Przetwarzanie danych osobowych

Nasza witryna korzysta z plików cookies

Wykorzystujemy pliki cookie do spersonalizowania treści i reklam, aby oferować funkcje społecznościowe i analizować ruch w naszej witrynie, a także do prawidłowego działania i wygodniejszej obsługi. Informacje o tym, jak korzystasz z naszej witryny, udostępniamy partnerom społecznościowym, reklamowym i analitycznym. Partnerzy mogą połączyć te informacje z innymi danymi otrzymanymi od Ciebie lub uzyskanymi podczas korzystania z ich usług i innych witryn.

Masz możliwość zmiany preferencji dotyczących ciasteczek w swojej przeglądarce internetowej. Jeśli więc nie wyrażasz zgody na zapisywanie przez nas plików cookies w twoim urządzeniu zmień ustawienia swojej przeglądarki, lub opuść naszą witrynę.

Jeżeli nie zmienisz tych ustawień i będziesz nadal korzystał z naszej witryny, będziemy przetwarzać Twoje dane zgodnie z naszą Polityką Prywatności. W dokumencie tym znajdziesz też więcej informacji na temat ustawień przeglądarki i sposobu przetwarzania twoich danych przez naszych partnerów społecznościowych, reklamowych i analitycznych.

Zgodę na wykorzystywanie przez nas plików cookies możesz cofnąć w dowolnym momencie.

Optyczne.pl

Aktualności

Olympus SZ-30MR i SZ-20

Olympus SZ-30MR i SZ-20
2 marca
2011 07:00

Firma Olympus zaprezentowała dzisiaj dwa aparaty kompaktowe z serii SuperZoom oznaczone symbolami SZ-30MR i SZ-20. Oba aparaty wyposażono w 1/2.3-calowe matryce CMOS BSI o rozdzielczości 16 megapikseli oraz obiektywy o szerokim zakresie ogniskowych: 25–600 mm dla modelu SZ-30MR i 24–300 mm dla SZ-20.

Oba aparaty posiadają tryb fotografowania 3D, możliwość zapisu filmów w jakości Full HD 1080p oraz umożliwiają przeglądanie zdjęć i filmów na 3-calowym wyświetlaczu LCD o rozdzielczości 460 tys. pikseli. Model SZ-30MR w stosunku do SZ-20, poza innym obiektywem, wyróżnia także zastosowanie dwóch procesorów obrazu TruePic III+ (w SZ-20 jeden) oraz udostępnienie użytkownikom trybu Multi Recording. Tryb ten umożliwia równoczesny zapis filmu i zdjęcia lub dwóch filmów zarejestrowanych w różnych trybach, albo z różnym kątem widzenia filmowanej sceny. Oba aparaty będą dostępne w kolorze srebrnym lub czarnym i trafią do sprzedaży już w marcu.

Pełne specyfikacje aparatów dostępne są w naszej bazie:


Olympus SZ-30MR i SZ-20

Informacja prasowa

Seria Olympus Superzoom wzbogaca się o kolejne pionierskie rozwiązania.
Nowe modele SZ-30MR i SZ-20 to zaawansowane technologie w doskonałej formie.

Pierwszy na świecie aparat, który równocześnie rejestruje filmy Full HD i 16-megapikselowe zdjęcia!

