Przetwarzanie danych osobowych

Nasza witryna korzysta z plików cookies

Wykorzystujemy pliki cookie do spersonalizowania treści i reklam, aby oferować funkcje społecznościowe i analizować ruch w naszej witrynie, a także do prawidłowego działania i wygodniejszej obsługi. Informacje o tym, jak korzystasz z naszej witryny, udostępniamy partnerom społecznościowym, reklamowym i analitycznym. Partnerzy mogą połączyć te informacje z innymi danymi otrzymanymi od Ciebie lub uzyskanymi podczas korzystania z ich usług i innych witryn.

Masz możliwość zmiany preferencji dotyczących ciasteczek w swojej przeglądarce internetowej. Jeśli więc nie wyrażasz zgody na zapisywanie przez nas plików cookies w twoim urządzeniu zmień ustawienia swojej przeglądarki, lub opuść naszą witrynę.

Jeżeli nie zmienisz tych ustawień i będziesz nadal korzystał z naszej witryny, będziemy przetwarzać Twoje dane zgodnie z naszą Polityką Prywatności. W dokumencie tym znajdziesz też więcej informacji na temat ustawień przeglądarki i sposobu przetwarzania twoich danych przez naszych partnerów społecznościowych, reklamowych i analitycznych.

Zgodę na wykorzystywanie przez nas plików cookies możesz cofnąć w dowolnym momencie.

Optyczne.pl

Aktualności

iPhone 11 oraz iPhone 11 Pro

iPhone 11 oraz iPhone 11 Pro
10 września
2019 22:07

Na corocznej konferencji Apple zaprezentowało kilka nowości. Pod względem fotograficznym najciekawsze wydają się nowe telefony. Wersja Pro oferuje 3 aparaty fotograficzne - szerokokątny, standardowy oraz moduł teleobiektywu.

iPhone 11 oferuje dwa moduły fotograficzne. Pierwszy z nich, standardowy wyposażony jest w 6-elementowy obiektyw z ogniskową o ekwiwalencie 26 mm dla pełnej klatki i otworem względem f/1.8. Producent deklaruje, że został on wyposażony w nowy, 12-megapikselowy sensor "100% focus pixels", co może oznaczać rozwiązanie podobne jak w aparatach Canon czy Smartfonach Samsunga, gdzie każdy piksel składa się z dwóch fotodiod.

Drugi aparat to moduł szerokokątny (z obiektywem o ogniskowej - w ekwiwalencie dla pełnej klatki - 13 mm i jasnością f/2.4) wyposażony w matrycę o rozdzielczości 12 Mpix.

iPhone 11 oraz iPhone 11 Pro

Iphony 11 Pro oraz 11 Max Pro wyposażone są natomiast w 3 aparaty fotograficzne. Do wymienionych wcześniej modułów dochodzi teleobiektyw, podwajający ogniskową względem obiektywu standardowego. Jest to konstrukcja o otworze względnym f/2.0. Sensor charakteryzuje się natomiast tą samą rozdzielczością, co pozostałe. Zarówno teleobiektyw, jak i obiektyw standardowy wyposażone są w optyczną stabilizację obrazu.

Wszystkie wersje wyposażone zostały w znany z telefonów Huawei, Google Pixel czy Samsung tryb zdjęć nocnych. Polega on na tym, że aparat wykonuje kilka zdjęć o różnej kompensacji ekspozycji, a następnie łączy je w jedną fotografię o niższym szumie i lepszej dynamice tonalnej. Co więcej, producent obiecuje usprawniony tryb portretowy, który działać będzie nie tylko z ludźmi, ale i zwierzętami.

Wszystkie 3 aparaty są zdolne nagrywać materiał 4K 60p.

Telefony dostępne będą od 20 września. 11 Pro kosztuje 5199, a wersja Max - 5699 zł. Za iPhone 11 w najtańszym wariancie zapłacimy natomiast 3599 zł.


Komentarze czytelników (61)
  1. boa ksztusiciel
    boa ksztusiciel 10 września 2019, 23:02

    za 6k to lepiej kupic sony rx100 VII i jeszcze zostanie na waciki.

