Przetwarzanie danych osobowych

Nasza witryna korzysta z plików cookies

Wykorzystujemy pliki cookie do spersonalizowania treści i reklam, aby oferować funkcje społecznościowe i analizować ruch w naszej witrynie, a także do prawidłowego działania i wygodniejszej obsługi. Informacje o tym, jak korzystasz z naszej witryny, udostępniamy partnerom społecznościowym, reklamowym i analitycznym. Partnerzy mogą połączyć te informacje z innymi danymi otrzymanymi od Ciebie lub uzyskanymi podczas korzystania z ich usług i innych witryn.

Masz możliwość zmiany preferencji dotyczących ciasteczek w swojej przeglądarce internetowej. Jeśli więc nie wyrażasz zgody na zapisywanie przez nas plików cookies w twoim urządzeniu zmień ustawienia swojej przeglądarki, lub opuść naszą witrynę.

Jeżeli nie zmienisz tych ustawień i będziesz nadal korzystał z naszej witryny, będziemy przetwarzać Twoje dane zgodnie z naszą Polityką Prywatności. W dokumencie tym znajdziesz też więcej informacji na temat ustawień przeglądarki i sposobu przetwarzania twoich danych przez naszych partnerów społecznościowych, reklamowych i analitycznych.

Zgodę na wykorzystywanie przez nas plików cookies możesz cofnąć w dowolnym momencie.

Optyczne.pl

Poradniki

Profesjonalne zdjęcia ślubne

30 października 2009

21. Najprostszy efekt „najazdu kamery”



----- R E K L A M A -----

RABATY NA BLACK FRIDAY W E-OKO

Leica Q3 43

29449 zł 27999 zł

Canon R5 Mark II

20498 zł 17998 zł

Sony A7 IV BODY

10298 zł 8497 zł
SPRAWDŹ PEŁNĄ OFERTĘ SKLEPU!

Profesjonalne zdjęcia ślubne - Najprostszy efekt „najazdu kamery”
©SCOTT KELBY

Oto bardzo popularna sztuczka, która umożliwia uzyskanie dynamicznej, wręcz kipiącej energią kompozycji (znakomicie nadaje się do ożywiania zdjęć z parkietu sali balowej). Mam na myśli efekt „najazdu kamery”. Wydaje się on bardzo trudny, lecz w rzeczywistości wcale taki nie jest. Aby go wypróbować, wystarczy lampa błyskowa i obiektyw zmiennoogniskowy. Przygotowania do zdjęcia rozpocznij od wydłużenia czasu naświetlania do około 1/8 s (lub dłużej), a następnie zwiększ ogniskową obiektywu, by przybliżyć jedną z tańczących par. Gdy to zrobisz, naciśnij spust migawki jedną ręką i jednocześnie błyskawicznie skróć ogniskową. Ponieważ przysłona aparatu będzie otwarta podczas ręcznej zmiany ogniskowej obiektywu, to na zdjęciu zostanie zarejestrowany efekt nagłego oddalenia sceny, który zostanie w pewnym momencie „zamrożony” błyskiem flesza. Kluczem do wykonania udanego zdjęcia tego typu jest synchronizacja zmiany ogniskowej i wciśnięcia spustu migawki. Najlepiej jeśli samodzielnie poeksperymentujesz z tego typu ujęciami, by nabrać trochę wprawy. (Możliwość wykonywania dobrych zdjęć tego typu w pewnym sensie zawdzięczamy fotografii cyfrowej — nieudaną fotografię można w każdej chwili skasować i spróbować jeszcze raz, do skutku).

Weź ze sobą coś na ząb
Podczas gdy wszyscy inni będą jedli, Ty będziesz musiał fotografować, nie zapomnij więc o kilku przysmakach, gdy na widok weselnych potraw zaczniesz odczuwać solidne ssanie w żołądku. Najlepiej będzie, jeśli zabierzesz kilka batonów i butelkę wody mineralnej. Nawet jeśli państwo młodzi zaproponują Ci jakiś posiłek, to zapewne nie będziesz miał czasu go spożyć — na dużym weselu bez przerwy coś się dzieje.