Wykorzystujemy pliki cookie do spersonalizowania treści i reklam, aby oferować funkcje społecznościowe i analizować ruch w naszej witrynie, a także do prawidłowego działania i wygodniejszej obsługi. Informacje o tym, jak korzystasz z naszej witryny, udostępniamy partnerom społecznościowym, reklamowym i analitycznym. Partnerzy mogą połączyć te informacje z innymi danymi otrzymanymi od Ciebie lub uzyskanymi podczas korzystania z ich usług i innych witryn.
Masz możliwość zmiany preferencji dotyczących ciasteczek w swojej przeglądarce internetowej. Jeśli więc nie wyrażasz zgody na zapisywanie przez nas plików cookies w twoim urządzeniu zmień ustawienia swojej przeglądarki, lub opuść naszą witrynę.
Jeżeli nie zmienisz tych ustawień i będziesz nadal korzystał z naszej witryny, będziemy przetwarzać Twoje dane zgodnie z naszą Polityką Prywatności. W dokumencie tym znajdziesz też więcej informacji na temat ustawień przeglądarki i sposobu przetwarzania twoich danych przez naszych partnerów społecznościowych, reklamowych i analitycznych.
Zgodę na wykorzystywanie przez nas plików cookies możesz cofnąć w dowolnym momencie.
Ja bym chciał przeczytać opinię kogoś kto faktycznie zna się na bardziej profesjonalnym filmowaniu, zarabia na tym i siedzi w branży. Czy taki aparat w tej CENIE ma sens a jeśli tak to dla kogo.
Dla zainteresowanych, jak fukncjonuje ta puszka w realu, polecam link - jest już sporo materiałów, w tym obalenie kilku mitów wymyślonych i powielanych przez średnio ogarniętych "testerów"...
Ciekawy jestem z jakim sprzętem do filmowania, przez jaki czas i od ilu lat wstecz ,większość z tych co pisze jakieś bzdury pod adresem GH5, miała styczność. Ja od kilkunastu lat mam do czynienia ze sprzętem semi-pro, bo o takim tutaj mówimy i to z czym mamy do czynienia aktualnie to jest bajka. Fakt, że trzeba być trochę ogarniętym, ale może niektórym tego brakuje.
Prawdopodobnie ten materiał jest właśnie kierowany do osób dla których niedziałający autofokus w 4K będzie stanowił problem i z tego powodu NIE kupią Panasonic GH5.
Super fanboye, czekam na to który z was wyda 9 tysiaków na ten mało matryckowy aparat i zaprezentuje zapierające dech w piersiach produkcje filmowe, które mógł zrealizować tylko dzięki temu, że miał te wszystkie niesamowite funkcjonalności, tak bardzo niezbędne dla entuzjasty, że uzasadniają cenę.
sloma_p: "Kto filmuje z AF?" Np. ktoś kto używa steadycama. :) Ktoś kto używa drona. Mam jeszcze wyliczać? Prawda jest taka, że Panasonic od czasów GH4 nie zrobił nic w temacie sprawności AF. Jest w tej materii równie zacofany jak Nikon. Co do rolling shutter... Ktoś kto często panoramuje nie używa do filmowania lustrzanki. Wtedy efekt płytkiej głębi ostrości nie jest już potrzebny, a więc korzysta z kamery z matrycą z global shutter.
@romeczek - hmm, czyli jak aparat w ogóle nie miał ciągłego AF to był w takich sytuacjach nieużywalny, ciekawa teoria ;) Tu z pomocą przychodzi owa mała matryca, w wymienionych sytuacjach i tak zakładasz zazwyczaj szeroki kąt, przymykasz lekko i nie przejmujesz się ostrością ;) W końcu nawet odpowiednik 35 mm w m43 to 17 mm, na f/4 to tam ostre masz prawie wszystko ;) Porównanie AF z Panasa do tego Z nikona to jakiś żart - korzystam z Nikonów, nie nazwał bym tego AFem, racze automatycznym brakiem ostrości ;) Swoja droga ciekawe, ze bez wzięcia GH5 do ręki wypowiadasz takie kategoryczne sądy o AF. Z tego co wiem, problemy ma tylko część użytkowników, czym spowodowane nie wiadomo, prawdopodobnie coś z firmware nie tak.