Warszawa, 2 marca 2011 – Gdy w lutym bieżącego roku Olympus wprowadzał model SZ-10, aż trudno było uwierzyć, że zoom w aparacie kompaktowym może mieć tak duże powiększenie. A jednak! Nowy aparat SZ-30MR wyposażono w jeszcze potężniejszy zoom. Szerokokątny obiektyw z 24-krotnym zoomem optycznym (25–600 mm*), łamie wszelkie reguły obowiązujące w kategorii kompaktów – a jednocześnie ustanawia rekordy. SZ-30MR jest pierwszym na świecie aparatem fotograficznym, który oferuje równoczesne rejestrowanie filmów 1080p Full HD oraz 16-megapikselowych zdjęć. Dysponując aparatem SZ-30MR, użytkownicy mogą fotografować z wysoką rozdzielczością korzystając jednocześnie z różnych trybów zapisu, a następnie prezentować zarejestrowane obrazy w wybranym formacie. Na przykład w postaci filmu i cyfrowego zdjęcia, bądź też ujęcia szerokokątnego oraz zbliżenia. Jak na aparat z tak silnym zoomem, nowy SZ-20 (podobnie jak SZ-30) jest bardzo ergonomiczny. Zwarta i smukła konstrukcja jest idealna dla osób, które wolą podróżować z lekkim bagażem, a jednocześnie chcą mieć sprzęt o jak najlepszych parametrach. Dodatkowe zalety tego modelu to sensor CMOS o architekturze Back Side Illumination dla doskonałej jakości obrazu przy słabym oświetleniu, fotografowanie 3D oraz kompatybilność z kartami Eye-Fi. Obydwa aparaty będą dostępne od marca 2011.

MR to rejestrowanie obrazu typu Multi

SZ-30MR jest pierwszym na świecie aparatem fotograficznym, który może jednocześnie rejestrować filmy 1080p Full HD, oraz 16-megapikselowe zdjęcia – dzieje się tak za sprawą nowej funkcji Olympus, określanej mianem Multi Recording. Dzięki tej funkcji nie będziemy więcej żałować ujęć, które nam nie wyszły. Podwójny procesor TruePic III+ zapewnia modelowi SZ-MR30 odpowiedni potencjał obliczeniowy, aby równocześnie zapisywać obraz więcej, niż w jednym trybie, oraz w rozmaitych kombinacjach. Użytkownicy mogą rejestrować jednocześnie dwa różne filmy: jeden przy szerokim kącie, stanowiący zbliżenie albo Full HD, a drugi w niskiej rozdzielczości, czy też oryginalny obraz lub powstały po zastosowaniu filtra (wykorzystując jeden z siedmiu Magicznych filtrów, jakie SZ-30MR udostępnia dla filmowania). Dodatkowo, przy ustawieniu Zdjęcie i klip filmowy, można teraz rejestrować materiał filmowy zarówno przed, jak i po wykonaniu pojedynczego zdjęcia. Innowacja ta zapewnia użytkownikom wszechstronne i sprawiające wiele radości środki prezentowania rejestrowanych obrazów. Począwszy do pełnowymiarowych wydruków, aż po nagrania wideo umieszczane na ulubionych portalach społecznościowych. Obydwa modele są kompatybilne z bezprzewodowymi kartami Eye-Fi, dzięki czemu umożliwiają automatyczny transfer zdjęć na strony internetowe – kablom dziękujemy.

SZ oznacza Superzoom

Seria SZ obejmująca aparaty z dużym zoomem, zawdzięcza swoją nazwę szerokokątnemu obiektywowi z 24-krotnym zoomem optycznym, jaki zastosowano w aparacie SZ-30MR, oraz szerokokątnemu, 12,5-krotnemu zoomowi optycznemu w modelu SZ-20. Dysponując zoomem o takim potencjale, łatwo można robić wyjątkowe ujęcia. Bogaty w piksele format filmowania 1080p Full HD zapewnia najlepszą obecnie jakość obrazu dostępną w kompaktowym aparacie fotograficznym – z pełnym realizmem, wyrazistością i bogactwem kolorów, które robią szczególne wrażenie na dużych ekranach telewizorów Full HD.

