Przetwarzanie danych osobowych

Nasza witryna korzysta z plików cookies

Wykorzystujemy pliki cookie do spersonalizowania treści i reklam, aby oferować funkcje społecznościowe i analizować ruch w naszej witrynie, a także do prawidłowego działania i wygodniejszej obsługi. Informacje o tym, jak korzystasz z naszej witryny, udostępniamy partnerom społecznościowym, reklamowym i analitycznym. Partnerzy mogą połączyć te informacje z innymi danymi otrzymanymi od Ciebie lub uzyskanymi podczas korzystania z ich usług i innych witryn.

Masz możliwość zmiany preferencji dotyczących ciasteczek w swojej przeglądarce internetowej. Jeśli więc nie wyrażasz zgody na zapisywanie przez nas plików cookies w twoim urządzeniu zmień ustawienia swojej przeglądarki, lub opuść naszą witrynę.

Jeżeli nie zmienisz tych ustawień i będziesz nadal korzystał z naszej witryny, będziemy przetwarzać Twoje dane zgodnie z naszą Polityką Prywatności. W dokumencie tym znajdziesz też więcej informacji na temat ustawień przeglądarki i sposobu przetwarzania twoich danych przez naszych partnerów społecznościowych, reklamowych i analitycznych.

Zgodę na wykorzystywanie przez nas plików cookies możesz cofnąć w dowolnym momencie.

Optyczne.pl

Aktualności

Tokina Fírin 100 mm f/2.8 FE Macro dla Sony E - obiektyw dostępny w Polsce

Tokina Fírin 100 mm f/2.8 FE Macro dla Sony E - obiektyw dostępny w Polsce
15 lipca
2019 20:30

Fírin 100 mm f/2.8 FE Macro to obiektyw przeznaczony do współpracy z aparatami marki Sony z mocowaniem E. Trafił właśnie do sprzedaży.

Informacja prasowa

Tokina Fírin 100 mm F/2.8 FE Macro do Sony E dostępna w Polsce

Tokina Fírin 100mm F/2.8 FE Macro to nowa, zmodyfikowana wersja znanej i lubianej przez fotografów konstrukcji marki Tokina, dostosowana specjalnie do współpracy z aparatami marki Sony wyposażonymi w mocowanie typu E.

Tokina Fírin 100 mm f/2.8 FE Macro dla Sony E - obiektyw dostępny w Polsce

Cele jakie stawiali sobie inżynierowie pracujący nad Tokiną FíRIN 100mm F2.8 FE MACRO to opracowanie obiektywu pozwalającego na wykonywanie artystycznych zdjęć ludzi, krajobrazów lub rzeczy w bardzo bliskiej odległości, pozwalając zobaczyć szczegóły, których ludzkie oczy normalnie nie są w stanie zobaczyć.

W efekcie powstał kompaktowy teleobiektyw przeznaczony do pełnoklatkowych aparatów Sony z mocowaniem E. Obiektyw osiąga skalę odwzorowania 1:1 z odległości 30 cm. Ze względu na specyfikacje makro, udało się uzyskać niezwykle wysoką rozdzielczość, niskie zniekształcenia obrazu oraz niski poziom winietowania. Szeroki otwór przysłony f/2.8 zapewnia doskonałą wydajność w warunkach słabego oświetlenia. Piękny, miękki bokeh czyni ten obiektyw niezwykle atrakcyjnym narzędziem do makrofotografii ale również portretów, pejzaży, reprodukcji dzieł sztuki czy fotografowania w celach komercyjnych.

Zero krzywizny pola, imponująca rozdzielczość

Konstrukcja optyczna Tokiny FíRIN 100mm F2.8 FE MACRO doskonale niweluje zniekształcenia geometryczne – praktycznie do poziomu zerowego, zachowując jednocześnie naturalną reprodukcję kolorów i wysoką rozdzielczość w całym kadrze. Warto również zwrócić uwagę na zachowanie wysokiego kontrastu i doskonałe kontrolowanie aberracji chromatycznej. Wielowarstwowe powłoki antyrefleksyjne redukują flary i zapewniają wysoki kontrast.

Tokina Fírin 100 mm f/2.8 FE Macro dla Sony E - obiektyw dostępny w Polsce

Prawdziwy obiektyw makro 1: 1

Obiektyw Tokina FíRIN 100mm F2.8 FE MACRO pozwala na uzyskanie odwzorowania 1: 1 z odległości 30 cm. Dzięki temu fotografowie mogą pracować w stosunkowo dużej odległości roboczej od obiektu i nadal uzyskują imponujące powiększenie. Jest to ważne podczas fotografowania „płochliwych” obiektów, takich jak owady.