Co do panoramowania - weź nie żartuj. Jak masz budżety na kilka różnych kamer do różnych ujęć, to GH5 i tak nie jest dla Ciebie. Ja mam budżet na jeden filmujący aparat i więcej miał nie będę. Rolling shutter przeszkadza bardzo często, nie tylko przy panoramowaniu, powinieneś wiedzieć ;)
@druid - hehe, jak ktoś się nie zgadza to jest fanboyem, super. Ja akurat się do czegoś flmująco-fotografującego przymierzam i GH5 jest wysoko na liście. Od typowego foto mam (póki co) Nikony.
sloma_p: Ja nigdzie nie napisałem, że aparat bez AF był w tamtych sytuacjach nieużywalny. :) Odnoszę się bezpośrednio do Twojego pytania ("Kto filmuje z AF"). Sprawny AF ze steadycamem czy dronem to fantastyczna sprawa. Zapewniam Cię, że wielu filmowców korzysta np. z patentu Dual Pixel AF w bardzo kreatywny sposób. Oczywiście problem z rolling shutter to nie tylko panoramowanie. Ale też jeśli doskwiera w innych sytuacjach, to właśnie wtedy gdy wystarczy głęboka głębią ostrości. I nie przesadzaj z tym budżetem. ;) Kamery przecież często się pożycza na różne joby.
Ani razu nie pokazali jak działa zoom podczas filmowania..Dlatego, że to nie kamera tylko aparat i zoomowanie nie będzie płynne tylko wyjdzie tragicznie. Ale to przecież tylko amatorski aparat.
@Lipen "Ani razu nie pokazali jak działa zoom podczas filmowania..Dlatego, że to nie kamera tylko aparat i zoomowanie nie będzie płynne tylko wyjdzie tragicznie."
O czym znowu bredzisz? Przecież płynne najazdy i tak się robi na systemach jazdy kamerowej, a jeśli chodzi o zmiennoogniskowe obiektywy filmowe, to one konstrukcyjnie są przystosowane do systemów follow focus czy opcjonalnych gripów do sterowania ogniskową jak Canon ZSG-C10.
@dcs "No tak ;) bo w tym systemie nie ma takiego obiektywu jak Sony 18-110 mm f/4 PZ OSS, FE PZ 28-135 mm f/4 OSS"
I jak myślisz, po co te obiektywy mają pierścienie (przysłony, ogniskowej i ostrości) przystosowane do pracy z osprzętem zewnętrznym? Jak ktoś chce faktycznie precyzyjnie tym sterować to nie ma innej opcji.
Podstawowymi, najczęściej używanymi obiektywami z Panasonic GH5 nie będą zoomy cinema. GH5 to budżetowy wybór i nie pisz że do GH5 będą przyspawane jedne z najdroższych obiektywów na rynku. link Jak ktoś ma na nie kasę (lub na ich wypożyczenie) to ma i na lepszą kamerę. A są lepsze kamery 4K.
@dcs "Nie wydaje ci się to dość dziwne, że Panasonic nie zaoferował ani jednego zooma standardowego dedykowanego do filmowania, godnego serii GH?"
Może uznali, że szkieł filmowych "godnych" GH jest na rynku całkiem sporo i lepiej skupić się na puszkach godnych tych szkieł? RED czy Blackmagic (w tym z bagnetem m4/3) też nie produkują szkieł do swoich kamer i co z tego?
@mate Nie porównuj tego amatorskiego aparaciku do profesjonalnych kamer. Tutaj zooma nie ma i nie będzie. Ani specjalnych przystawek. Nie ta klasa sprzętu. Poza tym to aparat, a nie kamera i profesjonalnym kamerom nie dorasta do pięt.
Chciałbym zapytać wszystkich malkontentów mówiących, że to jest tylko aparat i z kamerami nie ma szans - czym filmujecie/filmowaliście lub z jakich kamer obrabialiście materiał, że tak wszystko wiecie. Może nie rozmawiacie na tym poziomie, co trzeba. Nikt nie ma zamiaru kręcić tym filmów w Hollywood.