S jak Superzaawansowana technologia

Aparaty SZ-30MR oraz SZ-20 wyposażone zostały w wiele zaawansowanych technologii, zapewniając w ten sposób użytkownikom wiele ważnych funkcji np. ułatwiających bezprzewodowy transfer filmów i zdjęć – gwarantując przy każdym ujęciu doskonałą jakość. Obydwa aparaty oferują wykonywanie trójwymiarowych fotografii i dysponują ośmioma Magicznymi Filtrami, w tym nowymi: Iskrzące odblaski oraz Akwarela. Tryb Detekcji Zwierzaka automatycznie zrobi zdjęcia psa czy kota, dokładnie wtedy gdy twój ulubieniec będzie patrzył prosto w obiektyw, zaś dzięki funkcji Inteligentnej Panoramy uzyskasz rozległy panoramiczny obraz. Model SZ-30MR będzie dostępny w czarnej wersji kolorystycznej, a SZ-20 w srebrnej i czarnej tonacji. Obydwie wersje trafia do sprzedaży w marcu 2011.

Funkcje i właściwości wyróżniające poszczególne modele:

OLYMPUS SZ-30MR

Jakość obrazu

  • Szerokokątny obiektyw z 24-krotnym zoomem optycznym (25–600 mm*) dla doskonałych zbliżeń

Kreatywność i wszechstronność

  • Rejestrowanie obrazu typu Multi z podwójnym procesorem TruePic III+ , czyli równoczesny zapis filmu i zdjęcia, lub dwóch filmów zarejestrowanych w różnych trybach, albo z różnym kątem widzenia filmowanej sceny

Olympus SZ-30MR i SZ-20


Olympus SZ-30MR i SZ-20


Olympus SZ-30MR i SZ-20

OLYMPUS SZ-20

Jakość obrazu

  • Superszerokokątny 12.5-krotny zoom optyczny (24–300 mm*) dla doskonałych zbliżeń
  • Procesor obrazu TruePic III+ dla idealnego odwzorowania kolorów oraz niskiego poziomu szumów

Olympus SZ-30MR i SZ-20


Olympus SZ-30MR i SZ-20


Olympus SZ-30MR i SZ-20


Olympus SZ-30MR i SZ-20

Wspólne funkcje i właściwości:

Jakość obrazu

  • Filmowanie 1080p Full HD z dźwiękiem pozwalające na zapis filmów z najlepszą jakością obrazu (dostępne obecnie w kompaktowych aparatach fotograficznych)
  • 16-megapikselowy CMOS o architekturze Back Side Illumination dla doskonałej jakości pełnowymiarowych filmów, zdjęć i wydruków, nawet gdy filmujemy i fotografujemy przy słabym oświetleniu
  • Podwójna stabilizacja obrazu, by uniknąć poruszonych zdjęć szybko poruszających się obiektów

Walory użytkowe

  • 3–calowy kolorowy ekran LCD (460,000 punktów) dla łatwego kadrowania, przeglądania i prezentowania zdjęć
  • Funkcja Smart Panorama dla rejestrowania rozległych krajobrazów
  • Tryb fotografowania z ręki w świetle gwiazd, umożliwia wykonywanie nieporuszonych zdjęć nocnych bez korzystania ze statywu
  • Technologia Detekcji Twarzy oraz Technologia Kompensacji Cienia, by zapewnić właściwe odwzorowanie twarzy fotografowanych postaci
  • Tryb Upiększania, by uzyskiwać nieskazitelną cerę twarzy fotografowanych postaci
  • Tryb Inteligentnej Automatyki (i-Auto) oraz Śledzenie AF ułatwiające dobór ustawień oraz ustawianie ostrości
  • Tryb Detekcji Zwierzaków dla automatycznego fotografowania spojrzenia psa czy kota, gdy tylko nasz ulubieniec popatrzy w aparat
  • Programy tematyczne dla automatycznego określania ustawień w zależności od panujących warunków i sytuacji (np. Krajobraz, Sceny nocne, itp.).