Wspaniały bokeh do portretów

Tokina FíRIN 100mm F2.8 FE MACRO doskonale sprawdza się podczas wykonywania portretów. Dzięki szerokiemu otwarciu przysłony i właściwościom makro, obiektyw zapewnia znakomicie miękki bokeh zarówno w tle, jak i na pierwszym planie, jednocześnie utrzymując wygodną odległość od obiektu. Ogniskowa jest wystarczająco krótka, aby umożliwić łatwą i naturalną komunikację z modelem, tworząc poczucie komfortu i kreatywności a jednocześnie na tyle długa aby zapewnić doskonałą do portretu perspektywę. Cechy te w połączeniu z przysłoną f/2.8, pozwala na używanie obiektywu w najróżniejszych ustawieniach miejscach, zarówno wewnątrz, jak i w plenerze. Wbudowana 9-listkowa przysłona tworzy piękne, prawie okrągłe efekty rozmycia świateł w tle do wartości f/5,6.

Tokina Fírin 100 mm f/2.8 FE Macro dla Sony E - obiektyw dostępny w Polsce

Doskonała kompatybilność i interakcja z aparatem

Tokina FíRIN 100mm F2.8 FE MACRO działa z doskonałą zgodnością pod względem projektu i kształtu wraz z aparatami wyposażonymi w mocowanie typu E marki Sony. Obiektyw ma możliwość przesyłania wartości przysłony, odległości i innych ważnych informacji do aparatu, dzięki czemu obiektyw ten jest w pełni zgodny z funkcjami wspomagającymi ustawianie ostrości aparatu SONY serii A7, takimi jak ręczna regulacja ostrości w trybie bezpośredniego ręcznego ustawiania ostrości, funkcja automatycznego powiększania obrazu, funkcja focus peaking oraz elektroniczny pasek odległości wizjera, a także 5-osiowa stabilizacja obrazu w aparacie.

Uwaga: Obiektywy z serii FíRIN są opracowywane i produkowane zgodnie ze licencją firmy Sony. Serdecznie zapraszamy do zapoznania się również z pierwszymi testami oraz recenzjami obiektywu dostępnymi na stronie producenta: link

Tokina Fírin 100 mm f/2.8 FE Macro dla Sony E - obiektyw dostępny w Polsce

Tokina Fírin 100 mm f/2.8 FE Macro dla Sony E - obiektyw dostępny w Polsce

Tokina Fírin 100 mm f/2.8 FE Macro dla Sony E - obiektyw dostępny w Polsce

Specyfikacja

  • Ogniskowa: 100mm
  • Minimalna przysłona: F2.8
  • Maksymalna przysłona: F32
  • Format: Pełno-klatkowy (FF)
  • Konstrukcja optyczna: 9/8 (elementów/grup)
  • Kąt widzenia: 24,5°
  • Minimalna odległość ostrzenia: 0.3m
  • Współczynnik makro: 1:1
  • Ilość listków przysłony: 9
  • Rozmiar filtra: 55mm
  • Całkowita długość: 123mm
  • Maksymalna średnica: 74mm
  • Waga: 570g
  • Osłona przeciwsłoneczna: BH-553 w zestawie

Sugerowana cena detaliczna obiektywu: 2595 zł


Komentarze czytelników (19)
  1. Barnie
    Barnie 15 lipca 2019, 20:37

    Czy to nie jest czasem ta sama konstrukcja optyczna, co AT-X M100 AF PRO pod lustrzanki, tylko bez autofocusa?

  2. Barnie
    Barnie 15 lipca 2019, 20:38

    Ups, nie doczytałem. Istotnie, "zmodyfikowana wersja znanej konstrukcji Tokiny".

  3. Heimo
    Heimo 15 lipca 2019, 23:26

    @Barnie

    no to chyba autofokus ma...? tak napisane, że się zastanawiam

  4. Szabla
    Szabla 16 lipca 2019, 00:08

    Ma, ma.

  5. Amator 777
    Amator 777 16 lipca 2019, 08:44

    Uwaga: Obiektywy z serii FíRIN są opracowywane i produkowane zgodnie ze licencją firmy Sony.-- to znaczy ,że te obiektyw będzie miał szybki ,cichy i bezbłędnie celny AF jak pozostałe obiektywy sony fe np 28 mm 2.0 lub 85 mm 1.8-- jeszcze jedna sprawa ten obiektyw nie ma żadnych uszczelnień ?