Aparat do filmowania jest spoko, tylko cena zaporowa. Prawie 9 tys. za korpus m43? Chodzi o to, że średnio zaawansowany pasjonat filmowania nie potrzebuje w praktyce wszystkich tych bajerów, lepiej mu kupić nawet tańszy model Panasonica z 4K. Właściwie to pytanie czy dla profesjonalistów jest to sensowny wybór.
Filmik całkiem spoko. Fajnie, że prezentuje stabilizację i slow-mo.
Jedyne czego mi zabrakło to nagranie z zewnętrznego rekordera pokazujące takie rzeczy jak zebra, wektroskop czy te nastawy parametrów obrazu.
Fajnie by było zobaczyć też różne profile obrazu w akcji, zarówno te nie dedykowane wideo jak również CineD, CineV czy VLog.
A że w filmiku nie ma wszystkiego? Trudno, żeby zawrzeć wszystko w 6 minutach. Na temat tego aparatu można by zrobić kilku-odcinkową serię po 20 minut każdy :-)
A Panasonikowi muszę podziękować za ten aparat, bo już pod testami sprzętu Mikro 4/3 robiło się nudno, w kółko te same farmazony. Zaczęło wiać nudą.
GH5 na szczęście zmotywował co po niektórych i znowu jest śmiesznie. Jak się okazuje mamy tu wielu ekspertów od filmowania.
Momentami jest nawet zbyt śmiesznie. Znacie to uczucie, kiedy widzicie jak ktoś publicznie się ośmiesza i mimo rozbawienia trochę żal wam człowieka? Taki poziom prezentuje dyskusja pod testem GH5.
Ja nagrywam lustrzanką N5100 z softem z nikonhackers. Do nagrania czegoś ciekawego trzeba pomysłu i zacięcia. Ja sporo czasu nie mam i filmy 10-12min zabierają mi 2-3 miesiące, ale wszystko jest tam gdzie chce (montaż). Co do AF, to na tą chwilę nie wyobrażam sobie nagrywania z AF. Jednak jak padł mi AF w obiektywie, to zauważyłem pewne udogodnienie z AF. Jak mam AF to z automatu łapię sobie ostrość na punkt wyjściowy i wiem gdzie przebiega ostrość i do tego AF jest fajny. A teraz jak nie mam AF, to na ekranie 3' nie do końca jestem przekonany, czy ostrość jest tam gdzie ma być. (focus peaking by mi pomógł, ale brak) Czyli AF jest fajny. Złapać ostrość i nagrywać. Kończysz ujęcie. A na AF-C filmy to dramat przypominający głowę kurczaka (pompowanie)
w tej cenie za mini matrycę, to ten aparat mi się nie uśmiecha. Sory, ale tu ważne jest dobre światło, zastane, zwłaszcza we wnętrzach (chyba, że mamy kasę na oświetlenie i oświetleniowca, ale wtedy mamy też kasę na pro kamery). I dlatego ja bym jednak zastanawiał się nad a7sii, zwłaszcza, że jego cena pewnie zleci jak wyjdzie nowy model.
A rolling shutter to chyba najbardziej by przeszkadzał przy ujęciach typu subiekt, filmowaniu z ręki dynamicznych scen. Panoramujesz raczej wolno i ten rolling shutter aż tak nie będzie przeszkadzał wtedy.
@Lipen "Nie porównuj tego amatorskiego aparaciku do profesjonalnych kamer. Tutaj zooma nie ma i nie będzie."
Ale o jakim "zoomie" piszesz? A profesjonalna optyka filmowa i tak jest manualna.
"Ani specjalnych przystawek. Nie ta klasa sprzętu."
Nie pisz o czymś, o czym nie masz pojęcia. Osprzętu kompatybilnego z serią GH jest mnóstwo.
"Poza tym to aparat, a nie kamera i profesjonalnym kamerom nie dorasta do pięt."
A czy ktokolwiek twierdzi, że to jest urządzenie zaprojektowane na plan filmowy? Panasonic ma inne kamery do tego, jednak ten GH5 w cenie do $2000 praktycznie nie ma konkurencji pod względem możliwości filmowych i jak najbardziej w wielu aspektach dorównuje dedykowanym kamerom.
