Wykorzystujemy pliki cookie do spersonalizowania treści i reklam, aby oferować funkcje społecznościowe i analizować ruch w naszej witrynie, a także do prawidłowego działania i wygodniejszej obsługi. Informacje o tym, jak korzystasz z naszej witryny, udostępniamy partnerom społecznościowym, reklamowym i analitycznym. Partnerzy mogą połączyć te informacje z innymi danymi otrzymanymi od Ciebie lub uzyskanymi podczas korzystania z ich usług i innych witryn.
Masz możliwość zmiany preferencji dotyczących ciasteczek w swojej przeglądarce internetowej. Jeśli więc nie wyrażasz zgody na zapisywanie przez nas plików cookies w twoim urządzeniu zmień ustawienia swojej przeglądarki, lub opuść naszą witrynę.
Jeżeli nie zmienisz tych ustawień i będziesz nadal korzystał z naszej witryny, będziemy przetwarzać Twoje dane zgodnie z naszą Polityką Prywatności. W dokumencie tym znajdziesz też więcej informacji na temat ustawień przeglądarki i sposobu przetwarzania twoich danych przez naszych partnerów społecznościowych, reklamowych i analitycznych.
Zgodę na wykorzystywanie przez nas plików cookies możesz cofnąć w dowolnym momencie.
Te wszystkie smartowne funkcje jak HDR czy Focus Stacking produkują jotpegi. Na co mi jotpegi? Co ten aparacik ma wspólnego z profesjonalistami, skoro mnie amatorowi do niczego się nie nada? Dla ślubniaków? Ślubniacy to są rzemieślnicy nie profesjonaliści. Chyba że dla profesjnalistów na urlopie zwiedzających Santorini.
"Sam Panasonic twierdzi, że GH5 to pierwszy bezlusterkowiec na świecie gotowy sprostać wygórowanym wymaganiom profesjonalistów - i trudno się w tym miejscu z nimi nie zgodzić. Funkcję serii 4K i 6K na pewno docenią fotografowie sportowi czy fotografowie przyrody, gdzie kluczowe jest uwiecznienie odpowiedniego momentu." "To co Lumix GH4 robił dobrze - GH5 robi jeszcze lepiej, a oprócz tego wyposażony został w funkcje, które sprawiają, że nawet na rynku sprzętów dla profesjonalistów może w najbliższej przyszłości zamieszać."
-jak zobaczę dobrej jakości zdjęcia przyrody lub z zawodów sportowych -to uwierzę. Gołębie mnie nie przekonują ...i raczej dla robienia im zdjęć w ruch nikt nie wyda parunastu tysięcy.
No i jakie niby obiektywy do tego sportu i przyrody? -Olympusa?
"cedrys", rzadko odpisuję na takie bezmyślności jakimi Ty tutaj zabłysnąłeś. Myślę, że pora abyś się zastanowił nad sensem fotografowania i nad tym czy faktycznie jesteś osobą, która powinna mieć z nią coś wspólnego. Twoja wypowiedź nie wnosi niczego sensownego i konstruktywnego, więc po prostu milcz i nikogo nie obrażaj.
Ja się tam nie obrażam kiedy ktoś nazwie mnie rzemieślnikiem. Sorry, ale do miana artysty nie pretenduję, nie przy rodzaju fotografii jaką zarabiam na życie.
profesjonalista 1. osoba zajmująca się zawodowo jakąś dziedziną 2. ktoś, kto ma duże umiejętności w jakiejś dziedzinie i doskonale wykonuje swoją pracę
"działalność artystów plastyków i fotografików są wykluczone z działalności rzemieślniczej" link
"Człowiek pracujący rękoma to robotnik; człowiek pracujący rękoma i umysłem to rzemieślnik; a człowiek pracujący rękoma, umysłem i sercem to artysta." Louis Nizer
@dcs - z pierwszej definicji wykluczeni są też krajacze kebabów ;) To tylko definicja prawna, żeby w określony sposób opodatkować i ew. uprzywilejować/wprowadzić ograniczenia :)
Co do drugiej - fajnie się czyta, ale znam rzemieślników wkładających sporo serca w swoja pracę, co w żaden sposób nie czyni z nich artystów ;)
Mnie już się nawet nie chce komentować głupot wypowiadanych przez ludzi pokroju cedrysa. Rozumując tym tokiem rzemieślnikami można tak samo nazwać wszystkich fotoreporterów, fotografów sportowych, przyrody, a nawet pracujących w studiu z modelkami. Dużo łatwiej zrobić świetne zdjęcie będąc w Afryce i fotografując lwy, czy mając przygotowaną modelkę i ustawione oświetlenie niż np. wybitne zdjęcie ślubne. Szczególnie podziwiam tych którym to się udaje.
