Kończący się tydzień nie przyniósł nam żadnych spektakularnych premier. Na szczęście niebawem może się to zmienić, gdyż w najnowszym zestawieniu najciekawszych plotek znaleźć można kilka informacji o nadchodzących produktach.
Uwaga! Poniższe informacje w większości nie są oficjalnymi informacjami producentów i pochodzą często z nieznanych i niepotwierdzonych źródeł.
Canon
Coś dla miłośników patentów
Firma Canon złożyła dwa kolejne wnioski patentowe dotyczące obiektywów. Pierwszy z nich opisuje konstrukcję pełnoklatkowego obiektywu o zakresie ogniskowych 28-560 mm i świetle f/2.8-5.6, w drugim natomiast przedstawiono zaprojektowany dla systemu EOS M model EF-M 15-50 mm f/3.5-5.6 IS STM.
Nowy Canon EF 70-300 mm f/4-5.6 IS USM
Plotki głoszą, że latem Canon zaprezentuje nową wersję obiektywu EF 70-300 mm f/4-5.6 IS USM. Podobno jego premiera ma się odbyć po tym, jak na rynku pojawi się wyczekiwany EF 16-35 mm f/2.8L III.
Fujifilm
Fujifilm X-T2
Bezlusterkowiec Fujifilm X-T2 zbliża się do nas wielkimi krokami. Najlepszym na to dowodem jest niniejszy film umieszczony w sieci przez serwis Fuji Rumors.
Olympus
Olympus Stylus TG-Tracker
Do sieci wyciekły kolejne zdjęcia nadchodzącej kamery sportowej Olympus Stylus TG-Tracker oraz jej dość szczegółowa specyfikacja. Oto one:
- 5 wbudowanych czujników określających położenie, orientację, przyspieszenie, temperaturę i ciśnienie,
- wodoszczelność do 30 m,
- odporność na kurz,
- odporność na upadek z wysokości 2.1 m,
- odporność na nacisk o ciężarze 100 kg,
- obiektyw z 11 soczewek ułożonych w 7 grupach o kącie widzenia 204 stopni (w wodzie 94 stopnie),
- przysłona f/2,
- zakres ostrości od 0.2 m do nieskończoności,
- procesor TruePic VII obsługujący tryb wideo 4K,
- matryca CMOS BSI 1/2.3 cala o rozdzielczości 7.2 MPix,
- w zestawie z gripem SG-T01 i podwodnym protektorem UP-T01,
- wbudowane WiFi,
- tryb filmów poklatkowych,
- funkcja nagrywania w pętli,
- 5-osiowa stabilizacja,
- zakres czułości ISO 100-1600,
- zakres pracy migawki 1/2 - 1/24000 sek.,
- 1.5-calowy ekran LCD o rozdzielczości 120 tys. punktów,
- tryby wideo 4K/30p i 1080/60p,
- zapis w formacie MOV / H.264,
- wbudowana lampka LED,
- odtwarzanie filmów 4K przez HDMI,
- obsługa kart microSD / microSDHC / microSDXC,
- wymiary: 35 mm x 56.5 mm x 93.2 mm,
- waga: 180 g,
- złącza MicroUSB i HDMI,
- premiera w czerwcu br.,
- dostępny w kolorze czarnym i zielonym.
Olympus OM-D E-M1 Mark II
Mówi się, że następca Olympusa E-M1 zostanie wyposażony w tryb Hi Res umożliwiający wykonywanie zdjęć o wysokiej rozdzielczości, którego będzie można używać z ręki (bez statywu). Oprócz tego z wcześniejszych plotek wiemy, że prawdopodobnie w aparacie zostanie użyty sensor o rozdzielczości 20 Mpix umożliwiający rejestrację filmów wideo w rozdzielczości 4K. W nowym OM-D ma znaleźć się także wizjer o wyższej rozdzielczości oraz ulepszony AF.
Panasonic
Coś dla miłośników patentów
Wśród wniosków patentowych firmy Panasonic znalazł się dokument, w którym opisano dwie wersje obiektywu mającego współpracować z bezlusterkowcami systemu Mikro Cztery Trzecie. Pierwsza z nich posiada zakres ogniskowych 12-100 mm, natomiast druga 12-115 mm. Obydwie mogą pochwalić się światłem f/4.0-5.8.
