O tym się mówi, czyli plotki i ploteczki z ostatniego tygodnia
W mijającym tygodniu firmy Leica oraz Sony zadbały o miłośników fotografii. Dzięki temu poznaliśmy pełnoklatkowy aparat kompaktowy z czerwoną kropką, a także pierwszą implementację pełnoklatkowej matrycy CMOS BSI. Czy nadchodzące dni zapowiadają się równie ekscytująco? Po odpowiedź zapraszamy do naszego cyklicznego zestawienia najciekawszych plotek.
Uwaga! Poniższe informacje w większości nie są oficjalnymi informacjami producentów i pochodzą często z nieznanych i niepotwierdzonych źródeł.
![]() |
Canon
Matryca BSI od Canona
Po premierze wyposażonego w pełnoklatkową matrycę CMOS BSI bezlusterkowca Sony A7r II wiele osób przypomniało sobie, że tego typu sensor pojawił się już jakiś czas temu w jednym z wniosków patentowych firmy Canon. Biorąc pod uwagę, iż najnowsze plotki wskazują, że nadchodzące lustrzanki FF Canona mają wyróżniać się znaczną poprawą jakości obrazu na wysokich czułościach, możemy oczekiwać tego typu sensora również w przyszłych aparatach serii EOS.
Carl Zeiss
Koniec obiektywów Touit
Mówi się, że firma Carl Zeiss nie zamierza dalej rozwijać linii obiektywów Touit oferowanych z mocowaniami dla bezlusterkowców Fujifilm X oraz Sony E. Okazuje się bowiem, iż sprzedaż tych produktów jest niewielka, a wpływ na to mają dwa czynniki. Pierwszy to fakt, że Fujifilm oferuje równie dobre obiektywy w niższych cenach, a z kolei Sony skupia się obecnie na rozwoju pełnoklatkowych bezlusterkowców, co sprawia, że zainteresowanie tymi wyposażonymi w matryce APS-C jest niewielkie.
Fujifilm
Fujifilm X-T2 i Fujifilm X-Pro2
Według najnowszych plotek oferta bezlusterkowców Fujifilm powiększy się w ciągu roku o modele X-Pro2 i X-T2. W pierwszej kolejności (pod koniec tego roku) ma odbyć się premiera następcy X-Pro1, a w około 2–4 miesiące po nim zostanie zaprezentowany X-T2.
Hasselblad
Hasselblad Lusso
Wygląda na to, że firma Hasselblad wciąż uważa, iż sprzedaż podrasowanych i niezwykle drogich klonów aparatów Sony to dobry pomysł. Najlepszym na to dowodem jest przeciek na chińskiej stronie producenta, gdzie znaleźć można zdjęcie i opis aparatu Hasselblad Lusso. Jest to „odpicowany” bezlusterkowiec A7II, w którym oczywiście nie zabrakło drewnianego uchwytu i niewielkiego rubinu w miejscu przycisku uruchamiającego tryb wideo. Więcej zdjęć nowego produktu zaprezentował serwis Sony Alpha Rumors.![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
Nikon
Nowe teleobiektywy nadchodzą
Kilka miesięcy temu pojawiały się doniesienia o planach firmy Nikon związanych z odświeżeniem linii stałoogniskowych teleobiektywów o nowe konstrukcje wyposażone w soczewki fluorytowe. Ostatnie plotki wskazują, iż w ciągu najbliższych dwóch miesięcy możemy spodziewać się dwóch tego typu produktów. Mają to być modele Nikkor AF-S 500 mm f/4E FL ED VR oraz Nikkor AF-S 600 mm f/4E FL ED VR.
Coś dla miłośników patentów
Wśród wniosków patentowych firmy Nikon znaleźć można dokument, w którym opisano nowy obiektyw. Jest to model 70–300 mm f/4.5–6 VR przystosowany do współpracy z matrycą formatu CX wykorzystywaną w bezlusterkowcach systemu Nikon 1. We wnętrzu obiektywu projektanci zdecydowali się zastosować fazową soczewkę Fresnela (PF – Phase Fresnel), która jest odpowiedzialna za zmniejszenie poziomu aberracji chromatycznej.
Olympus
Nowy firmware dla E-M1
Podobno już w najbliższy wtorek firma Olympus ma udostępnić aktualizację firmware dla bezlusterkowca OM-D E-M1. Niestety na razie nie wiadomo, jakie zmiany wprowadzi nowa wersja oprogramowania.
