Wykorzystujemy pliki cookie do spersonalizowania treści i reklam, aby oferować funkcje społecznościowe i analizować ruch w naszej witrynie, a także do prawidłowego działania i wygodniejszej obsługi. Informacje o tym, jak korzystasz z naszej witryny, udostępniamy partnerom społecznościowym, reklamowym i analitycznym. Partnerzy mogą połączyć te informacje z innymi danymi otrzymanymi od Ciebie lub uzyskanymi podczas korzystania z ich usług i innych witryn.
Masz możliwość zmiany preferencji dotyczących ciasteczek w swojej przeglądarce internetowej. Jeśli więc nie wyrażasz zgody na zapisywanie przez nas plików cookies w twoim urządzeniu zmień ustawienia swojej przeglądarki, lub opuść naszą witrynę.
Jeżeli nie zmienisz tych ustawień i będziesz nadal korzystał z naszej witryny, będziemy przetwarzać Twoje dane zgodnie z naszą Polityką Prywatności. W dokumencie tym znajdziesz też więcej informacji na temat ustawień przeglądarki i sposobu przetwarzania twoich danych przez naszych partnerów społecznościowych, reklamowych i analitycznych.
Zgodę na wykorzystywanie przez nas plików cookies możesz cofnąć w dowolnym momencie.
Firma Olympus udostępniła aktualizację oprogramowania dla obiektywu M.Zuiko Digital 9-18 mm f/4-5.6 ED. Nowy firmware w wersji 1.2 poprawia stabilność nagrywania filmów w trybach 50p i 60p.
ale raczej chodzi o pracę AF i współpracę samego w sobie obiektywu, bo jest na tyle wiekowy że gdy Olek go wprowadzał to jeszcze nic u nich nie filmowało 50/60p :)
komisarz_ryba Kontynuując na Twoją prośbę: w informacji nie ma słowa o stabilności obrazu. Jest informacja o "stabilności nagrywania". Pod tym szerokim pojęciem może się kryć wiele rzeczy. Na przykład stabilność pracy AF w trakcie nagrywania.
@Kwarciak - a przepraszam, czym niby rozni sie w tym przypadku stabilnosc obrazu od stabilnosci nagrywania? Bo chyba nie twierdzisz, ze chodzilo o ustabilizowanie operatora,z eby nagrywal stabilniej (-> co i tak poprawiloby stabilnosc obrazu). Co do AF, to dlaczego mialoby robic roznice nagrywanie w 50p i nagrywanie w 25p? Poza tym 9-18 f4-5.6 na matrycy m4.3 AF nie ma za bardzo co robic.
Tu na pewno chodzi o stabilność filmowania obrazu zakłócaną ruchem czy też drganiami kamery. Nawet jeśli Oly koryguje to na matrycy, obiektyw może mieć znaczenie. Te algorytmy nie są trywialne i to nie tak, że to prosta reakcja na akcję. Mogą np uwzględniać typową charakterystykę drgań aparatu czyli ich rozkładu Fouriera, a ta zależy od masy obiektywu i zmiany położenia środka ciężkości względem matrycy przez przypięcie innego obiektywu. Klatkaż też oczywiście ma znaczenie bo się nakłada bezpośrednią na charakterystykę drgań i algorytmy muszą go uwzględniać.
Wystarczyło, by zamiast "stabilność nagrywania" użyto określenia "stabilność procesu nagrywania", a już nikomu nie kojarzyłoby się to ze stabilizacją obrazu.
@f-nieobiektywny nie sądzę. Jak ktoś chce psa uderzyć, to kija znajdzie. Nawet na pustyni. Argumenty nie są potrzebne gdy wystarczy bezkrytyczne przekonanie o słuszności własnych poglądów.
Wygląda na to, że korzystasz z oprogramowania blokującego wyświetlanie reklam.
Optyczne.pl jest serwisem utrzymującym się dzięki wyświetlaniu reklam. Przychody z reklam pozwalają nam na pokrycie kosztów związanych z utrzymaniem serwerów, opłaceniem osób pracujących w redakcji, a także na zakup sprzętu komputerowego i wyposażenie studio, w którym prowadzimy testy.
Będziemy wdzięczni, jeśli dodasz stronę Optyczne.pl do wyjątków w filtrze blokującym reklamy.
Dziwna poprawka do obiektywu bez stabilizacji.
A czy stabilność to to samo co stabilizacja?
może poprawia współpracę stabilizacji przy 50/60p?
ale raczej chodzi o pracę AF i współpracę samego w sobie obiektywu, bo jest na tyle wiekowy że gdy Olek go wprowadzał to jeszcze nic u nich nie filmowało 50/60p :)
@Kwarciak - prosz,e kontynuj swoj wywod i wyjasnij, w jaki sposob firmware do obiektywu bez stabilizacji moze poprawic stabilnosc obrazu.
komisarz_ryba
Kontynuując na Twoją prośbę: w informacji nie ma słowa o stabilności obrazu. Jest informacja o "stabilności nagrywania".
Pod tym szerokim pojęciem może się kryć wiele rzeczy. Na przykład stabilność pracy AF w trakcie nagrywania.
@Kwarciak - a przepraszam, czym niby rozni sie w tym przypadku stabilnosc obrazu od stabilnosci nagrywania? Bo chyba nie twierdzisz, ze chodzilo o ustabilizowanie operatora,z eby nagrywal stabilniej (-> co i tak poprawiloby stabilnosc obrazu). Co do AF, to dlaczego mialoby robic roznice nagrywanie w 50p i nagrywanie w 25p? Poza tym 9-18 f4-5.6 na matrycy m4.3 AF nie ma za bardzo co robic.
@komisarz_troll
I teraz już wszystko wiemy. Dziękujemy za cenne uwagi i porady :D
Przykre czytać wpisy kogoś, kto jest dumny z faktu, że nie odróżnia stabilności od stabilizacji...
Tu na pewno chodzi o stabilność filmowania obrazu zakłócaną ruchem czy też drganiami kamery. Nawet jeśli Oly koryguje to na matrycy, obiektyw może mieć znaczenie. Te algorytmy nie są trywialne i to nie tak, że to prosta reakcja na akcję. Mogą np uwzględniać typową charakterystykę drgań aparatu czyli ich rozkładu Fouriera, a ta zależy od masy obiektywu i zmiany położenia środka ciężkości względem matrycy przez przypięcie innego obiektywu. Klatkaż też oczywiście ma znaczenie bo się nakłada bezpośrednią na charakterystykę drgań i algorytmy muszą go uwzględniać.
Wystarczyło, by zamiast "stabilność nagrywania" użyto określenia "stabilność procesu nagrywania", a już nikomu nie kojarzyłoby się to ze stabilizacją obrazu.
@f-nieobiektywny
nie sądzę. Jak ktoś chce psa uderzyć, to kija znajdzie. Nawet na pustyni.
Argumenty nie są potrzebne gdy wystarczy bezkrytyczne przekonanie o słuszności własnych poglądów.