Wykorzystujemy pliki cookie do spersonalizowania treści i reklam, aby oferować funkcje społecznościowe i analizować ruch w naszej witrynie, a także do prawidłowego działania i wygodniejszej obsługi. Informacje o tym, jak korzystasz z naszej witryny, udostępniamy partnerom społecznościowym, reklamowym i analitycznym. Partnerzy mogą połączyć te informacje z innymi danymi otrzymanymi od Ciebie lub uzyskanymi podczas korzystania z ich usług i innych witryn.
Masz możliwość zmiany preferencji dotyczących ciasteczek w swojej przeglądarce internetowej. Jeśli więc nie wyrażasz zgody na zapisywanie przez nas plików cookies w twoim urządzeniu zmień ustawienia swojej przeglądarki, lub opuść naszą witrynę.
Jeżeli nie zmienisz tych ustawień i będziesz nadal korzystał z naszej witryny, będziemy przetwarzać Twoje dane zgodnie z naszą Polityką Prywatności. W dokumencie tym znajdziesz też więcej informacji na temat ustawień przeglądarki i sposobu przetwarzania twoich danych przez naszych partnerów społecznościowych, reklamowych i analitycznych.
Zgodę na wykorzystywanie przez nas plików cookies możesz cofnąć w dowolnym momencie.
Chciałem napisać, że aparat marzenie, ale to nie prawda. Nie dla wszystkich. Nie chciałbym wspinać się z aparatem tych gabarytów na Matterhorn, lub ryzykować jego utonięcie (cena) pływając kajakiem po głębokim jeziorze. Nie zmienia to jednak faktu, że CHCIAŁBYM TAKI MIEĆ.
Film z Bolkowa całkiem fajny, mimo, że obejrzałem go na laptopie (b. starym - 11 lat); natomiast video 8K nie jest chyba nadmiernie popularne; i chyba długo jeszcze nie będzie;
czy daje to dużą przewagę przy tzw. nadpróbkowaniu w porównaniu z np. testowanym ostatnio GH6 (jednak 3 razy tańszy), który robi to samo z 5,7K? nie potrafię ocenić, trzeba by sprawdzić w praktyce; pewnie daje, ale jak dużą?
W filmowaniu chyba jedyna słabą stroną tego świetnego urządzenia wydaje sie być ograniczona podaż obiektywów do niego; tak czy owak to już urządzenie, które funkcjonuje w przedziałach cenowych niezbyt interesujących dla większości fotoamatorów; a dla zawodowców (od filmu, oczywiście) -ciekawe zagadnienie.
NB., fakt, że to wybitne urządzenie należy do wąskiego grona oferującego skompresowany RAW nie wynika z jakiejś jego technologicznej przewagi tylko najbardziej z amerykańskiej paranoi patentowej - każdy chętny musi zdaje się słono płacić jakiejś firmie za ten trywialny patent.
Podoba mi się to wyzwanie - no to spróbujmy dobić choć do setki!
Nikon od zawsze, jak pamiętam (a pamiętam od F801s) miał w ofercie świetne (a niekiedy wybitne, jak D3 czy D500, moim zdaniem) aparaty. Coś jednak poszło nie tak, jeśli spojrzeć z punktu widzenia udziału w rynku od wielu, wielu lat.
Podobnie jest z Z9, znakomity koń roboczy (wół to jednak kastrat, a tu chyba żadnej z opcji nie ucięto? ;), który zaprzężony w gimbal sprawdza się równie dobrze, co w galopie na oklep.
PS Chyba wiem, czego mu brakuje, a co mają inne profesjonalne aparaty-kamery AD 2022: nie ma trybu pionowego wideo! Und da liegt der Hund begraben! :)
> Kompakty z matrycą 1/2,5 wywołują większy odzew.
nie kompakty, tylko kwestia czy i jaką mają one przyszłość? a to już znacznie ciekawsze niż przypadek Nikona Z9;
półtorakilogramowy przyrząd fotograficzny (bez obiektywu) za 30 tys. PLN, mimo, że "wszystkomogący", jest raczej średnio zajmujący; w praktyce wyróżnił się tylko brakiem migawki mechanicznej; no, ale to akurat "defaultowa" cecha większości kompaktów i smartfonów.
Wydaje mi się że Nikon nie ma wyczucia czasu. Tyle czasu zwlekać i udawać że się robi gdy inni szarzowali naprzód. Ciekawe czy teraz ma on jeszcze jakieś szanse, czy wierni fani podniosą firmę.
Przy tym aparacie zanika różnica między filmowaniem a robieniem zdjęć. Wystarczy filmować i powyciągać co ciekawsze klatki z możliwością potencjałem obróbki RAW.