cedrysi mogą sobie wypisywać swoje pierdoły ( redakcjo kiedy wreszcie unowoczesnicie system komentowania ! )
a opisywane wyżej funkcje to jest pójście w kierunku smartphonowej rewolucji ( wykorzystania możliwości procesorów ) i za parę lat wszystkie one będą OBIWIĄZKOWE w każdej puszcze która będzie chciała mieć nabywców.
Jakoś serie 4K i 6K słabo wyglądają przy 60fps w RAWie Olympusa... Dobrze że rynek jest jeszcze jakoś podzielony między panas-video / oly-foto, nie wiem czemu dobrze ale jakoś mi odpowiada ;)
Panas ma swoją świetną i dość bogatą szklarnię - nie wiem po co podpinać szkła Olympusa... Tym bardziej, że podwójna stabilizacja (body+szkło) działa jedynie w pełnym systemie Panasa...
android, żeby "funkcję serii 4K i 6K [mogli docenić] fotografowie sportowi czy fotografowie przyrody, gdzie kluczowe jest uwiecznienie odpowiedniego momentu."
....dedykowanie gh5 dla foto profesjonalistów jest tak naiwne i głupie i kłamliwe jak dosłowne traktowanie reklamy dezodorantów, po których laski się nie mogą odkleić, albo napoje dodają ci skrzydeł...
@focjusz, @mkol, no ale po co cokolwiek unowocześniać, skoro to kosztuje? Bez tego i tak włazicie, czytacie, komentujecie. Kasę się wydaje jak jest potrzeba, a nie kaprys :)
"Profesjonaliści na pewno docenią fakt, że ..... Lumiksy posiadające Focus Stacking pozwalają na oddzielne wyeksportowanie każdej klatki filmu do zewnętrznej aplikacji w komputerze. Patrząc na działanie funkcji odnieśliśmy jednak wrażenie, że nie ma takiej potrzeby"
Wychodzi ze profesjonaliści nie będą już niczego oceniać bo nie są już dłużej potrzebni i jako zbędni zostaną wyeliminowani.
Heh, moje prognozy snute przed kilku laty, że docelowo fotografowanie będzie wybieraniem klatki filmowej stają się rzeczywistością. To jest zresztą dokładnie tym, czego oczekuję od aparatu, który ma mi fotografowanie umożliwić, a nie w nim przeszkadzać. Ja (bez aparatu) rejestruję obraz w sposób ciągły, a niektóre momenty zatrzymałbym i przelałbym na papier. Aparat naśladujący to i pozwalający na taki wybór dużo lepiej spełni moje oczekiwania niż robiący dość przypadkowo pojedyncze ujęcia z dużym, choćby liczonym w dziesiętnych sekundy opóźnieniem w stosunku do mojej decyzji (choć częściej jest to więcej, każdy wie, ile scen nam ucieka).
@kubsztal - nie tylko my. A Panasonic rozwija się wyjątkowo dobrze odrabia lekcje. I już niczego mu nie brakuje poza ewentualnie trochę lepszą matryca. I prawdopodobnie właśnie ją dostanie teraz
Tak jak lubię Gordona i jego filmy, to ten test pokazuje jedynie zachowanie na wysokich czułościach. I tutaj żadnych niespodzianek nie ma. No, poza EM1, którego wyniki w tym teście mogą sugerować mylny obraz sytuacji. Nieco szerzej o jego (EM1) problemach można dowiedzieć się tutaj: link
Ponadto krąży dużo filmów pokazujących problem zmiennęgo bitrateu filmowania.
