Sigma 35 mm f/2 DG DN Contemporary
Druga z trzech dzisiejszych nowości Sigmy, zaprezentowanych w ramach tzw. "Linii I" to szerokokątny model 35 mm f/2 DG DN Contemporary.
INFORMACJA PRASOWA
SIGMA 35mm F2 DG DN | CONTEMPORARY
K-Consult sp. z o.o., wyłączny autoryzowany dystrybutor marki SIGMA w Polsce, w imieniu SIGMA Corporation z przyjemnością prezentuje stałoogniskowy obiektyw zaprojektowany specjalnie do aparatów bezusterkowych.
Profesjonalne osiągi w kompaktowych rozmiarach
Nowa seria obiektywów SIGMA I to kompaktowa, pięknie zaprojektowana i niezwykle wysoko wydajna optyka do bezlusterkowców. Jako pierwszy w kolekcji przedstawiamy uniwersalny, stałoognikowy obiektyw 35mm z linii Contemporary, który łączy doskonałą rozdzielczość z niewielkimi rozmiarami, dzięki czemu jest doskonale wyważony do systemów bezlusterkowych.
Jego skromne rozmiary i waga sprawiają że bez problemu zmieści się w podręcznej torbie do codziennego fotografowania ale zapewniając doskonałą jakość optyczną, a duży otwór przysłony F2 i wysokiej jakości wykonanie sprawi, iż obiektyw ten będzie mógł być również z powodzeniem wykorzystywany także do zdjęć nocnych jak i przy nagrywaniu materiałów video. Ten nowy szerokokątny, stałoogniskowy obiektyw jest przeznaczony dla fotografów którzy cenią sobie nie tylko wysoką jakośĆ zdjęć ale także dla tych, dla których ważna jest również przyjemność z robienia zdjęć.
![]() |
Kluczowe cechy
-
Seria I – „Kompaktowe Stałki Premium” dla użytkowników aparatów bezlusterkowych
Seria I składa się z pełnoklatkowych obiektywów zapewniających użytkownikom nową, lepszą alternatywę, zarówno w pod względem przyjemności z robienia zdjęć jak i samych efektów jakie możemy dzięki nim uzyskać. Jedną z kluczowych zalet aparatów bezlusterkowych jest ich mniejszy rozmiar, a nasz nowy obiektyw 35mm F2 został zaprojektowany tak aby idealnie pasował do bardziej kompaktowych bezlusterkowców bez jakiegokolwiek poświęcenia swojej wydajności. To połączenie doskonałej jakości optycznej z wyjątkową mobilnością, która nie była możliwa w przypadku lustrzanek cyfrowych, zapewni nowe możliwości temu jak i przyszłym pokoleniom fotografów.
Jednocześnie SIGMA jest świadoma tego, iż w dzisiejszych czasach, gdy mamy tak ogromną różnorodność, jeśli chodzi o wybór sprzętu do fotografowania, reprezentowaną choćby przez smartfony, w momencie gdy fotografowie decydują się na wybór ich aparatu czy obiektywu, oczekują czegoś więcej niż tylko narzędzia do „robienia zdjęć. Doskonałość firmy SIGMA w zakresie rozwoju technologii przetwarzania obrazu rosła od momentu jej powstania w 1961 roku i stała się bardziej zaawansowana wraz z wprowadzeniem SIGMA Global Vision w 2012 roku. Na tej podstawie SIGMA dokładnie przeanalizowała jak fotografowie czerpią przyjemność z korzystania ze swoich obiektywów, włączając w to wysokiej jakości konstrukcję optyczną, zawansowaną funkcjonalność czy jakość wykonania i na podstawie wniosków z tej analizy, narodziła się właśnie seria I.
-
Nowe standardy jakości optycznej linii Contemporary
SIGMA 35mm F2 DG DN | Contemporary zapewnia najwyższy poziom wydajności optycznej przy maksymalnym otworze przysłony F2 zarówno w centrum kadru jak i na jego brzegach.
Wzdłużną aberrację chromatyczną, która jest szczególnie istotna w przypadku jasnych obiektywów koryguje soczewka SLD (Special Low Dispetion), a optymalne rozmieszczenie elementów o wysokim współczynniku załamania światła zapewnia skuteczną korekcję różnych typów aberracji, jednocześnie przy użytej minimalnej ilości szkła.
