Średnioformatowy system bezlusterkowców Fujifilm G doczekał się niedawno czwartego modelu korpusu, a jest nim GFX 100S. Dzięki uprzejmości pracowników firmy mieliśmy możliwość zapoznać się z nim i opisać nasze pierwsze wrażenia na jego temat.
Wstęp W tym miesiącu nasz portal obchodzi swoje 15 urodziny. Przez te kilkanaście lat nieprzerwanie informowaliśmy Was o nowościach w branży foto-wideo, przetestowaliśmy setki aparatów, obiektywów, lornetek oraz różnego rodzaju akcesoriów.
Sony często wprowadza w swoich flagowcach rozwiązania, dzięki którymi te wyróżniają się na tle konkurencji. Przykładowo, w A9 zastosowano sensor wyposażony w zintegrowaną pamięć wewnętrzną (architektura typu stacked).
Wstęp Chyba każdy z nas miał na wycieczce, czy podczas obserwacji przyrody sytuację, w której przydałby mu się mały i poręczny instrument optyczny o większym powiększeniu. Na przykład taki, który zawsze jest pod ręką, a przy podparciu rąk umożliwi nam obserwacje z powiększeniami na poziomie 12-20x.
W czasie dystansowania społecznego pojawia się w sieci wiele inicjatyw mających na celu aktywizację miłośników fotografii. Jednym z ciekawszych przedsięwzięć tego typu jest Sony - Alpha Academy Polska, którego ideę postanowiliśmy wam przybliżyć w rozmowie z Rafałem Wylegałą - koordynatorem tego projektu.
Gimbale DJI RS 2 oraz DJI RSC 2 zostały zaprezentowane w drugiej połowie października 2020 roku. Zastępują one popularne modele Ronin S oraz Ronin SC, które ze względu na wyrobioną na rynku markę DJI oraz interesujący zestaw funkcjonalności, były często wybierane przez filmowców.
Niedawno recenzowaliśmy lunetę Vortex Viper HD 20–60×85. Pisaliśmy o niej w zasadzie w samych superlatywach, zwracając jednak uwagę na małe pole widzenia dołączanego w zestawie okularu typu zoom.
Seria pełnoklatkowych obiektywów przeznaczonych do bezlusterkowców z linii Sigma Contemporary zaczęła się dość nietypowo. W lipcu 2019 roku firma zaprezentowała model Sigma C 45 mm f/2.8 DG DN i zaoferowała go na bagnetach Sony FE i L-mount.
Seria pełnoklatkowych obiektywów przeznaczonych do bezlusterkowców z linii Sigma Contemporary zaczęła się dość nietypowo. W lipcu 2019 roku firma zaprezentowała model Sigma C 45 mm f/2.8 DG DN i zaoferowała go na bagnetach Sony FE i L-mount.
Panasonic Lumix S5 to najnowszy, czwarty już pełnoklatkowy bezlusterkowiec w ofercie tego producenta. Nominalnie jest on najprostszym, \"podstawowym\" modelem pozycjonowanym niżej niż S1 i S1R. Nie jest to jednak takie proste, S5 nie jest po prostu okrojoną wersją modelu S1.
W dniu dzisiejszym swoją premierę miała najnowsza pełnoklatkowa kamera Sony, model FX6. Dzięki uprzejmości polskiego oddziału firmy, mieliśmy możliwość zapoznania się z tym interesującym urządzeniem i możemy podzielić się wrażeniami z jego użytkowania.
Firma Zeiss ma bardzo długą tradycję odnośnie produkcji lornetek o parametrach 8×30/8×32. Każdy lornetkowy entuzjasta zna przecież modele takie jak Deltrintem 8×30, który pojawił się w sprzedaży już w roku 1920 czy Dialyt 8×30, który w różnych wersjach królował na rynku od roku 1964 do początku XXI wieku.
Aparat hybrydowy Pełnoklatkowe bezlusterkowce Panasonic Lumix S zaliczyły naszym zdaniem bardzo udany i jednocześnie mocny debiut. Tego samego dnia zaprezentowano dwa modele – S1 i S1R – aparaty o bardzo solidnej specyfikacji, przeznaczone głównie dla zaawansowanych fotografów.
Premiera MōVI, pierwszego szeroko stosowanego gimbala do filmowania, miała miejsce w 2013 roku. Od tego czasu, dzięki firmom takim jak na przykład FeiyuTech, urządzenia te trafiły z profesjonalnych planów filmowych do arsenału niemal każdego filmowca, niezależnie od tego, czy mówimy o specjalistach od ślubów, filmów korporacyjnych, reklam, teledysków czy form fabularnych.
System pełnoklatkowych bezlusterkowców Nikona jest dość młody, pojawił się bowiem nieco ponad 2 lata temu na rynku. Równocześnie zaprezentowano dwa aparaty: Z6 – wyposażony w matrycę 24-megapikselową oraz Z7 – z sensorem o 45 milionach komórek światłoczułych.