  2. tomek__
    tomek__ 10 września 2019, 23:14

    A od kiedy to Optyczne zajmuje się takimi pierdolami jak prezentacja nowych telefonów.

  3. filemon_se
    filemon_se 10 września 2019, 23:43

    Hmm, 3 obiektywy.
    Ja to chyba już gdzieś widziałem.

  4. darekw1967
    darekw1967 11 września 2019, 00:49

    @boa ksztusiciel
    Mozna kupic sony rx100 III za 1/3 kwoty czyli za 2000 zl a jak chcesz miec smartfon z dobrym aparatem 3 obiektywami to za tyle samo masz Huawei P30 albo za 1200 zl Huawei P30 Lite ;)

  5. szuu
    szuu 11 września 2019, 01:36

    najpierw piszecie że zaprezentowano nowości a potem że to wszystko już było w telefonach Huawei, Googla i Samsunga... zdecydujcie się w końcu! :-D

  6. Zolty
    Zolty 11 września 2019, 04:38

    Jak znam Appla to ladowarka nie jest w komplecie i kosztuje 1000 PLN.

  7. Bahrd
    Bahrd 11 września 2019, 07:50

    Jak zwykle - fajne, ale drogie.

  8. misiak76
    misiak76 11 września 2019, 08:28

    Ja bym uważał z wymienianiem innych marek bo pewnie ukradły patenty Apple i teraz procesy będą miały ;)

  9. zbytek3
    zbytek3 11 września 2019, 09:06

    A ja bym oczekiwal testowania aparatow wielkoformatowych analogowych i porownania ich z innymi . moze cyfrowymi, - wiem brzmi jak abstrakcja ale warto...

  10. Marek B
    Marek B 11 września 2019, 09:25

    W dobie obecnego konsumpcjonizmu /snobizmu/ znajdzie wielu nabywców, nawet jeżeli nie będą wiedzieli o co tutaj z tymi aparatami chodzi. A dla podkreślenia ich statusu na szyi zawiśnie Leica za 30 tysięcy złotych. I w każdym środowisku będą przyjmowani z uznaniem :)))

  11. matzll
    matzll 11 września 2019, 09:46

    Ani słowa o głębszych pikselach? Jestem głęboko rozczarowany, wstydź się Apple! :(

  12. Legoman
    Legoman 11 września 2019, 09:56

    Jacy oryginalni! Jacy innowacyjni! Z tymi patentami to kto wie - kiedyś Amerykanie wytoczyli proces Francuzom, że jedyny prawdziwy szampan produkuje się tylko w Kalifornii.

  13. Adameck
    Adameck 11 września 2019, 10:01

    Dopóki w ogólnym rozrachunku firma będzie na plusie, bo znajdzie nabywców na telefon za grubo ponad 5 patyków, dopóty taki stan będzie trwał i już niedługo dobijemy do 10 kzł za flagowca z jabłuszkiem. Każdy ma prawo wydawać swoje zarobione pieniądze wedle swojego uznania. Sam postawiłem sobie górną granicę 1000 zł za telefon więc nie jestem w ich grupie docelowej.

  14. mgkiler
    mgkiler 11 września 2019, 10:04

    Czyli mamy (ekwiwalent pełnej klatki):

    13mm
    26mm
    52mm

    To gdzie ten tele obiektyw?
    52mm to tele???

  15. BamBam
    BamBam 11 września 2019, 10:09

    A po co w selfieaparacie tele? ;)

  16. Legoman
    Legoman 11 września 2019, 10:13

    Smartfon fotograficzny bez trybu zaawansowanych, manualnych ustawień? Najlepiej o jego nowoczesności świadczą ramki wokół ekranu - w nowoczesnych smartfonach są cieńsze nawet jeśli założy się na nie pancerne etui. O sprzedaż nie ma co się martwić, ludzie i tak kupią.

  17. thorgal
    thorgal 11 września 2019, 10:47

    Oho jak zwykle komentarze od "znafcuff".

