Przetwarzanie danych osobowych

Nasza witryna korzysta z plików cookies

Wykorzystujemy pliki cookie do spersonalizowania treści i reklam, aby oferować funkcje społecznościowe i analizować ruch w naszej witrynie, a także do prawidłowego działania i wygodniejszej obsługi. Informacje o tym, jak korzystasz z naszej witryny, udostępniamy partnerom społecznościowym, reklamowym i analitycznym. Partnerzy mogą połączyć te informacje z innymi danymi otrzymanymi od Ciebie lub uzyskanymi podczas korzystania z ich usług i innych witryn.

Masz możliwość zmiany preferencji dotyczących ciasteczek w swojej przeglądarce internetowej. Jeśli więc nie wyrażasz zgody na zapisywanie przez nas plików cookies w twoim urządzeniu zmień ustawienia swojej przeglądarki, lub opuść naszą witrynę.

Jeżeli nie zmienisz tych ustawień i będziesz nadal korzystał z naszej witryny, będziemy przetwarzać Twoje dane zgodnie z naszą Polityką Prywatności. W dokumencie tym znajdziesz też więcej informacji na temat ustawień przeglądarki i sposobu przetwarzania twoich danych przez naszych partnerów społecznościowych, reklamowych i analitycznych.

Zgodę na wykorzystywanie przez nas plików cookies możesz cofnąć w dowolnym momencie.

Optyczne.pl

Aktualności

Plany rozwoju systemu L-mount

Plany rozwoju systemu L-mount
1 lutego
2019 12:01

Na wczorajszej konferencji prasowej poświęconej premierze bezlusterkowców LUMIX S1 i S1R firma Panasonic zdradziła plany dotyczące rozwoju systemu obiektywów z mocowaniem L-mount. Wynika z nich, że przed końcem przyszłego roku będziemy mogli wybierać spośród 42 produktów.

Okazuje się, że do zaprezentowanych dziś modeli LUMIX S PRO 50 mm f/1.4, LUMIX S PRO 70–200 mm f/4 O.I.S. (S-R70200), LUMIX S 24–105 mm f/4 MACRO O.I.S. (S-R24105) w najbliższych miesiącach dołączą 24–70 mm f/2.8, 70–200 mm f/2.8 i 16–35 mm f/4 oraz konwertery 1.4x i 2x. W przyszłym roku mają pojawić się dwie stałki, długi teleobiektyw oraz obiektyw makro.

Plany rozwoju systemu L-mount

Ujawniono, że również Leica i Sigma nie zamierzają w tym czasie próżnować. Niemiecki producent w ciągu dwóch lat chce rozszerzyć swoją ofertę obiektywów SL do 18 modeli, a Sigma jeszcze w tym roku ma zaprezentować aż 14 modeli z bagnetem L-mount, a także konwertery z L-mount na mocowanie SIGMA i odwrotnie.


Komentarze czytelników (31)
  1. banc
    banc 1 lutego 2019, 12:17

    Czyli do końca 2020 mamy 42 obiektywy. Na tym tle zapowiedzi systemu R i Z wyglądają cieniutko :-)

  2. filemon_se
    filemon_se 1 lutego 2019, 12:18

    artykuł powyżej "Panasonic LUMIX S1 w naszych rękach" nie otwiera się.

  3. Arek
    Arek 1 lutego 2019, 12:19

    Już działa.

  4. Arek
    Arek 1 lutego 2019, 12:22

    Myślę, że 14 Sigm zaprezentowanych na tym slajdzie też szybko będzie dostępnych do Canona R i Nikona Z. To przecież lustrzankowe modele z przedłużkami.

  5. komor
    komor 1 lutego 2019, 12:31

    Ciekawe, czy te Sigmy z mocowaniem S będą miały szansę być bardziej zoptymalizowane pod względem AF niż w mocowaniach „obcych” R, Z i FE. Panasonic nie ma fazowego AF, tak?, tylko bazuje na kontrastowym z optymalizacją DFD, pytanie czy obiektywy Sigmy będą miały szansę z tego skorzystać.

