Przetwarzanie danych osobowych

Nasza witryna korzysta z plików cookies

Wykorzystujemy pliki cookie do spersonalizowania treści i reklam, aby oferować funkcje społecznościowe i analizować ruch w naszej witrynie, a także do prawidłowego działania i wygodniejszej obsługi. Informacje o tym, jak korzystasz z naszej witryny, udostępniamy partnerom społecznościowym, reklamowym i analitycznym. Partnerzy mogą połączyć te informacje z innymi danymi otrzymanymi od Ciebie lub uzyskanymi podczas korzystania z ich usług i innych witryn.

Masz możliwość zmiany preferencji dotyczących ciasteczek w swojej przeglądarce internetowej. Jeśli więc nie wyrażasz zgody na zapisywanie przez nas plików cookies w twoim urządzeniu zmień ustawienia swojej przeglądarki, lub opuść naszą witrynę.

Jeżeli nie zmienisz tych ustawień i będziesz nadal korzystał z naszej witryny, będziemy przetwarzać Twoje dane zgodnie z naszą Polityką Prywatności. W dokumencie tym znajdziesz też więcej informacji na temat ustawień przeglądarki i sposobu przetwarzania twoich danych przez naszych partnerów społecznościowych, reklamowych i analitycznych.

Zgodę na wykorzystywanie przez nas plików cookies możesz cofnąć w dowolnym momencie.

Optyczne.pl

Aktualności

O tym się mówi, czyli plotki i ploteczki z ostatniego tygodnia

O tym się mówi, czyli plotki i ploteczki z ostatniego tygodnia
3 lutego
2013 16:52

Za nami bardzo interesujący tydzień, bowiem nieczęsto zdarza nam się opublikować niemal 40 newsów w ciągu siedmiu dni. Wszystko za sprawą zakończonych już targów CP+, na których większość producentów zaprezentowało swoje nowości. A czy plotki były równie interesujące? Posłuchajcie…

Uwaga! Poniższe informacje w większości nie są oficjalnymi informacjami producentów i pochodzą często z nieznanych i niepotwierdzonych źródeł.

O tym się mówi, czyli plotki i ploteczki z ostatniego tygodnia

Canon

Premiery w 2013 roku

Choć niektóre osoby mogą być zawiedzione niezbyt spektakularnymi premierami firmy Canon, które odbyły się w ostatnich tygodniach, to wygląda na to, ze producent nie powiedział jeszcze ostatniego słowa. Plotki głoszą, że jeszcze w tym roku Canon zaprezentuje 3 lustrzanki. Dwie z nich będą skierowane do mniej wymagających użytkowników, a jedna dla tych bardziej zaawansowanych. Prawdopodobnie mowa tu o następcach modeli EOS 600D, EOS 60D oraz EOS 7D.

Oprócz tego możemy spodziewać się rozbudowania linii bezlusterkowców EOS M o nowy model aparatu, a także premier czterech obiektywów EF.

Nikon

Następca Nikona D7000

Mówi się, że do kwietnia powinniśmy poznać następcę lustrzanki Nikon D7000. W aparacie ma znaleźć się 24-megapikselowa matryca formatu DX, pracująca w zakresie czułości ISO 100–6400. Nowy model ma odziedziczyć kilka rozwiązań z pełnoklatkowego D600, jednak jego korpus będzie wyraźnie mniejszy.

Nowe Coolpiksy

Wygląda na to, że Nikon nie powiedział jeszcze ostatniego słowa jeśli chodzi o aparaty kompaktowe. Podobno w najbliższym czasie ma uraczyć nas kolejnymi Coolpiksami, wśród których znajdzie się następca modelu P310. Aparat ma umożliwiać zapis zdjęć w formacie RAW, a także będzie współpracował z adapterem bezprzewodowym WU-1a.

Coś dla miłośników patentów

Wśród wniosków patentowych złożonych przez firmę Nikon znaleźć można dokument opisujący składający się z 9 soczewek ułożonych w 5 grupach obiektyw o ogniskowej 58 mm i świetle f/1.4. Tradycyjnie nie wiadomo, czy trafi on kiedykolwiek to produkcji.

Olympus

Połączenie systemów

Znów do plotek wraca temat przyszłości systemu Cztery Trzecie. Kilka lat temu Olympus skierował swoje moce przerobowe w stronę Mikro Cztery Trzecie i w związku z tym zaniedbał dość mocno lustrzanki systemu Cztery Trzecie. Nawet mówiło się już kilka razy, iż producent zamierza zupełnie zrezygnować z prezentowania nowości E-Systemu, lecz obecnie plotki głoszą, iż jeszcze w tym roku możemy spodziewać się dość rewolucyjnego produktu. Ma to być zaawansowany aparat, który połączy ze sobą obydwa systemy i będzie pozwalał na współpracę zarówno z obiektywami Mikro Cztery Trzecie jak i Cztery Trzecie.

Pentax i Tokina

Pełna klatka nadchodzi

W sieci pojawiły się informacje mówiące o tym, że Pentax i Tokina prowadzą rozmowy na temat wznowienia współpracy przy produkcji obiektywów. Wszystko za sprawą pełnoklatkowej lustrzanki z logotypem Pentax, która jest już podobno testowana, a do której potrzebne będą nowe obiektywy. Mieliby je zaprojektować właśnie inżynierowie z Tokiny, a produkty byłyby oferowane pod marką Pentax.