Film robi wrażenie. Świetny materiał. Możliwości aparatu plus dobra postprodukcja robi robotę. A z Z9 To naprawdę bardzo dobry wół roboczy. Zwłaszcza z tą baterią. Może kiedyś go dopadnę choć styka mi Z7 bo nie filmuję ale czasem mnie korci ;) No i zastosowanie 50 1,8 mi się podoba. Tylko ciekawi mnie jak tam ból mięśni po dźwiganiu tego zestawu ;)
Może dlatego, że przeciętny fotograf nie jest zainteresowany 1,5 kilogramową cegłą za 30 tysięcy złotych. To jest sprzęt dla promila konsumentów nawet wśród zawodowców.
@misiak76 - przydało się chodzenie na siłownię, aczkolwiek po 4 dniach festiwalu miałem już trochę dosyć. Choć gorszym zestawem był Panasonic S1 z Panaleiką 50/1.4 - 2 kilo, a Z9 + 50/1.8 "tylko" 1.8 kg.
Genialny aparat, następny na mojej liście ale do fotografii, jak widać to też niezły kombajn do filmów.
Nie ma to jak pod takim kombajnem napisać swoje trzy grosze o m43, że to jednak nie aparat marzenie, bo można go utopić w głębokim jeziorze (gratuluje spływów po jeziorze :P) i szkoda by było. Reasumując topiąc aparat z mikro matrycą jest mniej szkód, ciekawe czy dla środowiska.
@JdG, napisał: " nie potrafię ocenić, trzeba by sprawdzić w praktyce; pewnie daje, ale jak dużą?"
nie ma jak wpaść i poklepać coś o m43 pisząc same truizmy. A potem jeden i drugi twierdzą, że oni nigdy się nie wypowiadają pod innymi systemami jak ci co komentują testy sprzętu m43. Czekaj, czekaj kogo to słowa, @Jaruna?
Wygląda na to, że korzystasz z oprogramowania blokującego wyświetlanie reklam.
Optyczne.pl jest serwisem utrzymującym się dzięki wyświetlaniu reklam. Przychody z reklam pozwalają nam na pokrycie kosztów związanych z utrzymaniem serwerów, opłaceniem osób pracujących w redakcji, a także na zakup sprzętu komputerowego i wyposażenie studio, w którym prowadzimy testy.
Będziemy wdzięczni, jeśli dodasz stronę Optyczne.pl do wyjątków w filtrze blokującym reklamy.
No i zrobili potwora (pierwsza wersja), którego potem mocno podkarmili (druga wersja).
Rewelacyjny sprzęt.
Prędzej czy później pewnie przeniosą tą technologię niżej, np. do Z8 który się co niektórym śni.
Tak jak kiedyś z D3 i D700.
Ja tam się na filmowaniu nie znam ale film rewelacja.
@thorgal
To samo chciałem powiedzieć. Film robi niesamowite wrażenie. Wyrazy uznania
Chciałem napisać, że aparat marzenie, ale to nie prawda. Nie dla wszystkich. Nie chciałbym wspinać się z aparatem tych gabarytów na Matterhorn, lub ryzykować jego utonięcie (cena) pływając kajakiem po głębokim jeziorze. Nie zmienia to jednak faktu, że CHCIAŁBYM TAKI MIEĆ.
Film z Bolkowa całkiem fajny, mimo, że obejrzałem go na laptopie (b. starym - 11 lat); natomiast video 8K nie jest chyba nadmiernie popularne; i chyba długo jeszcze nie będzie;
czy daje to dużą przewagę przy tzw. nadpróbkowaniu w porównaniu z np. testowanym ostatnio GH6 (jednak 3 razy tańszy), który robi to samo z 5,7K? nie potrafię ocenić, trzeba by sprawdzić w praktyce; pewnie daje, ale jak dużą?
W filmowaniu chyba jedyna słabą stroną tego świetnego urządzenia wydaje sie być ograniczona podaż obiektywów do niego; tak czy owak to już urządzenie, które funkcjonuje w przedziałach cenowych niezbyt interesujących dla większości fotoamatorów; a dla zawodowców (od filmu, oczywiście) -ciekawe zagadnienie.
NB., fakt, że to wybitne urządzenie należy do wąskiego grona oferującego skompresowany RAW nie wynika z jakiejś jego technologicznej przewagi tylko najbardziej z amerykańskiej paranoi patentowej - każdy chętny musi zdaje się słono płacić jakiejś firmie za ten trywialny patent.
Znaczy to znaczy że Nikon mistrz filmu?
Ale się porobiło.
