Przetwarzanie danych osobowych

Nasza witryna korzysta z plików cookies

Wykorzystujemy pliki cookie do spersonalizowania treści i reklam, aby oferować funkcje społecznościowe i analizować ruch w naszej witrynie, a także do prawidłowego działania i wygodniejszej obsługi. Informacje o tym, jak korzystasz z naszej witryny, udostępniamy partnerom społecznościowym, reklamowym i analitycznym. Partnerzy mogą połączyć te informacje z innymi danymi otrzymanymi od Ciebie lub uzyskanymi podczas korzystania z ich usług i innych witryn.

Masz możliwość zmiany preferencji dotyczących ciasteczek w swojej przeglądarce internetowej. Jeśli więc nie wyrażasz zgody na zapisywanie przez nas plików cookies w twoim urządzeniu zmień ustawienia swojej przeglądarki, lub opuść naszą witrynę.

Jeżeli nie zmienisz tych ustawień i będziesz nadal korzystał z naszej witryny, będziemy przetwarzać Twoje dane zgodnie z naszą Polityką Prywatności. W dokumencie tym znajdziesz też więcej informacji na temat ustawień przeglądarki i sposobu przetwarzania twoich danych przez naszych partnerów społecznościowych, reklamowych i analitycznych.

Zgodę na wykorzystywanie przez nas plików cookies możesz cofnąć w dowolnym momencie.

Optyczne.pl

Aktualności

Kolor pod kontrolą - warsztaty Eizo na FVF

Kolor pod kontrolą - warsztaty Eizo na FVF
17 marca
2014 11:30

Firma Eizo Polska przygotowała na tegoroczną edycję targów Film Video Foto 2014 cykl prezentacji pod hasłem „Kolory pod kontrolą”. W trakcie bezpłatnych warsztatów poruszone zostaną problemy, jakie mogą powstawać na różnych etapach pracy ze zdjęciami i materiałami wideo.

Informacja prasowa

Kolor pod kontrolą – cykl warsztatów Eizo na FILM VIDEO FOTO 2014

Kolor pod kontrolą - warsztaty Eizo na FVF

EIZO Polska – wystawca targów FVF 2014, specjalnie na łódzką imprezę przygotował cykl prezentacji pod hasłem „Kolory pod kontrolą”. Cykl otwartych, bezpłatnych warsztatów ma na celu naświetlenie problemów, jakie mogą powstawać na różnych etapach pracy ze zdjęciami i materiałami wideo. KOLOR - główny bohater cyklu, zostanie przedstawiony wieloaspektowo: na platformie teoretycznej, technicznej i w ujęciu artystycznym. EIZO Polska do współpracy zaprosiło znanych artystów, trenerów oraz praktyków, dla których zarządzanie kolorem nie stanowi tajemnic.

W dniach 27-29 marca br., po raz siedemnasty odbędą się targi FVF 2014. Specjalnie na łódzką imprezę firma EIZO Polska przygotowała cykl warsztatów i prezentacji pod hasłem „Kolor pod kontrolą”. Wszystkie spotkania cyklu są otwarte i bezpłatne. Poniżej prezentujemy zapowiedzi poszczególnych spotkań z ich tematyką.

