Przetwarzanie danych osobowych

Nasza witryna korzysta z plików cookies

Wykorzystujemy pliki cookie do spersonalizowania treści i reklam, aby oferować funkcje społecznościowe i analizować ruch w naszej witrynie, a także do prawidłowego działania i wygodniejszej obsługi. Informacje o tym, jak korzystasz z naszej witryny, udostępniamy partnerom społecznościowym, reklamowym i analitycznym. Partnerzy mogą połączyć te informacje z innymi danymi otrzymanymi od Ciebie lub uzyskanymi podczas korzystania z ich usług i innych witryn.

Masz możliwość zmiany preferencji dotyczących ciasteczek w swojej przeglądarce internetowej. Jeśli więc nie wyrażasz zgody na zapisywanie przez nas plików cookies w twoim urządzeniu zmień ustawienia swojej przeglądarki, lub opuść naszą witrynę.

Jeżeli nie zmienisz tych ustawień i będziesz nadal korzystał z naszej witryny, będziemy przetwarzać Twoje dane zgodnie z naszą Polityką Prywatności. W dokumencie tym znajdziesz też więcej informacji na temat ustawień przeglądarki i sposobu przetwarzania twoich danych przez naszych partnerów społecznościowych, reklamowych i analitycznych.

Zgodę na wykorzystywanie przez nas plików cookies możesz cofnąć w dowolnym momencie.

Optyczne.pl

Aktualności

OM System OM-1

OM System OM-1
15 lutego
2022 07:44

OM System OM-1 to zapowiadany od dłuższego czasu najnowszy flagowy aparat systemu Mikro Cztery Trzecie opracowany przez OM Digital Solutions.

Aparat ten jest swego rodzaju nowym początkiem i pierwszą konstrukcją opracowaną już w zdecydowanej większości pod nowym zarządem, czyli przez OM Digital Solutions, a nie Olympusa. Oznacza to sporo zmian, które objęły niemal wszystkie newralgiczne aspekty i parametry.

Pierwszy nowy element to matryca. Co prawda nadal oferuje ona około 20 megapikseli (dokładnie 20.4), ale tym razem jest to matryca typu Quad Bayer oferująca autofokus Quad Pixel. W praktyce oznacza to, że każdy piksel sensora składa się z 4 mniejszych, które mogą pracować osobno by ustawić ostrość (trochę jak krzyżowy punkt autofokusa w lustrzance), a mogą też pracować razem podczas właściwej rejestracji obrazu.

Z matrycą sparowano nowy procesor TruePic X oferujący 3.5-krotnie wyższą wydajność niż jego poprzednik stosowany w Olympusie OM-D E-M1 Mark III. Sumarycznie zestaw ten pozwala na wykonywanie zdjęć seryjnych z prędkością do 50 kl/s z autofokusem oraz do 120 kl/s przy zablokowanej ostrości. Wszystko to oczywiście przy korzystaniu z migawki elektronicznej - mechaniczna oferuje maksymalnie 10 kl/s. Migawka elektroniczna pozwala także na synchronizację z lampami błyskowymi - maksymalny czas to 1/100 s.

OM System OM-1

Przyspieszył także tryb filmowy - OM-1 potrafi nagrywać materiał 4K z prędkością do 60 kl/s oraz Full HD do 240 kl/s. Wewnętrzny zapis może się teraz odbywać w H.265 z 10-bitową głębią koloru, a po HDMI wypuścimy na zewnętrzny rejestrator filmy w formacie ProRes RAW.

Wspomniany już autofokus Quad Pixel AF oferuje 1053 krzyżowe punkty detekcji fazy oraz śledzenie i wykrywanie obiektów z wykorzystaniem sztucznej inteligencji. Aparat rozpoznaje między innymi samochody, motocykle, samoloty, pociągi, ludzi (w tym twarze i oczy), zwierzęta oraz ptaki.

OM System OM-1

Także stabilizacja została ulepszona. Według pomiarów CIPA jej skuteczność może osiągnąć maksymalnie 8 EV, a pierwsi testujący donosili o utrzymywaniu z ręki czasów ekspozycji sięgających kilkunastu sekund. Mechanizm stabilizacji wykorzystywany jest także przy wykonywaniu serii zdjęć i składaniu ich w celu uzyskania pojedynczego obrazu o wysokiej rozdzielczości - do 50 megapikseli przy fotografowaniu z ręki oraz do 80 megapikseli ze statywu.

