Przetwarzanie danych osobowych

Nasza witryna korzysta z plików cookies

Wykorzystujemy pliki cookie do spersonalizowania treści i reklam, aby oferować funkcje społecznościowe i analizować ruch w naszej witrynie, a także do prawidłowego działania i wygodniejszej obsługi. Informacje o tym, jak korzystasz z naszej witryny, udostępniamy partnerom społecznościowym, reklamowym i analitycznym. Partnerzy mogą połączyć te informacje z innymi danymi otrzymanymi od Ciebie lub uzyskanymi podczas korzystania z ich usług i innych witryn.

Masz możliwość zmiany preferencji dotyczących ciasteczek w swojej przeglądarce internetowej. Jeśli więc nie wyrażasz zgody na zapisywanie przez nas plików cookies w twoim urządzeniu zmień ustawienia swojej przeglądarki, lub opuść naszą witrynę.

Jeżeli nie zmienisz tych ustawień i będziesz nadal korzystał z naszej witryny, będziemy przetwarzać Twoje dane zgodnie z naszą Polityką Prywatności. W dokumencie tym znajdziesz też więcej informacji na temat ustawień przeglądarki i sposobu przetwarzania twoich danych przez naszych partnerów społecznościowych, reklamowych i analitycznych.

Zgodę na wykorzystywanie przez nas plików cookies możesz cofnąć w dowolnym momencie.

Optyczne.pl

Test aparatu

Sony A6300 - test aparatu

Sony A6300
13 kwietnia 2016
Szymon Starczewski Komentarze: 111

1. Wstęp

Spoglądając na bazę danych bezlusterkowców marki Sony łatwo zauważymy, że w ostatnich latach firma postawiła głównie na rozwój pełnoklatkowych modeli. W zeszłym roku nie zobaczyliśmy żadnego modelu z matrycą APS-C, a bezlusterkowce A6000 oraz A5100 pojawiły się na rynku w 2014 roku. W lutym tego roku od premiery tego pierwszego minęły 2 lata, zatem prezentacja A6300 nie była wielką niespodzianką, szczególnie że o następcy A6000 plotkowało się już w zeszłym roku.

Nowy model zewnętrznie jest bardzo podobny do poprzednika, a wprowadzone zmiany można uznać w zasadzie za kosmetyczne. Większość dokonanych udoskonaleń dotyczy zatem wnętrza aparatu i oferowanych funkcji. Choć liczba pikseli nie uległa właściwie zmianie, matryca w A6300 ma zmienioną konstrukcję pojedynczych senseli, dzięki czemu zbierają one więcej światła. Wyraźnemu udoskonaleniu uległ również hybrydowy system AF, oferujący znacznie większą liczbę punktów AF oraz lepsze algorytmy śledzenia obiektów.

Sony A6300 - Wstęp



- - - - - - - - - - - - - - - - - - R E K L A M A - - - - - - - - - - - - - - - - - -

- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -

W porównaniu do A6000 mocno rozbudowano także tryb filmowania. Pod tym względem nowy model oferuje porównywalną funkcjonalność do pełnoklatkowego modelu A7S II. Poza możliwością filmowania w jakości 4K, do dyspozycji mamy także dodatkowe zaawansowane funkcje filmowe, np. profile obrazu z zastosowaniem krzywej gamma S-Log oraz rozszerzonej przestrzeni barw S-Gamut. Spośród wprowadzonych zmian warto jeszcze wspomnieć wyraźne zwiększenie rozdzielczości elektronicznego wizjera, czy obecność 14-bitowych RAW-ów.

Niewątpliwie nowy aparat marki Sony jest wart tego, aby przyjrzeć mu się bliżej. Już podczas oficjalnej prezentacji A6300 zrobił na nas dobre pierwsze wrażenie. Niniejszy test pozwoli jednak zdecydowanie dokładniej ocenić jego możliwości. Zapraszamy zatem do lektury kolejnych rozdziałów.

Porównanie specyfikacji A6300, jego poprzednika oraz bezlusterkowców konkurencji można obejrzeć tutaj.

Sony A6300 - Wstęp

W testach wykorzystujemy statywy i głowice marki Vanguard dostarczone przez firmę Digital Partner Sp. z o.o.

Sony A6300 - Wstęp

Opis naszej procedury testowej można znaleźć w artykule „Jak testujemy lustrzanki cyfrowe”. Jeśli pojawią się dodatkowe wątpliwości z tym związane, zachęcamy do lektury artykułu „Często zadawane pytania”.

Aparat do testu wypożyczył polski oddział Sony Europe Limited, za co serdecznie dziękujemy.

