Przetwarzanie danych osobowych

Nasza witryna korzysta z plików cookies

Wykorzystujemy pliki cookie do spersonalizowania treści i reklam, aby oferować funkcje społecznościowe i analizować ruch w naszej witrynie, a także do prawidłowego działania i wygodniejszej obsługi. Informacje o tym, jak korzystasz z naszej witryny, udostępniamy partnerom społecznościowym, reklamowym i analitycznym. Partnerzy mogą połączyć te informacje z innymi danymi otrzymanymi od Ciebie lub uzyskanymi podczas korzystania z ich usług i innych witryn.

Masz możliwość zmiany preferencji dotyczących ciasteczek w swojej przeglądarce internetowej. Jeśli więc nie wyrażasz zgody na zapisywanie przez nas plików cookies w twoim urządzeniu zmień ustawienia swojej przeglądarki, lub opuść naszą witrynę.

Jeżeli nie zmienisz tych ustawień i będziesz nadal korzystał z naszej witryny, będziemy przetwarzać Twoje dane zgodnie z naszą Polityką Prywatności. W dokumencie tym znajdziesz też więcej informacji na temat ustawień przeglądarki i sposobu przetwarzania twoich danych przez naszych partnerów społecznościowych, reklamowych i analitycznych.

Zgodę na wykorzystywanie przez nas plików cookies możesz cofnąć w dowolnym momencie.

Optyczne.pl

Test obiektywu

Olympus Zuiko Digital 35 mm f/3.5 Macro - test obiektywu

23 lipca 2007

10. Autofokus

Tutaj dochodzimy do największej bolączki testowanego obiektywu, bo minimalizm Olympusa się trochę w tej kategorii zemścił. Znaczna większość obiektywów makro innych firm ma przełącznik trybu pracy autofokusa typu FULL/LIMIT. Ustawienie go na LIMIT powoduje zmniejszenie zakresu pracy i często znaczne poprawienie osiągów mechanizmu. Niestety Olympus nam tego poskąpił. W efekcie autofokus pracuje wolno, ostrząc z nieskończoności do makro w czasie około 1-1.5 sekundy, a z makro do nieskończoności nawet do 3 sekund. Dodatkowo obiektyw słyszalnie bzyczy i to w stopniu znacznie większym niż u kitowego 14-42 mm, choć nie tak mocnym jak u znacznie droższej 50tki Macro.

Jeszcze większym problemem jest celność autofokusa. Liczba pomyłek w warunkach studyjnych sięgnęła aż 17%, co jest wynikiem słabym. Przypomnę, że nasza definicja pomyłki mówi o rozdzielczości o ponad 20% gorszej niż maksymalna uzyskana dla danej przysłony.

Na szczęście autofokus nie ma tendencji do ustawiania ostrości przed lub za właściwym obiektem i jeśli się myli, to sprawiedliwie pudłując raz po jednej stronie obiektu, raz po drugiej.

----- R E K L A M A -----

Olympus Zuiko Digital 35 mm f/3.5 Macro - Autofokus