O tym się mówi, czyli plotki i ploteczki z ostatniego tygodnia
Photokina formalnie zaczyna się już pojutrze, a więc plotek w internecie nie brakuje. Część firm już zaprezentowała swoje produkty, część dopiero się do tego przymierza, stąd produktów, o których się dyskutuje jest naprawdę dużo. Poniżej znajdziecie najciekawsze z nich. Zapraszamy!
Uwaga! Poniższe informacje w większości nie są oficjalnymi informacjami producentów i pochodzą często z nieznanych i niepotwierdzonych źródeł.
![]() |
Canon
Canon EOS 6D
Po zaprezentowaniu tanich lustrzanek pełnoklatkowych w wykonaniu firm Nikon i Sony, wszyscy czekają na ruch Canona. O jego modelu oznaczonym symbolem EOS 6D plotkuje się już od dawna. Najnowsze wycieki pokazują zarówno jego zdjęcia jak i pełną specyfikację:- zupełnie nowy, pełnoklatkowy detektor o rozdzielczości 20.2 Mpix,
- tryb seryjny 4.5 kl/s,
- zakres ISO 100–25600,
- procesor DIGIC5+,
- uszczelniony korpus wielkości lustrzanek klasy APS-C,
- slot na karty SD,
- wbudowane moduły WiFi i GPS,
- 11-polowy AF, środkowy f/2.8 i krzyżowy,
- wyświetlacz 3" LCD,
- filmy Full HD (1920×1080),
- dostępność grudzień 2012,
- sugerowana cena 1999 USD.
![]() Źródło: Digicame-info.com |
Canon PowerShot G15 i S110
Wygląda na to, że po zaprezentowaniu zaawansowanego modelu G1 X, Canon nie zrezygnował z tradycyjnej serii G i na Photokinie pokaże model oznaczony symbolem G15. Zagadką pozostaje opuszczenie w numeracji modeli G13 i G14. Wydaje się jednak, że G15 będzie dość podobny z wyglądu do G12, będzie miał procesor DIGIC V oraz obiektyw o światłosile od f/1.8 do f/2.8 i rzeczywistym zakresie ogniskowych 6.1–30.5 mm (odpowiednik 28–140 mm). To ogromny postęp, bo poprzednik, przy takim samym zakresie, miał światło f/2.8–4.5.Kolejną nowością ma być niewielki lecz zaawansowany PowerShot S110 – następca udanego S100.
Fujifilm
Fujifilm XF1
O zaawansowanym kompakcie firmy Fujifilm już w naszych plotkach wspominaliśmy. Jego premiera ma odbyć się już jutro. W międzyczasie zobaczyliśmy więcej jego zdjęć, które pozwalają ocenić kilka jego podstawowych parametrów. Widać, że w aparacie zastosowano obiektyw o świetle f/1.8–4.9 i zakresie ogniskowych 6.4–25.6 mm, co najprawdopodobniej jest odpowiednikiem zakresu 25–100 mm (przy założeniu zastosowania detektora 2/3").![]() |
Leica
Wielu dziennikarzy z całego świata otrzymało zaproszenie na konferencję prasową firmy Leica, która ma odbyć się 17 września w Kolonii. W związku z tym, że Panasonic już jakiś czas temu pokazał swoje aparaty kompaktowe DMC-LX7 oraz DMC-FZ200, plotkuje się, że Leica pokaże ich własne odpowiedniki o nazwach Leica D-Lux 6 i Leica V-Lux 4. Dodatkowo zmiany cenowe dalmierzowych modeli M9 i M9-P sugerują, że możemy zobaczyć następcę tego aparatu, a także dedykowaną do niego przejściówkę pozwalającą mocować obiektywy Leica R.![]() |
Olympus
Olympus E-PL5 i E-PM2
Serwis 43rumors.com zaprezentował zdjęcia dwóch nowych PEN-ów Olympusa – mowa tutaj o modelach E-PL5 i E-PM2. Oba mają mieć matrycę o rozdzielczości 16 Mpix obsługiwaną przez procesor TruePic VI. Cena pierwszego z nich ma wynosić 699 USD, a drugiego 599 USD. W obu przypadkach cena odnosi się do zestawów z obiektywem 14–42 mm.