    Przy pomocy apki ProCamera (moim zdaniem najlepsza) wyciskasz wszystkie soki z aparatu iPhona włącznie z trybami zaawanowanymi i manualnym. Zadowolony?

  18. thorgal
    thorgal 11 września 2019, 10:50

    @Marek B

    Ale to taki typowo polski snobizm bo w bogatych krajach iPhone jest czymś normalnym i szeroko dostępnym.

    Leica? Kupiłem używaną bo są w dobrych cenach. Nic spektakularnego.

  19. BlindClick
    BlindClick 11 września 2019, 11:01

    @mgkiler - to takie tele w ekwiwalencie ;) bo komorki to inny swiat i tam 52mm to juz tele.
    Iphone moglby kosztowac te 6k, jakby tego nie zauwazyli producenci sprzetu foto czy innego, bo jak oni moga sprzedawac FF puszke i calkiem zarabiastymi parametrami jak tu ktos prosi 6k za kawalek wyswietlacza, pare scalakow i 3 plastikowe mikroobiektywy.
    Przeciez wtedy ktos wchodzi z wielka puszka i 2kg obiektywem i mowi dale za to 8k, a ktos wyciaga Iphona i sie smieje w nos, bo dal mniej i robi lepsze zdjecia i wszystko majaca komorka jest tak mala ze ledwo da sie palcem w nia trafic...

    A tak ML amatorskie sa w cenie samochodu i luz.

  20. Legoman
    Legoman 11 września 2019, 11:24

    @thorgal - gratuluję, inni tylko obejrzeli prezentację gogusia w rurkach i białych butach, wyluzowanego jak cement na kolektorze, przeczytali specyfikację a ty już ten telefon masz i wiesz jakie funkcje są w nim dostępne. Póki co podano wyłącznie tą mylącą informację o braku trybu "pro", wal więc po wszystkich serwisach i prostuj nieścisłość . Chyba, że swoje wnioski wyciągnąłeś z informacji o współpracy, ale równie dobrze można by napisać, że jak jakiś producent współpracuje z Leicą czy Zaissem to ma w telefonie Noctiluxa albo Otusa.

  21. PDamian
    PDamian 11 września 2019, 11:46

    "i wszystko majaca komorka jest tak mala ze ledwo da sie palcem w nia trafic..."

    -dla mnie ostatnim idealnym modelem pod względem wielkości był SE.
    Wszystko nowsze idzie w złym kierunku pod tym względem link

    SE: 123.8 x 58.6 mm
    11 Pro: 144 x 71.4 mm

    [to już 1.4 x większa powierzchnia)

  22. TRI-X
    TRI-X 11 września 2019, 11:50

    Definicje objektywów mocno naciągane i mylące porównywując do standartowych określeń fotograficznych. Nagle 28mm stał się standartowym czyli normalnym. Zgoda dla większości smartfonów 26mm to standart a jeżeli to standart to 52mm to tele. Dla nas standart czyli normalny to 50-58mm, 26mm to szeroki a 13mm to ultrawide. Zresztą nie trzeba to zbyt tłumaczyc. A ten 13mm mający 12mp to realne piksle? Bo wiadoma że w takim mikroskopicznym szkiełku jest prawie niemożliwe zrobić prostolinijny objektyw więc konstruktorzy wybierają sami układ fisheye, który potem jest prostowany ze stratą piksli.

  23. deel77
    deel77 11 września 2019, 11:57

    Czas pokaże czy spadki sprzedaży iphone to był przypadek czy początek większych problemów. Według mnie zaprezentowane modele nie wnoszą nic co motywowałoby mnie do zmiany telefonu, a cena (wysoka chyba po to by ratować zysk) i podstawowa pamięć (64GB !!!) skutecznie utwierdza mnie w przekonaniu, że można pieniądze wydawać zdecydowanie racjonalniej - przykład z Sony RX100 jest doskonałym przykładem.

  24. mgkiler
    mgkiler 11 września 2019, 12:11

    Ale 13mm to taki Ultra-Ultra-Wide :)
    MEGA szeroko.

    Potrzeba aż tyle?