Kreatywność i wszechstronność

  • Kompatybilność z kartami Eye-Fi dla automatycznego, bezprzewodowego pobierania zdjęcia na strony internetowe i do komputera
  • Tryb fotografowania 3D
  • Magiczne Filtry dodające efekty do filmów HD i/lub zdjęć: Punk, Pop Art, Fotografia otworkowa, Szkic, Rybie oko, Zmiękczona ostrość, oraz nowe filtry Iskrzące odblaski (tylko zdjęcia) oraz Akwarela

Inne istotne funkcje

  • Oprogramowanie [ib] dla przeszukiwania, porządkowania i przeglądania zdjęć wg osób, miejsc, lokalizacji bądź wydarzeń
  • Interfejs HDMI dla łatwej obsługi aparatu fotograficznego pilotem telewizora podczas odtwarzania obrazów na podłączonym sprzęcie HD
  • Czułości ISO 80 do 3200
  • Kompatybilność z kartami pamięci SDHC oraz SDXC **
  • Wbudowana lampa błyskowa
  • Zintegrowana w aparacie
  • Ładowanie poprzez USB
* Ekwiwalent dla aparatu małoobrazkowego 35 mm.
** SD jest znakiem handlowym SD Card Association.


Komentarze czytelników (41)
  1. andytown
    andytown 2 marca 2011, 07:14

    jedna nowość tych nowości to HD 1080 - więc następne konstrukcje olka też będą miały to HD - w tym systemówki

  2. Amator79
    Amator79 2 marca 2011, 08:00

    Jak jest realizowana opcja 3D w tych aparatach?
    I mam prośbę do Optycznych - jak im się trafi taki zoom 300mm, czy więcej - proszę o porównanie rozdzielczości z lustrzanką z obiektywem o takim samym kącie widzenia. Interesuje mnie, ile marketingu jest w tych ogniskowych. I pewnie nie tylko mnie.

  3. Szabla
    Szabla 2 marca 2011, 08:21

    16-megowy CMOS BSI i jego możliwości wydają się znajome. :)

  4. Matt
    Matt 2 marca 2011, 08:51

    Ten wysunięty obiektyw wygląda jak wieża Babel z obrazu Breugela..

  5. Lipen
    Lipen 2 marca 2011, 08:54

    Te ogniskowe mnie rozwalają:) Rzeczywiście aparat "łamie wszelkie reguły", ale głównie optyki. W kamerach to rozumiem, bo filmy się ogląda, a nie drukuje. Taki aparacik dla niedzielnych pstrykaczy, ale w sumie fajna zabaweczka.

  6. 2 marca 2011, 08:58

    Brakuje tylko wmontowanej szczoteczki do zębów.
    95% konsumentów da sie jednak złapać na te zoom-y i inne bajery. W miarę przyzwoita kamera fullHD kosztuje przynajmniej dwa razy tyle, więc jakość filmów w takim aparacie nie jest najlepsza. A zdjęcia? Pozostawmy to bez komentarza. Choć pewnie na potrzeby zwykłego zjadacza chleba będą one wystarczające jakościowo.

  7. Szabla
    Szabla 2 marca 2011, 09:02

    O jakość filmów bym się nie martwił - na pewno nie ustępuje przeciętnej kamerze wideo HD.

  8. 2 marca 2011, 09:03

    Jeszcze coś dojrzałem, światło w SZ30 na długim końcu 6,9. Zgodnie z limitem rozdzielczości wyznaczonym przez wzór Abbego rzeczywista rozdzielczość obrazu przy tej matrycy będzie wynosić ok. 1,4 MPix. Nawet na krótkim końcu przy świetle 3,0 rozdzielczość ta wyniesie ok. 10 MPix. Po kiego czorta więc te 16 MPix???

  9. Szabla
    Szabla 2 marca 2011, 09:10

    A jakie miałoby być światło dla zooma w kompakcie o takiej wielkości matrycy? :)

  10. tomekh
    tomekh 2 marca 2011, 10:13

    no proszę, Olympus z matrycami Sony - świat się kończy ...

