Przetwarzanie danych osobowych

Nasza witryna korzysta z plików cookies

Wykorzystujemy pliki cookie do spersonalizowania treści i reklam, aby oferować funkcje społecznościowe i analizować ruch w naszej witrynie, a także do prawidłowego działania i wygodniejszej obsługi. Informacje o tym, jak korzystasz z naszej witryny, udostępniamy partnerom społecznościowym, reklamowym i analitycznym. Partnerzy mogą połączyć te informacje z innymi danymi otrzymanymi od Ciebie lub uzyskanymi podczas korzystania z ich usług i innych witryn.

Masz możliwość zmiany preferencji dotyczących ciasteczek w swojej przeglądarce internetowej. Jeśli więc nie wyrażasz zgody na zapisywanie przez nas plików cookies w twoim urządzeniu zmień ustawienia swojej przeglądarki, lub opuść naszą witrynę.

Jeżeli nie zmienisz tych ustawień i będziesz nadal korzystał z naszej witryny, będziemy przetwarzać Twoje dane zgodnie z naszą Polityką Prywatności. W dokumencie tym znajdziesz też więcej informacji na temat ustawień przeglądarki i sposobu przetwarzania twoich danych przez naszych partnerów społecznościowych, reklamowych i analitycznych.

Zgodę na wykorzystywanie przez nas plików cookies możesz cofnąć w dowolnym momencie.

Optyczne.pl

Aktualności

Panasonic Lumix S1 II oraz S1 IIE

Panasonic Lumix S1 II oraz S1 IIE
13 maja
2025 16:00

Firma Panasonic zaprezentowała dwa nowe pełnoklatkowe aparaty bezlusterkowe – wyposażony w 24-megapikselową częściowo warstwową matrycę model S1 II oraz bazujący na znanym już sensorze model S1 IIE.

INFORMACJA PRASOWA

Panasonic ogłasza dwa nowe pełnoklatkowe bezlusterkowce:
LUMIX S1II i LUMIX S1IIE

Panasonic z przyjemnością ogłasza rozszerzenie swojej renomowanej serii LUMIX S o dwa nowe modele – LUMIX S1II oraz S1IIE. Aparaty te zostały zaprojektowane z myślą o zapewnieniu wyjątkowych możliwości fotograficznych i filmowych, charakteryzując się znakomitą jakością obrazu, dynamicznym odwzorowaniem kolorów oraz istotnymi usprawnieniami w zakresie technologii wideo.

LUMIX S1II został starannie zaprojektowany z myślą o profesjonalnych fotografach i filmowcach. Wyposażony jest w nowo opracowaną, pełnoklatkową matrycę CMOS o rozdzielczości 24,1 MP z częściowym układem warstwowym oraz zaawansowany procesor obrazu nowej generacji Venus Engine. To połączenie umożliwia szybszy odczyt danych i ich przetwarzanie, co pozwala na rejestrowanie materiału w wysokich liczbach klatek na sekundę – w formatach takich jak 4K120p oraz 5.8K 60p (*2). Dodatkowo aparat wyróżnia się imponującym zakresem dynamicznym, osiągając do 15 stopni EV (*3) w trybie Dynamic Range Boost w profilu V-Log przy liczbie klatek poniżej 30p. W zakresie fotografii oferuje szybkie zdjęcia seryjne z prędkością do 70 kl./s (*4) w trybie SH / SH pre-burst z możliwością rejestracji do 1,5 sekundy przed naciśnięciem spustu migawki – co umożliwia uchwycenie ulotnych momentów.

Podnosząc efektywność pracy, LUMIX S1II zwiększa wszechstronność i usprawnia proces produkcji treści. Ceniona funkcja Open Gate obsługuje teraz formaty przekraczające 6K30p, umożliwiając rejestrację w 5.1K60p, co poszerza twórcze możliwości użytkowników. Nadchodząca aktualizacja oprogramowania zapowiada wprowadzenie obsługi wielu znaczników kadrowania (frame marker), co dodatkowo zwiększy elastyczność w pracy twórczej.

Panasonic Lumix S1 II oraz S1 IIE

LUMIX S1IIE, będący kolejnym modelem drugiej generacji serii S1, zachowuje cenioną konstrukcję oraz ergonomię modeli S1II i S1RII, oferując użytkownikom szerokie możliwości twórczej eksploracji. Wyposażony jest w matrycę o rozdzielczości 24,2 MP, inspirowaną charakterystyką LUMIX S5II, co gwarantuje wyjątkową jakość obrazu dostosowaną do zróżnicowanych warunków pracy. Aparat zawiera kluczowe funkcje znane z modelu S1II, stanowiąc kompleksowe narzędzie do realizacji kreatywnych projektów. Na szczególną uwagę zasługuje nowy format wideo Cinemascope (2.4:1), dostępny w różnych liczbach klatek – w tym 60p – bez konieczności kadrowania.

