Kamery Sony NEX-VG900E i NEX-VG30E
Prezentację dzisiejszych premier firmy Sony kończymy zapowiedzią producenta o wprowadzeniu do sprzedaży dwóch nowych kamer Full HD z wymiennymi obiektywami NEX-VG900E i NEX-VG30E. Pierwsza z kamer została wyposażona w pełnoklatkowy przetwornik obrazu CMOS Exmor o rozdzielczości 24 megapikseli, druga natomiast w matrycę formatu APS-C o rozdzielczości 16 megapikseli.
Informacja prasowa
NEX-VG900E:
kamera Full HD z wymiennymi obiektywami
- Pełnoklatkowy przetwornik obrazu CMOS Exmor o efektywnej rozdzielczości 24,3 megapiksela
- Dołączony adapter umożliwiający użycie obiektywów z mocowaniem typu A przeznaczonych do pełnoklatkowych matryc (także pełna zgodność z powiększającą się rodziną obiektywów z mocowaniem typu E)
- Zapis progresywnego obrazu filmowego Full HD 50p/25p/24p
- Rozbudowane możliwości ręcznej regulacji ustawień i kołyskowa dźwignia zoomu
- Mikrofon Quad Capsule Spatial Array umożliwiający uzyskanie dźwięku stereo/5.1-kanałowego o wysokiej jakości
- Kontrastowy wizjer XGA OLED TruFinder
- Panel dotykowy XtraFine LCD 7,5 cm / 3,0"
![]() |
Firma Sony wprowadza do oferty kolejną innowacyjną kamerę Full HD: model Handycam® NEX-VG900E z pełnoklatkowym przetwornikiem obrazu i mocowaniem obiektywów wymiennych typu E.
Razem z nią wprowadzona zostanie kamera Handycam® NEX-VG30E: następczyni udanego modelu NEX-VG20E, z identyczną matrycą APS-C i kilkoma ulepszeniami.
Kamera Sony Handycam® NEX-VG900E pojawi się w Europie w listopadzie, a kamera NEX-VG30E w grudniu br.
Handycam® NEX-VG900E
Pierwsza kamera Handycam® firmy Sony wyposażona w matrycę o wielkości pełnej klatki filmu małoobrazkowego (35mm) wyróżnia się najwyższą jakością obrazu i bogactwem twórczych możliwości. W rezultacie pozwala w pełni wykorzystywać artystyczny potencjał wymiennych obiektywów firm Sony i Carl Zeiss.![]() |
Zastosowany w kamerze NEX-VG900E, opracowany przez Sony przetwornik obrazu Exmor CMOS o efektywnej rozdzielczości 24,3 megapiksela jest około 40 razy większy od elementów światłoczułych w typowych kamerach powszechnego użytku i przeszło dwukrotnie większy niż przetworniki APS-C w pozostałych modelach Handycam® z wymiennymi obiektywami.
![]() |
Duża matryca ma szereg ważnych zalet: umożliwia na przykład uzyskanie pięknego wyglądu nieostrych fragmentów (efekt bokeh) przy rejestracji obrazu obiektywami α, a dzięki dużej światłoczułości zapewnia wyjątkową czystość obrazu i niski poziom szumów. Oprócz tego, doskonale reprodukuje subtelne przejścia tonalne, ułatwiając wymagającym filmowcom pełne urzeczywistnienie twórczych wizji.
![]() |
Przetwornik kamery NEX-VG900E pozwala także na wykonywanie fotografii o efektywnej rozdzielczości 24,0 megapiksela, które pod względem jakości w niczym nie ustępują zdjęciom z profesjonalnych lustrzanek cyfrowych. Dla maksymalnej wygody późniejszej obróbki, można nawet wybrać zapis w formacie RAW.