Komentarze czytelników (86)
  1. archangelgabrys
    archangelgabrys 3 lutego 2013, 16:57

    Plotka dotycząca FuFu Pentaxa i obiektywów Tokina zapowiada się obiecująco :)

  2. stan.k
    stan.k 3 lutego 2013, 17:09

    Nastepca D7000 oprocz jakosci matrycy niech lepiej nic nie dziedziczy på D600

  3. 3 lutego 2013, 17:11

    Jakiego nastepcy 600d? A 650d to pies? :D

  4. ff1
    ff1 3 lutego 2013, 17:14

    stan.k-ja mam wrażenie że nawet tego nie powinien (mora....).

  5. riddlerpl
    riddlerpl 3 lutego 2013, 17:15

    Jakoś matrycy D600? Chodzi o ten aparat co sam sobie brudził (kurzył) matrycę?

  6. krzys13k
    krzys13k 3 lutego 2013, 17:16

    @ghiio, tak szybko wypuszczają kolejne, że kto by nadążył ;)

  7. JanuszB131
    JanuszB131 3 lutego 2013, 17:28

    Dziwne czytałem wypowiedz dyrektora technicznego firmy canon który powiedział ze ,nie wiadomo kiedy będzie EOS 70D I czy wogole będzie, ze polityka firmy zmienia kierunek rozwoju to tak w skrócie.Pozdrawiam

  8. 3 lutego 2013, 17:38

    @Janusz
    Ale rozwoju czego/kogo? Aparatu? To dlaczego ma nie byc nowego modelu z polki xxD? Fotografa? Przez zmuszanie go do wybrania drozszych luster, takich jak 6/(nowy)7d? Mozesz sprecyzowac?

  9. Jerry_R
    Jerry_R 3 lutego 2013, 17:41

    FF dSLR? Pentax, wtf?

    Jaki dSLR...

    EVIL!!!

  10. paul80
    paul80 3 lutego 2013, 17:43

    Coś cienkie te plotki Canona i niedobrze się dzieje, ciekawe co oni kombinują.

  11. JanuszB131
    JanuszB131 3 lutego 2013, 17:51


    Tez się zdziwiłem ta wypowiedzią,ale dyrektor stwierdził ze pakowanie dużych ilości pikseli do eos d70 czy 7d jest nie ekonomiczne , ze zbyt dużo jest tych aparatów z mala matryca firma stawia na FF I EOS M.

  12. dlaczegonie
    dlaczegonie 3 lutego 2013, 17:55

    a obiektyw o ogniskowej 58/2 z 6 soczewkami?

  13. JanuszB131
    JanuszB131 3 lutego 2013, 17:58

    Nic nie mówił na temat obiektywów myślę ze flagowe produkty zostaną Wystarcz wejść na stronę amerykańskiego Canona produkcja firmy poszła w zupełnie inny kierunku choćby drukarki czy sprzet medyczny.

  14. Desirer
    Desirer 3 lutego 2013, 18:07

    @up
    650D trudno uznać za następcę 600D, to raczej modyfikacja z dotykowym ekranem i poprawionym (teoretycznie) ogniskowaniem.

  15. espresso
    espresso 3 lutego 2013, 18:11

    Nie jestem pewien czy dobrze wróży współpraca Pentaxa z Tokiną, patrząc przez pryzmat krótkiej i dłuższej gwiazdki. Chyba że Pentax nie będzie wkładał tam paluchów, lub nie będzie ich psuł powłokami SMC bo zdaje się że odpowiedniki tych gwiazdek w barwach Tokiny wypadały lepiej.

  16. JanuszB131
    JanuszB131 3 lutego 2013, 18:11

    Zgadzam sie z Toba Desirer może planują produkcje tanich FF ale to chyba nie możliwe.

  17. zentaurus
    zentaurus 3 lutego 2013, 18:26

    W każdym razie Pentax ma szansę stać się czwartym co do wielkości producentem aparatów FF :)

  18. SKkamil
    SKkamil 3 lutego 2013, 18:42

    poza tym wcale n ie jest powiedziane ,ze to musi być już istniejąca konstrukcja ; jest kilka przypadków w historii optyki i nie tylko ,ze produkty na zamówienie były lepsze od tych ktore były produkowane w fabryce producenta niezależnego
    powodem jest chyba tez to ze taki producent niezależny sam produkując ma jakieś ograniczenia technologiczno _ finansowe np . nie posiada jakis patentów ,ale zaprojektowac moze wszystko ....
    a pentax moze zastować powłoki HD albo duszka ;

  19. kazziz
    kazziz 3 lutego 2013, 18:50

    powoli do przodu....