Panasonic
Czy będzie odpowiednik Leiki Q?
Po premierze pełnoklatkowego kompaktu Leica Q wiele osób zaczęło zastanawiać się, czy bliźniaczy produkt pojawi się także w ofercie firmy Panasonic. Nie jest bowiem tajemnicą, że producenci współpracują przy tworzeniu aparatów kompaktowych i przyzwyczaili nas do prezentowania pod swoimi markami modeli o tych samych parametrach, które jedynie nieznacznie różnią się wyglądem. Serwis 43rumors donosi, że na chwilę obecną nie mamy co liczyć na pełnoklatkowego Lumiksa.
Sony
A6000 z nową wersją firmware
Od kwietnia br. na rynku japońskim dostępne są aparaty Sony A6000 z firmware w wersji 1.21, w którym producent wyeliminował problemy z wolnym działaniem AF występujące w niektórych sytuacjach. Niestety na pozostałych rynkach wciąż oferowane są aparaty z firmware w wersji 1.2. Na szczęście mówi się, że niebawem reszta świata będzie mogła cieszyć się dostępnością bezlusterkowców z nowym oprogramowaniem.Komentarz można dodać po zalogowaniu.
Zaloguj się. Jeżeli nie posiadasz jeszcze konta zarejestruj się.
Wystarczy w A6000 zainstalować soft ze strony japońskiej, aby mieć wersję 1.21 :)
Niczego to nie zmienia, ale zawsze o numerek do przodu :P
Słuszna decyzja Zaissa. Jeśli ktoś poważnie myśli o fotografii to kupuje A7 a aps-c to domena osób, które nie widzą sensu w płaceniu fortun za obiektywy.
szabla
weź coś zapodaj co się pisze na drzwiach wc w sony w sprawie tych hasselbladów. o-o-o o co chodzi?
w sklepie z aparatami klienta pyta ? jaki aparat lepszy canon czy nikon :-)
a sprzedawca fajnie odpowiedział - to jak pepsi czy cola , obojętnie , co pani bardziej smakuje :-)
a jakość ta sama
Lepszy jest Sprite jako powiew świeżości, zatem Sony :)
W sumie to pani nadal nie wie co lepiej smakuje bo nie probowala.
hehehe kolejny Sony przerobiony na Hassela i pewnie 8 x droższy
@Tokyo: w Sony w ogóle nie rozmawia się o Hasselbladzie - bo i po co? :)
problem z Sony jest taki, że prawie zawsze sporo przepłacasz i prawie nigdy nie trzyma ceny, a do tego po kwartale zastępuje go kolejny model,a po dwóch kończą produkcję tego co kupiłeś
Tak, za to większość innych aparatów trzyma cenę :D
Touit 32mm + Touit 12mm za 919$ to nie było drogo link
teraz 1200 link
6D czy 5DMkIII w stosunku do A7/A7R owszem. cenę A99 pomińmy milczeniem
ale to jest własnie charakterystyczne w sony.
inwestujesz w A77 albo A99, a nawet w A7 czy A7R i niedługo później pojawia się kolejny model na który warto nabyć bo okazuje się, że poprzednia inwestycja jednak nie była tak uniwersalna jak mogłoby się wydawać. natomiast ktoś kto zainwestował w tym samym czasie w 6D czy 5DMkIII jeszcze przez dłuższy czas nie odczuje potrzeby przesiadki. I to jest zasadniczy argument dla którego wolałbym Canona mimo że podobają mi się innowacyjne i lekkie zabawki od Sony
@szabla
a ty masz jakieś teorię, no bo chyba jakaś logika musi być. ja jej niestety nie dostrzegam.
Pytaj Hasselblada - to oni wymyślają.
Normalnie dzień bez lamentu na temat Sony , jest dniem straconym .
Są dwie opcje - albo rzeczywiście produkty ma tak marne , tak nieprzemyślane a o zgrozo - drogie, a o większa zgrozo ze ceny nie trzyma . Albo jest na tyle nowatorski że strach pada na pstrykającą gawiedź.- niemalże jak zjawisko paranormalne.
I nie chodzi mi o złośliwość a treść niektórych wpisów o charakterze wybitnie paniczno-prześmiewczym , typowym dla głębokiego zakompleksienia.
tzn. że jedzą za dużo krwi zwierzęcej lub przegrzewają się w saunach.