![]() |
Po włączeniu trybu zapisu progresywnego 25p/24p nagrywany film nabiera pięknego, kinowego wyglądu. Co więcej, filmową kolorystykę i przejścia tonalne w obrazie można precyzyjnie kształtować przy użyciu funkcji Cinema Tone Gamma™ i Cinema Tone Colour™. Zgodność ze standardem AVCHD 2.0 oznacza możliwość zapisu także w formacie 50p — i związane z tym dodatkowe twórcze możliwości. Kamera pozwala ponadto na artystyczne przetwarzanie obrazu filmowego i fotograficznego za pomocą nowych trybów efektu w obrazie.
![]() |
Ułatwieniem przy nagrywaniu filmów jest kołyskowa dźwignia służąca do płynnego, precyzyjnego nastawiania zoomu. Kiedy w kamerze zainstalowany jest obiektyw z mocowaniem typu E wyposażony we własny napęd zoomu, dźwignia reguluje zoom optyczny. W przypadku obiektywów stałoogniskowych dźwignia steruje zoomem elektronicznym, pozwalając na uzyskanie imponujących, twórczych rezultatów.
Po założeniu do kamery NEX-VG900E obiektywu z mocowaniem typu E lub z obiektywu DT z mocowaniem typu A, urządzenie automatycznie przełącza się w tryb APS-C. Daje to możliwość swobodnego sięgania po obiektywy zaprojektowane do współpracy z mniejszymi matrycami APS-C.
Kamera jest dostarczana w komplecie z adapterem LA-EA3. Umożliwia on użycie obiektywów z mocowaniem typu A przeznaczonych do lustrzanek z pełnoklatkową matrycą. Użycie adaptera nie powoduje zmiany ogniskowej obiektywu.
Z myślą o wymagających filmowcach przygotowano cały wachlarz trybów, funkcji i możliwości ręcznego wyboru ustawień. Kamera może więc pracować w trybie preselekcji przysłony, preselekcji czasu migawki lub ręcznego nastawiania ekspozycji. Wprowadzanie korekt przysłony, czasu migawki i wzmocnienia ułatwiają logicznie rozmieszczone przyciski bezpośredniego wyboru. Ręcznie można także nastawiać balans bieli. Podczas ręcznego nastawiania ostrości z pomocą przychodzi zapożyczona ze sprzętu profesjonalnego funkcja peaking, która wyróżnia ostro odwzorowane fragmenty obrazu. Uzupełnia ją funkcja powiększania obrazu, włączana przyciskiem u góry uchwytu.
Zaawansowani użytkownicy z zadowoleniem odnotują szczegółowy obraz w wizjerze XGA OLED Tru-Finder, który odznacza się ponadto dużym kontrastem i wyjątkowo naturalnym odwzorowaniem kolorów. Uzupełnieniem wizjera Tru-Finder jest regulowany ekran dotykowy XtraFine LCD. Zastosowana w nim unikatowa technologia Sony zapewnia duży kontrast obrazu i bogatą, głęboką czerń.
Wymieniając atuty filmów HD nagranych kamerą NEX-VG900E, trzeba wspomnieć o wysokiej jakości dźwięku. Jest ona zasługą unikatowego mikrofonu Quad Capsule Spatial Array z czterema kapsułami o wszechkierunkowej charakterystyce, które mogą pracować w trybie rejestracji dźwięku stereo lub 5.1-kanałowego dźwięku przestrzennego. Użytkownik może samodzielnie regulować poziomy nagrywania oraz kontrolować na wyświetlaczu LCD aktualny poziom sygnału. Kamera jest ponadto wyposażona w gniazdo słuchawkowe do bezpośredniego odsłuchu nagrywanego dźwięku.
Nowa stopka Multi Interface umożliwia użycie sprzedawanego oddzielnie zestawu adaptera XLR-K1M. Zestaw ten zawiera monofoniczny mikrofon kierunkowy o wysokiej jakości i pozwala na podłączanie urządzeń z profesjonalnymi złączami XLR (Cannon).