Czekam na testy porównawcze faktycznej jakości obrazka w 4k. Choć nie spodziewam się, że GH5 będzie mógł walczyć z A6500, czy A7SII. ALe nie o to tutaj chodzi. Dla większości wystarczyłaby jakość z GH4. Byleby limit użytecznego ISO podniesiony został do poziomu 1600 (wygląda na to, że się udało).
Najważniejsze ficzery GH5, dzięki którym będzie stanowił poważną alternatywę dla aparatów Sony to -60klatek w 4k -10bit video -praca baterii (gh4 działa średnio 5 razy dłużej niż a6500 na jednej baterii) -brak przegrzewania -gibany ekran
I tyle wystarczy. Wybór szkieł jest lepszy niż w Sony, jakość podobna, a funkcjonalność puszki dużo wyższa.
IMO nie ma sensu rozważanie wysokich czułości w kontekście filmowania. Tutaj król jest jeden i GH5 na pewno nie pretenduje do tego miana. Jeśli ktoś potrzebuje filmować w takich warunkach to na pewno kupi Sony.
Tyle się pisze o rozmiarze matrycy, ale w filmowaniu ona nie ma takiego znaczenia tak naprawdę. Mniejsza GO w MFT jest częściej zaletą niż wadą. Sceny też się raczej doświetla (w innym przypadku - j/w, tylko Sony). Jakość obrazu też nie wynika bezpośrednio z romiaru matrycy, zresztą to nie foto, tutaj "czysta" jakość obrazu nie ma takiego znaczenia.
Moim zdaniem GH5 to murowany hit, ma wszystko czego jego pottencjalni nabywcy mogli oczekiwać. No, na siłę można by się przyczepić do braku wbudowanego filtra nd... :) Fotografujący, nieprzekonani do systemu zdania nie zmienią po tej premierze. A tacy najczęściej mają najwięcej do powiedzenia. Ja obecnie jestem bardzo zadowolony z systemu Sony (choć bardziej z efektów niż samego sprzętu...), ale wiąże się to z pewnymi kompromisami, czasami bardzo trudnymi, tj. kwestie obsługi, menu, ekranu, opcji, ergonomii, obiektywów, pracy baterii itp. GH5 bardzo kusi.
Z tą jakością wideo w Olympus OM-D E-M1 Mark II to niezła lipa. 237 Mbps w C4K -i gdzie ta jakość?
"Wybór szkieł jest lepszy niż w Sony"
-brak w systemie m4/3 takich filmowych dłuższych standardowych zoomów jak tani Sony E 18-105 mm f/4 PZ G OSS i drogi E 18-110 mm f/4 G PZ OSS -albo jakiegoś pomiędzy
Ciekawe czy Panasonic Leica DG Vario-Elmarit 12-60mm będzie parfokalny albo chociaż korygowany AFem.
Wygląda na to, że korzystasz z oprogramowania blokującego wyświetlanie reklam.
Optyczne.pl jest serwisem utrzymującym się dzięki wyświetlaniu reklam. Przychody z reklam pozwalają nam na pokrycie kosztów związanych z utrzymaniem serwerów, opłaceniem osób pracujących w redakcji, a także na zakup sprzętu komputerowego i wyposażenie studio, w którym prowadzimy testy.
Będziemy wdzięczni, jeśli dodasz stronę Optyczne.pl do wyjątków w filtrze blokującym reklamy.
G@wnoburza o artykuł sponsorowany za 3...2...1...
Puszka jeśłi chodzi o funkcje jest świetna. Czekamy na test!
Te wszystkie smartowne funkcje jak HDR czy Focus Stacking produkują jotpegi. Na co mi jotpegi? Co ten aparacik ma wspólnego z profesjonalistami, skoro mnie amatorowi do niczego się nie nada? Dla ślubniaków? Ślubniacy to są rzemieślnicy nie profesjonaliści. Chyba że dla profesjnalistów na urlopie zwiedzających Santorini.