Pentax
Pentax K-70
W jednym z koreańskich urzędów zarejestrowano aparat Pentax K-70. Oznacza to, iż w ciągu najbliższych kilku miesięcy możemy spodziewać się premiery nowej lustrzanki. Niektórzy spekulują, iż prezentacja tego produktu odbędzie się przy okazji targów Photokina.
Sony
Nowy Sony A99
Pojawiły się dwie plotki na temat nowej wersji lustrzanki Sony A99. Pierwsza z nich wskazuje, że zamiast następcy tego modelu poznamy jej nową odmianę oznaczoną jako A99SW. Będzie to produkt przeznaczony dla fotografów sportowych i fotografów przyrody. Nie znajdziemy w nim przez to trybu wideo, ale w zamian dostaniemy bardzo szybki AF, świetny zakres tonalny i znakomitą jakości obrazu na wysokich czułościach. Druga z nieoficjalnych informacji wspomina o następcy A99, czyli modelu A99 II. Produkt ten ma zostać wyposażony w matrycę o rozdzielczości 36 Mpix, tryb wideo 4K oraz tryb zdjęć seryjnych rejestrujący 10 kl/s. A wszystko to za cenę 3000 USD.
Nowości, nowościami, a na portalu chętnie poczytałbym testy obiektywów. W zeszłym roku w II półroczu było ich pod 30. W tym roku raptem 11.
Czy można by zrobić testy lamp błyskowych, jeśli chodzi o liczbę przewodnią,odwzorowanie kolorów,itd.?
Jesze jak by pojawiły się testy obiektywów na bagnet...."E"eee, te marzenia
Niestety, muszę pochwalić Sony za koncepcję korpusu bez trybu filmowania. Na chwilę obecną wszyscy producenci na siłę próbują zrobić fotografów filmowcami. Ponoć jest nawet teoria iż korpusem bez 4K nie idzie robić zdjęć, a we wszelkich testach są z góry dyskfalifikowane.
AlfredN - w ubieglym roku do konca maja mielismy zrobionych 12 testow, w tym bedzie podobnie. Arek rozkreca sie w drugiej polowie roku :-)
Za to spadnie ocena amatorów ptasich zdjęć, bo czasem aż się prosi o krótki film np z ptasich godów. Trochę to wygląda na sztuczną kastrację i kopiowanie kastracji aparatów Leica.
Oczywiście chodziło mi o Sony A99
Oj, nie mogę się tego OM-D E-M1 mII doczekać. HiRes z ręki to jest to.
Zapomniano o A99WP, który będzie tylko filmował w trybie artystycznym (winieta, czarno-białe, itp.), bez możliwości fotografowania. Nie będzie miał również wizjera, bo profesjonalni artyści kadrują wyłącznie na nieruchomym LCD. :P
@espresso
Nie bardzo rozumiem w czym tu pochwalać kastrowanie aparatów z funkcji, która dzisiaj jest standardem. To taki sam idiotyzm jak usuwanie wyświetlacza. W czym ci przeszkadza możliwość nagrania wysokiej jakości wideo aparatem?
Paru Wizjonerów Olympus musiało nie dostać sprzętu, bo jeden pracownik postanowił go sprzedać na ebay.
Ciekawe ilu to ich było, bo sprzęt był wart $336,000. link
gdyby jeszcze model A99 II mial do tego 5-cio osiowa stabilizacje znana z A7... ech...
Canon 28-560 / 2.8-5.6 - ciekawe jaka waga i wymiary ?
A99SW - co za bzdura. Nie wierzę, żeby nawet w Sony był ktoś na tyle głupi, żeby coś takiego wprowadzać w życie. W A99 II też nie wierzę.
