Canon EOS R100 - test aparatu
1. Wstęp
![]()  | 
![]()  | 
![]()  | 
Zestawienie specyfikacji EOS-a R100 i przykładowych aparatów konkurencji, można zobaczyć tutaj.
Aparat do testu wypożyczyła firma Canon Polska, za co serdecznie dziękujemy.
Opis naszej procedury testowej można znaleźć w artykule „Jak testujemy lustrzanki cyfrowe?”. Jeśli pojawią się dodatkowe wątpliwości z tym związane, zachęcamy do lektury artykułu „Często zadawane pytania”.
| Producent | Canon | 
|---|---|
| Model | EOS R100 | 
| Data premiery | 2023-05-24 | 
| Liczba pikseli | 24.1 Mpix | 
| Dostępne rozdzielczości | • RAW / C-RAW: 6000x4000,
 • JPEG: 3:2 (L) 6000x4000, (M) 3984x2656, (S1) 2976x1984, (S2) 2400x1600 4:3 (L) 5328x4000, (M) 3552x2664, (S1) 2656x1992, (S2) 2112x1600 16:9 (L) 6000x3368, (M) 3984x2240, (S1) 2976x1680, (S2) 2400x1344 1:1 (L) 4000x4000, (M) 2656x2656, (S1) 1984x1984, (S2) 1600x1600  | 
    
| Matryca | 22.3 × 14.9 mm (APS-C), CMOS, 3:2, całkowita liczba pikseli: 25.8 Mpix brak filtra antyaliasingowego  | 
    
| Procesor obrazu | DIGIC 8 | 
| Format zapisu | • JPEG (2 poziomy kompresji),
 • RAW: 14-bit • (filmy) MP4: H.264  | 
    
| Zakres ISO | Auto, 100-12800 w skoku co 1/3 lub 1 EV, rozszerzalne do 25600, | 
| Migawka | • szczelinowa sterowana elektronicznie z elektroniczną pierwszą kurtyną (brak mechanicznej 1-szej kurtyny): 30 s - 1/4000 s, Bulb | 
| Konstrukcja obiektywu | Z bagnetem Canon RF (można też podłączyć obiektywy EF i EF-S przez adapter)
 powiększenie w stosunku do klatki 35mm: x1.6  | 
    
| Ogniskowa obiektywu | n/a | 
| Światłosiła | n/a | 
| Zoom optyczny | 0x | 
| Zoom cyfrowy | 0x | 
| Stabilizacja obrazu | Nie | 
| Zapis wideo | Formaty:
 • MP4: 4K lub Full HD (H.264 4:2:0/8-bit) Jakości: • 4K UHD (16:9) 3840 x 2160 (23.98, 25, 29.97 kl/s) kompresja międzyklatkowa (IPB) • 4K UHD Timelapse (16:9) 3840 x 2160 (25, 29.97 kl/s), kompresja wewnątrzklatkowa (All-I) • Full HD (16:9) 1920 x 1080 (23.98, 25, 29.97, 50, 59.94 kl/s) kompresja międzyklatkowa (IPB) • Full HD Timelapse (16:9) 1920 x 1080 (25, 29.97 kl/s), kompresja wewnątrzklatkowa (All-I) Maksymalny czas nagrania: 29 min 59 sek  | 
    
| Ogniskowanie | Dual Pixel CMOS AF, piksele detekcji fazy wbudowane w matrycę
 • 100% pokrycia kadru • 3975 punktów • Wybór punktu: automatyczny wybór z wykrywaniem twarzy i śledzeniem (143 strefy do wyboru), manualny wybór 1 punktu, możliwość rozszerzenia o sąsiednie punkty, wybór strefy (9 stref do wyboru), duża strefa (pozioma lub pionowa) • Tryby AF: One-Shot AF (pojedynczy), AI Servo AF III+ (ciągły), • zakres pracy: -4 - 18 EV (23°C, ISO 100) • wykrywanie twarzy, wykrywanie oka, • Asysta AF: wbudowana dioda LED lub z użyciem zewnętrznej lampy błyskowej  | 
    
| Pomiar światła | 384-strefowy TTL
 Tryby pomiaru: • matrycowy (384 strefy) • centralnie ważony uśredniony • skupiony • punktowy Zakres pomiaru: od -2 do 20 EV (ISO 100, 23°C)  | 
    
