Wykorzystujemy pliki cookie do spersonalizowania treści i reklam, aby oferować funkcje społecznościowe i analizować ruch w naszej witrynie, a także do prawidłowego działania i wygodniejszej obsługi. Informacje o tym, jak korzystasz z naszej witryny, udostępniamy partnerom społecznościowym, reklamowym i analitycznym. Partnerzy mogą połączyć te informacje z innymi danymi otrzymanymi od Ciebie lub uzyskanymi podczas korzystania z ich usług i innych witryn.
Masz możliwość zmiany preferencji dotyczących ciasteczek w swojej przeglądarce internetowej. Jeśli więc nie wyrażasz zgody na zapisywanie przez nas plików cookies w twoim urządzeniu zmień ustawienia swojej przeglądarki, lub opuść naszą witrynę.
Jeżeli nie zmienisz tych ustawień i będziesz nadal korzystał z naszej witryny, będziemy przetwarzać Twoje dane zgodnie z naszą Polityką Prywatności. W dokumencie tym znajdziesz też więcej informacji na temat ustawień przeglądarki i sposobu przetwarzania twoich danych przez naszych partnerów społecznościowych, reklamowych i analitycznych.
Zgodę na wykorzystywanie przez nas plików cookies możesz cofnąć w dowolnym momencie.
Dziś w warszawskich Złotych Tarasach otwarto pierwszy w Polsce salon sprzętu marki Nikon – Nikon Plaza. Wczoraj miała miejsce uroczysta inauguracja, na którą zostaliśmy zaproszeni, w związku z czym prezentujemy niniejszą relację.
Na otwarciu pojawili się menedżerowie Nikon Europe BV oraz Nikon China. Symboliczną wstęgę przeciął Masahiro Horie, prezes Nikon Europe BV, wraz z Magdaleną Michalską-Szmidt, Sales and Marketing Manager w polskim oddziale Nikona.
Salon Nikon Plaza to nowość nie tylko w Polsce – jest to bowiem pierwsze tego typu miejsce w Europie. Według oficjalnych informacji „Warszawa została wybrana na lokalizację firmowego salonu marki ze względu na stabilną sytuację na rynku foto-wideo oraz duże grono aktywnych użytkowników systemu Nikon.”. Można to uznać za pewne wyróżnienie.
W przestrzeni wystawienniczej dostępne będą wszystkie aparaty, obiektywy, lornetki i rozmaite akcesoria, dostępne w ofercie polskiego oddziału Nikona.
Większą część ekspozycji zajmowały najnowsze bezlusterkowce Nikona – zarówno w gablotach, jak i na stanowiskach „touch and try”, podłączone do zasilania i gotowe do sprawdzenia.
Sporo miejsca poświęcono dwóm bezlusterkowcom w stylu retro: pełnoklatkowemu Nikonowi Zf oraz DX-owemu Zfc, których kilkanaście egzemplarzy, w rozmaitych wersjach kolorystycznych można było zobaczyć zarówno w gablotkach, jak i na ekspozycji.
Dostępne były także długie teleobiektywy Nikkor Z (np. 6.3/600, 6.3/800, czy 5.6–6.3/180–600), które zwykle wpadają w oko osobom odwiedzającym sklepy fotograficzne. Nie zabrakło też innych instrumentów optycznych Nikkor Z, zarówno zmiennoogniskowych, jak i „stałek”, dostępnych w portfolio firmy, uzupełnianych o telekonwertery i adaptery FTZ.
Swoją gablotkę miał również sprzęt z linii Z Cinema, z modelem ZR na czele. Ta strefa będzie się z pewnością rozrastać, jako że po zakupie firmy RED, Nikon z pewnością wypuści jeszcze sporo produktów filmowych.
Okazuje się, że jeszcze nie zapomniano o systemie Nikon F. Wprawdzie liczba dostępnego sprzętu nie była okazała, niemniej nadal można kupić pełnoklatkowe modele D850 i D780, czy DX-owe D7500. Z obiektywów dostępna była np. reporterska „trójca”, czyli 14–24, 24–70 i 70–200 mm f/2.8, jak również kilka stałek.
Nad gablotkami z kolei, na dużych ekranach można oglądać zdjęcia wykonane przez wieloletniego ambasadora marki Nikon, Adama Nurkiewicza.
Nie zawiodą się także miłośnicy obserwacji, bowiem w Nikon Plaza znajdziemy prawie całą ofertę lornetek tego producenta. Ekspozycja obejmowała szeroką gamę tych instrumentów: od prostych Aculonów i Action EX, przez serię Prostaff, aż do Monarch HG. Na półkach znalazły się także modele EII, jak również lornetki wyposażone w stabilizację.
Zabrakło w zasadzie jedynie przedstawicieli topowej serii WX, aczkolwiek zapewniono nas, że pojawią się już niebawem. Nieopodal lornetek można również znaleźć dalmierze laserowe, a w gablotce – lunetę Prostaff.
Nikon Plaza to nie tylko miejsce umożliwiające zapoznanie się ze sprzętem tej marki. Salon oferuje fachowe doradztwo, ale również studyjną strefę testową, służącą do samodzielnego sprawdzenia sprzętu. Co więcej, na miejscu będą się odbywać szkolenia oraz seminaria fotograficzne z ekspertami firmy Nikon i Akademii Nikona.
Wygląda na to, że korzystasz z oprogramowania blokującego wyświetlanie reklam.
Optyczne.pl jest serwisem utrzymującym się dzięki wyświetlaniu reklam. Przychody z reklam pozwalają nam na pokrycie kosztów związanych z utrzymaniem serwerów, opłaceniem osób pracujących w redakcji, a także na zakup sprzętu komputerowego i wyposażenie studio, w którym prowadzimy testy.
Będziemy wdzięczni, jeśli dodasz stronę Optyczne.pl do wyjątków w filtrze blokującym reklamy.