Przetwarzanie danych osobowych

Nasza witryna korzysta z plików cookies

Wykorzystujemy pliki cookie do spersonalizowania treści i reklam, aby oferować funkcje społecznościowe i analizować ruch w naszej witrynie, a także do prawidłowego działania i wygodniejszej obsługi. Informacje o tym, jak korzystasz z naszej witryny, udostępniamy partnerom społecznościowym, reklamowym i analitycznym. Partnerzy mogą połączyć te informacje z innymi danymi otrzymanymi od Ciebie lub uzyskanymi podczas korzystania z ich usług i innych witryn.

Masz możliwość zmiany preferencji dotyczących ciasteczek w swojej przeglądarce internetowej. Jeśli więc nie wyrażasz zgody na zapisywanie przez nas plików cookies w twoim urządzeniu zmień ustawienia swojej przeglądarki, lub opuść naszą witrynę.

Jeżeli nie zmienisz tych ustawień i będziesz nadal korzystał z naszej witryny, będziemy przetwarzać Twoje dane zgodnie z naszą Polityką Prywatności. W dokumencie tym znajdziesz też więcej informacji na temat ustawień przeglądarki i sposobu przetwarzania twoich danych przez naszych partnerów społecznościowych, reklamowych i analitycznych.

Zgodę na wykorzystywanie przez nas plików cookies możesz cofnąć w dowolnym momencie.

Optyczne.pl

Partnerzy






Aktualności

Nikkor Z 50 mm f/1.2 S oraz Nikkor Z 14-24 mm f/2.8 S

Nikkor Z 50 mm f/1.2 S oraz Nikkor Z 14-24 mm f/2.8 S
16 września
2020 07:27

Oferta obiektywów na bagnet Nikon Z właśnie powiększyła się o dwa nowe, profesjonalne modele. Są to standardowy Nikkor Z 50 mm f/1.2 S oraz ultraszerokokątny zoom Nikkor Z 14-24 mm f/2.8 S.

INFORMACJA PRASOWA

NIKKOR Z 50 mm f/1.2 S oraz NIKKOR Z 14-24 mm f/2.8 S
Nikon rozszerza system obiektywów NIKKOR Z

Nikon zaprezentował dwa nowe obiektywy NIKKOR Z: NIKKOR Z 50mm f/1.2 S, pierwszy obiektyw stałoogniskowy f/1.2 z mocowaniem Z, oraz NIKKOR Z 14-24mm f/2.8 S – najkrótszy na świecie1 pełnoklatkowy ultraszerokokątny obiektyw zmiennoogniskowy f/2.8. Każdy tych z obiektywów wzbogaca system bezlusterkowy Nikon Z o nowe, istotne możliwości.

Obiektyw NIKKOR Z 50mm f/1.2 S zajmuje szczególne miejsce wśród obiektywów z rodziny Nikon Z dzięki niesamowitej zdolności rozdzielczej, bezkompromisowemu autofokusowi i wyjątkowym walorom estetycznym, jakie wnosi do obrazu. Ten zawodowy obiektyw stałoogniskowy wkrótce stanie się legendą. Korzystając z klasycznej ogniskowej 50 mm profesjonalni twórcy wizualni będą mogli uzyskać nowe poziomy głębi i szczegółowości, od wyrafinowanego efektu bokeh po precyzyjne odwzorowanie punktowych źródeł światła. Dotyczy to zarówno fotografowania, jak i filmowania. Obiektyw w pełni wykorzystuje dużą ilość światła wpuszczanego przez otwór bagnetu Z, a dzięki dużemu otworowi względnemu zapewnia ogromne możliwości posługiwania się głębią ostrości.

NIKKOR Z 14-24mm f/2.8 S stanowi dopełnienie “trójcy” podstawowych obiektywów profesjonalnych Nikon Z. Wyróżnia się on doskonałą jakością odwzorowania oraz kompaktową konstrukcją. Zaawansowany układ optyczny, mocowanie Z o dużej średnicy oraz stały otwór względny f/2.8 gwarantują świetne parametry zdjęciowe dorównujące obiektywom stałoogniskowym. Winietowanie jest skutecznie ograniczone nawet podczas fotografowania z maksymalnie otwartą przysłoną, a wyeliminowanie refleksów i flary pozwala uzyskać olśniewająco wyraźne zdjęcia. Fotografowie mogą oddać pełne piękno każdej kompozycji architektonicznej, krajobrazu i nocnego pejzażu.