  20. focjusz
    focjusz 3 lutego 2013, 19:26

    Już parę miesięcy temu wyrażałem powątpiewanie w to nowe 7D - a skoro go do tej pory nie ma to już raczej nie będzie. Miałby sens jedynie gdyby była tam matryca nie ASP-C ale większa ASP-H no i AF z mkIII
    ( miałby też sens z APS-C ale wyposażonym w stabilizowaną albo wymienną matrycę - ale to byłby cud )

    A Pentax - jeśli wypuści "normalną" lustrzankę FF z przyzwoitym AF w cenie D600 też może nieżle namiesza choć pewnie wywołał by wojnę cenową więc też jakoś tak powątpiewam.
    Chyba najszybciej coś ciekawego zaproponuje Olek

  21. stan.k
    stan.k 3 lutego 2013, 19:30

    do riddlerpl
    Matryca nigdy sama sie nie kurzy. Kurz sie bierze z zewnaytrz matrycy. Moze D600 montowany jest w ,,stodolach" i jest to kurz z powietrza, moze jest to pozostalosc po produkcji . Moze kurz tak w rzeczywistosci jest efektem zuzywajacej sie czesci mechanicznej. Mora jest i mozna z nia walczyc i to jest efekt zastosowania innego rodzaju filtra na matrycy. Tak naprawde oprocz kurzu na matrycy, przepraszam filtrze D600 nie mozna nic zarzucic. Matryca jest super a rodzaj filtra powoduje zwiekrzenie rozdzielczosci.
    Reasumujac-jezeli bedzie mial matryce jakosci D600 bedzie bardzo dobrze.

  22. septemberlicht
    septemberlicht 3 lutego 2013, 19:34

    A ja jestem bardzo ciekawy, w czym będzie INNY full frame Pentaksa od konkurencji? Bo musi być przecież w czymś inny od FF z logo N, C czy S. Tylko wtedy będzie sens go wypuszczać go na rynek..

    Małe rozmiary FF zafundował nam Nikon d600, więc co pozostaje Pentaksowi? W szczególnie niską cenę nie wierzę, rebrandowanymi szkłami Tokiny też się nie będzie ten FF-Pentax specjalnie wyróżniał.

    No ciekawe, co wymyślą spece z Ricoha...

  23. stan.k
    stan.k 3 lutego 2013, 19:39

    Niw wiem czy koledzy zauwazyli na wczesniejszych plotkach dotyczacych Canona 70D i 7D Canon pracuje nad nowymi matrycami i na dzien dzisiejszy nie ma co pokazac. Podejrzewam ze nowe matryce sa w fazie testow i tyle na ten temat.

  24. espresso
    espresso 3 lutego 2013, 19:41

    focjusz, Pentax jak mieszał to zawsze rozwiązaniami. Nigdy raczej udziałem w rynku. Wojny cenowej też nie wywoła. Ponadto każdy jest (większość) skutecznie "ożeniona" poprzez szklarnię czy też inne akcesoria więc nawet gdyby to był (a pewnie będzie) HIT, to dla chwilowej przewagi nie weżnie kosztownego rozwodu. Gdy potencjalny, nie obeznany z tematem klient pojawi się w sklepie to i tak wyjdzie z sonym....

  25. ***s***
    ***s*** 3 lutego 2013, 19:44

    focjusz | 2013-02-03 19:26:46.... Miałby sens jedynie gdyby była tam matryca nie ASP-C ale większa ASP-H

    Tu sie z Toba zgadzam i wiele razy na ten temat pisalem. Jednocyfrowa nazwa do czegos zobowiazuje !
    Mysle ze to moglby byc HIT oczekiwany od dawna przez wszystkich ktorzy "zatkali" sie niezlym obiektywem 17-55 czy innymi szklami APSC (np 10-22) a teraz nie maja ich jak wpiac do FF. Taki APSH bylby idealny bo krylby obiektywy APSC (lusterko mialoby szanse sie zmiescic ez obcinania) a na 85mm czy 70-200 byloby troche wiecej widac. Idealna przejsciowka dla weselniakow.

    Moznaby dac porzadny AF i nie bac sie ze przestana kupowac 5mk3

  26. p0m
    p0m 3 lutego 2013, 20:05

    co do Canona - już dawno przewija się w różnych rumorsach informacja, że canon szykuje nowe pozycjonowanie w aspc. nie zdziwiłbym się, gdyby linię 7 i xxd połączono w jedno oraz zostawiono xxxd. dzisiejsze 4 linie puszek w apsc chyba nie najlepiej odpowiada zapotrzebowaniom rynku, ale to tylko moje przypuszczenia.

  27. jacq
    jacq 3 lutego 2013, 20:12

    FF od Pentaxa a obiektywy od Tokiny ? A do czego sa obiektywy Pentaxa ? Dla bezlusterkowcow :)

  28. krzysztof2297
    krzysztof2297 3 lutego 2013, 20:19

    focjusz, Pentax jak mieszał to zawsze rozwiązaniami. Nigdy raczej udziałem w rynku. Wojny cenowej też nie wywoła. Ponadto każdy jest (większość) skutecznie "ożeniona" poprzez szklarnię czy też inne akcesoria więc nawet gdyby to był (a pewnie będzie) HIT, to dla chwilowej przewagi nie weżnie kosztownego rozwodu. Gdy potencjalny, nie obeznany z tematem klient pojawi się w sklepie to i tak wyjdzie z sonym....
    ***s*** | 2013-02-03 19:44:20
    a obeznany obsmieje sprzedawce... sugerujacego soniaka jako sprzet profesjonalny ... z trudem utrzyma powage na sugestie d600 ( :)) . canona nawet nie licze , bo to co wyprawia to naprawde zenada ... czyli kupi fufu pentaxa ( oczyweiscie produkowanego w japoni :) )

  29. kivirovi
    kivirovi 3 lutego 2013, 20:22

    Pentax sprzeda FF bo to Pentax. Jak by toto FF obslugiwało nieokrojony bagnet PK to nawet ja bym sie połakomił, choć mi FF do niczego nie potrzeba. Paru kolekcjonerów stałoby się milionerami, a problem obiektywow by znikną.