Co do patentów Panasonica, to raczej bym się nie nastawiał, że coś z tego trafi na rynek. Patentów na super-zoomy dla MFT zaczynające się od 12mm trochę jest, zarówno od Panasonica jak i Olympusa, ale jakoś nigdy nie zmaterializowały się w postaci rzeczywistych produktów.
kivit
EF 28-300mm f/3.5-5.6L IS USM waży 1,67kg i ma prawie 20cm długości
ale od Pentax DA 560mm f/5.6 powinien być mniejszy ;)
link
Canon 28-560 mm i świetle f/2.8-5.6 he i waga z 3-4kg a o jakości obrazka nie wspomnę. Idealny spacer zoom z możliwością używania obiektywu jako ciężarka do ćwiczeń...
A99SW zapowiada się bardzo ciekawie aczkolwiek boje się o cenę. Czemu zrezygnowali z trybu filmowania? Czyżby nie starczyło miejsca w środku na kilka komponentów?:) Mogli pozostawić możliwość kręcenia w full HD na pewno nie zaszkodzi a zbierze kilku zwolenników... No i oczywiście stabilizacja z sony a7 II.
Nowy EF 70-300 mm f/4-5.6 IS USM? A po co?? Jest ich tyle. Ostrzejsza wersja DO to owszem. Sam bym kupil.
@ciszy, nie przejmuj się bajkami. One nie dzieją się naprawdę :)
"Nie znajdziemy w nim przez to trybu wideo, ale w zamian dostaniemy bardzo szybki AF, świetny zakres tonalny i znakomitą jakości obrazu na wysokich czułościach."
Znając życie w teście optycznych zakres tonalny wyjdzie ok aczkolwiek Nikon pewnie będzie lepszy AŻ o 0.2, szumy po przepuszczeniu przez ich wolarke będą od 1-2EV wieksze od konkurencji natomiast af przetestuja tylko na leciwym 50mm f1.4 i wyjdzie im ze af jest bardzo przeciętny i mocno odstaje na tle konkurencji:-)
28-560mm - o kant doopy takie obiektywy. czemu producenci maja ciagle cisnienie by podnosic zakres obiektywow uniwersalnych w gore a nie w dol? duzo bardziej na wyjazdy i wczasy praktyczniejszy bylby taki 12-200mm 2.8-4.5 i to w kazdym zakatku swiata. na co komu w spacerniaku 560mm ? - chyba tylko na safarii w Afryce, gdzie do takiego celu zainteresowani kupuja sobie i tak odpowiednio lepszy obiektyw.
@Borat,
Rozumiem iż tryb video to wartość wynikająca z możliwości matrycy ale zapewne podnosi nieco koszt wytworzenia. Ile? Nikt tego nie podaje. Ale samo z nieba nie spada. Programiści też nie mało kosztują. W zasadzie nigdy tego trybu nie użyłem i też nie mam w planach. Zdaje się że nie jestem odosobniony przypadkiem. Spora część pewnie użyła z czystej ciekawości i po jej zaspokojeniu o filmowaniu. zapomnieli.
Jest dokładnie odwrotnie - to obniża koszty, bo aparat jest bardziej uniwersalny i zainteresuje większą grupę osób. :D
paul123 link
A99SW Sport & Wildlife
aż się prosi o wersję A99F dla filmowców
@fides, zapomnialem dopisac ze 12-200 dla matryc aps-c czyli dla pelnej klatki to by bylo ok 18-300mm. 24mm dla FF to standardowy szeroki kat czyli nic ponad norme.
Tak się ostatnio zastanawiałem, dlaczego Sony nie ma szybkostrzelnej wersji A7 ?
Tak z 10 - 12 klatek na sekundę
Parę lat temu kupiłem kamerę video Sony. Zastosowanie amatorskie. Była sporo tańsza od wyższego modelu gdyż nie miała paru funkcji. Np. Nie mogła służyć jako magnetowid. Co prawda dodatkowe funkcje nie były mi zupełnie potrzebne, ale okazało się iż można je łatwo odblokować. Zapewne z aparatami jest podobnie. Wyższa cena za modele z trybem video rekompensowała by poniesione koszty przez producenta. Standardowe aparaty miały by korzystniejsze ceny. Wówczas by też się okazało na ile rzeczywiście niezbędny jest tryb video... Myślę że max 5%.