Dirk Jasper, Product Manager w firmie Nikon Europe, powiedział: „To ważne nowe obiektywy NIKKOR Z, które z dumą możemy zaoferować profesjonalistom. Nasz nowy obiektyw 14-24 mm jest idealnym dopełnieniem zestawu trzech niezbędnych profesjonalnych obiektywów NIKKOR Z o zmiennej ogniskowej, natomiast obiektyw stałoogniskowy 50 mm do aparatów bezlusterkowych to przystępniejsze cenowo rozwiązanie dla profesjonalistów, którzy oczekują parametrów optycznych zbliżonych do naszego niezwykłego obiektywu Noct z serii S i nie chcą rezygnować z autofokusa.”

Nikkor Z 50 mm f/1.2 S oraz Nikkor Z 14-24 mm f/2.8 S

Sztuka detalu. NIKKOR Z 50mm f/1.2 S

  • Profesjonalny standardowy obiektyw stałoogniskowy f/1.2 Wyrafinowany efekt bokeh. Precyzyjne odwzorowanie punktowych źródeł światła. Niezwykła ostrość w całym kadrze. Doskonały w słabym świetle.
  • Zaawansowana konstrukcja układu optycznego. 17 soczewek w 15 grupach, w tym dwie soczewki ze szkła ED i trzy soczewki asferyczne.
  • Bezkompromisowy autofokus. Autofokus działa szybko, płynnie i bardzo cicho. Obszar ostrości jest wyraźnie odwzorowany nawet podczas fotografowania z bliska lub z małą głębią ostrości.
  • Niezwykle czyste zdjęcia. Przeciwodblaskowa powłoka nanokrystaliczna i powłoka ARNEO, które zostały opracowane przez firmę Nikon, skutecznie redukują refleksy i flarę, co pozwala uzyskać wyraziste zdjęcia nawet podczas fotografowania pod światło.
  • Kinowa jakość materiałów wideo. Duży maksymalny otwór względny zapewnia ogromną swobodę sterowania głębią ostrości. Efekt „oddychania” obiektywu został praktycznie wyeliminowany.
  • Profesjonalne elementy sterujące. Pierścień sterujący jest bezgłośny, a funkcje przycisku Fn można konfigurować. Wyświetlacz OLED umożliwia szybkie sprawdzenie informacji zdjęciowych.
  • Zabezpieczenie przed czynnikami atmosferycznymi. Każda ruchoma część tubusu obiektywu jest uszczelniona, a wokół metalowego mocowania obiektywu znajduje się gumowa uszczelka.

Nikkor Z 50 mm f/1.2 S oraz Nikkor Z 14-24 mm f/2.8 S

Mistrz przestrzeni. NIKKOR Z 14-24mm f/2.8 S

  • Profesjonalny ultraszerokokątny obiektyw zmiennoogniskowy f/2.8. Mocowanie Z o dużej średnicy oraz stały otwór względny f/2.8 pozwalają uzyskać fascynujące parametry zdjęciowe.
  • Bezkonkurencyjne parametry optyczne. Wyjątkowa ostrość w całym kadrze. Opracowane przez firmę Nikon powłoki nanokrystaliczna oraz ARNEO radykalnie ograniczają refleksy i flarę.
  • Wytrzymały i niezawodny. Dokładne uszczelnienie wszystkich ruchomych części tubusu obiektywu zapewnia ochronę przed kurzem i wilgocią. Mocowanie ze stopu aluminium pozwoliło zmniejszyć masę przy jednoczesnym zwiększeniu trwałości.
  • Świetny do filmowania. Autofokus jest płynny i cichy, praktycznie nie występuje „oddychanie” obiektywu ani przesunięcie ostrości podczas zmian ogniskowej. Podczas filmowania głębię ostrości możesz precyzyjnie kontrolować z poziomu obiektywu.
  • Przystosowany do mocowania filtrów. Możesz używać nakręcanych filtrów 112 mm wraz z dołączoną osłoną przeciwsłoneczną. Tylne gniazdo filtra umożliwia stosowanie barwnych filtrów żelowych.

1 Wśród wymiennych obiektywów zmiennoogniskowych do pełnoklatkowych aparatów cyfrowych (format FX Nikona) z wymiennymi obiektywami o ogniskowej rozpoczynającej się od 14 mm lub mniej i maksymalnym otworze względnym f/2.8 w całym zakresie ogniskowych, dostępnych na rynku we wrześniu 2020 r. (na podstawie badań firmy Nikon).

