Przetwarzanie danych osobowych

Nasza witryna korzysta z plików cookies

Wykorzystujemy pliki cookie do spersonalizowania treści i reklam, aby oferować funkcje społecznościowe i analizować ruch w naszej witrynie, a także do prawidłowego działania i wygodniejszej obsługi. Informacje o tym, jak korzystasz z naszej witryny, udostępniamy partnerom społecznościowym, reklamowym i analitycznym. Partnerzy mogą połączyć te informacje z innymi danymi otrzymanymi od Ciebie lub uzyskanymi podczas korzystania z ich usług i innych witryn.

Masz możliwość zmiany preferencji dotyczących ciasteczek w swojej przeglądarce internetowej. Jeśli więc nie wyrażasz zgody na zapisywanie przez nas plików cookies w twoim urządzeniu zmień ustawienia swojej przeglądarki, lub opuść naszą witrynę.

Jeżeli nie zmienisz tych ustawień i będziesz nadal korzystał z naszej witryny, będziemy przetwarzać Twoje dane zgodnie z naszą Polityką Prywatności. W dokumencie tym znajdziesz też więcej informacji na temat ustawień przeglądarki i sposobu przetwarzania twoich danych przez naszych partnerów społecznościowych, reklamowych i analitycznych.

Zgodę na wykorzystywanie przez nas plików cookies możesz cofnąć w dowolnym momencie.

Optyczne.pl

Aktualności

Sony A7C - zdjęcia przykładowe

Sony A7C - zdjęcia przykładowe
21 stycznia
2021 17:03

Zapraszamy do obejrzenia galerii zdjęć przykładowych, wykonanych pełnoklatkowym bezlusterkowcem Sony A7C. Do aparatu podpinane były obiektywy systemowe FE 1.8/35 oraz Sonnar FE 1.8/55.