@janbezziemi
gdybyś jeszcze coś rzeczowego napisał w tych swoich drwiących paru zdaniach...Ty wolisz bawić się w klauna więc tylko się uśmiechnę :)
dobre
Problem Sony jest raczej taki że konkuruje z własną oferta ( coś czego nie robią ani C ani N )
Jest tani A7 - zamiast więc dopasować do niego ofertę cenową to w tej samej cenie mamy A77 ( zdecydowanie za drogo porównując także z konkurencją np D7100 ) oraz teraz nowe bardzo drogie kompakty które jednak w zastosowaniach foto nie różnią się aż tak bardzo od starszych wersji ( o przydatności obecnie tryby 4k już pisałem) a pokazują tylko jak szybko stracą na wartości.
Do tego flagowy A99 tańszy od wszystkich nowych wersji A7 i najdroższy z nich RX1.
Kupując Sony ma się zawsze sytuacje że nasz wypieszczony zakup jest w czymś istotnym gorszy od innego produktu tej samej ( a nie innej ) marki.
PS. Do tego słaby wybór ( nowoczesnych ) obiektywów na rynku wtórnym ( a przecież przydała by się marka która w kitach przestała by nam wciskać ciągle te same kity a zaczeła sprzedawać - z dyskontem - wszystkie ( np stałki ) obiektywy z oferty. Jest to moim zdaniem najlepszy sposób na popularyzację każdej marki foto poza CiN które tego nie potrzebują )
A77mk2 jest lepszym modelem od wspomnianego, więc i cena wyższa.
A99 nie jest tańszy od wszystkich wersji A7. Nie jest tańszy od żadnej. :)
@janbezziemi
To nie jest treść o charakterze wybitnie paniczno - prześmiewczym typowym dla głębokiego zakompleksienia szanowny Panie, tylko takie są fakty. Proponuję jednak nie być bez ziemi tylko na nią zejść.
w ramach wspolpracy z sony proponowalbym ekipie z hassela reaktywacje x-pana w oryginalnej formie, z opcja wyboru klasycznego formatu i bylby cud, miod, malina :) (nawet sama pelna klatka by spokojnie styknela)
^^^Ciekawe co na to Fudżi?
Hasselblad spadł na psy..... ciekaw jestem kiedy w ślad za nim pójdzie leica i Zeiss, czego im życzę.
Darli skórę z ludzi dając ceny z ___z sufitu___ wreszcie zbankrutowali.
Kiedy spotka to VW, który robi zaprojektowane na psucie się samochody.
@jausmas - faktycznie Sony wymienia często, a nawet co kwartał jak piszesz, szczególnie modele, które dałeś jako przykłady czyli A77 i A99... Istne marudzenie dla samej idei trollowania.
Sprzedać na rynku wtórnym coś od S to katorga. Nawet mało używany sprzęt trzeba przecenić o połowę, aby ktoś się tym w ogóle zainteresował.
A77 mk2 lepszy od Nikona 7100?? Pozostawmy to bez komentarza.
Wystarczyć spojrzeć na ilość opini pod specyfikacją aparatu tutaj w bazie optycznych by móc ocenić jakiem zainteresowaniem cieszą się te korpusy.
@jausmas
"ale to jest własnie charakterystyczne w sony.
inwestujesz w A77 albo A99, a nawet w A7 czy A7R i niedługo później pojawia się kolejny model na który warto nabyć bo okazuje się, że poprzednia inwestycja jednak nie była tak uniwersalna jak mogłoby się wydawać. natomiast ktoś kto zainwestował w tym samym czasie w 6D czy 5DMkIII jeszcze przez dłuższy czas nie odczuje potrzeby przesiadki. I to jest zasadniczy argument dla którego wolałbym Canona mimo że podobają mi się innowacyjne i lekkie zabawki od Sony"
ktos to w koncu glosno powiedzial.
a tak poza wszystkimi rozwazaniami.
sledzac z pewna ciekawoscia rozne mniej badz bardziej profi backstage fotograficzne w sieci, widac tam glownie lustra firm[y] NiC a takze MF, o watpliwym wg wielu tutejszych forumowiczow, sensie istnienia...
druid
W ramach terapii powinieneś omijać temat sony.
jausmas | 2015-06-14 15:05:10.....natomiast ktoś kto zainwestował w tym samym czasie w 6D czy 5DMkIII jeszcze przez dłuższy czas nie odczuje potrzeby przesiadki.