  11. Adameck
    Adameck 2 marca 2011, 10:43

    Ach, kiedyż ja się doczekam następcy mojego 10-letniego Olympusa C-2100... Do dziś go używam. Do ekwiwalentu ogniskowej 260 mm mam cały czas światło 2.8, dopiero przy 380 mm lekko się ściemnia do 3.5. Obiektyw stabilizowany, z ręki przy 1/10 s nawet przy dłuższych ogniskowych da się nieporuszone zdjęcie zrobić. Z tego powodu z powodzeniem można robić zdjęcia portretowe z rozmytym tłem (choć jest tam mała matryca 1/2 cala,chyba Kodaka). Do tego sztywna, nieruchoma obudowa obiektywu przez co żadna burza piaskowa mi niestraszna... Chyba już takiego modelu nie wyprodukują.

  12. tomekh
    tomekh 2 marca 2011, 10:49

    no ja miałem kiedyś olka z obiektywem 42-420 mm , f/2.8 - 3.7
    ech były czasy
    pozdrawiam
    ale te aparaty dosyć ładne są, pewnie wielu nabywców znajdą

  13. andytown
    andytown 2 marca 2011, 10:53

    Miałem UZI (C-2100) Genialny aparat - mój pierwszy:) - aż się łezka zakręciła...

    Ale w czasach analogowych Zom 180 - miał światło 5,6-11:D

  14. wulf
    wulf 2 marca 2011, 12:25

    Coraz ładniejsze te aparaty robi Olympus. Ostatni Pen i te powyżej. Czyżby zatrudnili włoskich projektantów?
    Swoją drogą bardzo jestem ciekaw jaką matrycę dadzą w kolejnym (większym) aparacie. W końcu tą 12mpix zamontowali już w 7 modelach.

  15. tomekh
    tomekh 2 marca 2011, 12:28

    W większym albo pozostaną 12 mpix, albo 16 mpix z modelu GH2, ale to tylko gdybanie.

  16. Szabla
    Szabla 2 marca 2011, 12:59

    @tomekh
    42-420 to jednak co innego niż 25-300 :)

  17. tomekh
    tomekh 2 marca 2011, 13:21

    a kto pisał że to samo? pozdr

  18. Dominika
    Dominika 2 marca 2011, 14:57

    Bzdura za bzdurą: "np. ułatwiających bezprzewodowy transfer filmów i zdjęć – gwarantując przy każdym ujęciu doskonałą jakość, Tryb Detekcji Zwierzaka, wyróżnia także zastosowanie dwóch procesorów obrazu"
    Widać jeden procesor nie da rady odszumić 16 mpix i usunąć beczki, aberracji i mydła ze szkła :D

  19. tomekh
    tomekh 2 marca 2011, 15:00

    to czyste spekulacje, przynajmniej dopóki nie będzie dostępnych sampli
    pozdrawiam

  20. wielbicielxx
    wielbicielxx 2 marca 2011, 15:19

    Czyste spekulacje to by byly gdyby chodzilo o objektyw 24-70 mm i matryce 10 megapix przy parametrach olympusa wszystko jest oczywiste bo wszystko juz przerabialismy.

  21. tomekh
    tomekh 2 marca 2011, 15:23

    to bardzo prawdopodobne, ale poczekamy zobaczymy, to że parę modeli już się na tym przejechało, nie znaczy że kolejny musi, Olek umie robić małe a dobre optycznie obiektywy, a może i z matrycy wyciśnie więcej choćby przez lepsze oprogramowanie i owe 2 procesory
    pozdr

  22. Euzebiusz
    Euzebiusz 2 marca 2011, 16:21

    "Tryb ten umożliwia równoczesny zapis filmu (...) z różnym kątem widzenia filmowanej sceny." - dobra sprawa

  23. Amator79
    Amator79 2 marca 2011, 17:48

    Euzebiusz:"Tryb ten umożliwia równoczesny zapis filmu (...) z różnym kątem widzenia filmowanej sceny." - dobra sprawa".
    @ Euzebiusz - ale jak to jest realizowane? Przecież matryca w danym momencie widzi pod jednym kątem.

  24. Euzebiusz
    Euzebiusz 2 marca 2011, 18:32

    Amator79 - Napisałem, że to fajna sprawa, gdyby było tak jak myślę. Nie wiem jak jest.

