Zapraszamy do naszego cotygodniowego zestawienia najciekawszych plotek z branży.
Uwaga! Poniższe informacje w większości nie są oficjalnymi informacjami producentów i pochodzą często z nieznanych i niepotwierdzonych źródeł, które publikowane są w portalach:
7artisans
Nowy obiektyw jeszcze w tym miesiącu
Podobno jeszcze we wrześniu oferta marki 7Artisans powiększy się o wyposażony w autofokus model o parametrach 10 mm f/2.8, który, sądząc po zdjęciach będzie dostępny z mocowaniem Sony E. Nie wiadomo jednak, czy będzie to konstrukcja pełnoklatkowa, czy też przeznaczona do współpracy z sensorami APS-C.
Canon
EOS R7 Mark II
W serwisie canonrumors pojawiło się kolejne zestawienie rzekomych elementów specyfikacji nadchodzącego EOS-a R7 Mark II:
- matryca 32 Mpix (minimalnie mniej niż 32.5 Mpix w pierwszej generacji) i jednak nie ma to być sensor warstwowy (typu stacked),
- brak migawki mechanicznej,
- tryb seryjny 40 kl/s z migawką elektroniczną,
- wizjer elektroniczny o powiększeniu 0.9x i wyższej rozdzielczości niż 2.36 mln punktów, jakie oferuje EOS R7,
- ergonomia korpusu zbliżona do EOS-a R5 Mark II,
- aktywne chłodzenie,
- podwójne gniazdo kart SD/SDHC/SDXC,
- premiera w pierwszej połowie 2026 roku.
EOS R6 Mark III
Podobno bezlusterkowiec EOS R6 Mark III jest już w finalnej fazie testów, ale jego premiera ma się odbyć bliżej końca roku lub nawet na początku 2026, przed targami CP+. Aparat ma rzekomo korzystać z 32-megapikselowego sensora zaprezentowanego niedawno wraz z kamerą EOS C50 i oferować zdjęcia seryjne z prędkością do 40 kl/s, a także rozbudowany tryb filmowy. Podobno trzecia generacja R6-ki ma się też wyróżniać innym projektem korpusu.
Jedno ze źródeł donosi też, że co więksi influencerzy z branży polecieli już do Japonii na prezentację modelu R6 Mark III.
Dwa kolejne obiektywy VCM
Podobno po premierze modelu RF 85 mm f/1.4L VCM Canon planuje uzupełnić tę linię jeszcze o dwa modele. Jeden z nich ma podobno oferować dłuższą ogniskową, ale, by zachować podobne rozmiary jak reszta, będzie to instrument ciemniejszy (np. 100 mm f/1.8). Drugim modelem może być 28-ka f/1.4.
Kompakty w 2026
Podobno w przyszłym roku Canon ma także zaprezentować aparaty kompaktowe SX750 HS oraz G7X Mark IV.
DJI
Osmo Nano
Już we wtorek 23.09 swoją premierę ma podobno mieć nowa kamera sportowa DJI Osmo Nano wyróżniająca się modułową konstrukcją.
GoPro
Dwie nowe kamery już w najbliższym tygodniu
Także 23 września firma GoPro ma rzekomo zaprezentować dwie nowe kamery sportowe, modele GoPro Max 2 oraz GoPro Lit Hero.
Leica
Stabilizacja matrycy w M12
Podobno firma Leica przeprowadza testy modułu stabilizacji matrycy z myślą o ewentualnej implementacji tej technologii w modelu M12, czyli kolejnej generacji sztandarowych aparatów dalmierzowych tego producenta. Nie wiadomo jednak, czy testy wypadną pomyślnie i czy faktycznie do kolejnej generacji korpusów M trafi stabilizacja matrycy.
Light Lens Lab
Light Lens Lab 300 mm f/1.9 APO
Podobno optycy chińskiej firmy Light Lens Lab pracują nad apochromatycznym modelem o imponujących parametrach 300 mm f/1.9, który rzekomo ma kryć nie tylko matryce pełnoklatkowe, ale też sensory „małego średniego formatu” takie jak te stosowane w aparatach Fujifilm GFX, czy też Hasselblad X.