@mate w punkt. Nie ma się co na siłę wad w gh5 doszukiwać. Reklamę i filmik, nawet do tv to to spokojnie nakręci. Nie po to w końcu mają wtyki do profesjonalnych kabli używanych w tv.
To aparat nie jest na polski rynek. Raczej chodzi o szum wokół Panasonica. Natomiast w bogatszym kraju taka zabawka to nie jakiś wielki wydatek. To cegiełka do rozwoju obrazowania i dobrze.
romeczek 7 kwietnia 2017, 21:29 "Kto filmuje z AF?" ...... Ktoś kto używa drona.
Dobre, dobre. AF jest bardzo potrzebny w dronie .... szczegolnie tym dronie ktory udzwignie GH5 .... szczegolnie w ujeciach zblizen ..... Juz widze podlatujacy dron 12 smiglowy wazacy kilknascie kilo na odleglosc tak bliska ze potrzebny jest AF.
Wygląda na to, że korzystasz z oprogramowania blokującego wyświetlanie reklam.
Optyczne.pl jest serwisem utrzymującym się dzięki wyświetlaniu reklam. Przychody z reklam pozwalają nam na pokrycie kosztów związanych z utrzymaniem serwerów, opłaceniem osób pracujących w redakcji, a także na zakup sprzętu komputerowego i wyposażenie studio, w którym prowadzimy testy.
Będziemy wdzięczni, jeśli dodasz stronę Optyczne.pl do wyjątków w filtrze blokującym reklamy.
Mówiąc krótko: nie warto. ;)
Dziękuję ci Panasonic Polska za zlecenie materiału, wam optyczne.pl -za publikację, a tobie młody filmowcu za oko.
A co z autofokusem w filmowaniu?
:p
Działa jakoś?
:p
Czy: czekamy aż poprawi go aktualizacja firmware?
Ja bym chciał przeczytać opinię kogoś kto faktycznie zna się na bardziej profesjonalnym filmowaniu, zarabia na tym i siedzi w branży. Czy taki aparat w tej CENIE ma sens a jeśli tak to dla kogo.
Taki aparat ma sens ale w cenie GH4
@PDamian ...i pozamiatane na temat AF
link
@up
Z takim AF to aparat nadaje się jedynie do filmowania żółwi.
z tego linku krisrosa wynika że ten sprzęt ma poważne wady nie tylko z AF
Kto filmuje z AF?
Dla zainteresowanych, jak fukncjonuje ta puszka w realu, polecam link - jest już sporo materiałów, w tym obalenie kilku mitów wymyślonych i powielanych przez średnio ogarniętych "testerów"...
A co do porównania A6500 i GH5 - może porównamy rolling shutter ? ;) Bo to akurat coś, na czym filmowcowi zależy znacznie bardziej, niż na AF...
Ciekawy jestem z jakim sprzętem do filmowania, przez jaki czas i od ilu lat wstecz ,większość z tych co pisze jakieś bzdury pod adresem GH5, miała styczność. Ja od kilkunastu lat mam do czynienia ze sprzętem semi-pro, bo o takim tutaj mówimy i to z czym mamy do czynienia aktualnie to jest bajka. Fakt, że trzeba być trochę ogarniętym, ale może niektórym tego brakuje.
A ta recenzja to naprawdę troszkę cieniutko wypadła, nie wiem do kogo jest kierowany ten film i dziwi mnie , że Panasonic zleca coś takiego.
Prawdopodobnie ten materiał jest właśnie kierowany do osób dla których niedziałający autofokus w 4K będzie stanowił problem
i z tego powodu NIE kupią Panasonic GH5.
Super fanboye, czekam na to który z was wyda 9 tysiaków na ten mało matryckowy aparat i zaprezentuje zapierające dech w piersiach produkcje filmowe, które mógł zrealizować tylko dzięki temu, że miał te wszystkie niesamowite funkcjonalności, tak bardzo niezbędne dla entuzjasty, że uzasadniają cenę.
sloma_p: "Kto filmuje z AF?" Np. ktoś kto używa steadycama. :) Ktoś kto używa drona. Mam jeszcze wyliczać? Prawda jest taka, że Panasonic od czasów GH4 nie zrobił nic w temacie sprawności AF. Jest w tej materii równie zacofany jak Nikon.