    Matryca widzi pod jednym kątem ale zapisuje dwa pliki HD. Jeden w planie pełnym, a drugi jako wycinek tego planu ale również w pełnej rozdzielczości. Matryca daje taki zapas. Czyli na przykład filmujesz gościa jadącego na nartach, tak że widać stok i całą sylwetkę. Drugi plik jest zbliżeniem np. w planie amerykańskim. Ta sama sekwencja w dwóch planach w rozdzielczości HD w dwóch plikach. Oczywiście z tego samego kąta siłą rzeczy. Ale do montażu fajna sprawa. Oczywiście nie jest to to samo co dwie pełnoprawne kamery ustawione w różnych miejscach. Ale gdyby tak było to i tak już coś.

  25. Szabla
    Szabla 2 marca 2011, 22:09

    OK, ale jak kadrować ten drugi plan? :D

  26. Euzebiusz
    Euzebiusz 2 marca 2011, 22:37

    Szabla - idealnie byłoby gdybyś na całym lcd widział szeroki, a ten wycinek kadrowany był prostokątem, który można albo umieścić w jakimś stałym miejscu albo na dotykowym ekranie przesuwać. Najsłabsze rozwiązanie to byłoby, gdyby to po prostu był centralny wycinek.

  27. Szabla
    Szabla 2 marca 2011, 22:41

    Jednoczesna kontrola kadrowania ruchomego obiektu? Wątpliwe...

  28. Euzebiusz
    Euzebiusz 2 marca 2011, 23:36

    Szabla - już dzisiaj są kamery, które jednym guzikiem podczas kręcenia robią takiego nazwijmy to "cropa". Czyli następuje zmiana planu bez transfokacji i bez cięcia dźwięku. Problem w tym że wszystko jest pisane do jednego pliku. Czyli mamy jakby dwa ujęcia, (czy jak wolisz jedno ujęcie w dwóch planach) tyle że jakby już zmontowane w kamerze. Czyli kontrola jest nad tym słaba. A ja tak sobie myślę, że np. robiąc wywiad z kimś (nie zawsze masz do dyspozycji dwie kamery) stawiasz na statywie i kadrujesz tak aby były w planie dwie osoby - dziennikarz i rozmówca. "Cropa" ustawiasz na rozmówcę w zbliżeniu. Zaczynasz nagrywać. Urządzenie zapisuje od razu dwa pliki, które potem dowolnie montujesz. No ale wiadomo że nie w tym aparacie... Tylko chyba taka właśnie jest ta droga. Opcja taka jest chyba standardowa w kamerach 3d dwuobiektywowych, tylko wtedy po prostu jednym obiektywem filmujesz plan szerszy, a drugim zbliżenie.

  29. Euzebiusz
    Euzebiusz 2 marca 2011, 23:44

    To znaczy, w tym aparacie może być tak jak opisałem - mniejszy kadr zafiksowany na stałe jako dowolny wycinek głównego. A w kolejnych może już taka dynamiczna kontrola :-)

  30. ilDottore
    ilDottore 3 marca 2011, 20:08

    Tryb Detekcji Zwierzaka... Epic! :) Ale sam aparat bardzo ładnie wygląda. Malutki i zgrabny.

  31. Szabla
    Szabla 3 marca 2011, 20:46

    Taki malutki to on nie jest... :)

  32. ilDottore
    ilDottore 3 marca 2011, 22:08

    No tak - ja patrzę przez pryzmat swojego żłomowiska, ale miałem Olka Sp-570UZ i w porównaniu do tego wynalazku - był ogromniasty choć miał mniejszy zoom.