Najważniejsze cechy:
- Typ: Cyfrowa kamera wideo HD z wymiennymi obiektywami
- Współpraca z obiektywami: System obiektywów Sony z mocowaniem typu E. Współpraca także z obiektywami z mocowaniem typu A przy użyciu dostarczonego adaptera LA-EA3
- Przetwornik obrazu: Pełnoklatkowy Exmor HD CMOS (35,8×23,9 mm)
- Procesor: Procesor obrazu BIONZ™
- Efektywna rozdzielczość: Około 24,3 megapiksela (fotografie 3:2), około 20,3 megapiksela (film 16:9)
- Format wideo: HD: zgodny z formatem MPEG4-AVC / H.264 AVCHD™ 2.0 SD: MPEG2-PS
- Nagrywanie filmu (przeciętna przepływność/VBR): HD — PS: około 28 Mb/s, FX: około 24 Mb/s, FH: około 17 Mb/s, HQ: około 9 Mb/s, LP: około 5 Mb/s, SD — HQ: około 9 Mb/s
- Tryby wideo: HD: 1920×1080/50p, 25p, 24p, 50i (FX, FH), 1440×1080/50i (HQ, LP) SD: 720×576/50i
- Format audio: Dolby® Digital 5.1 kanałów, Dolby® Digital 5.1 Creator Dolby® Digital, 2 kanały stereo
- Wizjer: Obrotowy wizjer elektroniczny OLED, 3 cm (typ 0,5") o rozdzielczości ok. 2,359 mln punktów; pokrycie 100% kadru, korekcja dioptryczna; regulacja temperatury barw
- Ekran LCD: Dotykowy, 7,5 cm (3,0") XtraFine LCD, obracany w zakresie 270°; regulacja jasności, podgląd w czasie rzeczywistym korekt kompensacji ekspozycji i balansu bieli; histogram; wyświetlanie/ukrywanie siatki linii
- System nastawiania ostrości: Ręczne nastawianie ostrości; automatyka ostrości (AF) przy spełnionych poniższych warunkach:
- Kiedy używany jest adapter gniazda LA-EA3, w trybie gotowości do rejestracji filmu 24p i fotografii działa zarówno system AF oparty na wykrywaniu kontrastu, jak i system AF oparty na wykrywaniu fazy w płaszczyźnie ogniskowej (uwaga: system AF oparty na wykrywaniu fazy nie współpracuje z niektórymi obiektywami)
- Kiedy używany jest adapter gniazda LA-EA2, działa system AF oparty na wykrywaniu fazy
- Kiedy używany jest obiektyw z mocowaniem typu E, działa system AF oparty na wykrywaniu kontrastu
- System pomiaru ekspozycji: Pomiar 99-segmentowy z przetwornika obrazu z trybem wielosegmentowym i trybem punktowym obsługiwanym przez dotyk Zakres czułości pomiaru – od 2 do 17 EV (przy odpowiedniku ISO 100, dla obiektywu F1,4); Nastawianie ekspozycji: automatyczne, punktowe (panel dotykowy) i ręczne (pokrętło)
- Tryby balansu bieli: Automatyczny, zapamiętywanie po naciśnięciu, plener, pomieszczenia, temperatura barwowa + korekty B-A/G-M dla odpowiednich trybów
- Minimalne oświetlenie: 8 luksów (czas otwarcia migawki 1/50, F3,5)
- Wspomaganie ręcznego nastawiania ekspozycji: Wyświetlanie wzoru zebry
- Zoom cyfrowy: 2.0x, z regulacją elektryczną i przy użyciu dźwigni zoomu (zmienna/stała prędkość, maks. 32 poziomy)