Zdjęcia aparatu
Specyfikacja aparatu
Producent Sony
Model A6300
Data premiery 2016-02-03
Liczba pikseli 24.2 Mpix
Dostępne rozdzielczości • 6000 x 4000 (RAW, JPEG)
• 4240 x 2832 (JPEG)
• 3008 x 2000 (JPEG)
• 6000 x 3376 (JPEG, 16:9)
• 4240 x 2400 (JPEG, 16:9)
• 3008 x 1688 (JPEG, 16:9)
Matryca 23.5 x 15.6 mm (APS-C), Exmor APS HD CMOS, 3:2, całkowita liczba pikseli: 25 Mpix
• Powłoka antystatyczna na filtrze optycznym i ultradźwiękowy mechanizm wibrujący
Procesor obrazu BIONZ X
Format zapisu • Zdjęcia: JPEG (EXIF 2.3, DPOF, DCF 2.0, 14 bit, MPF Baseline), RAW (pliki .ARW 2.3), RAW+JPEG
Rodzaje JPEG: Fine/ Standard
• Filmy: MP4 / AVCHD 2.0 (MPEG4 AVC / H.264), XAVC S
• Dźwięk: AAC LC, AC3, Dolby Digital 2 CH, Linear PCM (stereo)
Zakres ISO Auto (100-25600 ISO z możliwością wyboru górnej i dolnej granicy),
Rozszerzone do ISO 51200
Migawka Szczelinowa sterowana elektronicznie, 30-1/4000 s w krokach co 1/3 EV, Bulb
Konstrukcja obiektywu Z bagnetem Sony E, powiększenie w stosunku do klatki 35 mm: x1.5
Ogniskowa obiektywu n/a
Światłosiła n/a
Zoom optyczny 0x
Zoom cyfrowy 4x
Stabilizacja obrazu Nie
Zapis wideo • 4K (3840 x 2160), 30p, 25p, 24p
• Full HD (1920 x 1080), 120p, 60p, 60i, 30p, 24p
• HD (1280 x 720), 24p
• XAVC S 100 Mbps, ACHD 28 Mbps
Ogniskowanie Fast Hybrid AF (AF z wykrywaniem fazy / AF z wykrywaniem kontrastu), MF
• Obszary AF: 425 pól (AF z detekcją fazy) / 169 pól (AF z detekcją kontrastu)
• Tryby AF: Automatyczny AF (AF-A), pojedynczy AF (AF-S), ciągły AF (AF-C), DMF (bezpośrednia ręczna regulacja ostrości), ręczny (MF)
• Funkcja rozpoznawania twarzy i uśmiechu
• Dioda LED wspomagająca AF
Pomiar światła Tryby pomiaru:
• wielosegmentowy,
• punktowy,
• centralnie ważony
Zakres czułości: -2-20 EV
Ostrość od Zależnie od obiektywu
Balans bieli Automatyczny, światło dzienne, cień, chmury, światło żarowe, światło jarzeniowe (4 rodzaje), lampa błyskowa, pod wodą, ustawienia wg skali Kelvina
Kompensacja ekspozycji • Kompensacja: +/-5 EV w skoku co 1/3 lub 1/2 EV
• Bracketing: 3 lub 5 klatek, w skoku co 1/3, 1/2, 2/3, 2, 3 EV (1, 2 i 3 EV tylko dla 3 klatek)
Programy Automatyka, P, A, S, M, film, panorama
Zdjęcia seryjne • Szybkość do 11 kl./s (do 21 RAW, 44 JPEG)
Lampa błyskowa Typu pop-up, TTL, GN6
• Synchronizacja do 1/160s
• Korekcja siły błysku +/- 3 EV w krokach co 1/3, 1/2 EV
• Tryby pracy: Wyłączona, automatyczna, błysk wypełniający, synchronizacja z długimi czasami ekspozycji, synchronizacja z drugim przebiegiem kurtyny, osłabianie efektu czerwonych oczu (włączanie/wyłączanie), synchronizacja z krótkimi czasami ekspozycji, sterowanie bezprzewodowe
Złącze hot-shoe Tak
Wyjście statywowe Tak
Samowyzwalacz 10, 5 lub 2 s
Karta pamięci • Memory Stick PRO Duo, PRO-HG Duo
• Secure Digital (SD/SDHC/SDXC)
LCD Odchylany, 3.0 calowy, kolorowy TFT LCD, rozdzielczość 921.600 punktów, pokrycie kadru 100%, regulacja jasności w 5 poziomach
Live View - cyfrowy podgląd obrazu na żywo
Wizjer Wizjer elektroniczny 0.39 cala, OLED Tru-Finder, kolorowy, 2.359.296 punktów, regulacja jasności i kolorystyki w 5 poziomach, 100% pokrycie kadru, powiększenie x1.07, korekcja dioptrii: od -4.0 do +3.0, punkt oczny 23 mm od soczewki wizjera (21.4 mm od ramki wizjera)
Komunikacja i złącza USB 2.0 Hi-Speed miniB (MTP), wyjście microHDMI (typu D), stopka Multi Interface (stopka akcesoriów z automatyczną blokadą), wejście mikrofonowe 3.5 mm
• Wbudowana karta sieci bezprzewodowej Wi-Fi
• Obsługa NFC (Near Field Communication)
Zasilanie • Akumulator litowo-jonowy NP-FW50 (1080 mAh)
• Opcjonalnie zasilacz sieciowy AC-PW20
Akcesoria Brak danych
Waga 404 g (z akumulatorem i kartą pamięci)
Wymiary 120.0 x 66.9 x 48.8 mm
Dodatkowe informacje Obudowa magnezowa (magnesium alloy)
Obsługa PlayMemories Camera Apps
Funkcja Dynamic Range Optimizer (DRO)


Poprzedni rozdział