Przetwarzanie danych osobowych

Nasza witryna korzysta z plików cookies

Wykorzystujemy pliki cookie do spersonalizowania treści i reklam, aby oferować funkcje społecznościowe i analizować ruch w naszej witrynie, a także do prawidłowego działania i wygodniejszej obsługi. Informacje o tym, jak korzystasz z naszej witryny, udostępniamy partnerom społecznościowym, reklamowym i analitycznym. Partnerzy mogą połączyć te informacje z innymi danymi otrzymanymi od Ciebie lub uzyskanymi podczas korzystania z ich usług i innych witryn.

Masz możliwość zmiany preferencji dotyczących ciasteczek w swojej przeglądarce internetowej. Jeśli więc nie wyrażasz zgody na zapisywanie przez nas plików cookies w twoim urządzeniu zmień ustawienia swojej przeglądarki, lub opuść naszą witrynę.

Jeżeli nie zmienisz tych ustawień i będziesz nadal korzystał z naszej witryny, będziemy przetwarzać Twoje dane zgodnie z naszą Polityką Prywatności. W dokumencie tym znajdziesz też więcej informacji na temat ustawień przeglądarki i sposobu przetwarzania twoich danych przez naszych partnerów społecznościowych, reklamowych i analitycznych.

Zgodę na wykorzystywanie przez nas plików cookies możesz cofnąć w dowolnym momencie.

Optyczne.pl

Aktualności

Nikon D6 oraz AF-S Nikkor 120-300 mm f/2.8E FL ED SR VR

Nikon D6 oraz AF-S Nikkor 120-300 mm f/2.8E FL ED SR VR
4 września
2019 09:24

Nikon zapowiada prace nad reporterskim flagowcem oraz pełnoklatkowym teleobiektywem o stałym świetle f/2.8. Niestety, producent nie udostępnia ani przewidywanych dat premier nowych produktów, ani ich cen.

Informacja prasowa

Nikon ogłasza prace nad aparatem D6 i obiektywem AF-S NIKKOR 120-300mm f/2.8E FL ED SR VR

Nikon ma przyjemność poinformować o prowadzeniu zaawansowanych prac nad profesjonalną lustrzanką cyfrową Nikon D6 oraz teleobiektywem zmiennoogniskowym AF-S NIKKOR 120-300mm f/2.8E FL ED SR VR zgodnym z aparatami Nikon formatu FX.

Prowadzenie prac nad aparatem D6 – najbardziej zaawansowanym modelem spośród dotychczasowych lustrzanek cyfrowych firmy Nikon – przypada w 20. rocznicę wejścia na rynek serii D z jednocyfrowymi oznaczeniami. Od czasu wprowadzenia aparatu D1 w roku 1999, lustrzanki firmy Nikon ewoluowały wraz z postępem technicznym w branży oraz rozwojem wiedzy w dziedzinie fotografii, kultywowanymi przez firmę Nikon w trakcie jej długoletnich prac nad aparatami fotograficznymi. Aparat D6, podobnie jak jego poprzednicy, stanowi odpowiedź na surowe wymagania profesjonalnych fotografów, zapewniając najwyższą jakość zdjęć nawet w najtrudniejszych warunkach.

Nikon D6 oraz AF-S Nikkor 120-300 mm f/2.8E FL ED SR VR

Firma Nikon ogłasza też prowadzenie prac nad nowym obiektywem AF-S NIKKOR 120-300mm f/2.8E FL ED SR VR, świętując równocześnie 60. rocznicę wejścia na rynek mocowania F, które jest stosowane w aparatach z serii D. Nowy teleobiektyw zmiennoogniskowy zapewni jeszcze szersze możliwości profesjonalnym fotografom, specjalizującym się w dziedzinach takich jak fotografia sportowa. Prowadzenie prac nad nowymi produktami jest dowodem zaangażowania firmy Nikon w rozszerzanie możliwości obrazowania. Potwierdza również jej czołową pozycję w kulturze fotografowania, zapewnianą przez systemy lustrzanek cyfrowych oraz aparatów bezlusterkowych wraz z bogatą ofertą obiektywów.

Szczegółowe informacje, w tym data premiery i ceny detaliczne, zostaną podane w późniejszym terminie.

NIKON działa od 100 lat i należy obecnie do największych i najbardziej liczących się producentów sprzętu optoelektronicznego na świecie. Jest producentem najwyższej jakości aparatów fotograficznych, obiektywów NIKKOR, sprzętu sportowego (między innymi lornetek, dalmierzy i lunet), mikroskopów oraz precyzyjnych urządzeń optycznych, zarówno dla przemysłu, jak i użytkowników indywidualnych. NIKON jest światowym liderem w segmencie cyfrowych aparatów fotograficznych, produkując lustrzanki profesjonalne oraz amatorskie, a także aparaty kompaktowe serii COOLPIX. W sierpniu 2018 roku NIKON wprowadził na rynek dwa pełnoklatkowe aparaty bezlusterkowe: Z6 i Z7, z mocowaniem obiektywu o większej średnicy. W Polsce firmę reprezentuje NIKON CEE GmbH Sp. z o.o. Oddział w Polsce, w Warszawie, przy al. Jerozolimskich 180, gdzie firma posiada również centrum serwisowe aparatów profesjonalnych. Więcej informacji o firmie NIKON, jej działalności w Polsce i produktach dostępnych na naszym rynku można znaleźć na stronie nikon.pl


Komentarze czytelników (99)
  1. kabu
    kabu 4 września 2019, 09:49

    To mi się podoba w tym systemie. Mam sytuację gdzie lepiej sprawdzi się lustrzanka, to mam do niej dostęp. Mam jakiegoś luźnego kotleta to pakuję Nikona Z. Jedno z drugim często się uzupełnia. Dobrze że NikCan ciągnie dalej DSLR.

  2. Euzebiusz
    Euzebiusz 4 września 2019, 10:06

    "Mam sytuację gdzie lepiej sprawdzi się lustrzanka"

    Jaka to może być sytuacja?

  3. MaciekKwarciak
    MaciekKwarciak 4 września 2019, 10:08

    "Mam sytuację gdzie lepiej sprawdzi się lustrzanka"

    Wylot Gągoła?

  4. Jonny
    Jonny 4 września 2019, 10:44

    DSLR, to sprawdzone i ergonomiczne woły robocze, gdzie ręce mają się na czym zaczepić, dlatego zawsze gęba mi się śmieje, kiedy złapię w łapki D850, natomiast w kontakcie z Z7, już tak przyjemnie nie jest.
    Z7 jest mniejszy i lżejszy, ale bardziej się męczę pracując z tym korpusem, niż z rasowymi DSLR.

  5. mgkiler
    mgkiler 4 września 2019, 10:54

    Ale to co oni ogłosili?
    Że pracują?
    To równie dobrze może mieć premiera w 2022...

  6. brt
    brt 4 września 2019, 11:14

    Co znaczą te wszystkie literki w nazwie obiektywu?

    E FL ED SR VR

  7. PDamian
    PDamian 4 września 2019, 11:37

    link

    SR -to chyba coś nowego. Pewnie nowy napęd.

  8. gugulam
    gugulam 4 września 2019, 12:21

    Ciekawe, czy dojdzie kiedys do prac nad D7, czy linia lustrzanek na D6 się zakończy.
    Podobnie jak zakończyło się na F6.

  9. thorgal
    thorgal 4 września 2019, 13:13

    Pewnie się zakończy.

    F6
    D6

    Nawet fajnie się to im ułożyło.

  10. mgkiler
    mgkiler 4 września 2019, 13:22

    Chcą zrobić topkę na koniec - uczcić w ten sposób lustrzanki. Podobnie jak F6.

    Po za tym chcą mieć topkę przez Olimpiadą za rok w Japonii. Powinni zdążyć.