![]() |
Olympus XZ-2
Zaawansowane kompakty o jasnych obiektywach pokazały już firmy Panasonic, Samsung i Sony. W dzisiejszych plotkach wspominaliśmy już o Canonie G15 oraz Fujifilm XF1. Nie próżnuje także Olympus, który ma pokazać następcę modelu XZ-1. W sieci pojawiły się już zdjęcia tego aparatu i podstawowe parametry. XZ-2 ma posiadać 12-megapikselową matrycę rozmiaru 1/1.7" oraz obiektyw odpowiednik 28–112 mm ze światłem f/1.8–2.5. Aparat ma mieć 3-calowy wyświetlacz o rozdzielczości 920.000 punktów i powinien pojawić się w sprzedaży w październiku br. w cenie 549 Euro.![]() |
Obiektywy
Wraz z nowymi aparatami Olympus powinien oficjalnie pokazać trzy obiektywy do systemu Mikro 4/3. Jeden z nich to czarna wersja znanego już modelu 2/12. Drugi to anonsowany już wcześniej model M.ZUIKO DIGITAL ED 60 mm f/2.8. Ciekawostką jest też obiektyw-dekielek o parametrach 15 mm f/8.0, pozbawiony autofokusa. Ma on być sprzedawany w cenie 79 Euro, natomiast 12 mm f/2.0 Black Edition ma kosztować 999 Euro, a 60 mm f/2.8 599 Euro.
![]() |
Panasonic
Panasonic Lumix DMC-GH3
Jeden ze sklepów internetowych opublikował właśnie zdjęcia i pełną specyfikację aparatu Panasonic Lumix DMC-GH3. Jego podstawowe cechy wyglądają następująco:- matryca Live MOS (17.3×13.0 mm) o rozdzielczości 16.02 Mpix (całkowita liczba pikseli 17.2 Mpix),
- zakres czułości ISO 200–12800
- karty pamięci SD, SDHC, SDXC,
- 3-calowy, ruchomy wyświetlacz OLED,
- czasy migawki 60–1/4000 s,
- wymiary 132.9×93.4×82.0 mm,
- waga 470 gramów,
- filmy Full HD,
- tryb seryjny 6 kl/s,
- cena 1299 USD.
![]() |
Obiektyw Panasonic X 35–100 mm f/2.8 O.I.S.
Oprócz korpusu GH3, Panasonic ma pokazać jeszcze stabilizowany obiektyw o zakresie ogniskowych 35–100 mm (odpowiednik pełnoklatkowego 70–200 mm) i stałym świetle f/2.8.
![]() |
Pentax
Pentax K-1
Japoński magazyn CAPA sugeruje, że Pentax może pracować nad zaawansowaną lustrzanką o nazwie K-1. Miałaby ona mieć matrycę formatu APS-C o rozdzielczości 24 Mpix, a także być wyposażona w 11-polowy autofokus. Prędkość trybu seryjnego miałaby wynosić 7 kl/s.Komentarz można dodać po zalogowaniu.
Zaloguj się. Jeżeli nie posiadasz jeszcze konta zarejestruj się.
Zapomniejliście dodać, że japoński magazyn CAPA, z przed kilku miesięcy którego fragmenty już też kilka miesięcy temu były w plotach.
P.S. Czy do 6d, skocz będzie dodawany gratis?
Jeżeli czarna wersja 12 mm f/2.0 ma kosztować tysiąc euro to czarno to widze i sympatia do Olympusa moze być "limited"...
Za to cieszy, że Panasonic wprowadza konsekwentnie jasne zoomy, jezeli X 35-100 mm f/2.8 będzie tak dobry optycznie jak 12-35mm f/2.8 to super
Czy myslicie ze 6D bedzie mial przyciete lustro zeby dalo sie wpinac obiektywy APSC ?