Budka jest gotycka?
link
Wół roboczy do wszystkiego.
Jeśli się zestawi liczbę komentarzy tu (10) z liczbą komentarzy pod kompaktami (205) na portalu stricte fotograficznym nasuwa się pytanie:
po co?
Fantastyczny korpus, super matryca, super procesor, super soft (video RAW), super możliwości i ... pfff... .
Kompakty z matrycą 1/2,5 wywołują większy odzew.
Podoba mi się to wyzwanie - no to spróbujmy dobić choć do setki!
Nikon od zawsze, jak pamiętam (a pamiętam od F801s) miał w ofercie świetne (a niekiedy wybitne, jak D3 czy D500, moim zdaniem) aparaty.
Coś jednak poszło nie tak, jeśli spojrzeć z punktu widzenia udziału w rynku od wielu, wielu lat.
Podobnie jest z Z9, znakomity koń roboczy (wół to jednak kastrat, a tu chyba żadnej z opcji nie ucięto? ;), który zaprzężony w gimbal sprawdza się równie dobrze, co w galopie na oklep.
PS
Chyba wiem, czego mu brakuje, a co mają inne profesjonalne aparaty-kamery AD 2022: nie ma trybu pionowego wideo! Und da liegt der Hund begraben! :)
> Kompakty z matrycą 1/2,5 wywołują większy odzew.
nie kompakty, tylko kwestia czy i jaką mają one przyszłość? a to już znacznie ciekawsze niż przypadek Nikona Z9;
półtorakilogramowy przyrząd fotograficzny (bez obiektywu) za 30 tys. PLN, mimo, że "wszystkomogący", jest raczej średnio zajmujący; w praktyce wyróżnił się tylko brakiem migawki mechanicznej; no, ale to akurat "defaultowa" cecha większości kompaktów i smartfonów.
Wydaje mi się że Nikon nie ma wyczucia czasu.
Tyle czasu zwlekać i udawać że się robi gdy inni szarzowali naprzód.
Ciekawe czy teraz ma on jeszcze jakieś szanse, czy wierni fani podniosą firmę.
link
vs
link
vs
link
link
link
Myślę, że wybiorą bieda-Sony.
Przy tym aparacie zanika różnica między filmowaniem a robieniem zdjęć. Wystarczy filmować i powyciągać co ciekawsze klatki z możliwością potencjałem obróbki RAW.
No to Nikon rządzi, Canon może się schować teraz.
Ja wiedziałem że tak będzie. ;p
Film robi wrażenie. Świetny materiał. Możliwości aparatu plus dobra postprodukcja robi robotę. A z Z9 To naprawdę bardzo dobry wół roboczy. Zwłaszcza z tą baterią. Może kiedyś go dopadnę choć styka mi Z7 bo nie filmuję ale czasem mnie korci ;) No i zastosowanie 50 1,8 mi się podoba. Tylko ciekawi mnie jak tam ból mięśni po dźwiganiu tego zestawu ;)
@filemon_se
Może dlatego, że przeciętny fotograf nie jest zainteresowany 1,5 kilogramową cegłą za 30 tysięcy złotych. To jest sprzęt dla promila konsumentów nawet wśród zawodowców.
@misiak76 - przydało się chodzenie na siłownię, aczkolwiek po 4 dniach festiwalu miałem już trochę dosyć. Choć gorszym zestawem był Panasonic S1 z Panaleiką 50/1.4 - 2 kilo, a Z9 + 50/1.8 "tylko" 1.8 kg.
Genialny aparat, następny na mojej liście ale do fotografii, jak widać to też niezły kombajn do filmów.
Nie ma to jak pod takim kombajnem napisać swoje trzy grosze o m43, że to jednak nie aparat marzenie, bo można go utopić w głębokim jeziorze (gratuluje spływów po jeziorze :P) i szkoda by było. Reasumując topiąc aparat z mikro matrycą jest mniej szkód, ciekawe czy dla środowiska.
@JdG, napisał:
" nie potrafię ocenić, trzeba by sprawdzić w praktyce; pewnie daje, ale jak dużą?"
nie ma jak wpaść i poklepać coś o m43 pisząc same truizmy. A potem jeden i drugi twierdzą, że oni nigdy się nie wypowiadają pod innymi systemami jak ci co komentują testy sprzętu m43. Czekaj, czekaj kogo to słowa, @Jaruna?
A mnie zastanawiają bitrate w MP4, 56 Mbps dla 8K@60 wydaje się być śmiesznie małym, jak to wygląda w praktyce?
Z tego co rozumiem, to jest plik proxy, do innych zastosowań się nie nada