Przetwarzanie danych osobowych

Nasza witryna korzysta z plików cookies

Wykorzystujemy pliki cookie do spersonalizowania treści i reklam, aby oferować funkcje społecznościowe i analizować ruch w naszej witrynie, a także do prawidłowego działania i wygodniejszej obsługi. Informacje o tym, jak korzystasz z naszej witryny, udostępniamy partnerom społecznościowym, reklamowym i analitycznym. Partnerzy mogą połączyć te informacje z innymi danymi otrzymanymi od Ciebie lub uzyskanymi podczas korzystania z ich usług i innych witryn.

Masz możliwość zmiany preferencji dotyczących ciasteczek w swojej przeglądarce internetowej. Jeśli więc nie wyrażasz zgody na zapisywanie przez nas plików cookies w twoim urządzeniu zmień ustawienia swojej przeglądarki, lub opuść naszą witrynę.

Jeżeli nie zmienisz tych ustawień i będziesz nadal korzystał z naszej witryny, będziemy przetwarzać Twoje dane zgodnie z naszą Polityką Prywatności. W dokumencie tym znajdziesz też więcej informacji na temat ustawień przeglądarki i sposobu przetwarzania twoich danych przez naszych partnerów społecznościowych, reklamowych i analitycznych.

Zgodę na wykorzystywanie przez nas plików cookies możesz cofnąć w dowolnym momencie.

Optyczne.pl

Aktualności

Pentax K-1 - przykładowe zdjęcia

Pentax K-1 - przykładowe zdjęcia
18 lutego
2016 12:06

Przed premierą Pentaxa K-1 firma Ricoh raczyła nas przykładowymi zdjęciami z tego aparatu, ale były one przeskalowane. Teraz japoński producent udostępnił kilka fotografii w pełnej rozdzielczości wykonanych tą pełnoklatkową lustrzanką.

W galerii zdjęć dostępnych tutaj znajdziemy cztery fotografie wykonane Pentaxem K-1 z użyciem obiektywów Pentax-D HD FA 150-450 mm f/4.5-5.6ED DC AW, 24-70 mm f/2.8ED SDM WR, 70-200 mm f/2.8ED DC AW oraz 28-105 mm f/3.5-5.6ED DC WR.


Komentarze czytelników (27)
  1. Pabloo
    Pabloo 18 lutego 2016, 12:30

    z 24-70/2.8 przy F8 jakoś super to nie wygląda.. bardziej już 28-105 przy włączonym "fine sharpness".. swoją drogą ciekawe że jest dwustopniowe podniesienie wyostrzania.. zwykłe sharpness i jeszcze fine sharpness..

  2. kot Sylvester
    kot Sylvester 18 lutego 2016, 12:38

    Z tych sampli to raczej więcej wniosków można wysnuć na temat użytych szkieł niż samego korpusu. W dodatku wszystkie są na "bezpiecznej" czułości 100 ISO, dlatego chyba za wcześnie na wnikliwszą ocenę.

  3. jaad75
    jaad75 18 lutego 2016, 12:40

    Fine sharpness, to po prostu jeden z trzech typów wyostrzania dostępnych dla JPG. Nie działają razem, tylko ten, który wybierzesz.

  4. jaad75
    jaad75 18 lutego 2016, 12:40

    Na DPreview są sample na wysokich czułościach.

  5. septemberlicht
    septemberlicht 18 lutego 2016, 12:43

    Ten 28-105 niby kit, a naprawdę niezła jakość obrazka. Znowu pozytywne zaskoczenie.

  6. LR
    LR 18 lutego 2016, 12:55

    @ septembrlicht
    Rzeczywiście nawet w narożach nie ma zniekształceń

  7. jaad75
    jaad75 18 lutego 2016, 12:59

    A jakie ma być widać zniekształcenia na tej ogniskowej?

  8. +++
    +++ 18 lutego 2016, 13:04

    jaad75, jak tam, będziesz go kupował ?

  9. darekcn4
    darekcn4 18 lutego 2016, 13:09

    Wszystko na iso 100 dużo pokazali...

  10. Chris62
    Chris62 18 lutego 2016, 13:17

    +++
    18 lutego 2016, 13:04 

    jaad75, jak tam, będziesz go kupował ?
    -----------------
    Coś Ty jaad75 jest znany jako ortodoksyjny fan APS-C.

  11. Chris62
    Chris62 18 lutego 2016, 13:19

    septemberlicht
    18 lutego 2016, 12:43 

    Ten 28-105 niby kit, a naprawdę niezła jakość obrazka. Znowu pozytywne zaskoczenie.
    ------------
    A czym jesteś zaskoczony?
    Taką jakość od kilku lat prezentuje Nikon D810 lub Sony A7R o Olympusie nie wspominając :)

  12. jaad75
    jaad75 18 lutego 2016, 13:20

    Nie sądzę. Czekam na nowe APS-C z lepszym AF i szybką matrycą. Mnie FF do niczego nie potrzebne.

