Przetwarzanie danych osobowych

Nasza witryna korzysta z plików cookies

Wykorzystujemy pliki cookie do spersonalizowania treści i reklam, aby oferować funkcje społecznościowe i analizować ruch w naszej witrynie, a także do prawidłowego działania i wygodniejszej obsługi. Informacje o tym, jak korzystasz z naszej witryny, udostępniamy partnerom społecznościowym, reklamowym i analitycznym. Partnerzy mogą połączyć te informacje z innymi danymi otrzymanymi od Ciebie lub uzyskanymi podczas korzystania z ich usług i innych witryn.

Masz możliwość zmiany preferencji dotyczących ciasteczek w swojej przeglądarce internetowej. Jeśli więc nie wyrażasz zgody na zapisywanie przez nas plików cookies w twoim urządzeniu zmień ustawienia swojej przeglądarki, lub opuść naszą witrynę.

Jeżeli nie zmienisz tych ustawień i będziesz nadal korzystał z naszej witryny, będziemy przetwarzać Twoje dane zgodnie z naszą Polityką Prywatności. W dokumencie tym znajdziesz też więcej informacji na temat ustawień przeglądarki i sposobu przetwarzania twoich danych przez naszych partnerów społecznościowych, reklamowych i analitycznych.

Zgodę na wykorzystywanie przez nas plików cookies możesz cofnąć w dowolnym momencie.

Optyczne.pl

Partnerzy






Test obiektywu

Pentax smc DA* 16-50 mm f/2.8 AL ED IF SDM - test obiektywu

Pentax smc DA* 16-50 mm f/2.8 AL ED IF SDM
14 września 2007

1. Wstęp

Wielu użytkowników różnych systemów długo czekało na obiektyw Tokina- AT-X 165 16-50 mm f/2.8 PRO DX, który miał być świetnym zamiennikiem typowego "kita". Po jego premierze i pierwszych testach okazało się, że obiektyw wypada słabo na f/2.8, winietuje bardzo mocno na 16 mm, ma bardzo dużą aberrację chromatyczną i prawie we wszystkim ustępuje konkurencyjnemu Tamronowi 17-50 f/2.8.

Wieści te nie spodobały się szczególnie posiadaczom korpusów marki Pentax i Samsung. Nie od dzisiaj bowiem wiadomo, ze Tokina i Pentax ściśle ze sobą współpracują przy produkcji obiektywów i długo zapowiadany smc Pentax DA* 16-50 mm f/2.8 AL ED IF SDM miał być troszkę lepszym, młodszym bratem wspomnianej Tokiny.

Pocieszano się tym, że w zasadzie nie są to takie same obiektywy. Przede wszystkim wiele obiecywano sobie po pracy autofokusa, który w Pentaxie miał być oparty o ultradźwiękowy silnik SDM. Poza tym Pentax znany jest ze swoich świetnych powłok SMC, co mogło sugerować, że jego wersja obiektywu 16-50 f/2.8 będzie lepiej pracować pod ostre światło i być może lepiej oddawać kolory. Pentax w przeciwieństwie do Tokiny miał być także uszczelniany i mieć więcej elementów niskodyspersyjnych, co w obliczu dużej aberracji chromatycznej mogło być posunięciem ratującym sytuację.

- - - - - - - - - - - - - - - - - - R E K L A M A - - - - - - - - - - - - - - - - - -

- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -

Wejście do sklepów obu Pentaxów SDM (16-50 i 50-135 mm) było zapowiedziane na sierpień 2007 roku. Firma terminu dotrzymała, obiektywy pojawiły się na półkach, a za sprawą sklepu Fotozakupy.pl także w naszych testach. Przejdźmy więc do rzeczy.



Poprzedni rozdział