    W sumie ciekawe co poprawią względem D5:
    link

  11. Jonny
    Jonny 4 września 2019, 13:25

    Sensor 24 Mpx, stabilizacja sensora i większy bufor.

  12. thorgal
    thorgal 4 września 2019, 13:32

    Stabilizacja sensora? Hmmm przecież wszystkie długie topowe Nikkory są stabilizowane. Zawodowiec nie podepnie na stadionie czy linii frontu taniej plastikowej 50 :P

  13. Jonny
    Jonny 4 września 2019, 13:37

    Ano stabilizacja, ponoć przez kłopoty z tym właśnie podzespołem, premiera Nikona D6 aż tak się opóźniła.

  14. Jarun
    Jarun 4 września 2019, 14:08

    @kabu napisał :
    "To mi się podoba w tym systemie"

    W którym systemie ? Pytam, bo lustrzanki Nikona (Nikon F) to zupełnie inny system od bezluster Nikona (Nikon Z).

  15. f8@24mm
    f8@24mm 4 września 2019, 14:51

    @Jarun - ale slyszales o takim czyms jak adapter FTZ? jak masz zakrecony na stale na Z6/Z7, to to jest body z mocowaniem F. w 100% zgodne z obiektywami F. to co w tym jest niesystemowego?

  16. Szabla
    Szabla 4 września 2019, 15:21

    Ja pracuję nad perpetuum mobile... ;)

  17. thorgal
    thorgal 4 września 2019, 15:49

    Oho już się zaczęło. Płatne trole konkurencji pracują dzisiaj na drugą zmianę.

  18. Szabla
    Szabla 4 września 2019, 16:41

    Cześć thorgal? Pracujesz?

  19. Barnie
    Barnie 4 września 2019, 16:56

    f8@24mm
    "jak masz zakrecony na stale na Z6/Z7, to to jest body z mocowaniem F. w 100% zgodne z obiektywami F."

    Śrubokręty nie działają z FTZ :P Nie ma też automatycznego popychania przysłony w manualach.

  20. filemon_se
    filemon_se 4 września 2019, 17:32

    No tak.
    To automatycznie dyskwalifikuje FTZ u 99% użytkowników.

  21. filemon_se
    filemon_se 4 września 2019, 17:35

    Ja z wad bym dodał, że FTZ nie ma w kolorze różowym, Fleming.
    Więc kłóci się z moim persanolizowanym paskiem i rurkami.

  22. mgkiler
    mgkiler 4 września 2019, 17:55

    Jak D6 dostanie lepszy sensor 24Mpix to też i z lepszą dynamiką i lepszym ISO bo ten obecny w D5 przegrywa z Canonem.

  23. Jarun
    Jarun 4 września 2019, 18:39

    @f8@24mm
    A słyszałeś o tym, że nie tylko do Nikona Z są dostępne takie adaptery ?

    Równie dobrze możesz mieć przykręcony na stałe taki adapter np. do bezlustra Sony i również będziesz mógł korzystać z obiektywów Nikon F.

    link

  24. Iksmada01
    Iksmada01 4 września 2019, 19:00

    80-200/2.8 waży półtora kilo, czy ten będzie ważył rasowe 5 kg?

  25. Burkhardt
    Burkhardt 4 września 2019, 20:32

    @Iksmada01, Sigma S 120-300/2.8 waży 3.390 kg (jej poprzednia wersja, nie-S waży 2.6 kg). Nie spodziewałbym się niczego cięższego niż 3.5 kg od Nikona.

  26. sektoid
    sektoid 5 września 2019, 09:16

    Lem miał rację.

  27. DarkRaptor
    DarkRaptor 5 września 2019, 09:41

    @ filemon_se
    4 września 2019, 17:35

    Ja z wad bym dodał, że FTZ nie ma w kolorze różowym, Fleming.
    (...)
    ----
    Wersja "Fleming" to raczej miałaby wygrawerowane 007 ;)
    Miałeś chyba na myśli flaminga :D

  28. kabu
    kabu 5 września 2019, 10:10

    @Jarun
    sprawdź sobie ten adapter który tu podlinkowałeś - masz testy w necie, albo kup i podepnij szkła z Nikona do Sony i zobaczyć jak słabo to działa. Na końcu porównaj sobie jak działają szkła G przez adapter FTZ na Nikonach Z. Ja tylko podpowiem z własnego doświadczenia, że szkła G przez adapter FTZ działają znakomicie na Nikonach Z - śmiem stwierdzić że na Z lepiej działają przez FTZ niż na DSLR.

    Wiem że niektórym DSLR jest już niepotrzebne, ale jest duże grono ludzi którym lepiej się pracuje lustrzankami, nie chcą z nich rezygnować, a zarazem chcieliby popracować bezlustrami. Nikon i Canon daję taką możliwość i nie rozumiem kto i po co takie rozwiązanie hejtuje, bo skoro się komuś to nie podoba i nie potrzebuje, to po prostu z tego nie korzysta - no ale po co hejtować tych co z takiego rozwiązania chcą korzystać, jaki w tym cel?

    Ja używam równocześnie Z6 i jednego z DSLR D850/D750/D5. i świetnie to się uzupełnia podczas mojej fotografii.

  29. SKkamil
    SKkamil 5 września 2019, 10:44

    kabu
    Nie lubie słowa hejtowac ...jak dla mnie jeśli rozpatrujemy wady i zalety bezluster to wcale nie trzeba kupować bezlustra tego samego producenta bo ;
    głowna zaleta bezlustra to mały korpus cos jak Leica m6 i Nikon F4 o ile pamiętam tak pracował pan Tomaszewski , o prostu bezlustro nie jest do tego by to był aparat systemowy do którego podpinasz akcesoria typu lampy itp. wiec kompatybilność systemowa nie ma znaczenia ;

  30. Jonny
    Jonny 5 września 2019, 11:21

    Chyba jednak nie do końca, skoro można z dobrym skutkiem pracować w studiu zamiennie Nikonem D850 i Nikonem Z7.
    Niby dlaczego miałbym wchodzić w obcy system, skoro tkwię od lat w jednym i nazbierałem do niego masę klamotów ?
    Zresztą, uważam że mocowanie Nikon Zet daje jak na dziś największe możliwości i pozwala skorzystać również ze świetnych szkieł Sony FE.
    Na dobrą sprawę poza tym, nie jest jeszcze dostępny na rynku żaden korpus ML, który z jednej strony miałby ergonomiczny korpus, a z drugiej był pozbawiony wad.
    Jak nie rybka, to przemarsz wojsk, ale głównym problemem jest w Fujifilm i Panasoniku CDAF, a w Sony zabawkowość serii A7.
    Tak czy siak, pozostałem z Nikonem i nie żałuję.

  31. sanescobar
    sanescobar 5 września 2019, 11:52


    @kabu, napisał:
    "no ale po co hejtować tych co z takiego rozwiązania chcą korzystać, jaki w tym cel? "

    Na razie zapytany w jakich to sytuacjach lustrzanka jet lepsza od bezlustra, udajesz że pytanie nie padło. Równie dobrze mozna napisać, że sam zajmujesz się hejtem wypisujac nie poparte doświadczeniem sytuacje w których to lustro jest lepsze.

    Ja wiem gdzie bardziej mi pasuje używanie nikona d810 czy c5d3 niż bezlustra, ty zdaje się przepisujesz mity internetowe.