Sony A7C - zdjęcia przykładowe
Aparat: ILCE-7C, FE 55mm F1.8 ZA
Parametry: 55.0 mm f/8, exp. 1/8 s, ISO 50
Plik: JPG, 6000×4000 pix, 10.9 MB
Sony A7C - zdjęcia przykładowe
Aparat: ILCE-7C, FE 55mm F1.8 ZA
Parametry: 55.0 mm f/8, exp. 1/15 s, ISO 100
Plik: JPG, 6000×4000 pix, 11.6 MB
Sony A7C - zdjęcia przykładowe
Aparat: ILCE-7C, FE 55mm F1.8 ZA
Parametry: 55.0 mm f/8, exp. 1/30 s, ISO 200
Plik: JPG, 6000×4000 pix, 12.2 MB
Sony A7C - zdjęcia przykładowe
Aparat: ILCE-7C, FE 55mm F1.8 ZA
Parametry: 55.0 mm f/8, exp. 1/60 s, ISO 400
Plik: JPG, 6000×4000 pix, 13 MB
Sony A7C - zdjęcia przykładowe
Aparat: ILCE-7C, FE 55mm F1.8 ZA
Parametry: 55.0 mm f/8, exp. 1/125 s, ISO 800
Plik: JPG, 6000×4000 pix, 13.4 MB
Sony A7C - zdjęcia przykładowe
Aparat: ILCE-7C, FE 55mm F1.8 ZA
Parametry: 55.0 mm f/8, exp. 1/250 s, ISO 1600
Plik: JPG, 6000×4000 pix, 15 MB
Sony A7C - zdjęcia przykładowe
Aparat: ILCE-7C, FE 55mm F1.8 ZA
Parametry: 55.0 mm f/8, exp. 1/500 s, ISO 3200
Plik: JPG, 6000×4000 pix, 16.4 MB
Sony A7C - zdjęcia przykładowe
Aparat: ILCE-7C, FE 55mm F1.8 ZA
Parametry: 55.0 mm f/8, exp. 1/1000 s, ISO 6400
Plik: JPG, 6000×4000 pix, 18 MB
Sony A7C - zdjęcia przykładowe
Aparat: ILCE-7C, FE 55mm F1.8 ZA
Parametry: 55.0 mm f/8, exp. 1/2000 s, ISO 12800
Plik: JPG, 6000×4000 pix, 19.6 MB
Sony A7C - zdjęcia przykładowe
Aparat: ILCE-7C, FE 55mm F1.8 ZA
Parametry: 55.0 mm f/8, exp. 1/4000 s, ISO 25600
Plik: JPG, 6000×4000 pix, 17.4 MB
Sony A7C - zdjęcia przykładowe
Aparat: ILCE-7C, FE 55mm F1.8 ZA
Parametry: 55.0 mm f/11, exp. 1/4000 s, ISO 51200
Plik: JPG, 6000×4000 pix, 19.6 MB
Sony A7C - zdjęcia przykładowe
Aparat: ILCE-7C, FE 55mm F1.8 ZA
Parametry: 55.0 mm f/16, exp. 1/4000 s, ISO 102400
Plik: JPG, 6000×4000 pix, 18.1 MB
Sony A7C - zdjęcia przykładowe
Aparat: ILCE-7C, FE 55mm F1.8 ZA
Parametry: 55.0 mm f/22, exp. 1/4000 s, ISO 204800
Plik: JPG, 6000×4000 pix, 20.5 MB
Sony A7C - zdjęcia przykładowe
Aparat: ILCE-7C, FE 35mm F1.8
Parametry: 35.0 mm f/5.6, exp. 1/80 s, ISO 125
Plik: JPG, 6000×4000 pix, 14.5 MB
Sony A7C - zdjęcia przykładowe
Aparat: ILCE-7C, FE 35mm F1.8
Parametry: 35.0 mm f/5.6, exp. 1/1000 s, ISO 100
Plik: JPG, 6000×4000 pix, 12.7 MB
Sony A7C - zdjęcia przykładowe
Aparat: ILCE-7C, FE 35mm F1.8
Parametry: 35.0 mm f/4, exp. 1/500 s, ISO 100
Plik: JPG, 6000×4000 pix, 9.2 MB
Sony A7C - zdjęcia przykładowe
Aparat: ILCE-7C, FE 35mm F1.8
Parametry: 35.0 mm f/5.6, exp. 1/125 s, ISO 100
Plik: JPG, 6000×4000 pix, 13.5 MB
Sony A7C - zdjęcia przykładowe
Aparat: ILCE-7C, FE 35mm F1.8
Parametry: 35.0 mm f/5.6, exp. 1/320 s, ISO 100
Plik: JPG, 6000×4000 pix, 12.7 MB
Sony A7C - zdjęcia przykładowe
Aparat: ILCE-7C, FE 35mm F1.8
Parametry: 35.0 mm f/5.6, exp. 1/80 s, ISO 400
Plik: JPG, 6000×4000 pix, 12.3 MB
Sony A7C - zdjęcia przykładowe
Aparat: ILCE-7C, FE 35mm F1.8
Parametry: 35.0 mm f/5.6, exp. 1/80 s, ISO 640
Plik: JPG, 6000×4000 pix, 16 MB
Sony A7C - zdjęcia przykładowe
Aparat: ILCE-7C, FE 35mm F1.8
Parametry: 35.0 mm f/5.6, exp. 1/80 s, ISO 200
Plik: JPG, 6000×4000 pix, 13.5 MB
Sony A7C - zdjęcia przykładowe
Aparat: ILCE-7C, FE 35mm F1.8
Parametry: 35.0 mm f/5.6, exp. 1/80 s, ISO 800
Plik: JPG, 6000×4000 pix, 14.8 MB
Sony A7C - zdjęcia przykładowe
Aparat: ILCE-7C, FE 35mm F1.8
Parametry: 35.0 mm f/5.6, exp. 1/80 s, ISO 400
Plik: JPG, 6000×4000 pix, 12.4 MB
Sony A7C - zdjęcia przykładowe
Aparat: ILCE-7C, FE 35mm F1.8
Parametry: 35.0 mm f/5.6, exp. 1/80 s, ISO 3200
Plik: JPG, 6000×4000 pix, 16.7 MB
Sony A7C - zdjęcia przykładowe
Aparat: ILCE-7C, FE 35mm F1.8
Parametry: 35.0 mm f/5.6, exp. 1/80 s, ISO 2500
Plik: JPG, 6000×4000 pix, 16.7 MB
Sony A7C - zdjęcia przykładowe
Aparat: ILCE-7C, FE 35mm F1.8
Parametry: 35.0 mm f/5.6, exp. 1/80 s, ISO 2000
Plik: JPG, 6000×4000 pix, 16.2 MB
Sony A7C - zdjęcia przykładowe
Aparat: ILCE-7C, FE 35mm F1.8
Parametry: 35.0 mm f/5.6, exp. 1/80 s, ISO 1250
Plik: JPG, 6000×4000 pix, 13.7 MB
Sony A7C - zdjęcia przykładowe
Aparat: ILCE-7C, FE 35mm F1.8
Parametry: 35.0 mm f/5.6, exp. 1/80 s, ISO 125
Plik: JPG, 6000×4000 pix, 12.3 MB
Sony A7C - zdjęcia przykładowe
Aparat: ILCE-7C, FE 35mm F1.8
Parametry: 35.0 mm f/4, exp. 1/80 s, ISO 400
Plik: JPG, 6000×4000 pix, 11.7 MB
Sony A7C - zdjęcia przykładowe
Aparat: ILCE-7C, FE 35mm F1.8
Parametry: 35.0 mm f/4, exp. 1/80 s, ISO 640
Plik: JPG, 6000×4000 pix, 11.6 MB
Sony A7C - zdjęcia przykładowe
Aparat: ILCE-7C, FE 35mm F1.8
Parametry: 35.0 mm f/2.8, exp. 1/80 s, ISO 250
Plik: JPG, 6000×4000 pix, 12.1 MB
Sony A7C - zdjęcia przykładowe
Aparat: ILCE-7C, FE 35mm F1.8
Parametry: 35.0 mm f/4, exp. 1/80 s, ISO 250
Plik: JPG, 6000×4000 pix, 11.7 MB
Sony A7C - zdjęcia przykładowe
Aparat: ILCE-7C, FE 35mm F1.8
Parametry: 35.0 mm f/4, exp. 1/400 s, ISO 100
Plik: JPG, 6000×4000 pix, 12 MB