Składanie wielu zdjęć wykorzystywane jest również w innych trybach korzystających z fotografii obliczeniowej, takich jak symulacja filtra szarego (do 6 EV), Live Composite, Focus Stacking, czy tryby HDR.

OM System OM-1

Zmienił się także wizjer i ekran. Ten pierwszy oferuje teraz rozdzielczość 5.76 mln punktów (1600 x 1200 pikseli), 120-hercowe odświeżanie, jedynie 5 mikrosekund opóźnienia oraz powiększenie 1.66x (0.83x dla pełnej klatki). Ekran to z kolei w pełni rozkładany do boku dotykowy panel o przekątnej 3 cale i rozdzielczości 1.62 mln punktów (900 x 600 pikseli).

Zmiany objęły także baterię oraz gniazda kart pamięci. OM-1 zasilany jest akumulatorem o oznaczeniu BLX-1 oferującym pojemność 2280 mAh przy napięciu 7.2 V, co daje nieco ponad 16 Wh energii. Z kolei jeśli chodzi o gniazda kart, to w nowym modelu nadal są to nośniki SD/SDHC/SDXC, ale tym razem oba są już kompatybilne ze standardem UHS-II.

OM System OM-1

OM System OM-1 jest już dostępny w przedsprzedaży w cenie 9990 zł za body. Wysyłka ma się rozpocząć w pierwszej połowie marca.


Komentarze czytelników (45)
  1. PDamian
    PDamian 15 lutego 2022, 08:05

    "zestaw ten pozwala na wykonywanie zdjęć seryjnych z prędkością do 50 kl/s z autofokusem"

    -z sześcioma obiektywami:
    12-40/2.8, 12-40/2.8, 12-100/4, 40-150/2.8, 300/4 i 150-400/4.5 TC.

  2. 15 lutego 2022, 08:12

    Zgadza się, a z pozostałymi 25kl/s - czyli wciąż szybciej niż Nikon Z9 za 2x tyle. Z kilkoma jeszcze poniżej 20kl/s o ile pamiętam.

  3. 15 lutego 2022, 08:19

    Gdzie jest cena przedsprzedaży 9999zł? Oficjalny sklep OM System w Polsce prezentuje 12 690,00 zł w pre-orderze.

  4. snuffi
    snuffi 15 lutego 2022, 08:23

    @bbartlomiej

    proszę body 9990

    link

  5. 15 lutego 2022, 08:28

    @snuffi - racja, thx. Jednak wprowadza w błąd jak na stronie produktu piszą "od 12 690,00 zł" i po kliknięciu w preorder przenosi od razu na stronę z 12-40/2.8 II.

  6. 15 lutego 2022, 08:38

    "The 50fps-with-AF shooting is only possible with six of the 'PRO' series lenses, with the rate dropping to 25 fps with older and less expensive lenses (14 fps with the early 14-42mm and 17mm F2.8 lenses)." - listę wyżej napisał PDamian.

  7. zembaty
    zembaty 15 lutego 2022, 09:08

    Wielkie święto jest u Gucia, Gucio gumę ma do żucia.

  8. Szabla
    Szabla 15 lutego 2022, 10:56

    Nazwa aparatu to OM System OM-1 (jak w komunikacie) czy Olympus OM-1 (jak na aparacie)?

  9. ems
    ems 15 lutego 2022, 11:04

    @Szabla
    Nazwa aparatu to OM-1
    Marka aparatu to Olympus
    Producent aparatu to OM-D Solutions

  10. Szabla
    Szabla 15 lutego 2022, 11:08

    @ems. Rozumiem. Analogicznie jak:
    Nazwa - S5
    Marka - Lumix
    Producent - Panasonic

  11. PDamian
    PDamian 15 lutego 2022, 11:10

    "Zapraszamy do obejrzenia galerii zdjęć przykładowych, wykonanych pierwszym bezlusterkowcem wypuszczonym pod marką OM System."

    -marką OM System

  12. ems
    ems 15 lutego 2022, 11:20

    @Szabla
    Dokładnie :)

  13. TRI-X
    TRI-X 15 lutego 2022, 13:46

    Można gadać co się chce na temat racji bytu M4/3, dla np. dla ptasiarzy sam objektyw 150-400/4.5 TC z rozpoznawalnością objektów i szybkością focenia, rozmiarowo i wagowo nie mówiąc o jakości wspomaganej obróbką AI, ten zestaw go ma. Oczywiście szkło nie tanie ale dla niektórych warte kasę. Poza tym odpowiednie FF-ki których nie ma kosztowałyby dwa razy tyle.

