Wykorzystujemy pliki cookie do spersonalizowania treści i reklam, aby oferować funkcje społecznościowe i analizować ruch w naszej witrynie, a także do prawidłowego działania i wygodniejszej obsługi. Informacje o tym, jak korzystasz z naszej witryny, udostępniamy partnerom społecznościowym, reklamowym i analitycznym. Partnerzy mogą połączyć te informacje z innymi danymi otrzymanymi od Ciebie lub uzyskanymi podczas korzystania z ich usług i innych witryn.
Masz możliwość zmiany preferencji dotyczących ciasteczek w swojej przeglądarce internetowej. Jeśli więc nie wyrażasz zgody na zapisywanie przez nas plików cookies w twoim urządzeniu zmień ustawienia swojej przeglądarki, lub opuść naszą witrynę.
Jeżeli nie zmienisz tych ustawień i będziesz nadal korzystał z naszej witryny, będziemy przetwarzać Twoje dane zgodnie z naszą Polityką Prywatności. W dokumencie tym znajdziesz też więcej informacji na temat ustawień przeglądarki i sposobu przetwarzania twoich danych przez naszych partnerów społecznościowych, reklamowych i analitycznych.
Zgodę na wykorzystywanie przez nas plików cookies możesz cofnąć w dowolnym momencie.
"Technologia ta nie wprowadza w zasadzie żadnej rewolucji poza 4-krotnym zwiększeniem rozdzielczości w stosunku do Full HD" - ależ wprowadza! Skoro pierwszy akapit podaje temat w kontekście telewizorów, to nie można zapominać o Wide Colog Gamut (szerokiej palecie kolorów) i HDR. Chociaż w przypadku aparatów mogą z tym oczywiście być problemy, bo mało który model obsługuje 10-bitowy kolor z pełnym próbkowaniem 4:4:4.
Jedyny aparat który ma 4K to GH4 ,reszta to 3,75K tak dla ścisłości ! Nikt na FHD nie mówił 2K ,ale na UHD wszyscy mówią 4K ,a to nie jest prawda . 1K= 2 do 10 czyli 1024 x4 =4096 jeden z boków musi mieć tyle i koniec . Obraz UHD i 4K wymaga dość bliskiego oglądania(np 55" to max 2,5m) inaczej też spada sens . Siedzisz daleko np 6m to kup 100"(wiadomo ile kosztuje) lub wersalkę na pilota (też pewnie nie tanio ) :-). A tak dla ciekawości w Soniaczu A6300 to z 5760 nagrywa do UHD w aparacie - nie widziałem tego w akcji !? Dużo zalet jest przy obróbce + w miarę mocny komp .
Może zaburzę twój światopogląd, ale podejrzewam że obecnie ponad 90% kinowych produkcji jest kręconych kamerami z "cropem", tzn matrycą Super35mm. Wielkość matrycy jak nikonowskie APSC
Ja np jestem zadowolony że mój aparat jest w to wyposażony w 4K, kupiłem go właśnie ze względu na to. Naczytałem się na forach że panas ma najlepsze filmy na rynku, a dorobiłem się potomka wiecie jak jest, dużo filmowania i zmuszania najbliższych do oglądania więc musi być dobra jakość. Tylko do tego trzeba mieć dobry tv i wtedy gołym okiem widać różnicę
GH4 najlepszy, nie wiem, może dlatego, że się przyłożyli i był pierwszy z 4k na rynku w ogóle, świeży jak śmietana? No nic, taki żart. Ale z innymi z ich stajni bym nie pogardził. Zwłaszcza w małych kompaktach to ciekawie wygląda.
Panie "Szabla" mnie wikigówno nie interesuje , jak na planie ktoś kręci 4K 2.35:1 to bardzo precyzyjnie wiem co to jest ,podkreślę bardzo precyzyjnie ,dochodzi system zapisu ,bloki , bit,... ale to nie ten temat ! 3.75K 1.78:1 =UHD 16:9 zdania nie zmieniam ,jak są inni lekko nie kumaci trudno - ja niestety się nim nie stanę !
Panie "Chris62" artykuł dotyczy Panasola i typów tam podanych .
Wygląda na to, że korzystasz z oprogramowania blokującego wyświetlanie reklam.
Optyczne.pl jest serwisem utrzymującym się dzięki wyświetlaniu reklam. Przychody z reklam pozwalają nam na pokrycie kosztów związanych z utrzymaniem serwerów, opłaceniem osób pracujących w redakcji, a także na zakup sprzętu komputerowego i wyposażenie studio, w którym prowadzimy testy.
Będziemy wdzięczni, jeśli dodasz stronę Optyczne.pl do wyjątków w filtrze blokującym reklamy.
"Technologia ta nie wprowadza w zasadzie żadnej rewolucji poza 4-krotnym zwiększeniem rozdzielczości w stosunku do Full HD" - ależ wprowadza! Skoro pierwszy akapit podaje temat w kontekście telewizorów, to nie można zapominać o Wide Colog Gamut (szerokiej palecie kolorów) i HDR. Chociaż w przypadku aparatów mogą z tym oczywiście być problemy, bo mało który model obsługuje 10-bitowy kolor z pełnym próbkowaniem 4:4:4.