    @Jonny, napisał:
    "Zresztą, uważam że mocowanie Nikon Zet daje jak na dziś największe możliwości i pozwala skorzystać również ze świetnych szkieł Sony FE. "

    Dokładnie to samo mozna napisać o sony, że pozwala skorzystać ze świetnych szkieł canona z bagnetem EF oczywiście jak piszesz z zabawkowymi korpusami serii A7 :)

  32. kabu
    kabu 5 września 2019, 12:10

    @sanescobar ale to jest oczywiste. Poza tym, raz już ci pisałem, i chyba nie musze tłumaczyć cech, np. elektronicznego wizjera vs optycznego. Z resztą ty tego nie zrozumiesz, bo upierasz sie ze w twoich aparatach elektroniczne wiziery sa "wystarczajace". Dla mnie i dla wielu są KIEPSKIE.

    Poza tym, myślę że nie muszę tego tłumaczyć tobie, przecież spędzasz 80% życia wirtualnie, i jestem przekonany że już kilkakrotnie miales okazje czytac o cechach dslr i ml.

  33. sanescobar
    sanescobar 5 września 2019, 12:19


    @kabu, napisał:
    "Z resztą ty tego nie zrozumiesz, bo upierasz sie ze w twoich aparatach elektroniczne wiziery sa "wystarczajace". Dla mnie i dla wielu są KIEPSKIE."

    Zacytuj kiedy to napisałem, że wizjery są wystarczające. Proponuje nie łżeć jak pies, bo to ma krótkie nogi.
    Może też zacytować gdzie napisałem, że są chociaż wystarczające :)


    @kabu, napisał:
    "Poza tym, myślę że nie muszę tego tłumaczyć tobie, przecież spędzasz 80% życia wirtualnie, i jestem przekonany że już kilkakrotnie miales okazje czytac o cechach dslr i ml. "

    To już też ustaliliśmy, że nie masz portfolio a ja chętnei pokaże swoje :P

  34. Jonny
    Jonny 5 września 2019, 12:34

    Ano zabawkowe, dopiero A7RIV pasuje do moich rąk, ale za to dysponuje sensorem, którego nie potrzebuję, zatem z której strony nie podejść, to zawsze jakieś pokrzywy.
    Przekątna mocowania Nikon Z, zapewnia większą przekątną soczewek obiektywów, a tym samym i gubienie wad brzegowych, czego u Sony się nie uświadczy, bo trzymają się swojego bagnetu, jak tonący brzytwy.

  35. sanescobar
    sanescobar 5 września 2019, 13:09

    @Jonny, uwielbiam to fantazjowanie :P gdy opowiada się o zabawkach o bardzo zbliżonych gabarytach :P
    Widać moc trolowania czasem zaślepia centralne ośrodki postrzegania :P

    link

    "Sony A7R III [657 g] weights 12% (72 grams) more than Nikon Z6 [585 g] (*inc. batteries and memory card)." (cyt. camersize.com)

    "Sony A7R III is 5% (7.1 mm) narrower and 5% (4.9 mm) shorter than Nikon Z6.
    Sony A7R III is 9% (6.2 mm) thicker than Nikon Z6."

    @Jonny, jak się takie zaburzenie nazywa?

  36. Szabla
    Szabla 5 września 2019, 14:11

    Faktycznie dziwne, że Sony trzyma się swojego bagnetu :)))

  37. mgkiler
    mgkiler 5 września 2019, 14:25

    @Jonny

    A jak do Sony A7 podepniesz grip to dalej jest za mały?
    Jak CI się trzyma z gripem?

    Mały aparat to zaleta - bo jak można podpiąć grip i pracować wygodnie to pracujesz z gripem. A jak chcesz go zabrać w teren i nie nosić kilogramów to bierzesz bez gripa.

  38. mgkiler
    mgkiler 5 września 2019, 14:29

    @sanescobar

    Nie no. Uchwyt w Nikonie Z6 jest wyraźnie o jakieś 3-4mm większy, a te pare milimetrów może robić różnice. Patrz:
    link

    No i nie porównuj Sony A7 R tylko Sony A7 - bo seria R Johny pisał, że jest większa i już w miarę OK gabarytowo.

  39. mgkiler
    mgkiler 5 września 2019, 14:31

    No i do tego uchwyt w Z6 jest lepiej wyprofilowany niż w A7.
    Czyli nie dość, że większy o te 3-4mm to i wyprofilowany inaczej.
    A to już naprawdę daje odczuwalną różnicę.

  40. SKkamil
    SKkamil 5 września 2019, 14:32

    Sanescobar
    Ale dlaczego uważasz ze pokazywanie portfolia ma być zawsze dwustronne , to zakrawa na onanizm i to nie jak u normalnego człowieka w domowym zaciszu ;
    Gdzie człek POKAZUJE sam sobie swoje " dzieła ' tylko do tego pokazywania potrzebujesz drugiej osoby , troszkę to dziwne

  41. kabu
    kabu 5 września 2019, 14:43

    @sanescobar ok pokażę tutaj portfolio, czy link do SM - pod warunkiem że jeśli ja tu wrzucę, to też to zrobisz?!

  42. sanescobar
    sanescobar 5 września 2019, 14:43

    @SKkamil, nie mam nic przeciwko artystom popularnym w kręgach rodzinnych. Wiem jednak, że po tym głupie trolowanie się kończy tragedią, wykrętami albo udawaniem ze tematu nie było. Poza tym mnie wcale tak trudno nie jest namierzyć.


    @SKkamil, napisał:
    "tylko do tego pokazywania potrzebujesz drugiej osoby , troszkę to dziwne "

    Dziwne to jest chwalić się swoją zajebistośCią jednoczesnie nie posiadając portfolia.

  43. kabu
    kabu 5 września 2019, 14:44

    link
    Czekam na Twoją kolej!

  44. sanescobar
    sanescobar 5 września 2019, 14:47

    @kabu, nawet nie musze, pod tym samym nikiem na kilku portalach hostingowych pewnie mnie znajdziesz, no ale musiałbyś pewnie nie mieć bana na google.
    Testując twoją inteligencję na podstawie wcześniejszych dyskusji zdaje sobie sprawę, że możesz nie podołać.

    Pamiętam też te bzdury na temat braku twojego portfolia, jak masz wysyłać linki do zdjęć kwiatków, landszaftów czy pstryków okolicznościowych, to możesz sobie darować :P

  45. kabu
    kabu 5 września 2019, 14:47

    link
    Resztę sobie możesz znaleźć w sieci. Mistrzu wrzucaj Twoje PF.

  46. kabu
    kabu 5 września 2019, 14:49

    Nie ma tam kwiatków. Nie kompromituj się, wejdź i zobacz. Nie bądź pipką :) i wrzuć swoje. Sam o to prosiłeś.

  47. SKkamil
    SKkamil 5 września 2019, 14:52

    Ale przecież kabu się nie chwalił , ja też się nie chwaliłem , rozmawialiśmy o sprzęcie zawsze , skoro twierdzisz ze się chwaliłem to musisz mieć u nas podsłuchy bo chwale się znajomym realnym i to nie zawsze ( bardzo często przyjedzie kumpel wypijemy piwko i nic o fotografii ) ; Jeśli ktoś jest w zamkniętej grupie fotograficznej na przykład na FB to oglądać mogą zdjęcia tylko osoby z tej grupy , tak samo jak wydrukujesz portfolio papierowe a właściwie kartonowe to ty decydujesz kto oglada zdjęcia i tyle ;

    Zatem w temacie chwalenia jesteś zdecydowanie lepszy od nas i wielu innych i my to z pokora przyjmujemy ..cos jeszcze ..?

