1.
    • The Image Stabilizer consumes more power than normal shooting, resulting in fewer shots and a shorter movie shooting time.
    • The image Stabilizer operates for about two seconds even when your finger is off the shutter button. Do not remove the lens while the Stabilizer is in operation. This will cause a malfunction.
    • With the EOS-W/HS, 3, ELAN 7E/ELAN
    7/30/33, ELAN 7NE/ELAN 7N/30V/33V, ELAN II/ ELAN II E/50/50E, REBEL 2000/300, IX, IX Lite/ IX7, and D30, the Image Stabilizer will not work during self-timer operation.
    • Using a tripod also stabilizes the image.
    However, depending on the kind of tripod and shooting conditions, sometimes it may be better to turn off the Image Stabilizer function.
    • The Stabilizer is equally effective for hand-held photography and photography with a monopod. The Image Stabilizer effect may be reduced, however, depending on the shooting environment.
    • Depending on the camera there may be image shake, such as after releasing the shutter. However, this does not affect shooting.
    • If you set the camera's Custom Function to change the assigned button to operate the AF, the Image Stabilizer will operate when you press the newly assigned AF button.

  172. mate
    mate 1 marca 2018, 08:48

    @meliszipak
    "Nie."

    Oczywiście, że tak. Stabilizację w Batisie wyłącza się z poziomu menu aparatu.

  173. BlindClick
    BlindClick 2 marca 2018, 00:59

    Ta, przeczytalem specyfikacje, nic ciekawego. Do Nikona nie podskoczy. Spokojnie moje lusterko bije tego Soniacza.

  174. meliszipak
    meliszipak 2 marca 2018, 11:38

    @ mate.
    W A7 czy w A7II

  175. dARTi
    dARTi 2 marca 2018, 13:48

    link

    Wysokie ISO w wideo wygląda lepiej niż dobrze. Porównanie z GH5 wiem, że nie fair ale przewaga jest miażdżąca...

  176. Szabla
    Szabla 4 marca 2018, 20:07

    @meliszipak: w każdym.

  177. refleks
    refleks 11 maja 2018, 18:41

    Po prostu szok,jak dla mnie,nikocanoniarza ;))) A dobił mnie pomysł Sony z przejściówką na obce obiektywy - uwaga: Z PRZENIESIENIEM FUNKCJI AF! No pocałunek śmierci.Jezeli to są szkła EOSa (a nie bezlustra) to kupuję to body.
    Pozdrawiam;)

Napisz komentarz

Komentarz można dodać po zalogowaniu.


Zaloguj się. Jeżeli nie posiadasz jeszcze konta zarejestruj się.