Poniższa grafika to rzekomo wykres MTF nadchodzącego obiektywu:
Nikon
Z9 II
Podobno premiera drugiej generacji flagowego bezlusterkowca Z9 ma nastąpić pod koniec bieżącego lub na początku przyszłego roku. Póki co niestety nie wiadomo nic na temat specyfikacji tego modelu.
Nowe obiektywy
Jeśli natomiast chodzi o optykę, to w planach firmy rzekomo są:
- niepełnoklatkowy model 35 mm f/1.8 macro,
- niepełnoklatkowy standardowy zoom o parametrach 16-50 mm f/2.8 lub podobnych,
- pełnoklatkowy zoom 14-24 mm lub stałoogniskowy model 14 mm,
- standardowy zoom o parametrach 24-105 mm lub podobnych,
- tele zoom 100-300 mm f/2.8 lub 120-300 mm f/2.8 kosztujący około 8000 dolarów,
- Nikkor Z 85 mm f/1.4, który uzupełni już oferowane modele 35/1.4 i 50/1.4 łączące w sobie dobrą jasność i atrakcyjne ceny.
Sztuczka z rozszerzeniami plików
Podobno wystarczy nagranym w surowym formacie N-RAW filmom zmienić rozszerzenie pliku z .NEV na .R3D (typowe dla plików z kamer RED), by program DaVinici Resolve zaczął je tak traktować i udostępnił nieco inny pakiet funkcji do wywoływania filmów.
Nadchodzą obiektywy filmowe
W planach Nikona jest też rzekomo także opracowanie całej linii obiektywów filmowych wyposażonych w mocowanie Z. Póki na zaostrzenie apetytu firma udostępniła ich teaser.
Panasonic
Nowy teleobiektyw
Podobno oferta marki Panasonic ma się wkrótce powiększyć o pełnoklatkowy teleobiektyw o parametrach 100-500 mm f/5.0-7.1 wyposażony, jak się można domyślić, w mocowanie L-Mount.
Samyang
Kolejne kolaboracje z firmą Schneider-Kreuznach
Podobno współpraca Samyanga i marki Schneider-Kreuznach nie zakończy się na obecnym już na rynku modelu 14-24 mm f/2.8 i zapowiedzianym w minionym tygodniu standardowym zoomie 24-60 mm f/2.8. W planach są rzekomo także kolejne pełnoklatkowe modele o parametrach 60-180 mm f/2.8 oraz 28-135 mm f/2.8. Oba te instrumenty mają wyjść z mocowaniem Sony E. Z kolei modele 14-2 mm i 24-60 mm powinny się za jakiś czas pojawić także z bagnetem Leica L.
Sigma
Koniec lustrzankowego 70-200/2.8?
Jak donosi serwis Canon Addict, firma Sigma zakończyła dostawy modelu 70-200 mm f/2.8 DG OS HSM Sports poza granice Japonii, a ostatnie egzemplarze magazynowe tego obiektywu pomału znikają ze sklepów.
SongRAW
SongRAW Moonlit 85 mm f/1.2
Podczas zakończonych już targów IBC chińska firma SongRAW zapowiedziała premierę pełnoklatkowego obiektywu Moonlit 85 mm f/1.2. Ma on ważyć półtora kilograma i w swojej konstrukcji zawierać 1 soczewkę asferyczną, 5 elementów ze szkła ED i aż 11 soczewek wykonanych ze szkła o wysokim współczynniku załamania światła. Obudowa ma być wykonana z aluminium, a w środku ma się też znaleźć silnik autofokusa STM. Początkowo obiektyw będzie dostępny z bagnetami Nikon Z i Sony E, a z czasem ma do nich dołączyć wariant na mocowanie Leica L. Sprzedaż ma się rozpocząć jeszcze w tym roku, a cena oscylować wokół 1300 dolarów.