No tak, pamietam, takim Trabantem jezdzilo sie po 16-20 lat a w tym czasie wlasciciel BMW wymial juz 4 czy piate auto.
janbezziemi | 2015-06-14 15:57:30....I nie chodzi mi o złośliwość a treść niektórych wpisów o charakterze wybitnie paniczno-prześmiewczym , typowym dla głębokiego zakompleksienia.
Chyba trafiles w punkt.
EOSHD com ujol to tak : One thing is clear – almost all out cameras are made firmly obsolete in a technological sense by the A7R II.
focjusz | 2015-06-14 16:28:09...... oraz teraz nowe bardzo drogie kompakty które jednak w zastosowaniach foto nie różnią się aż tak bardzo od starszych wersji
Przeciez nie jest chyba dla nikogo tajemnica ze Sony mocno skupia sie na funkcjonalnosci "cinema" - Kazdy aparat od A55 poczawszy czyli juz dobrych sporo lat bardzo duza wage przywiazuje do filmowania i raczej konkuruje z Panasonikiem bardziej niz N i C. Teraz nowym modelem wybyl wszystkie atuty jakie mail Canon w swoim 5dmk3 dla wszystkich filmujacych aparatami. Mysle nawet ze podjechal bardzo blisko EOS Cinema a nowym A7smk2 z 12mpixelowym czujnikiem full readout ale z 4k i tym nowym AF po prostu rozjedzie cale to Cinema ze swoimi 5x wyzszymi cenami.
No chyba ze canon trzyma cos w tajemnicy i wyskoczy teraz z pokrzyw jak poparzony.
@Vendeur w sensie ogólnym owszem, tak właśnie jest. o to że całe moce nagle przerzucili w E, a w zasadzie tylko FE nie miej pretensji do mnie. tak to jest w Sony, że ciągle musisz myśleć o tym jak pozbyć się tego co właśnie kupiłeś
druid | 2015-06-14 17:18:32.....A77 mk2 lepszy od Nikona 7100?? Pozostawmy to bez komentarza.
Wystarczyć spojrzeć na ilość opini pod specyfikacją aparatu tutaj w bazie optycznych by móc ocenić jakiem zainteresowaniem cieszą się te korpusy.
Co ma "zainteresowanie" do "lepszosci" - zobacz na motoforum ile opinii ma VV Passat a ile ma powiedzmy Subaru zeby nie jechac w extremizm i napisac Jaguar czy Bentley.
Ludzie sa akurat do Nikona i Canona bardzo przywiazani .... przez kredyt ktory wzieli na szkla. Tym bardziej ze wg opinii wielu na tym forum Sony jest na straconej pozycji bo nie ma do niej tak jak do canona czy Nikona 326 rodzajow szkla. A wiadomo nie od dzis ze wszystkie trzeba miec.
jausmas
"inwestujesz w A77 albo A99, a nawet w A7 czy A7R i niedługo później pojawia się kolejny model na który warto nabyć bo okazuje się, że poprzednia inwestycja jednak nie była tak uniwersalna jak mogłoby się wydawać. natomiast ktoś kto zainwestował w tym samym czasie w 6D czy 5DMkIII jeszcze przez dłuższy czas nie odczuje potrzeby przesiadki."
mam a99, mam 5d3... (6d pomijam bo to zabawka dla tych których nie stać, także nie obraź się), po pierwsze nie ma następcy ani dla a99 ani dla 5d3, po drugie z uwagi na znajomość obu widział bym dwie zmiany w 5d3 i wtedy byłby uradowany, jedną z nich jest ruchomy LV w takim zakresie jak w a99).
Możesz mi wytłumaczyć dlaczego miałbym sprzedać a99 i dlaczego moja inwestycja nie jest "uniwersalna" mimo, że bardziej uniwersalne są tylko bezlustra???
ps. nie chce mi się czasem komentować ale raz na jakiś czas pojawia się bajkopisarz z lekiem na cały rynek foto, że aż się chce zobaczyć co prócz bajek ma do napisania...
@ jausmas
tak, kupujac canona nie odczujesz potrzeby przesiadki bo niestety canon nie robi nic ciekawego tylko odgrzewa kotlety.
sony natomiast kombinuje, czasem lepiej czasem gorzej, ale kazdy nastepny aparat jest jakims krokiem do przodu, czego o canonie powiedziec nie mozna.
r_a_v_e_n
A jakbyś porównał AF w tych dwóch aparatach (A99 i 5d3)? To prawda co w teście na optycznych że A99 nie jest tak celny jak poprzednik (A900)?