Komentarze czytelników (44)
  1. qqrq
    qqrq 21 stycznia 2021, 17:28

    Wcale nie czekałem niecierpliwie na test tego aparatu. Ale w sumie czekam :D
    To by był idealny aparat do vlogowania w moim stylu, z racji teoretycznie mniejszego body niż A7II i z racji odchylanego ekranu. Rozmiar obrazu w wizjerze jest tutaj dużym minusem, ale w sumie od dawna więcej kręcę siebie niż robię zdjęć cyfrą, więc pewnie by dało radę :P

  2. sektoid
    sektoid 21 stycznia 2021, 17:29

    Przyjemnie.

  3. cauchy
    cauchy 21 stycznia 2021, 18:51

    fajny. będzie dla niego obiektyw coś jak 24-240 u canona?

  4. qqrq
    qqrq 21 stycznia 2021, 19:05

    @cauchy
    Obiektyw o takich parametrach do Sony miał premierę w 2015 roku :D

  5. Amadi
    Amadi 21 stycznia 2021, 19:15

    Plus jest Tamron 28-200

  6. mkol
    mkol 21 stycznia 2021, 20:00

    W sumie założyłem sobie, że nie będę się jarał tym body, ale po zdjęciach i komentarzu qqrq, chyba też będę czekał na test :)
    Przy okazji trochę już testów pojawiło w sieci
    link
    link
    link

  7. LiSzajFuj
    LiSzajFuj 21 stycznia 2021, 20:14

    Na iso 2000 i 3200 widać jakieś ciapki?

  8. tadeusz69
    tadeusz69 21 stycznia 2021, 20:37

    Wszystko kwestia ceny , gdyby kosztował znacznie mniej byłoby ok. Na chwilę obecną jest to powyżej 9000 złotych ( więcej niż A7 iii , znacznie więcej niż Nikon Z6 ) i za to kupujący dostaje
    - słaby, mały wizjer
    - przeciętny LCD
    - migawka mechaniczna tylko 1/4000
    - brak dżojstika


    Na plus są : stabilizacja , 2 wejścia na kartę , odchylany i odwracany wyświetlacz

  9. q3aki
    q3aki 21 stycznia 2021, 20:55

    drogi, pomimo tego co oferuje, wydaje mi sie, ze na rynku sa fajniejsze opcje i jednak tansze. Oczywiscie zalezy co kto oczekuje, ale jakby byl tanszy niz A7III to czemu nie

  10. Amadi
    Amadi 21 stycznia 2021, 21:00

    Mam wrażenie, że z A7c i z Panasem S5 się coś dziwnego dzieje. Pierwszy miał być bardziej kompaktową wersją A7 III, drugi tańszy od S1, a oba kosztują po 9000-9500 i nijak nie chcą się cenowo ustabilizować na bardziej cywilizowanym poziomie.