| Ostrość od | zależne od obiektywu | 
| Balans bieli | AWB (priorytet światła otoczenia / priorytet bieli), światło dzienne, miejsca ocienione, pochmurny dzień, światło żarówek, białe światło fluorescencyjne, lampa błyskowa, nastawa własna, ustawienie temperatury barwowej; kompensacja balansu bieli: 1. Niebieski/bursztynowy +/-9 2. Purpurowy/zielony +/-910  | 
    
| Kompensacja ekspozycji | Kompensacja: +/- 3.0 EV w skoku co 1/3 EV
 Bracketing: +/- 2.0 EV w skoku co 1/3 EV (3 zdjęcia)  | 
    
| Programy | • Zdjęcia: Inteligentna scena auto, Hybrydowa automatyka, Tryby scen specjalnych SCN (Portrety, Krajobrazy, Sport, Panoramowanie, Małe odległości, Żywność, Nocny portret, Zdjęcia nocne z ręki, Regulacja podświetlenia HDR, Tryb cichej migawki), Filtry twórcze (Ziarnisty Cz/B, Miękka ostrość, Efekt rybiego oka, Efekt akwareli, Efekt aparatu-zabawki, Efekt miniatury, Artystyczny standard HDR, Artystyczny żywy HDR, Olejny HDR, Artystyczny uwypuklony HDR22), P (Programowa AE),Tv (preselekcja czasu), Av (preselekcja przysłony), M (ręczna regulacja ekspozycji, ekspozycja w trybie Bulb)
 • Filmy: Automatyczna ekspozycja filmu, Ręczna regulacja ekspozycji filmu  | 
    
| Zdjęcia seryjne | • Migawka mechaniczna z elektroniczną pierwszą kurtyną: do 6.5 kl/s (bufor na ok. 6 plików RAW lub 97 plików JPEG), ciągły autofokus dostępny do około 3.5 kl/s | 
| Lampa błyskowa | • Wbudowana lampa błyskowa o liczbie przewodniej 6 (dla ISO 100) kryjąca ogniskowe od 18 mm (ekwiwalent ok. 29 mm), czas przeładowania: ok. 5 sekund, 
 • Kompatybilny z zew. lampami EX Speedlite, pomiar E-TTL II, • Synchronizacja do 1/250s z elektroniczną pierwszą kurtyną, • Korekcja siły błysku: +/-3 EV w krokach co 1/3 lub 1/2 EV  | 
    
| Złącze hot-shoe | Tak | 
| Wyjście statywowe | Tak | 
| Samowyzwalacz | 10 lub 2 s | 
| Karta pamięci | Jedno gniazdo SD/SDHC/SDXC UHS-I | 
| LCD | Stały, 3-calowy, format obrazu 3:2, rozdzielczość ok. 1.040.000 punktów, pokrycie ok. 100%, regulacja jasności - 7 poziomów | 
| Wizjer | OLED, 0.39 cala, 2.360.000 punktów (1024 x 768 px), powiększenie ok. 0.59x (ekwiwalent dla pełnej klatki), pokrycie kadru ok. 100%, punkt oczny ok. 22 mm, korekta dioptrii od -3 do +1 | 
| Komunikacja i złącza | • USB 2.0 (złącze USB-C),
 • mikro HDMI (typu D), • wejście mikrofonu mini-jack (3.5 mm) stereo, • Moduł Wi-Fi (IEEE802.11 b/g/n, 2.4 GHz) • Bluetooth 4.2  | 
    
| Zasilanie | Akumulator litowo-jonowy LP-E17 Wydajność ok. 400 zdjęć przy włączonym ekranie oraz ok. 320 zdjęć przy korzystaniu z wizjera, ok 110 min. nagrywania ciągiem w 4K  | 
    
| Akcesoria | Zaślepka korpusu, pasek, ładowarka, akumulator, instrukcja | 
| Waga | 356 g (samo body) | 
| Wymiary | 116.3 × 88.1 × 58.7 mm | 
| Dodatkowe informacje | • Brak mechanicznej pierwszej kurtyny migawki
 • Obsługiwane przestrzenie kolorów: sRGB, AdobeRGB.  | 
	
| Oceny użytkowników | 



                        





                        
                        
                        
                                







                        
                        
                        
                        
                        
                           
 Optyczne.pl jest serwisem utrzymującym się dzięki wyświetlaniu reklam. Przychody z reklam pozwalają nam na pokrycie kosztów związanych z utrzymaniem serwerów, opłaceniem osób pracujących w redakcji, a także na zakup sprzętu komputerowego i wyposażenie studio, w którym prowadzimy testy.