Skoro Sony tak dramatycznie traci na wartości to czemu nie kupować aparatów na rynku wtórnym w dobrej cenie. Przecież pomiędzy kolejnymi modelami nie ma aż tak dużej różnicy. To że firmy kasują ekstra od "early adopters” to nic nowego. Nie znaczy, że trzeba ten korpus zmieniać co chwilę na najnowszy, to nie iphone... ;)
ciekawe mogą byc 500/4,600/4 FL...pewnie bardzo małe i lekkie z ceną z kosmosu :)
Widzę wszyscy już prorokują jak to A7R II rozjedzie wszystko i wszystkich. A przypominam, że aparat nie jest jeszcze w sprzedaży i póki co nikt nie widział na co w rzeczywistości go stać. Fakt, że na papierze wygląda świetnie. Ale może poczekajmy na jakieś testy zanim ogłosimy Sony nowym królem branży foto.
Mnie w wyścigu zbrojeń Sony najbardziej podoba się właśnie to, że wywierają spore ciśnienie na konkurencję. Panasonic z GH5 będzie się musiał konkretnie postarać, Olympus musi wreszcie poważniej potraktować funkcje wideo, a Canon będzie musiał przemyśleć, czy warto sztucznie kastrować lustrzanki, żeby "chronić" linię Cinema EOS, itd. itp.
W przypadku A77 II vis D7100 to nie jest tylko kwestia ilosci opini ale i wielu testów ( w tym na Optycznych ) więc NIC (chyba że niszowość) nie uzasadnia jego wyższej ( sporo ) ceny
@Szabla
link
link
bez komentarza
NIC (chyba że niszowość) nie uzasadnia jego wyższej ( sporo ) ceny
link
inna faza istnienia na rynku modelu?
...D7100 ma już następcę
MaciekKwarciak
do canona mam tylko szkła z af, nie wyobrażam sobie komfortowej pracy na dużych otworach z użyciem OVF i bez obrotowego wyświetlacza, niemniej korzystam tylko z punktu centralnego jeśli aparat nie leży na statywie.
Do a99 mam prócz dwóch szkieł same manuale. porównując dwie pięćdziesiątki od s i c i środkowy punkt szybkość czy "pomylność" af-u jest na tym samym poziomie. śledzenia używam tak często jak nagrywania więc się nie wypowiadam, ale z obserwacji podczas standardowej pracy ten poszerzony o te zdaje się 100 punktów af w a99 to zwykła pomyłka...
A900 nigdy nie miałem, porównać nie mogę.
ps. canon ma przewagę tylko jeśli podepniemy pod niego dobre szkło z dobrym af, c nie używam w studio, nie używałbym w ogóle ale to sprzęt bardziej służbowy i bardziej konieczność z uwagi na szklarnie i do niedawna zmuszały kompatybilności studyjne. jeśli ktokolwiek zadał by mi pytanie który wybrać to nadal będzie to a99 (z tym założeniem, że evf nie sprawdzi się w sporcie jeśli ktoś musi trzaskać serią żużlowca w łuku i będzie chciał prowadzić szkło standardowo). Odnoszę wrażenie, choć może tylko subiektywnie, że af w a99 jest lepszy niż w a77, jest też lepszy od całej serii pierwszej a7, oczywiście w zakresie którego ja używam.
@karp1225
To obiektywy z soczewką Fresnela są małe i drogie, ale one mają oznaczenie PF.
Te FL 500 i 600, o których tu mowa mają soczewki fluorytowe, czyli będą duże i bardzo drogie...
No cóż, moi panowie...
Nie mam sprzętu Sony, więc brałem za dobrą monetę wasze opinie na temat jakości tego sprzętu i zdjęć z niego wychodzących.
Ale w mijającym tygodniu kolega pokazał mi portrety z A7 II + Zeiss 55/1.8.
I teraz już wiem, co myśleć o tych opiniach... ;)
r_a_v_e_n ... (6d pomijam bo to zabawka dla tych których nie stać, także nie obraź się) Kupiłem szóstkę świadomie choć stać mnie na piątkę. Znam kilku niezłych fotografów, którzy zrobili podobnie. Do portretów i pejzaży idealna. Niektórzy twierdzą, że "wypluwa" lepszy obrazek niż piątka. Niestety gorszy niż Nikony :-(
Nie bądź śmieszny Bahrd.