Sony
Sony FE 100 mm f/2.8 GM Macro
Podobno już 30 września swoją premierę ma mieć należący do topowej linii G Master obiektyw makro o parametrach 100 mm f/2.8.
A7 V
Podobnie jak w przypadku Canona R6 Mark III, serwisy plotkarskie nieustannie podgrzewają też temat jego największego konkurenta, czyli Sony A7 V. Pierwsza informacja dotyczy przesuniętej premiery tego modelu. Początkowo była ona zaplanowana wcześniej, ale wskutek niestabilnej sytuacji celnej w Ameryce oraz dużego zainteresowania innymi korpusami Sony termin ogłoszenia miał zostać przesunięty i obecnie najbardziej prawdopodobna jest premiera w październiku lub listopadzie 2025.
Jeśli chodzi o specyfikację, to wiadomo jedynie, że aparat nie będzie korzystał z tej samej matrycy co jego poprzednik oraz, że ogólnie ma on być rozwinięciem poprzednika o charakterze bardziej ewolucyjnym niż rewolucyjnym.
"ogólnie ma on być rozwinięciem poprzednika o charakterze bardziej ewolucyjnym niż rewolucyjnym."
I tak zasadniczo można by podsumować pozostałe zapowiedzi - no może z dokładnością do tego "chińskiego smoka": 300/1.9!
———
"Panasonic 100-500 mm f/5.0-7.1" - pozazdrościli Canonowi?! ;)
Co do A7 V wiadomo jedynie tyle, że nic nie wiadomo. :)
Jak ma ów r7m2 bez migawki mechanicznej działać?! A 300 mm f/1,9 wbija w ziemię.
Jeżeli A7 V ma być ewolucją poprzednika to o nowoczesnej matrycy
jak w Canon C50 można zapomnieć
i wciąż będzie 4K 60p na kropie.
..............
Patenty Nikona:
wewnętrzny zoom „14-24 mm F2.8” i „14-34 mm F2.8”
link
„10mm F8 Macro Probe”
link
„MC 17-22mm F11 Probe” i „MC 19-22mm F14 Probe”
link
Wg mnie Sony A7V bedzie miał matrycę 33-36 Mpix o szybszym odczycie, a główne zmiany to:
- szybszy tryb seryjny
- filmowanie 4K60 FF i 4K120 Aps-C
- Autofous z AI
- być może powiększony korpus, wizjer 5 mln punktów, jaśniejszy LCD
- bardziej energooszczędny.
Czyli właśnie ewolucja.
Jeśli wsadzą matryce 44 Mpix, to będzie równoznaczne z unifikacją z serią R i być może przyjęcie ceny eR-ki.
W oczekiwaniu na premierę A7V i pełen płonnych nadziei, że zastosują fotograficzne gibanie ekranu byłem zakupiłem używany A7RV i w tym kontekście A7V może być czym chce - rewolucją, ewolucją, a nawet odgrzewanym czymś tam.
baron13
"Jak ma ów r7m2 bez migawki mechanicznej działać?!"
W zestawie z korpusem będzie zestaw dekielków do obiektywów Canona zaopatrzonych w coś w rodzaju przysłony albo kurtyny: przesuwasz dźwigienkę na dekielku do góry - przysłona się otwiera i światło pada na sensor; przesuwasz dźwigienkę w dół - kurtyna opada i ekspozycja się kończy. Innymi słowy, to będzie aparat dla ludzi o szybkich rękach i dobrym refleksie.
A poza tym niech Canon wypuści drugą wersję R10 z wizjerem o przyzwoitym powiększeniu (co najmniej 0,7x), bo to co jest teraz (0,59x) jest małe i niewygodne. Panasonic nawet w malutkim G100D daje wizjer z powiększeniem 0,73x i to powinien być standard u wszystkich producentów.
Nikon Nikkor 300/2 ED.
link
Ciekawe dlaczego nie rozwinęli tego projektu?
Moim zdaniem, strefa głębi ostrości przy takich parametrach jest tak wąska, że reportersko trudno go było wtedy wykorzystać dla ruchomych obiektów.