"Sam Panasonic twierdzi, że GH5 to pierwszy bezlusterkowiec na świecie gotowy sprostać wygórowanym wymaganiom profesjonalistów - i trudno się w tym miejscu z nimi nie zgodzić. Funkcję serii 4K i 6K na pewno docenią fotografowie sportowi czy fotografowie przyrody, gdzie kluczowe jest uwiecznienie odpowiedniego momentu."
"To co Lumix GH4 robił dobrze - GH5 robi jeszcze lepiej, a oprócz tego wyposażony został w funkcje, które sprawiają, że nawet na rynku sprzętów dla profesjonalistów może w najbliższej przyszłości zamieszać."
-jak zobaczę dobrej jakości zdjęcia przyrody lub z zawodów sportowych -to uwierzę.
Gołębie mnie nie przekonują
...i raczej dla robienia im zdjęć w ruch nikt nie wyda parunastu tysięcy.
No i jakie niby obiektywy do tego sportu i przyrody?
-Olympusa?
"cedrys",
rzadko odpisuję na takie bezmyślności jakimi Ty tutaj zabłysnąłeś. Myślę, że pora abyś się zastanowił nad sensem fotografowania i nad tym czy faktycznie jesteś osobą, która powinna mieć z nią coś wspólnego. Twoja wypowiedź nie wnosi niczego sensownego i konstruktywnego, więc po prostu milcz i nikogo nie obrażaj.
@cedrys "Ślubniacy to są rzemieślnicy nie profesjonaliści." Czekam na odkrywcza definicje "profesjonalisty".
Ja się tam nie obrażam kiedy ktoś nazwie mnie rzemieślnikiem. Sorry, ale do miana artysty nie pretenduję, nie przy rodzaju fotografii jaką zarabiam na życie.
profesjonalista
1. osoba zajmująca się zawodowo jakąś dziedziną
2. ktoś, kto ma duże umiejętności w jakiejś dziedzinie i doskonale wykonuje swoją pracę
"działalność artystów plastyków i fotografików są wykluczone z działalności rzemieślniczej" link
"Człowiek pracujący rękoma to robotnik; człowiek pracujący rękoma i umysłem to rzemieślnik; a człowiek pracujący rękoma, umysłem i sercem to artysta." Louis Nizer
@dcs - z pierwszej definicji wykluczeni są też krajacze kebabów ;) To tylko definicja prawna, żeby w określony sposób opodatkować i ew. uprzywilejować/wprowadzić ograniczenia :)
Co do drugiej - fajnie się czyta, ale znam rzemieślników wkładających sporo serca w swoja pracę, co w żaden sposób nie czyni z nich artystów ;)
Artysta ma talent ;))
Talent, kolejne współczesne słowo-wytrych. Wszystkie początkujące modelki to "talenets", a wszyscy ruszający doopsko z fotel to teraz "athletes" :D
"znam rzemieślników wkładających sporo serca w swoja pracę, co w żaden sposób nie czyni z nich artystów ;) "
-może zapomnieli o umyśle ;)
Hehe, może ;) Ciężko po prostu nazwać kogoś "artystą suchych tynków" :D
nie karmić trolla - cedrysa. Chyba, że jego "ślubniacy" to wolontariusze i nie biorą kasy za robotę to przepraszam.
Naturalnie jak ktoś ma talent do pisania infantylnych postów nie jest artystą ;)
Mnie już się nawet nie chce komentować głupot wypowiadanych przez ludzi pokroju cedrysa.
Rozumując tym tokiem rzemieślnikami można tak samo nazwać wszystkich fotoreporterów, fotografów sportowych, przyrody, a nawet pracujących w studiu z modelkami. Dużo łatwiej zrobić świetne zdjęcie będąc w Afryce i fotografując lwy, czy mając przygotowaną modelkę i ustawione oświetlenie niż np. wybitne zdjęcie ślubne. Szczególnie podziwiam tych którym to się udaje.
cedrysi mogą sobie wypisywać swoje pierdoły ( redakcjo kiedy wreszcie unowoczesnicie system komentowania ! )
a opisywane wyżej funkcje to jest pójście w kierunku smartphonowej rewolucji ( wykorzystania możliwości procesorów ) i za parę lat wszystkie one będą OBIWIĄZKOWE w każdej puszcze która będzie chciała mieć nabywców.