  6. banc
    banc 1 lutego 2019, 12:36

    @Arek
    Myślę, że 14 Sigm zaprezentowanych na tym slajdzie też szybko będzie dostępnych do Canona R i Nikona Z. To przecież lustrzankowe modele z przedłużkami.
    -----------------------------
    Docelowo tak. Tyle, że mocowanie R i Z to nie tylko przedłużka. A tutaj Sigma jest w konsorcjum, więc nie ma żadnych niespodzianek. Swoją drogą na FE, który jest otwarty, Sigma ma po latach tylko 11 obiektywów.

  7. Arek
    Arek 1 lutego 2019, 12:40

    To że Sigma jest w konsorcjum nie oznacza, że rzuci się do robienia dedykowanych obiektywów. Oni wcale nie mają dużych mocy przerobowych.

  8. mgkiler
    mgkiler 1 lutego 2019, 13:29

    Ale jak mamy teraz 4 systemy bezluster: Panasonic, Sony, Canon R i Nikon Z to Sigma mogła by chociaż robić obiektywy pod bezlustra, czyli bez "przyspawanej dupki". Może nie dedykowane do S, ale dedykowane do bezluster, a nie uniwersalne do lustrzanek i bezluster.

  9. mate
    mate 1 lutego 2019, 14:11

    @Arek
    "To przecież lustrzankowe modele z przedłużkami."

    Tylko mały szczegół, to są nowe bagnety i nowe protokoły (przynajmniej w przypadku Nikona), do których specyfikacji Sigma raczej nie ma dostępu. Bagnet E jest otwarty, a w L są w konsorcjum, więc pewnie też mają pełen dostęp do specyfikacji.

  10. hajmanek
    hajmanek 1 lutego 2019, 14:40

    Ciekawie się robi, czekam jeszcze na przejściówkę od Sigmy EF/L i nie trzeba będzie pozbywać się obiektywów Canona żeby przesiąść się na Panasonica lub Leicę

  11. gnieciuch
    gnieciuch 1 lutego 2019, 15:06

    No Sigma będzie w tym roku miała premiery co miesiąc. Sony E, pewnie Canon R i Nikon Z a tu teraz jeszcze Pana, wychodzi że nawet co tydzień :)

  12. RobKoz
    RobKoz 1 lutego 2019, 15:12

    @mate

    "Tylko mały szczegół, to są nowe bagnety i nowe protokoły (przynajmniej w przypadku Nikona), do których specyfikacji Sigma raczej nie ma dostępu."

    W Canonie przejściówka ponoć jest bez elektroniki. Aparat sam wykrywa że podpięte jest szkło które gada po starym protokole. Więc Sigmy z dospawanymi dupkami powinny działać bez większych problemów. Mniejsze są już teraz czasem na DSLR i załatwiają je aktualizacjami.

  13. mkol
    mkol 1 lutego 2019, 17:33

    W związku z małą (a może i dużą) rewolucją - nowi gracze, nowe systemy i bezlustra, bardzo mnie ciekawi co by było gdyby.
    Co by było gdyby Sigma pokazała środkowy palec C i N i skoncentrowała się tylko na L-mount. Tak na zasadzie "chcesz mieć Art'a kupuj Panasa S1 czy S1R" (czy też co tam niedługo pojawi się z L-mount.

  14. Szabla
    Szabla 1 lutego 2019, 17:46

    Straciłaby mnóstwo kasy - bez sensu.

  15. tadeusz69
    tadeusz69 1 lutego 2019, 18:20

    No tak , nieźle to wykombinowali … ( panas , leica i sigma)
    Korpusy wyglądają na świetne , ceny biorąc pod uwagę specyfikacje i na tle konkurencji też niczego sobie ale zoomy ze światłem 4.0 bardzo drogie !
    2 razy tyle co np. odpowiedniki Canona.
    Ile w takim razie będą kosztowały panasoniki 24-70 2.8 , 70-200/2.8 ???
    O Leikach 24-90 , 90-280 można zapomnieć ( chyba że ktoś już ma !) bo to ceny rzędu 3.500-5.000 Euro
    Sytuację mogłyba uratować Sigma ale wg. Lens Roadmap będą to tylko stałki Art ( oczywiście to bardzo dobrze i lepsze to niż nic , ale na próżno szukać tu takich zoomów Serii Art ze światłem 4.0 i 2.8 ! )
    Może będą się pojawiać jakieś przejściówki …?

