Przetwarzanie danych osobowych

Nasza witryna korzysta z plików cookies

Wykorzystujemy pliki cookie do spersonalizowania treści i reklam, aby oferować funkcje społecznościowe i analizować ruch w naszej witrynie, a także do prawidłowego działania i wygodniejszej obsługi. Informacje o tym, jak korzystasz z naszej witryny, udostępniamy partnerom społecznościowym, reklamowym i analitycznym. Partnerzy mogą połączyć te informacje z innymi danymi otrzymanymi od Ciebie lub uzyskanymi podczas korzystania z ich usług i innych witryn.

Masz możliwość zmiany preferencji dotyczących ciasteczek w swojej przeglądarce internetowej. Jeśli więc nie wyrażasz zgody na zapisywanie przez nas plików cookies w twoim urządzeniu zmień ustawienia swojej przeglądarki, lub opuść naszą witrynę.

Jeżeli nie zmienisz tych ustawień i będziesz nadal korzystał z naszej witryny, będziemy przetwarzać Twoje dane zgodnie z naszą Polityką Prywatności. W dokumencie tym znajdziesz też więcej informacji na temat ustawień przeglądarki i sposobu przetwarzania twoich danych przez naszych partnerów społecznościowych, reklamowych i analitycznych.

Zgodę na wykorzystywanie przez nas plików cookies możesz cofnąć w dowolnym momencie.

Optyczne.pl

Aktualności

Xiaomi 17 Ultra

Xiaomi 17 Ultra
29 grudnia
2025 13:19

Firma Xiaomi zapowiedziała pozycjonowany jeszcze powyżej modeli 17 Pro i 17 Pro Max smartfon 17 Ultra. Oferuje on między innymi zmiennoogniskowy teleobiektyw oraz wariant specjalny Leica Edition.

We wnętrzu nowego smartfona znajdziemy procesor Qualcomm Snapdragon 8 Elite Gen 5, 12 lub 16 GB pamięci operacyjnej, 512 GB lub 1 TB pamięci na dane oraz baterię o pojemności 6800 mAh obsługującą ładowanie z mocami do 90 W. Przednią ściankę urządzenia zajmuje ekran AMOLED o rozdzielczości 1200 × 2608, rozmiarze 6.9'', odświeżaniu 120 Hz i maksymalnej jasności 3500 nitów. Całość mierzy 162.9 × 77.6 × 8.5 mm, waży 230 g i oferuje stopień ochrony IP69.

Jeśli chodzi o sekcję fotograficzną, to na tylnej ścianie nowego flagowca znajdziemy:

  • aparat główny wyposażony w 50-megapikselową matrycę 1'' sparowaną ze stabilizowanym obiektywem o ekwiwalencie ogniskowej 23 mm i światłosile f/1.6.
  • aparat ultraszerokokątny wyposażony w 50-megapikselową matrycę 1/2.76'' sparowaną z obiektywem o ekwiwalencie ogniskowej 14 mm (pole widzenia 115°) i światłosile f/2.2.
  • aparat tele wyposażony w 200-megapikselową matrycę 1'/1.4' sparowaną ze stabilizowanym obiektywem o ekwiwalencie zakresu 75-100 mm i światłosile f/2.4-3.0.

Xiaomi 17 Ultra

Zestaw pozwala na filmowanie w 8K z prędkością do 30 kl/s i 4K do 120 kl/s. Co ciekawe, w edycji specjalnej Leica Edition „wyspa” z aparatami na tylnej ściance urządzenia otoczona jest pierścieniem kontrolnym pozwalającym na sterowanie wybranymi parametrami. Wariant ten oferuje też tryby fotograficzne „Leica Moment” pozwalające na pracę w proporcjach 3:2, czy też oferujące symulacje kolorów z wybranych aparatów tego producenta.

Xiaomi 17 Ultra

Póki co smartfon Xiaomi 17 Ultra będzie dostępny na chińskim rynku. Wyceniono go tam, zależnie od ilości pamięci, na 6999-8999 juanów (ok. 3580-4600 zł). Data europejskiej premiery nowego modelu ani jego ceny w naszym kraju nie zostały jeszcze ogłoszone.


