Przetwarzanie danych osobowych

Nasza witryna korzysta z plików cookies

Wykorzystujemy pliki cookie do spersonalizowania treści i reklam, aby oferować funkcje społecznościowe i analizować ruch w naszej witrynie, a także do prawidłowego działania i wygodniejszej obsługi. Informacje o tym, jak korzystasz z naszej witryny, udostępniamy partnerom społecznościowym, reklamowym i analitycznym. Partnerzy mogą połączyć te informacje z innymi danymi otrzymanymi od Ciebie lub uzyskanymi podczas korzystania z ich usług i innych witryn.

Masz możliwość zmiany preferencji dotyczących ciasteczek w swojej przeglądarce internetowej. Jeśli więc nie wyrażasz zgody na zapisywanie przez nas plików cookies w twoim urządzeniu zmień ustawienia swojej przeglądarki, lub opuść naszą witrynę.

Jeżeli nie zmienisz tych ustawień i będziesz nadal korzystał z naszej witryny, będziemy przetwarzać Twoje dane zgodnie z naszą Polityką Prywatności. W dokumencie tym znajdziesz też więcej informacji na temat ustawień przeglądarki i sposobu przetwarzania twoich danych przez naszych partnerów społecznościowych, reklamowych i analitycznych.

Zgodę na wykorzystywanie przez nas plików cookies możesz cofnąć w dowolnym momencie.

Optyczne.pl

Artykuły

Wywiad z Kazuto Yamaki - prezesem Sigma Corporation

Wywiad z Kazuto Yamaki - prezesem Sigma Corporation
8 grudnia 2015

1. Wywiad z Kazuto Yamaki - prezesem Sigma Corporation

Od naszej ostatniej rozmowy z prezesem Sigma Corporation minęły ponad trzy lata, w trakcie których japoński producent wprowadził sporo interesujących produktów do swojej oferty. Dzięki uprzejmości firmy K-Consult – polskiego dystrybutora produktów marki Sigma, mieliśmy okazję przeprowadzić kolejny wywiad z panem Kazuto Yamaki.

Matryce pełnoklatkowe zaczynają osiągać rozdzielczości na poziomie 50 Mpix. Czy to stwarza jakieś dodatkowe wymagania przy projektowaniu obiektywów? Czy starsze konstrukcje Sigmy, zaprezentowane około 5 lat temu, dadzą radę „obsłużyć” takie matryce?

Tak, zwiększamy nasze osiągi zarówno w zakresie projektowania i produkcji soczewek tak, aby wspierać lustrzanki wyposażone w matryce o tak super wysokiej rozdzielczości. Jeśli obiektyw nie będzie wystarczająco ostry, użytkownicy nie będą mogli cieszyć się prawdziwą wydajnością aparatu. Myślę, że to jednakowe wyzwanie dla wszystkich producentów.
Trudno natomiast odpowiedzieć na pytanie, które ze starszych konstrukcji obiektywów są w pełni użyteczne, a które nie nadają się do zastosowania z aparatami tego typu. Za przykład mogą posłużyć obiektywy do makro-fotografii, które swoimi osiągami wspierają najnowsze lustrzanki FF.




----- R E K L A M A -----

Zastosowanie soczewki Fresnela w torze optycznym teleobiektywu pokazało, że możliwe jest uzyskanie świetnej jakości przy jednoczesnym zachowaniu bardzo kompaktowych rozmiarów. Czy Sigma zamierza wykorzystać taką technologię lub podobną w swoich produktach?

Nie mogę wypowiedzieć się na temat naszych konkretnych działań badawczo-rozwojowych, które są aktualnie wykonywane. Zapewniam jednak, że Sigma nieustannie pracuje nad nowymi technologiami. Soczewka Fresnela z całą pewnością jest świetnym rozwiązaniem technologicznym, które przynosi kolejną innowację w branży.


Oferta obiektywów Sigma dla bezlusterkowców wciąż jest uboga. Czy jest szansa że niebawem się to zmieni? Być może planujecie poszerzenie oferty o modele dla aparatów Fujifilm X lub pełnoklatkowych bezlusterkowców Sony.

Tak, mamy plan, aby w przyszłości rozszerzyć serię DN. Po prostu z uwagi na priorytet rozwoju na obecną chwilę prezentujemy więcej nowych obiektywów konwencjonalnych, ale w przyszłości pojawią się nowe obiektywy DN.
Misją Sigma Corporation jest wspieranie tak wielu systemów aparatów fotograficznych, jak tylko jest to tylko możliwe. Decyzję, które systemy wspierać, podejmujemy na podstawie starannej kontroli popytu oraz naszych zasobów technicznych.


A może od aparatów typu DP wcale nie jest daleka droga do tego, żeby Sigma sama zaprezentowała swoją linię bezlusterkowców wraz z obiektywami do nich? Czy są takie plany?

Jesteśmy świadomi tych oczekiwań. Powodem, dla którego nie mamy tego typu aparatów jest priorytet utrzymania istniejącego systemu aparatów. Jednakże w przyszłości będziemy ponownie badać rzeczywiste zapotrzebowanie naszych klientów.


Dwa lata temu wprowadziliście bardzo innowacyjną usługę polegająca na możliwości wymiany bagnetu w obiektywie. Usługa nie jest tania i wiąże się z koniecznością wysyłania produktu do Japonii. Z jakim spotkała się ona zainteresowaniem? Czy jest szansa, że wymianę mocowania będzie można wykonać również w krajowych serwisach?