Niestety spowodowaloby to ze wizjer nie mialby 100% krycia ale mnie osobiscie by to pasowalo. Wole miec mozliwosc wpinania szkiel ktore mi zostaly po canonie APSC a bez 100% krycia jakos sobie poradze. No i bylby to fajny pomysl na jednoczesne obnizenie ceny a niekonkurowanie z 5Dmk3. Bo dla wielu brak 100% krycia jest najwazniejszy a szkiel APSC juz nie maja.
Po drodze jeszcze jest oznaczenie K-3 do wykorzystania. I mam nadzieję, że nie bedzie to 24Mpix APS-C od Sony, bo ten sensor wcale nie jest jakimś wielkim postępem względem 16Mpix. Tu K-5 II spokojowo da radę. Nowy numerek neich zawiera jakies prawdziwe modyfikacje -np całkiem nowy AF (z większa ilością mniejszych czujników), może matryca formaty 135. To o czym piszecie to żaden postęp...
O.. i prosze. Mozna umiescic w aparacie FF GPS i Wi-Fi? Mozna! Ktos bedzie jeszcze tlumaczyl ze trzeba nosic jakies transmitery?
Może i można, tylko czy to stanowi przewagę konkurencyjną? Przydatniejszą opcją w d600 jest fakt, że mogę podpiąc szkła DX i będę miał zdjęcia 10-12M, a FF 24M. A ile będą miały DXy u Canona? Nic nie jest napisane.
Generalnie super, że są FF dla zaawansowanych amatorów za ok. 7-8tyś.
Tylko zasatanawiam sie czy w tej cenie opłaca się kupować jeśli głównie to zdjęcia z wakacji, imprez rodzinnych oraz portrety dzieci? Chyba jednak 7Dk + dobry obiektyw jest w sam raz.... Mam wątpliwości, czy warto dopłacać 2 razy tyle do FF...
Kze - łatwo policzyć. Przy 20 Mpix na FF na canonowskim cropie 1.6x masz niespełna 8 Mpix. Obiektywy E-FS można wykastrować z gumki z tyłu i da się je zamontować do FF. Choć szczerze mówiąc nie podoba mi się to rozwiązanie. Niepełnoklatkowe obiektywy Sigmy, Tokiny czy Tamrona bez problemów podłączasz do Canonów FF, z EF-S powinno być tak samo.
@Kze, na Polsce swiat sie nie konczy wiec nie patrz przez pryzmat zarobkow naszego kraju. Teraz w Stanach poznalem kolesia co sobie kupil 5DMkII z ob. 24-70L/2.8 bo slyszal ze to dobry sprzet. No i biegal z tym aparatem wszedzie robiac foty jedynie... w trybie auto
podobno ....w tym roku bedzie K-1 ..a w nastepnym K 1 P ...dla uczczenia polskiego wkładu w rozwój systemu K ...literka p ma symbolizowac nasz kraj i oznaczać Pełną klatkę....propozycja by uczcic Polskę i optycznych ....zle sie kojarzy wiadomo PO....;0
Ja co tydzień wyczekuje jakiś wiadomości co z następcą D300s? Cały czas używam D300 i jestem zadowolony. Nie zależy mi zbytnio na gps-ach , wifi, czy nawigacji w aparacie. Myślę o D800 lecz cena na razie przekracza moje możliwości. A D600 jakoś do mnie nie przemawia. Ciekawe czy nikon planuje D400 czy też seria polprofesjonalnych DX-ów skończyła się na D300s? Pełna klatka nie jest dla mnie koniecznością, większość szkieł mam na DX. Tylko może trochę lepszy zakres totalny w DX? Niż w d300.
Nijak nie potrafię zrozumieć pchania do puszki wi-fi i gps a braku wbudowanej lampy i ISO 50 / 25 ....
obiektyw-dekielek :-) fajne określenie
Czyzby pancake odszedł do lamusa ze względu na swoją wielkość. Czekam na więcej "dekielków". Wybaczę im brak AF i wąską przysłonę. Super cena.