Panasonic przewiduje, że LUMIX S1IIE stanie się preferowanym wyborem dla użytkowników poszukujących ulepszeń w zakresie ergonomii i dopracowanej konstrukcji.

Wprowadzając model LUMIX S1II – skierowany do profesjonalnych zastosowań fotograficznych i filmowych – oraz LUMIX S1IIE – oferujący łatwość obsługi porównywalną z modelami z najwyższej półki dla twórców rozpoczynających pracę z zaawansowanymi projektami – naszym celem jest wspieranie kreatorów w ich dążeniu do swobodnej ekspresji w ramach serii S1.

Dodatkowo, dla klientów LUMIX Europe, każdy zakup nowego produktu z serii LUMIX S wraz z rejestracją na platformie My Panasonic objęty jest ekskluzywną, 5-letnią rozszerzoną gwarancją – zapewniającą wyjątkowy spokój ducha (obowiązują warunki promocji).

Panasonic Lumix S1 II oraz S1 IIE

Główne cechy LUMIX S1II

Rejestrowanie materiału w wysokiej liczbie klatek oraz szeroki zakres dynamiczny dzięki nowo opracowanej, częściowo warstwowej matrycy

  • Zastosowanie nowo opracowanej, pełnoklatkowej matrycy CMOS o rozdzielczości 24,1 MP z częściowym układem warstwowym
  • Obsługuje pierwszą w serii LUMIX opcję nagrywania w wysokiej rozdzielczości 5.1K 60p, a także inne formaty wysokiej prędkości, takie jak 4K 120p i 5.8K 60p, zapewniając lepszą wydajność (*2)
  • Oferuje pierwsze w serii LUMIX nagrywanie wideo z zakresem dynamicznym wynoszącym 15 stopni EV (*3) w profilu V-Log przy liczbie klatek poniżej 30p
  • Szybkie zdjęcia seryjne, oferujące prędkość do 70 kl./s (*4) w trybie migawki elektronicznej „SH/SH PRE” oraz rozszerzony tryb zdjęć seryjnych „H+ (High Speed Plus)” z prędkością około 10 kl./s przy migawce mechanicznej, umożliwiając fotografowanie bez efektu czarnej klatki podczas podglądu po wykonaniu zdjęcia.

Główne cechy LUMIX S1IIE

Wyjątkowa jakość obrazu dostosowana do różnych warunków fotografowania

  • Zastosowanie matrycy o rozdzielczości 24,2 MP, inspirowanej właściwościami wydajnościowymi LUMIX S5II
  • Obsługuje nagrywanie wideo w formacie 6K 30p (3:2) w trybie open gate
  • Oferuje nagrywanie wideo z zakresem dynamicznym wynoszącym 14+ stopni EV w profilu V-Log
  • Szybkie zdjęcia seryjne, oferujące prędkość do 30 kl./s w trybie migawki elektronicznej „SH/SH PRE” oraz rozszerzony tryb zdjęć seryjnych „H+ (High Speed Plus)” z prędkością około 10 kl./s
    przy migawce mechanicznej, umożliwiając fotografowanie bez efektu czarnej klatki podczas podglądu po wykonaniu zdjęcia.

Wspólne cechy LUMIX S1II i S1IIE

Zwiększona wydajność rdzeniowa, która otwiera nowe możliwości twórcze

  • Zoptymalizowane rozpoznawanie w czasie rzeczywistym z wykorzystaniem systemu Phase Hybrid AF, z ulepszonym wykrywaniem oczu i twarzy oraz precyzyjniejszym śledzeniem osób napędzanym przez sztuczną inteligencję
  • Dodanie nowego rozpoznawania AF dla „Sportów miejskich”, umożliwiającego dokładne uchwycenie dynamicznych ruchów, takich jak breakdancing, skateboardingu i parkouru
  • Zwiększona stabilizacja obrazu w korpusie o 8,0 stopnia (*3) oraz nowo opracowana korekcja zniekształceń wideo cropless E.I.S., która stabilizuje obraz bez kadrowania kąta widzenia
  • Po raz pierwszy w serii S dostępny profil ARRi LogC3 (*6)(*7) z użyciem klucza do aktualizacji oprogramowania DMW-SFU3A (sprzedawany osobno)
  • Obsługuje wewnętrzne nagrywanie w formatach 5.8K 30p / C4K 60p Apple ProRes RAW HQ / ProRes RAW na karcie CFexpress typu B

