Wykorzystujemy pliki cookie do spersonalizowania treści i reklam, aby oferować funkcje społecznościowe i analizować ruch w naszej witrynie, a także do prawidłowego działania i wygodniejszej obsługi. Informacje o tym, jak korzystasz z naszej witryny, udostępniamy partnerom społecznościowym, reklamowym i analitycznym. Partnerzy mogą połączyć te informacje z innymi danymi otrzymanymi od Ciebie lub uzyskanymi podczas korzystania z ich usług i innych witryn.
Masz możliwość zmiany preferencji dotyczących ciasteczek w swojej przeglądarce internetowej. Jeśli więc nie wyrażasz zgody na zapisywanie przez nas plików cookies w twoim urządzeniu zmień ustawienia swojej przeglądarki, lub opuść naszą witrynę.
Jeżeli nie zmienisz tych ustawień i będziesz nadal korzystał z naszej witryny, będziemy przetwarzać Twoje dane zgodnie z naszą Polityką Prywatności. W dokumencie tym znajdziesz też więcej informacji na temat ustawień przeglądarki i sposobu przetwarzania twoich danych przez naszych partnerów społecznościowych, reklamowych i analitycznych.
Zgodę na wykorzystywanie przez nas plików cookies możesz cofnąć w dowolnym momencie.
Firma Fujifilm poinformowała o kolejnej promocji. Każda osoba, która do 31 grudnia br. dokona zakupu dowolnego aparatu FUJIFILM w punkcie sprzedaży detalicznej partnerów akcji na terenie Rzeczpospolitej Polskiej, otrzyma dodatkowe dwa lata pełnowartościowej gwarancji.
Podstawę przedłużonej gwarancji stanowi dowód zakupu, a listę partnerów znaleźć można
na tej stronie.
Dlaczego firma Fuji oraz m.in. Canon standardowo oferują sprzecznie z prawem 1 rok gwarancji na swoje produkty? Na terenie UE producent jest obowiązany dzielić 2 lat gwarancji na swoje produkty (z tego co się orientuję nie dotyczy to np. baterii akumulatorów itp.) a sprzedawca jest obowiązany tę gwarancje realizować. Więcej na ten temat: link
@nietonie, nie wprowadzaj ludzi w błąd. To, o czym piszesz, to rękojmia ciążąca na sprzedawcy, a nie gwarancja producenta. Prawo UE niestety nie wymaga od producentów udzielania ŻADNEJ gwarancji tego typu - jest to jedynie ich dobra wola. A to, że producenci/dystrybutorzy na Zachodzie z własnej woli często oferują lepsze warunki gwarancji, niż w Polsce, to już inna sprawa.
Na przyszłość sugeruję szukać informacji w sprawdzonych źródłach.
To prawda - ale po pierwsze oferowanie gorszej gwarancji w Polsce niż w reszcie UE ( przynajmniej "starej" ) to jest ... pogrywanie sobie producentów. Zwłaszcza że jak widać nie jest specialnym problemem wydłużenie "promocyjne" tego okresu 3 razy ! Ja np. kupuję AGD tylko jak okres taki jest "promocyjnie" wydłużony do lat 5 Oczywiście branża foto to trochę inna bajka ( zwłacza jak już się ma parę słoików) ale dla kupującyhch po raz pierwszy to mógłby być też argument do wyboru producenta - szkoda że tak słabo wykorzystywany...
Dla mnie jeżeli producent daje krótszą gwarancję niż cała konkurencja oznacza że sam producent nie ma zaufania do jakości swojego produktu. A jeżeli tak, to po co mam na coś takiego wydawać swoje ciężko zarobione pieniądze.
@Luke_S, owszem, masz rację to rękojmia realizowana przez sprzedawcę. Ale nie jest to kwestia dobrej woli prodcenta i koniec końców, odpowiada za nią producent. Zgodnie z Dyrektywą UE 1999/44 Artykuł 4 Prawo regresu: "W przypadku gdy sprzedawca końcowy odpowiada przed konsumentem za brak zgodności wynikający z działania bądź zaniechania producenta, poprzedniego sprzedawcy w tym samym łańcuchu umów lub każdego innego pośrednika, sprzedawca końcowy ma prawo dochodzić naprawienia szkód od osoby lub osób odpowiedzialnych w łańcuchu umownym. Osoba lub osoby odpowiedzialne, od których sprzedawca końcowy może dochodzić naprawienia szkód wraz z istotnymi działaniami i warunkami ich egzekucji zostaną ustalone w prawie krajowym." i Artykuł 5 1. Sprzedawca ponosi odpowiedzialność na mocy art. 3, gdy brak zgodności uwidoczni się w ciągu 2 lat od daty dostawy towarów.