  14. 3xN
    3xN 15 lutego 2022, 13:53

    Wielkie święto jest u zembatego, bo dostał suchary od szczerbatego :P

  15. zembaty
    zembaty 15 lutego 2022, 16:57

    Już zjadłem.

  16. Szabla
    Szabla 15 lutego 2022, 17:57

    @ems
    Z marką jest jednak inaczej: "The camera's name pays homage to Olympus' iconic OM-1 film camera, introduced 50 years ago, and even carries the Olympus name on the viewfinder."
    Goście z OM System marketingowo rozegrali to dobrze. Kolejny model najpewniej mieć będzie nazwę OM na "pryzmacie".

  17. LarsikOwen
    LarsikOwen 15 lutego 2022, 18:17

    @Szabla, @ems:
    Tytuł tego wiersza nazywa się "o staruszku siedzącym na furtce" - powiedział Rycerz.
    To znaczy, tak jest tytuł? - zapytała Alicja.
    Nie, tytuł jest zupełnie inny, tylko tak się nazywa - odpowiedział Rycerz.

  18. Szabla
    Szabla 15 lutego 2022, 18:48

    Coś w tym rodzaju :)

  19. ems
    ems 15 lutego 2022, 20:12

    @Szabla
    Fajnie tylko że z drugiej strony im szybciej przeprowadzisz rebranding, tym szybciej przyzwyczaisz konsumentów to nowej nazwy. Więc przedłużanie tymczasowego stanu jest szkodliwe z czysto handlowego punktu widzenia.
    ---
    Biorę pod uwagę inną jeszcze okoliczność polegającą na tym, że obydwie firmy negocjują prawo do wspólnego używania w przyszłości marki Olympus.
    Gdybym był na ich miejscu tak zrobił.
    ---
    Oczywiście teraz tylko spekuluję na ten temat ale kto wie ...

  20. jarekzon
    jarekzon 15 lutego 2022, 20:28

    Niestety ciągle mała matryca, nie wróży to nic dobrego dla systemu, bo kto da 10 tyś. za coś takiego. Sam aparat wygląda super i jest super wyposażony.

  21. Szabla
    Szabla 15 lutego 2022, 21:18

    Przecież nie wstawią innej matrycy do 4/3 :)

  22. boorg
    boorg 15 lutego 2022, 21:30

    Fajnie, że jest ta nowość, co niczego "nie daje". Dzięki temu starości mocno potanieją. :P

  23. 15 lutego 2022, 22:46

    @jarekzon - ktoś, kto chce robić zdjęcia sportowe z większą ilością fps w RAW niż Nikon Z9 i Sony a1 i w cenie 3x niższej - a jak powiesz, że tam da się równie szybko (ale w JPG), to znaczy, że i jakość obrazu z 4/3 by Cię satysfakcjonowała.

  24. jarekzon
    jarekzon 15 lutego 2022, 22:50

    @Szabla - "Przecież nie wstawią innej matrycy do 4/3 :)"

    Oczadział czy co ? :)))

    To znaczy Olympus nie ma wyjścia i musi ciągle używać matryc do 4/3 :)))))

  25. jarekzon
    jarekzon 15 lutego 2022, 22:52

    @bbartlomiej - "ktoś, kto chce robić zdjęcia sportowe z większą ilością fps w RAW..."

    I pokaż mi tych co tak chcą mieć i tak robią :). Jest ich taka rzesza, że Olympus jest ciągle na granicy upadku :))).

  26. tripper
    tripper 16 lutego 2022, 00:12

    @jarekzon
    "kto da 10 tyś. za coś takiego. Sam aparat wygląda super i jest super wyposażony."

    No to sobie odpowiedziałeś.

    Ktoś kto chce lub potrzebuje takich funkcji i parametrów do zapłaci 10 tys. A jak nie chce ani nie potrzebuje to może za połowę ceny wziąć starszy model bez tych nowinek.

    A jak chcesz taką wydajność i funkcjonalność ale matrycę FF, to szykuj 30 tys a nie 10. A jak chcesz wydać 10 tys. ale mieć matrycę FF to zapomnij o takich parametrach.

    Sory, nikt nic za darmo nie daje.

