Przetwarzanie danych osobowych

Nasza witryna korzysta z plików cookies

Wykorzystujemy pliki cookie do spersonalizowania treści i reklam, aby oferować funkcje społecznościowe i analizować ruch w naszej witrynie, a także do prawidłowego działania i wygodniejszej obsługi. Informacje o tym, jak korzystasz z naszej witryny, udostępniamy partnerom społecznościowym, reklamowym i analitycznym. Partnerzy mogą połączyć te informacje z innymi danymi otrzymanymi od Ciebie lub uzyskanymi podczas korzystania z ich usług i innych witryn.

Masz możliwość zmiany preferencji dotyczących ciasteczek w swojej przeglądarce internetowej. Jeśli więc nie wyrażasz zgody na zapisywanie przez nas plików cookies w twoim urządzeniu zmień ustawienia swojej przeglądarki, lub opuść naszą witrynę.

Jeżeli nie zmienisz tych ustawień i będziesz nadal korzystał z naszej witryny, będziemy przetwarzać Twoje dane zgodnie z naszą Polityką Prywatności. W dokumencie tym znajdziesz też więcej informacji na temat ustawień przeglądarki i sposobu przetwarzania twoich danych przez naszych partnerów społecznościowych, reklamowych i analitycznych.

Zgodę na wykorzystywanie przez nas plików cookies możesz cofnąć w dowolnym momencie.

Optyczne.pl

Artykuły

Wszystkie artykuły
Sigma C 17 mm f/4 DG DN - pierwsze wrażenia

Sigma C 17 mm f/4 DG DN - pierwsze wrażenia

Osobiście bardzo lubię małe obiektywy uktraszerokokątne. Kiedyś pojechałem na Islandię z aparatem Fujifilm X-E1, do którego, jako główny obiektyw, zabrałem Laowę 9 mm f/2.8 dającą kąt widzenia aż 113 stopni.

Komentarze: 16 Czytaj artykuł
Sigma C 50 mm f/2 DG DN - pierwsze wrażenia

Sigma C 50 mm f/2 DG DN - pierwsze wrażenia

W swoich tekstach wielokrotnie podkreślałem, że marzy mi się producent, który do pełnej klatki zaoferuje cały zestaw małych, zgrabnych, solidnie wykonanych, a jednocześnie dobrych optycznie obiektywów stałoogniskowych o świetle f/1.

Komentarze: 5 Czytaj artykuł
Viltrox - obiektywy do bezlusterkowców i nie tylko

Viltrox - obiektywy do bezlusterkowców i nie tylko

Marka Viltrox narodziła się w 2009 roku, jej właścicielem jest firma JYC Technology (HK) Co. Ltd. mająca swoją siedzibę chińskim mieście Shenzhen. Pierwszymi produktami Viltroxa były adaptery, które pozwalały podłączać obiektywy jednych systemów fotograficznych do korpusów innych.

Komentarze: 3 Czytaj artykuł
Funkcje filmowe w Canonie R5 C

Funkcje filmowe w Canonie R5 C

Canon EOS R5 C został zaprezentowany niecałe dwa lata po swoim fotograficznym „kuzynie”, czyli EOS-ie R5. Z pozoru oba korpusy różni niewiele — korzystają z wielu tych samych kluczowych komponentów, takich jak matryca, czy procesor i mają identyczny układ elementów sterujących, wizjer i ekran.

Komentarze: 8 Czytaj artykuł
Canon EOS R8 i R50 w naszych rękach

Canon EOS R8 i R50 w naszych rękach

Po dzisiejszej premierze liczba aparatów systemu Canon RF liczy już „okrągły” tuzin. W ostatnim czasie producent skupia się na segmencie modeli amatorskich, bowiem zarówno pełnoklatkowy R8, jak i R50 z matrycą APS-C, właśnie do niego należą.

Komentarze: 77 Czytaj artykuł
Sigma A 50 mm f/1.4 DG DN - pierwsze wrażenia

Sigma A 50 mm f/1.4 DG DN - pierwsze wrażenia

Gdy w 2013 roku Sigma zaczęła wypuszczać swoje jasne i pełnoklatkowe obiektywy z linii Art, postępowała bardzo metodycznie, oferując na początku najbardziej klasyczne parametry. Najpierw zobaczyliśmy więc model A 35 mm f/1.

Komentarze: 42 Czytaj artykuł
Autoryzowany sklep fotograficzny – czy warto?

Autoryzowany sklep fotograficzny – czy warto?