Ponadto prawo eropejskie nie rozróżnia terminów gwarancja / rękojmia i sama nazwa aktu to: "w sprawie niektórych aspektów sprzedaży towarów konsumpcyjnych i związanych z tym __gwarancji__".
@nietonie - co to za bzdurne linki podajesz, takich bzdur dawno nie czytałem. Sprzedawca jest gwarantem tylko wtedy gdy udziela gwarancji która jest świadczeniem dobrowolnym. Jakiś studenciak pewnie nie umiał przetłumaczyć z innego języka. Jak zawsze przy takich tematach pojawia się masa przemądrzałych "specjalistów" nie mających pojęcia o czym piszą i mylących podstawowe pojęcia co jak widzę czynisz ksiązkowo. Nie wprowadzaj ludzi w błąd bzdurami które gdzieś znalazłeś. Prawda jest taka, że gwarancja tego typu to rodzaj promocji, pomijając fakt, że właściciel takiego aparatu ma go nie dłużej niż 2 lata a czy świadczenia gwarancyjne przechodzą na tego komu sprzeda sprzęt trzeba by poczytać warunkach gwarancji.
@Krzysztof Powol - zyczyles sobie zebym napisal cos pozytywnego, wiec do dziela. Inicjatywa Fudjifilm jest wspaniala, nadaza za krajami UE.
W Szwecji gdzie zyje od lat, sejm ustanowil od 1 kwietnia 2005 roku gwarancje 36 miesiecy, dla wszystkich produktow "domowo technicznych" w sklad ktorych wchodzi sprzent fotograficzny..
Dotyczy ona (gwarancja), wszystkich wad ukrytych i mozna ja egzekwowac u sprzedawcow.
Mam nadzieje ze wszyscy inni dystrybutorzy pojda w slady Fudijfilm i to nie tylko do 31 grudnia br.
@donkiszot, nie żebym się czepiał ale jak już wypominasz komuś brak inteligencji to może ktoś wypomni Ci braki w elementarnym wykształceniu. Prawo do gwarancji o którym piszesz jest bardzo dobre bo chroni ludzi przed kupowaniem bubli z chin. Przynajmniej w teorii.
W tym artykule znowu ktoś nie odróżnia gwarancji od niezgodności. Dyrektywa 1999/44/WE opisuje niezgodność a nie gwarancję, mimo, że pada tam słowo gwarancja. Autorzy takich opracowań powinni się raczej dokształcić bo potem ludzie bzdury piszą. Gwarancja jest świadczeniem dobrowolnym i nic nie słyszałem by jakiś sejm (LOL) narzucał jakieś wytyczne czasowe do gwarancji. Wszystko o czym piszecie dotyczy niezgodności towaru konsumpcyjnego z mową, a to zdecydowanie co innego niż gwarancja.
Linki do sklepów nic nie wnoszą bo każdy sklep może sobie sam ustalić co daje ponad to do czego zobowiązuje go ustawa. Jak widzę tak jest w tym przypadku.
Strona Urzedu konsumentow (Konsumentverket) : link
Tlumaczenie google: Wadliwy produkt
słuchać
Samo prawo narzekać, gdy zakupy w Internecie, jak w zwykłym sklepie. Masz trzy lata gwarancji. Złożyć skargę w terminie 2 miesięcy po tym, jak odkryto niezgodności, to jest zawsze dobry czas.
Kiedy reklamować produkt zawiadomi sprzedawcy, że produkt jest wadliwy towar. Trzeba również powiedzieć, dlaczego to jest złe. Twoje prawa
Jeśli produkt jest wadliwy, istnieje wiele opcji, które mogą być uprawniony zgodnie z konsumentem. można
Ale nie można twierdzić, wszystkie opcje w jednym czasie. Chodzi tu tylko wymóg uszkodzenia, które mogą być połączone z jednym z innych. Należy pamiętać, że gwarancja może być krótszy, jeśli zakupiona z innego kraju UE. W ramach UE gwarancja na co najmniej 2 lata. Jeśli działał poza UE, nie można spodziewać się żadnych skarg prawo w ogóle.
Kiedy reklamować zakupiony produkt online, sprzedający musi zapłacić opłatę pocztową powrotu.
Czy jeszcze jakiegos dowodu sobie zyczycie "niewierni Tomasze" link Chetnie sloze, mozecie kupowac w Szwecji z prawem do roszczen przez 3 lata od daty zakupu i dzis i w przyszlym roku.
Wygląda na to, że korzystasz z oprogramowania blokującego wyświetlanie reklam.