Co do rolling shutter... Ktoś kto często panoramuje nie używa do filmowania lustrzanki. Wtedy efekt płytkiej głębi ostrości nie jest już potrzebny, a więc korzysta z kamery z matrycą z global shutter.
@romeczek - hmm, czyli jak aparat w ogóle nie miał ciągłego AF to był w takich sytuacjach nieużywalny, ciekawa teoria ;) Tu z pomocą przychodzi owa mała matryca, w wymienionych sytuacjach i tak zakładasz zazwyczaj szeroki kąt, przymykasz lekko i nie przejmujesz się ostrością ;) W końcu nawet odpowiednik 35 mm w m43 to 17 mm, na f/4 to tam ostre masz prawie wszystko ;) Porównanie AF z Panasa do tego Z nikona to jakiś żart - korzystam z Nikonów, nie nazwał bym tego AFem, racze automatycznym brakiem ostrości ;) Swoja droga ciekawe, ze bez wzięcia GH5 do ręki wypowiadasz takie kategoryczne sądy o AF. Z tego co wiem, problemy ma tylko część użytkowników, czym spowodowane nie wiadomo, prawdopodobnie coś z firmware nie tak.
Co do panoramowania - weź nie żartuj. Jak masz budżety na kilka różnych kamer do różnych ujęć, to GH5 i tak nie jest dla Ciebie. Ja mam budżet na jeden filmujący aparat i więcej miał nie będę. Rolling shutter przeszkadza bardzo często, nie tylko przy panoramowaniu, powinieneś wiedzieć ;)
@druid - hehe, jak ktoś się nie zgadza to jest fanboyem, super. Ja akurat się do czegoś flmująco-fotografującego przymierzam i GH5 jest wysoko na liście. Od typowego foto mam (póki co) Nikony.
Akurat o rolling shutterze jest w filmie powiedziane i wypada bardzo dobrze. O reszcie mowy nie ma :-)
sloma_p: Ja nigdzie nie napisałem, że aparat bez AF był w tamtych sytuacjach nieużywalny. :) Odnoszę się bezpośrednio do Twojego pytania ("Kto filmuje z AF"). Sprawny AF ze steadycamem czy dronem to fantastyczna sprawa. Zapewniam Cię, że wielu filmowców korzysta np. z patentu Dual Pixel AF w bardzo kreatywny sposób.
Oczywiście problem z rolling shutter to nie tylko panoramowanie. Ale też jeśli doskwiera w innych sytuacjach, to właśnie wtedy gdy wystarczy głęboka głębią ostrości. I nie przesadzaj z tym budżetem. ;) Kamery przecież często się pożycza na różne joby.
link
PDamian: świetny link! Dzięki.
Ani razu nie pokazali jak działa zoom podczas filmowania..Dlatego, że to nie kamera tylko aparat i zoomowanie nie będzie płynne tylko wyjdzie tragicznie. Ale to przecież tylko amatorski aparat.
Warto przeczytać pozostałe strony tego artykułu.
i
link
@Lipen
"Ani razu nie pokazali jak działa zoom podczas filmowania..Dlatego, że to nie kamera tylko aparat i zoomowanie nie będzie płynne tylko wyjdzie tragicznie."
O czym znowu bredzisz? Przecież płynne najazdy i tak się robi na systemach jazdy kamerowej, a jeśli chodzi o zmiennoogniskowe obiektywy filmowe, to one konstrukcyjnie są przystosowane do systemów follow focus czy opcjonalnych gripów do sterowania ogniskową jak Canon ZSG-C10.
Hi hi hi
No tak ;)
bo w tym systemie nie ma takiego obiektywu jak Sony 18-110 mm f/4 PZ OSS, FE PZ 28-135 mm f/4 OSS
czy choćby Sony E 18-105 mm f/4 PZ.
Na 2018 przesiądę się na Jakiegoś Panasa - GH5 lub G80, ze speed busterem i sigmą 18-35 1.8 będzie ogień.