@Ratownick
Nie masz pojęcia, co konstuktorzy wepchną do puszek - odświeżacz powietrza, radio, ksero, skaner formatu A4, barometr itp itd
A lampy i ISO 50 się nie doczekasz.
Super to by było 30 euro :)
@ratownick lampę w body to nie pamiętam kiedy wykorzystywałem. Zbędny gadżet.
@zbyniu
w obecnej gamie modeli nikona nie za bardzo widać miejsce na D400. Moim zdaniem przy takiej ekspansji bezlusterkowcow , kompaktow FF i tanich DSLR FF, lustrzanki DX beda stopniowo zanikac. Ja juz sie zaczynam oswajac z zamiana D300s na FF, tylko pytanie co z ta szklarnia...
tak powaznie to tez sie zastanawiam....czy nie zanikną ...ale chyba to bedzie zalezało od siły przekonywania systemów " zamknietych " to znaczy OLympus , Fuji ....zawsze mozna mowic ze małe jest lepsze ....
odnosnie nieszczesnego Pentaxa ...to w brew temu co sie mowi ,jest to jeden z bardziej otwartych systemów ....rozumiem przez to ze Pentax moze ale nie musi ....a kiedy bedzie mogł zobaczymy
Ja bym aż tak daleko w przyszłość nie wybiegał. Mamy czasy, gdy za świetne body APS-C wystarczy zapłacić około 3300 zł, bo w takiej cenie stoją już D7000 i K5. Nawet jeśli wyjdzie FF za 6000 zł, to nie każdy wyda tyle pieniędzy, jeśli jego budżet pozwoli na aparat do 4000 zł. I tutaj APS-C wciąż ma rację bytu. To, co kto planuje i jak swoje plany rozkłada w perspektywie przyszłości, to już inna sprawa. No, ale nie każdy ma nagle być zaawansowanym pstrykaczem ładującym pół każdej wypłaty w sprzęt foto. Niektórym wystarczy dobre body i 2 obiektywy na krzyż. Ci sobie nie kupią D600 :)
Ten 6D a szczegolnie jego cena to myslenie bardzo zyczeniowe. Jesli jednak zyczenia sie spelnia to moze byc pieknie obrazujacy aparacik. Pelna klata, matryca zaledwie 20 Mpix, wspolczesne mozliwosci walki z szumami... I czego wiecej trzeba?
Na pewno nie trzeba podpinania szkiel nie kryjacych pelnej klatki. To tak jakbym kupil sobie Ducati i chcial zamontowac do niego kola od skladaka Wigry.
Fuji XF1
Z APS byłby to idealny kieszonkowiec - elegancki, można wyciągnąć go w towarzystwie i dobra jakość obrazka. Na razie jest korpus.
Ciekawe czy Canon trzyma 3 dla jakiegoś modelu. 40mpx byłby optymalny.
To jeszcze nie jest TO.
@lemaris: masz racje, korpus cudo az sie prosi o APS-C i jasna stalke. Dla mnie to najpiekniejszy design w tym roku.
zgadzam sie....ale wydaje sie ze matryca pełnoklatkowa taniec bedzie ,a to oznacza ze producent bedzie miał wybór co wsadzic do aparatu , w przypadku najtanszych moze nadal APSC ,ale jesli aparat ma koszto wac na wstepie ok 5000 zł a tak kosztował np K5 ...prawdopodobnie konkurencja wymusi jakies działania ...
zgadzam sie tez ze APSC ma sporo zalet np..nie klapie mocno lustrem
@ilDottore
Mówi się o problemach ze szkłami do takich cienkich aparatów z dużymi matrycami ale uważam, że nawet jeśli byłby jakiś spadek jakości obrazu to w zasadzie byłoby to nieistotne, za to korzyści byłyby duże. Są zdjęcia do wykonania tylko takim kieszonkowcem i byłoby super gdyby miały jakość APS. Dla mnie taki kieszonkowiec jest aparatem samym w sobie, klasą dla siebie. Look jest niezwykle istotny. Eos M jest po prostu plebejskim kompaktem, choć daje świetny obraz, Fuji to elegancja, która ma znaczenie.
p.s.
elegancja, która ma znaczenie w tym o czym myślę.
