Przetwarzanie danych osobowych

Nasza witryna korzysta z plików cookies

Wykorzystujemy pliki cookie do spersonalizowania treści i reklam, aby oferować funkcje społecznościowe i analizować ruch w naszej witrynie, a także do prawidłowego działania i wygodniejszej obsługi. Informacje o tym, jak korzystasz z naszej witryny, udostępniamy partnerom społecznościowym, reklamowym i analitycznym. Partnerzy mogą połączyć te informacje z innymi danymi otrzymanymi od Ciebie lub uzyskanymi podczas korzystania z ich usług i innych witryn.

Masz możliwość zmiany preferencji dotyczących ciasteczek w swojej przeglądarce internetowej. Jeśli więc nie wyrażasz zgody na zapisywanie przez nas plików cookies w twoim urządzeniu zmień ustawienia swojej przeglądarki, lub opuść naszą witrynę.

Jeżeli nie zmienisz tych ustawień i będziesz nadal korzystał z naszej witryny, będziemy przetwarzać Twoje dane zgodnie z naszą Polityką Prywatności. W dokumencie tym znajdziesz też więcej informacji na temat ustawień przeglądarki i sposobu przetwarzania twoich danych przez naszych partnerów społecznościowych, reklamowych i analitycznych.

Zgodę na wykorzystywanie przez nas plików cookies możesz cofnąć w dowolnym momencie.

Optyczne.pl

Aktualności

O tym się mówi, czyli plotki i ploteczki z ostatniego tygodnia

O tym się mówi, czyli plotki i ploteczki z ostatniego tygodnia
19 marca
2016 18:59

Mijający tydzień przyniósł nam niewiele premier. Leica oficjalnie zaprezentowała obiektyw APO-Vario-Elmarit-SL 90-280 mm f/2.8-4. Nowe obiektywy pokazał także Schneider Kreuznach. A co słychać w plotkach?

Uwaga! Poniższe informacje w większości nie są oficjalnymi informacjami producentów i pochodzą często z nieznanych i niepotwierdzonych źródeł.

Canon

Trzy nowe bezlusterkowce jeszcze w tym roku?

Za sprawą serwisu Mirrorless Rumors wracają plotki na temat planów firmy Canon co do rozwoju segmentu bezlusterkowców. Ponoć jeszcze w tym roku na rynku miałyby się pojawić trzy tego typu aparaty Canona. Brak jednak dodatkowych informacji na ich temat.

Coś dla miłośników patentów

Serwis Egami donosi o kolejnych wnioskach patentowych firmy Canon dotyczących m.in. obiektywu 28 mm f/1.4 (rys. 1), systemu stabilizacji w body aparatu (rys. 2.), technologii dającej efekt podobny do stosowania zakrzywionego sensora (rys. 3) oraz bezkorpusowca podobnego do QX1 Sony (rys. 4.).

O tym się mówi, czyli plotki i ploteczki z ostatniego tygodnia
Źródło: egami.blog.so-net.ne.jp

O tym się mówi, czyli plotki i ploteczki z ostatniego tygodnia
Źródło: egami.blog.so-net.ne.jp

O tym się mówi, czyli plotki i ploteczki z ostatniego tygodnia
Źródło: egami.blog.so-net.ne.jp

O tym się mówi, czyli plotki i ploteczki z ostatniego tygodnia
Źródło: egami.blog.so-net.ne.jp

Olympus

Olympus E-PL8

Serwis Digicame Info opublikował zdjęcia przedstawiające rzekomo nowy aparat Olympusa z linii PEN - model E-PL8.

O tym się mówi, czyli plotki i ploteczki z ostatniego tygodnia
Źródło: digicame-info.com

O tym się mówi, czyli plotki i ploteczki z ostatniego tygodnia
Źródło: digicame-info.com

O tym się mówi, czyli plotki i ploteczki z ostatniego tygodnia
Źródło: digicame-info.com

Olympus Stylus TG-Tracker

Niewykluczone, że wkrótce w portfolio firmy Olympus znajdzie się także nowy aparat o wzmocnionej konstrukcji odpornej na czynniki zewnętrzne. Szczegóły na jego temat nie są znane. Pojawiła się jedynie nazwa - Stylus TG-Tracker, zarejestrowana w jednym z indonezyjskich urzędów.

