MS Optics Ultra-Wide Perar 17 mm f/4.5
Perar Ultra-Wide 17 mm f/4.5 to nowy produkt w ofercie niewielkiej japońskiej firmy MS Optics, który powinien zainteresować osoby poszukujące nietypowego obiektywu typu naleśnik - z mocowaniem Leica M.
O MS Optics pisaliśmy w październiku ubiegłego roku, przy okazji prezentacji obiektywu MS Optics Apoqualia-G 28 mm f/2. To nieduża firma, którą prowadzi Mr. Miyazaki (Sadayasu Miyazaki). Zaczęło się od dostosowywania istniejących obiektywów z innych systemów dla aparatów Leica M, a w 2006 r. pojawiły się pierwsze, kolekcjonerskie szkła zaprojektowane przez MS Optics.
Teraz w ofercie MS Optics pojawił się kolejny obiektyw - model Perar Ultra-Wide 17 mm f/4.5 z mocowaniem Leica M. Obiektyw oferuje 100-stopniowe pole widzenia i ostrzy z odległości 30 cm (w przypadku bezlusterkowców). Na jego budowę optyczną składają się 4 soczewki ułożone w 4 grupach. Obiektyw waży 60 g. Jako, że jest to tzw. naleśnik, to jego wymiary są niewielkie - 50 x 10.2 mm.
MS Optics Perar Ultra-Wide 17 mm f/4.5 można kupić za ok. 700 dolarów. Z informacji serwisu Leica Rumors wynika, że kolejnym modelem zaprezentowanym przez tego producenta będzie model Aporis 135 mm f/2.4 Fluorit Super Apochromat.
Komentarz można dodać po zalogowaniu.
Zaloguj się. Jeżeli nie posiadasz jeszcze konta zarejestruj się.
Z takiego pryszcza i przy takim kącie widzenie to te zdjęcia będą się do czegokolwiek nadawać? Przecież to ma średnicę soczewki mniejszą niż aparaty kompaktowe.
Całkiem fajne ale obawiam się o jakość przy takim maluchu:/
Swoją drogą ciekawe skąd biorą powłoki przeciwodblaskowe jak to manufaktura...
Odpowiedź producenta... ale jakie powłoki?:) Tak swoją drogą to fajne naleśniczki w podróż do a7...
link
Bez komentarza.
Tak jak się spodziewałem obraz jakościowo porównywalny z wizjerem w drzwiach i to przy cenie tego cudaka prawie 3 koła :)
@ciszy
W podróż to masz Voigtlandera 15 mm. I zamiast beużytecznego cudaka mamy wyskokiej klasy kompaktowy obiektyw, bardzo lekki, z możliwością mocowania filtrów i nie wymagający adaptera.
link
Naprawdę nie wiem co kieruje ludzmi kupującymi takie gówno gdy mają w podobnej cenie porządny opbiektyw.
Jak zobaczyłem fotki z tego czegoś to cały czar prysną.
Jako mały poręczny i fajnie rysujący obiektyw mam link
tyle że 40mm.
Szukam teraz czegoś pokroju 20-28mm i coś koło 80mm
Hiperfokalna?
Pamięta ktoś z Was do czego służą takie szkła?
Jeszcze nie macaliście a już oceny są :)
Czy ta firma wyrzuca kasę na projekt, produkcję itp. ?
17 mm które ma być ostre gdzieś około F8 to coś dziwnego?
Prawdopodobnie, bo też nie macałem, to szkło zarżnie gdzieś ok. F8 inne szkła albo przynajmniej zbliży się do konkurencji.
Konkurencji z Leica i stanie obok Vojtka...
Jeżeli sadzicie , że większe soczewki z przodu i z tyłu pomogą Wam robić lepsze zdjęcia...
Wypowiedzi na temat tego obiektywu szczególnie tego pana z Kazakhstanu brzmią jakby były oparte na wiedzy wyniesionej z doświadczenia sprzedawcy paciorków szklanych na bazarze w Karagandzie.
MS robi te obiektywy bo potrafi a kolekcjonerzy tego rękodzielnictwa chętnie je kupują. Jeżeli chodzi o optykę to zobaczcie sobie układ pierwszego Hologona 15/8 czy już przedwojennych konstrukcji Goertza Hypergona czy Zeissa Topogona, pokazujące jak minimalistycznie można skonstruować obiektywy szerokokątne. Jedyną wadą to duże winetowanie no i duże otwarcie obiektywu. Jakość? Znajdż se pan panie ruski Orion 28/6 oparty na układzie Topogona, to zobaczysz pan sam.
Oczywiście montowanie takiego maleństwa na M-ce to nieporozumienie. Do tego obiektywu idealna byłaby Leica IIIc z małym celownikiem, która niestety nie ma bagnetu M.
A propos minimalistycznych rozwiązań to sójrzmy na analogowego Ricoha GR21 czyjego cyfrowego brata GR. That/s the way to do it.
@ TRI-X
I co z tego że można skonstruować taki obiekty jak ten obiekty jest gówno warty a jakość obrazu ma na poziomie szkieł z kompaktów. A kolekcjonerzy zbierają rożne śmieci, ot taka choroba...
@fanmario
Tak szerokokątny obiektyw ze ze światłem, 4.5 który jest ostry dopiero przy f/8 i ma fioletową winietę na 2/3 kadru nawet przy f/11 to coś dziwnego szczególnie w cenie 3 tyś zł.
@fanmario po obejrzeniu OFICJALNYCH sampli... Trochę lepsza jakość obrazu niż w aparacie otworkowym. Za 3 tys. otrzymujemy kamerę otworkową, której zaletą jest to, że zamiast naświetlać 10 minut, wystarczy 1/125 sekundy. Brawo.