  13. Betelgeuse
    Betelgeuse 18 lutego 2016, 13:44

    Szkoda że nie pokazali fotki z pixel-shiftem

  14. 18 lutego 2016, 14:37

    Nie moja bajka, ale od strony estetycznej - ładna pucha :)

  15. qqrq
    qqrq 18 lutego 2016, 14:40

    Też czekam na to jak działa pixel-shift. Kupić i tak nie kupię, ale wygląda to na kawał dobrej roboty w dobrej cenie. Czekam na test i testy szkieł ;)

  16. kojut
    kojut 18 lutego 2016, 14:42

    No, 28-105 wygląda świetnie.

  17. mancebo
    mancebo 18 lutego 2016, 17:06

    Sample miażdżą:

    Tu: link
    I tu: link

    Sakramencko ostro, odwzorowanie jak na f4.5..., mega pięknie !!!

    Chyle czoła, brawo !!!

  18. sektoid
    sektoid 18 lutego 2016, 17:11

    Na poziomie SONY E 16-50, tylko że Sony ma 16 mm :)

  19. domek
    domek 18 lutego 2016, 19:11

    Niepowiem podoba mi sie

    las

    :P jest taki w pelni artystyczny jak namalowany

    link

  20. Caleb
    Caleb 18 lutego 2016, 19:15

    Rozumiem, że redakcja powinna pisać tego typu posty, ale dla fotografów tego typu zdjęcia nie mają żadnej wartości. Może poza informacją, że coś nie jest totalnie sknocone. Na szczęście nie jest ;).

  21. mate
    mate 18 lutego 2016, 22:26

    @LR
    "Rzeczywiście nawet w narożach nie ma zniekształceń"

    A jakie mają być zniekształcenia na ogniskowej 53 mm i to w dodatku na jpg z puszki, gdzie obecnie każdy producent koryguje wady szkła przy przetwarzaniu rawa w aparacie?

  22. fanmario
    fanmario 18 lutego 2016, 23:32

    Poczekajmy na opinie i testy.

  23. Betelgeuse
    Betelgeuse 19 lutego 2016, 08:37

    Pojawiły się dwie nowe fotki - jedna w wersji z włączonym pixel shift

  24. qqrq
    qqrq 19 lutego 2016, 12:26

    @Caleb,
    Coraz częściej odbijam się od tego, czy to naprawdę nie ma wartości?
    Czy każdy z nas jest amatorem, który jest jedynym (lub prawie jedynym) odbiorcą swojej twórczości? Czy klient, który potem te zdjęcia ogląda, naprawdę chce widzieć powiększenia 100% i oglądać zniekształcenia? Czy to wszystko, MTFy, aberracje, dystorsje, robią mu realnie różnicę w produkcie końcowym?
    Bardzo dużo ludzi psioczy na sample od producenta w postaci małych JPEGów z puszki... ale czy w rzeczywistości ludzie oglądają inaczej zdjęcia?

  25. Oxygenum
    Oxygenum 19 lutego 2016, 18:33

    Jak dla mnie "lipa" nie ma filmów 4K ;-)

    Tak samo jak "lipny" Canon EOS 80D :-)

    A tak na poważnie to filmy 4K faktycznie robią się ważniejsze od zdjęć w takim sprzęcie...

  26. szperacze
    szperacze 21 lutego 2016, 00:22


    "4K faktycznie robią się ważniejsze od zdjęć w takim sprzęcie "

    I nie dziwne, pomijając filmowe zalety, to klatkę, jeśli dobra, można "wyjąć" dowolną, trudno coś przegapić

  27. 21 lutego 2016, 20:37

    Jeden repo notorycznie wyciągał kadry, które jego ziomkom nie siadały tak gładko. Szybko okazało się, że kolo jedzie na 7dmII i kręci film z na serwo AF i stąd te magiczne kadry, 2Mpix na www wystarczały zleceniodawcy... profit. Stąd nie dziwię się dlaczego w 1dXII takie coś też jest, bo tam już można 8Mpix klatki wyciągać przy cały czas działającym AF... jak jest odległa akcja to szkłem nie trzeba kręcić tak szybko w końcu. Dlatego 4K w filmie to fajna opcja również dla fotografów (no i taki AF jaki ma canon obecnie w LV)

Napisz komentarz

Komentarz można dodać po zalogowaniu.


Zaloguj się. Jeżeli nie posiadasz jeszcze konta zarejestruj się.