Irix 15 mm f/2.4 - przykładowe zdjęcia
W serwisie Flickr można znaleźć przykładowe zdjęcia wykonane zaprezentowanym w marcu pełnoklatkowym obiektywem Irix 15 mm f/2.4.
W galerii zdjęć można znaleźć 10 przykładowych fotografii wykonanych obiektywem Irix 15 mm f/2.4 w wersji Blackstone, podpiętym do aparatu Canon EOS 5D Mark III.
Przypominamy, że na budowę optyczną obiektywu Irix 15 mm f/2.4 składa się 15 soczewek ułożonych w 11 grupach, w tym dwa elementy są asferyczne, trzy ze szkła HR (o wysokiej refrakcji) i dwa ze szkła ED (o zmniejszonym współczynniku dyspersji).
Zobaczcie również: Irix 15 mm f/2.4 w naszych rękach
Komentarz można dodać po zalogowaniu.
Zaloguj się. Jeżeli nie posiadasz jeszcze konta zarejestruj się.
Zdjęcia jakoś bez szału. Na ich podstawie mogę stwierdzić jedynie, że praca pod światło idealna nie będzie.
Pewnie mi umknęło: kiedy będzie dostępny w Polsce?
Ciekawe kiedy zdjęcia przykładowe z 11mm f4 :)
Ciekawe kiedy zdjęcia przykładowe z 15mm f/2.4 .... na f/2.4 ;)
Lewy dolny róg, krzaki powyżej kamieni się rozmywają...:
link
teraz rzesza specjalistów od krzaków będzie się doszukiwać. A ja napiszę świetne szkło, widać że po przymknięciu da się nim uzyskać dobrą jakość nawet w rogach kadru, a na f/2.8 ma ładny bokeh i jednocześnie trzyma ostrość gdzie trzeba. Może być konkurent dla zeissa,. Brawa dla producenta!!!
A tu krzaki z prawej:
link
A tu krzaki z prawej:
link
Wygląda dobrze.
@bogumił - jak Ci szkło w pierwszym planie jest OK, drugi rozmywa, a trzeci znów ostry, to nie jest wina szkła, tylko wiatru ;)
Można będzie coś powiedzieć dopiero oglądając RAWa bez żadnych korekt bo wiele z tych zdjęć zostało poddanych obróbce szczególnie te z kościoła.
Bardzo przyzwoicie. Ciekawy obiektyw
sloma_p
Przypuszczam, że przypuszczasz, że nie wpadłem na podobną analizę planów. Chylę więc czoła przed Twoją przenikliwością, ale moja wskazuje na wady optyczne - przy czasie naświetlania 1/400 s, z ogniskową 15mm...
A i kolory też jakieś takie sprane.
@bogumil - no widzisz, ja bez złośliwości, a Ty jakieś dziwne odpowiedzi. Nie zastanawiałem się czy wpadłeś, czy nie, jak kamienie są ostre, a krzewy za nimi nie, to albo jest to cholernie dziwna aberracja sferyczna (nie wiem, czy poza teorią da się taką wyczarować), albo warunki były takie, a nie inne, ew. ktoś majstrował z obróbką.
sloma_p Czy chcesz przez to powiedzieć, że inteligenty i kulturalny dżentelmen posądza innych o złośliwości? Faktycznie oczka nie puściłem ";)" jak Ty, ale chyba nie masz o to żalu?
Z tą wadą sytuacja wygląda podobnie jak z kroplą wody, która upadnie na przednią soczewkę, a wówczas tylko wybrany fragment kadru jest rozmyty.
Więc nie są to raczej jakieś dziwne abberacje czy czary, a być może takie a nie inne zachowanie soczewki/ek, w obszarze poza osią optyczną obiektywu...
Spoko ;)
Gdyby to była wada optyczna, byłaby obecna na każdym zdjęciu i we wszystkich narożnikach klatki, a nie tylko w jednym, dodatkowo raz prawym, raz lewym, u dołu, a kamienie na pierwszym planie też nie byłyby ostre. Nie wiem co tam się stało, może rzeczywiście był jakiś syfek na soczewce, może zdjęcie jest składane z kilku, może co innego. Jak ktoś zrobi zdjęcie płaskiej tablicy testowej, będziemy wiedzieć, czy to wada optyczna i w jakim zakresie.