- Zakres czasów migawki w trybie automatycznym (s): 1/48–1/10 000 (film 24p), 1/50–1/10 000 (pozostałe tryby filmowania), 30 s–1/8000 (fotografie)
- Efekty w obrazie: Filmy i fotografie: posteryzacja, kolor pop, zdjęcie retro, częściowy kolor, obraz czarno-biały o dużym kontraście, zabawkowy aparat Tylko fotografie: miękka ostrość, miniatura
- Inne cechy: Wyświetlanie poziomu dźwięku, Cinema Tone Gamma™, Cinema Tone Colour™, pokrętło o programowalnej funkcji; rozpoznawanie twarzy; nakładanie daty i godziny; optymalizacja zakresu dynamicznego; nagrywanie płyty jednym przyciskiem; głośnik monofoniczny
- Łącza: Gniazdo na kartę pamięci; wyjście wideo (komponentowe/kompozytowe)/wyjście S-Video; HDMI (mini); USB mini-AB/USB 2.0 Hi-speed (pamięć masowa/MTP) (tylko odczyt); wyjście słuchawkowe (mini jack stereo); wejście mikrofonowe (mini jack stereo); stopka Multi Interface; wejście zewnętrznego zasilania; złącze zdalnego sterowania (zintegrowane ze złączem A/V remote); złącze A/V remote
- Wymiary (szer. × wys. × gł.): Około 105 × 130 × 223 mm (z dostarczonym akumulatorem/ bez adaptera gniazda LA-EA3)
- Waga: Około 825 g (korpus), 1030 g (z dostarczonym akumulatorem NP-FV70)
- Dostarczane wyposażenie: Akumulator NP-FV70; zasilacz sieciowy; komponentowy przewód AV; przewód połączeniowy AV; przewód USB; przykrywka korpusu; osłona akumulatora; osłona przeciwwiatrowa; duża muszla oczna; CD-ROM z oprogramowaniem użytkowym; pilot; adapter gniazda LA-EA3.
Handycam® NEX-VG30EH/VG30E
Wiele ulepszeń z kamery NEX-VG900E, wprowadzonych z myślą o użytkownikach zawodowo trudniących się filmowaniem, znalazło również zastosowanie w modelu Handycam® NEX-VG30E – następcy cenionej kamery NEX-VG20E. Nowa kamera jest wyposażona w przetwornik Exmor™ APS HD CMOS o efektywnej rozdzielczości 16,1 megapiksela, który gwarantuje wysoką jakość obrazu przy korzystaniu z całej gamy wymiennych obiektywów zmocowaniem typu E.![]() |
![]() |
Tak jak wmodelu NEX-VG900E, możliwe jest nagrywanie płynnych, kinowych filmów Full HD w progresywnych trybach 50p, 25p i 24p oraz artystyczne przetwarzanie materiału za pomocą efektów w obrazie.
![]() |
Do wspólnych cech obu modeli należą również wizjer XGA OLED Tru-Finder, rozbudowane możliwości ręcznego wyboru ustawień i kołyskowa dźwignia zoomu.
![]() |
Model NEX-VG30EH jest dostarczany w zestawie z nowym obiektywem E PZ 18–200mm F3,5–6,3 OSS. Ten uniwersalny obiektyw umożliwia elektryczną regulację zoomu w zakresie od szerokiego kąta do teleobiektywu. Jego wyposażenie obejmuje płynny, cichy w działaniu system AF oraz stabilizator obrazu Optical SteadyShot. Na tubusie umieszczono ponadto dodatkową dźwignię kołyskową. Umożliwia ona płynne, profesjonalne regulowanie zoomu i sterowanie szybkością jego zmian.