  16. BlindClick
    BlindClick 1 lutego 2019, 18:47

    Sigma ma moc, NiC nie chcieli wspolpracowac - zgadzam sie z tym. Jak Sigma dogada sie z Panasem/Leica, itp to sie okaze ze ART Panasa zawsze bedzie lepszy niz ART NiCiS to bedzie ciekawie. Odwroca sie role i teraz Oni moga prosic Sigme o soczewki, heheh.

    Tylko ze to nie bedzie tak fajnie bo trzeba zarabiac, wiec soczewki beda drogie...

  17. focjusz
    focjusz 1 lutego 2019, 20:11

    Panas ma sporą przewagę nad Nikonem nie tylko doświadczenia (w bezlustrach i wideo) ale też wielkości korpo. Więc może okazać się niedługo że na rynku zamiast
    1 Canon
    2 Nikon
    3 Sony
    może niedługo być
    1. Sony
    2. Canon
    3. Panasonic

  18. 1 lutego 2019, 21:54

    @focjusz

    Wątpię bo jak się patrzy na ceny to lepiej wybrać średni format Fuji niż tego Panasonica.

  19. grzegorz_maj
    grzegorz_maj 1 lutego 2019, 22:10

    @BlindClick,

    "Jak Sigma dogada sie z Panasem/Leica"

    link

    @focjusz,

    "może niedługo być
    1. Sony
    2. Canon
    3. Panasonic "

    Piękny przykład na bezwładność myślenia: link nawet "Silver" nie ma

  20. MaciekNorth
    MaciekNorth 2 lutego 2019, 01:41

    @grzegorz_maj, Canon to sprytny gracz, już nie raz to pokazał. Na razie wypuścił tylko jeden korpus ML FF, aby pokazać że istnieje w tym segmencie i czeka aż inni odkryją karty. Następny model Canona będzie bardziej dopracowany, więc znów się sprzeda.
    Przejście z DSLR na ML najmniej bolesne będzie właśnie dla użytkowników Canona, mogą zachować praktycznie wszystkie swoje obiektywy z pełną funkcjonalnością. A jako że Canon ma najwięcej użytkowników, w tym zaawansowanych i profesjonalistów, z reguły przywiązanych do marki, to nie musi się martwić o brak przyszłych nabywców swoich bezlusterkowców.

  21. grzegorz_maj
    grzegorz_maj 2 lutego 2019, 06:35

    @MaciekNorth,

    "Canon to sprytny gracz, już nie raz to pokazał. Na razie wypuścił tylko jeden korpus ML FF, aby pokazać że istnieje w tym segmencie i czeka aż inni odkryją karty. Następny model Canona będzie bardziej dopracowany, więc znów się sprzeda. "

    Wejście w nowy system i reagowanie na to co inni pokażą? To nie jest ofensywa tylko defensywa.

  22. PDamian
    PDamian 2 lutego 2019, 08:39

    "Panas ma sporą przewagę nad Nikonem nie tylko doświadczenia (w bezlustrach i wideo) ale też wielkości korpo. Więc może okazać się niedługo że na rynku zamiast
    1 Canon
    2 Nikon
    3 Sony
    może niedługo być
    1. Sony
    2. Canon
    3. Panasonic"


    -Co więc dotychczas Panasonika powstrzymywało w zdobyciu większego kawałka rynku bezlusterkowców???

    link
    Nawet z Olympusem nie byli w stanie konkurować.

  23. Szabla
    Szabla 2 lutego 2019, 09:49

    W Polsce konkurują z dużym sukcesem.

  24. tripper
    tripper 2 lutego 2019, 11:02

    @Arek
    "To że Sigma jest w konsorcjum nie oznacza, że rzuci się do robienia dedykowanych obiektywów. Oni wcale nie mają dużych mocy przerobowych."

    Myślę, że Sigma zaprezentuje dedykowane bezlusterkowe obiektywy pod bagnet L razem ze swoim nowym bezlusterkowcem.