    Czy nie lepsze by były np takie ogniskowe:

    18mm
    36mm
    72mm

    Też mamy od UWA a łatwiej portret zrobić.

  25. thorgal
    thorgal 11 września 2019, 12:17

    @Legoman

    Masz problem ze zrozumieniem tego co czytasz. Jakikolwiek dialog z Tobą jest bez sensu, to czyste marnowanie czasu.

  26. sosin
    sosin 11 września 2019, 12:19

    @Legoman, nie dramatyzuj, @thorgal pisał o appce. Może doczytaj o co chodzi zamiast siać herezję.

  27. muzyk
    muzyk 11 września 2019, 12:20

    Najwidoczniej jest jeszcze wystarczająco wielu ludzi, którzy chcą tak drogi telefon kupić...

  28. TRI-X
    TRI-X 11 września 2019, 12:21

    Mam Laowa 9mm do APS-C ( 14mm FF eq, ) która brakowała mi do wnętrz. W pewnych przypadkach niezastąpiony a do 18mm można cropować. Co do tele odwołam swoją objekcję jeżeli ten 52mm ma 2x zoom optyczny czego nie jestem pewien.

  29. thorgal
    thorgal 11 września 2019, 12:22

    @sosin

    Dokładnie, słowo klucz: apka, którą można zainstalować na każdym iPhonie.

  30. sosin
    sosin 11 września 2019, 12:25

    @thorgal, od razu widać, kto i co kiedykolwiek trzymał w rękach.

  31. cauchy
    cauchy 11 września 2019, 14:06

    52mm to nie tele, jakby dali 152mm to ok ;)
    dalej kwadratowy format 4:3? jest możliwość zmiany?

  32. Bahrd
    Bahrd 11 września 2019, 15:47

    Marek B: "W dobie obecnego konsumpcjonizmu/snobizmu...

    A nie jest:
    1. Konsumpcjonizmem - ograniczenie się do wytykania przez "panów fotografów" wad tej klasy sprzętu sprzętu?
    2. A snobizmem - psioczenie po raz kolejny, że (z oczywistych powodów) nie zastąpi (im ich) aparatu?

    Zamiast konstruktywnego zastanowienia się, czy - w takiej formie jakiej obecnie jest oferowany - jest im przydatny, czy stanowi wyzwanie dla ich umiejętności/kreatywności/warsztatu?


    cauchy: "52mm to nie tele, jakby dali 152mm to ok ;)"
    Dawniej, wszystko, co miało ogniskową dłuższą niż obiektyw, było nazywane tele... Więc przy tej grubości, to może nawet technicznie jest "tele"? ;)


    PS
    Dla mnie - za parę lat, jak zejdą z ceną, a obecny SE się rozleci, największą zaletą jest 12 mpx. Mogłoby być i 8, ale to i tak lepiej niż Androidowe 48!!

  33. Heimo
    Heimo 11 września 2019, 16:36

    Takich idiotycznych komentarzy nie czytałem dawno, aż przytoczę kwiatki z ironicznym komentarzem.

    - "smartfon fotograficzny" - pęknę śmiechem, toż to określenie dla bieda sprzętu, który jedyne co potrafi dobrze zrobić, to przeciętne zdjęcie jak nokia czy oneplus

    "6k to lepiej kupic sony rx100 VII i jeszcze zostanie na waciki" - to zadzwoń z niego

    "jak ktoś głupi niech przepłaca" - odpowiadam... biedaki

    "52 mm to tele - to standart!!" - naucz się pisać standard.

    "jak chcesz miec smartfon z dobrym aparatem 3 obiektywami..." - a co zrobić jak chcę z iOSem a nie Androidem?

    TU KWIATEK - ALE O CO CHODZI?
    "to takie tele w ekwiwalencie ;) bo komorki to inny swiat i tam 52mm to juz tele.
    Iphone moglby kosztowac te 6k, jakby tego nie zauwazyli producenci sprzetu foto czy innego, bo jak oni moga sprzedawac FF puszke i calkiem zarabiastymi parametrami jak tu ktos prosi 6k za kawalek wyswietlacza, pare scalakow i 3 plastikowe mikroobiektywy.
    Przeciez wtedy ktos wchodzi z wielka puszka i 2kg obiektywem i mowi dale za to 8k, a ktos wyciaga Iphona i sie smieje w nos, bo dal mniej i robi lepsze zdjecia i wszystko majaca komorka jest tak mala ze ledwo da sie palcem w nia trafic..."