Specyfikacja obu nowości jest już dostępna w naszej bazie:


Komentarze czytelników (43)
  1. MaciekKwarciak
    MaciekKwarciak 16 września 2020, 07:37

    Ktoś tu chyba dospawał przejściówkę do obiektywów lustrzankowych?

  2. Stivenson
    Stivenson 16 września 2020, 08:17

    @MaciekKwarciak podaj o który konkretnie model od lustrzanki został przerobiony?

    "17 soczewek w 15 grupach" rekord dla 50?

    link

    Fajny ten 14-24, lekki i co prawda gigantyczne filtry kołowe ale są

  3. Bahrd
    Bahrd 16 września 2020, 08:28

    Maciek, nowy 14-24 jest lżejszy więc to tylko „złudzenie optyczne”...;)

  4. janek_w
    janek_w 16 września 2020, 08:48

    @MaciekKwarciak
    Nikon miał istotnie już w ofercie lustrzankowy model 1.2/50 :) Dospawanie do niego przejściówki, dołożenie układu af i sprzedawanie w serii S byłoby hitem dziesięciolecia!

  5. BlindClick
    BlindClick 16 września 2020, 08:51

    Alez dlaczego tak jadowicie ;P

    Oby bylo cos niesamowitego w tej 50 f1.2 bo naprawde zrobili dlugasny.

  6. nikos
    nikos 16 września 2020, 09:10

    Nikon Nikkor Z 50 mm f/1.2 S
    Klasa ciężka: 1090g, filtr 82mm, wyjątkowa długość, cena 2099$. Jak powyżej ... "zawodowy obiektyw stałoogniskowy wkrótce stanie się legendą".

  7. RobKoz
    RobKoz 16 września 2020, 09:21

    Wbrew obawom wielu (moim też). Nikon daje radę budować nowy system bardzo dobrym tempem.

    Jest szansa że sprzedaż w końcu ruszy i nawet jeśli nie odbudują pozycji lustrzankowej to zbudują na tyle silny system (silny w kontekście liczby użytkowników) że będą mieli z czego stabilnie żyć.

  8. qbic
    qbic 16 września 2020, 09:24

    ultimate nikon muscle roller legend


    link

  9. voyager100
    voyager100 16 września 2020, 09:44

    W końcu nikon zdecydował o stworzeniu profesjonalnej 50-tki ? Oby. Na tym polu Sigma królowała od wielu lat

  10. orbital
    orbital 16 września 2020, 09:47

    1.1 kg co za gniot

  11. voyager100
    voyager100 16 września 2020, 09:51

    No właśnie zobaczymy. Wersja Sigmy Art jest ostrzejsza od starej EX DG ale ma zdecydowanie większą abberację chromatyczną.

  12. PERON
    PERON 16 września 2020, 09:56

    orbital, no pdobnie waży Canon RF czy Sigma 35mm 1.2

  13. voyager100
    voyager100 16 września 2020, 09:58

    Niech sobie waży nawet 1,5 kg byle był optycznie dobry

  14. chwytamznieba
    chwytamznieba 16 września 2020, 10:06

    Coraz większe, sa juz naprawdę duże ale wciąż za małe. Nikon musi się bardziej postarać.

  15. sektoid
    sektoid 16 września 2020, 10:07

    Kto to będzie dźwigał i w jakich okolicznościach ? Jakiego rzeczywistego tematu nie można wykonać klasycznym 50/1.4 ? O cenie nie wspominam, bo każdy jest panem swoich pieniędzy.

  16. voyager100
    voyager100 16 września 2020, 10:13

    No akurat ta klasyczna 50-tka Nikkora to była kupa w porównaniu np. z Sigmą Art

  17. voyager100
    voyager100 16 września 2020, 10:18

    Zapewne na rynku pojawi się niedługo zawodowe bezlustro o ergonomi np. D5. Wtedy ten obiektyw będzie miał sens.