Zresztą i dzisiaj w zasadzie też. Przy odległości od obiektu 20m orientacyjna strefa ostrości wynosi 47cm. (0,23m | 0,24m), a w wydaniu Nikona taki współczesny obiektyw kosztowałby....więcej niż jego wagowy ekwiwalent w złocie.
Ziggy: "wizjer z powiększeniem 0,73x i to powinien być standard u wszystkich producentów."
A co stoi na przeszkodzie, żeby wszystkie miały 1.0x?
———
Molon: "reportersko trudno go było wtedy wykorzystać dla ruchomych obiektów."
Można więc przyjąć, że to szkło to odprysk naprawdę poważnych zastosowań.
A mnie ciekawi jakie mocowanie będą mieć obiektywy w Gopro 360 Max2 :)
Zamiłowanie chińskich producentów obiektywów do chwalenia się certyfikatami (CE, RoHS, FC) zawsze mnie bawiło. Obecność tych oznaczeń na modelu 7Artisans 10/2.8 w miejscu, w którym spodziewalibyśmy się nazwy producenta przebija stawkę. Najważniejsza informacja o obiektywie: "nie wyrzucajcie mnie do śmieci!" :)
300/1.9, czy w zestawie bedzie mocowanie na wózek widłowy?
janek_w :"(CE, RoHS, FC)"
...moim zdaniem, to nalepka, cyfrowa albo analogowa, zasłaniająca "brand".
@Marek_N
"Jeśli wsadzą matryce 44 Mpix, to będzie równoznaczne z unifikacją z serią R i być może przyjęcie ceny eR-ki."
Seria R już teraz ma 60 Mpix, a nie ma problemu żeby w następnej generacji dać matrycę 80-100 Mpix, więc nie, nie będzie równoznaczne.
Influencerzy jadą do Japonii, i nikt nie puścił pary z buzi?
Mhm, Josif byłby dumny.
300 f1. 9, fajowo, ostatnia miała prawie 7 kg,
ale doszło do mnie ze to MF czyli 300mm na małym MF to ok. 200mm na FF.Wiec może będzie bardziej podobna do Laowy niż do tego Nikkora.
No i ta firma decyduje się na duzy krok, do tej pory zrobili 50 f1.2...I do tego drogo....
MTFy odważyli się pokazać, plus, ale jakoś inaczej wyglądają niż ten zapowiadany.
Tak, influenserzy polecieli do Japonii na prezentację modelu, którego premiera odbędzie się za kilka miesięcy. To ma sens. :P
@Marek_N – pierwsze A7 R miało 36 Mpix, więc unifikacja już praktycznie nastąpiła, tylko z przesunięciem czasowym ;) Inna sprawa, że kolejna generacja pewnie odleci w jakieś 80+ Mpix (jak już wspomniał kolega lord13), więc hipotetyczne 44 MP w bazowej siódemce nadal będą bezpiecznie daleko.
@Bahrd
„A co stoi na przeszkodzie, żeby wszystkie miały 1.0x?”
To że to jest zwyczajnie niewygodne i już nie idzie objąć okiem całego kadru naraz.
Bahrd "Można więc przyjąć, że to szkło to odprysk naprawdę poważnych zastosowań"
Dobrze, że nie odłamek albo rykoszet ;-)
Mnie się oczywiście podoba, że Samyang porywa się na 28-135/2.8 ,
Ale obawiam się, że właśnie... porywa się.
Jak już pisałem w innym miejscu – Samyang już się przecież porwał na 35-150/2-2.8. 28-135/2.8 nie wydaje się jakoś dużo trudniejsze konstrukcyjnie, jest te 12° więcej na szerokim kącie, ale też światło się nie zaczyna od f/2
Canon PE 300mm f/1.8
link
Amadi: "To że to jest zwyczajnie niewygodne i już nie idzie objąć okiem całego kadru naraz."
