Przetwarzanie danych osobowych

Nasza witryna korzysta z plików cookies

Wykorzystujemy pliki cookie do spersonalizowania treści i reklam, aby oferować funkcje społecznościowe i analizować ruch w naszej witrynie, a także do prawidłowego działania i wygodniejszej obsługi. Informacje o tym, jak korzystasz z naszej witryny, udostępniamy partnerom społecznościowym, reklamowym i analitycznym. Partnerzy mogą połączyć te informacje z innymi danymi otrzymanymi od Ciebie lub uzyskanymi podczas korzystania z ich usług i innych witryn.

Masz możliwość zmiany preferencji dotyczących ciasteczek w swojej przeglądarce internetowej. Jeśli więc nie wyrażasz zgody na zapisywanie przez nas plików cookies w twoim urządzeniu zmień ustawienia swojej przeglądarki, lub opuść naszą witrynę.

Jeżeli nie zmienisz tych ustawień i będziesz nadal korzystał z naszej witryny, będziemy przetwarzać Twoje dane zgodnie z naszą Polityką Prywatności. W dokumencie tym znajdziesz też więcej informacji na temat ustawień przeglądarki i sposobu przetwarzania twoich danych przez naszych partnerów społecznościowych, reklamowych i analitycznych.

Zgodę na wykorzystywanie przez nas plików cookies możesz cofnąć w dowolnym momencie.

Optyczne.pl

Poradniki

Profesjonalne zdjęcia ślubne

30 października 2009

5. Zdjęcia panny młodej: oświetlenie z tyłu



----- R E K L A M A -----

PROMOCJA SONY - 50% RABATU NA OBIEKTYW!

Sony A7 IV + 50/1.8 FE

13146 zł 12722 zł

Profesjonalne zdjęcia ślubne - Zdjęcia panny młodej: oświetlenie z tyłu
©SCOTT KELBY

Jednym z najpopularniejszych efektów fotograficznych, często spotykanym na zdjęciach panny młodej, jest użycie silnego oświetlenia tylnego, które obrysuje sylwetkę fotografowanej osoby jasnym, wyrazistym konturem (patrz zdjęcie). Podczas tego typu ujęć należy pamiętać o subtelnym doświetleniu panny młodej z przodu, by uniknąć nadmiernych kontrastów. Wymaga to zastosowania dwóch lamp błyskowych: jedna powinna znajdować się przed panną młodą (w tym przypadku użyłem zwykłej lampy błyskowej ustawionej na statywie i umieszczonej po lewej stronie aparatu, pod kątem około 45° w stosunku do osi obiektywu), drugą zaś należy ustawić bezpośrednio za panną młodą (w taki sposób, by jej suknia i cała postać zasłaniała zarówno samą lampę jak i statyw). Błysk światła z przedniej lampy spowoduje wyzwolenie lampy stojącej z tyłu. Kluczem do sukcesu jest takie ustawienie intensywności błysku lamp, by flesz znajdujący się za panną młodą był zdecydowanie jaśniejszy od lampy stojącej przed nią (na pokazanym przykładzie intensywność błysku przedniej lampy zmniejszyłem do minimum, co umożliwiło subtelne doświetlenie sylwetki panny młodej i wyzwolenie błysku tylnego flesza. Wymagało to wykonania kilku ujęć próbnych, które pozwoliły dobrać prawidłowe proporcje pomiędzy siłą światła poszczególnych lamp). Eksperymentując, można posunąć się dalej i zrezygnować z przedniego flesza w ogóle. Panna młoda stanie się wówczas jedynie ciemną sylwetką, której kontury będą wyodrębnione z tła przez niesamowicie wyglądającą, złotą aureolę. W takim przypadku flesz stojący z przodu należy przełączyć w tryb, w którym emituje on tylko niewielki impuls, wyzwalający błysk tylnej lampy (w taką funkcję są wyposażone na przykład wbudowane lampy błyskowe w lustrzankach firmy Nikon).