  30. krzysztof2297
    krzysztof2297 3 lutego 2013, 20:25

    Pentax sprzeda FF bo to Pentax. Jak by toto FF obslugiwało nieokrojony bagnet PK to nawet ja bym sie połakomił, choć mi FF do niczego nie potrzeba. Paru kolekcjonerów stałoby się milionerami, a problem obiektywow by znikną.
    100%

  31. 3 lutego 2013, 20:29

    FF od Pentaxa będzie raczej skierowane do użytkowników tego systemu.
    Dla użytkowników C i N to raczej mało istotne bo zmiana była by kosztowna i mało sensowna.

  32. JanuszB131
    JanuszB131 3 lutego 2013, 20:36

    Tak czy tak nadchodzi era FF mam nadzieje ze w najbliższej przyszłości wszyscy producenci przejdą na pełną klatkę czego sobie i wam życzę.

  33. 3 lutego 2013, 20:38

    Pentaksjanie nie zaakceptują raczej niższej jakości ("metalowości") niż w K-5,
    więc na tanie FF od Pentaksa bym nie liczył.

  34. ***s***
    ***s*** 3 lutego 2013, 20:48

    krzysztof2297 | 2013-02-03 20:19:04

    focjusz, Pentax jak mieszał to zawsze rozwiązaniami. Nigdy raczej udziałem w rynku. Wojny cenowej też nie wywoła. Ponadto każdy jest (większość) skutecznie "ożeniona" poprzez szklarnię czy też inne akcesoria więc nawet gdyby to był (a pewnie będzie) HIT, to dla chwilowej przewagi nie weżnie kosztownego rozwodu. Gdy potencjalny, nie obeznany z tematem klient pojawi się w sklepie to i tak wyjdzie z sonym....
    ***s*** | 2013-02-03 19:44:20
    a obeznany obsmieje sprzedawce... sugerujacego soniaka jako sprzet profesjonalny ... z trudem utrzyma powage na sugestie d600 ( :)) . canona nawet nie licze , bo to co wyprawia to naprawde zenada ... czyli kupi fufu pentaxa ( oczyweiscie produkowanego w japoni :) )



    Krzyszto. Napisz to jeszcze raz bez szyfrowania bo za cholere nie moge dojsc o co ci chodzilo?

  35. 3 lutego 2013, 20:50

    "Nikon 58 mm F/1,4! - hmmmm.... ale się rozmarzyłem ... hmmmmmm....
    Jak będzie miał transmisje i plastykę porównywalna do Voigtländer Nokton 58 mm F/1,4, ale oczywiście z AF-S i SWMem na pokładzie, to dam za niego każde pieniądze!
    Na DX to byłaby wręcz "Boska" portretówka (~85mm)!

  36. espresso
    espresso 3 lutego 2013, 21:07

    JanuszB131, dzięki za życzenia. Ale jak już komuś życzyć dobrego to przynajmniej 645. Takie FF to ni w kij ni w oko. Robi się już klamot, a efekt dalej na poziomie APSC (lub niezauważalnie większym). Jedynie ego paru osobników wzrośnie, bo od czasu pojawienia się FF jakoś w obrazkach nie widać przełożenia.

  37. krzysztof2297
    krzysztof2297 3 lutego 2013, 21:13

    ***s***
    tak w skrucie , sorki , ja cie znam , czytam twoje teksty od paru lat :) ty nie znasz mnie :) krutko , smieje sie z sony , nikona i d600 , pozdrawiam :)

  38. this
    this 3 lutego 2013, 21:26

    1) Znając pentaxa, to jego puszka FF miała by używalne w pełni iso na rekordowym poziomie.
    2) Może tokina wypuści przy okazji jakiś standardowy zoom na inne mocowania.

  39. JanuszB131
    JanuszB131 3 lutego 2013, 21:26

    Expresso tu się z tobą zgadzam ale wszystko było nastawiane na APSC ,producenci przeganiali się w nowych pomysłach az sie skoczyło , bo te wszystkie dodatki to wodotrysk teraz trzeba zmienić technologie ale to wszystko potrwa .Zaczynałem swoja przygodę z fotografia aparatem Smiena tam nie było żadnej elektroniki .

  40. SKkamil
    SKkamil 3 lutego 2013, 21:28

    jacq
    Pentax musi zaoferować na początek jednego lub dwa zoomy pod pełna klatkę , nie jest powiedziane ze muszą to być bardzo jasne obiektywy ..ale stałe światło było by ciekawe + SDM i uszczelki ...stałki podobno pasują z dx ( przynajmniej większość )
    no i chyba faktycznie bardzo tani nie bedzie ale moze miec trochę zalet , ponieważ w systemie Pentaxa bedzie wyzej pozycjonowany niż Nikon 600 w systemie Nikona ,powinien być mniej odchudzony ...