  27. 16 lutego 2022, 08:13

    @jarekzon - czyli klasyczne biadolenie. Jak Nikon ledwo się odbijał (już się odbił?) od dna, to też tak marudziłeś, że dla kogo oni w ogóle te aparaty robią, czemu takie drogie i kto to kupi? Proszę powiedz kto kupi Z9 za 28k PLN albo a1 za 33k PLN? Dla kogo są te aparaty? Do publikacji z JPG? - Bo zawsze jest tłumaczone, że w reporterce liczy się szybkość, a nie wywoływanie RAWów. Tam ta przewaga fullframe?

    Olympus ma mniejszy wycinek rynku, więc samo to tlumaczy że takich ludzi jest mniej. Dzięki takim apratom może będzie powoli przybywać? Zawsze mnie dziwiło, że ludziom pasuje mniej konkurencji na rynku niż więcej. Niech Pentax i OMDS upadną, będziecie grzecznie kupować tylko to co CaNikoSony ma Wam do zaoferowania po ich cenach.

  28. sanescobar
    sanescobar 16 lutego 2022, 10:30


    @tripper, napisał:
    "A jak chcesz taką wydajność i funkcjonalność ale matrycę FF, to szykuj 30 tys a nie 10. A jak chcesz wydać 10 tys. ale mieć matrycę FF to zapomnij o takich parametrach. "

    Tu chyba doszło do pomyłki? Ktoś kto potrzebuje takiej reporterskiej wydajności, czyli tych ficzerów z klatkami na sekunde, czy af-em i tak tego nie wybierze, no chyba że ambasador.
    Amator, który będzie chciał się połasić na taki af ale z mniejszą wydajnością strzałów na sekunede i tak znajdzie tańszy model FF nawet z lepszym af-em.
    Amatorowi juz nie będzie robiło czy to jest 7 klatek na sekunde czy 10, nie dopłaci za 4 razy mniejszą matryce żeby mieć 5 razy większa szybkostrzelność.

  29. 16 lutego 2022, 11:45

    @sanescobar - nie mówię, że nie - bo nie ma jeszcze żadnych testów ani recenzji, ale który to będzie tańszy model FF z lepszym AF a niższym fps??
    - A7 IV? Droższy.
    - R3, R5? Droższe
    - Z6/Z7? Raczej wiemy, że tu AF nie jest lepszy. Nie były nigdy wybitne.
    - A7 III - tu cena jest podobna, ale AF nie taki jak w IV

  30. tripper
    tripper 16 lutego 2022, 14:09

    @sanescobar
    "Amatorowi juz nie będzie robiło czy to jest 7 klatek na sekunde czy 10"

    No przecież napisałem wyraźnie. Jak nie potrzebuje, to nie dopłaca do OM-1 tylko bierze sobie E-M5 III albo E-M1 II za połowę ceny.

  31. dwpl
    dwpl 16 lutego 2022, 17:56

    bbartlomiej

    Duża ilość fps (powyżej 10) w OM-1 jest tylko w elektronicznej migawce, a ta taka nie za szybka
    co zdradza czas synchronizacji z lampą błyskową na poziomie 1/100 s
    Sport i czas czytania matrycy na poziomie 10ms, ciekawe jak to będzie wyglądało i jak silne będą zniekształcenia obrazu Rolling shutter.
    W om-1 przy mechanicznej migawce jest tylko 10 fps

  32. 16 lutego 2022, 18:32

    @dwpl - tak, natomiast w Nikonie Z9 jest jedynie elektroniczna, what's your point? Tam już nie jest "tylko" elektroniczna? :)
    Rolling shutter - zobaczymy, poprzednie modele miały rekordowo niski rolling shutter. Może tu też producent był na tyle pewny, że przy wyższych fps zostawił tylko taką migawkę.

    Mówiąc "sport i czas czytania matrycy na poziomie 10ms (...)" sugerujesz, że wszystkie inne sportowe aparaty do tej pory miały odczyt szybszy? Na pewno?

    W Z9 przy mechanicznej migawce jest 0 (zero) fps, what's your point?

  33. 16 lutego 2022, 18:35

    "The camera's faster sensor and processor allow it to shoot blackout-free at up to 50 frames per second with full autofocus and autoexposure, including the option to capture Raw files. If you can live with locking AF and AE at the first exposure, the OM-1 will shoot at up to 120 frame per second. Both modes are based on the electronic shutter, which with a ~1/125th readout speed shouldn't exhibit too much rolling shutter."