@sobi3. Chyba masz rację... Pozostaje poczekać zbierać na D800. Wtedy szkła pod DX będzie można spokojnie wykorzystać.
Ja to bym najpierw poczekał aż w D800 naprawią AF.
Jeśli PENy dostaną matrycę OM-D, to zniknie poważny argument przeciw tym aparacikom.
Wygląda (dosłownie) na to, że E-PL5 ewoluuje w kierunku najwyższej linii E-Px, tak jak było z E-PL2 (podchodził pod E-P2). Z kolei E-PL1 i E-PL3 były ,,niżej'' - coś nie mogą się zdecydować...
Poczekam Arku, poczekam... Mam nadzieję ze będzie warto...
ciekawie się robi i wkońcu coś dobrego ! "... obiektyw o światłosile od f/1.8 do f/2.8 i rzeczywistym zakresie ogniskowych 6.1-30.5 mm (odpowiednik 28-140 mm). To ogromny postęp, bo poprzednik, przy takim samym zakresie, miał światło f/2.8-4.5..."
Z ciekawości dla zainteresowanych :)
link
Miłego wieczoru :)
Dopłata 2000 zł za czarną wersję M. Zuiko 12/2 wygląda absurdalnie... czy to aż tak kultowe szkło, by tyle liczyć za limitowane wersje?
Bardzo ciekaw jestem Olka makro 60/2.8. Ponoć miał być uszczelniony i bardzo solidny, więc cena 600 euro jest konkurencyjna w porównaniu do Pana-Leiki 45/2.8.
rafik000 - no cóż... chyba więc wszystko jasne. W Polsce pewnie cena będzie na poziomie 8000 zl na początku.
Arku - Mała pociecha jak mnie bedzie Cię stać na 8k to i na 11k na 5d mkIII choć z drugiej strony 3k to już szkiełko kupię :) ale z usa to 6.5k więc spoko cena :( tylko gwarancji brak :( ale do przeżycia :)
kiedyś ludzie czekali na białą wersję iphona, teraz na czarny obiektyw olympusa... magia koloru :)
Panas GH3 wygląda znacznie potężniej od OM-D. Matryca także 16 mpix - ogromnie ciekawe będzie porównanie!
TS - tyle, że w GH3 to chyba 16 MPix Panasa, a w Olkach być może to samo co w OM-D (czyli Sony)
A gdzie plotki nikoniarskie?
Co mnie martwi to 11 polowy AF w 6d a na dokładkę brak lampy i zapewne nieruchomy wyświetlacz.. Porażka.
a mnie rozczarowuje brak wbudowanej lampy w 6D,
czasem się przydaje...
@Arek, tym bardziej ciekawe będzie porównać :).
Ja w ogóle się dziwię, że matryce Sony lądują u bezpośredniej konkurencji (także w lustrach). Widać koncern ma głębszą politykę, która pozwala Sony Semiconductors konkurować z Sony Digital Imaging.
A może wewnętrzna walka wcale nie jest tak duża, bo ludzie nie patrzą na osiągi matryc aż tak bardzo...?
Wizjerioner - a znalazłeś jakieś, o których nie pisaliśmy w zeszłym tygodniu i wcześniej?
Nie szukałem. W zakresie plotek ograniczam się do niedzielnego "apdejtu" z optycznych. Ale przykro wiedzieć, że nic nie ma... ;-)
No nie było... Wygląda na to, że D600 i tyle. Choć ja liczę, że na samej Photokinie Nikon nas jednak czymś miłym zaskoczy... Pomarzyć zawsze można ;)
Nie mogę się doczekać macania wszystkich nowych cacek na Photokinie :)
Sony jest firmą handlową. Produkuje m.in. matryce i ekrany LCD, które sprzedaje innym producentom - także tym największym.Normalna rzecz. :)
link
Poczekam Arku, poczekam... Mam nadzieję ze będzie warto...