@dcs
"No tak ;)
bo w tym systemie nie ma takiego obiektywu jak Sony 18-110 mm f/4 PZ OSS, FE PZ 28-135 mm f/4 OSS"
I jak myślisz, po co te obiektywy mają pierścienie (przysłony, ogniskowej i ostrości) przystosowane do pracy z osprzętem zewnętrznym? Jak ktoś chce faktycznie precyzyjnie tym sterować to nie ma innej opcji.
mate,
trochę rozsądku i więcej umiaru.
Podstawowymi, najczęściej używanymi obiektywami z Panasonic GH5 nie będą zoomy cinema.
GH5 to budżetowy wybór i nie pisz że do GH5 będą przyspawane jedne z najdroższych obiektywów na rynku. link Jak ktoś ma na nie kasę (lub na ich wypożyczenie) to ma i na lepszą kamerę. A są lepsze kamery 4K.
@dcs
"GH5 to budżetowy wybór i nie pisz że do GH5 będą przyspawane jedne z najdroższych obiektywów na rynku."
I w linku, który podałeś jest całkiem sporo budżetowych (oczywiście jak na sprzęt filmowy) szkieł. Nie od razu trzeba sięgać po szkła za 100 tys. $
"A są lepsze kamery 4K."
Oczywiście, że są, ale nie w cenie $2000 tylko znacznie powyżej.
Nie wydaje ci się to dość dziwne, że Panasonic nie zaoferował ani jednego zooma standardowego dedykowanego do filmowania, godnego serii GH?
Sony ma Power Zoomy.
Canon też w bólach powił link i Power Zoom Adapter PZ-E1 do niego link
link
A Panas smacznie śpi.
@dcs
"Nie wydaje ci się to dość dziwne, że Panasonic nie zaoferował ani jednego zooma standardowego dedykowanego do filmowania, godnego serii GH?"
Może uznali, że szkieł filmowych "godnych" GH jest na rynku całkiem sporo i lepiej skupić się na puszkach godnych tych szkieł? RED czy Blackmagic (w tym z bagnetem m4/3) też nie produkują szkieł do swoich kamer i co z tego?
W sumie to nikt nie produkuje filmowych obiektywów specjalnie do matryc formatu 4/3.
Patrz: Native Image Circle (po lewej) link
...ani tu link
@mate
Nie porównuj tego amatorskiego aparaciku do profesjonalnych kamer. Tutaj zooma nie ma i nie będzie. Ani specjalnych przystawek. Nie ta klasa sprzętu. Poza tym to aparat, a nie kamera i profesjonalnym kamerom nie dorasta do pięt.
Chciałbym zapytać wszystkich malkontentów mówiących, że to jest tylko aparat i z kamerami nie ma szans - czym filmujecie/filmowaliście lub z jakich kamer obrabialiście materiał, że tak wszystko wiecie. Może nie rozmawiacie na tym poziomie, co trzeba. Nikt nie ma zamiaru kręcić tym filmów w Hollywood.
Aparat do filmowania jest spoko, tylko cena zaporowa. Prawie 9 tys. za korpus m43? Chodzi o to, że średnio zaawansowany pasjonat filmowania nie potrzebuje w praktyce wszystkich tych bajerów, lepiej mu kupić nawet tańszy model Panasonica z 4K.
Właściwie to pytanie czy dla profesjonalistów jest to sensowny wybór.
Panasonic Gh5 - test trybu filmowego , videodslr.pl
link
Filmik całkiem spoko. Fajnie, że prezentuje stabilizację i slow-mo.
Jedyne czego mi zabrakło to nagranie z zewnętrznego rekordera pokazujące takie rzeczy jak zebra, wektroskop czy te nastawy parametrów obrazu.
Fajnie by było zobaczyć też różne profile obrazu w akcji, zarówno te nie dedykowane wideo jak również CineD, CineV czy VLog.
A że w filmiku nie ma wszystkiego? Trudno, żeby zawrzeć wszystko w 6 minutach. Na temat tego aparatu można by zrobić kilku-odcinkową serię po 20 minut każdy :-)
A Panasonikowi muszę podziękować za ten aparat, bo już pod testami sprzętu Mikro 4/3 robiło się nudno, w kółko te same farmazony. Zaczęło wiać nudą.