  48. kabu
    kabu 5 września 2019, 14:54

    @sanescobar
    Sam się deklarowałeś że jeśli wrzucę to też to zrobisz, więc proszę bardzo, i nie odwracaj kota ogonem, bo tam nie ma kwiatków itp. Czekamy na Twoje portfolio. Jeśli tego nie zrobisz, to utwierdzi się fakt że twoja mądrość, kończy się tylko na klikaniu w klawiaturę. Jeśli wrzucisz, i faktycznie będzie na czym oko zawiesić, to przyznam Ci racje, że twoje wszelkie tu opinie są poparte doświadczeniem i przeproszę że Cie odebrałem jako trolla internetowego :)

  49. SKkamil
    SKkamil 5 września 2019, 14:58

    Sanescobar
    I teraz masz za swoje wrzucił , zdjęcia gla mur i teraz TY ale też gla mur bo inaczej się nie liczy ;

  50. sanescobar
    sanescobar 5 września 2019, 14:58

    Uspokój się jeszcze złości ci zaszkodzi, dopiero zdążyłem strone odświeżyć . Strasznie polerujesz te twarze.
    Gdzie w temacie modelingu w takich dobrych warunkach przeszkadza wizjer evf?
    Jak już ochłoniesz to przeszukaj 500px, jak się okazuje fotografowaliśmy nawet tą samą modelkę :P

  51. kabu
    kabu 5 września 2019, 15:07

    Nic nie "poleruje" To raczej praca profesjonalnych wizażystek, i odpowiednio wyglądających modelek. Zerknij sobie (bacstage z ostatniej sesji): link

    Wizier EVF przeszkadza mi podczas reportażu, a dokładniej lag po odpaleniu aparatu, albo po przyłożeniu do oka. Przy akcji często się traci ciekawy moment, bo często spotykam się z czarnym obrazem przy oku, a chwila się ulatnia. Przy optycznym wizierze jest natychmiastowa reakcja. Polecam Ci porównać optyczny wizier z takiego D850. Gdzie jest duży i jasny. Dla mnie z takim wizjerem lepiej pracować przy szybkiej akcji, nic nie smuży, nic nie zamula, widzę to co jest realnie, a nie to co jest przetworzone przez cyfrowy obraz. Poza tym, tu nie tylko chodzi o wizjer.

  52. kabu
    kabu 5 września 2019, 15:10

    500px też jest :)
    link nie mogę znaleźć Twojego pf. Wrzuć tutaj.

  53. Szabla
    Szabla 5 września 2019, 15:58

    @kabu: wiesz, że jeżeli widzisz moment w optycznym wizjerze, to na pewno nie będzie go na zdjęciu? :)

  54. Jonny
    Jonny 5 września 2019, 16:01

    Mnie nie interesują chóry wyjców, oburzonych nieuznawaniem pierwszeństwa firmy Sony. :)

    Mimo wyraźnego nieprzekonania do systemu Sony, tak czy siak, robiłem kilka podejść do A7RIII, ale Bóg ustrzegł przed zrobieniem takiego głupstwa i wybrałem korpus w systemie Zet.

    Tak się tylko zastanawiam, co fan klub Sony, robi z uporem maniaka w komentarzach pod tekstami dotyczącymi sprzętu firmy Nikon ?

    Z drugiej jednak strony, to ja mam do siebie żal, że daję się wciągać w bezproduktywne pitolenie z dzieciakami nie znającymi, ani miary, ani nie mających wiedzy.

    Pisząc, że coś jest nie dla mnie, znaczy to ni mniej ni więcej tylko tyle, że jest nie dla mnie i tyle, albo aż tyle. :D

  55. Szabla
    Szabla 5 września 2019, 16:27

    Trzeba być twardym, Jonny. To tylko sprzęt. :)

  56. kabu
    kabu 5 września 2019, 16:29

    @szabla Ty tak serio ? Doskonale rozumiesz o co mi chodzi, tym bardziej że w Sony A7III wizjer ma większe opóźnienie od Z. Dla mnie A7III to fajny aparat, ale wykonanie, wizjer, ergonomia, menu jest odpychające, na tyle że pozbyłem się tego aparatu i nie chciałbym do niego więcej wracać (rozumiem że dla kogoś innego nie musi tak być). to tylko narzędzie. I nie rozumiem co posiadacze Soniaczow na tym forum chcą udowodnić, pojawiając się w takich wątkach, że ktoś źle wybrał bo Wy macie Sony ?

    Ps. Czekamy na to portfolio, od kolegów ;)

  57. Szabla
    Szabla 5 września 2019, 16:34

    @kabu: wizjer ma jakieś opóźnienie, ale z pewnością nie większe od tego, wynikającego z ruchu lustra. Sugerujesz, że pod informacjami o Nikonie powinni pisać tylko posiadacze Nikonów, a pod informacjami o Sony jedynie posiadacze serii A? Może to dobry pomysł, ale chyba nie wypali, a i redakcja nie byłaby zadowolona ;)

  58. kabu
    kabu 5 września 2019, 16:43

    Twierdzisz że jak przykładam do oka DSLR, to pierwsze co widzę ciemny obraz a po chwili dopiero widzę obraz? Poczytaj jeszcze raz ,co napisałem , bo tam masz zawarte inne argumenty, przez które wolę pracę na optycznym wizjerze. Przypuszczam że posiadacz a7III, z tego co mi wiadomo, ten aparat ma najgorszy wizjer z obecnych ML. Ja rozumiem że trochę to boli, ale rzucanie się na inny sprzęt po to żeby usprawiedliwic słabe cechy w swoim to kiepski pomysł ;)

  59. Szabla
    Szabla 5 września 2019, 16:50

    @kabu: jeżeli widzisz coś w wizjerze optycznym, to nie widzi tego matryca. Taka budowa lustrzanki. Nie jestem posiadaczem, lecz użytkownikiem wielu aparatów. Wizjer A7RM4 z pewnością jest najlepszy z dostępnych obecnie na rynku, ale nie odczuwam wielkiego dyskomfortu zamieniając go na A7M3. Co tam ja. Naprawdę duża grupa użytkowników A7M3 zdaje się to potwierdzać. Poza tym, wizjer służy do kadrowania, a nie podziwiania widoków ;)

  60. kabu
    kabu 5 września 2019, 17:04

    Film służy do oglądania, więc po co te wszystkie telewizory, przecież można obejrzeć na starym 20 calowym kineskopowym be telewizorze :) a poza tym możesz kadrować przez dziurkę od klucza, skoro tylko do kadrowania. Ja przez to patrzę godzinami, to pomaga w ustawieniu odpowiednie ekspozycji, balansu bieli i dla czym wiekszy, lepszy wizjer tym bardziej praca komfortowa. Jestem przyzwyczajony do dużych dobrych wizjerów optycznych w DSLR. Ale skoro Ci to nie przeszkadza to ok. Tylko co użytkownicy Sony chcą osiągnąć w takich postach jak ten? Bo na forum nikoniarzy też widzę że pojawiają sie podobne zachowania.

    No i na koniec ja też byłem przez jakiś czas zauroczony a7III, na, nawet na samym forum Nikona broniłem tego sprzętu, ale poznając aparat i biorąc pod uwagę ogół sprzętu (nie samego AF) czar prysł. Wypożyczyłem Z i stwierdziłem że idealnie mi pasuje, pod względem wykonania , ergonomii, jakości wyświetlaczy, wygodnego uchwytu...

    Każdy coś pod siebie ;)

  61. Szabla
    Szabla 5 września 2019, 17:18

    @kabu: chciałbym dodać, że jestem posiadaczem Nikona F90X z Tokiną 28-70/2,6-2,8 i mam wiele lustrzanek w kolekcji. Prawdopodobnie zbyt wiele, chociaż F6 kiedyś muszę kupić :)
    Nigdzie nie krytykowałem ergonomii czy wykonania Nikonów, bo od lat trzymają bardzo wysoki poziom. Wizjer elektroniczny - każdy - wymaga przyzwyczajenia.
    Co do ergonomii: nie ma jedynej właściwej. Ludzie są różni. Na szczęście :)

  62. sanescobar
    sanescobar 5 września 2019, 18:02

    @kabu, napisał:
    "Nic nie "poleruje" To raczej praca profesjonalnych wizażystek, i odpowiednio wyglądających modelek"

    No nie wiem, fotografowaliśmy tą sama babkę, u mnie ona jednak miała skórę :P Wizażystki potrafią mi czasem "narysować całą twarz" albo zgodnie z planem pokryć ją niezłymi cudami.
    Ogólnie, zwracam honor, mimo iz nie podoba mi się taki styl obróbki, przynajmniej twoje portfolio świadczy o jakimś poziomie. Czasem jak widać wypisywane głupoty nie pokrywają się z protfolio :P

    @kabu, napisał:
    "Polecam Ci porównać optyczny wizie z takiego D850."