Optyczne.pl jest serwisem utrzymującym się dzięki wyświetlaniu reklam. Przychody z reklam pozwalają nam na pokrycie kosztów związanych z utrzymaniem serwerów, opłaceniem osób pracujących w redakcji, a także na zakup sprzętu komputerowego i wyposażenie studio, w którym prowadzimy testy.
Będziemy wdzięczni, jeśli dodasz stronę Optyczne.pl do wyjątków w filtrze blokującym reklamy.
Dlaczego firma Fuji oraz m.in. Canon standardowo oferują sprzecznie z prawem 1 rok gwarancji na swoje produkty?
Na terenie UE producent jest obowiązany dzielić 2 lat gwarancji na swoje produkty (z tego co się orientuję nie dotyczy to np. baterii akumulatorów itp.) a sprzedawca jest obowiązany tę gwarancje realizować.
Więcej na ten temat: link
@nietonie, nie wprowadzaj ludzi w błąd. To, o czym piszesz, to rękojmia ciążąca na sprzedawcy, a nie gwarancja producenta. Prawo UE niestety nie wymaga od producentów udzielania ŻADNEJ gwarancji tego typu - jest to jedynie ich dobra wola. A to, że producenci/dystrybutorzy na Zachodzie z własnej woli często oferują lepsze warunki gwarancji, niż w Polsce, to już inna sprawa.
Na przyszłość sugeruję szukać informacji w sprawdzonych źródłach.
To prawda - ale po pierwsze oferowanie gorszej gwarancji w Polsce niż w reszcie UE ( przynajmniej "starej" ) to jest ... pogrywanie sobie producentów. Zwłaszcza że jak widać nie jest specialnym problemem wydłużenie "promocyjne" tego okresu 3 razy !
Ja np. kupuję AGD tylko jak okres taki jest "promocyjnie" wydłużony do lat 5
Oczywiście branża foto to trochę inna bajka ( zwłacza jak już się ma parę słoików) ale dla kupującyhch po raz pierwszy to mógłby być też argument do wyboru producenta - szkoda że tak słabo wykorzystywany...
Dla mnie jeżeli producent daje krótszą gwarancję niż cała konkurencja oznacza że sam producent nie ma zaufania do jakości swojego produktu. A jeżeli tak, to po co mam na coś takiego wydawać swoje ciężko zarobione pieniądze.
@Luke_S, owszem, masz rację to rękojmia realizowana przez sprzedawcę.
Ale nie jest to kwestia dobrej woli prodcenta i koniec końców, odpowiada za nią producent. Zgodnie z Dyrektywą UE 1999/44 Artykuł 4 Prawo regresu: "W przypadku gdy sprzedawca końcowy odpowiada przed konsumentem za brak zgodności wynikający z działania bądź zaniechania producenta, poprzedniego sprzedawcy w tym samym łańcuchu umów lub każdego innego pośrednika, sprzedawca końcowy ma prawo dochodzić naprawienia szkód od osoby lub osób odpowiedzialnych w łańcuchu umownym. Osoba lub osoby odpowiedzialne, od których sprzedawca końcowy może dochodzić naprawienia szkód wraz z istotnymi działaniami i warunkami ich egzekucji zostaną ustalone w prawie krajowym." i
Artykuł 5
1. Sprzedawca ponosi odpowiedzialność na mocy art. 3, gdy brak zgodności uwidoczni się w ciągu 2 lat od daty dostawy towarów.
Ponadto prawo eropejskie nie rozróżnia terminów gwarancja / rękojmia i sama nazwa aktu to: "w sprawie niektórych aspektów sprzedaży towarów konsumpcyjnych i związanych z tym __gwarancji__".
taki mamy rynek, tak nas wszyscy traktują, dlaczego Fuji ma postępować inaczej?
@azimut - tzn, że jeżeli Fujiflm daje 36 miesięcy pokazuje tym, że szanuje klientów i ma zaufanie to swoich produktów.
klientów szanuje ten, kto daje 3 lata gwarancji bez promocji.
@nietonie - co to za bzdurne linki podajesz, takich bzdur dawno nie czytałem. Sprzedawca jest gwarantem tylko wtedy gdy udziela gwarancji która jest świadczeniem dobrowolnym. Jakiś studenciak pewnie nie umiał przetłumaczyć z innego języka. Jak zawsze przy takich tematach pojawia się masa przemądrzałych "specjalistów" nie mających pojęcia o czym piszą i mylących podstawowe pojęcia co jak widzę czynisz ksiązkowo. Nie wprowadzaj ludzi w błąd bzdurami które gdzieś znalazłeś.