Panasonic

Nowy bezlusterkowiec dla początkujących fotografów

Serwis 43 Rumors donosi, że w przeciągu kolejnych 3-4 tygodni firma Panasonic zaprezentuje nowy bezlusterkowiec z matrycą Mikro 4/3 przeznaczony dla początkujących fotografów. Razem z nim pojawić miałby się też nowy obiektyw z segmentu „premium”.

Panasonic LX200

Pojawiła się nieoficjalna specyfikacja aparatu Panasonic LX200. Według serwisu CameraBeta model ten będzie wyposażony w 20-megapikselową matrycę Live MOS od Sony (z obsługa ISO do 51200), system AF z technologią DFD, duży elektroniczny wizjer OLED, uchylny ekran LCD, wbudowany filtr ND oraz lampę błyskową.

Sony

Sony A5300

Plotki głoszą, że na przełomie maja i czerwca firma Sony zaprezentuje nowy bezlusterkowiec z mocowaniem E przeznaczony dla entuzjastów fotografii - model A5300.

Aparaty QX znikną z rynku w Europie i USA?

Pojawiły się plotki na temat produktów Sony z serii QX (aparaty bez korpusu, współpracujące ze smartfonami). Jedno ze źródeł serwisu Sony Alpha Rumors sugeruje, że modele te mają ponoć zniknąć za jakiś czas z rynku sprzedażowego w Europie i USA.

Coś dla miłośników patentów

Być może poznamy wkrótce plany co do dostępności serii QX w Europie i USA, a tymczasem serwis Egami donosi o nowym wniosku patentowym (koncepcji) firmy Sony na kolejny tego typu aparat, tym razem zaprojektowany z myślą o robieniu autoportretów.

O tym się mówi, czyli plotki i ploteczki z ostatniego tygodnia
Źródło: egami.blog.so-net.ne.jp

O tym się mówi, czyli plotki i ploteczki z ostatniego tygodnia
Źródło: egami.blog.so-net.ne.jp

O tym się mówi, czyli plotki i ploteczki z ostatniego tygodnia
Źródło: egami.blog.so-net.ne.jp

Zeiss

Zeiss Milvus 135 mm f/2 Apo Sonnar

Plotki głoszą, że kolejnym obiektywem zaprezentowanym przez firmę Zeiss będzie model z linii Milvus - 135 mm f/2, następca obiektywu Apo Sonnar T 135 mm f/2. Jego premiera może się odbyć jeszcze w maju.


Komentarze czytelników (38)
  1. Soniak10
    Soniak10 19 marca 2016, 19:19

    "Jedno ze źródeł serwisu Sony Alpha Rumors sugeruje, że modele te mają ponoć zniknąć za jakiś czas z rynku sprzedażowego w Europie i USA. "

    Niesamowite: po takim fantastycznym sukcesie rynkowym i wydaniu na te produkty grubych milionów, tak po-prostu mają "zniknąć z rynku sprzedażowego"? I nawet doroczna nagroda "za najlepsze coś" nie zmieniała losów tego wynalazku? Oj Sony, Sony...
    Ps: a obiektywu dłuższego niż 240mm dla bagnetu E to jak nie było, tak nie ma.

  2. grabskim
    grabskim 19 marca 2016, 19:37

    Może słyszeliście coś o Irix? ;)

  3. Bahrd
    Bahrd 19 marca 2016, 20:03

    Nie, ale Irix 15mm/f2.4 wygląda solidnie.