  18. sektoid
    sektoid 16 września 2020, 10:28

    O Canonie EF 50/1.4 USM też można się naczytać, że qpa, że tragedia i że mydło, a w praktyce jest to solidne szkło bez istotnych wad. Spokojnie robiłem na 1.4 i nigdy bym się nie domyślił, że to mydło, gdybym nie przeczytał wypocin mędrców netowych. Robiłem też trochę Nikkorem 50/1.4 i jakoś dźwiganie ponad kilogramowego kloca nie przekonuje mnie. Co do wyświetlacza OLED, to mam w Batisie i zaglądałem tam, gdy kupiłem :D

  19. Amadi
    Amadi 16 września 2020, 11:27

    Miałem EF 50/1.4 na 7D i poniżej 2.8 był dramat. Wymieniłem na Tamrona 60/2 Macro, tam było ostro od pełnej dziury, o ile tylko akurat autofokus postanowił trafić :P

  20. thorgal
    thorgal 16 września 2020, 11:32

    Ten płaski 14-24 może ostatecznie przekonać landszafciarzy do przejścia z F na Z.

  21. dARTi
    dARTi 16 września 2020, 12:08

    Ciekawe jak się ten 14-24 zaprezentuje w porównaniu do sigmy dg dn. Krótszy o tyle ile mu zabrali z tulipana i lżejszy o tyle ile mu zabrali ze szkła (w porównaniu do sigmy)

  22. Myszowor
    Myszowor 16 września 2020, 14:43

    Ta 50 1,2 wygląda apetycznie, cena nie taka straszna, szykują się zakupy.

  23. qbic
    qbic 16 września 2020, 14:47

    Ten 50 1.2 to nawet tani.

    Stosunek rozdzielczość do jasności do ceny jest super.

  24. Stivenson
    Stivenson 16 września 2020, 14:48

    Przypominam Szanownym Panom że EF 50/1.4 to konstrukcja z 1993r :D
    Ciekawe jest to że najwięcej marudzą na tą 50 ci co jej nie będą używali :D Czy jest może jakaś natywna 50 FE z f1,4 f1,2?

    Szabla, ucz się, tylko jeden przypis :D Wysyłaj monity do centrali że "ktoś" dał 29 przypisów w materiałach prasowych na temat A7c

  25. Stivenson
    Stivenson 16 września 2020, 15:03

    NIKKOR Z 14-24mm f/2.8 S
    Cena 12000,00 zł
    Data wysyłki: 29.10.2020

    NIKKOR Z 50mm f/1.2 S
    Cena 11000,00 zł
    Data wysyłki: Grudzień

    Canon RF 50mm f/1.2L
    Cena 11000,00 zł

    Canon RF 15-35mm F2.8L
    Cena 11000,00 zł

    Sony FE 12-24mm F2.8 GM
    Cena 15000,00 zł

    Sony 50 f1,2 ??
    Cena ?

  26. qbic
    qbic 16 września 2020, 15:04

    Ale narzekacie, tyle tysięcy lat ewolucji i progresu i powstał ten kamień milowy w historii optyki.

    Powłoki ARNEO zapewniają bezlusterkowe mistrzostwo w słabym świetle!

  27. Heimo
    Heimo 16 września 2020, 15:15

    Bardzo podoba mi się tempo wprowadzania nowych obiektywów przez Nikona i Canona. W moim odbiorze sporo większe niż to prezentowane przez Sony, zwłaszcza dlatego, że zaczynają szybko wprowadzać obiektywy o dużej jasności - a na nie w Sony trzeba było czekać dosyć długo (np. słynny Zeiss 55/1.8 o kwestionowanej jakości obrazu jako jedyny wybór dla tej ogniskowej przez kilka lat). Pierwszy obiektyw < 2.0 (oprócz tego Zeissa) pojawił się po 2 latach od premiery, a drugi - po 3 latach.

    APSC w ogóle nie doczekało się obiektywów o dużej jasnosci :-(

  28. voyager100
    voyager100 16 września 2020, 15:16

    Cena za 50 f 1.2 mm jak za trzy sigmy 50 f1.4. Biorac pod uwagę świetną jakość Sigmy ART to Nikkon musiałby się wspiąć pod niebiosa.

  29. Szabla
    Szabla 16 września 2020, 15:49

    @Stivenson: nie zajmuję się takimi sprawami.

  30. Stivenson
    Stivenson 16 września 2020, 16:00

    @Szabla
    Ale monity jeszcze wysyłasz?

  31. Stivenson
    Stivenson 16 września 2020, 16:04

    @Szabla
    Teraz jesteś tylko trenerem?