  41. kivirovi
    kivirovi 3 lutego 2013, 22:21

    FF od Pentaksa świadczy nie o poczatku ery FF ale o końcu ery lustrzanek. Po prostu uzytkownik nie zaakceptuje takiego wielkiego kłapiącego klamota z matryca taka jak w bezlusterkowcach.

    FF musi być najwyżej nieznacznie większy od K-5 i najwyżej nieznacznie droższy niż był K-5 na starcie, a jest to już prawie opis Nikona D600. pozostałych funkcji Nikona, jak syfienie na matrycy mieć nie musi. Jeśli będzie pełna funkcjonalność z manualnym PK to kupię go wbrew rozumowi i potrzebom, jeśli nie K-5 mi juz wystarcza z nadwyżką. Obiektywy to sprawa 3.-rzędna. Wszyscy mają co im potrzeba. To raczej ważne dla Ricoh i Tokina, zeby przy okazji zarobić.

  42. banc
    banc 3 lutego 2013, 22:52

    Nie tak znowu dawno canon rozdzielał serie dwucyfrową na dwie linie, w tym 7D. Tłumaczono to potrzebami rynku. Teraz jest mowa o przyróceniu starego podziału. To te potrzeby widać się dynamicznie zmieniają. Bo to raptem niecały 4 lata temu było.

  43. 3 lutego 2013, 22:53

    @ kivirovi
    "Obiektywy to sprawa 3.-rzędna"

    Skoro obiektyw to sprawa 3-rzędna to po co ci lustrzanka, tym bardziej FF?

  44. Euzebiusz
    Euzebiusz 3 lutego 2013, 23:42

    @Borat

    Bardziej mu chodziło o użytkowników, których sprzęt pentaksa nie zawiódł przez wiele lat i zdążyli zgromadzić po kilka czy kilkanaście niezłych szkieł. Jak Pentax zrobi ten FF w jakości wykonania k-5 i do tego niewiele większy to pewnie część ludzi kupi sobie taką wisienkę choćby dla zabawy i bez zbytniego parcia na nowsze szkła, skoro stare metalowo-szklane spisują się wystarczająco.

  45. 3 lutego 2013, 23:56

    @Euzebiusz "metalowo-szklane"
    Limitedy w środku mają plastik.

  46. tspider
    tspider 4 lutego 2013, 02:27

    pożyjemy zobaczymy :) :)

  47. paul80
    paul80 4 lutego 2013, 02:52

    Canon doesn't believe in large sensor compact cameras, future of semi-pro APS-C is questionable, EOS 70D is coming soon

    In an interview with dpreview Masaya Maeda (Managing Director and Chief Executive, Image Communication Products Operations at Canon) made some interesting points on the directions Canon might be taking in the future:

    There is no room for large sensor compact cameras like the Sony RX100 .
    Canon EOS 70D camera is coming: " Some day in the future. Without fail ".
    The future of semi-pro APS-C DSLR cameras is questionable: " That's something we're considering at the moment. From our semi-pro users there's still demand for APS-C but in the future, I think we will see an increase in the number of full-frame models. "


    Read more on PhotoRumors.com: link



  48. ***s***
    ***s*** 4 lutego 2013, 03:29

    From our semi-pro users there's still demand for APS-C but in the future, I think we will see an increase in the number of full-frame models. "



    Wiec jak ulal tu psauje APS-H. Na kolejne 4 lata zbuduje pomost pomiedzy tymi ktorzy wpuscili sie w slepa uliczke APSC z dbrymi obiektywami ktorych na rynku jedynie canon nie pozwala wpiac do FF. (do APSH napewno sie uda)

    A na brak rynku aparatow z wiekszym sensorem naewno nie ma miejsca dla kogos kto takich sensorow nie ma w ofercie. Canon pewnie nie ma wiec pisza ze sa niepotrzebne.
    Choc zgadzam sie ze tworek typu RX100 jest dziwny. Aparat jak ulal stworzony do plecaka , np do mojego ale bez GPSa? Cos sie tu Sony chyba pomylilo. A szkoda.

  49. paul80
    paul80 4 lutego 2013, 04:34

    ***s*** na to wygląda;), czyli matryca w 70D będzie APS-H, widocznie Canon się poddał z APS-C i mnogością MPix.

  50. paul80
    paul80 4 lutego 2013, 04:35

    Zapowiada się ciekawie, Canon wejdzie ostro z buta z APS-H :)))

  51. septemberlicht
    septemberlicht 4 lutego 2013, 08:58

    Euzebiusz | 2013-02-03 23:42:01

    Jak Pentax zrobi ten FF w jakości wykonania k-5 i do tego niewiele większy to pewnie część ludzi kupi sobie taką wisienkę choćby dla zabawy i bez zbytniego parcia na nowsze szkła, skoro stare metalowo-szklane spisują się wystarczająco.

