Przetwarzanie danych osobowych

Nasza witryna korzysta z plików cookies

Wykorzystujemy pliki cookie do spersonalizowania treści i reklam, aby oferować funkcje społecznościowe i analizować ruch w naszej witrynie, a także do prawidłowego działania i wygodniejszej obsługi. Informacje o tym, jak korzystasz z naszej witryny, udostępniamy partnerom społecznościowym, reklamowym i analitycznym. Partnerzy mogą połączyć te informacje z innymi danymi otrzymanymi od Ciebie lub uzyskanymi podczas korzystania z ich usług i innych witryn.

Masz możliwość zmiany preferencji dotyczących ciasteczek w swojej przeglądarce internetowej. Jeśli więc nie wyrażasz zgody na zapisywanie przez nas plików cookies w twoim urządzeniu zmień ustawienia swojej przeglądarki, lub opuść naszą witrynę.

Jeżeli nie zmienisz tych ustawień i będziesz nadal korzystał z naszej witryny, będziemy przetwarzać Twoje dane zgodnie z naszą Polityką Prywatności. W dokumencie tym znajdziesz też więcej informacji na temat ustawień przeglądarki i sposobu przetwarzania twoich danych przez naszych partnerów społecznościowych, reklamowych i analitycznych.

Zgodę na wykorzystywanie przez nas plików cookies możesz cofnąć w dowolnym momencie.

Optyczne.pl

Test obiektywu

Olympus Zuiko Digital 11-22 mm f/2.8-3.5 - test obiektywu

30 maja 2008

5. Aberracja chromatyczna

Aberracja chromatyczna będzie nam dokuczać najbardziej dla najkrótszej ogniskowej. Tam, na maksymalnym otworze, sięga poziomu dużego i wraz z przymykaniem przysłony co prawda maleje, ale bardzo powoli. W środku zakresu ogniskowych aberracja zmniejsza się do średniej, a dla 22 mm do niewielkiej.

Olympus Zuiko Digital 11-22 mm f/2.8-3.5 - Aberracja chromatyczna


Tutaj znów ZD 11-22 mm dostaje małe baty od ZD 12-60 mm, który w zakresie 12-23 mm notował wyniki na poziomie 0.05% lub mniejszym.

----- R E K L A M A -----

Olympus Zuiko Digital 11-22 mm f/2.8-3.5 - Aberracja chromatyczna