  11. Szabla
    Szabla 21 stycznia 2021, 21:06

    @tadeusz69: jedno gniazdo kart.

  12. RobKoz
    RobKoz 21 stycznia 2021, 21:56

    @Amadi

    "nijak nie chcą się cenowo ustabilizować na bardziej cywilizowanym poziomie."

    Brak konkurencji. R i RP Canona nie mają stabilizacji a R6 jest sporo droższy.

    Za kilka miesięcy gdy premierę będzie miał Rmk2 i jeśli będzie miał stabilizację to powinien trochę cenowo namieszać na rynku.

    Choć jeśli Canon nadal nie będzie nadążał z produkcją bezluster to może nie być skłonny do konkurowania ceną.

  13. lord13
    lord13 21 stycznia 2021, 21:58

    @Amadi
    Jakaś dziwna polityka się zrobiła na rynek europejski, gdzie czasami jest mocno drożej. W strefie USD zarówno A7c jak i S5 są tańsze od swoich większych braci.
    W Europie generalnie jest nieco inny cykl życia ceny, na początku wyższe niż za oceanem, później często mocniej spadają (choć trzeba przyznać że A7 III wyjątkowo długo trzymał u nas cenę), stąd u nas taka relacja cen tych mniejszych korpusów.

  14. mkol
    mkol 21 stycznia 2021, 22:04

    W tym linku, w komentarzach, jest (standardowa) dyskusja o cenie A7C vs A7iii
    link

    "Wyjściowa cena akurat jest niższa. A7 III debiutował z ceną 2000 $ za korpus, ten A7c z ceną 1800 $ za korpus. Porównywanie MSRP do ceny produktu, który jest już dłuższy czas na rynku to pierwszy błąd. Drugi to ocenianie polityki cenowej producenta po cenie w PLN, czyli mało stabilnej walucie mało znaczącego w globalnej gospodarce kraju."

    :)
    Można liczyć, że jako nowość cena jest wysoka i z czasem być może spadnie.

  15. lord13
    lord13 21 stycznia 2021, 22:26

    @RobKoz
    "Brak konkurencji. R i RP Canona nie mają stabilizacji a R6 jest sporo droższy."

    A za oceanem to już mają konkurencję? Bo mowa była o relacji ceny A7c do A7 III i S5 do S1, która to relacja w USD jest odwrotna niż w PLN.

  16. Szabla
    Szabla 21 stycznia 2021, 22:38

    W USA dolary leżą na ulicy - Tytusa nie czytałeś? ;)

  17. lord13
    lord13 21 stycznia 2021, 22:53

    @Szabla
    Czytałem czytałem :) Swoją drogą Szabla, mógłbyś uchylić rąbka tajemnicy jak w praktyce wygląda realizacja polityki cenowej. Koncern odgórnie ustala MSRP na poszczególne rynki, np. na strefę $ i €, czy te ceny zależą na przykład od kursu dolara i euro do jena, jak to jest?

  18. darekw1967
    darekw1967 22 stycznia 2021, 06:36

    Polityka cenowa jest powiazana z klientami. Im wiecej ludzi kupi ten sprzet w cenie 9000-9500 tym dluzej bedzie sie trzymala taka cena.Osobiscie nigdy nie kupie aparatu w takiej cenie. Za 3000 zl moze sie jeszcze zastanowie ale najlepsza cena to maksymalnie do 2000 zl za puszke.

  19. bmbl
    bmbl 22 stycznia 2021, 08:12

    No i wreszcie jakiś konkurent godny E-M5markII :D
    (gównoburzę czas zacząć :P )

  20. tadeusz69
    tadeusz69 22 stycznia 2021, 10:05

    @Szabla : jedno gniazdo kart


    Oczywiście masz rację ( nie 2 wejścia jak napisałem tylko 1 ) i niestety to kolejny argument że aparat jest obecnie w Europie dużo za drogi .
    Dla mnie to taki odpowiednik Canona RP tyle że produkcji Sony ( oczywiście z bardzo dobrą bo odziedziczoną po A7 iii matrycą )


    @darekw1967 : Polityka cenowa jest powiazana z klientami. Im wiecej ludzi kupi ten sprzet w cenie 9000-9500 tym dluzej bedzie sie trzymala taka cena.