Zastosowanie trzech bardzo precyzyjnych soczewek asferycznych, zapewniają korekcję aberracji sferycznych i krzywizny pola oraz fluktuacji aberracji w czasie ostrzenia. Dzięki bardzo dobrze skorygowanej komie, obiektyw bardzo dobrze sprawdzi się także przy fotografowaniu nocnego nieba.
![]() |
-
Wyjątkowa jakość wykonania serii I w kompaktowej obudowie
Wszystkie obiektywy z serii I mają całkowicie metalową konstrukcję. Precyzyjnie wycięte aluminiowe części nie tylko nadają obudowie eleganckiego, stylowego wykończenia, ale także zapewniają doskonałą wytrzymałość, co poprawia jakość całego obiektywu. Metal został również użyty w konstrukcji wewnętrznej, które przesuwają się wraz z pierścieniem roboczym, w celu zwiększenia wytrzymałości. Ta wysoce precyzyjna technologia wytwarzania konstrukcji obiektywu została zapożyczona z wysoce profesjonalnych obiektywów SIGMA CINE, dzięki czemu obcowanie z tymi obiektywami i ich obsługa jest niespotykanie przyjemnym doświadczeniem.
![]() |
Dodatkowe cechy
-
Konstrukcja obiektywu: 10 elementów w 9 grupach, z 1 soczewką SLD i 3 soczewkami asferycznymi
-
Krokowy silnik AF kompatybilny z Eye AF
-
Kompatybilny z korekcją aberracji wbudowaną w wybrane aparaty bezlusterkowe
-
Mocowanie obiektywu otoczone uszczelką pyło i bryzgoodporną
-
Powłoki antyrefleksyjne Super Multi-Layer Coating
-
Pierścień przysłon
-
Przełącznik trybu AF/MF
-
Metalowa osłona przeciwsłoneczna
-
Kompatybilny z USB Dock (tylko moc. L-mount/sprzedawany oddzielnie)
-
Zaprojektowany w celu minimalizacji duszków i blików
-
Wspiera DMF, AF+MF (tylko mocowanie Sony E)
-
Wewnętrzne ostrzenie
-
Każda sztuka obiektywu przechodzi autorska kontrolę jakości MTF „A1”
-
9-listkowa kołowa przysłona
-
Wysokiej jakości mosiężny bagnet
-
Wyprodukowano w Japonii
![]() |
![]() |
Planowane rozpoczęcie sprzedaży: 2 stycznia 2021
Sugerowana cena detaliczna: 2 790zł.
Więcej informacji na:
Akcesoria w zestawie: Magnetyczny metalowy dekiel LCF58-01M,Osłona przeciwsłoneczna LH636-01
Dostępne mocowania: L-Mount, Sony E
*Wygląd i specyfikacja produktu może ulec zmianie
*Produkt został opracowany, wyprodukowany i sprzedawany w oparciu o licencję mocowania E, które zostało udostępnione przez SONY Corporation na bazie porozumienia licencyjnego z SONY Corporation
*L-mount jest zastrzeżonym znakiem towarowym Leica Camera AG
#SIGMA #SIGMA35mmF2Contemporary #SIGMAContemporary
#SIGMAContemporaryPrime #SIGMADGDN #Iseries #SIGMAIseries
Specyfikacja obiektywu jest dostępna w naszej bazie:
Komentarz można dodać po zalogowaniu.
Zaloguj się. Jeżeli nie posiadasz jeszcze konta zarejestruj się.
Wycenili go na ok. 2 razy więcej niż Samyang AF 35mm f/1.8. Nie wiem co powiedzieć.
@tomek__
"Wycenili go na ok. 2 razy więcej niż Samyang AF 35mm f/1.8. Nie wiem co powiedzieć."
Ja wiem. To co coraz więcej osób zauważa - jeden system jest droższy od innych.
Trzy lata temu zewsząd słyszałem: wszystkie nowe szkła są drogie więc nie można porównywać szkieł do systemu FE ze starymi do systemów EF i F.
Ale minęły trzy lata. Canon ma system bezlusterkowy i w nim oferuje szkło 35 1.8 macro IS taniej niż ta Sigma.
Czyli jaśniejsze, ze stabilizacją i funkcją macro.