  34. focjusz
    focjusz 11 września 2019, 18:39

    Cała kariera iphonów jako smartfonów "fotograficznych" to historia tryumfu automatyki aparatu nad zaawansowanymi umiejętnościami obsługi których inne telefony - od czasów śp Lumi oferowały znacznie wiecej.
    Szczególnie więc zabawne jest ich wychwalanie przez profesjonalnych fotografów którzy w innym kontekście tyle mówią o ergonomi itp.
    Drugi ciekawy aspekt to że rozmiaite World Press Photo wygrywają jakże by inaczej iphony - to trochę podobnie jak z Canonem - nie ważne że inne są lepsze ale nas jest więcej więc i tak zdobędziemy więcej nagród ...

  35. mgkiler
    mgkiler 11 września 2019, 18:43

    @Heimio

    Po pierwsze czepiasz się.

    Po drugie.

    '"6k to lepiej kupic sony rx100 VII i jeszcze zostanie na waciki" - to zadzwoń z niego '

    O to właśnie chodzi by kupić telefon do 1000zł, a za reszte dobry kompakt.
    I masz lepszą jakość obrazu a i nie boisz się tak bardzo jak Ci telefon upadnie.

    Po trzecie reszta twojego komentarza to wyzywanie ludzi od biedaków co jest zwykłym chamstwem.

  36. Heimo
    Heimo 11 września 2019, 18:53

    @mgkiler
    kogoś konkretnie obraziło stwierdzenie "biedaki" czy oburzasz się dla samego oburzenia?

  37. Faktoid
    Faktoid 12 września 2019, 08:58

    @Heimo
    Czy oburza cię to, że uważam ciebie za biedaka umysłowego?

  38. staytuned
    staytuned 12 września 2019, 17:09

    Straszne mecyje. Ktoś preferuje iOs i ma dodatkowo kilka innych urządzeń Apple, to nawet nie spojrzy na te chińskie wynalazki. W benchmarkach wszyscy zjadają te „hipsterskie” Iphony, ale po roku użytkowania Android zamula i crashuje jak stary Windows Vista tyle w temacie.

  39. sanescobar
    sanescobar 12 września 2019, 20:07


    @staytuned, napisał:
    "W benchmarkach wszyscy zjadają te „hipsterskie” Iphony, ale po roku użytkowania Android zamula i crashuje jak stary Windows Vista tyle w temacie."

    Ta, pitu, pitu :)

  40. thorgal
    thorgal 12 września 2019, 20:29

    @staytuned

    Coś Ci się pomyliło. To czipy A12 i A13 Appla są obecnie najszybsze.

  41. Heimo
    Heimo 12 września 2019, 21:12

    @Faktoid
    Nie. Opinie anonów nic dla mnie nie znaczą.

  42. c.o.d.
    c.o.d. 12 września 2019, 23:18

    To iPhone jest hipsterski? Przecież hipsterzy omijają główne nurty szerokim łukiem. :)

  43. Bahrd
    Bahrd 13 września 2019, 13:20

    c.o.d. - i na tym polega ich, hipsterów, "ontologiczny tragizm" - w momencie zaszufladkowania do jakiejkolwiek grupy (np. "brodaczy z ajfonem") przestają być hipsterami! ;)



  44. Andrzej19
    Andrzej19 13 września 2019, 13:53

    CNN podało, że iPhone nie był dawno tak tani! Cena wersji 11 wyniesie 699 dolarów (2700 zł.) a 11Pro 999 dol. (czyli 3900 zł). Skąd u nas takie ceny?