    PS
    Moim zdaniem na serwisie plotkarskim Canona przebojem tego tygodnia było
    pudełko (w wersji produkcyjnej!!) od Canona 1D X Mk II

  4. LarsikOwen
    LarsikOwen 19 marca 2016, 20:14

    Warto się zastanowić (ale nie warto sprawdzać) czy to nie są najskromniejsze ploteczki w historii portalu. To mogłoby znaczyć, że pt. Optyczni testują już potajemnie D500 i K1 :)

  5. cygnus
    cygnus 19 marca 2016, 20:26

    Cha cha... aparat do robienia autoportretów przy pomicy komury. To ma zastąpić kijek?
    Nie wiem w jaki sposób bez kijka (półtorametrowego) nawet z genialnym wynalazkiem Sony da się uniknąć karykaturalnego przerysowania, tak ulubionego w serwisach społecznościowych,

  6. cygnus
    cygnus 19 marca 2016, 20:28

    @LarsikOwen: oby Twoje słowa ciałem się stały, choćby już w Wielkim Tygodniu!

  7. handlowiecupc
    handlowiecupc 19 marca 2016, 20:31

    Testują A9 czyli średni format.

  8. ***s***
    ***s*** 19 marca 2016, 21:12

    Soniak10 19 marca 2016, 19:19 "Jedno ze źródeł serwisu Sony Alpha Rumors sugeruje, że modele te mają ponoć zniknąć za jakiś czas z rynku sprzedażowego w Europie i USA. "


    Obrazili sie na DJI ze wybral Panasonica niz kompletny system QX. To byla swietna platforma pod drony ale nie wyszlo. Gdzie liczy sie kazdy gram tam Panasonic z 4/3 wygrywa i wygrywac bedzie.

  9. TRI-X
    TRI-X 19 marca 2016, 21:22

    handlowiecupc- na miłość boską i do jasnej anielki, A9 to nie średni format. Według normy DIN A9 to 37mm x 52mm czy 437 x 614pixeli przy 300ppi

  10. gamma
    gamma 19 marca 2016, 21:56

    fajnie by bylo, gdyby PANASONIC w koncu zrobil pod m43 2 szkla:
    - stalke 17mm o swietle 2.0 lub lepiej (Olympus ma 2.8, no i 1.8 ale droga)
    - TANI i MALY zoom szerokatny

  11. Wacław Ś.
    Wacław Ś. 20 marca 2016, 00:44

    @LarsikOwen
    Prędzej konkurencja A6300 przekazała, bo już nie jest im potrzebny.

  12. Szabla
    Szabla 20 marca 2016, 09:22

    QX nie mogły być dobrą platformą pod drony ze względu na używanie WiFi do komunikacji.

  13. ero
    ero 20 marca 2016, 13:50

    Soniak, la-ea4 i Tamron 150-600, ew sigma.

    Cały asortyment dużych ogniskowych na mocowaniu A.





  14. kajmanz
    kajmanz 20 marca 2016, 17:21

    Nowy bezlusterkowiec od Panasonica? pierwsze słyszę żeby mieli coś wypuszczać

  15. ciszy
    ciszy 20 marca 2016, 17:52

    Ciekawe czy w a5300 zastisuja sensor z a6300 oraz czy af będzie na podobnym poziomie. Brakuje taniego bez lustra z af pokroju a6300 czy Sony a7r2.

  16. gamma
    gamma 20 marca 2016, 17:53

    @kajmanz czas na nowego panasa z serii GM

  17. ***s***
    ***s*** 20 marca 2016, 17:54

    Szabla 20 marca 2016, 09:22 QX nie mogły być dobrą platformą pod drony ze względu na używanie WiFi do komunikacji.


    Pacz ! To DJI najwiekszy i najpopuarniejszy producent sprawnych dronow o tym pewnie nie wiedzial. Bo do komunikacji w wersji DJI-3 4k oraz wersji standard (tak zreszta jak poprzednich FC 40 i DJI Vision) do komunikacji video tez uzywa WiFi (pioloty w nich sa na 5.4GHz)

  18. ***s***
    ***s*** 20 marca 2016, 17:57

    ciszy 20 marca 2016, 17:52 Ciekawe czy w a5300 zastisuja sensor z a6300 ...


