Przetwarzanie danych osobowych

Nasza witryna korzysta z plików cookies

Wykorzystujemy pliki cookie do spersonalizowania treści i reklam, aby oferować funkcje społecznościowe i analizować ruch w naszej witrynie, a także do prawidłowego działania i wygodniejszej obsługi. Informacje o tym, jak korzystasz z naszej witryny, udostępniamy partnerom społecznościowym, reklamowym i analitycznym. Partnerzy mogą połączyć te informacje z innymi danymi otrzymanymi od Ciebie lub uzyskanymi podczas korzystania z ich usług i innych witryn.

Masz możliwość zmiany preferencji dotyczących ciasteczek w swojej przeglądarce internetowej. Jeśli więc nie wyrażasz zgody na zapisywanie przez nas plików cookies w twoim urządzeniu zmień ustawienia swojej przeglądarki, lub opuść naszą witrynę.

Jeżeli nie zmienisz tych ustawień i będziesz nadal korzystał z naszej witryny, będziemy przetwarzać Twoje dane zgodnie z naszą Polityką Prywatności. W dokumencie tym znajdziesz też więcej informacji na temat ustawień przeglądarki i sposobu przetwarzania twoich danych przez naszych partnerów społecznościowych, reklamowych i analitycznych.

Zgodę na wykorzystywanie przez nas plików cookies możesz cofnąć w dowolnym momencie.

Optyczne.pl

Test obiektywu

Tokina AT-X PRO DX 12-28 mm f/4 - test obiektywu

22 sierpnia 2013

9. Odblaski


----- R E K L A M A -----

Wszyscy chyba mamy w pamięci bolesną wpadkę, jaką w tej kategorii odnotowała Tokina 11–16 mm f/2.8 II. Nic więc dziwnego, że byliśmy bardzo ciekawi, co w kwestii odblasków pokaże Tokina 12–28 mm f/4.0. Jak widać z poniższych zdjęć, aż tak źle jak u Tokiny 11–16 mm nie jest, ale powodów do dumy też nie ma za dużo. Szczególnie bolesne ponownie jest to, że artefakty świetlne można złapać nawet wtedy, gdy słońce jest kilkanaście–kilkadziesiąt stopni poza kadrem.

Najwięcej problemów sprawia ogniskowa 12 mm. W jej przypadku, nieważne jakiej przysłony używamy, odblaski daje się zarejestrować bardzo często niezależnie od tego czy słońce jest w kadrze, czy dość daleko poza nim. Na ogniskowej 20 mm sytuacja wyraźnie się poprawia. Gdy pracujemy na maksymalnym otworze, odblasków jest mało. Gdy przymkniemy przysłonę, pojawia się problem dużego spadku kontrastu na całym zdjęciu, gdy słońce znajduje się tuż poza rogiem kadru. Na maksymalnej ogniskowej mamy sytuację podobną do tej opisanej dla 20 mm.

Tokina AT-X PRO DX 12-28 mm f/4 - Odblaski

Tokina AT-X PRO DX 12-28 mm f/4 - Odblaski

Tokina AT-X PRO DX 12-28 mm f/4 - Odblaski

Tokina AT-X PRO DX 12-28 mm f/4 - Odblaski

Tokina AT-X PRO DX 12-28 mm f/4 - Odblaski

Tokina AT-X PRO DX 12-28 mm f/4 - Odblaski

Tokina AT-X PRO DX 12-28 mm f/4 - Odblaski

Tokina AT-X PRO DX 12-28 mm f/4 - Odblaski

Tokina AT-X PRO DX 12-28 mm f/4 - Odblaski

Tokina AT-X PRO DX 12-28 mm f/4 - Odblaski

Tokina AT-X PRO DX 12-28 mm f/4 - Odblaski

Tokina AT-X PRO DX 12-28 mm f/4 - Odblaski

Tokina AT-X PRO DX 12-28 mm f/4 - Odblaski

Tokina AT-X PRO DX 12-28 mm f/4 - Odblaski

Tokina AT-X PRO DX 12-28 mm f/4 - Odblaski