Przetwarzanie danych osobowych

Nasza witryna korzysta z plików cookies

Wykorzystujemy pliki cookie do spersonalizowania treści i reklam, aby oferować funkcje społecznościowe i analizować ruch w naszej witrynie, a także do prawidłowego działania i wygodniejszej obsługi. Informacje o tym, jak korzystasz z naszej witryny, udostępniamy partnerom społecznościowym, reklamowym i analitycznym. Partnerzy mogą połączyć te informacje z innymi danymi otrzymanymi od Ciebie lub uzyskanymi podczas korzystania z ich usług i innych witryn.

Masz możliwość zmiany preferencji dotyczących ciasteczek w swojej przeglądarce internetowej. Jeśli więc nie wyrażasz zgody na zapisywanie przez nas plików cookies w twoim urządzeniu zmień ustawienia swojej przeglądarki, lub opuść naszą witrynę.

Jeżeli nie zmienisz tych ustawień i będziesz nadal korzystał z naszej witryny, będziemy przetwarzać Twoje dane zgodnie z naszą Polityką Prywatności. W dokumencie tym znajdziesz też więcej informacji na temat ustawień przeglądarki i sposobu przetwarzania twoich danych przez naszych partnerów społecznościowych, reklamowych i analitycznych.

Zgodę na wykorzystywanie przez nas plików cookies możesz cofnąć w dowolnym momencie.

Optyczne.pl

Inne testy

Sony ZV-1 II - test trybu filmowego

23 maja 2023
Amadeusz Andrzejewski Komentarze: 16

5. Podsumowanie i filmy przykładowe

Sony ZV-1 II wzbudza nieco mieszane uczucia. Z jednej strony poprawiono w nim sporo elementów, które drażniły w przypadku poprzednika, takich jak menu, zakres funkcjonalności ekranu dotykowego, umieszczenie gwintu statywowego czy zakres ogniskowych obiektywu. Z drugiej odbyło się to sporym kosztem — nowy obiektyw nie ma stabilizacji optycznej, jest ciemniejszy i, przynajmniej w pobieżnej ocenie, gorszy optycznie. Z aparatu zniknęły też wyższe klatkaże w Full HD, a w zamian nie pojawiły się ani będące w dzisiejszych czasach standardem 10-bitowe kodeki ani też coraz powszechniejsze nawet w smartfonach filmowanie w 4K w 50/60 kl/s.

Sony ZV-1 II - test trybu filmowego - Podsumowanie i filmy przykładowe

Testowany aparat to zatem kompromis. Z jednej strony, tak jak poprzednik, kompromis między miniaturyzacją a funkcjonalnością, a z drugiej między tym co w porównaniu z ZV-1 poprawiono, a co, niestety, uległo pogorszeniu. Każdy potencjalny użytkownik musi sam sobie odpowiedzieć na pytanie, czy taki kompromis w cenie, za którą oferowany jest ZV-1 II, mu odpowiada.


----- R E K L A M A -----

A skoro już jesteśmy przy cenach, to tak prezentuje się w tym kontekście testowany aparat oraz jego krewniacy z linii ZV i ich konkurencja (dane wg serwisu Ceneo.pl na dzień 15.05.2023):

  • Canon PowerShot G7 X Mark III — ok. 3500 zł,
  • Canon PowerShot V10 — ok. 2200 zł,
  • Sony ZV-1 — ok. 2985 zł,
  • Sony ZV-1 II — ok. 5000 zł,
  • Sony ZV-1F — ok. 2500 zł,
  • Sony ZV-E10 (body) — ok. 3500 zł.

