Bezlusterkowy system Sony E, czyli wykorzystujący sensory APS-C, rozwija się znacznie mniej dynamicznie niż jego pełnoklatkowy odpowiednik. Mimo, że początki tego bagnetu to właśnie modele z mniejszymi matrycami (seria NEX), to od dobrych kilku lat priorytetem dla firmy bez wątpienia pozostają aparaty i obiektywy FE.
W zeszłym tygodniu ukazała się pierwsza część artykułu „Jaki aparat na wakacje?”, w której skupiliśmy się na dwóch z czterech typów fotografów szukających sprzętu na urlop. Dzisiaj zapraszamy do drugiej części wpisu, która, mamy nadzieję pomoże, Wam w wyborze idealnego aparatu na wakacje i nie tylko.
Jaki jest najlepszy aparat na wakacje? Prawdopodobnie wiele osób zadaje sobie to pytanie właśnie teraz, kiedy zbliża się sezon urlopowy. W internecie znajdziemy wiele wpisów i filmów na ten temat, z różnymi poradami i „idealnymi” modelami.
Premierę kompaktu ZV-1 trudno określić mianem ciekawej z punktu widzenia fotografa. Nie oferował on bowiem niczego nowego, czego do tej pory nie dało się znaleźć w jednym z modeli serii RX100.
Niedawno odbyła się premiera czwartej generacji aparatu Leica M w wersji Monochrom. Choć czarno-białe, cyfrowe Leiki są z nami od niemal 10 lat, wciąż budzą sprzeczne emocje. „Przecież to bez sensu” – mówią niektórzy – „Po co płacić jeszcze drożej za i tak bardzo drogi aparat, skoro w każdej cyfrowej kamerze znajdziemy opcję rejestrowania plików w czerni i bieli”.
Gdy spojrzymy na portfolio bezlusterkowych aparatów pełnoklatkowych Nikona, łatwo zobaczymy, że pomiędzy modelami Z7 (II) oraz Z9 istnieje luka. Oczywiście widać ją nie tylko w \"cyferkach\", ale także po przypatrzeniu się specyfikacji obu aparatów.
Od czasu wejścia praktycznie wszystkich większych producentów sprzętu fotograficznego w segment pełnoklatkowych bezlusterkowców minęło już kilka lat i widać wyraźnie, że gałąź ta dominuje obecnie, zarówno jeśli chodzi o statystyki sprzedaży i zysków z niej, jak i tempo rozwoju i liczbę premier korpusów i obiektywów.
Używane aparaty fotograficzne to temat, który zapewne rozważał prawie każdy fotograf. Sprzęt fotograficzny to nie najmniejszy wydatek, więc chęć zmniejszenia przeznaczanej na niego sumy to nie rzadkość.
Marka Viltrox narodziła się w 2009 roku, jej właścicielem jest firma JYC Technology (HK) Co. Ltd. mająca swoją siedzibę chińskim mieście Shenzhen. Pierwszymi produktami Viltroxa były adaptery, które pozwalały podłączać obiektywy jednych systemów fotograficznych do korpusów innych.
Canon EOS R5 C został zaprezentowany niecałe dwa lata po swoim fotograficznym „kuzynie”, czyli EOS-ie R5. Z pozoru oba korpusy różni niewiele — korzystają z wielu tych samych kluczowych komponentów, takich jak matryca, czy procesor i mają identyczny układ elementów sterujących, wizjer i ekran.
Po dzisiejszej premierze liczba aparatów systemu Canon RF liczy już „okrągły” tuzin. W ostatnim czasie producent skupia się na segmencie modeli amatorskich, bowiem zarówno pełnoklatkowy R8, jak i R50 z matrycą APS-C, właśnie do niego należą.
Duże imprezy sportowe, takie jak niedawno zakończone mistrzostwa świata w piłce nożnej, to nie tylko ogromny rozmach i sportowe emocje. To także okazja, żeby testować lub wdrażać nowe rozwiązania pomagające w jeszcze ciekawszy sposób zarejestrować dziejące się na stadionie, bieżni, w ringu czy w basenie wydarzenia.
Układy autofokusa, które korzystają z technologii detekcji fazy i są zintegrowane z matrycą rejestrującą obraz, liczą sobie około 10 lat. Pierwsze z nich znajdziemy w aparatach takich jak: Sony NEX 5R (zaprezentowany w 2012 roku), Canon EOS 70D (2013 r.
Hasło niedawno opublikowanej zapowiedzi nowego produktu Panasonika brzmiało: „New year, new phase”. Słowa te rozwiały już w zasadzie wszelkie wątpliwości odnośnie jednego, mocno wyczekiwanego aspektu autofokusa.
Konfrontacja topowych aparatów fotograficznych to pomysł stary. Każda branża dorasta do sytuacji, w której najbardziej zaawansowane konstrukcje są ze sobą porównywane. Fachowe periodyki mogą pochwalić się wówczas artykułami, które przykuwają uwagę fachowców.