Nikkor Z 50 mm f/1.2 S oraz Nikkor Z 14-24 mm f/2.8 S
Oferta obiektywów na bagnet Nikon Z właśnie powiększyła się o dwa nowe, profesjonalne modele. Są to standardowy Nikkor Z 50 mm f/1.2 S oraz ultraszerokokątny zoom Nikkor Z 14-24 mm f/2.8 S.
INFORMACJA PRASOWA
NIKKOR Z 50 mm f/1.2 S oraz NIKKOR Z 14-24 mm f/2.8 S
Nikon rozszerza system obiektywów NIKKOR Z
Nikon zaprezentował dwa nowe obiektywy NIKKOR Z: NIKKOR Z 50mm f/1.2 S, pierwszy obiektyw stałoogniskowy f/1.2 z mocowaniem Z, oraz NIKKOR Z 14-24mm f/2.8 S – najkrótszy na świecie1 pełnoklatkowy ultraszerokokątny obiektyw zmiennoogniskowy f/2.8. Każdy tych z obiektywów wzbogaca system bezlusterkowy Nikon Z o nowe, istotne możliwości.
Obiektyw NIKKOR Z 50mm f/1.2 S zajmuje szczególne miejsce wśród obiektywów z rodziny Nikon Z dzięki niesamowitej zdolności rozdzielczej, bezkompromisowemu autofokusowi i wyjątkowym walorom estetycznym, jakie wnosi do obrazu. Ten zawodowy obiektyw stałoogniskowy wkrótce stanie się legendą. Korzystając z klasycznej ogniskowej 50 mm profesjonalni twórcy wizualni będą mogli uzyskać nowe poziomy głębi i szczegółowości, od wyrafinowanego efektu bokeh po precyzyjne odwzorowanie punktowych źródeł światła. Dotyczy to zarówno fotografowania, jak i filmowania. Obiektyw w pełni wykorzystuje dużą ilość światła wpuszczanego przez otwór bagnetu Z, a dzięki dużemu otworowi względnemu zapewnia ogromne możliwości posługiwania się głębią ostrości.
NIKKOR Z 14-24mm f/2.8 S stanowi dopełnienie “trójcy” podstawowych obiektywów profesjonalnych Nikon Z. Wyróżnia się on doskonałą jakością odwzorowania oraz kompaktową konstrukcją. Zaawansowany układ optyczny, mocowanie Z o dużej średnicy oraz stały otwór względny f/2.8 gwarantują świetne parametry zdjęciowe dorównujące obiektywom stałoogniskowym. Winietowanie jest skutecznie ograniczone nawet podczas fotografowania z maksymalnie otwartą przysłoną, a wyeliminowanie refleksów i flary pozwala uzyskać olśniewająco wyraźne zdjęcia. Fotografowie mogą oddać pełne piękno każdej kompozycji architektonicznej, krajobrazu i nocnego pejzażu.
Dirk Jasper, Product Manager w firmie Nikon Europe, powiedział: „To ważne nowe obiektywy NIKKOR Z, które z dumą możemy zaoferować profesjonalistom. Nasz nowy obiektyw 14-24 mm jest idealnym dopełnieniem zestawu trzech niezbędnych profesjonalnych obiektywów NIKKOR Z o zmiennej ogniskowej, natomiast obiektyw stałoogniskowy 50 mm do aparatów bezlusterkowych to przystępniejsze cenowo rozwiązanie dla profesjonalistów, którzy oczekują parametrów optycznych zbliżonych do naszego niezwykłego obiektywu Noct z serii S i nie chcą rezygnować z autofokusa.”
![]() |
Sztuka detalu. NIKKOR Z 50mm f/1.2 S
- Profesjonalny standardowy obiektyw stałoogniskowy f/1.2 Wyrafinowany efekt bokeh. Precyzyjne odwzorowanie punktowych źródeł światła. Niezwykła ostrość w całym kadrze. Doskonały w słabym świetle.
- Zaawansowana konstrukcja układu optycznego. 17 soczewek w 15 grupach, w tym dwie soczewki ze szkła ED i trzy soczewki asferyczne.
- Bezkompromisowy autofokus. Autofokus działa szybko, płynnie i bardzo cicho. Obszar ostrości jest wyraźnie odwzorowany nawet podczas fotografowania z bliska lub z małą głębią ostrości.