  33. ilDottore
    ilDottore 3 marca 2011, 22:11

    Zresztą to było badziewie straszne, ten Olek. W końcu oddałem za darmo, gdy zobaczyłem ceny na rynku wtórnym... Ale zawsze będę miło wspominał opiekę Olympus Polska. Takiego podejścia do klienta niech się uczą inne firmy! Aparat kupiłem w Dublinie, chciałem mieć polską instrukcję. Napisałem maila do Olka, następnego dnia instrukcja wraz z miłym mailem od miłej Pani była w mojej skrzynce. Spróbujcie tego samego u Canona - powodzenia! Szczęściem instrukcja do 5DMkII po polsku jest dostępna bez problemu w Sieci. Ale do tego Olka nie była

  34. Szabla
    Szabla 3 marca 2011, 23:00
  35. Euzebiusz
    Euzebiusz 4 marca 2011, 00:36

    To jest dopiero obsługa! Ledwo iLDottore zamieścił post to oni szybciutko wstawili wszystkie instrukcje na stronę, spozycjonowali i już po pięćdziesięciu minutach znalazł to Szabla i podlinkował. :)

  36. tomekh
    tomekh 4 marca 2011, 09:13

    SP570 był super aparatem pod względem ergonomii, jednym z najlepszych kompaktów pod tym względem na rynku. Na niskich czułościach robił piękne, bardzo szczegółowe zdjęcia, z pięknymi kolorami, ostrzył od 1 cm. Wcale bym się nie zdziwił gdyby jego obiektyw był lepszy niż tego nowego modelu - biorąc pod uwagę stosunek krotności zoomu do rozmiaru.
    pozdrawiam

  37. ilDottore
    ilDottore 4 marca 2011, 10:47

    Wtedy tej instrukcji nie było ot tak sobie online SP-570UZ to była gorąca nowość. Przyznaję że produkował ładne kolorki, sugestywne takie... ;) link ale ładne kolorki to ja sobie sam mogę zrobić... w aparacie chodzi o coś innego niż ładne kolorki, żebym uznał go za dobry. Oczywiście to był kompakt więc moje żądania są przesadzone. Jak na kompakt był OK, ale spójrzcie na kościelną wieżę, jak banan... link Za takie pamiątki z wakacji dziękuję. Po powrocie z Teneryfy praktycznie już aparatu nie używałem. W końcu oddałem koledze. Wolę się taskać z lustrem.

  38. ilDottore
    ilDottore 4 marca 2011, 10:53

    Co do ergonomii - OK, ale strasznie wolny zapis na kartę - oczywiście xD, Bóg wie czemu... strasznie wolna reakcja na naciśnięcie spustu migawki, ISO 200 jeszcze dawało się znieść, wyżej szkoda gadać, a obiektyw przecież ciemny... nie, stanowczo nie lubiłem SP-570UZ. :) Nooo - zuuuuma to miał fajnego, świetnie zastępował lornetkę. :)

  39. tomekh
    tomekh 4 marca 2011, 11:01

    Tak, powyżej iso 200 zdecydowanie było kiepsko, ale ja miałem ustawione domyślnie w trybie P na iso 64, i kompresję fine, przy takim ustawieniu w dobrych warunkach albo z lampą robiłem nim odbitki nawet 20x25 cm, takie że ludzie myśleli że to z lustrzanki. A "beczkę" na najszerszym kącie 26 mm ładnie niwelowało oprogramowanie dołączone do aparatu, zresztą nie zawsze ona przeszkadzała, przy architekturze tak, ale w górach już niekoniecznie. Dobra, kończę bo temat jest nie o tym aparacie, jeszcze mnie zabanują optyczni. W każdym razie miał swoje wady i zalety, ale na pewno nie można go nazwać "strasznym badziewiem".

  40. ilDottore
    ilDottore 4 marca 2011, 21:11

    Przepraszam - opinia faktycznie niesprawiedliwa. Jak na kompakt był OK i oprócz wad miał i niewątpliwe zalety.

  41. jafanolympusa
    jafanolympusa 7 marca 2011, 20:00

    Jak na nowość 2011 to słabe modele a mianowicie rozmiar matrycy jest do d**** i jest w nich ciemno jak w ....... u murzyna

Napisz komentarz

Komentarz można dodać po zalogowaniu.


Zaloguj się. Jeżeli nie posiadasz jeszcze konta zarejestruj się.