Voigtlander Color Skopar 20 mm f/3.5 SL II Aspherical - test obiektywu
6. Dystorsja
W przypadku omawiania dystorsji na pełnej klatce trudniej podać wynik liczbowy. Formalnie jest ona nawet mniejsza niż na APS-C/DX, ale jest to wynik tego, że dystorsja zmienia swój znak i na brzegach pełnej klatki z beczkowej robi się poduszkowa. Patrząc więc na obraz całościowo, mamy tutaj klasyczny przykład dystorsji falistej. Jej skorygowanie w programie graficznym jest trochę trudniejsze niż w przypadku zniekształceń poduszkowych lub beczkowych, ale ponieważ jej stopień wcale nie jest duży, nie zawsze będziemy musieli się za to korygowanie zabierać.
Biorąc więc pod uwagę duże kąty widzenia jakie oferuje nam testowany obiektyw, zachowanie w tej kategorii możemy ocenić pozytywnie.
Nikon D200, 20 mm | |||
Nikon D3x, 20 mm | |||