Aha, dzięki! Ale to się tyczy powiększenia względem rozmiaru matrycy, więc w przypadku APS-C 1.0x byłoby w sam raz?
To się tyczy „ekwiwalentu powiększenia”, czyli jedynego słusznego sposobu podawania go w przypadku bezlusterkowców, gdzie nie ma już wizjerów optycznych.
1.0x na APS-C to ekwiwalent czegoś typu 0.62x, czyli dziurka od klucza.
:)
Canon 400mm f/2
link
Leica APO-Telyt-R 1:5.6/1600mm
link
Carl Zeiss Apo Sonnar T* 1700 mm F4
link
Canon 5200mm f/14
link
Kilfitt Zoomatar 250mm f/1.3 do Hasselblad
link
Bahrd
"A co stoi na przeszkodzie, żeby wszystkie miały 1.0x? "
Pewnie wielkość soczewek wizjera.
Wartości powiększenia obrazu w wizjerze, które podałem, to ekwiwalenty FF.
@lord13 @Amadi
Ale ludzie w zdecydowanej większości przypadków kupują R-ki, bo 24Mpix to było dla nich za mało. Juz wypuszczenie A7IV z 33 Mpix spowodowało, że zainteresowanie A7RIV spadło tak bardzo, że Sony musiało szybko wprowadzić wersję V, która poza większą ilością Mpix względem A7IV ma też lepszy AF, wizjer, ekran, obudowę itd
Jeśli A7V będzie miał 44 Mpix, to mało kogo będzie już obchodził 80 czy 100 Mpix'owy A7RVI
To trochę brzmi jak problem, który Sony samo sobie stworzyło. Jakoś Nikon, Panasonic i Canon mogą mieć w ofercie korpusy z tego segmentu rynku z 24-megapikselowymi sensorami.
W systemie L-mocowanie są ...trzy typy sensorów i moim zdaniem każdy jest do czegoś:
24 Mpix – codzienna fotografia, szybka praca, socjalmedia.
44 Mpix – profesjonalne sesje, wysoka jakość, wydruk komercyjny
60 Mpix – ekstremalna precyzja, druk wielkoformatowy,
Między 24 a 33 Mpix, różnica jest bardziej ...marketingowa niż produkcyjna.
Jedynym apartem, według mnie, który jest do wszystkiego jest Leica SL3, ponieważ 60Mpix sensor BSI CMOS z technologią Triple Resolution ma sprzętowy "downsizing" do 18 Mpix i 36 Mpix.
@Amadi:
"1.0x na APS-C to ekwiwalent czegoś typu 0.62x, czyli dziurka od klucza."
Dziwne bo te 1,0x ma Canon 7D, lustrzanka APS-C chwalona przez fotografów przyrody. Chyba lepszej lustrzanki APS-C Canon nie wyprodukował, więc z tą dziurką od klucza to przesada.
Canon EOS 7D Mark II też ma te 1,0x. Nikon D500 też.
@Marek_N
"Juz wypuszczenie A7IV z 33 Mpix spowodowało, że zainteresowanie A7RIV spadło tak bardzo, że Sony musiało szybko wprowadzić wersję V, która poza większą ilością Mpix względem A7IV ma też lepszy AF, wizjer, ekran, obudowę itd"
Bajki opowiadasz. Już A7R IV miał 60 Mpix, a A7R V wyszedł w normalnym cyklu, 3 lata po wersji IV, generalnie seria R wychodziła niedługo po bazowej, tylko że z wyższym numerem. A że dostał niektóre usprawnienia z A1 i z wcześniejszego A7S III jak wizjer, to nie widzę w tym nic niezwykłego.
@Negatyw - mówię o wizjerach elektronicznych, moje doświadczenia z optycznymi zatarł już czas, od prawie dekady na bezlustrze działam, do filmowania wizjer optyczny w aparacie i tak był bezużyteczny.