To jest też odpowiedź na pytanie dlaczego Sigma nowe szkła wypuszcza tylko dla systemu FE a nie dla Z i R. Po prostu w FE najłatwiej ukryć wysoką cenę bo wszystko dookoła tez jest drogie :-)
Design tych szkieł jest paskudny
Mało powiedziane...
"skromna waga" 325g... Zeiss Sonnar 35 mm f/2.8 waży 1/3 tego, bo 120 g i to rzeczywiście skromna waga!
@RobKoz
Ten Samyang jest na bagnet Sony FE! Być może ta Sigma okaże się wybitna optycznie, nie wiem, ale Sammy 35 1.8 jest optycznie przyzwoity, a cenę ma dwukrotnie niższą. Jak ktoś nie zarabia na fotografii, to będzie liczył złotówki. A zawodowiec i tak wybierze coś ze światłem 1.2-1.4.
@RobKoz
Jeśli chodzi o wypuszczanie szkieł do systemu R i Z to z tego co wiem Canonikon nie udzielają licencji, jest "zamknięty" bagnet.
@tomek__ warto dodać, że za ok. 2300 jest Sony FE 1.8, czyli obiektyw powszechnie uważany za niezwykle dobry
@RobKoz
"To jest też odpowiedź na pytanie dlaczego Sigma nowe szkła wypuszcza tylko dla systemu FE a nie dla Z i R. Po prostu w FE najłatwiej ukryć wysoką cenę bo wszystko dookoła tez jest drogie :-)"
Przecież to jakaś kompletna bzdura. Po pierwsze ten obiektyw jest również z mocowaniem L, po drugie to właśnie na FE ma największa konkurencję, w tym cenową, bo jest chociażby Samyang 35/1.8.
@tomek__
"Jeśli chodzi o wypuszczanie szkieł do systemu R i Z to z tego co wiem Canonikon nie udzielają licencji, jest "zamknięty" bagnet."
Nie trzeba licencji. Na system EF Sigma też licencji nie miała a szkła robiła i nawet od pewnego czasu dobrze działające.
@lord13
"Przecież to jakaś kompletna bzdura."
Przecież to jest żart! Aby uniknąć wątpliwości nawet dałem uśmieszek!
Nie, nie wierzę w teorie spiskowe. Sam pisałem już kiedyś, że podejrzewam że Sigma nie chce wypuszczać szkła gadającego po protokole EF, ale potrzebuje czasu by rozpracować nowy protokół R.
"po drugie to właśnie na FE ma największa konkurencję, w tym cenową, bo jest chociażby Samyang 35/1.8."
Wiem, ale po pierwsze jak wyżej - to był żart, po drugie nie sądzę by Sigma chciała się porównywać z Samyangiem. Choć Sami dokonał ogromnego postępu przez 10 lat to jest gdzieś na etapie na jakim Sigma była lat temu też około 10.
W moim odczuciu Sigma należy już do pierwszej ligi tam gdzie wielcy gracze systemowi.
Używam Samyanga 85 1.4 z mocowaniem RF z Canonem R6. Używam również obiektywów Canona systemowych z tym mocowaniem. Dla mnie osobiście nie ma różnicy w funkcjonalności. Samyang ostrzy zarówno szybko jak i celnie.
Po premierze 45mm 2.8, który mnie zachwycił, czekałem co będzie dalej z tą linią. Mnie ten "design" się bardzo podoba. . Myślę, że to linia obiektywów stworzona dla Panasonica S, który jest maszyną "nawszystkoodporną" i wielozadaniową i tak wyglądają te obiektywy. Niezniszczalne i wielozadaniowe - do fotografowania i filmowania. 35 ma mobilne gabaryty w porównaniu do Sigmy 35 1.4, 35 1.2 , jest tak samo "ostra" , nieco bardziej kontrastowa. Obrazy mają "nowoczesny" styl rozmycia tła, moim zdaniem bardzo zbliżony do tych z obiektywów Leica. Ogniskowa 65 mm, też mi pasuje, bo "załatwia" portret w terenie. Ja bardzo lubię portrety z kontekstem środowiskowym, w tylu "street", gdzie jednak jest tło , rozmyte ale czytelne. Generalnie posługuję się tylko obiektywami stałoogniskowymi, więc jestem zainteresowany, choć z zasady nie akceptuję pierwszej ceny ... .