Jeżeli Canon 6D ma mieć jeden punkt krzyżowy AF-u i karty SD to ja nie chcę tego nawet do ręki brać. Cała podana reszta wygląda nieźle, ale tak wykastrowany AF powoduje skierowanie uwagi na 5D Mk III. Ten 6D byłby faktycznie skierowany tylko do amatorów - tylko wtedy powinien być na poziomie cenowym 7D.
Jestem w szoku, że tak wiele osób daje się nabrać na kampanie Nikona i Canona... Jaki jest koszt D700/5D II a jaki D600/6D? Bardzo podobny, aparaty niby o półkę niżej, a z bardzo podobną specyfikacją do poprzedników. Rozumiem, że powodzie i kryzys, ale żeby ceny D800/5D III podbijać niemal 2x?
na całe szczęście Ty ich zdemaskowałeś...
Jeżeli ktoś nie widzi różnicy między 24mpix a 12mpix czy między filmowaniem a niefilmowaniem, to powinien po prostu kupić D700, a nie dziwić się, że Nikon nie chce mu zaproponować D701 z tymi funkcjami za cenę poniżej D700. W Canonie troszkę gorzej, ale poczekajmy, co tak naprawdę wyjdzie na rynek i ile będzie kosztować.
MM, poziom 7D to ok. 1500$. Ale wszedł na rynek za (chyba) 1700$ i dość długo nie taniał... Tak więc 6D za 2000$ jest nieco powyżej tego poziomu i mnie to nie dziwi (premierowa zwyżka), spodziewam się też, że ta cena się nie utrzyma długo (popremierowa obniżka plus konkurencja).
AF mi się nie podoba "z góry", ale IMO to jest sensowne: do akcji APS-C 7D z niezłym AF lub korpus FF profi (od 5Dmk3 w górę), do innych celów przeciętny AF z gęsto upakowanym sensorem FF (ja bym oczekiwał więcej niż 20Mpix). Tu znowu użytkownicy marudzą, bo chcieliby dostać tanią puszkę FF, która zaspokoi ich wszelkie potrzeby... To po co byłyby wtedy te droższe?
specyfikacja GH3 to chyba jakaś kpina, nic nowego poza wyglądem, mniejszym zakresem ISO; żenada PANASONIKu!
Olympus E-PL5 za 699? - powinno być od razu 100-150$ taniej, bo główny konkurent Nex 5N tańszy (choć Olympus ma chyba szybszy AF + stabilizacja).
ilDottore,
Jak się popatrzy na rozmiary, wagę i cenę porządnego uniwersalnego (standardowego) zooma pod FF, to można sobie pomyśleć tak: N 18-105vr da mi podobne kąty widzenia, mniejszy otwór, ale płacę 800zeta i mam stabilizację oraz znacznie mniejszą i lżejszą lufkę. A zdjęcia będą mieć 10 mpix, co jak na pamiątkowe jest i tak nadto (nie potrzeba mi tu 24Mpix). Poza tym mogę użyć bardzo przyjemnego 35/1.8dx afs G za kolejne 700zł, nawet na 24Mpix. Do innych zadań biorę stałoogniskowce, nie unikając starych manuali. Do tele zaś znowu przełączam się na APS-C, bo i tak chcę uzyskać jak największe zbliżenie, więc z FF bym wycinał środek. Wszystko to jest jakimśtam kompromisem, ale IMO mającym trochę sensu.
W Canonie tak się nie da, a w dodatku trudno wykazać, że byłoby warto (ale nie ze względu na dysonans Ducati - Ducato - Wigry ;-)
@RaW_s
"Jestem w szoku, że tak wiele osób daje się nabrać na kampanie Nikona i Canona... Jaki jest koszt D700/5D II a jaki D600/6D? Bardzo podobny, aparaty niby o półkę niżej, a z bardzo podobną specyfikacją do poprzedników"
Ale o co chodzi? D700 startowalo w sugerowanej cenie 3000$, a 5DII 2500$, to wiecej niz za te nowosci.