@lord13
A7RV wyszedł zaraz po A7IV, a na jego technologiczny odpowiednik w serii bez "R" czekamy kilka lat. Cykle są tak poukładane, żeby nie zniechęcić ludzi do serii R :)
@Amadi
"To trochę brzmi jak problem, który Sony samo sobie stworzyło"
Problemem Sony jest to, że konkurencja w tej polce cenowej ma modele o nieco niższej rozdzielczości ale bardziej zaawansowane (R5II i Z8), i gdzie różnica miedzy nimi, a flagowcami (R3/R1, Z9) jest dużo mniejsza niż u Sony.
Sony zaczęło ten wyścig jako pierwsze, ale wg mnie Canon i Nikon lepiej poukładały swoją ofertę korpusów.
@Marek_N
"A7RV wyszedł zaraz po A7IV, a na jego technologiczny odpowiednik w serii bez "R" czekamy kilka lat."
Chodziło o to, że A7R V wyszedł 3 lata po A7R IV, czyli mniej więcej w normalnym cyklu R-ek, a nie dlatego, że im sprzedaż siadła bo wcześniej wyszedł A7 IV.
Masz w ogóle jakieś dane to potwierdzające?
Poza tym jak twierdzisz, że A7R V wyszedł zaraz po A7 IV, to nie uważasz że trochę mało czasu na efekt spadku sprzedaży, następnie opracowanie nowego modelu, wdrożenie produkcji i dostarczenie gotowego produktu?
@lord13
"Bajki opowiadasz. generalnie seria R wychodziła niedługo po bazowej, tylko że z wyższym numerem. "
I kto tu bajki opowiada?
A7RV to technologicznie nowa generacja względem A7IV, a nie że dla zmyłki sobie numerek dodali :D
-----
"Poza tym jak twierdzisz, że A7R V wyszedł zaraz po A7 IV, to nie uważasz że trochę mało czasu na efekt spadku sprzedaży, następnie opracowanie nowego modelu, wdrożenie produkcji i dostarczenie gotowego produktu?"
Kolego sympatyczny, jeśli sądzisz, że w takim molochu jak Sony nie ma działu planowania, a nowe modele wypuszcza się "spontanicznie" to pozostawiam Cię w takim przekonaniu. Spokojnego wieczoru....
Zobaczyłem cyferki 300/1.9 i że może będzie kryło GFX... potem przeczytałem literki APO i już wiem, że nie ma na co czekać :D
@Marek_N
"A7RV to technologicznie nowa generacja względem A7IV, a nie że dla zmyłki sobie numerek dodali :D"
Przecież nie napisałem, że sobie dla zmyłki numerek dodali, tylko że właśnie seria R wychodziła niedługo po bazowej, ale w wyższej wersji, czytaj ze zrozumieniem.
"Kolego sympatyczny, jeśli sądzisz, że w takim molochu jak Sony nie ma działu planowania, a nowe modele wypuszcza się "spontanicznie" to pozostawiam Cię w takim przekonaniu."
??? Przecież to Ty twierdziłeś, że Sony na szybko musiało wypuścić wersję V, a ja Ci odpowiadałem, że to była zaplanowana premiera w normalnym cyklu R-ek i wypuszczenie A7 IV nie miało nic do tego, więc bądź łaskaw nie przenosić na innych własnych projekcji, ok?
W Sony A7V rewolucja nie powinna polegać na wsadzaniu sensora stacked, żeby furkotał pierdyliard klatek na sekundę, bo w zamian dostaniemy szum, a od pierdyliarda klatek mamy serię 9. Rewolucja powinna polegać na wyprostowaniu w końcu kwestii kolorów, żeby skóra ludzka od Sony nie była jakimś różowo-burym plackowatym badziewiem, z którym trzeba się męczyć w post produkcji.
Zmień wywoływarkę.
Albo ekran.
Albo olej temat i rób czarnobiałe :)
Ale - moim zdaniem - żeby robić B&W świadomie i na serio, to wypada i tak mieć matrycę z filtrem CFA! ;)
Można, ale nie trzeba :) Na filmie czy kolodionie raczej trudno taki filtr zamontować :P
Co piszą w Japonii o tej plotkowanej specyfikacji Sony A7V?