    @dwpl - readout jest 1/125s, jak przy 1/100s odczytu matrycy miałby osiągnąć 120fps

  34. dwpl
    dwpl 16 lutego 2022, 20:27

    bbartlomiej

    Migawki mechaniczne aparatów reporterskich, zwykle osiągają około 3ms, czyli są około 3x szybsze od tej w om-1

    Nikon Z9 ma czas synchro z lampą 1/250 sek, czyli czas czytania całej matrycy może mieć na poziomie 3,5ms, a wycinka aps-c około 2,5ms

    "Warto podkreślić, że Z9 nie ma w ogóle migawki mechanicznej. Producent zdecydował się jedynie na jej elektroniczną wersję (pracującą aż do 1/32000 s), co może budzić pewne obawy odnośnie czasu odczytu danych z matrycy. Na szczęście jest on na tyle szybki, że nie udało nam się zaobserwować efektu rolling shutter. Co więcej, nie ma także obaw o czas synchronizacji z lampą błyskową – najkrótszy to 1/250 s. "

    Natomiast Sony A1 czyta matrycę w 3,9ms, a wycinek apsc w 2,5ms

  35. jarekzon
    jarekzon 16 lutego 2022, 21:21

    @tripper - Pokaż mi tych ktosiów. Jakie są rankingi sprzedaży aparatów ? Gdzie jest w nich Olypus ? We czarnej d... Niech czekają dalej na kogoś, kto akurat będzie potrzebował czegoś takiego, może się znajdzie ze dwóch klientów :).

  36. tripper
    tripper 16 lutego 2022, 21:45

    @dwpl
    "Duża ilość fps (powyżej 10) w OM-1 jest tylko w elektronicznej migawce, a ta taka nie za szybka"

    Optyczni zmierzyli 7.2 milisekundy. Czyli jakieś dwa razy wolniej od migawki mechanicznej. I o około 1 milisekundę wolniej niż w Sony A9. Czyli taka raczej szybka.

    "ciekawe jak to będzie wyglądało i jak silne będą zniekształcenia obrazu"

    Będzie wyglądało dobrze, zniekształcenia będą co najmniej dwa razy mniejsze niż w poprzednich modelach, podobne do tych z A9 (tylko bez pasów) i jakieś 5-10 razy mniejsze niż w Soniaczach serii A7 poprzednich generacji.

  37. dwpl
    dwpl 16 lutego 2022, 23:08

    tripper

    om-1 dopiero miał premierę. Wskaż link do tego pomiaru 7,2ms

  38. 16 lutego 2022, 23:34

    @dwpl - mylisz czas otwarcia migawki (3ms?) z czasem odczytu matrycy (bo o tym rozmawialiśmy i o to pytałem) - ale to nie pierwszy raz, gdy nie wiesz o czym mówisz. Czas odczytu z matrycy nie równa się czasowi otwarcia migawki.

    Odczyt matrycy OM-1 wg dpreview wynosi 1/125s = 8ms. Powiedzieli też, że jest 2x szybszy niż poprzednich matryc, a już poprzednie matryce słynęły z minimalnego rolling shutter. Poczytaj, poszukaj.

  39. 16 lutego 2022, 23:37

    @dwpl - a pytałem o czasy odczytu matryc poprzednich reporterskich korpusów, bo brzmisz jakby przed Z9 i A1 nie istniało nic, czym dałoby się robić reporterskie zdjęcia, skoro te okolice 10ms (mylisz się, bo chodzi o okolice 8ms w przypadku OM-1), to wg Ciebie słabo.

  40. dwpl
    dwpl 17 lutego 2022, 12:48

    bbartlomiej

    "mylisz czas otwarcia migawki (3ms?) z czasem odczytu matrycy (bo o tym rozmawialiśmy i o to pytałem) - ale to nie pierwszy raz, gdy nie wiesz o czym mówisz. Czas odczytu z matrycy nie równa się czasowi otwarcia migawki."

    Nic nie mylę. Pisałem o czasie w jakim krawędzie kurtyny migawki mechanicznej pokonują drogę przemieszczając się przed matrycą, inaczej mówiąc, dla krótkich czasów naświetlania, jest to czas w jakim szczelina pomiędzy kurtynami porusza się przed matrycą i jest to około 3ms w aparatach reporterskich i nie tylko tych najnowszych A1 i Z9

    "(...) skoro te okolice 10ms (mylisz się, bo chodzi o okolice 8ms w przypadku OM-1), to wg Ciebie słabo."