  45. szuu
    szuu 13 września 2019, 14:47

    i to jest prawdziwy dramat amerykańskich hipsterów: nie mogą mieć iphonów, gdy tymczasem polscy hipsterzy mogą, bo u nas to nie jest mainstream :-]

  46. Heimo
    Heimo 13 września 2019, 16:48

    Taka luźna obserwacja - androidowy świat podnieca się iphonami. W drugą stronę jakoś to nie działa.

  47. Bahrd
    Bahrd 13 września 2019, 16:50

    A w Walmarcie to nawet $50 taniej na dzień dobry! [ link ]

    ♫♫
    Ciężka jest praca górnika,
    Niełatwa jest praca kelnera,
    Tak pieśń się moja zaczyna,
    Pieśń o zachodnich... hipsterach!
    ♫♫

  48. Lipen
    Lipen 14 września 2019, 10:13

    Zauważyłem, że drogie telefony kupuje dużo ludzi, którym zabrakło czasu i pieniędzy (tak twierdzą;) na wykształcenie. Albo mają problemy ze swoim ego. I teraz rekompensują sobie ułomność. Fajny telefonik, ale nigdy go nie kupię. Nie chcę należeć do tego klubu.

  49. Heimo
    Heimo 14 września 2019, 10:31

    @Lipen
    A brylanty kto kupuje wg ciebie? Totalni idioci?

  50. tempor
    tempor 14 września 2019, 16:53

    @Heimo
    Brylanty? Tu mowa raczej o cyrkonii w cenie brylantów. Taki iPhone 7 miał przestarzały design, żałosny aparat 1/3" i ekran HD gorszy od wielu ówczesnych smartfonów z niskiej półki (po 600-650 PLN) - a mimo to był to jeden z najlepiej sprzedających się smartfonów w historii. Teraz już jest przyzwoity aparat, ale ekran nadal na poziomie kilkuletnich budżetowych biedafonów. Reszta, poza procesorem, to poziom smartfonów za 1000-1500. Mając do wyboru np. Pocophone F1 - nieco wolniejszy, ale za to z o wiele lepszym ekranem, baterią, złączem SD, jackiem, 6GB RAM za mniej niż połowę ceny 11 - kto normalny przepłacałby tyle za logo i system?
    Idąc w drugą stronę - za cenę ubogiej 11 można kupić P30 Pro - absolutny top, jeżeli chodzi o aparat, ekran i resztę.

  51. Heimo
    Heimo 15 września 2019, 07:52

    @Tempor
    Słowo klucz - drogie - czy drogie rzeczy kupują tylko idioci, jak to sugeruje Lipen?

    Co do twojej oceny smartfona poprzez wypisanie specyfikacji - daruj sobie.

    Każdy wie że z powodu specyfiki zarzadzania pamięcią iOS potrzebuje połowy pamięci żeby działać tak samo płynnie albo lepiej niż android.

    Między ekranami poza specyfikacja różnica w wyglądzie niezauważalna w codziennym użytkowaniu. Jack? Po co to w słuchawkach bluetooth? Karta sd? Do czego? Wszystko jest w chmurze. Itd. Można ciągnąć wątek w nieskończoność.

  52. tempor
    tempor 15 września 2019, 10:37

    @Heimo
    "Drogie" to pojęcie względne. 2000 zł. za wczasy nad Bałtykiem to horrendalnie wysoka cena, zaś na Wyspach Kanaryjskich - półdarmo.
    "Wszystko jest w chmurze" - dzięki temu sporo celebrytek pozbyło się kompleksów ;)
    "Między ekranami poza specyfikacją różnica w wyglądzie niezauważalna w codziennym użytkowaniu" - jeżeli nie widzisz różnicy w jakości czcionek czy ostrości zdjęć, a tym bardziej w kontraście i czerni (w porównaniu z OLED, zwłaszcza wieczorami) - chyba dosłownie Cię zaślepiła magia jabłka na obudowie, rozważ skonsultowanie się z okulistą lub farmaceutą.