"Konkurenci tacy jak Nikon ZR, Lumix S1II i Canon C50 udowadniają, że minęły już czasy, gdy celowo ograniczano wydajność pełnoklatkowych aparatów średniej klasy. Gdyby model A7V pojawił się na rynku z takimi parametrami, od razu wydawałby się przestarzały."
link
Naród dziękuje za randomowe opinie z Japonii.
sonyalpharumors:
"Porozmawiajmy o najgorszym scenariuszu:
To, co Sony nazywa „nowym” czujnikiem, jest w rzeczywistości tylko nieco ulepszonym czujnikiem A7IV. A jeśli uważają, że mogą wprowadzić aparat o wartości 3000 USD w 2025 roku, który nadal cierpi na krop w wideo 4K, nie ma przeprojektowanego korpusu w stylu A1II dla lepszej obsługi i oczekują, że kupujący będą pod wrażeniem po prostu dodania nowego chipu AI - wtedy popełniają duży błąd.
Zawodnicy, tacy jak Nikon ZR, Lumix S1 II i Canon C50, udowodnili, że dni celowego ograniczenia wydajności pełnowymiarowego aparatu średniego poziomu się skończyły. Pamiętaj, że A7V prawdopodobnie pozostanie na rynku przez następne cztery lata. Z tymi specyfikacjami, będzie już czuł się przestarzały od pierwszego dnia." link
" Widziałem twoje ostatnie filmy i posty na A7V. Rozumiem, że użycie matrycy 33mp od Sony wydaje się być błędem.
Po dokumentach prezentacji inwestora, które wysłałem wcześniej, można zobaczyć, że ten rozwój był prawdopodobnym wynikiem. Prawdopodobnie matryca jest minimalnie ulepszona i zoptymalizowana pod kątem mniejszej ilości szumów i integracji z procesorem AI.
Prawdopodobnie jest to powód, dla którego firma taka jak Sony nadal wykorzystuje inwestorów jako część procesu tworzenia matryc. Będziemy wiedzieć, kiedy nowa matryca zostanie wdrożony w nowym bezlusterkowym aparacie, ponieważ zobaczymy wzrost nakładów inwestycyjnych.
Zgaduję, że zespół Sony Imaging ma już zestaw do projektowania matryc i logiki dla następnej generacji kamer, ale nie jest jeszcze dojrzeli, aby zbudować aparat.
Z dołączonego slajdu widać, że Sony zmniejsza wydatki do 2026 roku. Nowe technologie pochodzą od Sony, ale będziemy musieli być cierpliwi. Jestem pewien, że 2027 zobaczy kilka ekscytujących osiągnięć Sony, takich jak technologia TRISTA." link
link
Aparat z tej półki cenowej na 2025 / 26 rok ma mieć pol-warstwową matrycę (min. 4K60 FF, 10-15 fps mech, 20-30 fps el.), AF z AI (+dużo motywów do rozpoznawania). Jasny wizjer i tylni ekran.
A7V będzie się poruszać w granicach wyznaczanych przez własne wyżej spozycjonowane modele. Wątpię żeby zbyt mocno wchodził w obszar A7RV (rozdzielczością) czy A1II (szybkością).
Na 99% to będzie "tylko" ewolucja, która rozczaruje większość komentujących, bo od wielu lat Sony postępuje w ten sposób, nawet tam gdzie mają "zielone światło" żeby zaszaleć.
Na świętego Hieronima jest deszcz, albo go ni ma.
Czas na postep typu make-up. :D:D
Tak miło jest patrzeć na nowości obojętnie.
Póki nie zaimplementują autofokusa potrafiącego z okna jadącego samochodu wykryć oczy pająka siedzącego na przydrożnym krzaku, tym sprzętem zdjęć robić się nie da.
"Wszystko to zasługa naszego prezesa i nie jest prawdą, że nad łóżkami dach przeciekał! Szczególnie, że prawie nie padało! Prezes dba o nas jak ojciec najlepszy!"
link