Wyróżniająca się niezawodność i efektywność

  • Wysokiej rozdzielczości elektroniczny wizjer (EVF) o 5,76 mln punktów oraz wszechstronny, odchylany i obrotowy ekran LCD o rozdzielczości 1,84 mln punktów, a także solidny mechanizm migawki o żywotności do 400 000 cykli
  • Niezawodne działanie w niskich temperaturach – nawet do -10°C
  • Podwójne gniazda na nośniki danych z obsługą kart SD oraz CFexpress typu B
  • Pełna kompatybilność z akcesoriami, takimi jak uchwyt z akumulatorem DMW-BG2 oraz adapter audio DMW-XLR2

Panasonic Lumix S1 II oraz S1 IIE

Aplikacje i oprogramowanie zapewniające płynne wsparcie pracy twórczej

  • Kompatybilność z Capture One, umożliwiająca bezproblemową współpracę z powszechnie wykorzystywanym w fotografii studyjnej profesjonalnym oprogramowaniem do edycji
  • Współpraca z Frame.io, umożliwiająca płynne przejście od nagrywania do montażu, a także współdzielenie materiałów i współpracę w chmurze
  • Obsługa aplikacji LUMIX Lab, upraszczająca transfer, edycję i personalizację kolorystyczną zdjęć oraz filmów, umożliwiając płynną integrację ze smartfonem i udostępnianie w mediach społecznościowych
  • Zaktualizowana wersja 1.5 oferuje następującą funkcję:
    • kompatybilność z plikami HEIF
  • Obsługuje aplikację LUMIX Flow, która wspiera tworzenie scenorysów, kontrolę materiału na planie zdjęciowym oraz automatyczną organizację danych po zakończeniu nagrań, wspomagając cały proces produkcji wideo
  • Zaktualizowana wersja 1.1 oferuje następujące funkcje:
    • Połączenie bezprzewodowe
    • Dodatkowe funkcje wspomagające (monitor fali sygnału / wektoroskop / fałszywe kolory)
    • Funkcja lustrzanego podglądu na monitorze
  • Możliwość ustawienia odrębnych parametrów dla fotografii i wideo oraz bezproblemowego przenoszenia ustawień z jednej kamery na drugą za pomocą karty SD, co zapewnia jednolite ustawienia w różnych modelach aparatów. (*8)

*2 W zależności od ustawień jakości nagrania (Rec Quality) i obszaru obrazu (Image Area) wideo, stosowane są następujące wartości przybliżenia kadru:
Gdy obszar obrazu wideo (Image Area) jest ustawiony na FULL:Wideo C4K (120p/100p): około 1,17x, Wideo 4K (120p/100p): około 1,24x.
*3 Dynamic Range Boost WŁĄCZONE: 15 stopni Dynamic Range Boost WYŁĄCZONE: 14+ stopni.
*4 Gdy ustawione na Priorytet Obrazu w trybie zdjęć seryjnych SH.
*5 Środek: 8,0 stopnia; Obrzeża: 7,0 stopnia. Na podstawie standardu CIPA 2024 [kierunek Yaw/Pitch/Roll: odległość ogniskowa f=60 mm przy użyciu obiektywu S-R2060. 5-osiowa stabilizacja].
*6 Aktualizacja oprogramowania zaplanowana na 2025 rok.
*7 ARRI LogC3 to gamma Log opracowana przez firmę ARRI, stosowana w cyfrowych kamerach filmowych ARRI. Należy zauważyć, że ALEXA 35 używa ARRI LogC4. W modelu LUMIX S1II, ARRI LogC3 może być używane do nagrywania w 10-bitowym formacie w trybie Creative Video.
*8 Modele kompatybilne od maja 2025 roku: DC-S1RM2, DC-S1M2, DC-S1M2ES.
• Apple i ProRes są znakami towarowymi lub zarejestrowanymi znakami towarowymi firmy Apple Inc. w Stanach Zjednoczonych i/lub innych krajach.
• Frame.io, logo Frame.io oraz Camera to Cloud są zarejestrowanymi znakami towarowymi lub znakami towarowymi firmy Adobe w Stanach Zjednoczonych i/lub innych krajach.
• Capture One jest zarejestrowanym znakiem towarowym firmy Capture One A/S w Unii Europejskiej i innych krajach.
• ARRI jest zarejestrowanym znakiem towarowym firmy Arnold & Richter Cine Technik GmbH & Co. Betriebs KG.
• Inne znaki towarowe i nazwy handlowe są własnością ich odpowiednich właścicieli.
• Nie wszystkie funkcje mogą być dostępne w zależności od sytuacji.
• Projekt i specyfikacje mogą ulec zmianie bez wcześniejszego powiadomienia.