@ espresso: "Zdaje się że nie jestem odosobniony przypadkiem. Spora część pewnie użyła z czystej ciekawości i po jej zaspokojeniu o filmowaniu. zapomnieli."
Nie zdaje Ci się.
Jeśli miałbym zyskać "bardzo szybki AF, świetny zakres tonalny i znakomitą jakości obrazu na wysokich czułościach", a poświęcić tryb filmowy, to nie wahałbym się ani chwili..
Kiedyś tu były jakieś dyskusje i dywagacje że matryca projektowana z uwzględnieniem możliwości filmowania jest inna niż taka która tej możliwości nie ma. Nie wiem, czy to była prawda, czy też ktoś banialuki pisał. Wydaje się że jest to jednak cokolwiek prawdopodobne.
Oglądałem ostatnio obrazki z D610 i A7. W obu niby taki sam 24MPix FF, ale fotki z Sony jakieś takie bardziej ciapowate. Tak się zastanawiam, czy matryca która ma pracować wyłącznie w trybie LV jest inna, bardziej szumiąca, niż ta lustrzankowa, gdzie LV jest tylko dodatkiem? A może to ciągła praca i problemy z odprowadzaniem ciepła?
Myślę że podobne problemy mają konstruktorzy budując "filmujące" aparaty fotograficzne.
PS. Ciekawe jak będzie z matrycą w X-T2? Wszak w teście Optycznych, X-Pro2 zaliczył termiczną wpadkę.
Nowy A99II nie będzie miał trybu video w hołdzie pierwszemu aparatowi pełnoklatkowemu sony - A900 który też go nie miał.
MaciekKwarciak
może ołtarzyk
albo pomnik na Krakowskim...
Na Krakowskim już nie będzie miejsca. :)))
Kopernikowi zamiast cyrkla da się A900 link
@zgred37, D610 i A7 mają różne matryce.
IMX128, IMX157
Imponujące parametry techniczne tej nowej "kamerki" Olympusa - mam na myśli wagę ponad 180 g. Może nadwyrężyć kark (lub coś innego). A tak poza tym ma naprawdę dobre parametry, pytanie jak to się będzie przekładało w praktyce na jakość zdjęć i filmów.
@espresso
Usunięcie filmowanie nie wpływa w żaden sposób na niższa cenę wręcz przeciwnie producenci jeszcze każą sobie za to dopłacać co jest już w ogóle absurdem.
[–]danyisill 2 punkty 11 miesięcy temu
░░░░░░░░▄▀░░░░░░░░░░░░░▒▒▒▒▒▄░░░░░░░░░
░░░░░░▄▀▒▒▒▒░░░░▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒█░░░░░░░░
░░░░░█▒▒▒▒░░░░▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒░░░░▒▒█░░░░░░░
░░░░█▒▒▄▀▀▀▀▀▄▄▒▒▒▒▒▒▒▒▒▄▄▀▀▀▀▀▀▄░░░░░
░░▄▀▒▒▒▄█████▄▒█▒▒▒▒▒▒▒█▒▄█████▄▒█░░░░
░█▒▒▒▒▐██▄████▌▒█▒▒▒▒▒█▒▐██▄████▌▒█░░░
▀▒▒▒▒▒▒▀█████▀▒▒█▒░▄▒▄█▒▒▀█████▀▒▒▒█░░
▒▒▐▒▒▒░░░░▒▒▒▒▒█▒░▒▒▀▒▒█▒▒▒▒░░░░▒▒▒▒█░
▒▌▒▒▒░░░▒▒▒▒▒▄▀▒░▒▄█▄█▄▒▀▄▒▒▒░░░░▒▒▒▒▌
▒▌▒▒▒▒░▒▒▒▒▒▒▀▄▒▒█▌▌▌▌▌█▄▀▒▒▒▒▒░░░▒▒▒▐
▒▐▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▌▒▒▀███▀▒▌▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▌
▀▀▄▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▌▒▒▒▒▒▒▒▒▒▐▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒█░
▀▄▒▀▄▒▒▒▒▒▒▒▒▐▒▒▒▒▒▒▒▒▒▄▄▄▄▒▒▒▒▒▒▄▄▀░░
▒▒▀▄▒▀▄▀▀▀▄▀▀▀▀▄▄▄▄▄▄▄▀░░░░▀▀▀▀▀▀░░░░░
▒▒▒▒▀▄▐▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▐░░░░░░░░░░░░░░░░░
qbic, jestes przedszkolakiem?