    Uzywam d800 i d810, wizjery sa takie same. Co do laga, zbyt krótko używałem zetów, mozliwe ze tam jest, w serii A, przeszkadza mi wizjer podczas zmiany oświetlania przy fotografii koncertowej i to bardzo.
    @kabu, podczas reportażu aparatu nigdy nie wyłączam więc nie dotyczy mnie ta sytuacja. Przeszkadza mi tylko w sytuacji foto koncertowego.

    @kabu :P może i 500px traktuje po macoszemu :P ale widzę jednak ban na korzystanie z szukajki jest :P


    @Jonny
    „Mimo wyraźnego nieprzekonania do systemu Sony, tak czy siak, robiłem kilka podejść do A7RIII, ale Bóg ustrzegł przed zrobieniem takiego głupstwa i wybrałem korpus w systemie Zet. „

    No tak jak miesza się w to Boga to już jest grubo. Wtedy i decyzje są odjechane. Jakbym miał większą szklarnie pod nikona zamiast canona a z6/z7 miałby premiere wtedy kiedy wychodziło A7II może byłoby inaczej.
    Teraz widzę, że 1 generacja Zetów nie jest lepsza od II generacji A7 a co dopiero III-ciej i nawet czary voo doo czy inne wcielenia Boga tego nie zmienią.

  63. kabu
    kabu 5 września 2019, 18:28

    Fotografowaliśmy ta sama modelkę, to nie oznacza że fotografowaliśmy ją tak samo, w takich samych warunkach, i tak samo była przygotowana. Wejdź sobie na mojego Instagrama i zobacz jak wygląda modelka podczas makijażu link przy takim mejkapie i dobrym świetle i odpowiedniemu po, nie musisz praktycznie retuszować. Chyba że jakiś wielki pryszcz którego nie udało się ogarnąć podczas wizażu. Ale to nie chyba temat na to forum ;)

    Co do szukajki, nie mam bana ;) wrócę do domu to sprawdzę na normalnym kompie.

    @szabla
    Co do wizjera, podam przykład z doświadczenia, które często mnie spotyka podczas fotografowania na dwa aparaty, które wiszą na szelkach reporterskich.

    - siedzę sobie gdzieś z boku ... I nagle jest jakaś ciekawa scena, biorę Z6, przykładam do oka, ciemny obraz, odpala się czujnik wybudzania wizjera, aparat chwilę myśli, pojawia się obraz, widzę już zupełnie inną scenerię. Nie udało mi się złapać momentu, bo w tym czasie wizjer się wybudzał. Bardzo dużo zdjęcia już zrobiłem Z6 ale ciągle mam to samo, ciężko się do czegoś przyzwyczaić co na opóźnienia!

    - mam lustro, mam tą samą sytuację, przykładam do oka obraz cały czas jest bam robię zdjęcie, mam złapany moment.

    No ale to nie tylko opóźnienia, praca w sztucznym świetle, migotanie obrazu, czasami nawet kadruje mi się gorzej przez elektroniczny wizjer. Generalnie używając takiego wizjera z D850 mam wrażenie że więcej widzę, że jestem bliżej akcji. Nic ma smużenia, migotania. Dlatego jeśli o same kadrowanie, lepiej mi się to robi przez optyczny wizjer, szczególnie jeśli wymaga tego szybka akcja. Tyle, to moje subiektywne wrażenia, możecie się zgadzać bądź nie. Ja nie wyobrażam sobie teraz sprzedania wszystkich DSLR i przejścia tylko na ML. Dlatego cieszę się że Nikon nie rezygnuje z DSLR ;)

    - mam


  64. Szabla
    Szabla 5 września 2019, 18:53

    @kabu: wcześniej czy później, wszyscy zrezygnują z DSLR.

  65. sanescobar
    sanescobar 5 września 2019, 19:02

    @kabu, znowu ta sama sytuacja :P Ja mówie o całej tendencji. Ja rozumiem, że u mnie przewaga światła błyskowego jest też większa ale mimo takich kontrastów u mnie modelki jednak mają cere, mówie tez o sytuacji jak celowo zmiekczam oswietlenie. Mimo wszystko i tak masz spoko portfolio, ja mam na pewno mniej sesji z modelkami.

    Co do doświadczenia które cie spotyka (dyskusja z szablą), zanim podnosze aparat guzik spustu mam juz wcisniety do połowy "na wybudzenie" w lustrzance też, ze względu chocby na to, że koło nastaw jest na M, nawet jak pamietam parametry i tak guzik wciska sie sam do połowy, taki odruch.

  66. MaciekKwarciak
    MaciekKwarciak 5 września 2019, 21:19

    Fajnie, że to wszystko jest takie istotne.

  67. kabu
    kabu 5 września 2019, 21:26

    Szabla "wcześniej czy później" to będziemy lewitować samochodami... ale obecnie jeszcze jeździmy na kołach/oponach. Bądźmy realistami, ja używam teraz sprzętu, i teraz mam zapotrzebowanie na sprzęt, a nie tworzę jakiejś fantastyki, myśląc czym będę w przyszłości fotografował i czy w ogóle będę fotografował... :)
    Fakt jest taki, że obecnie DSLR są wciąż używane, i jest duże grono osób których stać na ML, ale wolą i lepiej im się sprawdza DSLR. Zatem przepychanki, co dla kogo lepsze DSLR vs ML ... są absurdalnie bezsensowne. Ja się cieszę że mam możliwość obecnie używać jednego i drugiego jednocześnie.

    Swoją drogą, poszukajcie w sieci, wypowiedzi inżynierów Nikona, gdzie twierdzą, że przed ML jeszcze długa technologiczna droga...

    "Ja mówie o całej tendencji. Ja rozumiem, że u mnie przewaga światła błyskowego"

    @sanescobar 80% sesji w plenerze, jest błyskane. Nie wiem o co chodzi z tą skórą, ale tak jak pisałem wcześniej, staram się dobierać odpowiednie wizażystki, dzięki temu nie robię dużego retuszu, czasami wcale nie robię retuszu. Zobacz sobie na moim instagramie, na timeline, ostatni wrzut z telefonu. Jak modelka wygląda podczas makijażu, później przy tej sesji w ogóle retuszu nie robiłem :)

    Timeline, i ostatni wrzut z bomeranga:
    link

    a tu prace wizażystki która u mnie czasami maluje, foci telefonem po mejkapie, i nie retuszuje nic.
    link



  68. thorgal
    thorgal 5 września 2019, 22:01

    Taki ciężki makijaż to przesada, modelki wyglądają jak maszkarony. Moim zdaniem.

  69. kabu
    kabu 5 września 2019, 22:14

    thorgal na szczęście, Twoim zdaniem ...

    ;)

  70. Szabla
    Szabla 5 września 2019, 22:31

    @kabu: przed inżynierami Nikona być może daleka...