![]() |
Najważniejsze cechy:
- Typ: Cyfrowa kamera wideo HD z wymiennymi obiektywami
- Współpraca z obiektywami: System obiektywów Sony z mocowaniem typu E. Współpraca także z obiektywami z mocowaniem typu A przy użyciu oferowanego oddzielnie adaptera LA-EA2
- Przetwornik obrazu: Exmor APS HD CMOS (23,5×15,6 mm)
- Procesor: Procesor obrazu BIONZ™
- Efektywna rozdzielczość: Około 16,1 megapiksela (fotografie 3:2) Około 13,6 megapiksela (film 16:9)
- Format wideo: HD: zgodny z formatem MPEG4-AVC / H.264 AVCHD™ 2.0 SD: MPEG2-PS
- Nagrywanie filmu (przeciętna przepływność/VBR): HD — PS: około 28 Mb/s, FX: około 24 Mb/s, FH: około 17 Mb/s, HQ: około 9 Mb/s, LP: około 5 Mb/s, SD — HQ: około 9 Mb/s
- Tryby wideo: HD: 1920×1080/50p, 25p, 24p, 50i (FX, FH), 1440×1080/50i (HQ, LP) SD: 720×576/50i
- Format audio: Dolby® Digital 5.1 kanałów, Dolby® Digital 5.1 Creator Dolby® Digital, 2 kanały stereo
- Wizjer: Obrotowy wizjer elektroniczny OLED,3 cm (typ 0,5") o rozdzielczości ok. 2,359 mln punktów; pokrycie 100% kadru, korekcja dioptryczna; regulacja temperatury barw
- Ekran LCD: Dotykowy, 7,5 cm (3,0") XtraFine LCD, obracany w zakresie 270°; regulacja jasności, podgląd w czasie rzeczywistym korekt kompensacji ekspozycji i balansu bieli; histogram; wyświetlanie/ukrywanie siatki linii
- System nastawiania ostrości: Ręczne nastawianie ostrości; automatyka ostrości (AF) oparta na wykrywaniu kontrastu
- System pomiaru ekspozycji: Pomiar 63-segmentowy z przetwornika obrazu z trybem wielosegmentowym i trybem punktowym obsługiwanym przez dotyk Zakres czułości pomiaru – od 0 do 20 EV (przy odpowiedniku ISO 100, dla obiektywu F2,8); Nastawianie ekspozycji: automatyczne, punktowe (panel dotykowy) i ręczne (pokrętło)
- Tryby balansu bieli: Automatyczny, zapamiętywanie po naciśnięciu, plener, pomieszczenia, temperatura barwowa + korekty B-A/G-M dla odpowiednich trybów
- Minimalne oświetlenie: 9 luksów (czas otwarcia migawki 1/50, F3,5)
- Wspomaganie ręcznego nastawiania ekspozycji: Wyświetlanie wzoru zebry
- Zoom cyfrowy: 2.0x, z regulacją elektryczną i przy użyciu dźwigni zoomu (zmienna/stała prędkość, maks. 32 poziomy)
- Zakres czasów migawki w trybie automatycznym (s): 1/48–1/4000 (film 24p), 1/50–1/4000 (pozostałe tryby filmowania), 30 s–1/4000 (fotografie)
- Efekty w obrazie: Filmy i fotografie: posteryzacja, kolor pop, zdjęcie retro, częściowy kolor, obraz czarno-biały o dużym kontraście, zabawkowy aparat Tylko fotografie: miękka ostrość, miniatura
- Inne cechy: Wyświetlanie poziomu dźwięku, Cinema Tone Gamma™, Cinema Tone Colour™, pokrętło o programowalnej funkcji; rozpoznawanie twarzy; nakładanie daty i godziny; optymalizacja zakresu dynamicznego; nagrywanie płyty jednym przyciskiem; głośnik monofoniczny
- Łącza: Gniazdo na kartę pamięci; wyjście wideo (komponentowe/kompozytowe)/wyjście S-Video; HDMI (mini); USB mini-AB/USB 2.0 Hi-speed (pamięć masowa/MTP) (tylko odczyt); wyjście słuchawkowe (mini jack stereo); wejście mikrofonowe (mini jack stereo); stopka Multi Interface; wejście zewnętrznego zasilania; złącze zdalnego sterowania (zintegrowane ze złączem A/V remote); złącze A/V remote
- Wymiary (szer. × wys. × gł.): Około 91 × 130 × 223 mm (z dostarczonym akumulatorem)
- Waga: Około 650 g (korpus), 1420 g (z dostarczonym obiektywem* i akumulatorem NP-FV70) *Tylko NEX-VG30EH
- Dostarczane wyposażenie: Akumulator NP-FV70; zasilacz sieciowy; komponentowy przewód AV; przewód połączeniowy AV; przewód USB; przykrywka korpusu; osłona akumulatora; osłona przeciwwiatrowa; duża muszla oczna; CD-ROM z oprogramowaniem użytkowym; pilot; obiektyw zmiennoogniskowy (E PZ 18–200 mm F3,5–6,3 OSS); osłona obiektywu; przednia przykrywka obiektywu; tylna przykrywka obiektywu.