  53. Heimo
    Heimo 15 września 2019, 13:03

    @tempor
    Jeśli jedyny twój ekran do oglądania zdjęć to smartfon pozostaje mi życzyć, żeby twoja sytuacja ekonomiczna szybko uległa poprawie ;-)

  54. komor
    komor 15 września 2019, 17:21

    @tempor: „Taki iPhone 7 miał przestarzały design, żałosny aparat 1/3" i ekran HD gorszy od wielu ówczesnych smartfonów z niskiej półki (po 600-650 PLN)” – co dla Ciebie jest wyznacznikiem „gorszości” ekranu w iPhonie 7 w porównaniu do tanich aparatów? Co co jak co, ale ekrany to iPhony zwykle mają co najmniej świetne, jeśli nie najlepsze w swojej klasie. Bez zaniebieszczenia, przesycenia kolorami, dobra jasność… Używałem iP7 przez dwa lata, jakby co.

  55. ciemny
    ciemny 16 września 2019, 09:44

    Podobno Samsung ma wejść z nową lodówką.
    Pięć obiektywów i matryca chłodzona freonem.

  56. szuu
    szuu 16 września 2019, 23:08

    śmichy hihy ale to na ajfonach pierwsza pojawiła się obsługa profili ICC przy wyświetlaniu zdjęć. oczywiście dla laika to źle, bo zamiast wyświetlać śliczne bajeczne nasycenie, pokazuje prawdziwy kolor.

    monitor można zmieniać raz na 10 lat, telefon nie ma szans tyle wytrzymać, więc to nie taka rzadka sytuacja, że tym nowocześniejszym i lepszym urządzeniem do wyświetlania zdjęć jest ekran smartfona!

  57. tempor
    tempor 17 września 2019, 14:57

    Pod warunkiem że jest to OLED. Jeżeli tym wyświetlaczem jest IPS bez czerni, w dodatku o niskiej rozdzielczości, o żadnym "prawdziwym kolorze" nie może być mowy. Obraz bez czerni pozbawiony jest głębi, a niższa rozdzielczość gorzej odwzorowuje przejścia tonalne i inne subtelności.

  58. szuu
    szuu 17 września 2019, 18:45

    w tym momencie przeczytawszy to, wszyscy zawodowi graficy przecinają sobie żyły i skaczą z okien - bo nie mają monitorów OLED a całe ich życie było kłamstwem. prezesi firm produkujących kalibratory jeden po drugim wieszają się na kablach usb-c. ziemię ogarnia mrok...

  59. tempor
    tempor 17 września 2019, 20:24

    @szuu
    Komentarz dotyczył słów
    "lepszym urządzeniem do WYŚWIETLANIA zdjęć jest ekran smartfona!".
    Przy redagowaniu zdjęć niski kontrast IPS-ów nie przeszkadza - ciemna szarość zamiast czerni pomaga nawet dopieszczać detale w cieniach. Ale do ogólnej oceny już gotowego zdjęcia, jego klimatu, wyblakły i pozbawiony dynamiki obraz monitorów na IPS (obojętnie czy pro, czy nie) nadaje się bardzo średnio (IMHO). Dlatego np. przed oddaniem zdjęć, które będą wyświetlane a nie drukowane - oglądam je na skalibrowanym ekranie *VA bądź TV OLED. Nowoczesne matryce *VA i telewizory OLED mają DeltaE

  60. tempor
    tempor 17 września 2019, 20:27

    DeltaE [mniejsze niż] 2 (czasami poniżej 1) i do 99% pokrycie DCI-P3 - niewiele IPS-ów może się pochwalić takimi parametrami.

  61. Heimo
    Heimo 17 września 2019, 23:17

    @tempor
    "Dlatego np. przed oddaniem zdjęć, które będą wyświetlane a nie drukowane - oglądam je na skalibrowanym ekranie *VA bądź TV OLED"

    ... a wszystko po to, żeby obejrzeć je mlaskając ze szczęścia na ekranie OLED Pocophona i skrytykować bieda ekran iPhone'a. Komuś tu się tył z przodem pomylił...

Napisz komentarz

Komentarz można dodać po zalogowaniu.


Zaloguj się. Jeżeli nie posiadasz jeszcze konta zarejestruj się.