- Niezwykle czyste zdjęcia. Przeciwodblaskowa powłoka nanokrystaliczna i powłoka ARNEO, które zostały opracowane przez firmę Nikon, skutecznie redukują refleksy i flarę, co pozwala uzyskać wyraziste zdjęcia nawet podczas fotografowania pod światło.
- Kinowa jakość materiałów wideo. Duży maksymalny otwór względny zapewnia ogromną swobodę sterowania głębią ostrości. Efekt „oddychania” obiektywu został praktycznie wyeliminowany.
- Profesjonalne elementy sterujące. Pierścień sterujący jest bezgłośny, a funkcje przycisku Fn można konfigurować. Wyświetlacz OLED umożliwia szybkie sprawdzenie informacji zdjęciowych.
- Zabezpieczenie przed czynnikami atmosferycznymi. Każda ruchoma część tubusu obiektywu jest uszczelniona, a wokół metalowego mocowania obiektywu znajduje się gumowa uszczelka.
![]() |
Mistrz przestrzeni. NIKKOR Z 14-24mm f/2.8 S
- Profesjonalny ultraszerokokątny obiektyw zmiennoogniskowy f/2.8. Mocowanie Z o dużej średnicy oraz stały otwór względny f/2.8 pozwalają uzyskać fascynujące parametry zdjęciowe.
- Bezkonkurencyjne parametry optyczne. Wyjątkowa ostrość w całym kadrze. Opracowane przez firmę Nikon powłoki nanokrystaliczna oraz ARNEO radykalnie ograniczają refleksy i flarę.
- Wytrzymały i niezawodny. Dokładne uszczelnienie wszystkich ruchomych części tubusu obiektywu zapewnia ochronę przed kurzem i wilgocią. Mocowanie ze stopu aluminium pozwoliło zmniejszyć masę przy jednoczesnym zwiększeniu trwałości.
- Świetny do filmowania. Autofokus jest płynny i cichy, praktycznie nie występuje „oddychanie” obiektywu ani przesunięcie ostrości podczas zmian ogniskowej. Podczas filmowania głębię ostrości możesz precyzyjnie kontrolować z poziomu obiektywu.
- Przystosowany do mocowania filtrów. Możesz używać nakręcanych filtrów 112 mm wraz z dołączoną osłoną przeciwsłoneczną. Tylne gniazdo filtra umożliwia stosowanie barwnych filtrów żelowych.
1 Wśród wymiennych obiektywów zmiennoogniskowych do pełnoklatkowych aparatów cyfrowych (format FX Nikona) z wymiennymi obiektywami o ogniskowej rozpoczynającej się od 14 mm lub mniej i maksymalnym otworze względnym f/2.8 w całym zakresie ogniskowych, dostępnych na rynku we wrześniu 2020 r. (na podstawie badań firmy Nikon).
Specyfikacja obu nowości jest już dostępna w naszej bazie:
Komentarz można dodać po zalogowaniu.
Zaloguj się. Jeżeli nie posiadasz jeszcze konta zarejestruj się.
Ktoś tu chyba dospawał przejściówkę do obiektywów lustrzankowych?
@MaciekKwarciak podaj o który konkretnie model od lustrzanki został przerobiony?
"17 soczewek w 15 grupach" rekord dla 50?
link
Fajny ten 14-24, lekki i co prawda gigantyczne filtry kołowe ale są
Maciek, nowy 14-24 jest lżejszy więc to tylko „złudzenie optyczne”...;)
@MaciekKwarciak
Nikon miał istotnie już w ofercie lustrzankowy model 1.2/50 :) Dospawanie do niego przejściówki, dołożenie układu af i sprzedawanie w serii S byłoby hitem dziesięciolecia!
Alez dlaczego tak jadowicie ;P
Oby bylo cos niesamowitego w tej 50 f1.2 bo naprawde zrobili dlugasny.
Nikon Nikkor Z 50 mm f/1.2 S
Klasa ciężka: 1090g, filtr 82mm, wyjątkowa długość, cena 2099$. Jak powyżej ... "zawodowy obiektyw stałoogniskowy wkrótce stanie się legendą".