Yes sir.
W dzisiejszych czasach placimy aby nie oglądać reklam, aby nie dodawali nam cukru do jedzenia aby nie mieć LCD czy filmowania. Ciekawe za co jeszcze placic będziemy...
Ale jeżeli na prawdę dzięki braku możliwości karęcenia filmów af będzie szybszy, bufor na foty większy to jestem za...
Fajne wzorki :)
28-560 2.8 - 5.6? To będzie ważyło tyle co Sigma 300-800 5.6.
@ciszy
Już nawet Szabla Ci powiedział, że to jest bzdura więc nie wiem po co nakręcasz temat. Wiadomo, że Sony czegoś takiego nie zrobi, to byłby bez sens. Inna sprawa, że technologia SLT przez stratę światła sama w sobie wyklucza opcję wyjątkowej jakość na wysokich czułościach, względem innych lustrzanek czy A7.
Nikon przecież zrobił tego swojego Df bez filmowania i chyba okazała się to wtopa sprzedażowa. Przynajmniej na optycznych nikt nawet go jeszcze nie ocenił.
druid, sądzisz że brak trybu filmowania jest tego przyczyną?
Naturalnie.
Sony szykuje nastepce A99 a takze wedlug plotek A9. W swej nachalnosci na bezlusterkowce, nie zdziwilbym sie jakby korporacja wydymala swoich klientow dajac im jako nastepce A99 model ktory jest tylko do zdjec, mimo ze moglby filmowac bez wiekszych przeszkod. Natomiast jak ktos chce krecic filmy to niech kupuje A9 z bagnetem E gdzie nie ma prawie zadnych obiektywow a te co sa, kosztuja krocie a i nie oferuja dobrego swiatla.
Dobra wiadomosc od Sony. Aparat fotograficzny z mozliwoscia filmowania to jak kon z szescioma nogami i bez glowy, albo mini cooper na gasienicach z armata 82 mm. Jakosc obrazu jest genialna ale sposob odczytu ruchomych obrazkow jest zalosny, (patrz smigla helikopterow lub dronow). Bawmy sie.
Zamiast publikować niedorzeczne pogłoski o 28-560 mm róbcie lepiej więcej testów najnowszych aparatów i szkieł . ( Dobrze że przynajmniej na sąsiednim portalu takowe się ukazują )
@paul123: "prawie" - słowo klucz. :P
@ druid: "Naturalnie"
Biorąc pod uwagę dlaczego ja nie sprawiłem sobie Nikona Df, to "naturalnie" się mylisz. Podstaw decyzji innych potencjalnych nabywców nie będę komentował, bo ich nie znam.
@druid
"technologia SLT przez stratę światła sama w sobie wyklucza opcję wyjątkowej jakość na wysokich czułościach, względem innych lustrzanek czy A7."
Mam dwie przejściówki pod Sony a jedna manualna bez lustra itp druga to la-ea4 zrobilem eksperyment podpiolem ten sam obiektyw na 2 różne przejściówki aby zmierzyć stratę swiatla i wynosi 1/3 EV czy ty na prawdę uwazasz ze strata takiej ilości światla uniemożliwia ty co napisali? Serio?
@Paul123
Chyba masz dane z przed 2 lat. Z tego co wiem samych zaissow i Sony jest 21 do tego samyangi voigtlandery itp nie wiem czy juz nie jest z 50 tego, nie chce mi się liczyć.
Jasnych szkielek jest pelno od standardowych zoomow 2.8 po stali 1.8 i 1.4. No chyba ze mówisz o stalkach systemowych f0.95.