  32. Szabla
    Szabla 16 września 2020, 16:37

    @Stivenson. Zasadniczo. :)

  33. komor
    komor 16 września 2020, 16:38

    @Stivenson, pytania osobiste do konkretnych osób kieruj na priv, proszę.

  34. root_mistrz
    root_mistrz 16 września 2020, 17:04

    Kiedy będzie test Z5?

  35. root_mistrz
    root_mistrz 16 września 2020, 18:57

    A nie już znalazłem, ma wyższy Dynamic Range na niskim ISO niż Z6

  36. PDamian
    PDamian 16 września 2020, 19:28
  37. PDamian
    PDamian 16 września 2020, 19:35

    Stivenson 16 września 2020, 15:03:

    "NIKKOR Z 50mm f/1.2 S
    Cena 11000,00 zł
    Data wysyłki: Grudzień

    Canon RF 50mm f/1.2L
    Cena 11000,00 zł

    Sony 50 f1,2 ??
    Cena ?"


    -Sony? -za mała dziurka.😝

  38. Wojt_wro
    Wojt_wro 16 września 2020, 19:35

    @Stivenson

    Na Sony E to ten uwa zoom jest 2mm szerszy i to akurat robi sporą różnice w cenie. Dla przykładu też na Sony E:

    Sigma A 14-24 mm f/2.8 DG DN - 5700
    lub ciemniejszy
    Sony FE 12-24 mm f/4.0 G - 6700

    ...prawie dwa razy taniej niż te Nikony/Canony...

    A nad 50mm f/1.2 PODOBNO pracują, ale cholera ich tam wie... ta 50tka powinna być już dawno w sprzedaży.

    Ale oczywiście nie umniejszam tempa prac Nikona i Canona, widać że ostro ruszyli ostatnio (szczególnie Canon). Tylko ruszyli dlatego bo zostali w tyle względem szklarni na Sony E... no i dalej Soniacze mają przewagę w postaci czasem świetnych szkieł od producentów trzecich (niekoniecznie ekstremalnych konstrukcji, ale często lepszych w proporcji ceny/jakości oraz bardziej "nudnych" parametrów jak waga czy rozmiar - mówię jako fan ostatnich premier Samyanga ;)

  39. Szabla
    Szabla 16 września 2020, 19:40

    Jest wystarczająco dobry i drogi Zeiss 50/1,4. Robienie kolejnej 50-tki byłoby marnotrawstwem sił i środków. ;)

  40. PDamian
    PDamian 16 września 2020, 19:46

    ...jak masz za dużo kasy zawsze możesz kupić za 3/4 ceny obiektyw o połowę ciemniejszy link

  41. focjusz
    focjusz 16 września 2020, 21:19

    Cena 50mm z deczka absurdalna ( Canon mógł windować je póki był jedyny - teraz już nie jest w gronie systemowyc f/1.2 ) jeśl taka sama będzie 14-24 to musiał by być genialny bo inaczej nikt z posiadaczy starego go nie kupi - a osób wchodzących w system Z dla tego akurat szkła nie będzie za wiele ...

  42. filemon_se
    filemon_se 17 września 2020, 08:41

    Tym obiektywem, 50mm 1.2 Nikon zamyka usta malkontentom, którzy pisali, że w Nikonie nie ma jasnych stałek, za to w Canonie to ho, ho...

    A poza tym Nikon ma coś, czego nie ma nikt inny. 0.95 ostre od pełnej dziury.

  43. voyager100
    voyager100 17 września 2020, 11:13

    A ja choć bym nie wiem jak próbował to za cholerę Z7 nie potrafił tak ostrzyć w AF-C jak mój D850 . Specjalnie wziąłem to ustrojstwo aby sprawdzić jak to się je. Różne ustawienia i nic z tego. Wszystko o tę chwilę za późno. AF-C kiszka. Kilka poziomów niżej. Po przesiadce z D850 używanie Z7 śmieszy. Rozmiary zabawki ,od EVF boli oko. Nie ma jak tego wygodnie trzymać bo za małe. A baterie to muszę ładować co 150 zdjęć. Nie wiem czy uznawać za plus znośny AF przy filmowaniu ale do poziomu choćby prostej kamery hc-x1 to tak daleko jak z ziemi do księżyca.

Napisz komentarz

Komentarz można dodać po zalogowaniu.


Zaloguj się. Jeżeli nie posiadasz jeszcze konta zarejestruj się.