Wbrew obawom wielu (moim też). Nikon daje radę budować nowy system bardzo dobrym tempem.
Jest szansa że sprzedaż w końcu ruszy i nawet jeśli nie odbudują pozycji lustrzankowej to zbudują na tyle silny system (silny w kontekście liczby użytkowników) że będą mieli z czego stabilnie żyć.
ultimate nikon muscle roller legend
link
W końcu nikon zdecydował o stworzeniu profesjonalnej 50-tki ? Oby. Na tym polu Sigma królowała od wielu lat
1.1 kg co za gniot
No właśnie zobaczymy. Wersja Sigmy Art jest ostrzejsza od starej EX DG ale ma zdecydowanie większą abberację chromatyczną.
orbital, no pdobnie waży Canon RF czy Sigma 35mm 1.2
Niech sobie waży nawet 1,5 kg byle był optycznie dobry
Coraz większe, sa juz naprawdę duże ale wciąż za małe. Nikon musi się bardziej postarać.
Kto to będzie dźwigał i w jakich okolicznościach ? Jakiego rzeczywistego tematu nie można wykonać klasycznym 50/1.4 ? O cenie nie wspominam, bo każdy jest panem swoich pieniędzy.
No akurat ta klasyczna 50-tka Nikkora to była kupa w porównaniu np. z Sigmą Art
Zapewne na rynku pojawi się niedługo zawodowe bezlustro o ergonomi np. D5. Wtedy ten obiektyw będzie miał sens.
O Canonie EF 50/1.4 USM też można się naczytać, że qpa, że tragedia i że mydło, a w praktyce jest to solidne szkło bez istotnych wad. Spokojnie robiłem na 1.4 i nigdy bym się nie domyślił, że to mydło, gdybym nie przeczytał wypocin mędrców netowych. Robiłem też trochę Nikkorem 50/1.4 i jakoś dźwiganie ponad kilogramowego kloca nie przekonuje mnie. Co do wyświetlacza OLED, to mam w Batisie i zaglądałem tam, gdy kupiłem :D
Miałem EF 50/1.4 na 7D i poniżej 2.8 był dramat. Wymieniłem na Tamrona 60/2 Macro, tam było ostro od pełnej dziury, o ile tylko akurat autofokus postanowił trafić :P
Ten płaski 14-24 może ostatecznie przekonać landszafciarzy do przejścia z F na Z.
Ciekawe jak się ten 14-24 zaprezentuje w porównaniu do sigmy dg dn. Krótszy o tyle ile mu zabrali z tulipana i lżejszy o tyle ile mu zabrali ze szkła (w porównaniu do sigmy)
Ta 50 1,2 wygląda apetycznie, cena nie taka straszna, szykują się zakupy.
Ten 50 1.2 to nawet tani.
Stosunek rozdzielczość do jasności do ceny jest super.
Przypominam Szanownym Panom że EF 50/1.4 to konstrukcja z 1993r :D
Ciekawe jest to że najwięcej marudzą na tą 50 ci co jej nie będą używali :D Czy jest może jakaś natywna 50 FE z f1,4 f1,2?
Szabla, ucz się, tylko jeden przypis :D Wysyłaj monity do centrali że "ktoś" dał 29 przypisów w materiałach prasowych na temat A7c
NIKKOR Z 14-24mm f/2.8 S
Cena 12000,00 zł
Data wysyłki: 29.10.2020
NIKKOR Z 50mm f/1.2 S
Cena 11000,00 zł
Data wysyłki: Grudzień
Canon RF 50mm f/1.2L
Cena 11000,00 zł
Canon RF 15-35mm F2.8L
Cena 11000,00 zł
Sony FE 12-24mm F2.8 GM
Cena 15000,00 zł
Sony 50 f1,2 ??
Cena ?
Ale narzekacie, tyle tysięcy lat ewolucji i progresu i powstał ten kamień milowy w historii optyki.
Powłoki ARNEO zapewniają bezlusterkowe mistrzostwo w słabym świetle!