![]() |
Komentarz można dodać po zalogowaniu.
Zaloguj się. Jeżeli nie posiadasz jeszcze konta zarejestruj się.
Pełna klatka z bagnetem E ^_^ No, to porobiło się ciekawie.
Sony robi pełnoklatkową rewolucję - obecnie ta kamerka nie ma żadnej konkurencji na rynku. To chyba jest też najmniejszy camcoder z dużym sensorem. Pogratulować. Teraz czekamy na konkurencję i zejście z cenami w dół ;)
Ta kamerka to chyba odpowiedź na zachwyt wykorzystywaniem do celów video Canona 5DMkII z jego pełnoklatkowym sensorem. Ludzie przyciągnęła płytka GO z HD, a ponieważ jeśli chodzi o kamery, to Sony z Panasonikiem są tym czym Canon z Nikonem w fotografii, zatem Sony postanowił połączyć swoją wiedzę z modą na Canona i wypuścił NEX-VG900E. Jak dla mnie bomba :) Teraz pytanie, czy osoby filmujące się na nią rzucą...
matryca jest formatu 3:2 a filmy są 16:9 więc i tak będzie nie wykorzystywana cała powierzchnia w trybie filmowym. Jedynie zdjęcia będą FF jak z A99
Filmy to raczej są w szerszym formacie :). Ale w porównaniu do C/N tutaj jest znacznie lepsza ergonomia do filmowania, bez konieczności bawienia się w rigi i inne ustrojstwa żeby przystosować lustrzankę do filmowania.
Tak sobie myślę bez związku z tematem, czy dzisiaj nie mamy czasem do czynienia z jednoczesnym nokautem dwóch zawodników wagi ciężkiej i ich liczeniem na deskach . ;o)
Ciekawe czy pojawią się dedykowane obiektywy małoobrazkowe na bagnet E bo tak to zostaje adapter i korzystanie z zeissa albo koreańców. Gdyby puścili amatorską serię pod E z parametrami filmowych obiktywów canona to by się dopiero narobiło ;) link
Byłoby naprawdę super, ale to zabawkowe opakowanie......... kto teraz potraktuje poważnie filmowca z taką kamerką? To już filmowanie aparatem było bardziej trendy :D
Ja czekam na pełnoklatkowego kompakta z jasnym obiektywem razy 16 albo 20 ! To będzie rewolucja !
Czułości do 25 tysięcy, bezszumowe zdjęcia ! Filmy kręcone w nocy bez szumów ! Kiedy wkońcu się producenci ockną ?!
Miszczu- juz są takie cuda ale celowo nie wypuszczaja tego na rynek zeby nie zabic swoich drozszych produktow,ja mam pytanko czy ta matryca w 900 to jest to samo co nex fs 100 35mm od sonego,czy to naprawde jest pelnowartosciowa normalna PELNA KLATKA ?
@Xan:
"Ale w porównaniu do C/N tutaj jest znacznie lepsza ergonomia do filmowania, bez konieczności bawienia się w rigi i inne ustrojstwa żeby przystosować lustrzankę do filmowania. "
A co tu jest bardziej ergonomicznego względem lustrzanki? Nadal filmowanie z ręki to trzęsirączka... Uchylny ekranik? Canony już od jakiegoś czasu to mają.
Btw - jakie ceny za te sprzęty?
Dobra, znalazłem. VG900 ok 3300 zielonych...
s4int | 2012-09-12 14:21:05 - pofilmuj sobie handycamem, a potem lustrzanką. Zobaczysz, że różnica jest - i to kolosalna.
