Przetwarzanie danych osobowych

Nasza witryna korzysta z plików cookies

Wykorzystujemy pliki cookie do spersonalizowania treści i reklam, aby oferować funkcje społecznościowe i analizować ruch w naszej witrynie, a także do prawidłowego działania i wygodniejszej obsługi. Informacje o tym, jak korzystasz z naszej witryny, udostępniamy partnerom społecznościowym, reklamowym i analitycznym. Partnerzy mogą połączyć te informacje z innymi danymi otrzymanymi od Ciebie lub uzyskanymi podczas korzystania z ich usług i innych witryn.

Masz możliwość zmiany preferencji dotyczących ciasteczek w swojej przeglądarce internetowej. Jeśli więc nie wyrażasz zgody na zapisywanie przez nas plików cookies w twoim urządzeniu zmień ustawienia swojej przeglądarki, lub opuść naszą witrynę.

Jeżeli nie zmienisz tych ustawień i będziesz nadal korzystał z naszej witryny, będziemy przetwarzać Twoje dane zgodnie z naszą Polityką Prywatności. W dokumencie tym znajdziesz też więcej informacji na temat ustawień przeglądarki i sposobu przetwarzania twoich danych przez naszych partnerów społecznościowych, reklamowych i analitycznych.

Zgodę na wykorzystywanie przez nas plików cookies możesz cofnąć w dowolnym momencie.

Optyczne.pl

Test obiektywu

Voigtlander Color Skopar 20 mm f/3.5 SL II Aspherical - test obiektywu

25 października 2010

6. Dystorsja

Na mniejszej matrycy APS-C/DX mamy zauważalną, choć wcale nie tak dużą, dystorsję beczkową, której wartość zmierzyliśmy na −1.76%. Biorąc pod uwagę, że na tego typu detektorze obiektyw daje pole widzenia prawie 71 stopni, korygowanie dystorsji można chwalić.

W przypadku omawiania dystorsji na pełnej klatce trudniej podać wynik liczbowy. Formalnie jest ona nawet mniejsza niż na APS-C/DX, ale jest to wynik tego, że dystorsja zmienia swój znak i na brzegach pełnej klatki z beczkowej robi się poduszkowa. Patrząc więc na obraz całościowo, mamy tutaj klasyczny przykład dystorsji falistej. Jej skorygowanie w programie graficznym jest trochę trudniejsze niż w przypadku zniekształceń poduszkowych lub beczkowych, ale ponieważ jej stopień wcale nie jest duży, nie zawsze będziemy musieli się za to korygowanie zabierać.

Biorąc więc pod uwagę duże kąty widzenia jakie oferuje nam testowany obiektyw, zachowanie w tej kategorii możemy ocenić pozytywnie.

----- R E K L A M A -----

Nikon D200, 20 mm
Voigtlander Color Skopar 20 mm f/3.5 SL II Aspherical - Dystorsja
Nikon D3x, 20 mm
Voigtlander Color Skopar 20 mm f/3.5 SL II Aspherical - Dystorsja