Zbierzmy teraz zalety i wady Sony ZV-1 II w jednym miejscu:

Zalety:

  • możliwość programowania wybranych elementów sterujących,
  • wejście na zewnętrzny mikrofon,
  • stopka Multi Interface
  • niewielkie rozmiary i waga,
  • w pełni rozkładany ruchomy ekran,
  • przejrzyste menu,
  • obiektyw o przydatnym z punktu widzenia vlogera zakresie ogniskowych,
  • narzędzia ułatwiające pracę operatora — focus peaking, zebra, histogram,
  • brak ograniczeń czasu nagrywania,
  • rozsądny zakres tonalny jak na urządzenie z tak niewielką matrycą,
  • profile obrazu takie jak Hybrid Log Gamma czy S-Log,
  • szybki i celny autofokus,
  • autofokus z wykrywaniem twarzy,
  • rozsądnie działająca stabilizacja cyfrowa,
  • wbudowany filtr szary,
  • dobra szczegółowość i jakość obrazu we wszystkich trybach nagrywania,
  • spory zakres użytecznych czułości jak na urządzenie z 1-calową matrycą.

Wady:

  • liczba elementów sterujących mogłaby być większa,
  • brak wyjścia słuchawkowego,
  • brak uszczelnień,
  • brak wizjera elektronicznego,
  • niewielka pojemność akumulatora,
  • pojedyncze gniazdo kart pamięci,
  • ekran o proporcjach obrazu niedostosowanych do filmowania,
  • rozdzielczość ekranu mogłaby być lepsza,
  • zupełnie niepotrzebny crop 1.09x w 4K,
  • brak możliwości filmowania w 4K z prędkością powyżej 30 kl/s,
  • brak 10-bitowych kodeków,
  • wysoka minimalna czułość w profilach logarytmicznych,
  • spory crop przy korzystaniu ze stabilizacji cyfrowej,
  • brak stabilizacji optycznej w obiektywie lub stabilizacji matrycy,
  • obiektyw o gorszej światłosile niż u poprzednika, do tego szybko ciemniejący,
  • wyraźny spadek jakości obrazu w narożnikach kadru,
  • dużo flar i odblasków w obiektywie,
  • kiepsko zaimplementowane wyostrzanie obrazu,
  • brak jakiejkolwiek kontroli użytkownika nad procesem odszumiania filmów.

Filmy przykładowe

Na zakończenie testu prezentujemy kilka przykładowych plików do pobrania.

  • film 1 – 143 MB, H.264, 4:2:0, 8-bit, 3840×2160, 25 kl/s, profil obrazu: Hybrid Log Gamma,
  • film 2 – 62 MB, H.264, 4:2:0, 8-bit, 1920×1080, 25 kl/s, profil obrazu: S-Log 2,
  • film 3 – 90 MB, H.264, 4:2:0, 8-bit, 1920×1080, 50 kl/s, profil obrazu: S-Log 3,
  • film 4 – 17 MB, H.264, 4:2:0, 8-bit, 1920×1080, 25 kl/s, ujęcie w slow motion nagrane w 100 kl/s i spowolnione w aparacie,
  • film 5 – 111 MB, H.264, 4:2:0, 8-bit, 3840×2160, 25 kl/s, ISO 3200,
  • film 6 – 86 MB, H.264, 4:2:0, 8-bit, 1920×1080, 25 kl/s, profil obrazu: Hybrid Log Gamma, ISO 12800,
  • film 7 – 94 MB, H.264, 4:2:0, 8-bit, 1920×1080, 50 kl/s, profil obrazu: S-Log 3, ISO 3200,
  • film 8 – 99 MB, H.264, 4:2:0, 8-bit, 1920×1080, 50 kl/s, profil obrazu: S-Log 3, ISO 6400.

Aparat do testów wypożyczyła firma:

Sony ZV-1 II - test trybu filmowego - Podsumowanie i filmy przykładowe

W testach wykorzystujemy studyjne lampy błyskowe i światła stałego firmy Quadralite dostarczone przez sklep Foto-Tip.pl
Sony ZV-1 II - test trybu filmowego - Podsumowanie i filmy przykładowe Sony ZV-1 II - test trybu filmowego - Podsumowanie i filmy przykładowe