Przetwarzanie danych osobowych

Nasza witryna korzysta z plików cookies

Wykorzystujemy pliki cookie do spersonalizowania treści i reklam, aby oferować funkcje społecznościowe i analizować ruch w naszej witrynie, a także do prawidłowego działania i wygodniejszej obsługi. Informacje o tym, jak korzystasz z naszej witryny, udostępniamy partnerom społecznościowym, reklamowym i analitycznym. Partnerzy mogą połączyć te informacje z innymi danymi otrzymanymi od Ciebie lub uzyskanymi podczas korzystania z ich usług i innych witryn.

Masz możliwość zmiany preferencji dotyczących ciasteczek w swojej przeglądarce internetowej. Jeśli więc nie wyrażasz zgody na zapisywanie przez nas plików cookies w twoim urządzeniu zmień ustawienia swojej przeglądarki, lub opuść naszą witrynę.

Jeżeli nie zmienisz tych ustawień i będziesz nadal korzystał z naszej witryny, będziemy przetwarzać Twoje dane zgodnie z naszą Polityką Prywatności. W dokumencie tym znajdziesz też więcej informacji na temat ustawień przeglądarki i sposobu przetwarzania twoich danych przez naszych partnerów społecznościowych, reklamowych i analitycznych.

Zgodę na wykorzystywanie przez nas plików cookies możesz cofnąć w dowolnym momencie.

Optyczne.pl

Artykuły

Współczesna odbitka fotograficzna, czyli papier foto do suchego mini laba

30 kwietnia 2019
Szymon Aksienionek Komentarze: 41

5. Mat z mini laba, czyli wariacje na temat półmatu. Luster, Pearl i Velvet

Partnerem artykułu jest firma FOMEI - czeski producent papierów fotograficznych do drukarek atramentowych i suchych mini labów FOMEI Collection, FomeiJet, FomeiLab i Series 230, reprezentowana w Polsce przez firmę Medikon Polska. Profile ICC papierów FOMEI dostępne są na stronie http://icc.fomei.pl. Papiery oraz próbniki i zestawy testowe papierów FOMEI dostępne są na stronie: https://sklep.medikon.pl/papier-fotograficzny

Współczesna odbitka fotograficzna, czyli papier foto do suchego mini laba - Mat z mini laba, czyli wariacje na temat półmatu. Luster, Pearl i Velvet
Producenci chwalą się, że na ich powierzchni nie zostają odciski palców. To nie do końca prawda, jednak dzieje się to w znacznie mniej widocznym stopniu niż na papierach błyszczących. Każde zdjęcie, na każdym papierze, da się „wytłuścić", jeśli tylko ma się wystarczająco brudne palce. Jednak zgodnie z oczekiwaniami, odbitki wykonane na papierach o połyskliwych, półmatowych powierzchniach lustre, pearl i velvet, wizualnie zachowują wrażenie czystych i nie porysowanych. I to znacznie dłużej od błyszczących. Lubiane są za to, że przy podobnym kontraście i nasyceniu kolorów zdjęć, zachowują połysk, nie generując przy tym zbędnych i niechcianych odblasków. To najczęściej wybierane powierzchnie przez zaawansowanych amatorów i zawodowców.

Współczesna odbitka fotograficzna, czyli papier foto do suchego mini laba - Mat z mini laba, czyli wariacje na temat półmatu. Luster, Pearl i Velvet
Lustre i Pearl to najczęściej wybierane powierzchnie przez zaawansowanych amatorów i zawodowców. Na zdjęciu powierzchnia papieru Fomei Series230 Luster.

W tej grupie Fomei może także pochwalić się 3 papierami. Wszystkie to tak naprawdę półmatowe odpowiedniki wyżej wymienionych papierów błyszczących – FomeiLab Pearl 265, FomeiLab Pearl 300 i Fomei Series230 Luster.

- - - - - - - - - - - - - - - - - - R E K L A M A - - - - - - - - - - - - - - - - - -

- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -

FomeiLab Pearl 265 to jeden z niewielu papierów foto do drukarek atramentowych, obecny tak długo na polskim rynku fotograficznym, bo od ponad 10 lat. Fomei Pearl 265 to papier znany z powtarzalności i lubiany wśród użytkowników ploterów oraz fotograficznych drukarek atramentowych. Sprawdza się jako podstawowy, bardzo dobry papier fotograficzny „do wszystkiego”. Świetnie radzi sobie z precyzyjną reprodukcją tonalną w fotografii kolorowej i czarno-białej. Półmatowa powierzchnia papieru Fomei Pearl 265 skutecznie eliminuje odblaski, co sprawia, że to najczęściej wybierany „sprawdzony pewniak” do drukowania wystaw.

Współczesna odbitka fotograficzna, czyli papier foto do suchego mini laba - Mat z mini laba, czyli wariacje na temat półmatu. Luster, Pearl i Velvet

Współczesna odbitka fotograficzna, czyli papier foto do suchego mini laba - Mat z mini laba, czyli wariacje na temat półmatu. Luster, Pearl i Velvet
Półmatowa powierzchnia papieru FomeiLab Pearl 265 skutecznie eliminuje odblaski.

Na początku swojej „kariery" dostępny był jedynie w rolkach do ploterów jako Fomei Pearl 265. Kilka lat temu „awansował” do serii papierów FomeiJet, dostępnej także w arkuszach o formatach od 10x15 do A2+. Teraz jako FomeiLab Pearl 265 może swoją jakością cieszyć także użytkowników suchych labów oraz ich klientów.

FomeiLab Pearl 300. Czym się różni od Pearl 265? To całkiem inny papier. Oprócz wyższej gramatury, Pearl 300 to także trochę bardziej neutralna, odrobinę cieplejsza biel papieru i bardziej delikatna, niemal „aksamitna”, półmatowa powierzchnia. Mniej wybielacza (OBA) w składzie daje subtelniejsze przejścia tonalne, co może cieszyć lub nie, w zależności od potrzeb i oczekiwań. Powinien przypaść do gustu amatorom fotografii szukającym na odbitkach i wydrukach zdjęć raczej neutralności i wierności tonalnej, niż najwyższych kontrastów czy nasyceń.

Fomei Series230 Luster - ostatni w tej kategorii - to najcieńszy, dobrej jakości półmatowy papier do suchego laba w bardzo dobrej cenie. Niech nie zmyli Cię jego niska gramatura i niewielka cena. Mimo iż Series230 to prawie podejrzanie tani papier do suchego laba, to dla wielu zawodowców może być najlepszym wyborem do wielu zastosowań. Więcej o zaletach (i wadach) papieru Series230 Lustre można przeczytać w tym teście.