@lemarais
"Fuji XF1
Z APS byłby to idealny kieszonkowiec "
Z APS-C to nie bylby kieszonkowiec. Na 99% ma 2/3" z X10.
Jeśli faktycznie ukaże się coś na kształt tego niby 6d, to będzie to porażka. AF teoretycznie gorszy niż w 650d? Ale ten af to jeszcze dałoby się przeżyć, natomiast brak lampy dyskwalifikuje dla mnie ten aparat.
ilDottore | 2012-09-16 19:32:35.....Na pewno nie trzeba podpinania szkiel nie kryjacych pelnej klatki. To tak jakbym kupil sobie Ducati i chcial zamontowac do niego kola od skladaka Wigry.
Troche nie trafione porownanie. Jesli juz chcesz przyklad "oponowy" to bardziej tak: mam dodatkowy komplet swietnych felg do swojej camry ale chce ja zamienic na nowy model i stare felgi swietnie sie nadadza na zimowe , maja juz kilka lat wiec sie nie martwie ze zima roztrzaskam je na jakiejs dziurze.
Wracajac do fotografii - moim zdaniem to swietny pomysl. Jesli to ma byc aparat "dla poczatkujacych" w fulfrejmie czyli oznacza ze "przejsciowy" czyli kupujemy sobie troche czasu zeby szkla APSC wymienic na FF a jak juz wymienimy to znaczy ze sie doroslo do lepszego aparatu z wizjerem 100%.Po drugieCanon urzynajac lustro i pozbawiajac aparat 100% kadru zrazi sobie nikogo , tzn ani tych ktorzy niedawno dali 3500$ na aparat ktory jest nie az tak bardzo lepszy od nowego 6D , ani tych ktorzy , jak w Nikonie 600D marudza na sztuczne obnizanie parametrow po to tylko zeby nie robic konkurencji 800D.
Kupujacym 5Dmk3 mozna powiedziec ze maja 100% kadru a kupujacym 6D mozna powiedziec ze to "tania przejsciowka" ale ze wepna do niego kazde szklo. wszyscy pogodzeni i nikt nie ma do nikogo zalu.
Przydalaby sie jeszcze do pelni szczescia obok WiFi i GPSa rowniez lampa wbudowana. Dla takiego aparat moze znow bym zaryzykowal z Canonem.
"To ogromny postęp, bo poprzednik, przy takim samym zakresie, miał światło f/2.8-4.5."
tak, ogromny, zwłaszcza, ze G5 z 2005 miał f/2.0 ...
No, ale z tego co napisali PT Redaktorzy wynika, że w przypadku canona 6d mamy na razie do czynienia z "wyciekiem specyfikacji". Tego aparatu chyba nie będzie jeszcze na tegorocznej Photokinie. Może jeszcze w ogóle go nie ma, albo będzie za trzy lata? ;o)
westberg - to że pojawił się w cenniku adoramy z pre-order, sugeruje, że zobaczymy go bardzo szybko.
Arek, doczytałem, że premiera w grudniu 2012 r. Natomiast mam taką oto wątpliwość, że skoro do grudnia mamy ze dwa i pół miesiąca, a w odniesieniu do 6d mamy jedynie do czynienia ze specyfikacją, nawet nie z wersją przedprodukcyjną, to znaczy, że canon jedynie "zareagował medialnie" na premiery aparatów 35 mm sony i nikona, bo musiał. Jak na razie nie ma nic ponadto. Przynajmniej tak podejrzewam.
możliwe opóźnienia , dodatkowo podobno Chińczycy pracujący w fabrykach sabotowali ich działalność ciekawe jak to wpłynie na jakość produktów
link
moglibyście to dać jako news na portal
@MM - 7D jest korpusem pro APS-C (m.in. ze względu na 2x DIGIC4 to bliże mu nawet do 1D niż 5D ;)) a 6D jest kierowany na rynek amatorski jak 60D. 6D nie jest następcą 5D tylko rozwinięciem linii amatorskich lustrzanek.
Hasselblad jutro ponoć zaprezentuje cyfrowego x-pana.