    Pewnie tak i do tego dadza ekran dotykowy zeby tych co kupia 6300 juz calkiem wq...

  19. Szabla
    Szabla 20 marca 2016, 18:38

    @***s***: gdybyś zechciał wysilić neurony, zorientowałbyś się, że pisałem o WiFi stosowanym pomiędzy QX a smartfonami. :)
    @ciszy: system AF oraz matryca z A6000 znajdują się w A5100.

  20. ***s***
    ***s*** 20 marca 2016, 19:22

    Szabla 20 marca 2016, 18:38...... gdybyś zechciał wysilić neurony, zorientowałbyś się, że pisałem o WiFi stosowanym pomiędzy QX a smartfonami.


    Gdybys zechcial wyslic neurony to bys zrozumial ze pisalem o WiFi pomiedzy kamera drona a smartfonem. Komunikacja ta w w/w dronach jest realizowana za pomoca WiFi wlasnie.

  21. ***s***
    ***s*** 20 marca 2016, 19:27

    Szabla 20 marca 2016, 18:38...... gdybyś zechciał wysilić neurony, zorientowałbyś się, że pisałem o WiFi stosowanym pomiędzy QX a smartfonami.


    Gdybys zechcial wyslic neurony to bys zrozumial ze pisalem o WiFi pomiedzy kamera drona a smartfonem. Komunikacja ta w w/w dronach jest realizowana za pomoca WiFi wlasnie. Dlatego czestotliwosc pilota przesunieta jest wyzej do 5.2 MHz poza zasieg WiFi zeby sie wzajemniej sygnaly nie zaklucaly.

  22. Szabla
    Szabla 20 marca 2016, 19:33

    Gadał dziad do obrazu :P

  23. r2mdi
    r2mdi 20 marca 2016, 19:49

    No i sobie pogadali.

  24. MaciekKwarciak
    MaciekKwarciak 20 marca 2016, 21:11

    Czemu ten olympus nie wtyka lampy do tych swoich aparatów?

  25. ciszy
    ciszy 20 marca 2016, 21:28

    Szabla wiem o tym i zastanawiam się czy i tu bedzia tak samo i dzięki czemu będzie normalna cena. Ach i żeby dali stabilizację matrycy....

  26. obserwator16
    obserwator16 20 marca 2016, 22:40

    Dodam do plotek,ze wyczytalem w necie,ze Canon wreszcie ogarnol matryce ze juz nie oddstaja tak od matryc sony. Wyczytalem tez,ze po wypuszczeniu 5dmk4 czy jak tam inaczej bedzie sie zwal nastepca trojki odswieza tez 5ds-(r) brzmi fantastycznie, ale logicznie.

  27. Szabla
    Szabla 20 marca 2016, 23:50

    @ciszy: A6000 pozostanie jeszcze długo w ofercie.

  28. ciszy
    ciszy 21 marca 2016, 05:27

    Szabla a czy ktoś cos mowil o tym ze maja go usunąć z oferty? Cos ci się chyba źle zrozumialo? Przeczytalo? Jakiś taki nie swój ostatni czasy jesteś.

    A kiedy cos 300mm i więcej?

  29. Szabla
    Szabla 21 marca 2016, 08:00

    Trzeba pisać bezpośrednio? Co za czasy... :P

  30. k0nrad
    k0nrad 21 marca 2016, 09:17

    @gamma

    Patrząc na dotychczasowe ogniskowe obiektywów Panasonica, to raczej nie zrobią 17mm, prędzej kolejną wersję 20mm, nawet z tym samym światłem 1.7 - szybszy i cichszy AF by się w tej ogniskowej przydał, zwłaszcza biorąc pod uwagę nacisk Panasonica na wideo.