Komentarze czytelników (20)
  1. JarekB
    JarekB 29 grudnia 2025, 13:30

    Czy to kolejny smartfon, który (cytując 'znawców' tematu) da nam jakość przewyższającą FF z mikro-matrycy? Ogniskowa 14, 23 i 'continuous optical zoom' 75-100 mm (czyli imponującym zakresie 1,25, ciemnym jak późne popołudnie)?

    Pierścien kontrolny w Leica Edition jest OK.

  2. mihmih
    mihmih 29 grudnia 2025, 13:40

    Myślę że to będzie sztos. Jakości FF to może nie dogoni ale zapewni wystarczający poziom. Nie z każdego zdjęcia robimy bilbordy. Kupując w Chinach dostajemy poziom cenowy nie do przebicia lokalnie. Ja do dziś chwale sobie x200 ultra a każda tego typu nowinka sprawia że na moim bezlustrze warstwa kurzu będzie tylko narastać.

  3. JarekB
    JarekB 29 grudnia 2025, 13:46

    Kupując w Chinach wspieramy chińską gospodarkę.

    Jeden z kolegów twierdzi tu uparcie, że smartfony przegoniły FF, a mówi to tak często, że to musi być prawdą :-)

    BTW - skoro opanowałeś już stawianie kropek na końcu zdania, to teraz czas na przecinki :-)

  4. vulkanwawa
    vulkanwawa 29 grudnia 2025, 13:59

    @JarekB
    w praktycznych rozwiązaniach - na monitorze czy na normalnych wydrukach nie poznałbyś zdjęcia z takiego smartfona kontra FF.

    Dla ponad 99% społeczeństwa smartfon w zupełności dzisiaj wystarcza.

  5. JarekB
    JarekB 29 grudnia 2025, 14:09

    @vulkanawawa
    Zgadzam się z Tobą w 100%, mniej więcej to samo udało mi się napisać 12 grudnia o 11:55

    link

    Niemniej nie brakuje tu towarzystwa, które koniecznie chce uszczęśliwić pozostałe 1% (de facto znacznie mniej niż 1%) pisząc tu nachalnie o własnym bólu dudy ;-)

  6. mason
    mason 29 grudnia 2025, 14:49

    Prawdopodobnie aparat w tym modelu jest lepszy od tego co mam w X300 Pro. A X300 pro brutalnie rozjeżdża pełnoklatkowego Nikona Z5 w słabym świetle:

    link smartfon
    link aparat

    link smartfon 85mm + telekonwerter 2.3 = 200mm
    link aparat 200mm

    Możliwości zooma:
    link - znajdź białe domki w tle
    link - powiększone

  7. mason
    mason 29 grudnia 2025, 14:50

    * link smartfon z kościoła

  8. mason
    mason 29 grudnia 2025, 14:54

    Już 5 lat temu znaczny procent zawodowych fotografów robił zdjęcia w pracy za pomocą smartfonów. Teraz pewnie 3x tyle.

    link

  9. SNOY
    SNOY 29 grudnia 2025, 15:06

    iks de

  10. Marek B
    Marek B 29 grudnia 2025, 15:24

    @mason .... jeśli już podajesz linki, to bądź wiarygodny. Pierwsze zdjęcie z kościoła smartfon - aparat to jest to samo zdjęcie i z aparatu Z05-6247.jpg i to drugie też dokładnie z identycznymi danymi EXIF. Dodatkowo obrobione w Photoshopie Lightroom, którego w aparacie chyba nie masz ? Zdjęcia z ekwiwalentem 200 mm to to "z aparatu" ewidentnie źle ustawiona ostrość. To ze smartfona widać, że intensywnie obrabiane w postprodukcji. Tylko tutaj zreflektowałeś się i wykasowałeś dane EXIF.
    I na tym propopnuję zakończyć dyskusję :)

  11. Noname
    Noname 29 grudnia 2025, 15:26

    Mason to co robisz to beznadziejna manipulacja, nie wiem czy zdajesz sobie z tego sprawę czy nie, może uważasz, że zabawny jesteś, ale nie jesteś.

  12. Noname
    Noname 29 grudnia 2025, 15:33

    Zgadzam się natomiast z tym, że proste zdjęcia z telefonu wyglądają lepiej niż z aparatu bo i po to zaangażowana w telefonie jest AI.