Komentarze czytelników (17)
  1. Amadi
    Amadi 13 maja 2025, 16:00

    Sugerowane ceny w Polsce:
    - Lumix S1 II – 14999 zł
    - Lumix S1 IIE – 11999 zł
    - Lumix S 24-60 mm f/2.8 – 4299 zł

  2. JarekB
    JarekB 13 maja 2025, 17:39

    Dobra cena, dobre gibanie ekranu, jeszcze tylko test i można jump ship z A7III. Chyba, że A7V będzie też mial uchylny ekran ;-)

  3. Amadi
    Amadi 13 maja 2025, 18:02

    Mnie to zastanawia, tak a propos A7 V, co Sony zamierza zrobić w segmencie 24-megapikselowych korpusów pełnoklatkowych. Bo chwilowo jedyne co oferują w tym segmencie, to jednak dość drogie A9 III.

    Filmowego konkurenta Canona R6 Mark II, Lumixa S1 II czy Nikona Z6 III zdolnego filmować w 4K 50/60p bez cropa, a przy tym dającego też 4K w trybie APS-C, nie mają.

  4. PDamian
    PDamian 13 maja 2025, 18:37


    Może Soni rekompensuje
    uciekające zyski [z mniejszej sprzedaży obiektywów -otwarty bagnet]
    cenami aparatów.

    ......
    To te Panasy mają mieć większy Rolling shutter od Nikon Z6 III ?
    link

  5. molon_labe
    molon_labe 13 maja 2025, 18:47

    PDamian

    ... ale za to maja 2 razy szerszy zakres dynamiczny.

    Rolling'u shutter można nie doświadczyć, więc zgoda na to, żeby wszystkie zdjęcia były... jakie będą jest moim zdaniem, słabym interesem.
    Ale jest wybór, co nie znaczy, że jeśli ktoś wybiera co innego niż "ja" to robi źle.

  6. kojotek85
    kojotek85 13 maja 2025, 19:15

    @PDamian, molon
    Pytanie jak często użytkownikom realnie doskwiera rolling shutter, jak często a jak często się korzysta z dużego zakresu dynamicznego? Co jest dla kogo bardziej korzystne.

  7. vulkanwawa
    vulkanwawa 13 maja 2025, 19:35

    I jak przy tych ich cenach Panasonic chce konkurować z Sony czy Nikon?

  8. lord13
    lord13 13 maja 2025, 19:39

    @molon_labe
    "... ale za to maja 2 razy szerszy zakres dynamiczny."

    Rozumiem, że robiłeś już pomiary?

  9. PDamian
    PDamian 13 maja 2025, 19:50


    Tak czy owak
    -powodzenia.

    link

  10. JarekB
    JarekB 13 maja 2025, 20:11

    'Tak czy owak - powodzenia.'

    Tymczasem passus z artykuły opisującego Nikon Z6III w dniu premiery:
    link

    'Nikon Z6 III – ok. 13000 zł,'

    c.b.d.o. Dziękuję za uwagę.

    Panas - 12.000 zł, kurs euro niższy, więc wszystko się zgadza.

  11. Szabla
    Szabla 13 maja 2025, 20:35

    @Amadi
    24 Mp w klasie podstawowej to już przeszłość. ;)

  12. Maciox
    Maciox 13 maja 2025, 20:47

    Chętnie bym przetestował S1II. Pytanie na ile przyśpieszyli matrycę. Jeśli te 70fps wynika z szybkości matrycy to szału nie ma, ale różnie może być.
    Czy Panasonic współpracuje z wszystkimi szkłami Lmount tak samo jak z oryginałami?

  13. romeczek
    romeczek 13 maja 2025, 20:55

    24Mp dawno przestało być atrakcyjną opcją dla osoby szukającej hybrydowego aparatu. I tu widzę pole do ogarnięcia dla $ony, np. w A7V

  14. Amadi
    Amadi 13 maja 2025, 21:20

    @Szabla – to widać dobrze mi z tą przeszłością. Tak samo jak dobrze Canonowi, Nikonowi, Pansowi i Sigmie.
    @romeczek – uzasadnisz jakoś? Ja tam nie widzę zalet większej ilości MP w hybrydowym korpusie.

  15. gamma
    gamma 13 maja 2025, 21:25

    24mp to idealna rozdzielczosc, bo umozliwia szybkie klatkaze w wideo.

  16. gamma
    gamma 13 maja 2025, 21:25

    No fajnie, ale Panas moglby zrobic cos malego i lekkiego w m43.

  17. człowiek
    człowiek 13 maja 2025, 21:31

    Witam

    24-60 mm f/2.8 przy tej cenie jest dobrą pozycją rynkową
    mam nadzieje że to zwiastun ruszenia Panasonica z większą
    ofertą pod ten bagnet obiektywów własnych

    Pozdrawiam serdecznie

Napisz komentarz

Komentarz można dodać po zalogowaniu.


Zaloguj się. Jeżeli nie posiadasz jeszcze konta zarejestruj się.