Bardzo podoba mi się tempo wprowadzania nowych obiektywów przez Nikona i Canona. W moim odbiorze sporo większe niż to prezentowane przez Sony, zwłaszcza dlatego, że zaczynają szybko wprowadzać obiektywy o dużej jasności - a na nie w Sony trzeba było czekać dosyć długo (np. słynny Zeiss 55/1.8 o kwestionowanej jakości obrazu jako jedyny wybór dla tej ogniskowej przez kilka lat). Pierwszy obiektyw < 2.0 (oprócz tego Zeissa) pojawił się po 2 latach od premiery, a drugi - po 3 latach.
APSC w ogóle nie doczekało się obiektywów o dużej jasnosci :-(
Cena za 50 f 1.2 mm jak za trzy sigmy 50 f1.4. Biorac pod uwagę świetną jakość Sigmy ART to Nikkon musiałby się wspiąć pod niebiosa.
@Stivenson: nie zajmuję się takimi sprawami.
@Szabla
Ale monity jeszcze wysyłasz?
@Szabla
Teraz jesteś tylko trenerem?
@Stivenson. Zasadniczo. :)
@Stivenson, pytania osobiste do konkretnych osób kieruj na priv, proszę.
Kiedy będzie test Z5?
A nie już znalazłem, ma wyższy Dynamic Range na niskim ISO niż Z6
link
Stivenson 16 września 2020, 15:03:
"NIKKOR Z 50mm f/1.2 S
Cena 11000,00 zł
Data wysyłki: Grudzień
Canon RF 50mm f/1.2L
Cena 11000,00 zł
Sony 50 f1,2 ??
Cena ?"
-Sony? -za mała dziurka.😝
@Stivenson
Na Sony E to ten uwa zoom jest 2mm szerszy i to akurat robi sporą różnice w cenie. Dla przykładu też na Sony E:
Sigma A 14-24 mm f/2.8 DG DN - 5700
lub ciemniejszy
Sony FE 12-24 mm f/4.0 G - 6700
...prawie dwa razy taniej niż te Nikony/Canony...
A nad 50mm f/1.2 PODOBNO pracują, ale cholera ich tam wie... ta 50tka powinna być już dawno w sprzedaży.
Ale oczywiście nie umniejszam tempa prac Nikona i Canona, widać że ostro ruszyli ostatnio (szczególnie Canon). Tylko ruszyli dlatego bo zostali w tyle względem szklarni na Sony E... no i dalej Soniacze mają przewagę w postaci czasem świetnych szkieł od producentów trzecich (niekoniecznie ekstremalnych konstrukcji, ale często lepszych w proporcji ceny/jakości oraz bardziej "nudnych" parametrów jak waga czy rozmiar - mówię jako fan ostatnich premier Samyanga ;)
Jest wystarczająco dobry i drogi Zeiss 50/1,4. Robienie kolejnej 50-tki byłoby marnotrawstwem sił i środków. ;)
...jak masz za dużo kasy zawsze możesz kupić za 3/4 ceny obiektyw o połowę ciemniejszy link
Cena 50mm z deczka absurdalna ( Canon mógł windować je póki był jedyny - teraz już nie jest w gronie systemowyc f/1.2 ) jeśl taka sama będzie 14-24 to musiał by być genialny bo inaczej nikt z posiadaczy starego go nie kupi - a osób wchodzących w system Z dla tego akurat szkła nie będzie za wiele ...
Tym obiektywem, 50mm 1.2 Nikon zamyka usta malkontentom, którzy pisali, że w Nikonie nie ma jasnych stałek, za to w Canonie to ho, ho...
A poza tym Nikon ma coś, czego nie ma nikt inny. 0.95 ostre od pełnej dziury.
A ja choć bym nie wiem jak próbował to za cholerę Z7 nie potrafił tak ostrzyć w AF-C jak mój D850 . Specjalnie wziąłem to ustrojstwo aby sprawdzić jak to się je. Różne ustawienia i nic z tego. Wszystko o tę chwilę za późno. AF-C kiszka. Kilka poziomów niżej. Po przesiadce z D850 używanie Z7 śmieszy. Rozmiary zabawki ,od EVF boli oko. Nie ma jak tego wygodnie trzymać bo za małe. A baterie to muszę ładować co 150 zdjęć. Nie wiem czy uznawać za plus znośny AF przy filmowaniu ale do poziomu choćby prostej kamery hc-x1 to tak daleko jak z ziemi do księżyca.