    +++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++
    Może tak, a może nie. Wyszedł oczekiwany od wieków cyfrowy średniak Pentaksa i z tego co wiem, w Polsce zeszły trzy egzemplarze. A też można by powiedzieć, że są ludzie, którzy mają worek nietanich szkieł do średniakó Pentaksa, więc mogliby sobie wisienkę pod postacią 645D kupić dla "fanu". Dobrze, ja wiem że cena 645D i FF-Pentaksa zasadniczo się różnią, ale nie wydaje mi się, żeby każdy posiadacz FA77 Made In Vietnam rzucał się na FF-Pentaksa. Które kosztować będzie przynajmniej 7000 zł.

    Ponadto - nikt nie wie, jak będą się zachowywać stareńkie szkła Pentaksa na FF. Zwłaszcza na matrycach powyżej 20 Mpix. Patrząc na testy limitedów MIV nie będzie to wyglądało różowo.

  52. SKkamil
    SKkamil 4 lutego 2013, 09:31

    pewnie masz rację , wystarczy wpisac w wyszukiwarkę słowo limited i zobaczyc zdjęcia , te dobre to Japan ;

  53. Euzebiusz
    Euzebiusz 4 lutego 2013, 09:54

    @septemberlicht
    "Które kosztować będzie przynajmniej 7000 zł. "

    Jak będzie działał jak k-5 i nie będzie się kurzył od środka jak d600 to w tej cenie będę jednym z pierwszych. Toż tyle musiałem zapłacić za klamota 5dII :-)

  54. krzyskra0
    krzyskra0 4 lutego 2013, 09:55

    mam nadzieję, że firmy w końcu pójdą po rozum do głowy i zakończą wyścig na megapiksele na tych bezsensownych 24mln

  55. cube
    cube 4 lutego 2013, 09:55

    allleż tu ekspertów od fufu się narobiło, że fiufiu... Pentax oczywiscie zmiażdży wszystkich, będą masowe harakiri zarządów C, N, S, akcje spadną na łeb, a tłumy samobiczujących się, innowierczych fanbojów przyklękną i poproszą o wybaczenie... szkoda tylko, że Pentax nie ma żadnych szkieł do tej wyimaginowanej FF, bo chyba nie liczycie sterty gwintowanego rupiecia z lat 60-tych, nie łudźmy się na 20mpx matrycy to już lepiej te limitedy made in Thailand... ;-))))

  56. cube
    cube 4 lutego 2013, 09:58
  57. Euzebiusz
    Euzebiusz 4 lutego 2013, 10:01

    @cube
    "Pentax oczywiscie zmiażdży wszystkich"

    Po co ma miażdżyć? Na rynku samochodów czy lodówek też jest więcej niż trzech producentów i nikt nikogo nie musi miażdżyć. Ludzie kupują co im w danym momencie pasuje albo się podoba.

  58. Euzebiusz
    Euzebiusz 4 lutego 2013, 10:06

    @cube
    "a tłumy samobiczujących się, innowierczych fanbojów "

    Dobrze, że Ty nie jesteś fanbojem canona :-))

  59. SKkamil
    SKkamil 4 lutego 2013, 10:09

    i znów bedziemy mieli dylemat , zaklejać logo Canona czy zostawiać ;

  60. cube
    cube 4 lutego 2013, 10:32

    @Euzebiusz, nie mam nic przeciwko 4-temu a nawet i 10-temu producentowi na rynku, smieszą mnie tylko komentarze, w takim tonie jakoby pentax miał zrobić rewolucję na rynku dslr, nie zrobi. sony też nie zrobiło...

  61. zentaurus
    zentaurus 4 lutego 2013, 10:35

    krzyskra0 napisał:
    mam nadzieję, że firmy w końcu pójdą po rozum do głowy i zakończą wyścig na megapiksele na tych bezsensownych 24mln
    Na szczęście wytwórcy matryc ignorują takie "mądrości" i robią swoje. 24 mln na pelnej klatce to rozsądna ilość na obecne czasy a ja osobiście nie pogardził bym nawet 40-ma milionami :)
    Mając więcej pikseli mogę w miare bezkarnie kadrować zdjęcia bez uttraty jakości. Często z tego korzystam i nie wyobrażam sobie obecnie matrycy o mniejszej gęstości.

  62. septemberlicht
    septemberlicht 4 lutego 2013, 10:47

    Euzebiusz
    Ilu jest w Polsce posiadaczy k-5 i Cd5mII? Mniej więcej pięciu, nie licząc ciebie. Ilu z nich kupi sobie na dokładkę FF-Pentaksa? Dwóch, łącznie z tobą? Naprawdę sądzisz że dla takiej rzeszy opłaca się projektować i produkować FF-Pentaksa?

    Pentaks nie może opierać strategii sprzedażowej FF-Pentaksa na gronie wąziutkiej grupy wybrańców, starych, zblazowanych i zamożnych pentaksiarzy. FF-Pentaksa musi kusić innosystemowców, żeby w chociaż minimalnym stopniu zwróciła się produkcja tego sprzętu. Widać to doskonale na przykładzie sukcesu k-5. To był pierwszy od baaaaaardzo dawna sprzęt, który sprawił, że ludzie przechodzili z C, N, S, O do Pentaksa.