    Pełna zgoda !

  21. Szabla
    Szabla 22 stycznia 2021, 10:26

    @lord13: nie mam pojęcia.

  22. Paździoch
    Paździoch 22 stycznia 2021, 11:54

    Ten aparat to takie gorsze A7III tylko droższe, bez sensu.

  23. thorgal
    thorgal 22 stycznia 2021, 12:03

    @Szabla

    "W USA dolary leżą na ulicy - Tytusa nie czytałeś? ;)"

    Papcio zmarł...

  24. Szabla
    Szabla 22 stycznia 2021, 12:44

    Niestety... :(

  25. qqrq
    qqrq 22 stycznia 2021, 14:00

    @Paździoch
    "Ten aparat to takie gorsze A7III tylko droższe, bez sensu."

    Nie wiedziałem, że A7III ma obracany ekran...
    Nie ma? Aaaa... No to nie jest wcale lepsze.

    Każdy ma inne potrzeby, szanuj potrzeby innych ;)

  26. Rafiki
    Rafiki 22 stycznia 2021, 23:14

    AF W A7c jest wyraźnie lepszy niż w A7III...

  27. monangel
    monangel 22 stycznia 2021, 23:30

    Pełna klatka tania dla mas...z jednym szkłem 5-cyfrowa cena :D:D:D
    Robią z nas debili ?

  28. qqrq
    qqrq 23 stycznia 2021, 00:07

    @monangel
    Wiele lat temu Zack Arias mówił, że jak chcesz dobry tani sprzęt, to kupujesz Canona 5D + 35/2.0 + 85/1.8. I tutaj nic się nie zmieniło. Cały zestaw można pewnie dostać za trzypisiont.

  29. PDamian
    PDamian 23 stycznia 2021, 11:10

    Miniaturyzacja kosztuje. 😜
    bo za tymi 200$ mniej w A7C idą też gorsze:
    -migawka: 1/4000 s, brak mechanicznej z pierwszą kurtyną, synchronizacja 1/160 s
    -wizjer: rozmiar: 0,39 vs 0,50", powiększenie: 0,59x vs. 0,78x, punkt oczny: 20mm kontra 23mm
    -brak joysticka
    -brak przedniego pokrętła
    -jeden custom button vs. 4
    -brak funkcji wykrywania migotania światła
    -pojedyncze gniazdo kart pamięci

  30. thorgal
    thorgal 23 stycznia 2021, 11:44

    @monangel

    Jak Nikon "popłynie" to dopiero z cenami zaszaleją.

  31. qqrq
    qqrq 23 stycznia 2021, 21:45

    @PDamian
    Nie wspomniałeś o tym, że A7III jakkolwiek lepszym aparatem by nie był, jak dużo lepszego wizjera by nie miał, jak wiele custom buttonów, joysticków i gniazd kart pamięci by nie miał - brakuje w nim obracanego ekranu, a to dla niektórych ludzi jest dealbreaker. Wszystko co wylistowałeś, to są szczegóły.

    Po co komu dobry wizjer i synchonizacja z lampą błyskową i przyciski funkcyjne, jeśli aparat służy mu do nagrywania siebie jak vloguje, ustawienia się robi raz przed nagrywaniem i używa się światła zastanego? Bez sensu to wytykanie "wad" w A7C jak się nie rozumie po co jest ten aparat...

  32. mkol
    mkol 24 stycznia 2021, 00:28

    No ale jeśli vlogowanie, to dziwi jednak brak 4k@60. Brak dotykowej rozbudowanej obsługi (zważywszy że ze względu na gabaryty nie da upchnać fizycznych przycisków), też dziwi.
    Albo produkt bardzo "optymalnie" wykastrowany, albo coś nie wyszło.

  33. towner
    towner 24 stycznia 2021, 00:56

    światło przyjemne się trafiło, więc teraz sample po nic, wszystkim by wyszły znośnie, ale da się zauwazyć wysoki punkt czerni, trudno się z tym pracuje.