  13. mason
    mason 29 grudnia 2025, 15:56

    @Marek B
    Błąd zauważyłem tuż po wrzuceniu i dlatego w kolejnym poście podałem link do właściwego zdjęcia

    Obrobione w LR czyli wykadrowane i wyprostowane. Nic poza tym. Generalnie zdjęć ze smartfona nie obramiam pod kątem naświetlenia, bo prawie zawsze HDR działa idealnie. Z kolei z aparatu najpierw był RAW a potem obróbka (zdjęcie w kościele). Natomiast zdjęcie z jeleniami to JPG prosto z aparatu na profilu standard.

    Ostrość jest ok tylko ISO12800 więc wbudowane odszumianie tak degraduje obraz. ISO wysokie bo zdjęcie z ręki. Czas migawki podobny jak w smartfonie, żeby warunki były równe.

  14. mason
    mason 29 grudnia 2025, 16:04

    @Noname
    Niby na czym ma polegać ta manipulacja? Zdjęcia w kościele w takich samych warunkach. Jedyne co, to trochę inny kadr (2 lata różnicy pomiędzy nimi).

    To samo z jeleniami - ta sama ogniskowa, prawie ten sam czas migawki, robione jedno po drugim. W dobrych warunkach, przy niskich ISO, 200mm z Nikkora 24-200 wygląda lepiej niż 85 x 2,3 ze smartfona ale im ciemniej tym gorzej wygląda aparat. W (prawie) całkowitych ciemnościach aparat staje się wręcz bezużyteczny bez statywu i/lub lampy. Również z podpiętym 28-75 f2.8 od Tamrona.

    Lepszy bokeh czy trochę więcej szczegółów przy dobrym świetle to zbyt mało żeby targać 1,5kg na każdą wycieczkę.

  15. mason
    mason 29 grudnia 2025, 16:21

    Jeszcze jeden przykład
    link Nikon ISO12800 f6.3 200mm 1/50s
    link Vivo 200mm (chyba z telekonweterem) 1/14s
    Robione w standardowej rozdzielczości 12Mpx a nie 200Mpx, gdzie dużo więcej szczegółów widać.

    Aparat JPG SOC.

  16. Noname
    Noname 29 grudnia 2025, 17:05

    Bynajmniej na tym, że stawiasz nietrafione zdjęcie z nienajlepszego obiektywu vs wyostrzona fota z telefonu gdzie obiektyw nie jest obciążony takimi wadami optycznym ze względu na choćby jego rozmiar. O całej reszcie nie ma co wspominać bo i tak wiesz swoje....

  17. MaciekNorth
    MaciekNorth 29 grudnia 2025, 17:53

    W specyfikacji tu podanej jest błąd, aparat tele ma światłosiłę f/2.4-3.0, zaś 3.2-4.3 to powiększenie względem matrycy głównej:
    link

  18. Amadi
    Amadi 29 grudnia 2025, 17:57

    Faktycznie, nie na te liczby co trzeba spojrzałem. Już poprawione, dzięki :)

  19. LarsikOwen
    LarsikOwen 29 grudnia 2025, 18:23

    Na co wam aparat w Xiaomi, jak nieintencjonalnie zainstalowany asystent Gemini zapewnia pół godziny reboot'ów do całkowitego rozładowania baterii? I jak wtedy robić zdjęcia? Jestem posiadaczem tej podłej marki, opisuję własne doświadczenia.

  20. bonaventura
    bonaventura 29 grudnia 2025, 19:05

    Zadziwiają mnie telefony z wypasionymi aparatami za grubą kasę.
    Miałbym problem jak się obchodzić z takim urządzeniem. Jeśli traktowałbym ten sprzęt jak telefon, czyli nosił w kieszeni gdzie często jest brudno, razem z portfelem i kluczami to szybko zmasakrowałbym ten fotoaparat.
    Wiem jak wygląda mój telefon za parę stówek po kilku miesiącach normalnego użytkowania.
    Dla mnie dziwne jest kupować fajny aparat fotograficzny z myślą, że jego spodziewany okres życia to (powiedzmy) 3 lata.

Napisz komentarz

Komentarz można dodać po zalogowaniu.


Zaloguj się. Jeżeli nie posiadasz jeszcze konta zarejestruj się.