Prawda jest taka, że gwarancja tego typu to rodzaj promocji, pomijając fakt, że właściciel takiego aparatu ma go nie dłużej niż 2 lata a czy świadczenia gwarancyjne przechodzą na tego komu sprzeda sprzęt trzeba by poczytać warunkach gwarancji.
@Krzysztof Powol - zyczyles sobie zebym napisal cos pozytywnego, wiec do dziela.
Inicjatywa Fudjifilm jest wspaniala, nadaza za krajami UE.
W Szwecji gdzie zyje od lat, sejm ustanowil od 1 kwietnia 2005 roku gwarancje 36 miesiecy, dla wszystkich produktow "domowo technicznych" w sklad ktorych wchodzi sprzent fotograficzny..
Dotyczy ona (gwarancja), wszystkich wad ukrytych i mozna ja egzekwowac u sprzedawcow.
Mam nadzieje ze wszyscy inni dystrybutorzy pojda w slady Fudijfilm i to nie tylko do 31 grudnia br.
"sprzent fotograficzny"
:-)))
Widze ze "policja ortograficzna" dziala.
Gdyby ktos nie zrozumial (niskie IQ), to mialem na mysli aparaty fotograficzne i obiektywy.
@donkiszot, nie żebym się czepiał ale jak już wypominasz komuś brak inteligencji to może ktoś wypomni Ci braki w elementarnym wykształceniu. Prawo do gwarancji o którym piszesz jest bardzo dobre bo chroni ludzi przed kupowaniem bubli z chin. Przynajmniej w teorii.
Prawa konsumenta w Szwecji link samo. Życie kilka lat za granicą zaciera granice pomiędzy gwarancja, a reklamacją z tytułu niezgodności z umową.
Żyjemy i zarabiamy w Szwecji, a spamujemy i wylewamy żółć w kraju. Oj nieładnie, nieładnie...
W tym artykule znowu ktoś nie odróżnia gwarancji od niezgodności. Dyrektywa 1999/44/WE opisuje niezgodność a nie gwarancję, mimo, że pada tam słowo gwarancja. Autorzy takich opracowań powinni się raczej dokształcić bo potem ludzie bzdury piszą. Gwarancja jest świadczeniem dobrowolnym i nic nie słyszałem by jakiś sejm (LOL) narzucał jakieś wytyczne czasowe do gwarancji. Wszystko o czym piszecie dotyczy niezgodności towaru konsumpcyjnego z mową, a to zdecydowanie co innego niż gwarancja.
Nie bede dyskutowal, podam tylko linki do dwoch sieci sklepow sprzedajacych aparaty fotograficzne i ich gwarancje.
link
Tlumaczenie google: link
link
Tlumaczenie Google: link
Linki do sklepów nic nie wnoszą bo każdy sklep może sobie sam ustalić co daje ponad to do czego zobowiązuje go ustawa. Jak widzę tak jest w tym przypadku.
Podaj link do ustawodawstwa.
Strona Urzedu konsumentow (Konsumentverket) : link
Tlumaczenie google: Wadliwy produkt
słuchać
Samo prawo narzekać, gdy zakupy w Internecie, jak w zwykłym sklepie. Masz trzy lata gwarancji. Złożyć skargę w terminie 2 miesięcy po tym, jak odkryto niezgodności, to jest zawsze dobry czas.
Kiedy reklamować produkt zawiadomi sprzedawcy, że produkt jest wadliwy towar. Trzeba również powiedzieć, dlaczego to jest złe.
Twoje prawa
Jeśli produkt jest wadliwy, istnieje wiele opcji, które mogą być uprawniony zgodnie z konsumentem. można
wymagają skorygować błąd
ponownej dostawy popyt nowy, wolny od wad
dostać rabaty
zwrot kosztów naprawy
anulować zakup i dostać zwrot gotówki
wstrzymania płatności
uzyskanie odszkodowania
Shorter regeneracja z innych krajów
Ale nie można twierdzić, wszystkie opcje w jednym czasie. Chodzi tu tylko wymóg uszkodzenia, które mogą być połączone z jednym z innych. Należy pamiętać, że gwarancja może być krótszy, jeśli zakupiona z innego kraju UE. W ramach UE gwarancja na co najmniej 2 lata. Jeśli działał poza UE, nie można spodziewać się żadnych skarg prawo w ogóle.
Kiedy reklamować zakupiony produkt online, sprzedający musi zapłacić opłatę pocztową powrotu.
link
Czy jeszcze jakiegos dowodu sobie zyczycie "niewierni Tomasze" link
Chetnie sloze, mozecie kupowac w Szwecji z prawem do roszczen przez 3 lata od daty zakupu i dzis i w przyszlym roku.