Jakoś serie 4K i 6K słabo wyglądają przy 60fps w RAWie Olympusa... Dobrze że rynek jest jeszcze jakoś podzielony między panas-video / oly-foto, nie wiem czemu dobrze ale jakoś mi odpowiada ;)
Tyle że kompatybilność coraz gorsza.
AF GH4 z Zuiko 40-150/2.8 nie jest najlepszy.
Redakcjo, podpisuję się pod pytaniem focjusza - kiedy wreszcie unowocześnicie system komentowania !
A funkcjonalnie rzeczywiście Panasonic, co cieszy, rozwija się. Ciekawe kiedy Focus Stacking w CaNikonie?
Panas ma swoją świetną i dość bogatą szklarnię - nie wiem po co podpinać szkła Olympusa... Tym bardziej, że podwójna stabilizacja (body+szkło) działa jedynie w pełnym systemie Panasa...
android, żeby "funkcję serii 4K i 6K [mogli docenić] fotografowie sportowi czy fotografowie przyrody, gdzie kluczowe jest uwiecznienie odpowiedniego momentu."
....dedykowanie gh5 dla foto profesjonalistów jest tak naiwne i głupie i kłamliwe jak dosłowne traktowanie reklamy dezodorantów, po których laski się nie mogą odkleić, albo napoje dodają ci skrzydeł...
Ale co złego w szerszym opisaniu funkcji aparatu? Nie ma przymusu czytania, to tak dla tych, którzy nie zamierzają z tego korzystać.
Artykuł na zlecenie, aparat już w trakcie testu.
Czekam więc na wyniki, najbardziej jestem ciekaw tabelki z punktami, pewnie wygra z niektórymi FF.
Maciek,
bo porównując wyniki aparatów różnych formatów trzeba podzielić punkty przez crop factor.
@focjusz, @mkol,
no ale po co cokolwiek unowocześniać, skoro to kosztuje? Bez tego i tak włazicie, czytacie, komentujecie. Kasę się wydaje jak jest potrzeba, a nie kaprys :)
"Profesjonaliści na pewno docenią fakt, że ..... Lumiksy posiadające Focus Stacking pozwalają na oddzielne wyeksportowanie każdej klatki filmu do zewnętrznej aplikacji w komputerze. Patrząc na działanie funkcji odnieśliśmy jednak wrażenie, że nie ma takiej potrzeby"
Wychodzi ze profesjonaliści nie będą już niczego oceniać bo nie są już dłużej potrzebni i jako zbędni zostaną wyeliminowani.
Heh, moje prognozy snute przed kilku laty, że docelowo fotografowanie będzie wybieraniem klatki filmowej stają się rzeczywistością.
To jest zresztą dokładnie tym, czego oczekuję od aparatu, który ma mi fotografowanie umożliwić, a nie w nim przeszkadzać.
Ja (bez aparatu) rejestruję obraz w sposób ciągły, a niektóre momenty zatrzymałbym i przelałbym na papier.
Aparat naśladujący to i pozwalający na taki wybór dużo lepiej spełni moje oczekiwania niż robiący dość przypadkowo pojedyncze ujęcia z dużym, choćby liczonym w dziesiętnych sekundy opóźnieniem w stosunku do mojej decyzji (choć częściej jest to więcej, każdy wie, ile scen nam ucieka).
@kubsztal - nie tylko my. A Panasonic rozwija się wyjątkowo dobrze odrabia lekcje. I już niczego mu nie brakuje poza ewentualnie trochę lepszą matryca. I prawdopodobnie właśnie ją dostanie teraz
@rsaw - dokładnie to duży krok w tym właśnie kierunku.