  71. kabu
    kabu 5 września 2019, 23:42

    @szabla no tak, bo w twoim świecie niedługo na sonym to będą w kosmos latać, a ty będziesz ich ambasadorem za spuszczanie się w necie na temat tej konkretnej marki, a nie poczekaj, żeby zostać ambasadorem trzeba robic zdjęcia, dobre zdjęcia. No to może jakiś telewizor z poprzedniego sezonu dadzą ... ;)

    Szabla, to jakieś takie dziwne się wydaje, traktować sprzęty elektroniczny, narzędzie tak osobiście... do takiego stopnia żeby na każdy sposób bronić to w internecie, i nie dopuszczać do opinii że coś innego może być lepsze ... ;)

    Niestety mam wrażenie, że użytkownicy aparatów Sony, mają żal do innych producentów, za to że wypuścili też bezlustra. Ale po co ten żal i czy on ma pomóc w fotografowaniu ? No właśnie nie kumam...

  72. Stivenson
    Stivenson 6 września 2019, 08:26

    Słoneczni chłopcy nie mają na bułkę chcą coś sprzedać :D
    Obecnie uważam D4s za najlepszy aparat w historii fotografii cyfrowej. Ma on swoje zalety jak i wady. Jaki będzie D6 to się okaże za kilka lat, dziś wiemy o nim mało. Fotograf tym się różni od jakiegoś słonecznego influencera, że werdykt wydaje po długim użytkowaniu a nie po tygodniowym "serdecznym wypożyczeniu" Świadomy fotograf zarabia pieniądze z zdjęć lub nie i robi to dla czystej przyjemności. Influencer zarabia dostając pieniądze od sponsora za określone w kontrakcie usługi. Ot taka tajemnica poliszynela przy piątku!

    @Kabu wyglądasz na świetnego świadomego fotografa

  73. Szabla
    Szabla 6 września 2019, 08:59

    @kabu: nie potrafisz myśleć bez używania etykietek osobistych? To nie ma nic wspólnego ani ze mną, ani z Sony, tylko z rozwojem techniki fotograficznej. Każdy, kto od lat śledzi branżę, powinien to wiedzieć. Nie chodzi o Nikona, nie chodzi o Canona, tylko o samą konstrukcję lustrzanki. Już nie ma co w niej rozwijać. Dlatego naturalnym procesem jest stopniowe przechodzenie na aparaty bez lustra, bo stwarzają możliwości rozwoju. Nie porzucono kiedyś lustrzanek obiektywowych bo dawały zbyt niską jakość zdjęć, tylko dlatego, że lustrzanki jednoobiektywowe stwarzały znacznie więcej możliwości. Z tego samego powodu sprzęt cyfrowy wyparł niemal całkowicie sprzęt "analogowy". To nie ma nic wspólnego z konkretną firmą, jak się niektórym wydaje. Widziałeś zestawienia sprzedaży aparatów z wymienną optyką z ostatnich 10 lat? Myślisz, że lustrzanek sprzedaje się coraz mniej, bo Fujifilm, Olympus, Panasonic i Sony prowadzą podprogowy marketing? Dlaczego Nikon i Canon również coraz mocniej wchodzą w ten segment? Aby zaspokoić gust gawiedzi?
    Nie. Dlatego, że nie ma innej drogi. Lustrzanki już nie będą lepsze. Nikon wie o tym doskonale. Czemu służy zapowiedź prowadzenia prac nad modelem D6? Zachowaniu profesjonalnych użytkowników (których jest bardzo wielu) dopóki nie powstanie równie dobry model bez lustra. Dlatego przed inżynierami Nikona daleka droga, a nie dlatego, że im źle życzę.
    Czasami warto spojrzeć na to wszystko z boku, bez przyklejania etykietek. Olbrzymia większość tu piszących występuje anonimowo. Nie wiadomo, co robią, nie wiadomo jak fotografują, nikt ich nie widział. Ja nie jestem anonimowo, choć kto wie, czy w końcu nie zmienię nicka i zacznę się udzielać jako markiz14 albo pokoradlawiedzy. Bywam na zlotach i festiwalach i można ze mną tam porozmawiać, nie chowając się za anonimowością Internetu.

  74. sanescobar
    sanescobar 6 września 2019, 09:20


    @thorgal, napisał:
    "Taki ciężki makijaż to przesada, modelki wyglądają jak maszkarony. Moim zdaniem. "

    Ja to też widzę ale wiem też, że taka praca. Tez dostałem tu kiedyś zjebke za sesje z Lindą i barokową obróbkę :P

    @kabu, chodzi mi o to, że u mnie widać fakturę skóry. Nie zawsze tak robie, bo czasem czasu mało albo lenistwo zwycięża ale gdy "tapety" mam na potęge to "chodujesz" skóre na masce programowo. Ogólnie wolałbym mniej makijażu, to oczywiście zależy od zlecenia.
    No i wygląda to trochę lepiej, przykład z nikona d800 + nałożona tekstura na masce, link


    @Stivenson, napisał:
    "Obecnie uważam D4s za najlepszy aparat w historii fotografii cyfrowej."

    Reszta wypowiedzi tak samo oderwana od rzeczywistości jak cytat wyżej. Widać tyle samo wiesz o fotografii zarobkowej co o tym, który aparat jest najlepszy.
    Narzedzie dobiera się do zlecenia a najlepszy to jest krem do wszystkich rodzajów skóry.

  75. sanescobar
    sanescobar 6 września 2019, 09:23

    @Szabla, fajnia historia o naturalnym rozwoju fotografi ale odmówisz mi tego, że ciężko mi się przyzwyczaić do efv w czasie koncertu gdy oświetlenie koncertowe robi bałagan w wizjerze?

  76. kabu
    kabu 6 września 2019, 10:15

    @san spokojnie, to są zdjęcia małej rozdzielczości, nie widać aż tak detalu. Fakture widać jak zdjęcia pójdą na wydruk, albo do katalogów, albo w dużej rozdzielczości wszystko byś wszystko zobaczył. Te ostatnie zdjęcia, to praktycznie bez retuszu, ale robię też retusz i staram się unikać technik gdzie wygląda to jak po narzuceniu guusisan blura. Retuszu, mejkapu nie ocenia się po zdjęciach 1024px. ;)

    @szabla, bez urazy, ale mam wrażenie, że jesteś mocno zafiksowany na punkcie fotograficznych ficzerow i gadżetów. I wybacz, nie dziwię Ci się że bronisz tak SONY, bo to ten system dał Ci jako pierwszy najwięcej ficzerow do zabawy. Ja nie mówię że lustrzanki będą zawsze, a raczej skupiam się na tym co teraz, a teraz uważam że jeszcze ML ma pewne braki. Ale ja patrzę się pod względem fotograficznym, bo dla mnie ważniejsze od sprzętu jest fotografowanie, a sprzęt to tylko narzędzie pracy, i nie utożsamiam się tak z firmami młotków którym mogę wbijać gwoździe. Po prostu kupuje to co mi pomaga i odpowiada w pracy, i później nie wnikam że za 20 lat będziemy z oka fotografować.

    Obecnie lustrzanka jest dla mnie narzędziem któremu mi się dobrze pracuje, więc to że mam też ML i wiem że za kilka lat DSLR nie będzie produkowane, nie wpłynie nic a nic na moje stricte fotograficzne hobby, nic to nie zmieni. Ostatecznie to nie ma znaczenia czym robię zdjęcie, bo ML i DSLR mogę uzyskać ten sam efekt. Przeskok z DSLR na ML to nie jest przeskok jak kiedyś z analoga, na foto cyfrową.

    Ale ja patrzę się pod względem fotograficznym.
    Ty patrzysz się pod względem gadzeciarstwa.

    Dlatego nasze zdanie w temacie, tak się różni ;)

  77. sanescobar
    sanescobar 6 września 2019, 10:42


    @kabu, napisał:
    "@szabla, bez urazy, ale mam wrażenie, że jesteś mocno zafiksowany na punkcie fotograficznych ficzerow i gadżetów."

    a kto nie jest na tym portalu? Gorzej jak to się kończy tylko na zbieractwie i nie przekłada się na zdjęcia :P

  78. kabu
    kabu 6 września 2019, 10:48

    @San no ja cały czas myślałem myślałem że są tu fotografowie ;) co do zbieractwa, to po co zbierać młotki i trzymać je za witryną ? ;)

  79. mgkiler
    mgkiler 6 września 2019, 11:01

    No mnie też nie podoba się makijaż na tych zdjęciach.

