Przetwarzanie danych osobowych

Nasza witryna korzysta z plików cookies

Wykorzystujemy pliki cookie do spersonalizowania treści i reklam, aby oferować funkcje społecznościowe i analizować ruch w naszej witrynie, a także do prawidłowego działania i wygodniejszej obsługi. Informacje o tym, jak korzystasz z naszej witryny, udostępniamy partnerom społecznościowym, reklamowym i analitycznym. Partnerzy mogą połączyć te informacje z innymi danymi otrzymanymi od Ciebie lub uzyskanymi podczas korzystania z ich usług i innych witryn.

Masz możliwość zmiany preferencji dotyczących ciasteczek w swojej przeglądarce internetowej. Jeśli więc nie wyrażasz zgody na zapisywanie przez nas plików cookies w twoim urządzeniu zmień ustawienia swojej przeglądarki, lub opuść naszą witrynę.

Jeżeli nie zmienisz tych ustawień i będziesz nadal korzystał z naszej witryny, będziemy przetwarzać Twoje dane zgodnie z naszą Polityką Prywatności. W dokumencie tym znajdziesz też więcej informacji na temat ustawień przeglądarki i sposobu przetwarzania twoich danych przez naszych partnerów społecznościowych, reklamowych i analitycznych.

Zgodę na wykorzystywanie przez nas plików cookies możesz cofnąć w dowolnym momencie.

Optyczne.pl

Aktualności

Nowe stabilizatory kamer od Arri

Nowe stabilizatory kamer od Arri
5 kwietnia
2022 08:47

Znana z produkcji profesjonalnego sprzętu filmowego firma Arri zaprezentowała nowe wersje swoich dwóch popularnych stedicamów - modele Artemis 2 oraz Trinity 2.

O ile w przypadku filmowania z zastosowaniem lekkich urządzeń, takich jak aparaty czy zbliżone do nich gabarytowo kamery, do stabilizacji powszechnie stosuje się gimbale, o tyle do ciężkich profesjonalnych kamer filmowych nadal najczęściej wybieraną opcją jest stedicam. Oba urządzenia różnią się nieco charakterem ruchu kamery, jaki pozwalają uzyskać oraz tym, że w przypadku stedicamu znacznie większy wpływ na finalny efekt mają umiejętności operatora.

Nic zatem dziwnego, że nowe stabilizatory od Arri bazują właśnie na "manualnej" i wspomaganej grawitacją stabilizacji. Nie oznacza to jednak oczywiście, że nie mogą przy tym korzystać z najnowszych technologii, model Trinity 2 posiada zresztą także silniki pozwalajace na ruch kamery w dodatkowych osiach.

Przy ulepszaniu poprzednich modeli stedicamów Artemis i Trinity, inżynierowie Arri skupili się na kilku aspektach. Najważniejszym z nich jest modułowość - oba urządzenia dzielą 80% komponentów, a wiele części występuje w kilku warinatach - na przykład różniących się długością. Z tego z kolei wynika drugi ważny aspekt, czyli jeszcze większa konfigurowalność. Dotyczy to zarówno kształtu zestawu złożonego pod konkretne zastosowania, jak i kompatybilności z wieloma modelami kamer i baterii. Możliwe jest nawet łączenie w jednym zestawie baterii o napięciu 12 i 24 V - wewnętrzne obwody rozprowadzające zasilanie dadzą sobie radę i z tym.

Jak przyznaje firma, większość zmian w nowych stabilizatorach została wprowadzona dzięki uwagom i sugestiom, jakie zgłaszali korzystający z ich produktów operatorzy stedicamów z całego świata.

Ceny ani data wejścia nowych urządzeń do sprzedaży nie zostały ujawnione. By je poznać, należy skontaktować się z firmą Arri.


Komentarze czytelników (6)
  1. PDamian
    PDamian 5 kwietnia 2022, 09:32

    Nius pisany o 4:20?

    Tu są klienci na chińskie adaptery
    a nie stabilizatory za 60 tys $.
    link
    link

  2. Amadi
    Amadi 5 kwietnia 2022, 10:39

    To co podlinkowałeś to pierwsze wersje.

    A co do pisania o tym - moim zdaniem fajnie zobaczyć co się dzieje w świecie wyczynowego sprzętu. Na tej samej zasadzie portale motoryzacyjne piszą o Ferrari, mimo że większość ich czytelników jeździ autami typu Skoda czy Dacia.

  3. TRI-X
    TRI-X 5 kwietnia 2022, 15:23

    Ciekawe jak takie zaawansowane urządzenie stabilizuje/wyrównuje podskoki n.p. podczas biegu, the bounce? Nawet zaawansowane gimbale nie dadzą sobie radę chyba ze włączony jest object tracking stabilization.

  4. Amadi
    Amadi 5 kwietnia 2022, 16:20

    Od tego są sprężyny w kamizelce od stedicamu i robią to bardzo dobrze, choć przy tego rodzaju urządzeniach dużo więcej zależy od umiejętności operatora

  5. TRI-X
    TRI-X 6 kwietnia 2022, 14:45

    Sprężyna sama nie utrzyma horyzont w środku kadru, który zresztą nie sprawia tyle problemów co bliski obiekt ale przyjmuję, że operator może do pewnego stopnia ręcznie korygować przesuw góra/dół.

  6. Amadi
    Amadi 6 kwietnia 2022, 19:17

    Jak najbardziej :)

Napisz komentarz

Komentarz można dodać po zalogowaniu.


Zaloguj się. Jeżeli nie posiadasz jeszcze konta zarejestruj się.