  6. johndoe
    johndoe 16 lipca 2019, 09:15

    @Amator 777
    >>>
    są opracowywane i produkowane zgodnie ze licencją firmy Sony.-- to znaczy ,że te obiektyw będzie miał szybki ,cichy i bezbłędnie celny AF
    -----
    To znaczy, że obiektyw został wyposażony w mocowanie typu sony E, więc parametry fizyczne bagnetu jak średnica, poziom sygnałów elektrycznych itd. oraz zaimplementowany protokół komunikacji z obiektyw-aparat jest zgodny z tym co firma Sony udostępniła w ramach darmowej licencji.

  7. Zorr
    Zorr 16 lipca 2019, 09:34

    Czy ktoś wie jak producenci liczą te 30cm?
    Zakładam, iż nie jest to od przedniej soczewki, tylko czy jest to liczone od matrycy czy mocowania obiektywu?

  8. DarkRaptor
    DarkRaptor 16 lipca 2019, 10:58

    W obiektywach makro podaje się zazwyczaj odległość od matrycy.

  9. RobKoz
    RobKoz 16 lipca 2019, 11:36

    "Uwaga: Obiektywy z serii FíRIN są opracowywane i produkowane zgodnie ze licencją firmy Sony.-- to znaczy ,że te obiektyw będzie miał szybki ,cichy i bezbłędnie celny AF jak pozostałe obiektywy sony fe"

    Ktoś mi może to wyjaśnić?

    Z jednej strony wielu twierdzi że bagnet jest otwarty wraz z protokołem AF i każdy producent może robić obiektyw z AF działającym tak samo dobrze jak w instrumentach natywnych.

    Z drugiej strony co jakiś czas pojawiają się skargi na szkła niefirmowe że w nich gorzej działa EYE AF - a przecież dla algorytmu rozpoznawania oka na obrazie nie ma znaczenia co jest podpięte a skoro obiektyw implementuje ten sam protokół komunikacyjny to można mu "kazać" ustawić ostrość tam gdzie algorytm wyliczy.

    Z trzeciej strony tutaj czytam o jakiejś "licencji" i jakoby to miało warunkować dobry AF.

    Biorąc te trzy razem wychodzi na to że protokół AF jest otwarty tylko w jakimś podstawowym zakresie nie obejmującym działania EYE AF ale wydaje mi się to bardzo dziwną polityką, więc pewnie się mylę.

  10. mate
    mate 16 lipca 2019, 11:49

    @RobKoz
    Od początku była mowa, że Sony uwolniło od opłat licencyjnych podstawową specyfikację bagnetu E:
    link

    "Z trzeciej strony tutaj czytam o jakiejś "licencji" i jakoby to miało warunkować dobry AF. "

    Nie, nie warunkować, ale każdy producent czy to szkła, czy adaptera uzyskuje licencję od Sony na specyfikację bagnetu po podpisaniu NDA.
    Podobnie to działa w m4/3.
    Podstawowa specyfikacja to zapewne specyfikacja mechaniczna bagnetu plus specyfikacja styków i protokołu komunikacyjnego. Natomiast nie wyklucza to możliwości wprowadzania ficzerów zarezerwowanych tylko dla Sony.
    resztą podobnie działa to w m4/3, gdzie w podstawowym zakresie wszystko ze wszystkim jest kompatybilne, ale niektóre funkcje są zarezerwowane tylko produktów danego producenta (np. DFD nie działa ze szkłami Olka na puszkach Panasa).

  11. RobKoz
    RobKoz 16 lipca 2019, 12:57

    @mate

    Z tego linku nic konkretnego nie wynika. Weźmy ten konkretny przykład- EYE AF na który skarżą się niektórzy użytkownicy np. Samyanga.

    W warstwie protokołu body szkło implementacja EYE Af nie wymaga niczego ponad podstawowe funkcje czyli przesuń płaszczyznę do przodu / do tyłu.

    Rozumiem, że ze znanymi szkłami (natywnymi) może to działać szybciej ale nie ma powodu by to działało mniej dokładnie!

    W przypadku panasa sprawa jest jasna. Szybszy AF wykorzystujący DFD jest tylko ze szkłami których charakterystykę body ma w bazie a ma tylko "własne" szkła. Z innymi szkłami AF jest wolniejszy ale tak samo dokładny - bo o tym decyduje AF kontrastowy na matrycy któremu jest obojętne co zostało podpięte jak długo to coś "rozumie" polecenia rusz się w przód lub w tył.

  12. RobKoz
    RobKoz 16 lipca 2019, 12:58

    @RobKoz

    Tak mnie jeszcze naszło a może Samyang w ogóle nie podpisał umowy i nie zna protokołu ale to też bez sensu bo skoro ten jest darmowy to po co się bawić w reverse engineering...