"a kamienie na pierwszym planie też nie byłyby ostre" - niekoniecznie - poczytaj sobie o krzywiźnie pola i obejrzyj (tu w tescie na Optycznych) jak zachowuje sie canon 14mm 2.8II. Ostatnie zdjęcie w przykładowych na f/11, gdzie po bokach z lewej i prawej (mozemy przyjac, że to nieskończoność) jest mydło i powidło, a w samym rogu na dole trawka jest ostra (blisko)
Toż pisałem o tym wyżej ;) Tylko tu musiałaby być on wyjątkowo dziwna - nieostry masz tylko nazwijmy to drugi plan, przed nim i za nim jest OK. Gdyby to była krzywizna pola, to miałbyś nieostrą wodę. W C14 mk II masz różnica blisko-niemal nieskończoność, a tu masz kamienie ostre bezpośrednio przed tymi krzakami i rozmyte krzaki. Mógłby to być jakiś "dip" w płaszczyźnie ostrości (takie rzeczy się zdarzają), ale wtedy powinien być okręgiem i taki sam efekt powinien być w każdym narożniku.
Praca pod światło może nie idealna ale całkiem ok. A bliki przyjemne dla oka. Na optymalnej przysłonie obiektyw ostry. Ciekawe jak będzie na f2.4. Po tych fotkach na razie obiektyw zapowiada się dobrze...
Winieta w rogach Bardzo duża, dystorsja pola też jest widoczna.
Nie dali ich zrobić dobremu fotografowi. Ach te oszczędności.
Sunstar jak z zooma.
Panowie Waldorf i Statler na posterunku...
Na tych zdjęciach dystorsja, CA i winietowanie nie były korygowane.
Niepokoi tylko brak zdjęć na 2.4.
" Didymos
18 kwietnia 2016, 07:12
Niepokoi tylko brak zdjęć na 2.4."
Słuszna uwaga.
Przypadków nie ma, są tylko znaki.
Hm, zgapili od was skrzynke na listy
Coś pokombinowali.
Winietowanie raz jest na średnich przysłonach, a innym razem znika na małych.
Skrzynka jest na f2,4
a kiedy 10mm f/5.6 HELIAR-HYPER WIDE Aspherical i Voigtlander 12mm F5.6 Aspherical III?
Informacja dla tych, którzy weszli tu później:
Na początku zdjęć w galerii było tylko kilka i tylko na mocno przymkniętej przysłonie. Dopiero później pojawiły się zdjęcia na otwartej przysłonie i ogólnie więcej zdjęć.
Zdjęcia jak zdjęcia, obiektyw jak obiektyw - ale naruszenie praw autorskich Optycznych zdjęciem skrzynki pocztowej skandaliczne ;)
Trzy ostatnie zdjęcia pojawiły się dziś po 8; że były później można wywnioskować nawet z liczby wyświetleń.
Lepiej nie pisz "trzy ostatnie", bo przecież mogą dodać kolejne...
Jak w tytule na głównej stronie przeczytałem "przykładowe zdjęcia" to pomyślałem, że testujcie ;)
Z dystorsją chyba lepiej niż u Samyang 14 / F 2.8
Z ostrością trudno powiedzieć ?
Flary w normie...
O, rzeczywiście, pojawiło się zdjęcie skrzynki na pełnej dziurze! Jak na razie, szkło wygląda bardziej, niż przyzwoicie. Czekam z niecierpliwością na test komy i wnioski na temat powtarzalności/jakości produkcji.
@oxygenum - dystorsji nawet nie ma co porównywać do samyanga, bo dzieli je przepaść, ot choćby na poniższych przykładach
link
link
Gdyby do czegoś się przyczepić w Irixie, to bokeh nie zachwyca. Na razie inne wady się nie rzucają w oczy.