Dałeś się omamić specjalnie spreparowanymi pod twoje upodobania (kolega) zdjęciami.
Komu uwierzysz: ekspertom nigdy nie trzymającymi A7 w ręku,
czy jakiemuś koledze -manipulatorowi?
Jakbyś jednak miał wątpliwości to spójrz na tutejsze testy.
Te śmieszne aparaty z wielką matrycą (, producenta telewizorów,) produkują obrazki na poziomie m4/3.
@Bahrd
O założysz się, że starym 5D wersja pierwsza i 50 1.4 można zrobić tak samo dobre portrety za ułamek kasy wydanej na S??
Myślałem, że na tym forum ludzie są choć na tyle świadomi by takich argumentów nie używać :D
No w najnowszych piatkach 5Ds i 5DsR chyba tego nie zaipletuja bo juz sie zaduzo wygadali ,ze szalu nie bedzie ,ze osiagi jak w 5dmk3 poza rozdzielczoscia. Z drugiej strony od zapowiedzi do premiery podejrzanie duzo czasu uplywa, a aparaty niby od dawna gotowe maja a nie dopiero wystrugane jak ff pentaxa. Ciekaw jestem ale nie robie sobie zludnych nadziei
obserwator16 - mówili akurat o osiągach (per pixel) na poziomie 7DII.
@dcs
Widzę że dobrze znasz kolegę Bahrda, jak również szklarnie i umiejętności jakimi dysponuje..?
Proponuje byś poszedł już spać i przestał publicznie robić z siebie idioty :)
rzepik
"r_a_v_e_n ... (6d pomijam bo to zabawka dla tych których nie stać, także nie obraź się) Kupiłem szóstkę świadomie choć stać mnie na piątkę. Znam kilku niezłych fotografów, którzy zrobili podobnie. Do portretów i pejzaży idealna. Niektórzy twierdzą, że "wypluwa" lepszy obrazek niż piątka"
Dla mnie to co wypluwa 6d i 5d3 to tylko połowa sukcesu, nie do odróżnienia finalnie nawet jeśli różnice by były. Sprzęt trzymam w ręku czasem przez kilkanaście godzin w dniu zdjęciowym. Pomijam, jeśli nie mam wyboru gdy jest to MF, ale jeśli mam wybór to ergonomia, łatwość i szybkość pracy stoją na pierwszym miejscu - tu też właśnie canon ma mnie gdzieś i montuje np. stałe LV zupełnie jakbym miał 20 lat i lubił klęczeć podczas sesji (czasami wydaje mi się, że pracują tam ludzie bez wyobraźni ogarnięci mitem "CANON FIRMA PRO").
ps. Będę sobą :) Mnie stać, potrzebuje semi pro canona mam 5d3, nie ma miejsca na "oszczędności" i jeśli była by potrzeba korpusu pro wydało by się i 20tys. To tak jak z 50-tkami. Można mieć za 1500 i można za 15tys, też można napisać, że znamy świetnych fotografów używających tańszej. Czy to zmienia fakt przynależności i "jakości" obiektywu czy korpusu? :)
"nie ma miejsca na "oszczędności" i jeśli była by potrzeba korpusu pro wydało by się i 20tys."
w takim razie inwestuj. pozwól jednak, że podzielę zdanie @druida
tripper | 2015-06-14 19:55:44......Ale może poczekajmy na jakieś testy zanim ogłosimy Sony nowym królem branży foto.
W branzy FOTO moze rzeczywiscie jeszcze namieszac ale jeszcze nie dzis. Za to w branzy Cinema - chyba jest posprzatane. Canon zmarnowal okazje "odezwania' sie w branzy lustrzanek chroniac serie Cinema a teraz moze wyjsc na to ze polzoyl na lopatki oba systemy Tzn EOS (bo istnieje w sumie tylko dzieki pirackim wersjom firmwere) i Cinema EOS ktore przy tych cenach A7rII raczej leza i kwicza - kto dzis przy zdrowych zmyslach kupi do filmowania cos od Canona?
jausmas
czytaj ze zrozumieniem...
kupuje się jeśli jest potrzeba a nie bo wyszedł nowy model... Ja sprzęt wypożyczam sam lub czeka przygotowany względem tego co jest w programie, w zasadzie musiałbym być oszołomem, żeby zainwestować własne pieniądze w zakup np. cyfrowego MF... aparat to tylko sprzęt, jak kosiarka czy traktor. ma być łatwy w obsłudze, ma się zwrócić i efekt osiągnięty ma być równy założonemu
co innego auta, uwielbiam - lata 80 i 90 i mam i to jest coś co łechta moje podniebienie zmysłowe.