    Z drugiej strony, kto ich tam wie, może kiedyś nagle stwierdzą, że 17mm to je ono i zmienią zwyczaje ;)

    ______

    A jak już przy m43 jesteśmy... Nieźle nawet ten E-PL8 nawet wygląda, ciekawe jaki sensor do niego włożyli (wątpię jakoś w 20MP z PEN-F) i stabilizację - jeśli 3-osiowa, to będzie wart rozważenia jako drugi korpus, a jak nie - to przynajmniej ceny E-PL7 polecą w dół :)

  31. kajmanz
    kajmanz 21 marca 2016, 12:01

    @gamma aaa no tak. Tak się właśnie zastanawiałem nowe aparaty z serii G, GX i GF już są i tak się zastanawiałem czy nowa seria będzie, a tu strare dobre GM :)

  32. druid
    druid 21 marca 2016, 15:14

    Czyli nadal nie ma nawet nadzieji na to by była perspektywa wymiany leciwego 5D mkII na coś lżejszego, z dużo lepszym AF, odchylanym ekranikiem i Dual-Pixel.
    2,5 roku po premierze 70D Canon nadal nie wpadł na pomysł by zrobić taki sam korpus tylko z dużą matrycą. Żałosne :/

  33. arra
    arra 21 marca 2016, 20:33

    @druid: spokojnie, będzie w tym roku 6D II z dualpixel i odchylanym ekranem. Do tego czasu spokojnie dociągnę moim leciwym już 6D. Ostatnie premiery oraz rewelacyjny korpus jakim jest 6D zupełnie pozbawiły mnie parcia na nowości, czego i Tobie życzę.

  34. cedrys
    cedrys 22 marca 2016, 06:55

    A ja zaczekam na to 6D2, żeby się upewnić iż ma DP - wtedy kupię drugi 6D, i nie ze względu na cenę. Jest to najlepszy korpus jaki przypadkowo udało się wypocić Canonowi w tej klasie.

  35. 22 marca 2016, 13:48

    @cedrys

    A co jest w tym 6D takiego cudownego, AF z jednym punktem krzyżowym?

  36. druid
    druid 22 marca 2016, 14:13

    @Borat

    Dokładnie, 11 punktów z czego tylko jeden dobry krzyżowy. To prawie jak w 5D mkII. To jest śmieszne, że nadal coś takiego sprzedają a ludzie się emocjonują co to za super sprzęt. Lubię 5DII za jakość obrazka, ale komfort i kultura pracy jaką daje 70D sprawia, że dużo częściej z niego korzystam. Pewny AF z szeroko rozstawionymi punktami, gdzie nie trzeba przekadrowywać po wyostrzeniu (a wiadomo czym to się kończy w przypadku bardzo płytkiej GO), a w razie gdy nawet fazowy zawiedzie jest zawsze Dual-Pixel którym trafia prawie bezbłędnie. Ile jeszcze trzeba będzie czekać by takie coś wyszło z matrycą FF??

  37. Chris62
    Chris62 23 marca 2016, 17:28

    druid
    21 marca 2016, 15:14 

    Czyli nadal nie ma nawet nadzieji na to by była perspektywa wymiany leciwego 5D mkII na coś lżejszego, z dużo lepszym AF, odchylanym ekranikiem i Dual-Pixel.
    2,5 roku po premierze 70D Canon nadal nie wpadł na pomysł by zrobić taki sam korpus tylko z dużą matrycą. Żałosne :/
    --
    Może by i wpadł ale skoro każda premiera to ochy i achy plus wyśmiewanie konkurencji za każdą nowość i owczy pęd klientów po najnowszego Canona to po co?

  38. arra
    arra 24 marca 2016, 19:26

    @druid,

    Jak nie masz pojęcia o czym piszesz to lepiej nie pisz. Jakość AF w 6D w porównaniu z 5Dii, którego szczęśliwie się pozbyłem, to niebo a ziemia. Teraz ma 95% trafionych nawet z Tamronem. 6D to jest korpus któremu mogę zaufać, dokładnie tak jak miałem kiedy jeszcze byłem posiadaczem Nikonów. 5D niestety do takich korpusów się nie zaliczał.

Napisz komentarz

Komentarz można dodać po zalogowaniu.


Zaloguj się. Jeżeli nie posiadasz jeszcze konta zarejestruj się.