To cale 4K to zawracanie dupy. Nikomu to nie jest potrzebne.
@seboc
Tak samo mówili o FUull HD.
@seboc
Jeśli nie dostrzegasz różnic, to najwyższa pora na okulistę.
Żeby jeszcze te Panasy nie miały tak burackiego cropa na 4K
link jak GX8 link i GH4 link
crop jest niefajny ale cała reszta to rewelacja
Zróbcie to wszystko jeszcze w pełnej klatce i wtedy kupuję.
Jedyny aparat który ma 4K to GH4 ,reszta to 3,75K tak dla ścisłości !
Nikt na FHD nie mówił 2K ,ale na UHD wszyscy mówią 4K ,a to nie jest prawda .
1K= 2 do 10 czyli 1024 x4 =4096 jeden z boków musi mieć tyle i koniec .
Obraz UHD i 4K wymaga dość bliskiego oglądania(np 55" to max 2,5m) inaczej też spada sens . Siedzisz daleko np 6m to kup 100"(wiadomo ile kosztuje) lub wersalkę na pilota (też pewnie nie tanio ) :-).
A tak dla ciekawości w Soniaczu A6300 to z 5760 nagrywa do UHD w aparacie - nie widziałem tego w akcji !?
Dużo zalet jest przy obróbce + w miarę mocny komp .
@focjusz
Może zaburzę twój światopogląd, ale podejrzewam że obecnie ponad 90% kinowych produkcji jest kręconych kamerami z "cropem", tzn matrycą Super35mm. Wielkość matrycy jak nikonowskie APSC
Ala tu jest crop z dwukrotnego cropa!
@full-frontal, HDR czy WCG (10bit kolor) nie są absolutnie powiązane z 4K.
48 bit zapis koloru wspierał już HDMI1.3 od 2006 roku.
W tej chwili dopiero powoli zaczynają się pojawiać telewizory mogące wyświetlić taki sygnał. Także materiałów w HDR jest aktualnie jak na lekarstwo.
Fakt, że zbiegło to się w czasie z wprowadzeniem 4K nie oznacza, że to 4K wprowadziło tę technologię.
Ja np jestem zadowolony że mój aparat jest w to wyposażony w 4K, kupiłem go właśnie ze względu na to. Naczytałem się na forach że panas ma najlepsze filmy na rynku, a dorobiłem się potomka wiecie jak jest, dużo filmowania i zmuszania najbliższych do oglądania więc musi być dobra jakość. Tylko do tego trzeba mieć dobry tv i wtedy gołym okiem widać różnicę
@veto: pewnie się rozczarujesz, ale 4K=UHD
Panie "Szabla" może w innych mózgach tak , ale nie w moim !
Czyli 2K=FHD - litości !
W artykule jest byk:
"Technologia ta nie wprowadza w zasadzie żadnej rewolucji poza 4-krotnym zwiększeniem rozdzielczości w stosunku do Full HD."
2-krotnym a nie 4-krotnym! Czterokrotnie to wzrosla liczba pikseli, jak prosta rachunkowosc uczy!
"fotopstryk" ma rację!
Dlatego 4K jest lepsze od FHD!!!
veto
31 maja 2016, 02:18
Jedyny aparat który ma 4K to GH4 ,reszta to 3,75K tak dla ścisłości !
--------------
A NX1?
@veto: poczytaj więcej, a dowiesz się wielu ciekawych rzeczy!
Żal mi się zrobiło, więc podrzucam jedno z najprostszych opracowań.
Uwaga, wymaga lekkiego skupienia. :)
link
GH4 najlepszy, nie wiem, może dlatego, że się przyłożyli i był pierwszy z 4k na rynku w ogóle, świeży jak śmietana? No nic, taki żart. Ale z innymi z ich stajni bym nie pogardził. Zwłaszcza w małych kompaktach to ciekawie wygląda.
Panie "Szabla" mnie wikigówno nie interesuje , jak na planie ktoś kręci 4K 2.35:1 to bardzo precyzyjnie wiem co to jest ,podkreślę bardzo precyzyjnie ,dochodzi system zapisu ,bloki , bit,... ale to nie ten temat !
3.75K 1.78:1 =UHD 16:9 zdania nie zmieniam ,jak są inni lekko nie kumaci trudno - ja niestety się nim nie stanę !
Panie "Chris62" artykuł dotyczy Panasola i typów tam podanych .
Fakty nie są dośćinteresujące? Nie czytałeś i dalej nie rozumiesz...Smutne.
Rozumiem panie "Szabla" ,operatorka w Łodzi zdana z wyróżnieniem ?
Pewne jednostki nie rozumieją ,iż dy...nie na tej planecie jest normą .
link
Zakładka Tech Specs - proszę zerknąć ze zrozumieniem .