Tanie 28-70, 50 1.8, 28 2 i pelni innych manuali. 24-240 taki średnio cenowy
Mz wygląda to bardzo dobrze link
link
link spójrzcie na transmisję w porównaniu z Otus
"technologia SLT przez stratę światła sama w sobie wyklucza opcję wyjątkowej jakość na wysokich czułościach" - co ma piernik do wiatraka, co za bzdury wypisujesz? Jak podepniesz o 1/3-1/2 EV ciemniejszy obiektyw, to o ile ci się pogorszy jakość na wysokich czułościach? Poza tym w wielu modelach lustrzanek trzeba stosować krótsze czasy/wyższe ISO przez wibracje od lustra, przy nich te 1/3 EV to pikuś.
To oczywiście dotyczyło @druida.
abo to link
@ciszy... obiektywy FE mnie interesuja. Nie te do A6000 tylko do A7 czy byc moze nadchodzacej A9. 24-70 i 70-400 tylko w wersji f4. 24-70/2.8 dopiero wychodzi za cene 10tys zl. Stalka 50mm w wersji f1.8 za chyba 5tys zl. No co to jest? Chyba was Bog opuscil. Za ta cene to w canon/nikim maja 50mm/1.2
Ale gorsze :)
link
Chodzi o to że do nikona Df jak na razie jest tylko jeden obiektyw odpowiadający klimatem czyli 58 1,4. Niestety nie wszyscy, jak na razie, docenili jego sferyczną płaszczyznę ostrości.
@ MaciekKwarciak: "... sferyczną płaszczyznę ostrości".
Jeśli sferyczną, to raczej nie płaszczyznę.
Nie żebym się czepiał, tylko tak dla porządku wspomniałem. :)
@paul123
Toc ci mowie. Pamiętaj, ze to mlody system a producent obral taka stragedie ze najpierw robi szkla pro może później bedzie więcej tanich.
Tak 24-70 2.8 jest drogie tak samo drogie jaki identyczne canonowskie czy nikonowskie w momencie pojawienia się na rynku a wiec cena nie odbiega wcale od konkurencji.
Zawsze można kupić la-ea4 i używać starych minolt. Może i drogo na pierwsza myśl. Ale jeżeli masz z 3-4 szkla pod bagnet A to juz wcale tak drogo to nie wychodzi ponieważ cena się" rozklada na kilka szkiel" np uzywalem a7 z Minolta 100-200 4.5 bardzo tajne szkielko za jedyne 300zl.
Masz tez tanie 28 2, 50 1.8 i 28-70.
tripper22 maja 2016, 17:33A99SW - co za bzdura. Nie wierzę, żeby nawet w Sony był ktoś na tyle głupi, żeby coś takiego wprowadzać w życie.
Coty, oni sie dopiero rozgrzewaja w tej glupocie. Po wywaleniu swietnej stopki Minolty i zastapieniu niezdarnej jakiejs z ktorej po kilku godz noszenia w torbie bez zabezpieczenia wylamuja sie kontakty, po wywaleniu GPS z turystycznych aparatow (choc byli w tym pionierami) , po wywaleniu sterownikow wireless lamp blyskowych choc byli w tym najlepsi i to od pierwszych modeli , po wywaleniu dotykowego ekranu z korpusu w ktorym jest taki potencjal wyboru pola AF nic nie od Sony juz nie zdziwi jesli chodzi o sztuczne pogarszanie sprzetu.
Z_photo......Nie zdaje Ci się. Jeśli miałbym zyskać "bardzo szybki AF.......
Jesli mialbym zyskac BMW 530xd i oddac tryb filmowy to tez bym to zrobil.
Coraz gorszy ten portal, to widać, słychać....
Testów mało, jakby na lekarstwo i jakieś takie ostatnio robione na kolanie.
Nawet już ludziska opinii o sprzęcie nie zamieszczają, gdyż widzą co się dzieje.
....A może w narodzie następuje wtórny analfabetyzm, przestali rozumieć słowo pisane, to i pisać też nie potrafią?
Teraz przecież się tylko lajkuje. Co za czasy Panie, co za czasy nastały?
***s***, rozbawiłeś mnie z rana. Wielkie dzięki! :D
@Z_photo płaszczyzna może być sferyczna. Nie każda przestrzeń jest euklidesowa :)
Właśnie :)
@ag czy pamięć mnie nie zawodzi? Ty użytkowałaś SLT prawda?