  • Co to jest Color Management? - wprowadzenie na temat teorii zarządzania KOLOREM, prowadzenie: Marcin Bójko
    Marcin Bójko od lat pasjonuje się teorią koloru i jej praktycznymi aspektami. Podczas swojej prezentacji opowie, czym jest barwa z fizycznego punktu widzenia. Poruszy tematykę fizjologii widzenia z uwzględnieniem różnic międzyosobniczych w postrzeganiu barw. Omówione zostaną: przestrzenie barwne, sposób reprezentacji koloru w przestrzeni barwnej, pojęcie metameryzmu. Będzie również można dowiedzieć się, czym jest profil kolorystyczny i do czego służy oraz jaka jest różnica między kalibracją a profilowaniem. Na zakończenie przedstawiony zostanie przegląd narzędzi do kalibracji i profilowania.
  • Jak wydobyć 100% KOLORU w fotografii – prowadzenie: Jacek Bonecki
    Fotografie Jacka Boneckiego wyróżniają się wśród innych wyjątkowymi kolorami. Autor lubuje się w fotografii barwnej, niezwykle rzadko prezentuje zdjęcia czarno-białe. Wiele osób przypuszcza, że tak doskonałe kolory są uzyskiwane wyłącznie w procesie postprodukcji. Podczas wykładu artysta opowie o tym, jak uzyskać doskonałą barwę w fotografii. Przedstawi składowe, które mają wpływ na uzyskanie właściwego nasycenia kolorów czy kontrastu. Wytłumaczy jak zastosować je w praktyce. Odpowie na pytanie: „Czy rzeczywiście zawsze możemy uzyskać pożądany kolor przy użyciu oprogramowania do edycji fotografii?”
  • Korekcja czy gradacja KOLORÓW? Oto jest pytanie. – prowadzenie: Jerzy Drozda Jr. – eduweb.pl
    Podczas tej prezentacji dowiedzą się Państwo jaka jest różnica pomiędzy powszechnie mylonymi pojęciami korekcji i gradacji kolorów. Jerzy Drozda Jr. z Eduweb.pl pokaże, w jaki sposób zastosować teorię manipulacji kolorów w praktyce. Podzieli się również kilkoma profesjonalnymi trikami, które "pchną do przodu" proces kreatywnego doboru kolorów w postprodukcji.
  • Potyczki z KOLOREM okiem praktyka - prowadzenie: Adam Jędrysik
    Oprócz fotografowania, Adam Jędrysik prowadzi działalność w zakresie kalibracji i wdrażania rozwiązań zarządzania kolorem. Liczne problemy, z którymi spotyka się u klientów wzbogacają jego doświadczenie, dlatego podczas prezentacji, będzie mógł podzielić się czysto-praktyczną wiedzą, na przykład, jak przygotowywać zdjęcia do druku, a jak do publikacji w sieci, czy co należy zrobić, by sobie nie zaszkodzić pracując w różnych przestrzeniach barwnych. Jeśli szukasz odpowiedzi na pytanie: „Dlaczego zdjęcia, które oddałem do labu są wyblakłe i wyglądają inaczej na ekranie monitora?”, na pewno tutaj ją uzyskasz.
  • Zarządzanie KOLOREM w druku – prowadzenie: Grzegorz Mencfel, Epson
    W trakcie prezentacji Grzegorz Mencfel opowie, w jaki sposób wydrukować zdjęcie, aby było identyczne z obrazem widocznym na ekranie monitora. Omówione zostaną elementy, wpływające na jakość wydruków, takie jak podłoże czy materiały eksploatacyjne. Poruszona zostanie również tematyka wykorzystania profili ICC oraz najczęściej popełniane przy wydrukach błędy.
  • Monochromatycznie o kolorze – prowadzenie: Paweł Duma
    Paweł Duma przedstawi proces wykonywania zdjęć czarno - białych. Od pomysłu po wydruk. Od początku istnienia fotografii kolor kusił, ale pomimo powstania i popularyzacji rejestrowania koloru, fotografia czarno - biała ma się dobrze. Nawet technika cyfrowa nie zdetronizowała monochromatycznych zdjęć. Wykład będzie traktował o fenomenie fotografii bez koloru, a także o aspektach technicznych jej wykonywania.
  • Edycja KOLORÓW w postprodukcji video – prowadzenie: Amadeusz Andrzejewski
    Obróbka kolorystyczna jest jedną z głównych cech pozwalających szybko i "na oko" odróżnić fotografię amatorską od profesjonalnej. Z filmem jest podobnie. O ile jednak obrobienie 10 nieruchomych zdjęć wydaje się zadaniem wykonalnym, o tyle gdy robi się ich 8000 (tyle klatek ma nieco ponad 5-minutowy film), sprawy przestają wyglądać tak różowo, tym bardziej że materiał filmowy od strony edytowalności zazwyczaj przypomina mocno skompresowany plik jpeg. Podczas prezentacji omówione zostaną: podstawy teorii koloru, techniczne korygowanie i dopasowywanie do siebie sąsiednich ujęć, korzystanie ze standardowych wykresów i mierników dostępnych w programach montażowych oraz do korekcji barwnej, kreatywna koloryzacja oraz proste sztuczki kolorystyczne w programach montażowych;
  • Monitory do pracy z KOLOREM – prowadzenie: Paweł Waszniewski
    W trakcie prezentacji słuchacze krok po kroku zapoznają się z budową monitora, z uwzględnieniem najważniejszych komponentów decydujących o jego jakości. Omówione zostaną różne rodzaje matryc stosowanych w monitorach, technologie podświetlenia, elektronika sterująca i ich kluczowa rola w generowaniu obrazu. Paweł Waszniewski opowie również, na jakie aspekty zwracać uwagę, wybierając monitor do poszczególnych zastosowań.
  • Kolor na styku dnia i nocy – prowadzenie: Paweł Duma
    W czasie tego wykładu, Paweł Duma postara się przedstawić pogranicze fotografii na styku dnia i nocy, fotografii kolorowej i jednocześnie monochromatycznej, fotografii pokazującej często to, czego wzrok ludzki już nie rejestruje. Kolorystyka tych scen jest często zaskoczeniem dla fotografującego. Jak radzić sobie z kolorem w takich sytuacjach, jak planować postprodukcję, jak drukować - wszystkiego można się dowiedzieć na tym wykładzie.
Szczegółowe informacje dotyczące planu poszczególnych warsztatów Eizo Polska, ich opis i sylwetki prowadzących można znaleźć na stronie internetowej FVF 2014.