    Może na zleceniu, czy okładce magazynu wygląda OK, ale serio jest to dla was ładne?
    Chcielibyście by wasza dziewczyna/żona szła z wami tak wymalowana?
    Przecież to paskudztwo...

    Dobry makijaż jest jak dobry retusz. Czyli taki co go nie widać.

  80. Legoman
    Legoman 6 września 2019, 11:17

    @Szabla - kto jak kto, ale ty raczej nie powinieneś nikomu wypominać osobistych przytyków, skoro twój miejscowy troll nic ponad to nie potrafi. Z was obu tacy specjaliści od fotografii jak z Biedronia ekspert od kobiet - marketingowy ujadacz i fotograficzny chałturnik. Żeby zrozumieć pewne rzeczy, co pisałem wam już wiele razy, a jak widzę i inni tutaj próbują wam wyjaśnić, trzeba robić zdjęcia i to nie byle co i byle jak , jak twój klon sanescobar a mieć o tym większą wiedzę i zaangażowanie. Ot, kolejne pojęcie , którego nie ogarniecie - ambicja. Możecie zapluć się krytykując coś czego zwyczajnie nie ogarniacie, ba możecie nawet wspólnie robić to o czym wspomniał @kabu, siedząc na kanapie w pokoiku z plakatami Sony - im więcej obaj trollujecie tym bardziej widać, że nie macie pojęcia o czym piszecie. Może więc obaj nie marnujcie świetnej okazji na milczenie?

  81. Szabla
    Szabla 6 września 2019, 12:18

    Zdjęcia robię od lat 70-tych, ale pewnie nie pasuje to do etykiety naganiacza korporacyjnego. Fajnie tak się anonimowo wymądrzać, prawda? Widocznie wyobraźni brakuje.

  82. kabu
    kabu 6 września 2019, 12:46

    Killer Ty myślisz że z takimi makijażami chodzi się na co dzień ? ;) Na makijaż do wizażystki idzie się na specjalne okazję. Serio nigdy Twoja żona nie korzystała z usług wizażystki ? ;) Moja żona nie jest modelką, ale jak była okazja to korzystała z profesjonalnej wizażystki. To normalne u kobiet. Sypnij groszem żonie, niech sobie pójdzie czasami do wizażystki, albo na paznokcie, do fryzjera - one to lubią ;)

    Poza tym, kogo obchodzi w takiej branży Twoje"nie podoba mi się" masz do tego prawo, ale to nic nie znaczy wśród osób którym się to podoba i tego wymagają... ;)

  83. Szabla
    Szabla 6 września 2019, 13:38

    W sumie, po co trwonić swój czas na pisaninę?
    Użytkownik Szabla znika z optyczne.pl.

  84. sanescobar
    sanescobar 6 września 2019, 15:00


    @Legoman, napisał:
    "Żeby zrozumieć pewne rzeczy, co pisałem wam już wiele razy"

    Do tej pory to pisałes same bzdury, od debilnego twierdzenia, że ilość pikseli w nikonie d8XX jest tak duża, że trzeba będzie skracać czas naświetlania ze wzgledu na poruszania, po te bzdury w poście wyżej.
    Jesteś takim ignorantem w tej materi, że nawet nie zauważyłeś, że podobne upakowanie pikseli jak w A7R4 z powodzeniem jest wykorzystywane od kilku ładnych lat na aps-c. Po tym jak redaktor tego portalu napisał ci, że nie masz racji udawałeś, że nie ma tematu.

    Pomijam już fakt, że głównie używam luster canona i nikona. Nie przypominam sobie, żebym w swoim d810 musiał skracać czas przy normalnym użytkowaniu nawet bez stabilizacji w stosunku do bardziej upakowanych matryc aps-c.
    @Legoman, ty milczysz tylko wtedy kiedy zbłaźnisz się do reszty, trzeba mieć chociaż resztki honoru, żeby przynajmniej odszczekać wtedy palnietą głupotę.

    ....albo to albo milczeć :P


    @Szabla, napisał:
    "Użytkownik Szabla znika z optyczne.pl. "

    Tak łatwo cię spcyfikować, bo jeden sprawny inaczej @Legoman-płaskoziemca co kłóci się z fizyką napisał ci, że źle prostujesz impertynęcje? He, he he :)

  85. cedrys
    cedrys 6 września 2019, 15:03

    @Szabla, nie zrażaj się wypowiedziami takimi jak w wykonaniu @kabu.
    Potrzebny jesteś na optyczne.pl, ponieważ znasz się na sprzęcie i fotografowaniu i nie ma to nic wspólnego z Sony, co zresztą wyjaśniałeś nie raz. Ja jestem lustrzankowcem, ale to nie pada mi to na mózg, bo postępu się nie zatrzyma. Za jakiś czas lustrzanki znajdą swoich amatorów jako sprzęt retro lub specjalistyczny.
    Pozdrawiam.

  86. PDamian
    PDamian 6 września 2019, 17:41
  87. filemon_se
    filemon_se 6 września 2019, 18:23

    @sanescobar
    "ilość pikseli w nikonie d8XX jest tak duża, że trzeba będzie skracać czas naświetlania ze wzgledu na poruszania".

    Trochę interesuję się kosmosem :) Jest taka sonda New Horizons, a na niej taki instrument LORRI, który ma matrycę 1024 x 1024 (z tego co pamiętam FF Kodaka). Dlaczego tak mało? Dokładność sytemu pozycjonowania.

    LORRI strzela fotki relatywnie małym obiektom, przy dużej prędkości sondy i obiektu. NASA mogła tam wsadzić sensor 2048 x 2048 lub większy - ale nie zrobiła tego ponieważ obliczyła z jaką dokładnością kątową może pozycjonować sondę i jakie pole widzenia ma każdy piksel.
    Wyszło im, ze nie warto większej rozdzielczości - bo obraz będzie rozmazany.

    To samo z Nikonem. Matryca w Xperia1 jest tysiąc razy bardziej upakowana - ale widzi kątowo to samo co Nikon z 28 mm obiektywem.

    To samo z tele - krótszy czas, mniej bluru.

    Dalekie porównanie Nikon D850 z obiektywem 50 mm wymaga czasu naświetlania Nikona D750 z obiektywem 105 mm*.

    *tak na oko, nie policzyłem tego dokładnie.

  88. Legoman
    Legoman 6 września 2019, 20:03

    @Szabla - problem w tym, że nie jesteś użytkownikiem. Użytkownik nigdy by sobie na takie bzdury nie pozwolił. Jesteś totalnie stronniczym gadula wspierającym jedna markę, za co bierzesz pieniądze. Szkoda że to nie pozwala Ci chociażby siedzieć cicho gdy konkurencja daje coś co jest poza Waszym zasięgiem. Ale jeszcze gorzej, że w tym wszystkim nie ściągniesz cugli trollowi takiemu jak @sanescobar tylko karmisz go pozwalając obrażać ludzi i sprowadzać rozmowę do poziomu szamba,, bo to niby służy firmie,, która Ci płaci.

  89. sanescobar
    sanescobar 6 września 2019, 22:11

    @Legoman alez ty masz wybujałą fantazję, @Szabla niby ma wpływ na opowiadanie głupot przez ciebie?

    Nie myl prostowania twoich bzdur z argumentami ad personam. Ja nie twierdze, że jesteś idiotą, ja twierdze że wypisujesz idiotyzmy a to jest różnica.
    Przypominam ci że redaktor tego portalu zwrócił ci również uwagę w tym temacie.
    Na razie ograniczyłeś się tylko do bzdur :) i widze trzymasz poziom.