  63. Euzebiusz
    Euzebiusz 4 lutego 2013, 11:02

    @septemberlicht

    Ale mnie osobiście ten FF Pentaksa nie jest do niczego potrzebny. Napisałem tylko, że jak już będzie i mi się spodoba to może sobie go kupię dla zabawy. Jeśli oczywiście nie dadzą gdzieś po drodze ciała z jakością wykonania. Czy się opłaca? Nie moja sprawa. Niech się martwi o to ten, kto ewentualnie go wyprodukuje. Ja jestem tyko konsumentem, który w zniewolonym społeczeństwie korzysta z resztek ułudy wolnego wyboru :-)

  64. septemberlicht
    septemberlicht 4 lutego 2013, 11:14

    Euzebiusz | 2013-02-04 11:02:56

    @septemberlicht
    Czy się opłaca? Nie moja sprawa. Niech się martwi o to ten, kto ewentualnie go wyprodukuje.
    ++++++++++++++++++++++++++++++

    No właśnie. Zakładam, że w Ricohu nie siedzą durnie, więc wypuszczą na świat sprzęt, który bedzie przynosił jako taki zwrot poniesionych kosztów. Dlatego wątpię, żeby strategia sprzedażowa opierała się na założeniu "Robimy FF-Pentaksa dla maniaków systemu", bo wtedy FF-Pentaksa sprzeda się tak mało, że cały Ricoh pójdzie w pi...eruna.
    Stąd moje pytanie - jak oni mają zamiar zachęcic ludzi do kupna FF-Pentaksa? Czym się ten sprzęt będzie wyróżniał, bo to nie może być k-5 - trochę pogrubiony i poszerzony na bokach, z większą matrycą w środku...

    Myślę, że Pentaks mógłby zrobić bezlusterkowegp FF z jakimś odjechanym, super EVF. Koniecznie bez filtra AA. Sprzęt odczuwalnie mniejszy od d600.

  65. kazziz
    kazziz 4 lutego 2013, 11:15

    jeśli Pentax K-3 będzie miał szeroki rozkład punktów AF na pełnej klatce to już będzie miał coś, co kusi. Mogliby jeszcze zainwestować w nowe menu...;)

  66. Euzebiusz
    Euzebiusz 4 lutego 2013, 11:24

    @septemberlicht - To lepiej napisz maila do Ricoha. Tutaj chyba nikt z nich nie przeczyta Twojego planu rozwoju korporacji :-)

  67. septemberlicht
    septemberlicht 4 lutego 2013, 11:32

    Euzebiusz | 2013-02-04 11:24:55

    @septemberlicht - To lepiej napisz maila do Ricoha. Tutaj chyba nikt z nich nie przeczyta Twojego planu rozwoju korporacji :-)
    +++++++++++++++++++++++++++++++++++

    A ty Euzebiusz napisz drugi mail, w którym poinformujesz bonzów z Ricoha, ze choć masz już k-5 C5mII to w razie czego, dokupisz sobie jeszcze FF-Pentaksa. Jako wisienkę. Pewnie w związku z tym zrewidują swoje plany marketingowe na Europę. :-P

  68. SKkamil
    SKkamil 4 lutego 2013, 11:55

    fajne komentarze ,,,inaczej mówiąc jak ktoś siedzi w jakimś systemie to przejdzie do innego bo jego sprzet nie bedzie sie wyróżniał ? optyka to jest to co moze powodować jakies ruchy
    powiedzmy ze mam 10 -12 tyś i mogę kupić Canona D6 + 24 -105 lub Pentaxa FF + limited 77 , to tylko jedna z możliwych opcji ,mówimy tu o tańszych rozwiązaniach , bo wiadomo ,że taka 85 1,2 Canona jest nie do pobicia ,tylko że z tego faktu nic nie wynika ,bo gdyby tak było to Sigma nie sprzedałą by żadnego obiektywu
    cieszy to ze za jakis czas pełna klatka to nie bedzie jakis wielki rarytas ; brawoo FF

  69. cedrys
    cedrys 4 lutego 2013, 12:30

    septemberlicht,
    Dołożą tomograf komputerowy z ręki, bo USG z ręki planują producenci smartfonów dla kobiet w ciąży.

  70. thorgal
    thorgal 4 lutego 2013, 13:22

    FF od Pentaxa - 5 lat za pozno...

  71. bobby-6-killer
    bobby-6-killer 4 lutego 2013, 15:22

    septemberlicht | 2013-02-04 10:47:21
    "Ilu jest w Polsce posiadaczy k-5 i Cd5mII? Mniej więcej pięciu"
    No widzisz Benuś, tyle samo jest użytkowników NX-ów.

    "Naprawdę sądzisz że dla takiej rzeszy opłaca się projektować i produkować FF-Pentaksa? "
    Czy P ma produkować swoje fufu wyłącznie na polski rynek?
    Pozwolisz, że tak sobie zacytuję: "OCHŁOŃ" :)))

    cube | 2013-02-04 10:32:42
    "jakoby pentax miał zrobić rewolucję na rynku dslr"

    Może nie zrobi, ale będę miał do oddania fufu-puszkę od Canona. ;)

  72. Euzebiusz
    Euzebiusz 4 lutego 2013, 18:23

    @thorgal

    Na co za późno?