ps. "pozwól jednak, że podzielę zdanie @druida"
pozwolę choć wybierasz sobie marny komentarz... ja się założę, że jak bym zmasakrował w PS-ie fotografię po druidowemu to nie odróżnisz w rozdzielczości web nawet foty ze znienawidzonego przez druida korpusu jakim był a77... ale czego to dowodzi? że można wszystkim? i tak i nie i tak jak a99 średnio widzę w sporcie tak nie lubię pracy ze szkłami manualnymi podpiętymi do canona
po drugie jak już wypisujesz bzdety to bądź łaskawszy w szczegóły... na razie zmieniasz temat z powodu braku argumentów.
Jesli chodzi o filmowanie to
w malenkich matrycach stary HX9V kreci lepiej niz cokolwiek z konkurencji a do najnowszego HX90 da sie podlaczyc zewnetrzne monitory , mikrofiny itd
Niedawne premiery 1" RX10 i RX100 klada na lopatki cala konkurencje a Canona z tym ich niedawnym wypierdkeim 1" ze bajonska sume i nie posiadajacego nawet obiektywu o stalej przyslonie to wrecz zabijaja.
w APSC - krol jest tylko jeden - A6000 i jesli A7000 pojdzie w slady obecnych premier to chyba nie bedzie juz o czym rozmawiac
w FF - A7rII robi miazge z Cinemow wszystkich. Jesli jeszcze A7SII pojdzie ta sama droga czyli full readout do 4K moze jeszcze jakies slomo - tylko przylozy wieko do trumny konkurencyjnych cinemow.
Jedyna sznasa dla nich to to ze cos wyskoczy o czym nie wiemy.
A7S już ma full readout przy 4K. :)
@r_a_v_e_n - i ten sprzęt Ci się zwraca na studyjnym pstrykaniu dzieci? Gdzie Ci tyle za to płacą? :P
BTW, trochę zdjęć druida widziałem (więcej niż Twoich) - argument o "masakrowaniu PS-em" jest słaby, zwłaszca w konfrontacji ze zdjęciami które widziałem.
@***s***, a jak tam bitrate tych "nowych królów filmowania" (zwłaszcza APS-C)? Bo jak ostatnio sprawdzałem, to była mizeria...
Szabla | 2015-06-15 00:41:08. A7S już ma full readout przy 4K. :)
To czekamy w A7sII na zapis 4k i może jakieś przyspieszenie readoutu do zwolnień jak RX10mk2
I kilku innych nowości z 7R do 7s
Bo ja od tego BSI wolałbym jednak pixele z 7 S
Hasselblad jako firma od picowania japonskiej elektroniki... Ale zalosny upadek!
To jest w zamysle aparat uzytkowy? No bo chyba nie kolekcjonerski?
Większość fotografów w systemie C i N powstrzymują przed zmianami posiadane obiektywy. Jeśli okazałoby się że A7 R2 przez przejściówki ostrzy z tymi szkłami pewnie i przynajmniej ze średnią szybkością, to decyzja o zmianie ( lub dołożeniu sobie drugiego aparatu ) była baardzo prosta.
Czytając te wszystkie komentarze mam wrażenie, że wiekszość wypowiadających się zmienia sprzęt co najmniej 3-4 razy w roku. Jak tak jest, to szkoda mi tych osób...
@Matt
Nic bardziej mylnego. Przynajmniej jeżeli chodzi o mnie.
Właśnie po to kupiłem aparat reporterski i dobre obiektywy, żeby mi całość ostrzyła błyskawicznie. Więc mogę zaakceptować tylko nowe body, z którym te szkła będą działały szybciej.
Gdyby nie zależało mi tak na szybkości AF, to kupowałbym tańsze obiektywy: Tamrona, Sigmy, starsze wersje bez silnika, itp.
@wzrokowie - ale mówiąc o szybkim ostrzeniu mówimy o ostrzeniu w trudnych warunkach ( w dobrym świetle nawet EL ostrzą teraz szybko) Więc kwestia jest tego aby takie A7R2 ( lub dowolny inny producent który zdecyduje się wreszcie pójśc w ślad Sony ) ostrzyła szybko w słabszym świetle. To nie wydaje się obecnie technologia kosmiczna ( sterowniki AF EOS czy F można dosyć łatwo zaimplementować skoro robią to od dawna Sigma czy Tamron - choć dopiero od niedawna robią to dobrze)
dcs | 2015-06-14 21:37:44
"Nie bądź śmieszny Bahrd.
