Wykorzystujemy pliki cookie do spersonalizowania treści i reklam, aby oferować funkcje społecznościowe i analizować ruch w naszej witrynie, a także do prawidłowego działania i wygodniejszej obsługi. Informacje o tym, jak korzystasz z naszej witryny, udostępniamy partnerom społecznościowym, reklamowym i analitycznym. Partnerzy mogą połączyć te informacje z innymi danymi otrzymanymi od Ciebie lub uzyskanymi podczas korzystania z ich usług i innych witryn.
Masz możliwość zmiany preferencji dotyczących ciasteczek w swojej przeglądarce internetowej. Jeśli więc nie wyrażasz zgody na zapisywanie przez nas plików cookies w twoim urządzeniu zmień ustawienia swojej przeglądarki, lub opuść naszą witrynę.
Jeżeli nie zmienisz tych ustawień i będziesz nadal korzystał z naszej witryny, będziemy przetwarzać Twoje dane zgodnie z naszą Polityką Prywatności. W dokumencie tym znajdziesz też więcej informacji na temat ustawień przeglądarki i sposobu przetwarzania twoich danych przez naszych partnerów społecznościowych, reklamowych i analitycznych.
Zgodę na wykorzystywanie przez nas plików cookies możesz cofnąć w dowolnym momencie.
Firma Sony udostępniła aktualizacje oprogramowania dla bezlusterkowców A7R II oraz A7S II. W obu przypadkach producent poprawił jakoś zdjęć, a także nagrywanie w 4K przy użyciu gripu VG-C2EM oraz trybu APS-C/Super35mm.
Po pierwsze to jednak nie Fuji które nowe funkcje jak można to dodaje do wszystkich swoich flagowców a po drugie to nie wiadomo czy sprzętowo pierwsza wersja była przystosowana do 14 bitowych RAW-ów. Jak przetwornik A/C był 12 bitowy to nic już niestety nie pomoże.
Powiedz mi jak w 12 bitach można zapisać 13 bitów. To zapis jest 14 bitowy czy 12, bo jak 12 to gdzie zapisany jest 13 bit. No chyba że dane są kompresowane.
hmm w sumie to nie mam racji, w A7 wystarczyłby przetwornik 11-bitowy bo właśnie 11 bitów "wydostaje się" na zewnątrz ale musiałby być nieliniowy dając dynamikę 13 bitową (nieistotne w tym momencie czy taki przetwornik ma sens ekonomiczny).
i gdyby tak było i gdyby wprowadzić w A7 11-bitowe rawy to ciągle byłoby to lepsze niż obecna sytuacja gdzie zależnie od okoliczności zamiast 11 bitów jest 7. chociaz oczywiscie liniowe 13 bitow byloby jeszcze lepsze :-)
Wygląda na to, że korzystasz z oprogramowania blokującego wyświetlanie reklam.
Optyczne.pl jest serwisem utrzymującym się dzięki wyświetlaniu reklam. Przychody z reklam pozwalają nam na pokrycie kosztów związanych z utrzymaniem serwerów, opłaceniem osób pracujących w redakcji, a także na zakup sprzętu komputerowego i wyposażenie studio, w którym prowadzimy testy.
Będziemy wdzięczni, jeśli dodasz stronę Optyczne.pl do wyjątków w filtrze blokującym reklamy.
Coraz bardziej zaczynam wątpić w 14-bit raw dla pierwszej wersji a7. Eh....
@ciszy
Po pierwsze to jednak nie Fuji które nowe funkcje jak można to dodaje do wszystkich swoich flagowców a po drugie to nie wiadomo czy sprzętowo pierwsza wersja była przystosowana do 14 bitowych RAW-ów. Jak przetwornik A/C był 12 bitowy to nic już niestety nie pomoże.
Przetwornik nie był i nie jest 12 bitowy.
Był i jest.
obecne "niby rawy" z A7 maja dynamikę 13 bitową więc raczej nie może być 12 bitowy.
ale gdyby nawet był 12 bitowy to wprowadzenie rawów i tak byłoby cennym ulepszeniem.
@szuu
Powiedz mi jak w 12 bitach można zapisać 13 bitów. To zapis jest 14 bitowy czy 12, bo jak 12 to gdzie zapisany jest 13 bit. No chyba że dane są kompresowane.
Szabla, masz dostęp do specyfikacji samego przetwornika czy po prostu piszesz sobie tak żeby cokolwiek napisać?
hmm w sumie to nie mam racji, w A7 wystarczyłby przetwornik 11-bitowy bo właśnie 11 bitów "wydostaje się" na zewnątrz ale musiałby być nieliniowy dając dynamikę 13 bitową (nieistotne w tym momencie czy taki przetwornik ma sens ekonomiczny).
i gdyby tak było i gdyby wprowadzić w A7 11-bitowe rawy to ciągle byłoby to lepsze niż obecna sytuacja gdzie zależnie od okoliczności zamiast 11 bitów jest 7.
chociaz oczywiscie liniowe 13 bitow byloby jeszcze lepsze :-)
@qbic: dane techniczne są jawne. :-)
szabla, ale chyba nie traktujesz poważnie danych technicznych publikowanych przez sony? bo oni do dzisiaj podaja że na przykład a7s ma rawy 14 bit :-]
Szabla... podeślij link do tej specyfikacji.
Żeby ułatwić: link
Gdzie tam widzisz 12 ?
Jest 14 :)
No to teraz czekać pozostaje na Fw dla reszty bez popsutych RAWów.