    Trochę by był wstyd wyjść z: "Mamy dla was nowy super aparat z Foveonem. Podepnijcie sobie pod to obiektywy Panasonica albo Leiki, ewenualnie któreś z naszych lustrzankowych stałek z przyspawanym adapterem."

    Szef Sigmy zapowiedział, że w tym roku wypuszczą jakieś szkła zaprojektowane specjalnie pod bezlustra. Choć na pewno nie będą to obiektywy jedynie pod bagnet L.

  25. mate
    mate 2 lutego 2019, 14:12

    @mkol
    "Co by było gdyby Sigma pokazała środkowy palec C i N i skoncentrowała się tylko na L-mount. "

    To miałaby kłopoty finansowe. Naprawdę naiwny jesteś, jeżeli myślisz że tu się o sentymenty rozchodzi.

  26. mate
    mate 2 lutego 2019, 14:32

    @tadeusz69
    "2 razy tyle co np. odpowiedniki Canona. "

    Bajki opowiadasz:
    link
    link

    Porównuję oczywiście do najnowszych wersji Canona, a nie kilkunastoletnich konstrukcji. Więc nie ma relacji x2.

  27. mate
    mate 2 lutego 2019, 14:35

    @Borat
    "Wątpię bo jak się patrzy na ceny to lepiej wybrać średni format Fuji niż tego Panasonica."

    Chyba jak się patrzy na ceny szkieł Leiki z tym mocowaniem, bo reszta jednak znacznie taniej niż Fuji GF. O sporej różnicy technologicznej na korzyść Panasa nawet nie wspominam.

  28. tadeusz69
    tadeusz69 2 lutego 2019, 15:40

    @mate

    masz racje , opowiadam bajki :) , przesadziłem z tymi x2 ale wczoraj jeszcze w internecie krążyły ceny rzędu 2.200 Euro za 70-200/4.0 oraz 1700 euro za 24-105/4.0


    Dziś na stronie internetowej Calumet w Niemczech można zamiawiać zoomy Panasa za : 1899euro 70-200mm oraz 1399 euro 24-105 mm.
    link

    Atrakcyjnie więc wydaje się według powyższego cennika zestaw S1 z 24-105 za 3.399 euro . Wychodzi wtedy że obiektyw kosztuje 900 euro

    Jedynie cena 50mm/1.4 pozostała taka sama i wynosi 2.499 Euro





    Najnowsze wersje Canon 70-200/4.0 z kolei to wydatek 1285 euro , zaś 24-105 1039 euro ( np. wg. Amazon.de)

    link


    link

  29. Zawilec
    Zawilec 4 lutego 2019, 21:56

    Jeśli canon wejdzie z eos RP za 1500 usd i obiektywem 50mm 1.8 za 200 usd, to reszta będzie miała pozamiatane.

  30. mate
    mate 5 lutego 2019, 14:45

    @Zawilec
    Tak tak, pozamiatane. Zapominasz tylko, że już teraz Eos R pod niektórymi względami odstaje od konkurencji (A7 III i Z6). Ten RP będzie musiał być jeszcze wykastrowany względem R. W dodatku Sony ma cały czas w sprzedaży starsze generacje swoich puszek, a tutaj A7 II kosztuje 1000 $ (u nas 3600 zł nowy w sklepie), tania 50-ka też jest, więc nic nie będzie pozamiatane, zwłaszcza jak do tego RP dadzą matrycę z 6D MkII.

  31. FOTO-BUCZKO
    FOTO-BUCZKO 8 lutego 2019, 14:19

    Sigma zapowiedziała ,że pracuje nad zupełnie nowymi konstrukcjami pod "bezlustra" ( bez dospawanego MC-11). W patentach Sigmy z zeszłego roku znalazłem obiektyw 12/2.8 pełnoklatkowy oraz zapowiedź nowych szerokokątnych zoomów.
    Sigma to mała firma a zapotrzebowanie jest duże na ich szkła a tym bardziej ,że jeszcze weszła w mocowanie "L" - to ma co robić. Co do cen to niewiele się zmieni do tego co jest obecnie, ale taniej nie będzie (przykład 40/1.4 i 28/1.4 )

Napisz komentarz

Komentarz można dodać po zalogowaniu.


Zaloguj się. Jeżeli nie posiadasz jeszcze konta zarejestruj się.