  34. Pokoradlasztuki
    Pokoradlasztuki 24 stycznia 2021, 09:18

    piekny aparat z ...niepiekna cena.

    to jest prawdziwe ograniczenie - ceny.

    komorke i tak kazdy uzywa , wiec wbudowany aparat jest jakby gratis.

    zakup domowego aparatu za 9000 pln majac do dyspozycji aparat bezplatnie jest dla wiekszosci czyms niemoralnym.

    przed 12 laty kupilem aparat na on czas "profi" za o ile pamietam ok 800-1200 eu, dzisiaj aparat amatorski jest 2 razy drozszy. W gruncie rzeczy robi to samo - zdjecia .

    wzorst cen powoduje spadek zakupu , spadek zakupu powoduje wzrost cen - spirala smierci. Rynek jest nasycony , jesli nie nastapi Jakis przelom technologiczny bedzie tak dalej. Podobnie zreszta jest na rynku samochodow. Nowe sa niebotycznie drogi , mniejszy BMW to ok 60 000 eu, coraz bardziej ekonomicznym jest zakup sprzetu uzywanego.

    O ile przed laty nie do pomyslenia byl dla mnie zakup sprzetu innego niz nowy , to dzisiaj nie mam oporow by kupic znacznie tanszy , uzywany. Pewnie sie wkrotce przelamie.

  35. PDamian
    PDamian 24 stycznia 2021, 09:30


    "Przeznaczony dla vlogerów" to hasło wytrych.


    Sony ZV-1 też niby jest przeznaczone dla vlogerów. -Wystarczyło do RX100 dodać mikrofon kierunkowy i obracany ekran i zabrać wizjer i lampę błyskową.

    A w praktyce okazuje się, że niekoniecznie
    -ekranem dotykowym można sterować jedynie ostrością
    a pozostałe parametry trzeba zmieniać na tylnej ściance aparatu
    -obiektyw "24-70mm" nie jest dość szeroki do kręcenia videobloga
    -ostrość skacze z twarzy na twarz
    -stabilizacja średnio działa
    link
    link


    Teraz Sony przekonuje "Nowy FE 28–60 mm /.../ doskonale sprawdzi się zarówno w codziennym użytkowaniu, jak i przy nagrywaniu materiału do wideobloga z użyciem uchwytu lub gimbala." link

    -Od 28mm do nagrywania wideobloga? -Niekoniecznie.

  36. zbytek3
    zbytek3 25 stycznia 2021, 16:56

    Co lepszy ma autofocus 7c czy 7rmkIII ? Cena w zasadzie taka sama.

  37. Szabla
    Szabla 25 stycznia 2021, 17:57

    Nieco lepszy ma A7C.

  38. Szabla
    Szabla 25 stycznia 2021, 17:57

    R nie zauważyłem. Zdecydowanie A7C.

  39. Wnioski
    Wnioski 26 stycznia 2021, 13:58

    Po co komu odwracany ekran do vlogowania - jak wystarczy sterowanie przez komórkę i podgląd na niej?!
    Taki aparat ma sens tylko jeśli jego cena ma sens dla kupujących - a tu ma sens tylko dla sprzedających.

  40. Szabla
    Szabla 26 stycznia 2021, 14:23

    Filmowałeś się kiedyś?

  41. Wnioski
    Wnioski 26 stycznia 2021, 14:32

    @Szabla

    to chcesz uzmysłowić społeczności, że jednak te programiki do zdalnego sterowania aparatem przez komórki - które Sony tak reklamuje - jest guzik warte?
    Zapewne masz rację.

  42. Szabla
    Szabla 26 stycznia 2021, 14:39

    W trakcie nagrania będziesz się patrzył na ekran smartfonu?

  43. Wnioski
    Wnioski 26 stycznia 2021, 14:49

    A to problem umieścić go w tym miejscu w którym miałby być odchylany ekranik?
    Na dodatek jak dla kogoś smark to za mało to może tableta tam umieścić...

    Tworzenie nowej linii produktów której gibany ekran ma być jedynym wyróżnikiem jest pobawiona przyszłości - chwilowy zabieg marketingowy na który może się skusi garstka chipsterów (jak wiadomo chipsterów musi być garstka bo inaczej by to już nie było chipsterstwo).

  44. Szabla
    Szabla 26 stycznia 2021, 15:05

    Życzę sukcesów.

Napisz komentarz

Komentarz można dodać po zalogowaniu.


Zaloguj się. Jeżeli nie posiadasz jeszcze konta zarejestruj się.