    Nigdzie nie pisałem, że to słabo, zachęcam do czytania z większą uwagą.

    Pisałem:
    "Sport i czas czytania matrycy na poziomie 10ms, ciekawe jak to będzie wyglądało i jak silne będą zniekształcenia obrazu Rolling shutter."

  41. tripper
    tripper 17 lutego 2022, 20:37

    @dwpl
    "Wskaż link do tego pomiaru 7,2ms"

    link

  42. 18 lutego 2022, 09:57

    @dwpl - nawet nie chce mi się komentować.

    Wiem, że mówisz o mechanicznym czasie otwarcia migawki tylko tłumaczę Ci jak 5-cio latkowi, że nie o tym rozmawialiśmy wyżej. Rozmawialiśmy o czasie odczytu matrycy - który to temat sam rozpocząłeś - a jak zrozumiałeś, że jednak jest szybszy niż poprzednich modeli, szybciutko rakiem się wycofałeś na temat otwarcia migawki mechanicznej. Nie chce mi się Cie ganiać po boisku, jak przestawiasz bramkę, gdzie Ci wygodnie.

    "Sport i czas czytania matrycy na poziomie 10ms, ciekawe jak to będzie wyglądało i jak silne będą zniekształcenia obrazu Rolling shutter." - skoro A9 o podobnym czasie odczytu da się od lat robić zdjęcia sportowe z zaledwie 20fps, to pewnie i tym się będzie dało - nie uważasz?

  43. marlmoro
    marlmoro 21 lutego 2022, 04:33

    jprld...Sami znawcy sprzętu :|

    Dla kogoś kto fotografuje dzika przyrodę nie ma nic lepszego na rynku.
    Taki zuiko 300mm f:4 bije na głowę Nikkora 600mm f:4 - Cenowo to już jest ~6x. i Wagowo nie wspomnę. A taki zuiko 150-400 TC który nie ma żadnej konkurencji dalej 2x tańszy.

    Tak samo makro zdjęcia które trzeba stackować łatwiej jest zrobić w systemie m4/3. Czy chociażby zdjęcia produktowe - jezeli przedmioty sa małe to znów stackowanie. Nie dość że w m4/3 trzeba ich mniej zrobić, to puszki oferują auto stackowanie - dostajesz połaczonego JPEG z puszki i wszystkie raw ze skokiem w ostrości. Który inny system to posiada?

    Tak samo podróżnicy - komu się chce nosić klocki FF z szerokim kątem? Każdy wide angle dla FF to istne kowadło.

    M4/3 nie nadaje się do "ĘĄ ślubniaków" gdzie faktycznie klient to bokeh-onan.

    Ktoś mi powie, że nie da się potretu robic na m4/3 - tak jak na FF tez nie. Od tego są mediumy :>

    ***
    Reasumując. Nie ma aparatu do wszystkiego. m4/3 ma swoje pole. Nie bez przyczyny też m4/3 jest w dronach. Jedyne słuszne rozwiązanie dla fotografa który jest w kilku dziedzinach to kilka systemów. Tak samo jest w innych dziedzinach - jest samochód do wszystkiego? jest wiertarka do wszystkiego? eot.

  44. molon_labe
    molon_labe 22 lutego 2022, 09:47

    marlmoro
    👍
    Będę Cię cytował.

  45. atsf
    atsf 7 marca 2022, 05:19

    Jak na razie mam drobny dysonans poznawczy. O ile testy studyjne na imaging- resource.com wykazują doskonałą jakość obrazka, nawet na ISO 6400, przewyższająca nawet SONY a6500 i śmiało konkurującą z Canonem 6D pod względem poziomu szumu i bogactwem detali, o tyle przykładowe zdjęcia z dpreview.com w widoku stuprocentowym są wręcz odstręczające. Niby czyste, że pies by sobie lepiej jajec nie wylizał, ale detale są pod psem, i zdjęcia wyglądają, jakby je ktoś flamastrami namalował, a w porównaniu do wyrazistości zdjęć np. z Canona M50 to jest chała, więc o co chodzi? Czyżby je wykonano najgorszym możliwym obiektywem, czy też puszczono je na jakichś domyślnych ustawieniach konwersji jpg, która daje takie nędzne efekty? Ktoś ma jakiś pomysł względem tego klocka za 10 kafli, czy e-tam?

Napisz komentarz

Komentarz można dodać po zalogowaniu.


Zaloguj się. Jeżeli nie posiadasz jeszcze konta zarejestruj się.