Bilety na targi FVF 2014 można nabyć w sprzedaży on-line w promocyjnej cenie:

  • bilet jednorazowy normalny (bilet ważny 28 lub 29.03) – 12.00 PLN
  • karta dla profesjonalistów on-line (3-dniowa) – 24.00 PLN

Więcej informacji dotyczących XVII Targów Sprzętu Fotograficznego, Filmowego, Audio i Video FILM VIDEO FOTO można znaleźć na stronie FVF 2014.


Komentarze czytelników (6)
  1. Z_photo
    Z_photo 17 marca 2014, 13:20

    Bardzo ciekawa oferta
    Znajomość kwestii stanowiących tematykę prezentacji w większym stopniu wpływa na końcowy efekt fotografowania niż posługiwanie się zaawansowanym aparatem i obiektywami.
    Zaznajomienie się z tematyką zarządzania barwą pozwala w dużym stopniu uodpornić się na mamienia producentów i dystrybutorów sprzętu fotograficznego, że ich najnowsze produkty są rewolucyjne względem niedawno oferowanych i przez to pozwalają osiągać techniczny perfekcjonizm fotografii.

  2. cyberant
    cyberant 17 marca 2014, 14:49

    Byłem kiedyś na podobnych warsztatach, nasłuchałem się o tym jak niezwykle ważna jest kalibracja monitora i o tym czemu EIZO jest najlepsze i dlaczego warto zapłacić za EIZO 3 x tyle niż za dowolny inny monitor z taką samą lub prawie taką samą matrycą....

    Czułem coś między zażenowaniem i znudzeniem wysłuchując te setki sloganów marketingowych i innych bzdur. . i przynajmniej wiem ze monitora EIZO nie kupię :) zemdliło mnie od nadmiaru słodyczy. Takie podsumowanie warsztatów...

  3. Z_photo
    Z_photo 17 marca 2014, 15:11

    "... dlaczego warto zapłacić za EIZO 3 x tyle niż za dowolny inny monitor z taką samą lub prawie taką samą matrycą.... "

    Czy warto to rzecz względna - do rozważenia przez każdego zainteresowanego.
    Przy tym nie jest chyba przypadkiem, że tam gdzie kolor ma znaczenie krytyczne, obecnie używa się monitorów EIZO lub NEC.

    I jeszcze jedno: sama matryca cudów nie uczyni bez zaplecza w postaci dedykowanej elektroniki, która budżetowych produktach jest okrojona do granic możliwości. Zaś matryce w monitorach EIZO to ponoć produkty Samsunga, ale wytwarzane na osobnych liniach produkcyjnych.

  4. cyberant
    cyberant 17 marca 2014, 15:45

    Z_photo - mniej więcej tak to tłumaczyli. I byłbym nawet skłonny przyznać temu rację, tylko że potem przechodzi się od teorii do praktyki i okazuje się, że te 3-1,5% różnicy w kolorze między monitorem "noname" a EIZO jest niewidoczne dla 99% osób obsługujących monitor i maszynę drukarską.

    A firmy żeby wykazać że różnice jednak istnieją, wynajdują coraz lepsze urządzenia pomiarowe, kalibratory, colimetry i inne cudeńka. Na koniec przychodzi "pan Stasio" z 15 letnią praktyką i na starym analogowym CRT ustawi wszystko lepiej pod maszyn drukarską niż ci wszyscy specjaliści razem wzięci ;)

  5. Arek
    Arek 17 marca 2014, 16:28

    3-1.5% to jest na początku. Po roku czy dwóch latach świecenia EIZO świeci tak samo, a noname miejscami nie świeci prawie wcale...

  6. Z_photo
    Z_photo 17 marca 2014, 20:24

    @ cyberant: "... okazuje się, że te 3-1,5% różnicy w kolorze między monitorem "noname" a EIZO jest niewidoczne dla 99% osób obsługujących monitor i maszynę drukarską."

    To co widać na monitorze to jedno, ale jak podobny obraz uzyskać na papierze to drugie - z treści anonsu wynika, że w programie dużą wagę nadano temu zagadnieniu.
    Samo posiadanie wysokiej jakości monitora problemu nie załatwia. Nawet z najlepszym monitorem ale źle osadzonym w systemie oraz przy braku znajomości podstawowych zasad zarządzania barwą nie osiągnie się dużej zgodności wydruków/powiększeń z tym co jest wyświetlane.
    Przy tym uważam, że rzecz jest warta uwagi jeśli ktoś faktycznie ma zamiar sporządzać wydruki/powiększenia. Jeśli obrazy mają być prezentowane jedynie w sieci, to szkoda pieniędzy na zakup przyzwoitego monitora oraz czasu na rozpoznanie tematu.

Napisz komentarz

Komentarz można dodać po zalogowaniu.


Zaloguj się. Jeżeli nie posiadasz jeszcze konta zarejestruj się.