Jest to rozwiązanie, które szczerze mówiąc nie jest obecnie powszechnie stosowane w świecie. Jednakże sukcesywnie zyskuje na popularności – szczególnie w Japonii.
Dołożymy wszelkich starań, aby poprawić globalny system usług, tak aby nasi klienci mogli cieszyć się wysokiej jakości usługą zmiany mocowania, która zostanie wykonana w możliwie krótkim czasie.


Który z obiektywów wprowadzonych na rynek w ostatnich latach okazał się największym hitem lub też kamieniem milowym i dlaczego?

35 mm f/1.4 Art, 50 mm f/1.4 Art i 18–35 mm f/1.8 Art. Wszystkie te obiektywy prezentowały znacznie lepszą jakość niż jakiekolwiek inne istniejące obiektywy w tym przedziale cenowym. Osobiście uważam, że najwyższa jakość idąca w parze z rozsądną ceną, to właśnie kluczowa kwestia. W celu utrzymania tej relacji w przyszłości, wciąż kontynuujemy agresywne inwestycje w technologię, zachowując rozmiar naszej organizacji.


Od premiery lustrzanki Sigma SD1 MERRILL minęło już ponad 5 lat i wiele osób zastanawia się, czy nie nadeszła pora na prezentację nowego produktu z tego segmentu. Sporo osób ma nadzieję, że niebawem pojawi się nowy model z matrycą Foveon X3 Quattro zastosowaną w modelach dp Quattro. Czy jest na to szansa?

Tak. Pracujemy nad nowym aparatem SD. Nie mogę na obecną chwilę zdradzić kiedy zostanie przedstawiony użytkownikom, ale mam nadzieję, że będzie wyczekiwany. Bardzo doceniam cierpliwość naszych klientów.


A jak wyglądają prace nad pełnoklatkowym detektorem klasy Foveon? Czy Sigma pracuje nad czymś takim lub rozważa jego wprowadzenie na rynek?

Sensor Foveon z uwagi na swą charakterystykę cechuje się większą rozdzielczością niż matryce z siatką Bayera. Dlatego uważamy, że matryca Foveon w rozmiarze APS-C już osiągnęła jakość pełnoklatkowych sensorów. Jeśli skonstruujemy pełnoklatkową matrycę typu Foveon, to pod względem jakości obrazu, rozmiaru pliku oraz tempa przetwarzania będzie ona bardziej zbliżona do sensorów średniego formatu.


Czy myśleliście o stworzeniu lustrzanki SD w wariantach z mocowaniami do innych popularnych systemów, aby zwiększyć sprzedać tej konstrukcji?

Nie, nie możemy tego zrobić.


Struktura pliku RAW z matrycy Quattro nie jest publicznie dostępna, przez co programy takie jak dcraw czy ACR/LR nie są w stanie wywoływać tych plików. Czy zamierzacie współpracować z Adobe i Davidem Coffinem (twórcą dcrawa), żeby wywoływanie plików RAW z aparatów Sigma stało się łatwiejsze?

Zawsze żywię nadzieję, na współpracę z tymi firmami, ale to jest ich decyzja czy będą wspierać nasz format RAW czy też nie.


Sigma Corporation jako jeden z nielicznych producentów w branży fotograficznej wciąż produkuje wyłącznie w Japonii. Czy postrzega Pan przeniesienie produkcji obiektywów poza Japonię jako kompromis jakościowy i czy Sigma planuje takie posunięcie w niedalekiej przyszłości?

Nie, nie bierzemy takiej ewentualności pod uwagę.
Przede wszystkim jako CEO i właściciel Sigma Corporation uważam, że najważniejszym zadaniem jest ochrona ludzi w firmie i upewnienie się, że nasi obecni dostawcy miewają się dobrze. Jeżeli stworzymy kolejną fabrykę poza Japonią, być może będziemy musieli przeprowadzić redukcje, która odbije się na lokalnych dostawcach. W celu ich ochrony chcemy zostać w Japonii tak długo, jak to możliwe.
Poza samą odpowiedzialnością społeczną głęboko wierzę, iż zachowanie doświadczonych pracowników w fabryce przyczynia się do tworzenia najwyższej jakości produktów.


Obecnie dystrybucja największych producentów sprzętu fotograficznego oparta jest w dużym stopniu o autoryzowane sieci Profesjonalnych Partnerskich sklepów, które oferują nie tylko sprzedaż samego produktu, ale zapewniają szeroką obsługę posprzedażową (wsparcie). W Polsce z powodzeniem w podobny sposób funkcjonuje sieć Sigma ProCentrum, której koncepcja wypożyczalni została nawet wyróżniona przez nasz serwis w 2008. Proszę powiedzieć, jak ocenia Pan takie inicjatywy i czy Sigma rozważa wprowadzenie podobnego modelu globalnie?

Jesteśmy wdzięczni naszemu partnerowi – firmie K-Consult za realizację projektu Sigma ProCentrum w Polsce. Od kiedy naszymi głównymi klientami są zawodowcy oraz zaawansowani hobbyści bardzo ważne jest dla nas, aby mieć centrum zapewniającej obsługę na absolutnie profesjonalnym poziomie. To także bardzo korzystne dla samych konsumentów.
Jest to lokalna inicjatywa, a nie rzecz, którą rozwijamy globalnie, ale my, Sigma Japonia zawsze zachęcamy nasze spółki zależne oraz wszystkich dystrybutorów, aby zapewnić taką właśnie obsługę wysokiej jakości naszym klientom.



Poprzedni rozdział