  13. mate
    mate 16 lipca 2019, 13:10

    @RobKoz
    "W warstwie protokołu body szkło implementacja EYE Af nie wymaga niczego"

    Eye-AF to w ogóle nie jest kwestia implementacji protokołu komunikacyjnego, bo to de facto jest rodzaj trackingu, za który odpowiedzialna jest puszka, natomiast zakładam, że do sprawnego działania śledzenia oka potrzebna jest szybka komunikacja puszka-obiektyw i szybki napęd AF w obiektywie, więc może tu jest pies pogrzebany z Samyangami.

    "W przypadku panasa sprawa jest jasna. Szybszy AF wykorzystujący DFD jest tylko ze szkłami których charakterystykę body ma w bazie a ma tylko "własne" szkła."

    No ale technicznie nie byłoby przeszkodą, aby puszka przechowywała charakterystykę "obcego" szkła, ba mogłaby ją sobie pobierać z samego obiektywu przy pierwszym podpięciu.

  14. Amator 777
    Amator 777 16 lipca 2019, 13:41

    Tokina Fírin 100mm F/2.8 FE Macro to nowa, zmodyfikowana wersja znanej i lubianej przez fotografów konstrukcji marki Tokina, dostosowana specjalnie do współpracy z aparatami marki Sony wyposażonymi w mocowanie typu E.-- 5 marca 2007 na optyczne,pl był test Tokina AT-X M100 PRO AF D 100 mm f/2.8-- wszystko pięknie tylko jest jedno ale , w zakładce wady :przeciętna praca i celność autofokusa -- ciekawe jak będzie działał AF w wersji FE

  15. RobKoz
    RobKoz 16 lipca 2019, 15:22

    @mate

    "że do sprawnego działania śledzenia oka potrzebna jest szybka komunikacja puszka-obiektyw i szybki napęd AF w obiektywie, więc może tu jest pies pogrzebany z Samyangami. "

    Ale to wyjaśnia tylko wolniejsze działanie. A nie wyjaśnia nie trafiania przy statycznych portretach.

    "No ale technicznie nie byłoby przeszkodą, aby puszka przechowywała charakterystykę "obcego" szkła, ba mogłaby ją sobie pobierać z samego obiektywu przy pierwszym podpięciu. "

    Wielu na to liczyło. Nie wiem, dlaczego się nie dogadali, ale to moim zdaniem też jedna z przyczyn dla których u4/3 nie zrobił takiej kariery jak mógłby. Sam nigdy nawet nie rozważałem szkieł Olka do mojego Panasa bo zawsze gdzieś tam z tyłu głowy pozostawała myśl że jak panas w nowych puszkach coś wymyśli to pozostanę z ręką w nocniku. Niby jeden standard (u4/3) a jednak podzielony. Podobnie kiedyś w u4/3 było ze szkłami z IS który trzeba było wyłączać jeśli się je podpięło do puszki z IBIS.

  16. mate
    mate 16 lipca 2019, 16:29

    @RobKoz
    "Ale to wyjaśnia tylko wolniejsze działanie. A nie wyjaśnia nie trafiania przy statycznych portretach. "

    Nie widziałem w praktyce, nie widziałem ustawień puszki, więc ciężko cokolwiek powiedzieć. Niemniej w tutejszych testach nie raz czy dwa zdarzało się, że zestaw puszka-obiektyw nie trafiał do tablicy testowej, a bywało tak w przypadku zestawów firmowych i prostego trybu AF-S.

  17. LarsikOwen
    LarsikOwen 16 lipca 2019, 20:12

    Szok.
    Każdy producent ma doskonalone od trzech albo sześciu generacji szkła maro +/- 100mm za nieduże pieniądze więc trzeba koniecznie wypuścić takie coś.
    Aaa... zaraz, coś przegapiłem, to pod Sony jest. Tam nie ma żadnych szkieł...

  18. Borat
    Borat 17 lipca 2019, 18:39

    @LarsikOwen

    O czym ty bredzisz?

  19. qqrq
    qqrq 23 lipca 2019, 21:19

    @Borat
    "O czym ty bredzisz?"

    Podejrzewam, że o tym jak dużo ludzi od lat marudziło, że do aparatów Sony nie ma czego podpiąć. A teraz jak jest coraz więcej obiektywów pod Sony, to nikt nie bije brawo :P

Napisz komentarz

Komentarz można dodać po zalogowaniu.


Zaloguj się. Jeżeli nie posiadasz jeszcze konta zarejestruj się.