Dałeś się omamić specjalnie spreparowanymi pod twoje upodobania (kolega) zdjęciami.
Komu uwierzysz: ekspertom nigdy nie trzymającymi A7 w ręku,
czy jakiemuś koledze -manipulatorowi? "
Świetne! ;)
druid | 2015-06-14 21:45:54
"@Bahrd
O założysz się, że starym 5D wersja pierwsza i 50 1.4 można zrobić tak samo dobre portrety za ułamek kasy wydanej na S?? "
Nie założę się, bo też wiem, że tak jest w przypadku większości współczesnych aparatów i szkieł...
jaad75
"@r_a_v_e_n - i ten sprzęt Ci się zwraca na studyjnym pstrykaniu dzieci? Gdzie Ci tyle za to płacą? :P
BTW, trochę zdjęć druida widziałem (więcej niż Twoich) - argument o "masakrowaniu PS-em" jest słaby, zwłaszca w konfrontacji ze zdjęciami które widziałem"
po pierwsze spłycasz temat do pstrykania a to z góry stawia naszą dyskusję w kiepskim świetle... nie obraź się ale takim wejściem pokazujesz swoje niewielkie doświadczenie.
Pokazałem zdaje się dwie fotografie w ramach przykładu i zamknięcia twarzy tym którym trzeba udowodnić, że się aparat w ręku trzymało. Nie obraź się też ale słabe jest stawianie siebie na stanowisku oceniającego... póki co jaad za niska półka, a i to miejsce nie specjalnie się do tego nadaje...
Teraz sedno... zwraca mi się, choć zapewne chodzi Tobie o pracę na MF (pisz konkretnie na drugi raz), też używam PS-a, właściwie to jest nieuniknione i potrafię docenić pracę lub ocenić masakrę, która tworzy obraz podobny do renderingu komputerowego na zdjęciach druida (tym bardziej w kontekście szumów matrycy a77)
ps. większość moich fotografii to praca studyjna (choć to pojęcie dość szerokie) i z co mi się najbardziej podoba robię to dla pieniędzy i dla przyjemności i tak skoro mnie to utrzymuje to mi za to płacą... :P
pps. najciekawsze jest to, że uwielbiam pracę z dziećmi i jeśli mam porównać do pracy z modelką gdzie efektem obu ma być powiedzmy katalog na następny rok, wolę najmłodszych!
@***s***: A7S ma zapis 4K na zewnętrznym rekorderze.
No ale. To chyba nie jest zaleta? Raczej bym to do wad zaliczył.
Ująłbym to tak : Jedna z najwiekszych wad 7s jest konieczność użycia drogiego i nieporecznego zewnetrznego rekordera i to w czasach kiedy 4k nagrywa już maleńkie gopro czy małe panasoniki a nawet maleńki rx100IV
Mam nadzieje ze nie trzeba będzie długo czekać na 7sII
Do poważnych zastosowań zawsze używa się rekorderów. Jako niepoważnie filmujący doceniam jednak zaletę zapisu filmu na karcie pamięci. :)
Czytając powyższe (i nie tylko) komentarze, dochodzę do wniosku, że większe emocje wzbudza sprzęt, niż zdjęcia nim wykonane.
Nie będę oryginalny przyrównując to do sytuacji, w której ucztujący poświęcają więcej uwagi garnkom, niż dziełu kucharza.
@Z_photo - dochodzę do wniosku że nie przeczytałeś nazwy strony.
optyczne, nie zdjęciowe! :-]
Owszem przeczytałem.
Niczego to nie zmienia - fakt pozostaje faktem.
@Z_photo
W fabryce garnków operator prasy hydraulicznej miażdży kucharskiego mistrza.
jaad75 | 2015-06-15 04:44:21.....a jak tam bitrate tych "nowych królów filmowania" (zwłaszcza APS-C)? Bo jak ostatnio sprawdzałem, to była mizeria...
Widac "ostatnio' sie wiele zmienilo : new firmware 2.0 A6000 startup time and XAVC-S recording option
Choc jak znam zycie napiszesz ze to slaby kodek ???? Bo Canona ma inny???