Lumix GH5 vs Olympus EM1 II vs Fujifilm XT2 vs Sony A7s II 4k movie quality
link
@PDamian
Tak jak lubię Gordona i jego filmy, to ten test pokazuje jedynie zachowanie na wysokich czułościach. I tutaj żadnych niespodzianek nie ma. No, poza EM1, którego wyniki w tym teście mogą sugerować mylny obraz sytuacji.
Nieco szerzej o jego (EM1) problemach można dowiedzieć się tutaj:
link
Ponadto krąży dużo filmów pokazujących problem zmiennęgo bitrateu filmowania.
Czekam na testy porównawcze faktycznej jakości obrazka w 4k. Choć nie spodziewam się, że GH5 będzie mógł walczyć z A6500, czy A7SII. ALe nie o to tutaj chodzi. Dla większości wystarczyłaby jakość z GH4. Byleby limit użytecznego ISO podniesiony został do poziomu 1600 (wygląda na to, że się udało).
Najważniejsze ficzery GH5, dzięki którym będzie stanowił poważną alternatywę dla aparatów Sony to
-60klatek w 4k
-10bit video
-praca baterii (gh4 działa średnio 5 razy dłużej niż a6500 na jednej baterii)
-brak przegrzewania
-gibany ekran
I tyle wystarczy. Wybór szkieł jest lepszy niż w Sony, jakość podobna, a funkcjonalność puszki dużo wyższa.
IMO nie ma sensu rozważanie wysokich czułości w kontekście filmowania. Tutaj król jest jeden i GH5 na pewno nie pretenduje do tego miana. Jeśli ktoś potrzebuje filmować w takich warunkach to na pewno kupi Sony.
Tyle się pisze o rozmiarze matrycy, ale w filmowaniu ona nie ma takiego znaczenia tak naprawdę. Mniejsza GO w MFT jest częściej zaletą niż wadą. Sceny też się raczej doświetla (w innym przypadku - j/w, tylko Sony). Jakość obrazu też nie wynika bezpośrednio z romiaru matrycy, zresztą to nie foto, tutaj "czysta" jakość obrazu nie ma takiego znaczenia.
Moim zdaniem GH5 to murowany hit, ma wszystko czego jego pottencjalni nabywcy mogli oczekiwać. No, na siłę można by się przyczepić do braku wbudowanego filtra nd... :)
Fotografujący, nieprzekonani do systemu zdania nie zmienią po tej premierze. A tacy najczęściej mają najwięcej do powiedzenia.
Ja obecnie jestem bardzo zadowolony z systemu Sony (choć bardziej z efektów niż samego sprzętu...), ale wiąże się to z pewnymi kompromisami, czasami bardzo trudnymi, tj. kwestie obsługi, menu, ekranu, opcji, ergonomii, obiektywów, pracy baterii itp. GH5 bardzo kusi.
Z tą jakością wideo w Olympus OM-D E-M1 Mark II to niezła lipa.
237 Mbps w C4K -i gdzie ta jakość?
"Wybór szkieł jest lepszy niż w Sony"
-brak w systemie m4/3 takich filmowych dłuższych standardowych zoomów jak tani Sony E 18-105 mm f/4 PZ G OSS i drogi E 18-110 mm f/4 G PZ OSS
-albo jakiegoś pomiędzy
Ciekawe czy Panasonic Leica DG Vario-Elmarit 12-60mm będzie parfokalny albo chociaż korygowany AFem.
cedrys 3 marca 2017, 16:34..... Co ten aparacik ma wspólnego z profesjonalistami, skoro mnie amatorowi do niczego się nie nada?
Ferrari do niczego sie nie nada skoro worka kartofli nie przewiezie powiedzial rolnik spod Łecznej.
Przecież tym sprzętem spokojnie można profesjonalny film, np reklamę, film promocyjny nakręcić! Zresztą i ślubniacy nim nie pogardzą :D
Znowu ściema. To nie powinno się nazywać 6K photo tylko 5K photo, skoro rozdzielczość to 5184*3888px. 6K to 6144x3160 pixeli!