Otrzymanie tytułu sklepu autoryzowanego wcale nie jest łatwe. To nie tylko bowiem kwestia podpisania umowy, ale również sprostania szeregowi wymagań. Producenci z ponad 100-letnią tradycją jak Canon, Sony, Hasselblad, Leica, Nikon czy Fujifilm posiadają wysokie oczekiwania wobec firm sprzedających ich sprzęt.

Komentarze: 0 Czytaj artykuł
Robotyzacja w fotografii sportowej

Robotyzacja w fotografii sportowej

Duże imprezy sportowe, takie jak niedawno zakończone mistrzostwa świata w piłce nożnej, to nie tylko ogromny rozmach i sportowe emocje. To także okazja, żeby testować lub wdrażać nowe rozwiązania pomagające w jeszcze ciekawszy sposób zarejestrować dziejące się na stadionie, bieżni, w ringu czy w basenie wydarzenia.

Komentarze: 11 Czytaj artykuł
Przegląd polskiego rynku sprzętu fotograficznego w 2022 roku

Przegląd polskiego rynku sprzętu fotograficznego w 2022 roku

Zapraszamy do lektury trzeciego z cyklu artykułów, w których rąbka tajemnicy na temat sytuacji na polskim rynku sprzętu fotograficznego uchylą ci, którzy wiedzę o nim czerpią z pierwszej ręki – czyli przedstawiciele sklepów.

Komentarze: 152 Czytaj artykuł
Sigma S 60-600 mm f/4.5-6.3 DG DN OS - pierwsze wrażenia

Sigma S 60-600 mm f/4.5-6.3 DG DN OS - pierwsze wrażenia

W 2000 roku Sigma zaskoczyła rynek fotograficzny premierą bardzo oryginalnego obiektywu. Mowa tutaj o modelu Sigma 50–500 mm f/4–6.3 DG EX APO RF HSM, który był pierwszym teleobiektywem tego typu oferującym krotność zooma wynoszącą aż 10 razy.

Komentarze: 102 Czytaj artykuł
Panasonic Lumix S5 II okiem filmowca

Panasonic Lumix S5 II okiem filmowca

Układy autofokusa, które korzystają z technologii detekcji fazy i są zintegrowane z matrycą rejestrującą obraz, liczą sobie około 10 lat. Pierwsze z nich znajdziemy w aparatach takich jak: Sony NEX 5R (zaprezentowany w 2012 roku), Canon EOS 70D (2013 r.

Komentarze: 70 Czytaj artykuł
Panasonic Lumix S5 II w naszych rękach

Panasonic Lumix S5 II w naszych rękach

Hasło niedawno opublikowanej zapowiedzi nowego produktu Panasonika brzmiało: „New year, new phase”. Słowa te rozwiały już w zasadzie wszelkie wątpliwości odnośnie jednego, mocno wyczekiwanego aspektu autofokusa.

Komentarze: 15 Czytaj artykuł
SIGMA 500 mm f/4 DG OS HSM Sport w rękach Dariusza Bresia

SIGMA 500 mm f/4 DG OS HSM Sport w rękach Dariusza Bresia

Przed kilku laty miałem marzenie, aby posiadać własny, jasny teleobiektyw, fotografowałem wszystkimi tele, ale to 500 mm był moim wybranym. Z zazdrością przeglądałem oferty, które były poza zasięgiem finansowym… i pozostawały w sferze marzeń.

Komentarze: 38 Czytaj artykuł
Starcie Tytanów - Fujifilm GFX 100s vs Sony A1

Starcie Tytanów - Fujifilm GFX 100s vs Sony A1

Konfrontacja topowych aparatów fotograficznych to pomysł stary. Każda branża dorasta do sytuacji, w której najbardziej zaawansowane konstrukcje są ze sobą porównywane. Fachowe periodyki mogą pochwalić się wówczas artykułami, które przykuwają uwagę fachowców.

Komentarze: 0 Czytaj artykuł
Retouch4me – automatyczna obróbka zdjęć przez sztuczną inteligencję

Retouch4me – automatyczna obróbka zdjęć przez sztuczną inteligencję

Czy jest możliwe automatyczne poprawienie skóry modelki, np. na tysiącu zdjęć naraz, w równie dobry sposób, jak zrobiłby to fotograf, spędzając nad nimi mnóstwo czasu? Albo błyskawiczne „wyprasowanie“ ubrań lub wyczyszczenie tła studyjnego? Od ponad roku to i wiele innych etapów obróbki, można niesamowicie automatyzować, jednak to taka nisza, że wciąż mało kto o tym wie.

Komentarze: 29 Czytaj artykuł