GH5 na szczęście zmotywował co po niektórych i znowu jest śmiesznie. Jak się okazuje mamy tu wielu ekspertów od filmowania.
Momentami jest nawet zbyt śmiesznie. Znacie to uczucie, kiedy widzicie jak ktoś publicznie się ośmiesza i mimo rozbawienia trochę żal wam człowieka? Taki poziom prezentuje dyskusja pod testem GH5.
Miodzio :-)
Ja nagrywam lustrzanką N5100 z softem z nikonhackers. Do nagrania czegoś ciekawego trzeba pomysłu i zacięcia. Ja sporo czasu nie mam i filmy 10-12min zabierają mi 2-3 miesiące, ale wszystko jest tam gdzie chce (montaż).
Co do AF, to na tą chwilę nie wyobrażam sobie nagrywania z AF. Jednak jak padł mi AF w obiektywie, to zauważyłem pewne udogodnienie z AF.
Jak mam AF to z automatu łapię sobie ostrość na punkt wyjściowy i wiem gdzie przebiega ostrość i do tego AF jest fajny.
A teraz jak nie mam AF, to na ekranie 3' nie do końca jestem przekonany, czy ostrość jest tam gdzie ma być. (focus peaking by mi pomógł, ale brak)
Czyli AF jest fajny. Złapać ostrość i nagrywać. Kończysz ujęcie. A na AF-C filmy to dramat przypominający głowę kurczaka (pompowanie)
w tej cenie za mini matrycę, to ten aparat mi się nie uśmiecha. Sory, ale tu ważne jest dobre światło, zastane, zwłaszcza we wnętrzach (chyba, że mamy kasę na oświetlenie i oświetleniowca, ale wtedy mamy też kasę na pro kamery). I dlatego ja bym jednak zastanawiał się nad a7sii, zwłaszcza, że jego cena pewnie zleci jak wyjdzie nowy model.
A rolling shutter to chyba najbardziej by przeszkadzał przy ujęciach typu subiekt, filmowaniu z ręki dynamicznych scen. Panoramujesz raczej wolno i ten rolling shutter aż tak nie będzie przeszkadzał wtedy.
@Lipen
"Nie porównuj tego amatorskiego aparaciku do profesjonalnych kamer. Tutaj zooma nie ma i nie będzie."
Ale o jakim "zoomie" piszesz? A profesjonalna optyka filmowa i tak jest manualna.
"Ani specjalnych przystawek. Nie ta klasa sprzętu."
Nie pisz o czymś, o czym nie masz pojęcia. Osprzętu kompatybilnego z serią GH jest mnóstwo.
"Poza tym to aparat, a nie kamera i profesjonalnym kamerom nie dorasta do pięt."
A czy ktokolwiek twierdzi, że to jest urządzenie zaprojektowane na plan filmowy? Panasonic ma inne kamery do tego, jednak ten GH5 w cenie do $2000 praktycznie nie ma konkurencji pod względem możliwości filmowych i jak najbardziej w wielu aspektach dorównuje dedykowanym kamerom.
onany sprzętowe znów wylazły z nor
@mate w punkt. Nie ma się co na siłę wad w gh5 doszukiwać. Reklamę i filmik, nawet do tv to to spokojnie nakręci. Nie po to w końcu mają wtyki do profesjonalnych kabli używanych w tv.
To aparat nie jest na polski rynek. Raczej chodzi o szum wokół Panasonica. Natomiast w bogatszym kraju taka zabawka to nie jakiś wielki wydatek. To cegiełka do rozwoju obrazowania i dobrze.
romeczek 7 kwietnia 2017, 21:29 "Kto filmuje z AF?" ...... Ktoś kto używa drona.
Dobre, dobre. AF jest bardzo potrzebny w dronie .... szczegolnie tym dronie ktory udzwignie GH5 .... szczegolnie w ujeciach zblizen ..... Juz widze podlatujacy dron 12 smiglowy wazacy kilknascie kilo na odleglosc tak bliska ze potrzebny jest AF.
Ten aparat jest świetny do filmowania!!!!!