    @filemon_se, napisał:
    "LORRI strzela fotki relatywnie małym obiektom, przy dużej prędkości sondy i obiektu. NASA mogła tam wsadzić sensor 2048 x 2048 lub większy - ale nie zrobiła tego ponieważ obliczyła z jaką dokładnością kątową może pozycjonować sondę i jakie pole widzenia ma każdy piksel.
    Wyszło im, ze nie warto większej rozdzielczości - bo obraz będzie rozmazany. "


    @filemon_se, nie jestem specjalistą ale domyślam się, że jednak 1/160s przy matrycy nawet z A7R4 przy ogniskowej 135mm jest do utrzymania bez problemu, wynika to pewnie z tego, że jak podało google(odnośnie LORRI) nie poruszamy sie w czasie fotografowania z prędkością 58,500 km/h. To jednak trochę sporawo i pewnie długo jako ludzkość nie będziemy się poruszać z taka prędkościa nawet w atmosferze :)
    @filemon_se, gdy @Legoman palnał ta głupotę powoływał się na bzdury wypowiadane przez ambasadora nikona, widać ambasadorzy nikona mogą głosic takie same głupoty jak ci od Olympusa. To tylko potwierdza, że w życiu nie trzymał serii D8XX w rękach.

  90. filemon_se
    filemon_se 6 września 2019, 22:26

    Może wypowiem się jako wyznawca Nikona i dumny posiadacz D5300 (najlepszego aparatu w swojej klasie!)
    link
    One issue with using a sensor design without an anti-aliasing filter is the camera's sensitivity to vibrations increases. The AA filter-less Sony a7R is infamous for its "shutter shock" issues that hinder it from getting the most resolution possible in certain circumstances. We found a similar issue with the D5500. We shot our scene with Exposure Delay, and a 2 sec timer triggered via an infrared remote. Focus is set at the beginning and does not change throughout the progression. ISO 200, which was shot at a shutter speed of 1/80s, is already not quite as sharp as ISO 100, shot at 1/40s. Blur gets worse at ISO 400 and 800, which required shutter speeds of 1/160s and 1/320s, respectively, in our studio scene. By ISO 1600, which is shot at 1/640s, the image is back to being as sharp as it should be.

    Powiadasz 1/160 przy 135 mm. Ok, Pogratulować.
    Pisałeś, że masz monitor 4K, czy mi się zdaje?

  91. filemon_se
    filemon_se 6 września 2019, 22:29

    Choć w sumie na 8Mp pewnie wszystko wygląda perfect.

  92. filemon_se
    filemon_se 6 września 2019, 22:33

    4K, matryca TN, gamut 1/3 sRGB i wszystko jasne, że tak napisze.

  93. sanescobar
    sanescobar 6 września 2019, 22:47

    @filemon_se, to nie jest żadna tajemnica, ze krótszy czas gwarantuje wyższą rozdzielczość nie tylko w przapdku który przytaczasz, z tym nikt nie dyskutuje.
    O tym takze było w tym watku, tu się nikt z faktami nie kłóci.
    Ja ci tylko przypominam, ze mowa była o nikonie z serii D8XX gdy @Arek zwrócił @Legomanowi uwagę, że to nieprawda.

    Trudne to nie było do znalezienia: link (cyt. źródło: link


    @filemon_se, napisał:
    "Powiadasz 1/160 przy 135 mm. Ok, Pogratulować. "

    Nie ma czego, to żaden wyczyn, nawet bez stabilizacji.

  94. sanescobar
    sanescobar 6 września 2019, 22:58


    @filemon_se,
    "4K, matryca TN, gamut 1/3 sRGB i wszystko jasne, że tak napisze. "

    Nie, wszystko jasne że tak napiszę :)

    "Choć w sumie na 8Mp pewnie wszystko wygląda perfect. "

    Nie korzystasz nigdy z lupy? Nie obrabiasz zdjęć miejscowo, nie cropujesz, nie zdarza cię sklejac kilku kadrów czy nawet pracować na maskach nie tylko miejscowo, nie wyrównujesz nigdy kolorów miedzy przestrzeniami zdjęc po obu stronach kadru, nie używasz miejscowego wyostrzania, nie stepmplujesz, nie łatkujesz/klonujesz/gumkujesz?
    Monitor służy ci tylko do ogladania całego kadru? Nie drukujesz zdjęć?
    Przeciez na większych wydrukach (przy dobrej jakości) ogladanych nawet z pozycji nie obejmowania całego kadru widac detal.

    Wiem, wiem, nic nie mów ogladasz tylko zdjęcia na monitorze 80" cali jak z twojego linka :) z dyskusji z @baronem :)

  95. filemon_se
    filemon_se 6 września 2019, 23:03

    lubisz DxO?

    link

    Dlaczego Jeden Z Najlepszych Obiektów Na Świecie Canon RF 28-70mm F2.0 zamontowany na EOS R (30,3 Mpx) wyciąga w kategorii " sharpness" 21 Mpix?

    Zastanawiał się kiedyś ktoś nad tym?

  96. sanescobar
    sanescobar 6 września 2019, 23:20

    @filemon_se, masz osobliwy sposób prowadzenia dyskusji, strasznie skaczesz po tematach :)

    Nie wiem czy 28-70/2.0 jest jednym z najlepszych obiektywów na świecie. Nie wiem też jak zachowuje się matryca eos'a R, nie mam takiej wiedzy. Generalnie eos R i ta koncepcja to chyba jedyny system bezlusterkowy, z którym najmniej miałem do czynienia więc nie mam swojego zdania na ten temat.
    Powiem szczerze nie mam nawet wiedzy jak się zachowują szkła EF po "przelotce".
    Miałem za to po kolei wszystkie 5D oraz 6DI/II, no i duzego przyrostu w jakości obrazowania od 5d2 w kolejnych modelach nie było więc w canonie nic mnie już nie zdziwi :)

  97. Bahrd
    Bahrd 7 września 2019, 08:48

    sanescobar: "Wiem, wiem, nic nie mów ogladasz tylko zdjęcia na monitorze 80" cali jak z twojego linka :) z dyskusji z @baronem :)"

    Głowy nie dam, ale tam była mowa o 4k, czyli - w domyśle - nie o zdjęciach, a o filmach i wideo (a - z mojej strony - również o animacjach).

    Szabla: "Użytkownik Szabla znika z optyczne.pl."
    Szanując decyzję zauważę tylko, że anonimowość ma również zalety:
    1. Dyskusja toczona jest na argumenty, a nie na autorytety.
    2. Jeśli nasz adwersarz - nawet za osłoną pseudonimu - potrafi zachować kulturę, to tylko lepiej o nim świadczy.

  98. sanescobar
    sanescobar 7 września 2019, 09:31

    @Bahrd, zawsze jest dziwnie jak trzeba tłumaczyć, że to był żart, no ale może mam drętwy sposób żartowania ;)

  99. Bahrd
    Bahrd 7 września 2019, 09:47

    Dobrze zatem, że przed wysłaniem postu skasowałem epistołę o różnicach w postrzeganiu obrazów statycznych i ruchomych... :D :D :D

    PS
    A D6, to - z tej perspektywy patrząc [ link ] - całkiem godny sposób na ostatnią szarżę przed odstawieniem na bocznicę historii... ;)

    PPS
    Ponoć Canon szykuje - chyba oprócz bezpośredniego odpowiednika - również jakiegoś "Frankensteina": [ link ] - ale o tym już pewnie jutro i "oficjalnie" będzie na Optycznych!

Napisz komentarz

Komentarz można dodać po zalogowaniu.


Zaloguj się. Jeżeli nie posiadasz jeszcze konta zarejestruj się.