3300$ to w polandzie bedzie cena ok 15k he he
I co Szabla, łyso Ci teraz ? Mówiłem, że będzie NEX z FF ! ;-)
Nio wlasnie nie wiadomo do konca czy to jest FF czy matryca 35mm z fs 100 od sonego, na tamtą tez mowia FF a tak naprawde jest mniejsza od prawdziwej pelnej klaty
35,8×23,9 mm, czytanie ze zrozumieniem sie kłania.
Pisza wyraznie ze ta sama matryca co w A99
Sorki niedopatrzenie
@s4int | 2012-09-12 14:21:05
"A co tu jest bardziej ergonomicznego względem lustrzanki? Nadal filmowanie z ręki to trzęsirączka... Uchylny ekranik? Canony już od jakiegoś czasu to mają."
Zagadka, ile Canonów musisz kupić by mieć FF, uchylny ekranik i 50p FullHD? :)
@MaciekNorth
Zagadka z pupy ;)
Nie pisałem o osiągach, tylko o samej ergonomii tych hendikamów względem lustrzanki.
Uchylny ekranik to też ergonomia.
Możliwość filmowania z okiem przystawionym do wizjera to tym bardziej kwestia kluczowa dla ergonomii.
Możliwość stabilnego uchwytu podczas panoramowania i przy dłuższych ujęciach w ruchu również.
MaciekNorth | 2012-09-12 15:20:02....Zagadka, ile Canonów musisz kupić by mieć FF, uchylny ekranik i 50p FullHD? :)
Proste, wystarcza 2 szt. Kazdy canon kreci 25kl/sek wiec dwa nakreca 50kl/sek. Tylko nie wiem jak to polaczyc , zsynchronizowac optycznie i czasowo. :-(
Jak widać, nie wszyscy wiedzą, czym różni się kamera od aparatu. :D
Szabla nie wiesz czy ta kamerka będzie jasna chociaz w przyblizeniu jak fs100 ,bo specyfikacja nie jest optymistyczna 8 lux
Ale to FF, a nie 1/2 cala :)
23,6mm na 13,3mm w fs 100 to przetwornik podobny do APS-C tylko ze w fs jest 0,28 lux za cene okolo 19k ,a nex 900 co z tego ze oferuje FF jak z 8 lux-ami i stąd moje pytanie czy nie bedzie ona za ciemna jak na kamere w polandzie za ok 15k?
Im większa matryca, tym trudniej zrobić jasne szkło. To kamera z FF, a nie Super 35.
Prawdziwy film potrzebuje światła. :)
fs100 "pociągnie" na kazdym nawet kitowym obiektywie i innych ciemnych szklach to jest wlasnie jej fenomen ze nie ma szumow do 10 000 iso,dlatego pakując FF do vg900 i dając 8 lux troszke sie to mija z celem ale zobaczymy na testach moze tragedi nie będzie
FS100 nie zapewni tak małej głębi ostrości jak VG900 - a to z pewnością nie mija się z celem.
W świecie filmu nie ma takiej psychozy wysokich ISO.
Z tym sie zgodze ze plastyka,glebia bedzie w 900 lepsza ale jednak szkoda ze bedzie troszke ciemno,gdyby nie ten szczegol byla by to kamera wrecz idealna na dzien dzisiejszy w tym przedziale cenowym i tylko juz czekamy na FF z rozdzialką 4k od sonego w podobnych $$$ ech pomarzyc mozna
Baaaardzoi rzadko nie widać sztucznego oświetlenia na planach prawdziwych filmów ;)
Oczywiscie na "prawdziwym " planie bez sztucznego swiatla nic nie kręcą,ale ta kamerka jest amatorska i bedzie raczej wykorzystywana w stylu "wesele Jadzki i Zdziska" a tam z doswietleniem jest problem
Znasz zawodowe kamery 24 x 36 mm? ;)
Red One, Arri ,Pnavision