  73. Bormental
    Bormental 4 lutego 2013, 19:50

    Wybaczcie pasjonaci i zawodowcy - ale te kłótnie o pietruszkę są rozczulające.
    Choćby wlazła i 17-ta firma z cyfrowym FF - to tylko się cieszyć, będą nowe rozwiązania, nowe trendy, nowe pomysły.
    A dyskredytowanie Pentaxa nie jest zbyt rozsądne. Dosyć niszowa firma, ale trzeźwo patrząc jak na swoją niszowość konsekwentna: Pentax Q; K01; K30; K5II; K5IIs; 645D... Dla każdego coś miłego. Dojdzie FF, będzie komplet.
    W tym ciągu brakuje mi np. takiego odpowiednika Fuji X10; X20; x100 - o serii Pro nie piszę. Aparatu z celownikiem optycznym, dość mam ślepienia na ekranik w pełnym słońcu.
    I dlatego dokupiłem Fuji X10, i jestem zachwycony jakością obsługi tego aparatu. Gdybyż tylko sensor był większy.
    Pozdrawiam

  74. stan.k
    stan.k 4 lutego 2013, 21:15

    Konkurencja w FF jest jak naibardziej porzadana. No i zobaczcie sami jak to wszystko powraca do normalnosci. Historia zatacza kolo, cisnie mi sie na usta. Przed cyfra byl format maloobrazkowy jako podstawowy na tasmie filmowej. Byl APS i inne jako formaty niszowe. Potem zaczeto wmawiac wszystkim ze najlepszym formatem jest APS-C. Po latach okazalo sie ze wraca wszystko do malego obrazka w lustrzankach i powoli w bezlusterkowcach.
    Tylko mala dygresja.

  75. stan.k
    stan.k 4 lutego 2013, 21:16

    APS-C bedzie na spacery, Nie ma co inwestowac w szkla. Jeden dobry zoom i to wszystko.

  76. Szabla
    Szabla 4 lutego 2013, 23:43

    Fajne bajki. :)

  77. stan.k
    stan.k 5 lutego 2013, 07:24

    ; )

  78. alejandro
    alejandro 5 lutego 2013, 15:09

    @stan.k ".. wraca wszystko do małego obrazka..."
    Pod warunkiem, że konkurencja doprowadzi do tego, że body FF nie będą kosztowały 8-9 tys. PLN wzwyż, a obiektywy do nich od 6000 PLN. Za taką "normalność" podziękuję póki co i pozostanę na razie przy APS-C. Oczywiście zawodowcy, którzy głównie z tego żyją, będą mieli zgoła inne zdanie.

  79. Euzebiusz
    Euzebiusz 5 lutego 2013, 19:47

    Wróci do normalności jak plastikowy kompakt FF będzie kosztował równowartość 100 Euro lub jak to drzewiej bywało 100 DM :-)

  80. Szabla
    Szabla 6 lutego 2013, 00:02

    To chyba Zenity w Jessopsie? :D

  81. alejandro
    alejandro 6 lutego 2013, 15:14

    Morał z tego taki, że póki co niech rozwijają FF (oraz 645) i robią w miarę porządne APS-C. Jak już te pierwsze znacznie stanieją, dopiero wówczas spora część amatorskich użytkowników małych klatek przerzuci się na te większe. Inaczej będą one dostępne jedynie dla zawodowców lub garstki zapaleńców.

  82. Szabla
    Szabla 6 lutego 2013, 15:43

    Po co amatorom pełna klatka do szczęścia? :)

  83. thorgal
    thorgal 6 lutego 2013, 18:21

    Po co amatorom APS-C do szczęścia? :)

  84. alejandro
    alejandro 6 lutego 2013, 18:52

    Zależy za kogo uważać amatora. Z pewnością nie za okazyjnego pstrykacza z lampą łypiącą prosto w oczy wszystkiemu co się rusza i stoi, który nie wie co to prawidłowa ekspozycja albo kompozycja. To są po prostu laicy i im wystarczy smartfon do robienia zdjęć.
    Siebie uważam za amatora, tzn. miłośnika, traktującego swoje zajęcie głównie hobbistycznie ale też poważnie. Mnie akurat brakuje czasem formatu FF. Ale to też nie za wszelką cenę.

  85. Raflus
    Raflus 6 lutego 2013, 22:50

    moim zdaniem nie ma konkurencji między japońskimi producentami, po co niby powstały takie dziwolągi jak nikon 1. cenowo to to wypozycjonowane jest wyżej niż kiedyś lustrzanki, więc bezlusterkowce mogą sprzedawać drożej... itd...

  86. TRI-X
    TRI-X 10 lutego 2013, 11:22

    Ach te wszystkie uwagi na temat popularności Pentaxa czy Ricoha. Szczególnie w Polsce, gigantycznym rynku fotograficznym. Pentaxowi i Ricoowi wystarczy że mają swoich zwolenników w Azji a szczególnie w Japoni aby mieć rentowną produkcję.
    A propos czy Nikkor 58/1.4 kiedykolwiek wejdzie do produkcji. Tożto był pierwszy 1.4 do Nikona F, szykajcie a znajdziecie.

Napisz komentarz

Komentarz można dodać po zalogowaniu.


Zaloguj się. Jeżeli nie posiadasz jeszcze konta zarejestruj się.